بهادری جهرمی: دولت مخالف ورود غیرقانونی اتباع به ایران است

  4020710093 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت گفت: امروز جمهوری اسلامی نه‌تنها با کشورهای هم‌سو، بلکه با برخی کشورهای نزدیک به غرب وارد تبادلات اقتصادی شده است.

بهادری جهرمی: دولت مخالف ورود غیرقانونی اتباع به ایران است

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: سوال مهم این است که امروز در جایی ایستاده‌ایم که حوزه‌های مختلف نظم نوین جهانی ساخته شود و ما می‌خواهیم صرفاً یک تماشاچی باشیم یا ما به یک بازیگر فعال در ساختارسازی‌های جهانی تبدیل شده‌ایم یا تبدیل خواهیم شد؟

وی افزود: طبعاً کسی موفق است که عنصری از عناصر تشکیل دهنده آینده باشد. در همین راستا دولت جدید در زمان آغاز کار دو سطح داخلی و بین‌المللی با این سوال اساسی که «کجا ایستاده‌ایم؟» روبه‌رو بود. در آن زمان دولت با بحران‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، مدیریت کرونا، بحران‌های انرژی، تنش‌های آبی مواجه بود.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: ما از قعر جدول مدیریت کرونا، بدون FATF، با یک چرخش راهبردی به صدر جدول مدیریت کرونا رسیدیم تا جایی که بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از وزارت بهداشت دولت سیزدهم بابت مدیریت کرونا تقدیر کردند. در حوزه اقتصادی در دوره گذشته بنا بود چرخ‌های سانتریفیوژ نچرخد تا چرخ اقتصاد بچرخد ولی به جای آن چرخ تورم خوب چرخید اما تورم ۶۰ درصدی ابتدای کار دولت که پیش‌بینی می‌شد به تورم سه رقمی هم برسد، باوجود بحران جنگ اوکراین و مردمی‌سازی یارانه‌ها، روند کاهشی یافت.

سخنگوی دولت ادامه داد: در زمینه تنش‌های آبی و بحران‌های انرژی نیز مدیریت دولت به صورتی پیش رفت که نه تنها قطعی بخش خانگی نداشتیم، بلکه انرژی‌ای که به بخش تولید داده شد نیز افزایش یافت. در زمینه بین‌المللی نیز امروز جمهوری اسلامی نه‌تنها با کشورهای هم‌سو، بلکه با برخی کشورهای نزدیک به غرب وارد تبادلات اقتصادی شده است. کریدورهای تجاری کشورمان که یکی از مزیت‌های ایران است و پیش از این اهمیت داده نمی‌شد، در دو سال اخیر پویا شده و سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود.

وی افزود: در حوزه نفت امروز ما پالایشگاه‌های فراسرزمینی را بهره‌برداری می‌کنیم. به طور کلی در تمامی حوزه‌های دارای توانمندی، سرمایه‌گذاری شد تا آینده کشور به شکل مطلوبی ساخته شود. امروز ما وقتی پشت سرمان را نگاه می‌کنیم، با خیل عظیمی از مشکلات مواجه می‌شویم که دشمنان علیه ما درست کردند ولی ما جانانه ایستادیم و جلو آمدیم. به روشنی مشخص است با این قوت ناشی از تجارب اندوخته شده ملت ایران، حتما آینده ما بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دشمن می‌خواست بین مردم اختلاف افکنی کند، ولی بین گروهک‌های معاند اختلاف افتاد. می‌خواستند امنیت کشور ما را برهم بزنند، ولی خودشان در آلبانی آواره شدند. می‌خواستند صنعت هسته‌ای ایران را نابود کنند، ولی امروز بیش از یک میلیون بیمار ایرانی از رادیوداروی ایرانی استفاده می‌کند و به مرحله صادرات آن رسیده‌ایم. به طور کلی می‌خواستند ایران را زمین‌گیر کنند، ولی امروز در نانو، صنعت فضایی، پزشکی و بسیاری دیگر از زمینه‌ها پیش‌رو شدیم. البته این مشکلات موجود در زمینه‌های اقتصادی را نفی نمی‌کند، ولی قطعا فردای کشورما با دانشجویان نخبه‌ای مانند شما از امروز روشن‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ورود غیرقانونی اتباع به ایران اظهار کرد: دولت در حد توانش از ورود غیرقانونی اتباع جلوگیری می‌کند، اگر اتباعی غیرقانونی وارد کشور شدند هم شناسایی شوند و به کشور خودشان استرداد داده شوند. نسبت به اتباعی هم که قانونی در کشور هستند طبیعتاً به ساماندهی آنان تاکید داریم.

بهادری جهرمی افزود: دو سال پیش هم در اوایل دولت درباره تشکیل سازمان مهاجرین لایحه‌ای تقدیم مجلس کردیم و دو سال است منتظر مجلس هستیم تا مشخص شود همه ابعاد و زوایای موضوعات مرتبط با مهاجران بتواند تدوین کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: فضاسازی گسترده‌ رسانه‌ای در ایام اخیر شکل گرفته و مثلاً تصاویری مربوط به پنج سال پیش بازنشر داده شود و تصاویری که مربوط به کشور ما نیست را بازنشر کنند و یک بحران‌آفرینی برای دو ملتی ایجاد کنند که پیوندهای دیرینه دارند نباید در دام آن بیفتیم و در مقابل آن باید تلاش کنیم به صورت قانونی و هدفمند مهاجران قانونی را ساماندهی کنیم.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: ما در این زمینه باید به واقعیت موجود توجه کنیم. حقیقت این است که به دلیل مشکلات افغانستان، مردم این کشور به کشورهای دیگر مانند ایران مهاجرت می‌کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت رسانه و سینما، گفت: وقتی فیلمی تولید می‌شود، ابتدا مجوز فیلمنامه دریافت می‌کند. بیشتر فیلم‌هایی که در یکی دو سال گذشته اکران شده، در دولت قبل مجوز گرفته بودند و در حد امکان در چارچوب قوانین موجود، وزارت ارشاد دولت سیزدهم نیز بر آن‌ها نظارت کرد. فیلمنامه‌هایی که جدیداً، نوشته شده با توجه به قوانین مربوط به پخش و نشر آثار مجوز برایشان صادر می‌شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: نشانه این اقدام دولت همین بود که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته تعداد فیلم‌ها افزایش پیدا کرد. در حوزه‌های دیگر مانند کتاب نیز دیدیم که باوجود هجمه‌های همه‌جانبه دشمنان، عملکرد در دوسال اخیر قابل توجه بوده است. وزارت ارشاد دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف دیگر مانند سرود نیز با حمایت‌های خود از گروه‌های مردمی، نتایج مطلوبی به دست آورده‌ است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۴۸۷۸۱۸:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
واقعا آینده کشور با وجود اینهمه افغانی ترسناک هست تمام مشاغل رو دارند از دست ایرانی ها خارج می‌کنند و زاد و ولشان هم وحشتناک هست . یک ریال هم مالیات نمیدند و از همه جور یارانه استفاده می‌کنند.
ناشناس۳۲۴۴۸۹۲۱۹:۱۴:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱۰
اقای جهرمی من‌نه با فضای مجازی کار دارم و نه برای خیلی‌ها مهم است که تصاویر افاغنه برای چه زمانیست ما از این همه اجنبی در کشورمان به تنگ امدبم نمیدانیم اصلا متوجه هستید یا نه؟
ناشناس۳۲۴۴۹۰۱۱۹:۲۱:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
وقتی به همه شون مجوز میدین تقسیم افاغنه به مجاز و غیر مجاز بی معنا است
ناشناس۳۲۴۴۹۱۴۱۹:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
آقای سخنگو.. این چند میلیون افغانی همه قانونی اومدن داخل کشور؟ قطعاً بیشتر از دو سومشون غیر قانونی اومدن اونوقت شما با کسانیکه غیر قانونی و قاچاقی وارد کشور شدند چه عکس العملی نشون دادید؟ کشورهای دیگر اگر این همه قاچاقی توی کشورشون اومده باشند چه کاری میکنند؟ طرف بازداشت میشه در کمپهای پناهندگان اسکان داده میشه اگر طرف درخواست پناهندگی داشته باشه بررسی میکنند اگر شرایطشو داشت بهش پناهندگی میدن وگرنه به کشورش برمیگردونند..
ناشناس۳۲۴۴۹۸۵۲۰:۵۴:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۱۰
کی قراره شرایط پناهندگی بررسی کنه؟؟؟ لازم نکرده باید همشون اخراج بشن
ناشناس۳۲۴۴۹۴۲۲۰:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
یعنی چی دولت مخالف ورود غیر قانونی اتباع به ایران است؟؟!!!!!!
ناشناس۳۲۴۴۹۸۲۲۰:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱۰
یعنی امدن انها دست دولت نیست
ناشناس۳۲۴۴۹۵۰۲۰:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
پاکستان یک میلیون مهاجر افغانی رو برمیگرداند .
ناشناس۳۲۴۴۹۷۵۲۰:۴۶:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۱۰
افاغنه باید به سرزمینشان بر گردند آنان به استقبال طالبان رفتند و حالا نیز باید از این نعمت استفاده کنند تنش بین ایرانی و افغانی دارد زیاد می شود شاهد جند مورد درگیری بین ایرانی افغانی بوده ایم
ناشناس۳۲۴۴۹۷۶۲۰:۴۷:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
لابد مهاجرت غیر قانونی افاغنه هم کار دشمنِ
علی۳۲۴۴۹۸۷۲۰:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۱۰
بعد از اینکه بیشتر از ده میلیون افغانی بصورت غیرقانونی وارد کشور شدن الان تازه فهمیدین که مخالف ورودشون هستین؟! دمت گرم بابا ، کشورو دارن نابود میکنن شما تازه میگی مخالفی؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  2. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  3. اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشر شده از درگیری ماموران طرح نور با زن جوان در تهران  

  4. جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

  5. وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

  6. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  7.  ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  8. خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر ۱۵ ماه یک زایمان کند؟

  9. وزیر آموزش و پرورش: زیرساخت سرافرازی هر ملت، معلمان هستند / به دنبال تحول هستیم  

  10. فرمانده کل سپاه: عملیات وعده صادق باعث افتخار ایران در جهان شد

  11. اولین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف در کنار دو مهمان نامتعارف!

  12. تکان شدید قیمت‌ها در بازار ارز/ قیمت دلار تا چه رقمی تغییر کرد؟

  13. تلخ و شیرین دِبش؛ وقتی خطاکاران دیگر خط قرمز نیستند

  14. بازداشت سارق خارجی با کیسه یک میلیاردی بر دوش  

  15. عکس خاص از رابطه صمیمی رهبر انقلاب و سردار سلیمانی

  16. اعتراضات دانشجویی، چه چیزی را درباره آمریکا آشکار می کند؟

  17. رئیسی: باید دست زیاده خواهان را قطع کرد/ واردات نباید به تولید داخلی ضربه وارد کند

  18. خبر مهم وزیر کار برای بازنشستگان/ تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روشن شد

  19. انتقاد رسانه نزدیک قالیباف به سعید محمد /او یک تازه کار سیاسی است /از تغییر قالیباف ناامید شده، به تخریب و تهدید روی آورده /برای حذف زاکانی تلاش می کند

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  6. فردا دیر است...

  7. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  13. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  14. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  4. فردا دیر است...

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  8. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  9. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  10. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  11. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  12. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  13. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  14. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  15. سفیدشویی جنایت!

  16. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  17. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  18. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  19. ترکیه ای که من دیدم! 

  20. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  21. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  22. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  23. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  24. حل يك ابرچالش نظام

  25. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

آخرین عناوین