رئیس سازمان برنامه و بودجه: هیأت مولدسازی یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کند

  4020709068 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کسانی که در هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: هیأت مولدسازی یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کند

به گزارش ایرنا، داوود منظور در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه و ماده مربوط به ساز و کار تشکیل هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: حکم فعلی در لایحه دولت عیناً تکرار شده است و ما از نمایندگان خواهش می‌کنیم به این حکم رأی بدهند.

منظور تأکید کرد: اهمیت این حکم به واقع روشن است، بالاخره یکی از روش‌های اصلاح ساختار بودجه مولدسازی منابع دولت است که عمدتاً این دارایی‌ها از جنس اموال غیرمنقول هستند بنابراین موضوع کاملاً روشن است.

وی تأکید کرد: در بخش مذکور گفته شده که ساز و کار شناسایی اموال منقول و غیرمنقول چگونه هستند و این تعریف در این بخش ارائه شده است لذا وزارت اقتصاد باید در این بخش ضابطه‌گذاری لازم را لحاظ کند. به عنوان مثال اگر دستگاهی تعداد کارکنانش ۵۰ هزار نفر هستند باید مشخص شود این دستگاه به چه میزان ساختمان اداری نیاز دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: حال اگر به جای یک ساختمان این دستگاه ۵ ساختمان دارد وزارت اقتصاد و دارایی باید این موارد را به عنوان اموال مازاد احصاء و شناسایی کند.بنابراین مبحثی که در برنامه آورده شده اشاره به ساز و کار مولدسازی دارد.

مجوز هیات مولدسازی دو ساله است

وی با بیان اینکه مولدسازی یکی از روش‌های تأمین منابع مالی دولت است، افزود: البته برخی از نمایندگان به هیأت مولدسازی اشاره کردند که باید بگویم به واقع حکم و مجوزی که ما داریم دو ساله است و هم اکنون هم بخشی از زمان آن مجوز سپری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به اینکه ایده فعلی، ایده درست و خوبی است ما در ۵ سال آینده می‌توانیم مولدسازی را به خوبی انجام دهیم لذا تقاضا داریم که نمایندگان به این حکم رأی بدهند. همچنین باید تأکید کنم که ساز و کار نظارتی در این بخش دیده شده و هیچ‌گونه تخلفی امکان‌پذیر نیست چرا که نماینده دادستان، نماینده مجلس در کنار نمایندگان دولت در این هیأت حضور دارند بنابراین رعایت مسائل انضباطی در این هیأت لحاظ شده که هیچ‌گونه انحرافی صورت نگیرد.

این بند به اصطلاح رآکتور مولدسازی دارایی‌های دولت است

منظور تصریح کرد: این بند شاهکار و به اصطلاح رآکتور مولدسازی دارایی‌های دولت محسوب می‌شود و اگر نمایندگان به آن رأی ندهند ساز و کار نظارت، تصویب و کنترل مولدسازی از بین می‌رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تعهد و نظارت این هیأت ضابطه‌مند است، تصریح کرد: رئیس قوه مقننه و نماینده‌اش و همچنین دادستان کل در این هیأت حضور دارند البته برخی حرف‌هایی در فضای مجازی در این بخش گفته می‌شود لذا در فضای مجازی هرکاری که نمی‌خواهند انجام شود به نوعی آن را تخریب می‌کنند که البته دولت به همه آنها پاسخ داده است.

وی افزود: به واقع باید تأکید کنم که کسانی که در هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند، این هیأت نشان داد که هماهنگی کاملی بین سه قوه برای این کار خیر و پربرکت وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در بند(ب) ماده ۱۶ آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف به شناسایی، مستندسازی و تثبیت مالکیت دولت بر اموال غیرمنقول موضوع این ماده از طریق تشخیص یا تعیین بهره بردار و یا صدور گواهی بهره برداری برای دستگاههای اجرائی به استثنای انفال و مصادیق مندرج در ماده ۱۰ قانون جهش مسکن اصل (۸۳) قانون اساسی است. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است بنا بر اعلام و تشخیص وزارت امور اقتصادی و دارایی، اسناد مالکیت دولتی اموال غیرمنقول را به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مالک صادر نماید. وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان امین اموال دولت شناخته می شود

بر اساس بند(پ): وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با همکاری سازمان و سازمان اداری و استخدامی کشور، استاندارد میزان اموال غیرمنقول موردنیاز در اختیار هر دستگاه اجرائی را متناسب با مأموریت آن دستگاه تعیین و ابلاغ نماید. دستگاههای اجرائی مکلفند ظرف یکسال پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نسبت به فروش اموال غیرمنقول مازاد بر استاندارد مطابق آیین نامه هیأت عالی مولدسازی دارایی های دولت یا انتقال آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی اقدام نمایند. در صورت عدم فروش اموال غیرمنقول مازاد دستگاه اجرائی در مهلت مقرر و یا عدم انتقال آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی، عنوان دستگاه بهره بردار دارایی های موضوع این بند به استثنای اراضی انفال به نام وزارت امور اقتصادی و دارایی با حفظ مالکیت دولت تغییر می یابد.

پیشنهاد حذف تبصره بند(پ) ماده ۱۶ به رای گذاشته شدکه تصویب نشد و بر ای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد این تبصره بدین شرح است: در اجرای بند (۶) سیاست های کلی برنامه هفتم، مولدسازی اموال غیرمنقول و انفال مازاد بخش کشاورزی و منابع طبیعی که واجد نقش اساسی در امنیت غذایی کشور هستند، با رعایت ماده (۶) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و حفظ کاربری آنها انجام می شود. کلیه درآمدهای حاصل از واگذاری، اجاره، فروش و بهره برداری از اموال غیرمنقول مازاد بخش کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب کمیته ای به ریاست معاون رئیس جمهور و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی و کشور، صرف تأمین سهم مشارکت دولت در صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و زیرساخت های کشاورزی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و طرحهای آبخیزداری می شود.

کلیه احکام مربوط به هیأت عالی مولدسازی از هر حیث از جمله آیین نامه اجرائی منابع، مصارف، ترکیب اعضا بر این بند حاکم است. حکم این بند صرفاً نسبت به مواردی است که درچهارچوب مصوبات مولدسازی یا خارج از شمول اختیارات هیأت عالی مولدسازی است و درصورت پایان مهلت اختیارات هیأت عالی مولدسازی و عدم تمدید آن، حکم این بند قابل اجراست.

در بند (ت) ماده ۱۶ آمده است:وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است ضمن رصد، شناسایی، مستندسازی، آماده سازی و پایش اموال غیرمنقول، نسبت به فروش یا مولدسازی اموال غیرمنقول مازاد دولتی انتقال یافته و مکشوفه (از قبیل تغییر کاربری، فروش، اجاره، معاوضه و تهاتر با دستگاههای غیردولتی یا بخش خصوصی، تبدیل به احسن کردن، ترهین، توثیق، انتشار اوراق مالی اسلامی به پشتوانه دارایی ها، ایجاد صندوق های املاک و مستغلات، نوسازی و بهینه سازی با مشارکت بخش غیردولتی) به استثنای انفال و مصادیق مندرج در اصل (۸۳) قانون اساسی بر اساس دستورالعمل هیأت عالی مولدسازی دارایی های دولت اقدام نماید.

هیأت عالی مولدسازی دارایی های دولت با ترکیب معاون اول رئیس جمهور (رئیس)، وزیر امور اقتصادی و دارایی (دبیر)، رئیس سازمان، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، معاون حقوقی رئیس جمهور، نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده رئیس قوه قضائیه به منظور تعیین ضوابط و چهارچوب حاکم بر مدیریت دارایی های مازاد دستگاه های اجرائی، رفع موانع حقوقی و اطاله فرایندهای اجرائی و ایجاد هماهنگی لازم میان دستگاههای اجرائی و نظارتی در زمینه واگذاری و مولدسازی دارایی ها تشکیل می شود. آیین نامه اجرائی این بند به تصویب هیأت عالی مولدسازی دارایی ها دولت می رسد.

تبصره- اموال غیرمنقول نیروهای مسلح، دستگاه های امنیتی و سازمان انرژی اتمی تابع ضوابط مربوط است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۳۴۱۱۱۳:۲۰:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۹
اینها فقط خدمت فی سبيل الله می کنند.
ناشناس۳۲۴۳۶۶۵۱۸:۳۲:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۹
درود بر جناب دکتر توکلی
ناشناس۳۲۴۳۷۳۳۱۹:۴۸:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۹
بجای چوب حراج زدن به اموال مردم که به اسم اموال دولت است ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی را ملی کنید
ناشناس۳۲۴۳۴۴۹۱۳:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۹
کسانی که در هیأت مولدسازی دارایی‌های دولت هستند یک ریال حق جلسه دریافت نمی‌کنند. پس ممکن است با مصونیت ایجاد شده کمیسیون خود را از خریداران دریافت کنند...
ناشناس۳۲۴۳۴۹۱۱۴:۴۲:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۹
حق جلسه دریافت نمیکنند!!!
ناشناس۳۲۴۳۵۲۳۱۵:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۹
جناب آقای منظورلطفا بفرمایید اگرهیات مولدسازی قراراست یک ریال بابت مسئولیت دریافت نکنندپس پذیرش مسئولیت به این مهمی بابت چیست ؟مگرمیشود بدون حق الزحمه مسئولیت به این مهمی راپذیرفت ؟همین میشود که بعدهزارداستان ازدل هراقدامی برمی آید.
ناشناس۳۲۴۳۶۰۴۱۶:۵۴:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۹
در آینده چی ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین