چرا بزرگنمایی؟!

حسین علی زاده، گروه سیاسی الف،   4020709011 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا بزرگنمایی؟!

بازتاب رسانه ای سفر رییس جمهور به آمریکا و اظهارات همسر ایشان خانم جمیله علم الهدی با انتقاد برخی رسانه و جریان های سیاسی مخالف دولت مستقر مواجه شده است. از نظر این جریان ها تیم رسانه ای دولت در بازتاب دستاوردها و نوع کنشگری رپیس جمهور به طور کلی و در سفر یاد شده بسیار غلو آمیز برخورد می کند و معمولا هم در این بزرگ نمایی به کوچک جلوه دادن دستاوردهای دولت قبل در موقعیت های مشابه می پردازد.

 شاید  این انتقاد جریان های سیاسی مقابل دولت سیزدهم  را هم به طور معمول باید حمل بر رقابت های سیاسی متعارف و مرسوم کرد  که  بر اساس تجربه دهه های گذشته متاسفانه در آن چندان خبری از یک فرهنگ سیاسی قابل دفاع وجود ندارد و محک و معیاری نیز جز مطلوبات و خواست های این جریان های سیاسی در آن دیده نمی شود. اما واقعیت این است که انتقاد ها به عملکرد رسانه ای دولت جدید صرفا محدود به جریان سیاسی مقابل نیست و می توان مواردی را بر شمرد که فارغ از این مختصات نیز قابل نقد هستند و بهتر است در ادامه این مسیر تجدید نظر شود. برخی اقدامات و اصلاحات ساختاری اساسی که دولت سیزدهم به ناچار یا به اراده در عرصه اقتصادی آغاز کرده است ( نظیر کاهش اتکا به درآمدهای نفتی یا سایر اصلاحات بانکی و ارزی) با تمام قوت و ضعف ها در اجرا به اندازه کافی از ظرفیت تبیین و تبلیغ برخوردارند و در صورت همت و ادامه تاثیرات قابل توجهی در حکمرانی مطلوب کشور خواهند گذاشت. بنابراین نیازی به برخی تلاش های مبدعانه و عجولانه در تبلیغ دولت نیست.   

به ذکر یک نمونه اکتفا می کنیم. پس از گفتگوی همسر محترم رییس جمهور با یک رسانه مشهور آمریکایی برخی رسانه های داخلی همسو با دولت سیزدهم  با تحلیل هایی که حاکی از حمله رسانه ای یک تنه ایشان به رسانه های غربی بود مدعی شدند در عرصه سیاست ایران و به خصوص در میان زنان سیاستمدار اتفاق تازه ای افتاده است. این گزارش با مقایسه موضع گیری های برخی دیگر از زنان فعال در سیاست ایران مدعی شد که بر خلاف این زنان که جملگی غرب گرا و منفعل بوده اند خانم جمیله علم الهدی گفتمان انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشیده!

جدا از خطای گفتاری خانم علم الهدی در یکی از گفتگوهای قبلی رسانه ای شان که در آن به «قتل » مهسا امینی اشاره شده بود یا خطای دیگری که در یکی از همین گفتگوهای اخیر رخ داد و طی آن ایشان همه کشته شدگان در حوادث سال گذشته را طرفدار جمهوری اسلامی معرفی کردند که با واقعیت آشکار مغایرت دارد باید گفت این قیاس اساس درستی ندارد چرا که زنان یاد شده در گزارش مذکور که همسر محترم رییس جمهور با آنان قیاس شده هیچگاه در جایگاه ایشان نبوده اند که مواضع و گفتارشان در موقعیتی برابر و مشابه مورد قیاس قرار گیرد. عمده انتقادات به این زنان در قامت زنان فعال سیاسی مربوط به موضع گیری های متفاوت آنان درباره مواردی است که هر انتقادی را به آن وارد بدانیم به هیچ وجه نمی توان آن را انفعال در حمایت از ارزش های انقلاب نامید. وانگهی خانم جمیله علم الهدی تا قبل از همسر رییس جمهور بودن به عنوان یک شهروند و چهره دانشگاهی به شمار می آمده اند نه یک فعال «سیاسی».

این مقایسه های نادرست و تحلیل های غلوآمیز نخستین چیزی که زایل می کند شخصیت و سایر فضایل دیگری است که همسر محترم رییس جمهور مستقلا در کسوت یک چهره فرهنگی و دانشگاهی می تواند از آن برخوردار باشد و پس از آن چهره ای ناتوان و نیازمند این بزرگ نمایی ها از رییس جمهور ترسیم می کند که نوع واکنش آقای رییسی با انتشار فیلم نماز شب خواندن شان  نارضایتی رییس جمهور از این قبیل تصویرسازی ها را نشان داد. 

در مجموع باید گفت در دنیای امروز تبلیغات ( به معنای مثبت آن که عبارت باشد از تلاش برای به حداکثر رساند صدای حقیقت) به فنی بسیار پیچیده تبدیل شده است که با در نظر گرفتن مخاطب فعال و مطلع انتظار این قبیل ساده نگری ها در آن نمی رود و با کوچکترین خطایی ممکن است تبلیغ را به ضد تبلیغ بدل کند !  

 .

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۳۲۲۷۱۰:۱۶:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۹
همان دشمنان ایران هستند که حتی برای این چیزهای کوچک مانند مصاحبه عادی غرض ورزی می کنند
ناشناس۳۲۴۳۲۷۲۱۰:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۹
آیا صحبت های ایشان در خصوص اشتغال زنان مطابق خواست واقعی زنان و مردان ایران بود ؟؟
ناشناس۳۲۴۳۴۴۲۱۳:۴۵:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۹
نویسنده گفته این خانم انقلاب را به رخ جهان کشید، ایشان و پدرشان و همسرشان یک خانواده هستند و در نهایت می توانند یک نظریه خانوادگی یا تشکیلاتی را مطرح کنند. انقلاب اساسا واژه ای است که تنها و تنها توسط ملت ها قابل حمل است!
ناشناس۳۲۴۳۲۸۹۱۱:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۹
اصلا چه معنی دارد که همسر رییس جمهور وارد عرصه سیاست شود مگر مردم به ایشان رای دادند
ناشناس۳۲۴۳۵۳۴۱۵:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۹
مگر ایشان به عنوان رئیس جمهور آمدن و حرف زدن؟اول فکر کنید بعد بنویسید
ناشناس۳۲۴۳۶۸۲۱۸:۴۸:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۹
چه بخواهید چه نخواهید از موقعیت همسر رئیس جمهور بودن استفاده کرده اند! این را که دیگر نمی تواند انکار کنید؟!
ناشناس۳۲۴۳۹۶۲۰۰:۴۲:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱۰
خب کی چی؟الان شما نگران چی هستی مصاحبه ایشان!
ناشناس۳۲۴۳۸۲۳۲۱:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۹
این جوری اطرافیان شیطان صفت باعث سقوط اخلاق می شوند این بنده خدا واقعا فکر می کند کسی شده!
ناشناس۳۲۴۳۳۱۹۱۱:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۹
چرا برای اجرای قانون عفاف و حجاب این همه معطل کرده اید.
ناشناس۳۲۴۳۸۱۰۲۱:۲۳:۰۰ ۱۴۰۲/۷/۹
هنوز بعضی ها ول کن نیستند!!!
محمد قاسمی۳۲۴۳۶۹۴۱۹:۰۲:۳۱ ۱۴۰۲/۷/۹
بانوی اول و آخر جهان تشیع مادر همه ی ما خانم فاطمه زهرا سلام الله علیه هستند از حرف باطلی حمایت نکنید
جواد۳۲۴۳۲۷۶۱۱:۰۲:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۹
غلو کردن ، سیاه نمایی و یا سفید دیدن کامل اوضاع مردم قابل تبلیغات دروغین نخواهند بود دنیای فضای مجازی و ارتباط های جهانی اجازه این کارها رو نمیده
ناشناس۳۲۴۳۲۸۳۱۱:۰۹:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۹
ایشان بانوی دوم هستند
ناشناس۳۲۴۳۷۵۲۲۰:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۹
بانوی اول و دوم مربوط به سریال های کره ای تلویزیون است اینقدر بانو بانو نکنید زشته بخدا
ناشناس۳۲۴۳۸۱۹۲۱:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۹
اینکه کسی خود را بانوی اول یا دوم و حتی صدم کشور بداند یعنی سقوط اخلاقی و ایجاد خوی طاغوتی و اگر دیگران او را وسوسه کنند، خسرالدنیا وبالاخره!!
حمیدکاف۳۲۴۴۰۹۹۰۷:۵۴:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱۰
سلام بخاطرخدا.این بحث غلط.و انحرافی رو.کش ندید..این واژه وارداتی غلط.نه تنهادر انقلاب.بلکه در فرهنگ وتاریخ سیاسی ایران زمین هم.مسبوق به سابقه نیست..مشاوران خانم علم الهدی.اگراینطور .برای اثرگذاری مثبت وخدمت.مخصوصا.خدمت به جامعه بانوان مملکت.ازاین طریق ایشان رو رهنمون شدن.قطعاخدمتی که نکردن هیچ.بلکه.خواه ناخواه.مانند دشمن مشورت داده اند.به قول رهبر معظم انقلاب اگر هم قرار بود این القاب.افتخاری برای اشخاص باشد.(( علارغم وجودبانوانی ارجمندو عالم.که در سطوح مختلف.خدماتی شایان به جامعه خویش ارایه میکنند.حقا.شایسته عالیترین عناوین افتخاری هستند)).آیا مادر 5شهید.مادر 4 شهید.و عموما.مادران شهدا.مستحقتر نیستن؟؟ اما حتی همان مادران دلسوخته وگرانقدر شهیدان.به تحقیق اولین قشرمخالف چنین گفتمان غلط هستند.شمارو بخدا.با استمرار.وتحلیلهای ناروا.به مقاصدشوم استارت زنندگان این غلط.کمک نکنید.
ناشناس۳۲۴۳۲۹۹۱۱:۲۰:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۹
بله متاسفانه گفته ها و نظرات ایشان سراسر غیر کارشناسی و غیر حرفه ای بودند و یک سری گفتمان سطحی و اساسا نامنطبق با حقایق مخصوصا در خصوص اشتغال زنان و اعتراضات سال گذشته
علی۳۲۴۳۳۰۷۱۱:۲۸:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۹
اگر همین کار توسط همسر خاتمی و یا همسر روحانی صورت می‌گرفت ارزشی ها چه عکس العملی از خود نشان میدادند؟
ناشناس۳۲۴۳۵۲۸۱۵:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۹
چه سوال بی ربط، مگر همه مانند این طیف حاشیه نگاه هستند؟!
ناشناس۳۲۴۳۳۲۳۱۱:۳۹:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۹
این خانم الان نماینده تفکر چند درصد زنان ایرانی است که به عنوان زن ایرانی با خارجی ها مصاحبه می کنه؟
ناشناس۳۲۴۳۴۴۷۱۳:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۹
نماینده همان درصد بانویی که به دموکراسی و حق رای و انتخابات معتقدند.
ناشناس۳۲۴۳۳۳۳۱۱:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۹
ایشان به چه حقی از طرف مردم ایران مصاحبه می کند؟ اگر زن و بچه روحانی هم از این کارها می کردند خوب بود؟
ناشناس۳۲۴۳۵۳۲۱۵:۱۳:۳۶ ۱۴۰۲/۷/۹
به همان حقی که دیگران مصاحبه می کنند.
ناشناس۳۲۴۳۷۱۰۱۹:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۷/۹
پس به همان بدی است
ناشناس۳۲۴۳۶۵۳۱۸:۰۲:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۹
بله خانم علم الهدی باید کمی ببشتر در اظهار نظرهاشون دقت کنن چون به پای آقای رئیسی نوشته می شه ولی همه جای دنیا مرسومه که با همسران رئیس جمهورها مصاحبه می کنن اگه رئیسی نمی ذاشت میگفتن ضد زنه وحالا که زنش مصاحبه می کنه میگین چرا مصاحبه می کنه باخودتون کناربیاین روحانی اینقدر امنیتی رفتار می کرد زن وبچه اش رو به کسی نشون نمیداد اصلاح طلبها غیر از ظریف زنهاشون پرده نشینن ولی زنها ودخترهای مردم رو تشویق به حضور در اجتماع می کنن مثل فراماسونها حلقه های سری دارن کسی رو راه نمیدن اگرم به حلقه شون راه پیداکنن با اسلحه توحموم زنها رو میکشن بعدشم تهمت پرستو می زنن
ناشناس۳۲۴۳۶۹۵۱۹:۰۳:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۹
آیا همه کارهای ما با دنیا هماهنگ است؟
ناشناس۳۲۴۴۰۰۵۰۲:۳۸:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۱۰
هیچ چیزی در هیچ جای دنیا باهم هماهنگ نیست
ناشناس۳۲۴۳۳۳۸۱۲:۰۳:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۹
بهتر است ایشان مصاحبه و فعالیت سیاسی نکنند کلا به ضرر کشور است
ناشناس۳۲۴۳۳۵۰۱۲:۲۳:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۹
تا شخص سخن نگفته باش عیب و هنرش نهفته باشد
ناشناس۳۲۴۳۳۶۳۱۲:۳۷:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۹
چه سیاه نمایی چه بزرگنمایی هر دو خلاف اخلاق رسانه ای است.
ناشناس۳۲۴۳۳۷۲۱۲:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۹
تا زماني كه واقعيت را نپذيريد راه به جايي نخواهيد برد
ناشناس۳۲۴۳۳۹۲۱۳:۰۶:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۹
درشرایط فعلی جامعه عمده مردم بدون کارکردن بانوان قادربه اداره زندگی نیستنداگرصحبت همسررئیس جمهورمحترم درست باشد که آقایان مایل نیستندهمسرانشان کارکنندپس چرااین همه بودجه مملکت صرف آموزش خانمهامیشود؟ثانیا ایشان بفرمایند مسئولین آماررسمی بدهند درخصوص کشته شدگان ازسال 1401تاکنون وبگویندکشته شدگان درکجاشاغل بوده وچراکشته شده انداینکه بگیم کشته شده هاطرفداران نظام بوده انداساسا حرف بدون مستنداست .خداکندهیچ هموطنی بابت مسائل داخلی کشته که هیچ حتی اسیب نبیند.
ناشناس۳۲۴۴۰۰۶۰۲:۴۵:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۱۰
ایشون گفتن مردها دوست دارن خرج زنها روبدن نگفتن دوست ندارن زنها کارکنن این دو تا ازهم جداست بی تعصب اگر دقت کنید اکثر مردهای ایرانی باوجود اینکه زنهاشون درآمدهم دارن خرج خانواده به عهده خودشونه این که خیلی خوبه یعنی زن وظیفه امرار معاش ونگرانی اقتصادی نداره ولی کار ودرآمد داره من نمیدونم واقعا این بده؟
عفاف۳۲۴۳۳۹۳۱۳:۰۸:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۹
چرا با زن بی حجاب مصاحبه کرده است!
ناشناس۳۲۴۳۵۰۱۱۴:۵۲:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۹
متاسفانه صحبت ایشان در مورد بانوی اول و دوم کاملا غلط است. اینجا آمریکا نیست. کسی در این کشور بانوی اول و دوم نیست.
ناشناس۳۲۴۳۵۳۵۱۵:۱۷:۲۴ ۱۴۰۲/۷/۹
بانوی دوم، بانو علم الهدی شخصیتی دانشگاهی و مسلط به زبان انگلیسی و علم و دانش میباشند.
ناشناس۳۲۴۳۶۸۱۱۸:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۹
بانوی دوم را تعریف کتید
ناشناس۳۲۴۳۸۱۵۲۱:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۹
همه حرفها درست ولی لطفا انتقاد منطقی کنید . حالا زبانش خوب نیست میتوانید درست انتقاد کنید
ناشناس۳۲۴۳۶۰۸۱۷:۰۱:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۹
نباید قبول مصاحبه پیکر
ناشناس۳۲۴۳۶۹۶۱۹:۰۵:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۹
بهترین و برادرانه ترین توصیه میتونه به ایشون این باشه : به دانشگاه برگردید و به همان کارهای دانشگاهیتون بپردازید مثل سابق. با تشکر فراوان از شما خواهر عزیز.
Ft۳۲۴۳۷۰۳۱۹:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۹
در کشور ما (ایران)بانوی اول و دوم معنی نداره برای ما در بین تمام شخصیتهای سیاسی کشور که قداست دارد ،و بادرایت و بدون اشتباه سخن می گه رهبر معظم انقلاب است وبانوی اول برای ما مادران شهدا هستن
ناشناس۳۲۴۳۷۰۶۱۹:۱۷:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۹
من با حجابم. ولی حجاب خانم علم الهدی زیبا نیست. با یه طراح لباس مشورت کنند. چرا جلوی روسری شون یه گره بزرگ داره!!! یه روسری رنگی ساده و اتو کشیده بهتره
ناشناس۳۲۴۳۸۱۴۲۱:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۹
همه کارها شوخی شده!برای خوندن یک انشای 15 دقیقه ای در سالن خالی این همه دنگ و فنگ و هزینه و تبليغات لازم نبود
ناشناس۳۲۴۳۸۲۰۲۱:۳۵:۱۳ ۱۴۰۲/۷/۹
این کارها در شان یک ایرانی نیست بخصوص با آن همه ادعا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  10. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  11. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  14. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  17. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  18. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  19. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  20. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  21. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  22. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  23. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  24. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

  25. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

آخرین عناوین