مدیرعامل سایپا عنوان کرد برنامه ریزی برای عرضه خودرو با بالاترین کیفیت

  4020707006 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سایپا ضمن اشاره به برنامه ریزی برای عرضه خودرو با بالاترین کیفیت، درباره تولیدات جدید سایپا و اینکه از سال‌ آینده به تولید انبوه می رسند به ارائه توضیحاتی پرداخت.

برنامه ریزی برای عرضه خودرو با بالاترین کیفیت

محمدعلی تیموری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خودرو چانگان و اینکه کمپانی چانگان صادرات خوبی به کشورهای مختلف دارد، عنوان کرد: این کمپانی حدودا سالی ۲۴۰ هزار خودرو صادر می‌کند و کشورهای دیگر نیز مستقیما از خط تولید این کمپانی خرید می‌کنند. اما استانداردهای ما به گونه دیگری است که خودروساز چینی باید برای ما بسازد. به عبارت دیگر اگر از فرآیند تولید و استانداردهای آنها تبعیت کنیم فرآیند ثبت سفارش کوتاهتر می شود. یعنی خودرو از خط تولید برای ما و سایر کشورها ارسال می شود و نیازی نیست برای خودروهای خاص زنجیره تامین اصلاح شود.  

مدیرعامل سایپا اضافه کرد: همین استانداردهای خاص باعث می‌شود که کشور تولید کننده محصولش را برای ما به طور خاص تولید کند و همین موضوع نقدینگی ما را نیز دچار مشکل می‌کند. زیرا برای سفارش خاص باید به کشور سازنده پیش پرداخت بدهیم.  استاندارهای ما نسبت به کشورهای دیگر سخت‌تر است در نتیجه خریدهای ما نیز نسبت به کشورهای دیگر سخت تر خواهد بود.

تامین ارز مورد نیاز از دو کانال 

وی در پاسخ به تامین ارز لازم و اینکه آیا در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود دارد یا خیر؟ گفت: ارز را از دو کانال غیر از بانک مرکزی تامین می‌کنیم. بانک مرکزی به ما مجوز داده که از ارز منشا صادرات استفاده کنیم و خودمان نیز صادراتی مانند قیر، سنگ آهن و کاتد مس داریم.   همچنین وزارت امور خارجه نیز حمایت‌های خوبی در این بخش تحت عنوان چوبانک داشته است و چانگان نیز با سیستم چوبانک قراردادهایی را نهایی کرده  که اگر اجرایی شود کالا تا گمرک حمل و پولش از محل سیستم چوبانک پرداخت می‌شود.

خودروهای جدید در راهند

وی درباره تولیدات شرکت سایپا توضیح داد: برای شب عید ساندروی ایرانی در مرحله تست نهایی قرار خواهد گرفت و از سال‌ آینده به تولید انبوه می رسد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه امسال حداقل ۳۰ هزار دستگاه اطلس تولید خواهیم کرد، گفت: تولید انبوه این خودرو شروع شده است. همچنین شاهین اتومات نیز در خط تولید است. برنامه داریم که خودروها را با بالاترین کیفیت عرضه کنیم و نمی خواهیم حتی با کوچکترین ایراد به دست مشتری برسد. در این راستا معمولا تعدادی از خودروهای جدید پیش از عرضه به بازار به شبکه خدمات تحویل می شود تا ایرادات آن برطرف شود.

به گفته وی با وجود اینکه خودروهای جدید را بالای ۳۰۰ هزار کیلومتر پیمایش می‌دهیم و در شهرهای گرمسیر و سردسیر  نیز پیمایش می‌شوند، اما با این حال از تولیدات اولیه به مشتری تحویل نمی‌دهیم، بلکه به زنجیره خدمات پس از فروش می‌دهیم و از آن تست می گیریم.

ورود خودروهای الکتریکال به صورت تاکسی 

وی در ادامه صحبت‌هایش به ورود گروه خودروسازی سایپا به خودروهای  برقی گفت: در مورد خودروهای الکتریکال دومسیر را همزمان طی می‌کنیم. یکی از این مسیرها واردات است. جزو اولین شرکت‌هایی هستیم که خودروهای الکتریکال را به صورت تاکسی وارد می‌کنیم و دراین راستا دو خودرو را انتخاب و مشخصات فنی آن را به شهرداری اعلام کردیم. همچنین از سال گذشته تولید خودروهای هیبریدی را در دستور کار قرار دادیم که با دانشگاه نوشیروانی بابل در این زمینه قرارداد بستیم تا شاهین را هیبریدی کنیم و مصرف سوخت  آن را به زیر ۵ لیتر برسانیم.

این فعال بخش خصوصی افزود: دومین اقدام ما این است که قصد داریم خودروی آریا را با سه موتور عرضه کنیم. یکی قوه محرکه n۲۰  و موتور ۲۰۰۰ است که مصرف سوخت آن زیر ۷ لیتر خواهد بود. موتور دیگر آن ۱.۶ هیبریدی است که برای یکی از کمپانی‌ها چین  بوده و  پایه آن میتسوبیشی است و خط تولید این موتور سال بعد در مگاموتور سایپا راه‌اندازی خواهد شد. سومین موتور نیز خودروی فول الکتریکال آریا است.

وی در ادامه به واردات خودروهای برقی نیز اشاره کرد و گفت: برای فاز اول واردات ۵۰۰۰ خودرو برای سایپا و ۵۰۰۰ خودرو برای ایران خودرو در نظر گرفته شده است. در محصولات ما آنچه اهمیت دارد باتری است. یک محصول ما تا ۶۰۰ هزار کیلومتر پیمایش گارانتی باتری دارد. با هر بار شارژ ۴۰۷ کیلومتر می تواند تردد انجام دهد. هم شارژ سریع دارد و هم شارژ کندتر. همچنین شارژر آن را در اختیار مشتریان قرار می دهیم.

تیموری در پاسخ به این سوال که سایپا چه اقداماتی در راستای افزایش ایمنی خودروهای خود انجام داده است؟ گفت:از ۲۷ میلیون خودرویی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، حدود ۲۵ میلیون آن خودروهای ایران‌خودرو و سایپا است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون خودروی سایپا در جاده‌ها تردد می‌کند و طبیعتا هر اتفاقی بیفتد  مرتبط به این شرکت‌ها است.

وی با بیان اینکه در بحث ایمنی خودرو چند نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: سایپا در پلتفرم SP۱۰۰  یورو انکپ ۴ ستاره را پاس می‌کند. خودروی شاهین یک خودروی کاملا ایمن است و شاهین و حتی آریا از این پلتفرم SP۱۰۰  استفاده می‌کنند. بر اساس آمارها هیچکس در مورد تصادفات شاهین صحبت نمی‌کند. در خودروی شاهین بسیاری از ورقه‌های بدنه توسط فولاد مبارکه تولید نمی‌شود و وارد می شود. در پتلفرم X۲۰۰ یعنی کوییک، ساینا، اطلس و سهند تمام استانداردهایی که برای ایمنی خودرو نیاز بوده رعایت شده است.

مدیرعامل سایپا همچنین به گارانتی نیز اشاره کرد و گفت: در دنیا گارانتی را افزایش می‌دهند. یعنی از یکسال به دو سال و نهایت ۵ سال می‌رسانند. ما در کشور ۳ سال گارانتی در نظر گرفتیم. یعنی گارانتی خودروهای پرتقاضا براساس دستور رئیس جمهوری به ۳ سال افزایش یافت که قطعا این تصمیم ایمنی جاده‌ها را بالا می برد.

کمتر از  ١٠ درصد مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش

به گفته وی۱۲میلیون خودروی سایپا در جاده تردد می‌کند ولی سالی دو میلیون هم در شبکه برای سرویس و تعمیرات پذیرش نمی‌شود. یعنی کمتر از ۱۰ درصد مراجعه به شبکه‌های خدمات داریم و مابقی نیز در تعمیرگاه‌های دیگر خودروی خود را تعمیر یا قطعات عوض می‌کنند که این ریسک بالایی برای جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد:قطعاتی که ما  برای خودروها تعبیه می کنیم از خط تولید است و حتما نرخ اجرت و نرخ قطعه از مغازه زیر پله بالاتر است زیرا کیفیت آن فرق می کند.

تیموری در ادامه با بیان اینکه برای خودروی آریا گارانتی ۵ ساله در نظر گرفته‌ایم، افزود: این یعنی خودرو ۵ سال تحت کنترل ماست و آنقدر به کیفیت قطعات اطمینان داریم که می‌گوییم خودرو ۵ سال می‌تواند در جاده کار کند و آن را گارانتی می کنیم.

وی در ادامه تشریح کرد:ما در شبکه خدمات پس از فروش ایربگ نمی‌فروشیم. این همه تصادف می شود و ایربگ ماشین‌ها باز می‌شود ولی ایربگ آن را مجددا چه کسانی تامین می کنند؟ این یعنی احتمالا ایربگی جایگزین نمی شود. زیرا  ایربگ  قطعه گرانی است و جز شرکت‌های خودروسازی کسی نمی‌تواند آن را تامین کند و این در حالیست که حتی یک عدد هم فروش ایربگ نداریم.  

سهم گارانتی در فروش لوازم یدکی

مدیرعامل سایپا در پاسخ به اینکه سهم گارانتی در فروش لوازم یدکی چقدر است؟ اظهار کرد: قبلا ۹۵ درصد لوازم یدکی گارانتی و  ۵ درصد غیر گارانتی بود. یعنی۱۹۰۰ میلیارد تومان لوازم یدکی در سایپا یدک می‌فروختیم که حدود ۱۸۰۰ میلیارد آن گارانتی بود. سال گذشته این عدد را به ۶ هزار میلیارد تومان رساندیم که ۵ هزارمیلیارد تومان آن گارانتی بود. امسال برنامه داریم این عدد ۱۲ هزار میلیارد شود تا ایمنی بالا برود.

وی همچنین درخواست کرد که نیروی انتظامی آمار تصادفات جاده‌ای خودروهای سایپا را به تفکیک نوع خودرو در سال ۱۴۰۱ مشخص کند.

همکاری سایپا با دانشگاه های کشور

تیموری در ادامه به همکاری سایپا با دانشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت:با دانشگاه‌های کشور همکاری‌های بسیاری داریم. برای مثال برای بهبود کیفیت لنت با دانشگاه علم و صنعت قراردادهایی منعقد کردیم.  با دانشگاه های خواجه نصیر، شهید بهشتی و شریف نیز قراردادهایی داریم. همچنین در دفترچه کنکور با همکاری وزارت علوم بورسیه سایپا قرار گرفته است. یعنی از شش دانشگاه صنعتی کشور در رشته ‌های مورد نیاز این صنعت رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ جذب خواهند شد و درحال حاضر نیز ۱۰۰۰ نفر از آنها در سایپا برای پذیرش مصاحبه می‌شوند. این افراد از ترم اول استخدام سایپا می شوند بیمه برای آنها پرداخت می شود و تابستان در سایپا کار می‌کنند. همچنین به مدت ۸ سال نیز تعهد دارند برای سایپا کار کنند.  

وی در پایان با اشاره به اهمیت تعبیه زیرساخت‌ها در بخش خودروسازی گفت:طی ۲۰ ماه حداقل ۱۰ پروژه زیرساخت اجرا کردیم و قصد داریم مدرن‌ترین خطوط را راه‌اندازی کنیم. برای اولین بار یک خط بالای ۶۰ درصد اتوماسیون را توسط خود پرسنل و مهندسین مگاموتور برای موتورهای ME۱۶ راه‌اندازی کردیم. این خط موتور ال ۹۰ بود که توسط مهندسان داخلی تبدیل  به موتور EC۵ سیتروئن شد. تاکنون ۱۰۰۰ موتور از آن تولید شده است. همچنین تا دوماه آینده نیز شاهین پلاس که مجهز به موتور ۱۶ سوپاپ و گیربکس ۶ سرعته است عرضه خواهد شد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۴۰۱۶۳۱۰:۴۰:۲۲ ۱۴۰۲/۷/۷
برنامه ریزی برای خودروی باکیفیت بنزینی در ۲۰۰ سال آینده
امیر۳۲۴۰۳۲۳۱۱:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۷
این خبر مساوی است با بدتر شدن کیفیت خودروها و گرانتر شدن آنها توسط همین مثلا تولید کننده ها
ناشناس۳۲۴۰۵۴۸۱۳:۱۹:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۷
علت کم بودن مراجعه به سیستم خدمات پس از فروش یکی نارضایتی مردم و دیگری عدم پذیرش خودرو توسط نمایندگی هاست، نه کیفیت محصولات سایپا!
ناشناس۳۲۴۰۷۴۶۱۵:۱۷:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۷
برنامه ریزی برای دپوی خودرو گران کردن
ناشناس۳۲۴۱۳۱۷۲۱:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۷
آخرین باری که سایپا کیفیت داشت، توی مونتاژ ال‌نود و ماکسیما و برلیانس بود؛ ایران‌خودرو هم که ولش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. فردا دیر است...

  2. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  3. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

  4. فراریان بزرگ مالیاتی را بشناسید

  5. توقف روند کاهش جمعیت در ایران

  6. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  7. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

  8. وزیر کشور: مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند

  9. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

  10. تکلیف ۳۰ منتخب تهران در مجلس تعیین شد + گرایش سیاسی

  11. نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

  12. چرا قیمت مسکن در تهران گران‌تر از بعضی شهر‌های بزرگ دنیاست؟

  13. اعتماد به نفس مقاومت

  14. ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم به کدام سمت و سو می‌رود؟

  15. واکنش محسن رضایی به توهین نماینده صهیونیست‌ها به منشور ملل متحد

  16. دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ ۱۰ میلیون فقیر حاصل ۱ دهه اقدام غلط

  17. مشارکت نصف شد!

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  5. درباره توبه تتلو

  6. فردا دیر است...

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

    2. پاسخ بانک مرکزی به همتی درباره ادعای خلق پول

    3. حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد

    4. بانک مرکزی پاسخ ادعای «همتی» را داد

    5. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

    6. چرا برخی تصویری وارونه از «مالیات بر سوداگری» ارائه می‎دهند؟

    7. ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد

    8. جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز ۱.۲ میلیون تومان در روز شد

    9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

    10. فرار رو به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها

    11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

    12. کاهش پایه پولی و رشد پول/ سینگال تداوم کاهش تورم در ماه‌های آینده

    13. همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

    14. مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد

    15. دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ ۱۰ میلیون فقیر حاصل ۱ دهه اقدام غلط

    16. جریمه ۲۰۰ میلیونی پرسپولیس وسپاهان/ بانوان تنها تماشاگران بازی

    17. کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در جنوب شهرستان ری

    18. طلافروشان دیگر بهانه ای ندارند

    آخرین عناوین