حمله کیهان به زنگنه/ آمار وزیر کشور از مهاجرین افغانستانی/ مخالفت خاندوزی با نظر بذرپاش درباره بورس کالا

  4020705076 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

حمله کیهان به زنگنه/ آمار وزیر کشور از مهاجرین افغانستانی/ مخالفت خاندوزی با نظر بذرپاش درباره بورس کالا

جزئیاتی از دستگیری فرزندان یک مقام عالی قضایی

فرهیختگان نوشت: « دستگیری اخیر که توسط خود قوه انجام شده است نشان داد ماجرای برخورد با طبری یک اقدام تصادفی و نمایشی نبوده و اراده‌ای در درون دستگاه قضا وجود دارد که دستمال آلوده را پاک‌سازی کند.

ماجرای اخیر البته ابعاد مهم دیگری هم دارد. به‌محض بروز نخستین نشانه‌ها از وقوع تخلف که به حدود شش ماه قبل بازمی‌گردد رئیس‌قوه شخصا دستور می‌دهد دو نهاد یکی داخل قوه و یکی خارج از آن به موازات و به شکل مستقل موضوع را بدون‌ملاحظه از شأن و نسبت سببی بررسی کنند و نتیجه تحقیقات چند‌ماهه رسیدن به یک تخلف حرفه‌ای و پیچیده بوده که شناسایی آن کار ساده‌ای نبوده است.

البته همه ماجرا این نیست، این داستان با نمایه‌های خوشنود‌کننده‌ای که دارد سوالاتی را هم ممکن است در افکار عمومی ایجاد کند. مهم‌ترین سوال این است که چطور می‌شود بستر و مجرای وقوع چنین مفاسدی را مسدود کرد؟  اینکه دستگاه قضا فراجناحی و فراقوه‌ای با فساد برخورد کرده است سرجای خودش مثبت، اما اینکه از مجرایی و در چه بستری این فسادها شکل گرفته و چرا تا‌به‌‌حال با این فرآیند برخورد نشده، مساله‌ساز است.

توقع از دستگاه قضا از جایی به بعد این است که باید زیر میز بزند و بستر وقوع فساد را بخشکاند، یعنی به‌جای عامل و کارگزار با فرآیند و ساختار فساد‌زا برخورد کند.»

***

حمله کیهان به زنگنه

به گزارش کیهان، بیژن نامدار زنگنه که در دولت ‌هاشمی رفسنجانی، 8 سال وزیر نیرو و در دولت‌های خاتمی و روحانی 16 سال وزیر نفت بوده است، درباره اعداد و ارقام ارائه‌شده توسط دولت سیزدهم درباره فروش نفت به تجارت نیوز گفت: «گویا دروغ برای مسئولان مالیات ندارد. این دروغ‌ها هرچقدر هم بزرگ باشند، باز هم مالیات ندارند. در مورد آمار مربوط به فروش و صادرات نفت دروغ می‌شنویم.»

او در پاسخ به این پرسش که در شرایط بدون برجام می‌توان نفت فروخت یا خیر؟ توضیح داد: «بدون احیای برجام هم می‌توان صادرات نفت را بالا برد اما بدون توافق با آمریکا این امر شدنی نیست.»...

وزیر سابق نفت در مصاحبه اخیر خود با یک رسانه اصلاح‌طلب- که پس از بالا گرفتن انتقادات به ادعاهای زنگه بدون هیچ توضیحی از سایت این رسانه حذف شد- ادعا می‌کند که اعداد و ارقام اعلام شده درباره افزایش صادرات نفت ایران، دروغ‌هایی است که توسط دولتمردان فعلی عنوان می‌شود درحالی‌که گزارش‌ها متعدد خارجی خبر از جهش تولید و صادرات نفت ایران داده‌اند و نمی‌توان همه موسسات خارجی از جمله کپلر، ورتکسا،‌ تانکر ترکرز، آژانس بین‌المللی انرژی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اویل پرایس، بلومبرگ، رویترز، موسسه SVB و پترولجستیک را متهم به دروغ‌گویی کرد.

اعتراضات پی‌در‌پی آمریکا به دور زدن تحریم نفتی از سوی ایران و توقیف نفتکش‌های ایرانی، نشان می‌دهد که افزایش فروش نفت ایران ناشی از توافق با آمریکا نیست اما وزیر نفت دولت‌های روحانی و خاتمی که ناخواسته اعتراف کرده که بدون احیای برجام می‌توان فروش نفت را بالا برد در تناقضی آشکار هنوز هم باور ندارد که می‌توان بدون توافق با آمریکا نفت فروخت و بی‌اعتنا به آمارهای بین‌المللی و اعتراضات آمریکا، آمارهای کشور را دروغ می‌خواند!

***

تمجید  روزنامه شهرداری از جمیله علم‌الهدی

روزنامه همشهری، ارگان رسمی شهرداری تهران تیتر یک امروز خود را به تعریف و تمجید از جمیله علم الهدی، همسر رئیس جمهور اختصاص داده است. علاوه بر تیتر یک، دو مطلب از در صفحه اول این روزنامه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

در یکی از این مطالب به قلم فضه سادات حسینی مجری اخبار سیما که پژوهشگر و مدرس حوزه زنان و خانواده معرفی شده آمده است: «به جرأت می‌توان گفت، خانم دکتر جمیله علم‌الهدی این روزها به‌عنوان یک زن ایرانی، شخصیت جدیدی از همسر یک سیاستمدار ایرانی را ارائه می‌کند و خود با برگزاری نشست‌هایی چون اجلاس زنان تأثیرگذار و امثال آن در فکر معرفی زن ایرانی و تعامل او با دنیاست؛ هم در عمل در حال پیاده‌کردن شعارهای انقلاب اسلامی است و هم در تکمیل و بیان مصداق عینی صحبت‌های رئیس‌جمهور در حفظ جایگاه خانواده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و امثال آن قدم برمی‌دارد.

شاید بهترین تعبیری که برای میدان‌داری این روزهای خانم دکتر علم‌الهدی بتوان به کار برد، یک دیپلماسی زنانه موفق است که اتفاقا اثرگذارتر از سایر اقدامات دارد به پیش می‌رود و همین شده که صدای دشمنان این نظام و انقلاب را درآورده است.»

در مطلب دیگر آمده است: « خانم علم‌الهدی را پیش از این در نگاه‌های مستقل و مبتنی بر تراث فکری و علمی مذهبی و ایرانی در حوزه تعلیم و تربیت می‌شناختیم، اما امروز توانمندی عجیب او در ترسیم درست از هویت زن ایرانی اعجاب‌آور است. در صحنه‌ای که بسیاری از مدعیان وضعیت انفعالی به‌خود گرفتند، او مواضعی عمیق و تهاجمی می‌گرفت که البته به‌شدت رسانه‌ای و مؤثر بود.»

***

مخالفت خاندوزی با نظر بذرپاش درباره فروش سیمان و فولاد در بورس کالا

به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی روز گذشته با بیان این‌که "اظهاراتم درباره گرانی فولاد و سیمان در بورس کالا کارشناسی بود"، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا بورسی‌ها به من و دولت توهین می‌کنند و افراد بورسی در پاسخ به اظهاراتم فحاشی می‌کنند که البته مهم نیست و اشکالی ندارد.

وی با ابراز این‌که "با خروج خودرو از بورس کالا شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بودیم و معتقدم این اتفاق برای سیمان و فولاد هم می‌افتد"، افزود: چرا باید سیمان و فولاد با قیمت جهانی در داخل فروخته شود؟

وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که دلیل افزایش قیمت میلگرد چیست و چرا فولاد از طریق بورس کالا گران‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد، تصریح کرد:‌ در پروژه‌های نهضت ملی مسکن قیمت زمین را به صفر رسانده‌ایم و با وجود آن‌که نمی‌توانیم دستمزدها را کاهش دهیم اما می‌توانیم در بخش مصالح ساختمانی این کار را انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که قیمت زمین در نهضت ملی مسکن صفر است، گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن در بخش مصالح می‌توانیم قیمت را کاهش دهیم. عرضه سیمان و فولاد در بورس کار غلطی است و برخی بورسی‌ها دراین‌باره اصرار نکنند، البته چنانچه به این کار اصرار دارند باید قیمت پایه عرضه تغییر کند.

اما امروز احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیئت دولت با این نظر مخالفت کرد. به گزارش ایسنا خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره خروج سیمان از بورس کالا گفت: با توجه به اینکه مساله بورس کالا به عنوان بستر شفاف نظام توزیع کالاهای اساسی یا کالاهای پایه انجام می‌شود و جزو دستاوردهایی است که ما در  پایان دهه‌های  ۸۰ و ۹۰ نسبت به عبور از مسیر پر از رانت و فسادی که پیش از آن وجود داشت به نظام بورس کالا  منتقل شدیم ،  دولت فعلا  هیچ تصمیمی در این زمینه ندارد.

وی افزود: ما به عنوان وزارت اقتصاد و امور دارایی و وزارت صمت و بسیاری از  دستگاه‌های اقتصادی هم  مدافع این هستند که اگر  رویه موجود  نیاز به اصلاحی دارد در چارچوب بورس کالا اصلاحات صورت گیرد.

***

ماجرای تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه تهران چیست؟

تابناک نوشت: « در پی هک سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، اسناد و مدارکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و دست به دست می‌شود که از جمله آن‌ها نامه‌ای با سربرگ دانشگاه تهران و محتوایی عجیب است؛ نامه‌ای با تصویر امضای رئیس دانشگاه ذیل آن که خطاب به وزیر علوم نوشته شده و محتوایی در پاسخ به نامه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دارد.

نکته جالب توجه، اما موضوع نامه است؛ «کافی‌شاپ‌های اطراف دانشگاه تهران»؛ موضوعی که در توضیح آن در بخشی از نامه مذکور آمده: «به منظور صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی-ایران و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غیرخودی در طول یک سال و نیم گذشته، کلیه کافه‌های اطراف دانشگاه تعطیل و جمع آوری شده‌اند...»...

 کافه‌های یاد شده در نامه، کافه‌هایی بوده‌اند که در املاک متعلق به دانشگاه تهران دایر شده بودند و به نوعی موجر ایشان، این دانشگاه بوده است. وضعیتی که در مساله آن کافه جمع آوری نشده نیز صادق است، اما ظاهرا مسائل جانبی مثل مسائل حقوقی موجب شده که اجاره این کافه کماکان ادامه داشته باشد و احتمالا مسئولان دانشگاه چشم انتظار سر آمدن مدت قانونی آن باشند.

البته معلوم نیست که مطالبه کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر علوم چه بوده که موجب نگارش این نامه توسط رئیس دانشگاه تهران شده است؟! اما آن گونه که در آغاز نامه تاکید شده، دستور کار مدیریتی این مجموعه در دولت سیزدهم با مفروضات گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده و «جهاد علمی برای تحقیق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی» تعیین شده است.

دستور کاری که یک منبع آگاه با تاکید بر آن به «تابناک» می‌گوید: دانشگاه تهران تصمیم گرفته تا اجاره املاک به ماموریت‌هایی غیر از ماموریت‌های دانشگاه را متوقف کند و املاک تملکی را تنها به کسب و کار‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های دایر شده در حوزه علم و دانش، فناوری و... اجاره دهد. این تصمیم مدتی است که در دست اجراست و کافه‌ها کسر بسیار کوچکی از کسب و کار‌های دایرشده در این املاک بودند که مشمول تغییر در رویکرد دانشگاه تهران شده اند.

موضوعی که با تامل در بخش پایانی نامه یاد شده هم هویداست؛ آنجایی که تاکید شده: «بر اساس بررسی‌های میدانی، بیش از ۱۵ کافه در این منطقه وجود دارد که ملک آن در تملک دانشگاه نبوده و فعالیت‌های آن با ماموریت‌های دانشگاه هیچ گونه تناسبی ندارد و دانشگاه قانونی نمی‌تواند اقدام نماید»؛ اظهارنظری که نشان می‌دهد تعطیلی تنها شامل کافه‌هایی شده که موجرشان دانشگاه تهران بوده است و نه باقی کافه ها.

مساله‌ای که البته این سوال را به دنبال دارد که چه عاملی موجب شده دانشگاه تهران اقدام به بررسی میدانی محدوده‌های اطراف خود نموده و ضمن ارائه گزارش در این خصوص به وزیر و پیرو آن، مجلس، درباره فعالیت کافه‌ها و تناسب یا عدم تناسب آن با ماموریت‌های دانشگاه، اظهار نظر نماید و یادآور شود که به رغم مجاز نبودن در این حوزه از منظر قانون، تاکید کرده که «همکاران حراست و نیرو‌های مامور وظایف خود را با جدیت پیگیری می‌نمایند»؟!»

***

انتقاد ذوالنور از غیبت بیش از ۹۰ نماینده مجلس در بررسی لایحه برنامه هفتم

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه،سیدغنی نظری نماینده مردم اردبیل در تذکری عنوان کرد که چرا در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه بیش از ۹۰ نماینده غیبت دارند تا آنجا که اگر نماینده‌ای از صحن خارج شود، مجلس عدد کافی برای رای گیری نخواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکری این نماینده گفت: بررسی بودجه سنواتی سالی یکبار در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد ولی هر پنج سال یکبار بررسی لایحه برنامه توسعه در دستور کار مجلس است که یکی از مهم‌ترین دستور کارها است. اما در چنین زمانی بیش از ۹۰ نفر از نمایندگان در جلسه حضور نداشته و غایب هستند که زیبنده نیست.

وی افزود: البته تعدادی از همکاران به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی حاضر شدند ولی به رغم اینکه نمایندگان با وجدان کاری در صحن مجلس فعالیت دارند، اما از همین تعداد حاضر هم حدود ۴۰ نفر در رای گیری شرکت نمی‌کنند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: از این به بعد پس اسامی غایبین جلسات علنی نوبت صبح در ابتدای جلسه علنی بعداز ظهر قرائت می‌شود و غایبین جلسه بعدازظهر نیز در انتهای روز قرائت می‌شوند تا مردم بدانند کدام نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی حضور داشته و وقت می‌گذارند.

***

آمار وزیر کشور از مهاجرین افغانستانی

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعداد مهاجرین خارجی در کشور، اظهار کرد: وزارت کشور در تلاش برای ساماندهی امور مهاجرین است اما آنچه در رسانه‌ها گفته می شود ممکن است مبالغه‌هایی باشد که هیچ مرجع رسمی این اعداد را تایید نمی کند اما کاملا مشخص است که براساس یک برنامه طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شدو اتباع غیرمجاز باید برگردانده شوند. کسانی هم که مجوز حضور دارند، باید ساماندهی شوند.

وی در خصوص تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران، تصریح کرد: آنچه ما می توانیم تایید کنیم 5 میلیون نفر است. البته تعداد مهاجرین رسمی کمتر است. به نظر می رسد اظهارات غیرکارشناسانه و آمارهای ساختگی درباره تعداد مهاجرین بیان می شود.

وحیدی همچنین درباره ادعای حمله اسرائیل به مراکز نظامی در خرم‌آباد، گفت: این مساله تکذیب می‌شود. براساس اعلام مراجع رسمی، این لرزش بوسیله زلزله انجام شده بود و براساس نظر متخصصین، علت میزان زیاد لرزه، عمق کم زمین لرزه بوده است. علت صدا هم تکانه و لرزش بوده است.

موضوع مهاجران افغان را نباید منفی دید و جامعه را تهییج کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه در روزهای اخیر با دست به دست شدن شماری از اخبار مرتبط با مهاجران غیرقانونی افغانستانی، ساماندهی آنها به یکی از مباحث داغ شبکه‌های اجتماعی بدل شده است، افزود: ابراز نگرانی در مورد آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی افزایش مهاجران غیر قانونی افغانستانی در حاشیه کلانشهرها از سوی جمعی از شهروندان به حق است و باید محل توجه مسئولان امنیتی و سیاسی قرار گیرد، اما این نگرانی نباید سبب شود در بحث مهاجران افغانی جامعه دچار نگاه احساسی و تهییج شود.

پیرهادی ضابطه مند و قانونی شدن حضور اتباع خارجی ضرورتی اجتناب ناپذیر در تأمین اصل امنیت ملی دانست و گفت: موضوعی که باید به آن پرداخت و به آن ورود کرد، قانونی شدن حضور مهاجران افغانستانی بارعایت ملاحظات و شرایط کشور است، این امر به معنای مخالفت با حضور افغانستانی‌ها در ایران نیست، بلکه قانونی بودن این حضور در کشور ما مانند هر کشور میزبان دیگری است، فرد مهاجر را در قبال برخورداری از شرایط زندگی در کشور میزبان ملزم به رعایت قانون آن کشور و برخورداری متقابل از زیست قانونی و محترمانه می‌شود.

پیرهادی با رد این شائبه که حضور مهاجران افغانستانی باعث افزایش شمار ایرانیان جویای کار شده است یا سبب تحمیل هزینه اقتصادی به کشور می‌شود، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، عمده مهاجران افغانستانی در حوزه خدمات شهری و صنعت ساختمان و عمرانی و تولیدی کشور به کارهای خدماتی و نگهبانی اشتغال دارند و این رده‌های شغلی با شرایط و ویژگی‌های نیروی جویای کار ایران تناسبی ندارد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۷۹۱۰۲۰:۳۵:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۵
خیلی جالب که با این همه اوضاع داغون اقتصاد خاندوزی استیضاح نمیشه !
ناشناس۳۲۳۸۰۸۶۰۰:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۶
وقتی آوار برداری می شود استیضاح معنا ندارد
ناشناس۳۲۳۹۹۸۶۰۹:۱۰:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۷
خاندوزی را به مجلس فرا بخوانید و‌‌‌ وی را سریعا استیضاح کنید .
ناشناس۳۲۳۷۹۳۶۲۱:۰۵:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۵
حاج حسین گذشت انزمانی که حرف هات در اذهان احاد مردم اثرگذار بود.
ناشناس۳۲۳۸۰۸۲۰۰:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۷/۶
تیراژ روزینامه کیهان خود مؤید درستی حرفهای حاج حسین است.
ناشناس۳۲۳۸۱۴۱۰۶:۲۲:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۶
طی یک برنامه زمانبندی افاغنه را به کشورشان بر گردانید
ناشناس۳۲۳۸۱۴۵۰۶:۲۹:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۶
وزیر اقتصاد باید برای خروج بانک ها از بنگاه داری کاری عملی بکند و از شعار خارج شود.
ناشناس۳۲۳۸۲۰۱۰۸:۲۲:۴۹ ۱۴۰۲/۷/۶
کی حرفهای ایشون اثر داشته؟؟؟!!!
ناشناس۳۲۳۸۲۱۱۰۸:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۶
مگه حرف های این آقا یه موقعی تاثیر گذار هم بوده؟؟؟!!!
ناشناس۳۲۳۷۹۴۱۲۱:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۷/۵
اگر دولت در اخراج اتباع اجنبی تعلل کنه ممکنه‌مردم خودشون دست بکار بشوند چون اینده کشور و فرزندانشون با این حجم از زاد و ولد بیگانه در خطر است
ناشناس۳۲۳۷۹۸۲۲۲:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۷/۵
امار درست نیست خیلی بیشتر هستند
ناشناس۳۲۳۷۹۸۹۲۲:۲۳:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۵
زماني كه عوامل زنگنه بعنوان مشاور در نفت جذب مي شوند، زنگنه بايد فروش نفت را به سخره بگيرد
ناشناس۳۲۳۸۰۴۴۲۳:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۵
افغانی ها باید از ایران بروند تا آخرین نفرشان.
ساعد۳۲۳۸۰۵۲۰۰:۰۰:۲۳ ۱۴۰۲/۷/۶
شما بیرونشون کنید کار وکاسبی هم خوب میشه وکارفرما به دلیل مزد کمتر وندادن بیمه مزایا افغانی میگیرن تا جوانهای کشور ما بیکار باشن
ناشناس۳۲۳۸۰۸۷۰۰:۴۴:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۶
از یک طرف می‌گویند روسیه جایگزین نفت ایران شد و بعد که خبر های جدید می آید با رنگ عوض کردن می‌گویند افزایش نفت ایران به خاطر توافق نانوشته هست! حال فکر کن در همان دولت قبل فردی مانند رستم قاسمی کمک آنان می کرد و افزایش فروش ایحاد شد در آخرهای آن دولت
ناشناس۳۲۳۸۱۲۵۰۴:۳۳:۱۸ ۱۴۰۲/۷/۶
اکثرا مردم ایران با ورود بی ضابطه و غیر قانونی افغانها مخالفند و دلیل آن بی در و پیکری مرزها می باشد نیروی انتظامی چیکار می کند اگر توان ندارد بسپارد به ارتش ایران چون ارتش مدافع ملت است الان با این حجم ورود و بدون ضابطه کشور دچار تنش و آشوب می شود و حق ما از سرانه عمومی کشور در همه موارد کاهش می یابد مردم ما در سیستان و استان لرستان و ایلام و ... با بیکاری و فقر دست و پنجه نرم میکنند بعد ۱۰ میلیون افغانی از این کشور ارتزاق میکنند.
ناشناس۳۲۳۸۲۲۰۰۸:۵۰:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۶
اینکه نفت فروختید نفروختید چه قدر فروختید کی راست میگه کی دروغ مهم نیست مهم اینکه مردم اثار فروش نفت رو در سفره هاشون ببیند که نمیبنند وگرنه شما ادعا کن که چند صد برابر تمام دولت ها نفت فروختی ولی قیمت ها هرروز بالا میره حقوق ها افزایش پیدا نمیکنه این فروش نفت هرچه قدر هم باشه چه تاثیری داره.
ناشناس۳۲۳۸۲۳۶۰۹:۱۵:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۶
سلام حاج حسین یبارم شده مثبت باشی چیزی کم نمیشه
ناشناس۳۲۳۸۲۸۴۱۰:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۶
نگران نباش به تعداد همونها دارندمهاجرت میکنن
ناشناس۳۲۳۸۳۰۳۱۰:۴۳:۴۱ ۱۴۰۲/۷/۶
متاسفانه ناکارمدی در تمام سطوح بیداد میکند و وقتی مردم نظر دارن رایشون ممکنه تحلیل نداشته باشه و مورد توجه قرار نمگیره. از مجلس محترم میخواهیم که به ارائ مردمی بیشتر توجه کند.
رسول۳۲۳۸۳۶۶۱۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۷/۶
بحث مهاجرین را مسولین درست توضیح بدهند اینم مثل موارد قبل نکنید بکجا شما پاسخگویید معلوم نیست این همین الان معضل شده است.
ناشناس۳۲۳۸۴۳۰۱۲:۴۱:۰۱ ۱۴۰۲/۷/۶
چندسال پیش گفتند ۵ میلیون افغانی در کشور وجود دارد الان هم میگن ۵ میلیون!
ناشناس۳۲۳۹۴۱۰۲۱:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۶
باید افغانی ها را از کشور بیرون کنید .
ناشناس۳۲۳۹۵۷۲۲۳:۱۰:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۶
جناب وزیر کشور آیا اطلاعات جمعیت همین 5 میلیون افغانی رو که خودتون اعلام می کنید دارید؟ آیا تصویر چهره و آدرس سکونت آنها را دارید؟ آیا اثر انگشت آنها را دارید؟آیا می دانید در چه شغلی و در کجا مشغولند؟آیا از سابقه آنها در افغانستان اطلاع دارید؟ آیا مطمئن هستید که مجرم نیستند و سوء رفتار در خود افغانستان نداشته اند؟مطمئن هستم اطلاعات همین جمعیت 5 میلیون رو ندارید هر چند که اگر واقعا در سطح شهر گشتی بزنید خودتان اذعان خواهید کرد که جمعیت افغان ها اکنون حدود 10 میلیون است نه 5 میلیون، علاج واقعه قبل از وقوع بحران بکنید لطفا
ناشناس۳۲۳۹۸۶۵۰۷:۲۱:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۷
جناب آقای وزیر گشت و گذار در شهر تهران، مخصوصا برخی نواحی کاملا نشانگر افزایش بی سابقه تعداد مهاجرهای افغان است! لطفا رسیدگی کند و آنها را به کشور خود با نهایت احترام برگردانید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  20. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  21. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  22. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  23. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  8. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  9. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  10. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  11. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  14. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  15. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  16. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  17. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  18. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  19. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  20. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  23. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  24. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  25. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

آخرین عناوین