توافق درباره برنامه هفتم/ توضیحات ذوالنور درباره آتش زدن برجام در دولت قبل/ برنامه سپاه برای جزایر سه‌گانه

  4020703053 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توافق درباره برنامه هفتم/ توضیحات ذوالنور درباره آتش زدن برجام در دولت قبل/ برنامه سپاه برای جزایر سه‌گانه

توافق قالیباف و رئیسی درباره برنامه هفتم

در جلسه علنی امروز مجلس بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت. قبل از  آغاز جلسه علنی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست غیرعلنی مجلس گزارشی پیرامون لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران به نمایندگان ارائه کرده است.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه رئیس مجلس گزارشی را درباره لایحه برنامه هفتم توسعه به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: آقای قالیباف در گزارش خود با اشاره به موارد مورد اختلاف دولت و مجلس در روند رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق گفت که بنا شده تا این موارد اختلافی به کمیسیون ارجاع شود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: رئیس مجلس عنوان کرد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق در این باره نشستی را با رئیس‌جمهور برگزار کردند و در این جلسه توافق شده که گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد و در مورد مواد و تبصره‌های مورد اختلاف مجلس و دولت این مواد و تبصره‌ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شود.

در ابتدای جلسه علنی،‌ با اصرار نمایندگان  بر مصوبه قبلی خود در طرح تمدید قانون برنامه ششم، این طرح جهت رفع اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

 حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم در اخطاری با استناد به اصل ۷۴ قانون اساسی گفت: بنا به اصل ۷۴ قانون اساسی و تفاسیری که شورای نگهبان دارد لوایحی که از دولت به مجلس شورای اسلامی می‌آید نباید شاکله آن به هم بخورد. اکنون وقتی که لایحه برنامه هفتم توسعه را می‌بینیم متوجه تغییرات اساسی در لایحه می‌شویم به عنوان مثال گفته می‌شود که بالغ بر ۱۶ هزار هزار میلیارد تومان بار مالی به آن اضافه شده است. هر کسی که امروز این لایحه را می‌بیند قصد دارد نظر خود را بر آن اعمال کند. تغییراتی که در احکام این لایحه صورت گرفته و الحاقات متعدد به این لایحه باعث شده تا این لایحه از خاصیت بیفتد.

وی در ادامه اظهار کرد: توجه به چالش اساسی انرژی، آب و صندوق‌های بازنشستگی و توجه به عدالت در پرداخت‌ها از موضوعاتی است که در این لایحه مغفول مانده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفته می‌شود که در شاخص‌های این لایحه تغییری صورت نگرفته است اما سوال این است آیا تغییراتی که در احکام، اعمال شده، تامین کننده شاخص‌ها است که پاسخ منفی است. احکامی که در این لایحه آمده است با این همه الحاقات تامین کننده این شاخص‌ها نیست.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی بیان کرد: اولا اخطار شما وارد نیست، اصلا دولت جدولی در لایحه برنامه ارائه نداده بود که در آن رقمی برآورد شده باشد و اکنون گفته شود که به آن کم یا زیاد شده است بلکه صرفا نظرات مختلف در صحن کمیسیون تلفیق مطرح شده است، چه عدد مشخصی وجود دارد که ما بگوییم که به آن افزوده یا کاسته شده است. قطعا برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق بار مالی دارد و ما مکلف هستیم که اصل ۷۵ را رعایت کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: در بحث این‌که گفته می‌شود شاکله لایحه تغییر کرده است یک جلسه مشورتی بین دولت و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و رئیس سازمان برنامه و بودجه و آقای دهقان تشکیل شده و آنچه که از برآورد این جلسه به بنده گفته شد این بود که شاکله لایحه به هم نخورده است. بنده با رئیس جمهور قبل از آغاز بررسی کلیات لایحه در صحن مجلس شورای اسلامی جلسه مشورتی داشتم و قرار شد کار را جلو ببریم و در موضوعاتی که ایراد وجود دارد همکاری برای رفع ایراد صورت گیرد.

انتقاد منظور از تغییرات کمیسیون تلفیف در لایحه دولت

 داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه کشور گفت: دغدغه اصلی دولت این است که برنامه ای را با مشارکت شما عزیزان تصویب کنیم که ضمن اینکه در نظام اجرایی کشور تحول آفرینی می کنیم، این برنامه به سرنوشت برنامه های قبلی دچار نشود و دولت بتواند با بکارگیری تمام ظرفیت های کشور این برنامه را به اجرا درآورد.  

معاون رئیس جمهور افزود: با توجه به تعاملات بسیار خوبی که تا روزهای آخر کمیسیون تلفیق صورت گرفت و همکاری های که داشتیم، اما متاسفانه از تاریخ اول شهریور به بعد شاهد اتفاقاتی بودیم که باعث شد نسخه نهایی مصوبات کمیسیون تلفیق دچار تغییرات، الهامات و ابهاماتی شود که نظم و انسجام لایحه تقدیمی دولت را و ویژگی ها و رویکردهای اساسی که به آنها اشاره شد آسیب ببیند. از جمله اینکه در آخرین جلسه کمیسیون تلفیق 121 حکم به صورت یکجا بدون مجال و فرصت بررسی مشترک با دولت به لایحه الحاق شد، احکام الحاقی زیادی هم به متن مصوبات قبلی کمیسیون اضافه شد که نشان می دهد در فرآیند بررسی لایحه برنامه هفتم 106 حکم حذف، 243 حکم دچار اصلاح و تغییر، 377 حکم بدون تغییر و 991 حکم جدید در قالب مواد مختلف  الحاق شده است، بنابراین لایحه تقدیمی دولت عملاً دچار تغییرات کلی شده است.

منظور گفت: این تغییرات در جلسه ای با حضور اعضای شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر آقای دکتر ره پیک این بود که با این ملاحظاتی که دولت دارد، اختلاف از اینکه اصل 75 جاری نیست، بسیار فراتر است. با این شیوه اصلا اعتقاد دولت و تفسیر دولت این است که این برنامه قابلیت اجرایی پیدا نمی کند، لذا لازم است تعاملات بیشتری بین دولت و مجلس انجام شود که این نگرانی ها رفع شود.

***

توضیحات ذوالنور درباره آتش زدن برجام در دولت قبل

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به این موضوع پاسخ داد که چرا در سال‌های گذشته و در مجلس قبلی برجام را آتش می‌زد و امروز از پایبندی به آن سخن می‌گوید.

ذوالنور توضیح داد: بعد از گذشت سال‌ها از برجام کاملا مشخص شد حق با آنهایی بود که نسبت به برجام حرف و نظر منفی داشتند چون برجام بدون ضمانت تعقیب می‌شد و از همان زمان معلوم بود خروجی غیر از این ندارد چون در آن هزینه‌ای برای طرف مقابل تعریف نشده بود و آقای ترامپ با یک لگد کاخ برجام را خراب کرد و رفت؛ آیا ما می‌توانستیم آن را تعقیب و مجازات کنیم؟

وی ادامه داد: دوم این‌که ما همه تعهدات‌مان را اجرا کردیم و کسی نمی‌تواند بگوید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تعهداتش کوتاهی کرده است. اکنون برخی می‌گویند چرا ذوالنور و افراد دیگری در گذشته مخالف برجام بودند و حتی ذوالنور هم برجام را آتش زد اما امروز می‌گویند که ما خط مذاکرات برجامی را ادامه می‌دهیم؛ پاسخ آن است که آن زمان بنای من برای آتش زدن برجام آن بود که آقای ترامپ در تبلیغات ریاست جمهوری در زمان صحبت درباره برجام گفت که ما برجام را پاره می‌کنیم و رهبری فرمودند اگر آنها پاره کنند ما آتش می‌زنیم؛ یعنی ما جلوتر و سخت‌تر از آنها هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این‌که اکنون چرا می‌گویم که باید مذاکرات ادامه پیدا کند این است که هزینه جدیدی برای بازگشت به برجام نداریم و ما هزینه‌هایمان را داده‌ایم و تمام تعهدات‌مان را انجام داده‌ایم امروز بازگشت به برجام تعهد جدیدی ایجاد نمی‌کند و نوبت آنهاست که تعهدات‌شان را انجام بدهند. ما می‌خواهیم حق‌مان را از حلقوم آنها بکشیم چون آنها تا نیمه راه آمده‌اند ما تمام تعهدات‌مان را انجام داده‌ایم اما آنها به تعهدات‌شان عمل نکردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین کاملا موضع درست بوده و دولت هم موضع درستی گرفته است، منتها فرق این دولت با دولت قبلی این است که همه تخم‌مرغ‌ها را در مسیر برجام نگذاشت؛ داستانی است که می‌گویند کسی روی ریل قطار خوابیده بود و چند نان بربری کنارش بود از او پرسیدند که چه کاری می‌خواهد انجام دهد پاسخ داد که می‌خواهد قطار از رویش رد شده و خودکشی کند. باز از او پرسیدند که پس نان بربری برای چیست پاسخ داد که اگر قطار دیر رد شد باید از گرسنگی بمیرم! حالا این حکایت ما است که اگر دشمن با ما کنار نیامد و وظیفه‌اش را انجام نداد آیا ما باید منطقه و ارتباط با همسایه و دنیا را تعطیل کنیم تا هرچه اراده آنهاست محقق شود؟

ذوالنور ادامه داد: این‌که چرا دیروز نگرانی داشتیم ولی امروز نداریم به این دلیل است که دولت فعلی دولتی نیست که بخواهد برجام را به هر قیمتی احیا کند، دولتی است که می‌خواهد تعهد، قرار و معاهده قیمتی ایجاد کند و نه برجام به هر قیمتی؛ این نگاه در دولت گذشته وجود نداشت.

***

واکنش اژه‌ای به انهدام چند تیم‌ تروریستی توسط وزارت اطلاعات

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه  با اشاره به عملیات اخیر سربازان گمنام امام زمان (عج) در خنثی‌سازی ۳۰ انفجار تروریستیِ همزمان در مراکز پرجمعیت تهران و بازداشت ۲۸ تروریست، با قدردانی از مجاهدت‌های تمامی نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی، به ضابطان و مراجع قضایی ذیربط دستور داد تا ضمن تسریع در تکمیل تحقیقات مربوطه، در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف پرونده ناظر بر این موضوع در ضمن رعایت دقیق موازین قانونی و کلیه جوانب امر، اقدامات مقتضی را اتخاذ کنند.

***

درخواست رسانه اصولگرا از مجلس درباره تعطیلی هشتم ربیع الاول

جهان نیوز نوشت: « چند سال است که با تصویب مجلس دهم، هشتم ربیع الاول به دلیل «شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج)» تعطیل رسمی اعلام شده است...

از نمایندگان مجلس یازدهم که در مدت سه سال و نیم گذشته مشکلات کشور را خوب شناخته و به سراغ آن رفته‌اند، انتظار می‌رود که در مدت باقیمانده برای لغو تعطیلی این روز دست به کار شوند. فارغ از تعطیلی رسمی جمعه ها، شرایط نیمه تعطیل پنجشنبه‌ها و تعداد قابل توجه روزهای تعطیلات رسمی اعم از مذهبی و ملی که با یک نگاه منطقی و اصولی در تقویم جاگذاری شده است، مفهوم غلطی به نام بین التعطیلین و تعطیلات غیررسمی هم وجود دارد که افزودن یک روز تعطیل رسمی به این موضوع بیشتر دامن خواهد زد.

برخی افراد تعطیلی روز نهم ربیع را برای جشن و شادمانی آغاز ولایت امام زمان(عج) پیشنهاد می‌دهند؛ این در حالی است که اساسا ارزش گذاری به یک موضوع لزوما با تعطیل کردن آن محقق نخواهد شد و با این استدلال روزهای بسیار دیگری باید تعطیل شوند. در زمانه ای که نیاز به کار جهادی شبانه روزی وجود دارد، افزودن روزهای تعطیل جای هیچ توجیهی ندارد.»

***

برنامه سپاه برای اسکان مردم در جزایر سه‌گانه

به گزارش ایسنا، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه  در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت: نیروی دریایی سپاه در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان یعنی از نهر غمیجه تا پسابندر که یک ساحل ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتری است، ۲۰۰ حوضچه تعریف کرده‌ایم. اگر مردم می‌خواهند دریایی شوند باید شناور داشته باشند و شناور نیز به حوضچه نیاز دارد. : ۳۲ حوضچه در زمان فرماندهی سردار فدوی در نیروی دریایی سپاه ساخته شد که بخشی از این حوضچه‌ها توسط نیروی دریایی سپاه به صورت رایگان و بخشی دیگر نیز با کمک سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد. یکی دیگر از اقدامات نیروی دریایی سپاه برای آبادانی بیشتر جزایر، ایجاد امکان نشست و برخاست هواپیما بود. در این راستا، در جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک باند هواپیما ایجاد کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه از احداث حدود ۹۰۰ منزل مسکونی توسط این نیرو برای مردم در جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی خبر داد و گفت: اعتقاد داریم که باید مردم را در این جزایر ساکن کنیم. چرا که دوستان ما وحشت نکنند که می‌خواهیم پایگاه نظامی علیه آن‌ها ایجاد کنیم. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این‌که « ما می‌توانیم برخی صنایع واسط را در جزایر سه‌گانه ایجاد کنیم» ادامه داد: می‌توانیم مشاغل بسیاری را در این جزایر ایجاد کنیم، ماهیگیری یکی دیگر از مشاغلی است که می‌توانید در این منطقه راه‌اندازی و آن را رونق بدهید. شما می‌توانید سبزی و مایحتاج کشتی‌ها مانند سوخت را در این منطقه تامین کنید. البته می‌توانیم مشاغل بسیاری را در این منطقه ایجاد کنیم. انتظار داریم هر دولتی که بر سر کار می‌آید یکی از نقاط مهمی که باید به آن توجه کند، جزایر ایرانی در خلیج فارس باشد.

***

امیرعبداللهیان: پیش‌نویس توافق وین در دسترس است

حسین امیرعبداللهیان، ویر امور خارجه به ایرنا گفت: « ما معتقد هستیم که مذاکرات به مقدار زیادی در وین ماهها انجام و منجر به پیش نویسی شده است که آن پیش نویس هم هنوز نهایی نیست اما پیش نویس در دسترس هست. اگر طرف های مقابل و آمریکایی ها اراده لازم را داشته باشند در چارچوب مذاکرات قبلی انجام شده و اولویت هایی که مد نظر ایران است، می توانیم یک توافق را در دسترس بدانیم.

اما در اینجا در دیدار با اندیشکده ها که دیپلمات ها و سیاستمداران سابق آمریکایی هم حضور داشتند به صراحت و شفافیت گفتم که رئیس جمهور ایران بخوبی روشن کرده که جمهوری اسلامی اهل مذاکره و دیپلماسی عزتمندانه است.

جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار به تلاش های خودش از مسیر دیپلماسی همچنان ادامه خواهد داد اما تاکید کردم اقدامات و رفتار ریاکارانه آمریکا را هرگز بر نمی تابیم و لزوما اینطور نیست که همیشه همه چیز بخواهد از کانال برجام عبور کند. طبعا جمهوری اسلامی ایران هم دست بسته نیست ضمن اینکه مسیر دیپلماسی و مذاکره را برای رسیدن به توافق دنبال می کند اما این موضوع، طرف های دیگری هم دارد. رویکرد مثبت و اقدامات سازنده طرف های دیگر هم برای رسیدن به توافق، خود یک موضوع مهم است.

البته ما همواره پیام های مثبتی از آمریکایی ها دریافت می کنیم اما در جلساتم در نیویورک به صراحت تاکید کردم که ما بر مبنای رفتار عملی آمریکا قضاوت خواهیم کرد.

مایلم تاکید کنم که ابتکار سلطان عمان، در چارچوب شیوه ای برای تسریع و کمک به بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان در برجام است. معنایش این نیست که سلطان عمان حامل یک طرح یا یک متن جدید باشد»

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۵۶۰۲۲۱:۴۲:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۳
برجام یک سند خیانتی بوده و خواهد بود
فخرایی۳۲۳۵۸۳۵۰۲:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۴
برجام وقتی مصوب شد بهترین و عزتمندانه ترین مقاوله نامه تاریخ بشریت بود.ایران یک طرف و تمام ابرقدرتهای جهان در طرف دیگر بودند واقعا اقتدار ایران کاملا مشخص بود.
ناشناس۳۲۳۶۱۷۳۱۰:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۴
در تایید نظر جناب فخرایی ، و آنقدر منافع ایران در آن بارز بود که ترامپ آن را برای آمریکا یک فاجعه می دانست و دولت قبلی خود را به ضعف در برابر ایران محکوم می کرد و دقیقا با همین دیدگاه بود که برجام را نقض کرد ! حالا چه شده آقای ذوالنور و همفکرانشان این عزت را نمی پسندند الله و اعلم!!
ناشناس۳۲۳۶۱۸۲۱۰:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۷/۴
جواب نیم خط هست، دخالت آشکار آنان در امور داخلی ایران
ناشناس۳۲۳۵۹۵۹۰۷:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۷/۴
برادر عزیز بیشتر تامل کن. این دولت هم می داند که بهتر از برجام نمی شود به دست آورد به همین دلیل هم به طور جدی و به درستی به دنبال برجام است. امیدواریم که موفق شود
ناشناس۳۲۳۶۱۸۴۱۰:۵۷:۵۸ ۱۴۰۲/۷/۴
پس دشمن حمله کرد و بخشی از خاک کشور را گرفت و درخواست آتش بس کرد می‌گویید آره خوب است و آن خاک را رها کنیم؟!!!
ناشناس۳۲۳۵۷۲۷۲۳:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۳
برای جزایر سه گانه با چینی ها قرارداد مشترک بنویسید و آنها را آباد و تجاری و مسکونی و تفریحی کنید در حاشیه جزایر هم واحد های موشکی و پهبادی ایجاد کنید تا خیال دشمنان را راحت کنید
ناشناس۳۲۳۵۸۲۹۰۲:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۴
چین؟
ناشناس۳۲۳۶۰۰۰۰۸:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۴
خاک مرغوب زراعی به داخل این جزایر برده و به ژاپنی ها اجاره دهید آنها تاسیسات لازم را برای شیرین کردن آب برای کشاورزی زمینی و گلخانه ای دارند
ناشناس۳۲۳۶۰۴۴۰۹:۱۷:۲۶ ۱۴۰۲/۷/۴
خیال کردی چین اعراب رو ول می کنه میاد برای ایران کاری میکنه
ناشناس۳۲۳۶۱۷۶۱۰:۵۰:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۴
چرا چین ؟! مگه خودمون نمی توانیم ؟!
ناشناس۳۲۳۵۸۱۱۰۱:۳۰:۱۵ ۱۴۰۲/۷/۴
متاسفانه دیدگاه های ایشان وهمفکرانشان درمورد برجام صرفا جناحی است ونه ملی.یک نماینده مجلس آنهم درمقام نایب رییس مجلس بایستی به فکر منافع ملی باشد.ایشان درزمان دولت قبل که ازجناح مقابل بود برجام را آتش زد وحالا صحبت از بازگشت به برجام می کند واین یعنی ما به فکر منافع خطی وجناحی خودهستیم ونه منافع ملی.
ناشناس۳۲۳۵۸۱۶۰۱:۴۲:۵۵ ۱۴۰۲/۷/۴
جناب ذوالنور اول اینکه ترامپ غیر از برجام زیر بسیاری از تفاهم نامه ها و توافق نامه هایی که قرار بود آمریکا به آنها متعهد بماند زد!! و در مورد برجام بر خلاف نظر جنابعالی و همفکرانتان به صراحت گفت منافع آمریکا در آن لحاظ نشده و آنرا کاملا به نفع ایران می دانست و قبل از آنکه زیر آن بزند خواستار مذاکره مجدد و تغییراتی در آن شد(کاری که ایران در مذاکرات مجدد به آن تن داد ) اما وقتی ایران و اروپا زیر بار نرفتند توافق را پاره کرد !! در ضمن هیچ عاقلی زیر توافقی که برایش منفعت دارد نمی زند مگر اینکه پیروزی در دعواهای سیاسی برایش از منافع کشور ارجح باشد که در مورد مخالفان برجام ظاهرا اینگونه بوده !! واما فرمودید اینکه در این دولت موافق برجام‌ هستید چون سیاست این دولت را در مذاکرات قبول دارید!! لطفا بفرمایید مذاکرات این دولت چه دستاوردی جز به تعطیلی کشاندن آن داشت ؟!!
ناشناس۳۲۳۶۱۸۷۱۰:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۴
پس کلا نباید با این شیطان توافق کرد حتی واگذاری منافع ملی چون یکی نمی خواهد چند تا می خواهد و می زند زیرش تا بیشتر بگیرد و بعد....!
ناشناس۳۲۳۶۶۷۲۱۸:۲۸:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۴
خب نکنید چرا برای احیای برحام به هر دری میزنید؟!
شروین ۲۰۴۰۳۲۳۵۸۷۵۰۴:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۷/۴
تمام جزایر رو مناطق آزاد تجاری اعلام کنین برای مردم جذابیت های اقتصادی و سکونت ‌درست کنین، وام اشتغال بی بهره بدین زمین برای ساخت بدین یعنی ختم کلام هوای مردم رو داشته باشین خود مردم تا پای جانشون از آب و خاک و ناموسشون دفاع میکنن چیزی که تاریخ بارها و بارها اثبات کرده، شما امکانات و تسهیلات فراهم کنین باقیش با خود مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنین که گفتن جزایر ایرانی رو برای سکونت ایرانیان محیا کنین قرار شد زمین و مسکن بدین که هنوز در حد طرح باقی مونده
حمید۳۲۳۵۸۸۶۰۵:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۷/۴
حتما جناب ذوالنور با توجه به شرایط انتخابات سخن می فرمایند وگر نه دولت قبل و دولت فعلی و ... همه بهانه برای فرار از هزینه هایی است که توسط وی و دوستانشان به مردم زده اند
ناشناس۳۲۳۵۹۲۲۰۶:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۷/۴
آقای ذوالنور شما قیمت تخم مرغ را ثابت نگه دار کشیدن از حلقوم آنها پیشکش
رضا۳۲۳۵۹۵۲۰۷:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۴
برادر 3235602اگه سند خیانت بود چرا الان به التماس افتادید که با حتی امتیاز کمتر از اون موقع قبول کنید
ناشناس۳۲۳۶۰۰۹۰۸:۵۲:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۴
دربرنامه ششم قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری وجود داشت چرا در برنامه هفتم لغو شد.
ناشناس۳۲۳۶۹۵۶۰۳:۴۶:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۵
بستگی دارد به اینکه قانون را چه کسانی مینویسن و چه کسانی تصویب میکنن-همیشه این بوده که سواره از پیاده خبر نداره .
ناشناس۳۲۳۶۰۸۷۰۹:۵۱:۱۱ ۱۴۰۲/۷/۴
ما برای برجام چه هزینه هایی داده ایم لطفا بنویسید مردم متوجه بشوند. ما بعد از توافق برجام چندین میلیارد دلار نقدا از امریکا گرفتیم شرکت های بزرگ بین المللی وارد کشور شدند. از فصل 7 شورای امنیت خارج شدیم . یادتان رفته خودروسازهای داخلی التماس می کردند کسی حاضر به خرید خودرو داخلی نبود و دولت وام داد تا مردم خودرو داخلی بخرند؟ یادتان رفته می خواستیم هواپیمای نو بخریم از حسادت گفتید چرا شرکت های ورشکسته ایرباس و بویینگ را ما می خواهیم سرپا نگه داریم؟ یادتان رفته اجازه ورود شرکت های امریکایی را به کشور ندادید؟ و خیلی کارهای دیگر. ما چه از دست دادیم غنی سازی را محدود کردیم الان هم معلوم شدم چون علمش را پیدا کرده ایم هر گاه بخواهیم می توانیم غنی سازی را توسعه بدهیم. اگر آن زمان توافق نمی کردیم چه بلایی قرار بود سرمان بیاید. الان هم اگر از برجام خارج شویم دوباره به همان اول برجام برمی گردیم در حالی که توان غنی سازیمان بالاتر رفته. حال جناب ذوالنور بفرمایید ما چه هزینه ای داده ایم
ناشناس۳۲۳۶۱۹۲۱۱:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۴
بیشتر این چیز ها که گفتی روی کاغذ بود
اصغر آقا !۳۲۳۶۰۹۰۰۹:۵۲:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۴
اندر حكايت آتش زدن برجام !! -------- --- ... مثل اين كه برجام آتش زدند ؟ ... درست ميگم ؟ ... گويا در صحن مجلس بود ؟ بله ؟ چه كسي بود كه كبريت به بر جام كشيد ؟ -- يادم نيست كي بود ! ... نميدانم ! ... فقط همي دانم كه يك سياستمدار بايد در همه حال خونسرد باشد ، دست و پايش را گم نكند ... دچار هيجانات نشود ... تا بتواند در همه احوال بهترين تصميم را بگيرد ! ... آفت « سياستمداري » شتاب و عجله و خشم بي موقع است !آ
ناشناس۳۲۳۶۱۹۵۱۱:۰۲:۴۸ ۱۴۰۲/۷/۴
اینقدر درکش سخت هست چون تعهدات طرف مقابل انجام نشد و خارج شدن از آن اینها هم می گفتند باید ما هم همین کار را بکنیم و انجام شد و چون بقیه با نقض در اجرای برجام ولی در برجام ماندن ایران هم با نقض آن در برجام ماند
ناشناس۳۲۳۶۹۵۷۰۳:۵۸:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۵
بعد از امضا برجام مخالفان داخلی با کارهایی که نیاز به بازگویی ندارد نگذاشتند برجام پا بگیرد و کشور رو به ثبات و تعامل با جهان پیشرفته سوق بیابد متاسفانه هنوز هم بعللی که همه میدانند نمیگذارند موافقتنامه ای مشابه برجام شکل بگیرد
رزومنده 8 سال دفاع مقدس۳۲۳۶۱۰۱۱۰:۰۱:۰۷ ۱۴۰۲/۷/۴
آقای ذوالنور , لطفا برای توجیه رفتارتان فرافکنی نکنید آتش زدید چون دسترنج روحانی با رای 24 میلیونی بود و برجام را مقدس کردید و برای رسیدن به همین برجام دست به دامان کشورهای بیگانه میشوید چون رئیس جمهور 16 میلیونی دلخواه شماست .
ناشناس۳۲۳۶۱۳۰۱۰:۲۰:۲۸ ۱۴۰۲/۷/۴
پیشنهاد افزایش ساکنین جزایر طرحی راهبردی است. چرا این طرح به هیات دولت ارائه نمیشود یا دولت ورود نمیکند. مثلا برای طرحهای پرورش میگو و ماهی زمین و تسهیلات واگذار شود. توسعه کشاورزی با استفاده از آب شیرین کن چرا دنبال نمیشود تا مردم بومی در آنجا ماندگار شدند و مردمان دیگر از سرزمبن اصلی به آنجا بروند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  9. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین