دستگیری ۱۲ متهم قاچاق یک میلیون لیتر سوخت خودروهای اسقاطی

  4020631061

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان مشکین شهر گفت: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع نظامی و امنیتی تعداد ۱۲ نفر از شبکه این افراد توسط پاسداران گمنام حضرت ولیعصر (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان اردبیل در سطح کشور، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

دستگیری ۱۲ متهم قاچاق یک میلیون لیتر سوخت خودروهای اسقاطی

به گزارش تسنیم، بابک نونهال  گفت: برابر اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته افرادی برای رسیدن به اهداف خود در امر قاچاق با جمع آوری کارت‌های سوخت خودروهای افراد متخلف از سراسر کشور، از جمله اسقاطی و فرسوده، راکد و کم‌کارکرد با بهره‌گیری از خطاهای سیستمی سامانه بار برگ، اقدام به سوءاستفاده از این طریق می‌‌کردند.

نونهال در ادامه تصریح کرد: با استفاده از جعل عنوان و مدارک برای پلاک‌های در اختیار از شهرداری‌های برخی شهرها و ناآشنا پروانه فعالیت و تردد صادر، که سپس با بارگذاری آن در سامانه باربرگ نسبت به ثبت اطلاعات راننده و خودرو در آن سامانه اقدام می‌کردند. 

وی افزود: این افراد پس از ثبت تردد صوری در سطح شهر، سهمیه کارت سوخت پلاک‌ها و خودروهای در اختیار، دوبار در ماه طی دو نوبت شارژ می‌‌کردند که این شارژ اضافه بر نیاز، میزان قابل توجهی سوخت یارانه‌ای در اختیار افراد سودجو قرار می‌داد که با توجه به قیمت پایین سوخت در داخل کشور، زمینه سوءاستفاده و خروج آن از چرخه و در نهایت قاچاق به خارج از کشور را فراهم می‌‌کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشکین‌شهر گفت: پس از هماهنگی لازم با مراجع نظامی و امنیتی تعداد 12 نفر از شبکه این افراد توسط پاسداران گمنام حضرت ولی‌عصر (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان اردبیل در سطح کشور، شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند که پس از تفهیم اتهام با صدور قرار کیفری متناسب روانه زندان شدند.

 وی افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته و مستندات احصاء شده تیم مورد رصد، با شیوه‌هایی که عنوان شده تاکنون مقدار یک میلیون و 761 هزار و 711 لیتر سوخت را از چرخه توزیع خارج کرده‌اند و غالباً از طریق استان هرمزگان سوخت یارانه‌ای مورد نیاز کشور را به کشورهای همسایه به صورت قاچاق ارسال کرده‌اند که ارزش سوخت با احتساب مبلغ آن در بازار آزاد، تقریباً قریب 100 میلیارد است که علاوه بر افراد دستگیر شده در همین راستا، نفرات متعدد دیگری در سطح کشور شناسایی شده‌اند که تحت رصد اطلاعاتی سازمان قرار گرفته‌اند که با تکمیل تحقیقات اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشگین شهر، با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی در جهت احقاق حقوق عامه و گره‌گشایی از مشکلات مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، تأکید کرد: هرگونه خرید و فروش سوخت مازاد بر نیاز افراد جرم تلقی شده و مشمول قاچاق کالا می شود و به تبع، در صورت مشاهده تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین