پیامک جعلی سود سهام عدالت برای شاکی ۷۸ میلیون آب‌ خورد

  4020630092

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کشف پرونده‌ای که فردی با کلیک بر روی لینک جعلی واریز سود سهام عدالت، حساب بانکی‌اش خالی شده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی‌ اظهار کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت چند روز قبل برای من پیامکی ارسال شد که خبر از واریز سود سهام عدالت برای اینجانب می‌داد، در این پیامک لینکی قرار داده شده بود که از من خواست برای مشاهده سود سهام عدالت برروی آن کلیک کرده که پس از آن نرم‌افزار جعلی تحت عنوان«سهام‌من» برروی گوشی نصب شد که می‌توانستم از طریق این نرم‌افزار و با پرداخت مبلغ ۵ هزار تومان سود سهام عدالت خودم را مشاهده نمایم، پس از پرداخت این مبلغ ناچیز، متوجه برداشت مبلغ ۷۸۰ میلیون ریال از حساب بانکی خودم شدم.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرارداده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

الوانی بیان کرد: در بررسی‌های اولیه توسط کارکنان پلیس فتا مشخص شد، فرد کلاهبردار با این ترفند اطلاعات حساب بانکی قربانی را جمع آوری کرده و از این طریق از حساب بانکی وی برداشت کرده است. 

وی گفت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که در خارج از استان سکونت داشت، شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی، وجه کلاهبرداری‌شده به صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شده و پرونده نیز برای سیر مراحل قانونی به به مراجع قضائی ارسال شد.

الوانی خاطرنشان کرد: برای مشاهده و دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ‌گونه پرداخت وجهی نیست و این سود باتوجه ‌به اعلام مراجع رسمی در زمان مقرر به شماره ‌حساب‌هایی که از قبل‌ توسط افراد اعلام شده است، واریز خواهد شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت می‌شود، توجه نداشته باشند و اخبار و اطلاعات مورد نیاز خودشان را فقط از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای پیگیری موارد مربوط به سهام‌عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرسhttps:‎//samanese.ir یا به سامانه جامع اطلاعات مشتریان به آدرس الکترونیکیhttps:‎//www.sejam.ir  مراجعه کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی را با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا درمیان بگذارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین