توضیحات وزیر ارشاد درباره پرونده هنرمندان/ انتقاد سخنگوی دولت از تغییرات گسترده مجلس در لایحه برنامه هفتم

  4020628054 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات وزیر ارشاد درباره پرونده هنرمندان/ انتقاد سخنگوی دولت از تغییرات گسترده مجلس در لایحه برنامه هفتم

شکایت دولت ایران از ایران اینترنشنال

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال «ایران» که پیگیری جرایم شبکه‌های فارسی زبان خارجی فعال در اغتشاشات سال گذشته در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ اظهارکرد: اقداماتی در داخل کشور صورت گرفته است و از طریق دستگاه‌های ذیربط، پرونده به دستگاه قضایی موضوع منتقل شده و پیگیری‌های حقوقی در حال طی شدن است.

محمد دهقان افزود: در کنار آن اقداماتی در خارج از کشور انجام شده، از جمله اینکه در آفکام که یک نهاد انگلیسی در حوزه رسانه است، برای رسانه‌هایی که در انگلیس مستقر بودند، طرح شکایت شده، اما هنوز نتیجه این شکایت‌ها قطعی نشده و هر زمان که نتیجه این شکایت‌ها قطعی شود، آن را به مردم عزیزمان اعلام می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که شکایت‌ها در داخل، جنبه کیفری دارد یا حقوقی؟ تصریح کرد: بخش عمده این شکایت‌ها جنبه کیفری دارد، زیرا اغتشاشات سال گذشته که با نقش آفرینی این شبکه‌ها انجام شده، با برخی خسارت‌هایی به بخش خصوصی یا اموال عمومی همراه بوده، طبیعی است که در پیگیری جرایم ارتکاب یافته از سوی آنان، تلاش شود این خسارت‌ها هم جبران شود.

دهقان ادامه داد: در این زمینه‌ها احکامی از سوی قوه قضائیه صادر خواهد شد که امیدواریم در این احکام این خسارت‌ها هم مورد توجه قرار بگیرد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری که آیا می‌توان جابه‌جایی و انتقال اینترنشنال از انگلستان را ناظر بر پیگیری‌های حقوقی ایران دانست، گفت: یک حدس و گمان جدی وجود دارد مبنی بر این شبکه، بعد از شکایت جمهوری اسلامی ایران در آفکام و برای اینکه در معرض توبیخ و شکایت قرار نگیرد، از انگلیس خارج شده و به کشور دیگری نقل مکان کرده است. این نظر وجود دارد و ما فکر می‌کنیم شکایت ما در آفکام در این انتقال بی‌اثر نبوده است.

***

تحقیر هواداران رونالدو معنا ندارد

فرهیختگان نوشت: «فردی مثل کریس رونالدو که یکی از بزرگ‌ترین‌ فوتبالیست‌های تاریخ است و با بیش از یک دهه حضور مداوم در قاب تلویزیون ما و با شهرت جهانی که دارد، وقتی قصد سفر به ایران کند برای بازی مقابل پرسپولیس، قطعا مشخص است همان‌طور که در سرتاسر دنیا به هرجا که سفر کرده از اسپانیا تا ایتالیا، در ایران هم بسیاری برای دیدنش به محل اقامت او می‌روند. به نظر نمی‌رسد این امری غیرطبیعی ذیل فرهنگ شهرت و نقش سلبریتی‌ها در فرهنگ جدید جهانی شدن باشد، اما اینکه این اقدامات مورد تحقیر قرار می‌گیرد عجیب است...

 این دست رفتار‌ها امری طبیعی در کل جهان است، در نتیجه تحقیر افرادی که دنبال دیدن رونالدو هستند یک واقعیت در سرمایه‌داری متاخر است و با تحقیر کردن مساله‌ای حل نمی‌شود بلکه نوعی فرار از مساله شکل می‌گیرد.

اما مساله هواداری در عصر فعلی با مساله‌ای که برخی از مدیران ورزشی در مواجهه با رونالدو دارند، فرق می‌کند. وظیفه مدیر ورزشی حفظ دیسپلین تیم خود و نظم‌دهی به وضعیت است و نشان دادن اینکه تیم او در شرایط خوبی قرار دارد تا حریف متوجه شود با تیمی ریشه‌دار بازی دارد. اقداماتی مثل رفتار مدیر پرسپولیس و عکس گرفتن دختر او با کریس رونالدو بی‌معنی است و نوعی واگرایی در حوزه مدیریت و نقطه‌ضعف است که اصلا مورد ستایش نیست و حتی باید مورد نقد جدی قرار گیرد.

برخی به سرعت چنین رفتارهایی را در یک موقعیت خاص و تقلیلی قرار می‌دهند و نتیجه‌گیری می‌کنند که جامعه ما توسعه‌یافته نیست. صنعت هواداری ربطی به توسعه یا عدم آن ندارد. در توسعه‌یافته‌ترین کشور‌های جهان هم چنین اقداماتی و به‌مراتب بدتر هم شکل می‌گیرد، از ‌آمریکا تا هند تا فرانسه و روسیه...

برخی از جامعه‌شناسان به‌سرعت با پیوند دادن یک مفهوم‌ جامعه‌شناختی مثل خودشیفتگی جمعی، تحقیرشدگی سوژه‌ها و از این دست طرح بحث‌ها یا جوانان جهان سومی، قصد دارند دوگانه حکومت و مردم را به نوعی تحلیل کنند اما چنین طرح‌هایی اصلا معنی ندارد؛ چراکه مساله فقط جامعه یا حکومت نیست. تنوع امر جهانی یا وضعیت اقتصاد سیاسی در جهان و حتی جنگ روایت‌های غول‌های رسانه‌ای هم دخیل است که به همین سادگی نمی‌توان برای آنها تحلیل نوشت و سعی کرد این اتفاق را به سرعت نتیجه‌گیری کرد.»

***

بازگشت کنکور به روال سابق/ تاثیر قطعی معدل از 1406

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه، ماده دو طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

این ماده با پیشنهاد مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم تغییر پیدا کرد و به شرح زیر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

ماده ۲- تبصره (۵) ماده (۵) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان اجرا می شود.

محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان در مخالفت با کلیات این طرح، تصریح کرد: من به دلایل مختلف با ورود مجلس به مسئله کنکور در این مقطع زمانی مخالف هستم چرا که بعد از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع مصلحت نیست مجلس به آن ورود کند و قطعا شورای نگهبان در مورد آن موضع گیری خواهد کرد.

محمدتقی نقدعلی در موافقت با کلیات این طرح، بیان کرد: جایی که مجلس قانون‌گذاری کرده شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید ورود کند و دراین خصوص مجلس سال ۹۲ مصوبه‌ای داشته که به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدم دارد و امروز مجلس می‌خواهد مصوبه قبلی خود را به تعبیر نایب رئیس مجلس اصلاح کند.

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در این باره گفت: برخی معتقدند که استقلال قوا نه فقط سه قوه بلکه سایر نهادها نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی، شورای انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان نیز هرکدام دارای شئون و استقلالی هستند و تدبیر کلی رهبری این بوده که اگر در موضوعی در موضوعات فرهنگی که در حیطه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مجلس ورود و قانون گذاری کرد، شورا ورود نکند و اگر شورا زودتر ورود کرد و تصمیمی گرفت، مجلس ورود نکند. ورود امروز مجلس به اصلاحیه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با استناد به این بود که چون مجلس در سال ۹۲ به موضوع ورود کرده و تصمیم شورا جدید است، مجلس برای اصلاح مصوبه قبلی خود که سبقت ورود داشته، وارد شده و اینجا تنافی‌ با سیاستهای کلی نظام و شأن مستقل شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد و اگر هر کدام از ما به فهم خود تشخیص دهیم موضوعی بر خلاف سیاست‌های مصوب و ابلاغی مقام معظم رهبری است، بر خودمان ورود به این موضوع را جایز نمی‌دانیم و حرام می‌دانیم. در اینجا تشخیص ما این است که این موضوع خلاف نیست و بر همین اساس ورود کردیم.

***

بررسی برنامه هفتم در مجلس به تعویق افتاد

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به تذکر محمدرضا صباغیان نماینده بافق مبنی بر این‌که علت تعویق در بررسی برنامه هفتم چیست؟ پاسخ داد.

مصری توضیح داد: با توجه به تعطیلی یکشنبه هفته آینده، اگر امروز برنامه هفتم در دستور کار قرار می‌گرفت باید مجلس شورای اسلامی شنبه هفته آینده نیز جلسه برگزار می‌کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به این‌که هنوز برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس نیامده بود، تصمیم بر آن شد تا مجلس از روز دوشنبه هفته آینده «سوم مهرماه» بررسی برنامه هفتم را شروع کنند. جلسات مجلس شورای اسلامی به صورت پیوسته و در دو نوبت صبح و عصر خواهد بود.

انتقاد سخنگوی دولت از تغییرات گسترده مجلس در لایحه برنامه

به گزارش ایسنا بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات متعدد برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: درخواست ما از مجلس شورای اسلامی این است که قانون مبتنی بر لایحه دولت، تدوین شود.

بهادری جهرمی یادآور شد: حسب بررسی‌های به عمل آمده بیش از ۱۰۶ حکم از لایحه در مصوبات کمیسیون حذف شده است. بیش از ۹۹۰ حکم جدید به لایحه دولت الحاق شده که در اثر تصویب احکام تکلیفی مالایطاق و تعیین اهداف کمی غیرواقعی، تحمیل خواهد شد.

سخنگوی دولت افزود: با اعمال این تغییرات، عملاً طرح جدیدی از سوی مجلس تدوین شده که بخشی از برنامه‌های دولت نیز در آن مندرج است. بیش از ۲۷ مورد ساختارهای اداری جدید و گسترش تشکیلات دولت در مصوبات تکلیف شده است. بیش از ۱۷ مورد نظامات خاص و تبعیض آمیز حقوق و دستمزد ایجاد شده است.

دبیر هیئت دولت تصریح کرد: برخی مصوبات کمیسیون تلفیق برنامه، صرف‌نظر از غیرواقعی بودن، اهداف پیش‌بینی شده و غیرقابل اجرا بودن بسیاری از احکام آن، شکاف بین منابع و مصارف دولت و کسری بودجه را تشدید خواهد کرد.

***

درخواست یک نماینده برای انتشار اسامی نمایندگانی که شاسی بلند دریافت نکرده‌اند

به گزارش ایسنا، جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در تذکری در جلسه روز سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس اظهار کرد: مجلس بارها درخصوص شاسی بلندها مورد اتهام قرار گرفته است؛ بنابراین درخواست دارم حداقل اسامی نمایندگانی را که شاسی بلند دریافت نکرده‌اند اعلام کنید تا اینگونه مورد اتهام قرار نگیرند.

***

رسانه اصولگرا: رای خوب مهمتر از مشارکت حداکثری در انتخابات است

محمدرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا اخیرا در مصاحبه ای گفت: «من با وجود اینکه منتسب به یک جریان سیاسی در کشور هستم اما روی امر مشارکت، حساسیت بالایی دارم و معتقدم که بالا رفتن مشارکت در این دوره از انتخابات، حتی مهم‌تر از نوع انتخاب است. بسیاری از دوستان ما این صحبت را قبول ندارند و می‌گویند که مشارکت باید به اندازه‌ای بالا برود که در نهایت اصولگرایان انتخاب شوند اما من می‌گویم هر چقدر مشارکت بالاتر برود بهتر است ولو اینکه رقیب ما اکثریت را به دست آورد.»

مشرق با انتقاد از این سخنان نوشت: «مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است اما تعیین کننده چیزی نیست و نتیجه انتخابات به صرف رعایت قانون، لازم‌الاتباع برای همه است.

از طرفی به تجربه انتخابات‌های گذشته نیک می‌دانیم که وقتی در یک انتخابات "رأی بد" داده شود؛ نتیجه انتخابات به راحتی می‌تواند حلاوت انتخابات و مشارکت حداکثری را کمرنگ کند.

با این 2 مقدمه مشخص می‌شود که حرف آقای باهنر مبنی بر اینکه "بالا رفتن مشارکت مهم‌تر از نوع انتخاب است" یک حرف صحیح و دقیق نیست و مبانی سیاسی آنرا تأیید نمی‌کند...

تجربه انتخابات‌های گذشته به وضوح نشان می‌دهد که نظام اسلامی اگرچه بر رأی خوب تأکید دارد اما به نتیجه انتخاب مردم (هرچه که باشد) احترام می‌گذارد و مسئولیت رأی مردم را بر عهده خودشان وا می‌گذارد.

بیان این نکته هم ضروریست که ارتباط فعالیت سیاسی و انتخاباتی با مشارکت انتخاباتی مثل دریچه سدهای آب و آب پشت سد نیست که فردی یا جریانی یا دوستانی(!) بتوانند از میزان مشارکت بالا بکاهند.

مشارکت بالا و حداکثری مردم هر سدی را خواهد شکست.»

***

توضیحات وزیر ارشاد درباره پیگیری پرونده هنرمندان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا  درباره احکامی که طی ماه‌های اخیر برای برخی سینماگران مانند سعید روستایی صادر شده است و اینکه آیا از سوی وی و وزارت ارشاد پیگیری شده است، عنوان کرد: بله، پیگیری شده است. من اولا از قوه قضائیه، رئیس محترم قوه قضائیه  و دوستان و همکاران در وزارت‌خانه تشکر می‌کنم که برای این که جامعه دچار التهاب نشود، همراهی کردند.

وی با بیان اینکه در بعضی از موارد بعضی‌ها ایستادند مدام نقض قانون می‌کنند، طبیعی است وقتی طرف قصد نقض قانون دارد، پیش‌بینی هزینه‌هایش را دارد، اظهار داشت: اما اتفاقی افتاده است بحثی از طرف فردی انجام شده بعد و به هر دلیل درحال حاضر او دیگر در آن موضع نیست، ما این مسئله را دنبال می‌کنیم. من برای مواردی که اشاره شد هم خودم و هم آقای هاشمی معاونت حقوقی وزارت‌خانه پیگیری‌هایی را انجام دادیم، ان‌شاالله دنبال آرامش در حوزه هنر هستیم.

اسماعیلی تاکید کرد: البته می‌دانید برخی‌ها دنبال آرامش نیستند و به دنبال سیاسی کردن حوزه سینما هستند اما ما دنبال این هستیم سینما درخدمت آرمان‌های مردم ایران باشد.

***

انتقاد تلویحی جبلی از روابط عمومی وزارتخانه ها و سازمانها

پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما در گفت‌وگو با برنا در پاسخ به سوالی درباره همکاری صدا وسیما با قوای سه گانه برای ساخت سریالهایی چون بازپرس گفت: ما به همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی اعلام کردیم که ما آمادگی مشارکت و تولید برای حوزه‌های خودشان را داریم و همچنین همه دستگاه‌ها ظرفیت قانونی و بودجه‌ای را در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌کنند و بعضی دستگاه‌ها نسبت به پیوند رسانه‌ای کارهای خود کم توجه هستند، مطرح کرد:  حضرت آقا گفتند اگر در تلویزیون صحبت کنید این به منزله تبیین یا بیان دستاوردها نیست و باید کار هنرمندانه کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما همچنین عنوان کرد: از نظر ما کار هنرمندانه، کارهای ماندنی است که در ذهن مخاطب می‌ماند؛ کارهای نمایشی بیشترین مانایی را در ذهن مخاطب دارد. ما در خدمت دستگاه‌هایی که به این موضوع توجه می‌کنند هستیم، حتی پیشنهاد کردیم هر وزارتخانه‌ای در سال یک سریال مطابق دستاوردهای خودش تولید کند و متاسفانه دستگاه‌هایی که از چنین اقداماتی استقبال می کنند بسیار کم هستند؛ زیرا تصور می‌کنم احتمالا فضای غالب بر روابط عمومی‌ها  این است که کارشان دادن خبر و همچنین بیان دیدگاه رئیسشان است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۰۳۲۶۲۰:۵۶:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اول اینکه علاوه بر انتشار اسامی نمایندگانی که خودرو شاسی بلند دریافت کرده اند، اسامی نمایندگانی که برای برکناری معاون سیاسی وزیر کشور استیضاح وزیر کشور را امضا کردند اعلام کنید دوم وقتی قوه قضائیه می خواهد شخصی را محاکمه کند لطفا وزیر ارشاد یا دیگر مسئولان جلوی آن را نگیرند.
ناشناس۳۲۳۰۳۷۱۲۲:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۸
مراقب توطئه دشمن باشیم .
ناشناس۳۲۳۰۳۷۶۲۲:۱۹:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۸
تغییر در احکام لایحه برنامه هفتم، کاملا طبیعی قانونی و مورد خواست مردم هست. این لایحه در خیلی موارد مانند بازنشستگی و سنوات و... کاملا به ضرر مردم نوشته شده به هر حال: اولا چون بعضی از بندهای برنامه کاملا احساسی و غیرمنصفانه بوده و نیازمند تغییر عقلانی می باشد و ثانیا نگاه مجلس با توجه به تعدد نمایندگان و وجود تخصص های مختلف، نسبت به نگاه دولت، تخصصی تر و دوراندیشانه تر می باشد. تغییر در برنامه پیشنهادی دولت باید صورت بگیرد.
ناشناس۳۲۳۰۴۷۶۰۲:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۹
رای بد را تعریف کنید: هر کسی که با من موافق نیست. رای خوب را تعریف کنید: هم جناحی‌هام و هر کس نظرش نزدیک من. تک جناحیش کنید همه رو راحت کنید بره. به کجا رسیده که باهنر باید دمکراسی رو تعریف کنه و شماها هنوز نگیرید. دمکراسی مفهومش همین، وظیفه نماینده است که دیدگاهش رو به رای دهنده بفروشه و سعی کنه مردم به دیدگاهش رای بدن نه که سیستم رو به شکلی طراحی کنید که فقط نمایندگان یک دیدگاه حق نماینده شدن داشته باشند. مشارکت کم مفهومش این که مردم با اون دیدگاه نزدیک نیستند.
ناشناس۳۲۳۰۵۶۵۰۸:۲۰:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۲۹
باهنر چی میگه تازگی ها
ناشناس۳۲۳۰۵۹۰۰۸:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۲۹
در مواجهه با رونالدو، اصل رفتار مردم درست بود. آنچه مشکل داشت نحوه مواجهه با موضوع بود که آنهم مرتبط با مسئولین همیشه با تاخیر ماست. در ممالک با برنامه، مکانی را در مسیر حرکتَ، مشخص می کنند تا مردم دنبال اتوبوس ندوند و از تپه بالا نروند.
ناشناس۳۲۳۰۵۹۴۰۸:۴۴:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۹
مجلس در راس امور است؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین