پاسکاری طرح شفافیت بین مجلس و مجمع تشخیص/ اجرای توافق ایران و آمریکا/ دلیل سقوط پهپاد در گرگان

  4020627064 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پاسکاری طرح شفافیت بین مجلس و مجمع تشخیص/ اجرای توافق ایران و آمریکا/ دلیل سقوط پهپاد در گرگان

پاسکاری طرح شفافیت بین مجلس و مجمع تشخیص

فرهیختگان نوشت: «درحالی‌که به روزهای رقابت انتخابات مجلس دوازدهم نزدیک می‌شویم نمایندگان باید مطالبه مردم در مورد شفافیت آرا را که خود مسبب شکل‌گیری آن بوده‌اند به نحوی پاسخ دهند.

این پاسخ می‌تواند تصویب شفافیت آرا یا ارائه دلایل منطقی برای عدم تصویب آن باشد. مسیری که مجلس در پیش گرفته اما این است که نهاد دیگری همچون مجمع را پیدا کرده و هزینه قصور خود را به آن تحمیل کند. در مقابل مجمع تشخیص نیز با دادن پاسخ‌هایی غیردقیق درحال تکمیل این پازل است...

طرح شفافیت قوای سه‌گانه واجد ایرادات اساسی است که منطقا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در جایگاه دفاع از کل نظام ظاهر و با استناد به این ایرادات مانع از تصویب یک طرح غیرمنطقی شود.

استدلال‌های منطقی مجمع باعث می‌شود باب اتهام‌زنی به این نهاد بسته شود و کسی نتواند اعضای آن را مقصر تصویب نشدن شفافیت معرفی کند. اما استدلال‌های غیرمنطقی به‌ویژه زمانی که طرفدارانه به‌نظر برسد به‌راحتی فرصت برچسب زنی را فراهم می‌آورد. از پاسخ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مطالبات نمایندگان نیز به‌راحتی می‌توان برداشت غیرفنی داشت...

صادق لاریجانی که در پاسخ خود تاکید کرده بود مجمع با شفافیت موافق است در ادامه پاسخ خود توضیحاتی داد که نشان می‌دهد او نسبت به ایرادات طرح آگاهی دارد اما ترجیح می‌دهد به‌جای بیان ایرادات بار عدم تصویب طرح پر ایراد شفافیت قوای سه‌گانه را از روی دوش خود بردارد و آن را به دیگران تحمیل کند...

 آنچه باعث می‌شود مجمع تشخیص مصلحت نظام به ضدعقلانی بودن متهم شود، مواجهه آن با برخی دیگر از مصوبات مجلس است که همچون طرح شفافیت قوای سه‌گانه واجد ایرادات اساسی نبوده و اتفاقا تصویب آن کمکی به ساختار حکمرانی محسوب می‌شود.

مخالفت با طرح واردات خودروهای کارکرده در شرایطی که تنظیم بازار نیاز به تصویب آن دارد یا مخالفت با طرح تناسبی شدن انتخابات در شرایطی که این طرح به افزایش مشارکت و بالاتر رفتن عیار نمایندگان انتخاب‌شده کمک می‌کند، نمونه‌های دیگری از اقدامات مجمع است که برخلاف شفافیت قوای سه‌گانه هیچ گونه استدلال منطقی‌ای برای آن وجود نداشته است...

دعوای بین مجمع و مجلس اتفاق جدیدی نیست و منطقا موارد زیادی نیز پیش می‌آید که هریک از طرف‌ها ممکن است دچار اشتباه شده باشند.

در چنین مواردی هر یک از آنها اگر برای نظر خود استدلال منطقی و قابل دفاع دارد بدون ملاحظات سیاسی باید از آن دفاع کند. اصلی که به نظر می‌رسد در مواردی مجلس به آن پایبند نبوده و از موضع خود کوتاه آمده است.

در بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات یکی از موارد آن به تناسبی شدن انتخابات مربوط می‌شود. اعضای کمیسیون شوراها ابتدا بدون اصرار بر موضع خود به پیشنهاد مجمع تشخیص پذیرفته بودند تا این بند را از طرح حذف کنند.

این پالس ضعف یکی از مهم‌ترین دلایلی بود که مجمع حتی پس از اصرار مجلس نیز از موضع خود کوتاه نیاید؛ چراکه امید به کوتاه آمدن اعضای کمیسیون شورا‌ها داشت و همین امر نیز درنهایت محقق شد. موارد دیگری نیز بوده است که نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد مجمع معترض بوده‌اند اما رئیس مجلس ترجیح داده به جای رساندن صدای نمایندگان معترض به گوش مجمع با کدخدامنشی مساله را فیصله دهد.»

***

تخلف عجیب هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی درخصوص انتشار خبر نامه‌ جمعی از نمایندگان به رئیس مجلس با موضوع اعمال برخی تغییرات و افزودن متون به مصوبات کمیسیون تلفیق در گزارش به صحن نسبت به مصوبات این کمیسیون، گفت: در رابطه با مصوبات کمیسیون تلفیق وقتی کمیسیون‌های تخصصی مختلف به متن نهایی نگاه کردند، یک سری الحاقی‌ها آمده که اصلا مصوب کمیسیون تلفیق نیست و خب این‌ها مورد اعتراض است. همچنین یک سری مصوبات است که کمیسیون تصویب کرده است و آقایان یک طرفه حذف کرده‌اند که این در شأن تلفیق نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: کمیسیون تلفیق امین کمیسیون‌های تخصصی است که اعضای آن نماینده هر کمیسیون هستند و نظرات کمیسیون را در اینجا مطرح می‌کنند، در نتیجه هرچه در کمیسیون تلفیق مصوب می‌شود، همان موارد باید در گزارش نهایی ثبت و به صحن علنی ارائه شود.

وی افزود: اینکه هیات رئیسه بخواهد بدون اطلاع اعضاء در مصوبات دست ببرد و تغییرات ایجاد کند یا مصوبه‌ای را حذف کند و یا متنی به گزارش نهایی اضافه کند؛ هرکدام از این اقدامات اتفاقی نادرست و اشتباه است.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین عنوان کرد: حتی آقایان یک رأی‌گیری کردند که هیات رئیسه انشاء برخی از جملات را اصلاح کنند، کمیسیون تلفیق به این هم رأی نداد و این به معنای آن است که شما اجازه ندارید حتی یک واو از مصوبات را جا به جا کنید.

وی گفت: با چنین شرایطی شاهد آن هستیم که تغییراتی انجام گرفته و یک مواردی اضافه شده است که این‌ها مشکل‌ساز است و هیات رئیسه مجلس باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

***

اعلام دلیل سقوط پهپاد در گرگان

به گزارش فارس، سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئیات حادثه امروز در گرگان گفت: به اطلاع هم وطن عزیز می‌رسانم که در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده  که تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع آوری این قطعات سقوط کرده هستند.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: از اهالی محترم گرگان انتظار می رود اگر با قطعاتی از سامانه مواجه شدند از دستکاری و جابجایی آن خودداری کنند تا انشالله تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع آوری این قطعات هستند بتوانند وظایف امدادی و عملیاتی خود را انجام دهند.

سردار طلایی نیک تاکید کرد: این آزمایش‌ها در مناطق کویری داخل کشور انجام می شود که چنین اتفاقی در همه دنیا رخ می‌دهد و در یکی از این آزمون‌ها یکی از سامانه‌های تحقیقاتی و آزمایش دچار مشکل شده و قطعات آن در شهر گرگان سقوط کرده است.

سردار طلایی نیک اضافه کرد: ستاد امدادی و تامین در استان گلستان و شهرستان گرگان وجود دارد و مسئولیت خود را انجام می‌دهد و مردم هم می‌توانند در صورتی که قطعاتی را یافتند به واحد های مستقر اطلاع بدهند.

وی گفت: امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید و طبق دستورات صادر شده همه کارها انجام خواهد شد و خوشبختانه هیچ گونه صدمات و تلفات جانی نداشتیم و قطعاً هر خسارتی به هموطنان و همشهریان گرگانی وارد شده باشد از طریق دستگاه های ذیربط خسارت آن جبران خواهد شد.

تشکیل پرونده قضایی درباره سقوط چند شئ در شهرستان گرگان

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سقوط یک شئ پرنده در شهرستان گرگان، اظهار کرد: به سرعت و دقایقی پس از حادثه به همراه دادستان مرکز استان و دادستان نظامی گلستان در محله حادثه حاضر شدیم.

وی با بیان اینکه دستورات قضایی لازم پیرامون موضوع به سرعت صادر شده است، افزود: بر اساس تصمیم صورت گرفته جهت انضباط کاری و وحدت رویه مقرر شد دادستان و ضابطین نظامی تمامی موضوعات را با هماهنگی دادستان نظامی استان انجام دهند.

به گزارش ایسنا، رییس کل دادگستری گلستان با اعلام این خبر که در این رابطه در دادسرای نظامی گرگان پرونده قضایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: موضوع این پرونده توسط بازپرس ویژه دادسرای نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در حال بررسی است.

آسیابی با تاکید بر این که این حادثه تلفات جانی نداشته است، ادامه داد: طبق مشاهدات میدانی قطعات این شئ در چند نقطه از شهر سقوط کرده است و بخشی از یک ساختمان نیز آسیب دیده است که دستورات لازم برای جبران خسارات صادر شد.

***

امروز توافق با آمریکا اجرایی می شود

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری درباره آزادسازی منابع مالی ایران در کشورهای مختلف گفت: استیفای حقوق ملت وظیفه همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است. دولت‌ها برای تحقق حقوق ملت، روش‌های سیاسی خود را دارند. دولت سیزدهم موضوع استیفای حقوق ملت از جمله آزادسازی دارایی‌ها مسدود شده با جدیت دنبال کرد. بازگشت سرمایه‌های ایران را از انگلیس پس از چند دهه شاهد بودیم. همچنین شاهد انسداد دارایی‌ها در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی بودیم. امروز این میزان از دارایی‌های ایران در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی در عملیات تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا هم گفت: بر اساس آخرین اخباری که من دارم، امروز تبادل زندانیان انجام می‌شود و پنج ایرانی زندانی در آمریکا آزاد می‌شوند و پنج زندانی آمریکایی در ایران نیز در اختیار این کشور قرار می‌گیرند.

کنعانی همچنین گفت ۲ نفر از شهروندان ایرانی آزاد شده در آمریکا به کشور باز می‌گردند و یک نفر دیگر نیز با توجه به حضور خانواده‌اش به کشور دیگری سفر می‌کند و ۲ نفر دیگر نیز با توجه با سابقه حضور و زندگی‌شان در همان آمریکا باقی می‌مانند.

۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شد

به گزارش میزان محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، در گفت‌وگو با رسانه ملی اظهار کرد: در تاریخ ۱۹ مرداد سال‌جاری کلیه منابع غیرقابل‌دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب‌های ۲ بانک و شعبه سئول بانک ملت در کره‌جنوبی نگهداری می‌شد به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد.  

وی در ادامه افزود: در طی این مدت ۶ بانک ایرانی از جمله کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در ۲ بانک قطری الا‌هلی و الدخانی افتتاح حساب کرده‌اند.  

به گفته فرزین، براساس توافقات انجام تمام پرداخت‌ها توسط تمامی کارگزاران بین‌المللی قطری و سوئیفت صورت خواهد پذیرفت.  

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در روز گذشته با دریافت نامه رسمی مطلع شدیم که حساب این ۶ بانک ایرانی فعال شده است و امروز نیز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شد.

***

کیومرث هاشمی وزیر ورزش شد

به گزارش خانه ملت، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نهایت دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با 167 رأی موافق،  57 رأی مخالف،  12 رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع  237  نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان را به هاشمی سپردند.

گفتنی است پیش از این حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود که به دلیل بیماری بر اثر سقوط بالگرد از این سمت استعفا داد.

***

اتمام حجت اژه‌ای با دعوت‌کنندگان به آشوب

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان برای ایجاد ناامنی در کشور طی روز‌های اخیر، اظهارکرد: دشمنان و شیطان‌صفتان و شیطان بزرگ طی روز‌های اخیر تمام توان و امکانات خود را به کار گرفتند تا در کشور ما ایجاد ناامنی کنند، اما بواسطه بصیرت و ولایتمداری مردم متدیّن ایران اسلامی و همچنین هوشیاری و تدابیر و هماهنگی کم‌نظیر نیرو‌های حافظ امنیت مردم، دشمنان در این تلاش و سرمایه‌گذاری خود عایدی جز شکست نداشتند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: سال گذشته ممکن بود برخی افراد بر عدم اطلاع از توطئه‌های دشمنان و یا صرف معترض بودن تاکید کنند، اما اکنون با همگان اتمام حجت شده است لذا مسئولان قضایی در دادسرا و دادگاه در قبال آن دسته از عناصری که به خواست دشمن و ضدانقلاب عمل کرده و تهییج و دعوت به آشوب می‌کنند، برخورد قانونی، متناسب و بازدارنده را به عمل آورند و نسبت به این قضیه حساسیت داشته باشند و احیاناً ساده‌انگاری صورت نگیرد تا شیطان‌صفتان برای مبادرت به برخی اعمال ترغیب شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به عزم جزم دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد و مفسدین در همه ساحت‌ها، گفت: امروز خواست و توقع مردم متدین و انقلابی ما برخورد با فساد و مفسدین در هر مرتبه و مقام و ساحتی است؛ برخلاف اعتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه مبارزه با فساد و مفسدین ممکن است موجبات ناامیدی مردم را فراهم آورد، باید تاکید کنم که اتفاقاً بالعکس، مبارزه با فساد و مفسد، مردم را امیدوارتر می‌کند.

***

توضیحات بادامچیان درباره مواضع میرسلیم

اسدالله بادامچیان در گفتگو با ایرنا در پاسخ به اینکه «به عنوان دبیرکل قدیمی‌ترین حزب جمهوری اسلامی، نظرتان درباره عملکرد مصطفی میرسلیم گزینه حزب در مجلس شورای اسلامی چیست و آیا اختلاف نظری میان شما اتفاق افتاده است؟» گفت: در آموزش حزب مؤتلفه اسلامی یک دستور تحت عنوان «رعایت حزبی» داریم و همه با تفاهم عمل می‌کنیم. ولی اگر کسی در مؤتلفه اسلامی نتوانست از نظر شرعی به دستور حزبی عمل کند، می‌تواند با توافق مسئول مافوق حزبی، به تکلیف شرعی خود عمل کند.

بادامچیان خاطرنشان کرد: میرسلیم به دلیل نمایندگی مجلس، حزبی و موتلفه‌ای عمل نکرد بلکه بنا به تکلیف خودش عمل کرد و معتقد بود که چون نماینده است و غیر حزب هم به او رأی داده‌اند، تعهداتی در برابر بقیه دارد که باید به آنها عمل کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا از نظرات میرسلیم در مجلس حمایت می‌کنید؟» گفت: از نظرات مشترک که داریم بله؛ ولی از سایر نظراتش خیر.

بادامچیان درباره مواضع میرسلیم در زمینه صنعت خودرو، گفت: او با ورود خودروی خارجی به ویژه کارکرده مخالف است زیرا معتقد بود با ورود خودروی کارکرده وسایل یدکی آن هم باید وارد شوند؛ که حرف فنی و حساب‌شده‌ای بود اما مافیای واردکننده خودرو با او جنگید. سخنان میرسلیم به گونه‌ای نبود که بتواند آن مافیا را رسوا کند؛ زیرا در این بخش‌ها ملاحظات خاصی دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: میرسلیم به تکلیف نمایندگی خود عمل کرد و مورد تهاجم شدید قرار گرفت. آیا کسی که مسئولیت ساخت موتور دیزل را دارد، تفاوت میان لندکروز و ۲۰۶ را نمی‌داند؟ میرسلیم در حرم حضرت امیر(ع) در حال زیارت بود که فردی از او فیلم می‌گیرد این حرکت بسیار زشتی بود. این حرکت از آدمهای سیاسی سر نمی‌زند، از مافیاها سر می‌زند. اما اینکه مواضع او، مواضع حزب موتلفه است؛ باید بگویم خیر.

  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۹۱۶۰۲۰:۴۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۷
6 میلیارد دلار اموال بلوکه شده و 5 زندانی ایرانی ازاد شدند زیرا تضامین لازم گرفته شد اگر در برجام هم تضمین میگرفتن به خسارت محض تبدیل نمی شد.
ناشناس۳۲۲۹۳۰۷۰۰:۲۵:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۸
خود اصل برجام خیانت هست چون دوست و دشمن در امور داخلی ایران دخالت داده شد که چی داشته باشیم و چی نداشته باشیم
ناشناس۳۲۲۹۳۵۲۰۴:۱۳:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
اما این تحقیر رو‌ کجای دلمون بذاریم که ارزش ۵ زندانی آمریکایی برابر است با ۶ میلیارد دلار!! انگار آمریکا آنها را با پول خودمان از ما خریداری کرده !!
ناشناس۳۲۲۹۱۶۱۲۰:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲۷
چرا 427 میلیون دلار از پول ها آب رفت مگر قرار نبود شش میلیارد دلار باشه که اصل آن هفت میارد بوده
ناشناس۳۲۲۹۵۹۸۰۹:۳۵:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
یورو ریختن
ناشناس۳۲۲۹۲۸۰۲۳:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۲۷
قوای سه گانه شعار شفافیت می دهند ولی در عمل تن به شفافیت نمی دهند. چرا روشنگری نمی کنن؟
ناشناس۳۲۲۹۴۶۷۰۸:۰۲:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۸
این چه پهپادی است که ازلاشه آن گلوله خمپاره پیدامیشود؟
ناشناس۳۲۲۹۵۶۸۰۹:۱۲:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۲۸
از 7/5 میلیارد دلار پس از سالها حبس، 5/5 میلیارد یورو گرفتیم و پیروز شدیم!
ناشناس۳۲۲۹۵۸۷۰۹:۲۹:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۸
شفافیتی نخواهد بود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  12. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  19. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  20. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  24. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  25. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

آخرین عناوین