پاسخ سازمان خصوصی‌سازی به نامه دکتر احمد توکلی

  4020624027 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سازمان خصوصی‌سازی به نامه سرگشاده دکتر احمد توکلی خطاب به سران سه قوه و اعضای هیات عالی مولد سازی، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و نمایندگان مجلس و تشکیک در مصوبه مولد سازی دارایی های دولت و سران قوا واکنش نشان داد.

پاسخ سازمان خصوصی‌سازی به نامه دکتر احمد توکلی

به گزارش ایسنا، در جوابیه سازمان خصوصی آمده است:

"جناب آقای احمد توکلی

عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

بدینوسیله بازگشت به نامه سرگشاده منتسب به جنابعالی خطاب به سران محترم سه قوه و اعضای هیات عالی مولد سازی، هیات رئیسه محترم کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رسانه ها و تشکیک در مصوبه مولد سازی دارایی های دولت و سران قوا که در ۲۱ آبان ماه سال ۱۴۰۱ به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده، مقتضی است جهت رفع ابهام و شفاف سازی پیرامون این طرح مترقی و آیین نامه اصلاحی آن، پاسخ رسمی سازمان خصوصی سازی مستنداً به شرح ذیل مورد مداقه و فصل الخطاب ادعاها، تهمت ها و یا سوء تفاهم های ناشی ازعدم شناخت جامع از این قانون قرار گیرد.

۱. در نامه سرگشاده منتسب به جنابعالی که با تیترهای جنجالی و ابهام برانگیز در برخی رسانه ها و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده با اظهاراتی خلاف واقع، با کمال تاسف از سطر تا ذیل آن کذب محض بوده و از مصادیق بارز تخریب حیثیت و تهمت ناروا به اشخاص، افتراء و نشر اکاذیب است که به استناد ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی و مواد ۳۰،۶،۹، و۱قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران اعلام جرم و پیگرد قانونی آن برای سازمان خصوصی سازی به عنوان مجری طرح مولد سازی دارایی های دولت محفوظ است.

۲. شوربختانه در نامه مذکور بی آنکه توجهی به مستندات قانونی و مفاد مصوبات و یا مقررات و آیین نامه اجرایی مولد سازی دارایی های دولت که با هدف افزایش بهره وری و توسعه ثروت ملی تدوین، تبیین و ابلاغ شده، شود با انگیزه خاص و ادعاهایی فاقد اتکای قانونی ضمن تخریب ساحت قانون مولد سازی و آیین نامه آن، با استناد به شایعات و پیش فرض های غلط و استنتاج های غیرمنطقی شاذ، استدلال و نتیجه ای سراسر کذب و مغایر با مصالح نظام و ارکان آنرا به رشته تحریردرآورده است.

۳. براساس ماده ۱۵آیین نامه اجرایی اصلاحی مولد سازی دارایی های دولت مصوب جلسه ۲۴/۱۲/۱۴۰۱ هیات عالی مولدسازی و به استناد جزء ۶ بند۲ مصوبه شصت وهفتمین شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عواید حاصل ازمولدسازی دارایی های دولت دردستگاه مشمول پس از کسر کارمزد، توسط مجری به حساب تمرکز وجوه درآمد مربوط نزد خزانه داری کل واریزمی شود. نیمی ازمبالغ واریزی توسط خزانه بلافاصله به حساب تملک دارایی های سرمایه ای دستگاه مشمول ستادی یا استانی واریز می شود. مابقی وجوه مطابق تخصیص صادره در راستای مصوبات کمیته تخصیص موضوع ماده (۳۰)قانون برنامه و بودجه بر اساس قوانین بودجه سنواتی به طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی اختصاص داده می شود.

درتبصره۲و۱این ماده قانونی آمده که« درخصوص مصرف عواید حاصل ازمولدسازی دارایی های مازاد هراستان، الویت با همان استان محل وقوع دارایی است همچنین «تخصیص عواید حاصل از مولدسازی دارایی های وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صد درصد خواهد بود.» در تبصره۳ نیزعنوان شده «سازمان برنامه و بودجه کشورمکلف است با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، کلیه مصارف تعیین شده درمصوبه را تخصیص یافته تلقی و نسبت به صدور مجوز اعتبارات تخصیص یافته به خزانه داری کل کشور اقدام نماید».

۴. در تبصره ۴ ذیل ماده ۱۵ آیین نامه اجرایی مولد سازی دارایی های دولت به صراحت اعلام شده که « تمامی عواید حاصل از مولدسازی دارایی های شرکت های مشمول پس از واریز به خزانه بلافاصله به حساب شرکت مربوط واریز خواهد شد.مصارف این عواید در شرکت های مذکور با لحاظ ضوابط حاکمیت شرکتی به تأیید هیأت عالی مولد سازی دارایی های دولت می رسد.»

۵.ابهام ها و اتهام هایی که لابد از کم اطلاعی آقای توکلی ازنحوه هزینه های کارمزد در آیین نامه اجرایی اصلاحی مولد سازی دارایی های دولت ناشی شده، به روشنی درتبصره ۵ ماده ۱۵این آیین نامه بدون نیاز به استفساریه و کاملا شفاف تصریح کرده که«بخش هزینه های اجرایی کارمزد، درآمد اختصاصی مجری تلقی شده و نحوه مصارف آن جهت پرداخت هزینه های مترتب برفرایند مولدسازی ازجمله هزینه های شناسایی دارایی مازاد،حقوقی وتثبیت مالکیت،مشاوره وامکان سنجی،کارشناسی و قیمت گذاری،بازاریابی،تبلیغ وفرهنگ سازی عمومی،هزینه های اداری،ستادی آموزش و ترغیب و تشویق کارکنان دستگاه های واگذارنده،دست اندرکاران، مجریان واشخاصی که در امر مولد سازی فعالیت موثر می نمایند،خواهد بود.»

۶. این درحالی است که قانونگذار برای نظارت برنحوه هزینه کرد کارمزد موضوع تبصره ۵ ماده ۱۵این آیین نامه علاوه بر اینکه عنوان کرده « گزارش هزینه کرد کارمزد موضوع این تبصره هرشش ماه یکبار به هیأت عالی واگذاری ارائه می شود» درعین حال برای اطمینان از نظارت و شفافیت کامل، سازمان حسابرسی را موظف کرده که«عملکرد حساب کارمزد را به صورت جداگانه رسیدگی و افشاء نماید.»

۷. در ماده ۱۶ این آیین نامه نیزهمچون ماده ۴ سیاست های اصل چهل و چهار قانون اساسی برای فرهنگ سازی عمومی در اجرای طرح مولد سازی دارایی ها جایگاه موثری قائل شده و اعلام کرده«مجری مجاز است به منظور فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی از ظرفیت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شهرداری ها،رسانه های عمومی و سایر ابزارهای اطلاع رسانی استفاده نماید.» همچنین با تاکید بر اینکه «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است همکاری لازم را معمول نماید.» عنوان شده که «تا یک درصد از عواید حاصل از فروش و مولدسازی داراییها از محل هزینه های اجرایی کارمزد به این موضوع اختصاص می یابد.»

۸.بر اساس قوانین کشور مسئولیت قانونی انتشار مطالب کذب و خلاف واقع بر عهده ناشر و همچنین نشردهنگان آن بوده و سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی اجرای طرح مولد سازی دارایی های دولت بنابرتکالیف قانونی خود و راستای استیفای حقوق دولت و ملت عزیز کشور حق پیگیری قضایی مطالب مورد ادعای مذبور بر علیه این طرح مترقی را از سوی ناشر و نشر دهندگان آن محفوظ می داند.

۹. درج و نشر شایعات بی پایه و اساس در قالب نامه سرگشاده خطاب به سران نظام و یا تخریب وجه اعتباری و حیثیت اشخاص با تکیه بر عناوین و تهمت های ناروا، رفتاری غیراخلاقی و غیر قانونی بوده و مردم را دچار تشکیک و بی اعتمادی نسبت به خدمتگزاران و دولت و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می کند. همچنین عدم اجرای تکالیف مقرر در آیین نامه اصلاحی مولد سازی دارایی های دولت و ایجاد هرگونه ممانعت در اجرای تصمیمات هیأت جهت مولدسازی دارایی های دولت توسط اشخاص، جرم تلقی شده و مرتکبین به مجازات مقرر در ماده (۵۷۶)قانون مجازات اسلامی بدون تعویق و تعلیق و تخفیف محکوم خواهند شد.

۱۰. سازمان خصوصی سازی به عنوان متولی اجرای طرح مولد سازی با استقبال از انتقادهای سازنده و پیشنهادهای نو به منظور اجرای مطلوب و موثر این طرح ملی که هدفی بجز تقویت و افزایش کارآیی،صرفه جویی و بهبود مدیریت و عملکرد دارایی ها و پروژه های نیمه تمام دولت ندارد، ضمن تاکید بر ضرورت تبیین مفهوم مولد سازی دارایی های عمومی دولت و عواید و فواید آن برای توسعه ثروت ملی و مردمی سازی اقتصاد که همواره نیز مورد تاکید رهبرانقلاب است آماده پاسخگویی به پرسش ها و مطالبات عموم مردم در حیطه مولد سازی است."

دیدگاه کاربران

عبدالله۳۲۲۵۱۷۶۱۱:۳۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۲۴
اینکه بیشتر از پاسخ کارشناسی، حاوی تهدید و ارعاب بود. حداقل حرمت سن و سابقه نویسنده و منتقد را نگه می داشتید
ناشناس۳۲۲۵۱۹۱۱۱:۴۸:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۴
این پاسخ مصداق کامل عذر بدتر از گناه است برای مثال مرتبا به هیئت عالی مولدسازی استناد میشود اصلا جایگاه خود این هیئت مورد سوال و محل تولید مناقشه و احیانا خدای نکرده تولید فساد است
پیر دانای دیر۳۲۲۵۲۵۳۱۲:۳۵:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۲۴
با توجه به اینکه سازمان خصولتی در گذشته نشان داده است که دارایی های ملت را به ثمن بخس واگذار کرده است و انواع فسادها را در واگذاری ها صورت داده است لذا این مسولان گذشته و حال سازمان خصولتی سازی هستند که باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند نه جناب آقای دکتر احمد توکلی که در شروع نامه سعی کرده اید با آوردن فقط نام بخیال خود ایشان را کوچک نمایید
mostafa.kamali5@yahoo.com۳۲۲۵۲۶۱۱۲:۴۱:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۴
بهتر آن است که بجای جوب حراج زدن به اموال ملت ثروت های حرام و نامشروع افسانه ای و گنج قارونی را که خریداران اموال ملت میشوند ملی نمایید و کشور را برای سالیان دراز با همین ثروت های افسانه ای در دست عده ای خاص اداره کنید
ناشناس۳۲۲۵۶۵۸۱۸:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۲۴
اطلاعات خود را بیشتر کن
ناشناس۳۲۲۵۲۶۸۱۲:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۴
واضح و مبرهن است اموال ملت را کسانی می‌توانند بخرند که ثروت های نجومی غیر قابل شمارش دارند ..... لذا دولت نباید کاری کند که قدرت مفسدان اقتصادی دوچندان شود
ناشناس۳۲۲۵۲۷۴۱۲:۴۹:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۲۴
سازمان خصوصی سازی نامه شما از همان ابتدا دارای اشکال نگارشی می باشد اول از همه که ایشان دکترای اقتصاد و سال ها نماینده مجلس و تجربه عملی از سازمان هارپ ارگان ها و اقتصاد کشور دارند و گفته اید نامه منتسب که خواسته اید ایشان را از لحاظ مغرضانه کوچک کنید مه خواننده با همین نگارش پی به عدم صداقت شما در واگذاری ها هم پی میبرد
ناشناس۳۲۲۵۳۸۴۱۳:۵۹:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۴
کسی که مردمی سازی اقتصاد و جمع کردن ریال در سفته بازی و بردن در زیر ساخت که باعث کاهش تورم و رشد اقتصادی می شود را نامه گشایی می کند نشان از چی هست؟!!!
ناشناس۳۲۲۵۵۴۳۱۶:۰۲:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۴
بدون شک و تردید در آینده ای نه چندان دور که این طرح به مرحله اجرا برسد آنوقت اکثریت ملت ایران خیلی خوب خواهند فهمید که مطالب سراسر خطاء و کذب را جناب آقای دکتر توکلی بیان کرده اند و یا دیگر آقایان در سه قوه !!!
مر۳۲۲۵۵۴۴۱۶:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۴
عموم دارایی های مازاد کشور بر مبنای نفت است(تاسیسات ساختمانها و زیر بناها از بودجه نفت تامین شده است) قستی از اراضی محل طرح بنابر قانون از زمینهای موات اشخاص است که با اولویت باید به اشخاص واگذار و بهای آن به نفع دولت اخذ گردد. قسمتی از اراضی محل طرح منابع طبیعی است که در محدوده شهرها قرار گرفته و تغییر کاربری شده و بصورت غیر قانونی در تملک دولت قرار گرفته است این قسمت مربوط به انفال و در اختیار حکومت اسلامی است. لذا اساس عواید حاصل ازمولدسازی دارایی های مازاد با حکم ولی فقیه به همه مردم تحت حکومت اسلامی تعلق دارد. سران محترم سه قوه و اعضای هیات عالی مولد سازی با تجزیه و تحلیل دقیق این اموال با کسب مجوز انفال از ولی فقیه و خارج کردن سهم دولت(ناشی از مالیات و یا کسورات قانونی) عواید را به مردم باز گردانند.
ناشناس۳۲۲۵۵۹۴۱۶:۵۴:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۴
بنویسیم خصوصی سازی بخوانیم خودمونی سازی
ناشناس۳۲۲۵۵۹۷۱۶:۵۶:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۴
با رییس اسبق سازمان خصوصی سازی جناب آقای سید میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی آذری اصل با آن همه فساد و تخلف و بباد دادن ثروت بیت المال به ثمن بخس چه معامله و بر خوردی شد
ناشناس۳۲۲۵۶۰۰۱۷:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۲۴
با توجه به اینکه با پول های آزاد شده گشایش اقتصادی وسیعی حاصل میشود دیگر نیازی نیست که دولت چوب حراج به اموال ملت بزند
ناشناس۳۲۲۵۷۹۳۲۰:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۴
.. کدوم پولهای آزاد شده ؟؟؟؟ انتقال از این بانک به اون بانک میشه آزادسازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نحوه خرج کردن این پولها باز زیر نظر آمریکاست .
ناشناس۳۲۲۵۶۳۷۱۷:۵۲:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۲۴
همون ابتدا گفته تایید رهبری رو داریم و تهدید به برخورد قضایی کرده این یعنی تمام و کمال نامه دکتر توکلی رو تایید کرده است.
ناشناس۳۲۲۵۷۹۶۲۰:۴۱:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۲۴
سابقه سازمان خصوصی سازی موید همه چیزه . ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  17. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  18. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  19. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  20. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  21. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  4. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  5. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  14. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  15. ریزش قیمت دلار در روزهای آینده ادامه خواهد داشت

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  18. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  19. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  20. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین