تروریست‌های تجزیه‌طلب به کجا منتقل خواهند شد؟

  4020622116 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

گفته‌شده که طرحی در دست بررسی است تا تروریست‌ها در اردوگاهی کنترل‌شده به استان الانبار منتقل شوند درحالی‌که قبلاً گفته می‌شد آن‌ها به غرب موصل نقل‌مکان خواهند کرد که این جابجایی از ۲ جهت به نفع ایران است: غرب نینوا نسبت به الانبار هم به مرزهای ایران نزدیک‌تر است، هم با توجه به نزدیکی به بافت کوهستانی آن تحرک تروریست‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

تروریست‌های تجزیه‌طلب به کجا منتقل خواهند شد؟

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - مشرق نوشت: انجام چهار نشست سیاسی و امنیتی پیاپی میان مقامات ایرانی و عراقی در روزهای اخیر تکلیف تروریست‌های پراکنده‌شده در مرزهای شمال غربی کشور را مشخص کرد. بیستم شهریورماه در اولین دیدار بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که به تهران سفرکرده و با جمعی از مقامات امنیتی و دیپلماتیک ایرانی گفتگو کرد.

گفته‌ شده است که هدف از این دیدارها اعلام آخرین ضرب‌الاجل جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تعیین دیوار حائل امنیتی میان ایران و اقلیم کردستان بوده است. بر اساس این طرح مسئولیت نزدیک شدن تروریست‌ها به منطقه حائل بر عهده طرف عراقی بوده و ایران خود را موظف می‌داند که در صورت تخطی از این اقدام بدون اطلاع قبلی مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب را پاک‌سازی کند، در این دیدارها به بافل طالبانی گفته شد که مهلت پایانی ایران برای اجرای توافق‌نامه امنیتی به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد.

در همان روز و درحالی‌که بافل طالبانی هنوز در تهران بود، دومین تحرک سیاسی پیش‌آمده و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و ریبر احمد وزیر امور داخلی اقلیم کردستان درباره اجرای توافقنامه امنیتی با ایران گفت‌وگو کردند. در این جلسه که مشاور امنیتی دولت عراق به مقامات اقلیم خبر داد که تهران هیچ فرصتی دومی برای تروریست‌ها قائل نبوده و از این تاریخ به بعد مسئولیت هر تنش سیاسی و نظامی بر عهده اقلیم است. همچنین در این جلسه به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داده‌شده است که در صورت حضور هر یک از مسئولان اقلیم و یا هر یک از اعضای کنسولگری‌های مستقر در اقلیم در مقرهای گروهک‌های تروریستی، در صورت صدمه دیدن این افراد، مسئولیت به عهده خود آن‌ها خواهد بود.

اولین شرارت نشانه آخرین حمله است!

پس‌ازاین تحرکات سیاسی و امنیتی مرکز اجرایی حزب تروریستی دموکرات کردستان از عراق، آمریکا و کشورهای ائتلاف خواست مانع از اقدام نظامی ایران بە کمپ تروریستی این گروهک شوند. یک روز پس از انتشار این بیانیه و در ۲۲ شهریور، جلسهٔ دیگر میان طرف ایرانی و عراقی در منطقه اقلیم کردستان برگزارشده و محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با سفر به منطقه اقلیم رایزنی‌های قابل‌توجهی با مسعود بارزانی، نچیروان بارزانی و بافل طالبانی انجام داد، در این ملاقات نیمه محرمانه بار دیگر طرف ایرانی بر عدم تمدید مهلت به تروریست‌ها برای تخلیه مرزهای ایران تأکید شده است.

در آخرین تحولات نیز فؤاد حسین وزیر خارجه عراق به تهران آمده و با همتای ایرانی خود دیدار کرده است، مجموعه این چهار نشست مشترک میان طرفین نتایج قابل‌توجهی داشته است، ازجمله آنکه با نزدیک شدن به آخرین اولتیماتوم ایران به عراق برای خلع سلاح گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان، گزارش‌های رسیده حکایت از آن دارد که نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اعزام بخشی از تجهیزات زرهی خود به این شمال غرب کشور است.

ارسال تجهیزات به این منطقه حکایت از آن دارد که مهلت رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک به پایان رسیده و به‌زودی تکلیف تروریست‌ها طی عملیات رزمی، موشکی و پهپادی سپاه معین خواهد شد. سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پیش‌ازاین اعلام کرده بود: ما از برادرانمان در اقلیم انتظار برادری داریم. جای دادن به تروریست‌ها در اقلیم که تبدیل به منشأ عملیات علیه کشورمان گردیده است نه با منطق برادری و نه با حسن هم‌جواری مطابقت دارد.

گزارش‌های کارشناسی شده نشان می‌دهد که برخی از این گروهک‌ها در روزهای نزدیک به سال‌مرگ اغتشاشات قصد ورود به داخل کشور و انجام عملیات تروریستی را داشته‌اند، این گروهک‌ها با برخی عناصر خود در داخل کشور نیز در تماس بوده و حتی برای برخی مزدوران مبالغی را به‌حساب آن‌ها واریز کرده‌اند، این تحرکات توسط سازمان اطلاعات سپاه رصد و شناسایی‌شده و سر شبکه‌های آن دستگیرشده‌اند.

در سال‌های اخیر سپاه پاسداران در چند عملیات درخشان، اقدام به انهدام پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق ازجمله گروه‌های تروریستی کومله، دموکرات و حزب پاک‌کرده است. آخرین این عملیات‌ها، سال گذشته در قالب عملیات‌های ربیع ۱ و ۲ صورت گرفت که مقرهای تجمع، مراکز آموزش و فرماندهی گروه‌های تروریست تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان عراق با موشک، ‌ توپخانه و پهپاد هدف قرار داده شد. پیش‌ازاین گروهک‌های تروریستی مراکز خود را از نزدیکی مرز ایران (حدود ۴۰ کیلومتری) به عمق بیشتری از خاک اقلیم شمال عراق (در فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتر) منتقل کردند و برای همین در عملیات‌های آتی برد حملات سپاه بیشتر خواهد شد.

تروریست‌ها به کجا منتقل خواهند شد؟

گفته‌شده که طرحی در دست بررسی است تا تروریست‌ها در اردوگاهی کنترل‌شده به استان الانبار منتقل شوند درحالی‌که قبلاً گفته می‌شد آن‌ها به غرب موصل نقل‌مکان خواهند کرد که این جابجایی از دو جهت به نفع ایران است: غرب نینوا نسبت به الانبار هم به مرزهای ایران نزدیک‌تر است، هم با توجه به نزدیکی به بافت کوهستانی آن تحرک تروریست‌ها را آسان‌تر خواهد کرد.

غرب نینوا به شرق سوریه و مناطق تحت کنترل قسد متصل است و هیچ بعید نیست با اِعمال فشار توسط آمریکا، این نیروها وارد سوریه شده و دست به فتنه‌انگیزی‌های جدید بزنند. در الانباراما کنترل ارتش بیشتر بوده و بیابان‌های آن چندان سازگار با تروریست‌ها نیست.

دکترین در برخورد با تروریست‌ها در بعد راهبردی، دفاعی و در بعد عملیات و تاکتیک هجومی است، یعنی در ابتدا ایران قصد تهاجم به هیچ کشوری را ندارد اما در صورت بروز هرگونه تهدیدی، به مبدأ تهدید تهاجم خواهد کرد و تهدیدات را در همان مبدأ خود نابود می‌کند، البته در این دست عملیات‌ها از تجهیزاتی استفاده می‌شود که به افراد غیرنظامی کمترین آسیبی وارد نخواهد شد، بااین‌وجود عملیات نقطه زنی سپاه پاسداران اگرچه تروریست‌ها را هدف قرار داده است؛ اما پیامی بلند و با برد بالا برای دشمنان و مزدوران وابسته به آن‌ها در سراسر منطقه دارد.

از سویی انتقال سریع ادوات زرهی به مرزهای شمال غربی حکایت از آن دارد که استراتژی دشمن تجمیع تروریست‌ها در بیرون و انتقال آن‌ها به درون یک راهبرد همیشه شکست‌خورده است که در آن راهبردهای ضد امنیتی به‌صورت «مکانیسم ماشه» علیه عوامل آن عمل خواهد کرد! البته اجرای یک عملیات روشن در کنارمرزها تنها پیامی صریح برای تروریست‌ها ندارد، از سال ۱۳۹۷ به آن‌سو این پیام در بردهای مختلف به عناصر دشمن منتقل‌شده است؛ تحرکات اخیر سپاه سیگنالی دقیق به حامیان و پشتیبان‌های مالی تروریست‌ها در منطقه دارد، هر چه سطح تنش بالا برود، ضربات محکم‌تر خواهد بود!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۲۳۹۴۷۰۵:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۳
جابجایی ؟! اساسا چرا باید وجود داشته باشند ؟
علی۳۲۲۴۷۵۳۲۲:۵۰:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۲۳
برمحمدوآل محمدصلوات اما بهتربود ایران عفو صادر میکرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین