دو روایت از آزادی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران/ ما غریبه نیستیم!

یوسف مشفق، گروه سیاسی الف،   4020620080 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
دو روایت از آزادی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران/ ما غریبه نیستیم!

با آزادشدن پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی و عراق که فی‌نفسه اتفاق بسیار مثبتی در جهت استیفای حقوق مردم تلقی می‌شود، مباحث پیرامونی فراوانی مطرح شده که اصل موضوع را به حاشیه برده و روایت‌های متفاوت ارائه‌شده، به ابهام ماجرا دامن زده است.

نقطه مبهم آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران، جایی است که طرفین ماجرا هر کدام خوانش متفاوتی را از این داستان ارائه می‌دهند؛ ایران از آزادی‌عمل و دسترسی کامل خود به پول‌های انتقالی به قطر می‌گوید و آمریکا هم مدعی است که این مبالغ صرفاً برای خرید غذا و دارو بوده و مکانیزم آن به‌شکلی است که ایران غذا و دارو خواهد خرید و قطر توسط بانک‌هایی که این مبالغ به آن‌ها واریز شده، هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد. 

اما بر اساس صحبت‌های ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت‌خارجه کشورمان، این ادعای رسانه‌های غربی و آمریکایی‌ها صحیح نبوده و ایران با این دارایی‌ها و منابع مالی رفع انسداد‌ شده، می‌تواند تمامی کالاهای غیرتحریمی را خریداری کرده و از آن به صورت کامل استفاده کند. 

شکی نیست که آمریکا همواره با اهرم رسانه سعی داشته خود را در موضع برتر قرار داده و بدین ترتیب هر دستاوردی را در افکار عمومی به سود خود جلوه دهد و توافق اخیر با ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. آمریکایی که سعی داشت با گروگان‌گرفتن دارایی‌های بلوکه‌شده و استفاده از آن به‌عنوان اهرم فشار در مذاکرات هسته‌ای، امتیازات مدنظر خود را کسب کند، پس از به‌بن‌بست رسیدن راهبرد خود، صرفاً به آزادی زندانیانش در ایران راضی و حاضر شد تمام و کمال این مبالغ را در ازای تحویل‌گرفتن آن‌ها بپردازد.

باید در نظر داشت کشوری که خود را ابرقدرت بلامنازع جهان می‌داند قطعاً سعی خواهد داشت به هر رویه ممکن، ضعف دیپلماتیک خود را بپوشاند و باید لفاظی‌های اخیر و اظهارات تقلیل‌گرایانه آنان را در این چهارچوب دید.

اما این به معنای عدم ضرورت ارائه توضیح و دلایل متقن از سوی ما نیست. آمریکا با حربه رسانه‌ای و جنگ‌روانی، دستاوردهای دیپلماتیک ایران را به چالش کشیده و در این بین، ناآگاهی افکارعمومی و منفعت‌طلبی برخی جریانات سیاسی برای هدف‌قرار‌دادن رقبای خود، به تلاش‌های تیم دیپلماسی کشورمان ضربه وارد کرده است.

علاوه بر واکنش رسانه‌ای و واکاوی دقیق ماجرا، نیاز است با اقدامات عملی نشان دهیم که دسترسی آزادانه‌ای به منابع خود داشته و می‌توان برای مقاصد گوناگون از آن استفاده کنیم؛ همان‌طور که یکی از مشاورین ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران، شائبه‌سازی‌‌ها و ادعاهای آمریکایی‌ها را رد می‌کند و تاکید دارد که ایران، دسترسی کامل به تمام دارایی‌های آزاد‌شده خودش دارد و می‌تواند بدون هیچ محدودیتی خدمات و کالاهای مختلف را خریداری کند.

حالا زمان اثبات ادعاهای ماست و باید در عمل ثابت کنیم که در یک نبرد دیپلماتیک مقابل آمریکا به پیروزی رسیده‌ایم. اگر خدای ناکرده غیر از این باشد و ادعاهای آمریکا و رسانه‌های غربی ثابت شود، افکارعمومی قضاوت خوبی درباره افرادی که این روزها داعیه غربی‌ها را تکذیب می‌کنند، نخواهد داشت.

ملتی که در حال تحمل فشارهای تحریمی و تورمی است، حق دارد که نسبت به شرایط کشور و تحولات موجود آگاهش داشته باشد و چه بسا اگر آگاهی و احاطه کاملی بر موضوعات داشته باشد، از هر دستاورد دیپلمات‌های کشور – ولو اندک – حمایت کند. 

به انتظار نشسته و تحولات ماه‌های آینده را رصد می‌کنیم و امیدواریم که گذر زمان و اقدامات انجام‌شده در آینده، مهر تاییدی بر اظهارات مسئولین کشورمان بزند.

دیدگاه کاربران

حسینی۳۲۲۱۴۵۵۱۲:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
چه فرقی می کند؟؟!!!
ناشناس۳۲۲۱۵۶۲۱۴:۳۰:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۱
بعد از اینهمه هزینه و ضرر رسیدیم به نقطه اول. دلاری در کار نیست باید زیر بار کالاهای بنجل برویم .
ناشناس۳۲۲۱۶۲۸۱۵:۲۸:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۱
بله چه فرقى ميكند اين افتخار نيست كه كارى كنيد پول ملت ايران بلوكه و تحريم شود بعد با افتخار بگوييد پول را رفع تحريم كرديم
ناشناس۳۲۲۱۶۶۹۱۶:۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۱
کاری کردیم که کدخدایت که ادعای ابر قدرتی جهان را دارد مجبور به آزاد سازی شد
ناشناس۳۲۲۱۷۶۶۱۸:۲۸:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
آزاد سازی چه ؟! فکر کردی مملکت با این ۶ میلیارد دلار مشکلاتش حل میشه ؟! این مبلغ گوشه کوچک از ضربه ایست که تحریمها بر پیکر اقتصاد ما زده این مبلغ فقط یک سوم بودجه یک سال ایرانه برای سالهای بعد ورفع تحریمهای باقیمانده می خواهیم چه کنیم ؟!
ناشناس۳۲۲۱۸۳۲۲۰:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۱
چه کار کردید ؟!
مهران۳۲۲۱۹۱۱۲۲:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۱
یعنی الان آمریکا ایران رو تحریم کرده تقصیر ایران است ؟ واقعا شما دیگه چه ایرانی هایی هستید حتی تو قضیه تحریم هم طرف آمریکا رو می گیرید خجالت بکشید این قضیه که دیگه بحث چپ و راست و برانداز و انقلابی و ... نیست آمریکا داره کشورهایی که تحت سلطه اش نمیرن رو تحریم میکنه حتی به جمهوری اسلامی هم ربط نداره اولین تحریم نفتی ایران زمان مصدق بود بعد از ملی شدن صنعت نفت ،خجالت بکشید تو هر قضیه ای کشور خودتون رو مقصر جلوه میدید
ناشناس۳۲۲۱۴۵۶۱۲:۳۶:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۱
به نظرم کاملا شفاف است آقای کنعانی گفته می‌تواند تمامی کالاهای غیرتحریمی که همان غذا و دارو است در ثانی حساب سوییس صرفا حساب فعالیتهای بشردوستانه است که همان غذا و دارو است.
ناشناس۳۲۲۱۶۲۹۱۵:۳۰:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۲۱
یعنی الان مواد اولیه صنعت و گوشی موبایل و خودرو و دستگاه‌های صنعتی و ... هم تحریم هستن!؟
مصطفی۳۲۲۱۶۴۰۱۵:۳۹:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۱
شما فکر کنم کلا در جریان نیستی قرار هست اونجا تبدیل بشود و به حساب بانک تو قطر انتقال داده شود
ناشناس۳۲۲۱۷۸۶۱۸:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲۱
پس از آن هم در همان بانک قطر می ماند و قطری ها نظارت می کنند تا تنها صورت حساب های مربوط به غذا و دارو از آن پرداخت شود. یعنی بانک مرکزی نمی تواند این پول را به داخل انتقال داده و مثلا صرف پروژه های زیر ساختی کند.
ناشناس۳۲۲۱۸۰۹۱۹:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۲۱
چطور هنوز هم میتونید به گفته‌های شیطان اعتماد کنید و به اقتدار جمهوری اسلامی ایران اعتماد نکنید؟ حیرت آوره واقعاً لجاجت و عناد آفت عقله
ناشناس۳۲۲۱۴۶۲۱۲:۳۸:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۱
مگر فرقی می کند؟ منابع صرف خرید های امور جاری کشور می شود حالا هر طرف می خواهد با کلمات بازی کند
ناشناس۳۲۲۱۴۹۳۱۳:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۲۱
سوالی که پیش میاد اینه که اگر دولت مستقر بدون مشکل در حال فروش نفت و دریافت پول آن است پول خرد 6 میلیارد دلاری نزد کره جنوبی چرا اینقدر مهم است و چه گره بزرگی را از مملکت حل می کند ؟
ناشناس۳۲۲۱۶۳۱۱۵:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
داداش ۶ میلیارد دلار برای عربستان هم پول خرد نیست، پول حقوق یه سال کارمندای دولت می‌شه!!
ناشناس۳۲۲۱۷۶۸۱۸:۳۱:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
گیرم پول یک سال کارمندان دولت خب باشه سال بعد چه ؟!سال بعد دولت چه طور همین حقوق کارمندان رو پرداخت می کنه ؟!
ناشناس۳۲۲۱۸۳۱۲۰:۱۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
درآمد روزانه نفت عربستان روزی بالاتر از یک میلیارد دلار است پس چندان پولی به حساب نمی آید.
1۳۲۲۱۵۱۶۱۳:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۲۱
تثبیت نرخ دلار حدود ۵۰ هزار تومان برای بازار سیاست دولت است و بازار بدنبال نرخ های بالاتر .
ناشناس۳۲۲۱۵۲۰۱۳:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲۱
پاسخ بسیار ساده است : یک خط ای میل به بانک قطری بزنید و در خصوص گشایش اعتبار یا پرداخت بابت کالایی غیر غذا و دارو استعلام امکان پرداخت بگیرید .
ناشناس۳۲۲۱۵۳۸۱۳:۵۳:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
ضمن حمایت از مذاکرات و استیفای حق ملت ایران ارائه ی روایت ابرقهرمانه و دستاوردسازی کاملا اشتباه است. همچنان کشور تحت شدیدترین تحریم هاست و اقتصاد کشور نیازمند مذاکرات مستقیم! با طرف تحریم کننده برای رسیدن به نقطه ای است که این تحریم ها از کشور برداشته شود.
12236546564598۳۲۲۱۵۳۹۱۳:۵۳:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
استيفاي حقوق مردم و از كجا آوردي بنده ي خدا كدام پول بلوكه شده در اين چند سال اخير بر سفره مردم تاثير داشت اين دومي باشه هر موقع مردم احساس كنن وضعيت مملكت خوبه نياز به تعريف و تمجيد امثال شما نداره چون شما در هر صورت در حال تعريف كردن از اين دولت هستيد!!!!
ناشناس۳۲۲۱۸۱۳۱۹:۳۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
آقای حسن فریدون از نظر مردم اشکالی نداره بازم مثل همیشه ناراحت باشی
ناشناس۳۲۲۱۵۴۰۱۳:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۲۱
حرف کنعانی تائید غیر مستقیم صحبتهای مقامات آمریکایی هست. خب کالای غیر تحریمی میشونه همون اقلام بشر دوستانه.
ناشناس۳۲۲۱۵۴۱۱۳:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۱
چرا متن توافق منتشر نمیشه که تکلیف مشخص بشه
ناشناس۳۲۲۱۵۵۳۱۴:۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
اگر تورم و گرانی و مشکلات معیشتی مربوط به تحریمها بوده پس حالا باید گشایشی حاصل شود و تورم و مشکلات کم شود و این برای مردم یعنی شفافیت
علی۳۲۲۱۵۵۴۱۴:۱۸:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۲۱
برادر جان کجای این دیپلماسی است جوری صحبت میکنید انگار امریکا با اسراییل قطع رابطه کرده و مواضع ایران را پذیرفته. زندانی و امریکایی دارید بجاش منابع مالی گرفتید
ناشناس۳۲۲۱۵۷۲۱۴:۴۲:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۲۱
هم پول آزاد شد و هم زندانی ایرانی در آمریکا
علی۳۲۲۱۶۲۰۱۵:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۱
خوب اسمش میشه مبادله دیگه
ناشناس۳۲۲۱۶۷۴۱۶:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۱
سود آن متعلق به ایران بود چون جدای از مبادله زندانی پول هم آزاد شد
ناشناس۳۲۲۱۶۳۴۱۵:۳۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
خب برجام هم که همین بود ولی بهش می‌گفتن فتح‌الفتوح
ناشناس۳۲۲۱۶۷۱۱۶:۱۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
برجام خیانت بود در واگذاری منافع ملی اما این مورد نبود
ناشناس۳۲۲۱۸۱۱۱۹:۳۸:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
این مورد چی هست ؟ شما اول بگو دقیقا چی هست تا بعد در موردش بتونیم قضاوت کنیم
ناشناس۳۲۲۱۹۰۰۲۲:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۲۱
اون موقع پولها رو با چمدان به خود تهران اوردند ولی الان پول رو به قطر دادن و گفتن فقط به حساب فروشنده کالاهای بشر دوستانه واریز کن. واقعا تفاوتش مشخص نیست؟!
ناشناس۳۲۲۱۵۶۳۱۴:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۲۱
بایدن توسال منتهی به انتخابات هست مجلس امریکا دست جمهوری خواهان هست ،بایدن اگه نگه فقط دارو وغذا جمهوری خواهان استیضاحش میکنن ،بایدن بشدت تحت فشاره وبرای ساکت کردن اونها وخبرنگاران سمج ایران اینترنشنال سرشون گول میماله که پولها دردسترس ایران نیست ومادستورمیدیم چی بخره با هاش ،ژست ابر قد قدیشو حفظ میکنه ،شماها هم پیله نشین کل توافقات اخیر حالت محرمانه داره
ناشناس۳۲۲۱۸۵۵۲۰:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۱
یعنی جمهوری خواهان ومخالفان بایدن این قدر گاگولن که گول بایدن رو می خورن ؟!!
حسین۳۲۲۱۶۴۴۱۵:۴۴:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۲۱
بله خیلی فرق می کنه اگر زمان روحانی بود صحبتهای طرف آمریکایی ملاک قرار می گرفت و حالا ملاک، ادعای دوستان است
ناشناس۳۲۲۱۶۷۵۱۶:۱۹:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲۱
روحانی پول می گرفت و زندانی آزاد می کرد یعنی مبادله نابرابر
ali۳۲۲۱۶۹۸۱۶:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲۱
روحانی پول نقد گرفت
وزارت۳۲۲۱۶۷۶۱۶:۲۲:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
خود وزارت خارجه داره میگه کالای غیرتحریمی کشور ما بجز موارد بشر دوستانه که میشه غذا و دارو در سایر موارد کاملا تحریم هست و بالاترین تعداد سر فصل های تحریمی در تاریخ دنیا رو داره از ماشین الات راه سازی تجهیزات مخابرات تا خودروسازی و انرژی همه و همه جز تحریم هستیم .
علیجانی۳۲۲۱۷۲۲۱۷:۱۷:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲۱
تا پول ها را کامل نگرفتیم جاسوس ها را ازاد نکنید
ناشناس۳۲۲۱۷۳۷۱۷:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۲۱
مردم در بحث دارایی های ازاد شده خیلی وقته غریبه هستن چون بود یادنبودشون به حال ما هیچ فرقی نداره
ناشناس۳۲۲۱۷۴۸۱۸:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۲۱
بالاخره این هم معلوم خواهد شد
ناشناس۳۲۲۱۸۱۹۱۹:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۲۱
هیچ پولی درکار نیست ایران فقط میتواند بجای پولش کالاهای اساسی بخرد
علی۳۲۲۱۹۱۴۲۳:۰۴:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲۱
دست مریزادحاج محسن رضایی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  5. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  6. سخت، اما گذرا...

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  11. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  12. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  13. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  14. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  15. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  16. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  17. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  11. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  12. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  13. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  14. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  15. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  16. حل يك ابرچالش نظام

  17. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  18. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  19. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  20. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  21. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  22. سخت، اما گذرا...

  23. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  24. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین