واکنش‌ها به افشای دروغ ضدانقلاب درباره مهسا امینی

  4020619013 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک پزشک متخصص مغز و اعصاب که از جمله کارشناسان شبکه معاند ضدانقلاب است درخصوص بزرگ ترین دروغ اینترنشنال درباره مهسا امینی افشاگری کرد.

واکنش‌ها به افشای دروغ ضدانقلاب درباره مهسا امینی
 

به گزارش فارس، یک پست افشاگرانه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) باعث رسوایی بیشتر شبکه ایران اینترنشنال شده است؛ رسانه دروغ‌پردازی که بویژه در اثنای التهابات سال گذشته سعی کرد با تشدید هیجانات به آتش اغتشاشات بدمد.   

«رضا بهروز» متخصص بیماری‌های عروق مغزی در دانشگاه تگزاس سن آنتونیو که از جمله کارشناسان شبکه ایران اینترنشنال بوده و برای موارد کارشناسی در حوزه مغز و اعصاب مهمان این شبکه معاند می‌شده، افشا کرده است که هیچ علائمی از برخورد و ضربه در عکس سی تی اسکن مربوط به مهسا امینی نبوده است. 


وی در این باره نوشته است: « در روزهای نخستین خیزش انقلابی #ملت_ایران، همهٔ ما تشنهٔ رسانه‌ای بودیم که اخبار داخل ایران را به ما که در خارج بودیم برساند و همچنین صدای مردم ایران را انعکاس دهد. ایران اینترنشنال در این مورد پیشتاز بود و به سرعت اعتماد ملت را جلب کرد. به تدریج اما ثابت شد که این شبکه به دنبال ترویج اتنوفاشیسم، رادیکالیسم چپ و تفکر 57ی است. به مناسبت سالروز پرواز #مهسا_دختر_ایران، لازم دانستم این داستان را برای هم‌میهنان تعریف کنم. به غیر از پدرم که مثل من پزشک و متخصص مغز و اعصاب است و دو نفر از دوستانم، این موضوع را تا به امروز به کسی نگفته‌ام.»

این فرد در ادامه اینطور افشاگری می‌کند: « زمانی که تصاویر سی تی اسکن مهسا منتشر شد، ایران اینترنشنال ادعا کرد که عکس‌ها توسط متخصصان بررسی شده و آنها شکست جمجمه و تورم مغز را تایید کرده‌اند. حتی خود من هم که فقط دو برش از سی‌تی اسکن را دیده بودم، تصور کردم که تورم مغز ممکن است. سپس چند پزشک به استودیوی ایران اینترنشنال دعوت شدند تا در مورد یافته های سی تی اسکن مهسا مصاحبه کنند. هیچ کدام متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب نبودند.»

 

این پزشک که بیان داشته تصاویر سی تی اسکن از سوی شبکه ایران اینترنشنال به وی ارایه شده تا نظر کارشناسی بدهد، می‌نویسد: « تصویر را با دقت نگاه کردم. سی تی اسکن نرمال بود. یک نقص جمجمه مربوط به استخوان تمپورال راست وجود داشت که شبیه محل جراحی قبلی مغز بود. می‌دانستم که پدر مهسا منکر جراحی مغز یا ضربه قبلی به سر مهسا شده بود. تنها نتیجه منطقی این بود که تصاویر متعلق به شخص دیگری بود که با نام مهسا امینی به ایران اینترنشنال ارسال شده بود. با ایران اینترنشنال تماس گرفتم و به مجری برنامه گفتم به احتمال زیاد این سی تی اسکن مهسا نیست. همچنین با یکی از روزنامه نگاران برجسته ایران اینترنشنال تماس گرفتم و به او گفتم که شبکه‌شان توسط رژیم فریب خورده است. گفتم سی‌تی نرمال را برای شما فرستاده‌اند؛ خبرگزاری فارس هم اصالت آنها را تایید کرده است با هدف اینکه شما را شرمسار کنند.»

وی در پایان مطرح می‌کند:  «در آن زمان، فکر کردیم بهترین تصمیم این است که دیگر درباره سی‌تی اسکن صحبت نکنیم، زیرا احساس می‌کردیم که می‌تواند به جنبش انقلابی آسیب برساند.»

 

جالب اینجاست فرد دیگری که ظاهرا وی نیز پزشک متخصص مغز و اعصاب است در واکنش به این پست بهروز بیان می‌کند: « اتفاقاً من هم وقتى این CT را دیدم، هیچ چیز خارق العاده اى در آن ندیدم، و دقیقاً همین فکر را کردم که باید متعلق به شخص دیگرى باشد، ولى من هم سکوت کردم، زیرا در آن لحظات و روزهاى بسیار حساس، نمیخواستم تولید حاشیه یا دستاویز بکُنم که حواس ها منحرف بشود.»


بهروز نیز در ادامه پاسخ این فرد را اینطور می‌دهد که « دقیقا من هم همین احساس را داشتم، شهرام جان. با خودم گفتم اگر این مورد را فاش کنم، به خیزش ملی ضربهٔ بزرگی خواهد خورد.»

با این اوصاف یک واقعیت اصلی که به طور کل استدلال ضدانقلاب برای اردوکشی خیابانی را زیر سئوال می برد و آن برخورد سخت و خوردن ضربه به سر مرحوم مهسا امینی بوده است، توسط این دو فرد که پزشک بودند پنهان می‌ماند با این استدلال که نکند افشای واقعیت التهابات را از بین ببرد!

بر همین اساس رشته‌ای از دروغ های ضدانقلاب در خصوص مرگ مرحوم مهسا امینی با این افشاگری یک متخصص مغز و اعصاب که از جمله کارشناسان خود شبکه معاند ایران اینترنشنال است برملا می‌شود. دروغ هایی که ضدانقلاب در آن دوران بر روی آن سرمایه گذاری کرد و گفته می شود طی چند روز تنها 4 رسانه ضدانقلاب مجموعا 38 هزار دروغ علیه کشورمان در فضای مجازی منتشر کردند تا احساسات جوانان و بخشی از افکارعمومی را آزرده خاطر و به بازی بگیرند.

حالا خود ضدانقلاب سطح حملات به این فرد افشاکننده را آغاز کرده و وی در پست دیگری می‌نویسد: « #فرقه_جنون ظاهرا از این توییت بسیار آشفته شده‌ است. حالا چرا، نمی‌دانم. شیفتگی/وسواس  این فرقه با شبکهٔ ایران اینترنشنال کمی عجیب است. این حقیقتی است که باید بیان می‌شد. هدف من از این توییت انکار قتل #مهسا_دختر_ایران توسط جمهوری اسلامی نبود. روشنگری در مورد عملکرد رسانه‌ای بود که #ملت_ایران روی آن برای شنیدن صدایشان حساب می‌کردند و امروز باور دارند این شبکه در منحرف ساختن انقلابشان نقش داشت. در ضمن  اینکه هشداری بود (حتی به خودم) نسبت به باور کردن عجولانهٔ ادعای هر رسانه‌ای — نه فقط ایران اینترنشنال — در مورد "اسناد درز کرده".»

 


واکنش‌ها به این دروغ بزرگ ایران اینترنشنال و همدستی برخی پزشکان خارج نشین را می توان به دو حوزه اردوگاه ضدانقلاب و مردم داخلی کشورمان دسته بندی کرد. 


در این باره «سالومه سیدنا» مجری شبکه معاند من و تو نیز در واکنش به این دروغ پراکنی‌های متعدد  شبکه ایران اینترنشنال می‌نویسد: « مثل خبر حشد الشعبی و فرار به ونزوئلا و سقوط اشنویه ... گند زدن به خیزش مردم با اخبار دروغ و مهمان‌های تجزیه طلب‌شون ، حالا هم که با ج.ا توافق کردن میپرن بغل اصلاح طلب‌ها ...» 
 

 

 

 

در حوزه واکنش های داخلی نیز کاربران شبکه اجتماعی ایکس به این فرد که پزشک است اعتراض می‌کنند که هنوز هم با وجود اینکه واقعیت را افشا کرده است از التهاباتی که باعث کشته شدن افراد بی‌گناه شده است، حمایت می‌کند و از سوی دیگر چرا برای ان مسئله به این بزرگی که دروغ اصلی ضدانقلاب برای ایجاد التهاب بوده، یکسال سکوت کرده است. 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۹۲۴۸۰۶:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹
این خارج نشینها اولا یادشون رفته که دیگه ایرانی نیستند و شهروند کشور دیگری هستند .
ناشناس۳۲۱۹۲۶۳۰۷:۳۱:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
یک سری امنیت این کشور رو هدف قرار گرفته بودند چه از داخل چه خارج اگر کسی متوجه این نشده باشه هنوز واقعا از سیاست چیزی متوجه نیست
ناشناس۳۲۱۹۸۱۱۱۵:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
.به نظر من اتفاقات سال گذشته اجتناب‌ناپذیر بود و دیر یا زود اتفاق می افتاد.
ناشناس۳۲۱۹۲۶۴۰۷:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
حالا جواب این همه آسیب ها خونهایی که ریخته شدن از جوان ها و سربازان پرپر شده این کشور رو کی میخواد بده؟
ناشناس۳۲۱۹۸۹۹۱۶:۵۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
خانواده‌هایی چون مهسا امینی باید جواب پس بدهند.
ناشناس۳۲۱۹۳۱۷۰۸:۲۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اینها کاسبیشون بوده . این همه دروغ که منتج به قتلهای فجیع شد و به تبع اون هم یک عده که تحت تاثیر این دروغ قرار گرفته و مرتکب قتل شدن . این وسط شهدای مظلومی چون عجمیان و علی وردی قربانی شدن
ناشناس۳۲۱۹۳۲۶۰۸:۳۱:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹
خداوند دروغگویان و مزدوران رو لعنت کنه
ناشناس۳۲۱۹۳۵۱۰۸:۴۵:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
بیچاره مردم ایران و خانواده های داغدار حوادث اخیر این مرز و بوم
ناشناس۳۲۱۹۳۵۲۰۸:۴۵:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
این موضوع مگه چقدر اهمیت داشت که مقاله ای چنین مفصل در ردش نوشتین!. ولش کنید!!. از این پزشکهایی که تایید کنن مهسا خودش مرده خودمان کم نداریم ..
ناشناس۳۲۱۹۷۰۵۱۳:۵۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
برای کسی که خودش رو به کوری زده ، هیچ دلیلی قانع کننده نیست ، با شبکه کثیف اینترنشنال خوش باش و بذار به جای تو فکر کنن
صادق۳۲۱۹۳۶۴۰۸:۵۲:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۹
والا ما از اولم میدونستیم دروغ میگید...باباش که دیگه از همه دروغ گو تر بود ولی یه عده ساده لوح اصرار داشتن باور کنن... متاسفم که شما در خون تک تک جوانانی که پرپر شدند چه اینطرفی و چه اونطرفی شریک هستید...
سعید۳۲۱۹۳۹۱۰۹:۱۲:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
طرفداران شورش مبتذل زن، زندگی، آزادی همینکه به این شورش میگن انقلاب یا جنبش، سطح معلومات و دانش و درک اجتماعی و ... خودشون رو نشون دادن. پس نباید زیاد جدی گرفت اینها رو و باید تا میتونید کار کنید و کار کنید و کار نه اینکه مجلس ساعت کار ادارات رو از ۴۴ ساعت در هفته بکنه ۴۰ ساعت و مدام دنبال تعطیل کردن کشور به مناسبتهای مختلف باشیم. کشوری که تحریم هست، به کار احتیاج داره، نه تعطیلی.
مهسا۳۲۱۹۴۳۳۰۹:۵۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اصلا مهم نیست که کتک نخورده.حتی بیمارهم بوده نباید در چنین شرایطی قرار میگرفت که دچار حمله بشه.مردم هزارتا مشکل دارند و درد و بیماری و بیکاری .نباید نمک روی زخمشان شوید.خیلی دقیق و وسواسی هستید به مسایل دینی ،اول به اختلاس و دزدی ها رسیدگی کنید و گشت فقر و فساد تشکیل بدید.
راست۳۲۲۰۰۸۷۲۱:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اینها تو خونه همش گل و بلبل میشنون؟یه تذکر ساده اجتماعی بوده است.
ناشناس۳۲۱۹۴۴۲۰۹:۵۶:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
دشمن دنبال همین هست شست و شوی مغزی
ناشناس۳۲۱۹۵۵۸۱۱:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۹
امجد امینی دروغگو باید محاکمه ومجازات شود اوبودکه ابتداگفت دخترش کاملا سالم بوده وفقط گاهی واسه سرماخوردگی دکتر رفته بوده درحالیکه جراحی مغزدر پرونده داشته وکلی دارومیگرفته
ناشناس۳۲۱۹۸۲۵۱۵:۲۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
من هم موافق حرف شما هستم الهی خون این همه جوون دامنش رابگیره
ناشناس۳۲۲۰۱۵۹۲۲:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۹
شما چرا متوجه نیستید عده ای از روی غرض به خانوادش گفتن ما اونجا دیدیم کتکش زدن اینا هم باور کردن .
ناشناس۳۲۱۹۶۱۰۱۲:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
تاسف برانگیزه. وای به اون مردم ساده ای که حرفای اینا رو باور کردن
ح ج۳۲۱۹۶۲۴۱۲:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
گرفتن ماهی از آب گل آلود
علب۳۲۱۹۶۲۷۱۲:۵۳:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۹
از اول هم معلوم بود دروغ میگن
ناشناس۳۲۱۹۶۶۷۱۳:۲۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
چه خیزش ملی جک گفتید با اینکه عملکرد دولت ضعیف هست ولی اکثریت مردم از نظام حمایت میکنند اون اقلیت هم که اکثریتشان بی طرف هستن . پس اکثریت جمعیت ایران راضی هستن وخدابا همت اکثریت همراه هست انشاالله کمک می‌کنه که وضعیت رو به بهبودی بره.
ناشناس۳۲۱۹۶۹۱۱۳:۴۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۹
این که می‌توان به دشمن تهمت زد استراتژی کدام گروه‌هاست؟ اسلام دینی است که دروغ در آن از جمله گناهان کبیره است و گفته شده است که برای درک لذت تقوی باید دروغ‌گویی حتی به شوخی ترک شد.
تیمور۳۲۱۹۷۱۳۱۳:۵۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۹
فرض براینکه هیچ ضربه ای به سرش نخورده، اصلا چرا باید میبردنش ارشاد؟
ناشناس۳۲۱۹۸۳۸۱۵:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
برای اینکه تو و امثال تو به گناه نیفتی و در آرامش زندگی کنی
ناشناس۳۲۲۰۲۹۳۰۸:۰۹:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۲۰
جایی که دزدی و بی‌عدالتی بیداد میکنه ،کدوم آرامش
پدرام۳۲۱۹۸۴۲۱۵:۴۷:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
برای اینکه از بی حیایی و بی عفتی جلوگیری بشه .
ناشناس۳۲۱۹۹۵۴۱۷:۵۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
اولا چون قانون پوشش کشور رو رعایت نکرده ثانیا شما میگید چون این قانون رو متوجه نشده فردی باید بریزند و کشور رو به این روز در بیار رند؟
مریم۳۲۲۰۰۸۶۲۱:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹
وقتی عمرش قرار بود به پایان برسه چه تو گشت ارشاد چه خیابون چی بیابون فرقی نمی‌کرد.
ناشناس۳۲۱۹۷۴۴۱۴:۲۲:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
صداقت نزد هیچ رسانه ای نیست نه اون وریا نه این وریا هر جا به نفعش باشه اطلاعات را میده و هر جا به ضررش باشه خیر به هیچ کدوم اعتماد نکنید
ناشناس۳۲۱۹۷۵۱۱۴:۲۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۹
همه خونهای به ناحق ریخته شده جوانان این مملکت گردن اینها وطرفداران ساده لوح آنهاست
ناشناس۳۲۱۹۷۵۷۱۴:۳۱:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۹
همه از گرانی و تورم گلایه دارن ..کمرمون خورد شده زیر این همه گرانی ...اکثریت...
ناشناس۳۲۱۹۷۶۸۱۴:۴۰:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۹
از دیدگاه من این خانواده واسه مرگ دخترش آرامش مملکت رابه هم ریخته است اصلا باور ندارند این دختر بیمار بود
ناشناس۳۲۱۹۸۳۱۱۵:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
لعنت خدا بر همه کسانی که باعث کشته شدن جوونای مردم شدن ازجمله شبکه معاند اینترنشنال .
ناشناس۳۲۱۹۸۷۶۱۶:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۹
لعنت بر اینترنشنال
زینب۳۲۱۹۹۹۳۱۸:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۹
بر دروغگو و حامیان فتنه تا صبح قیامت لعنت
مهرانا۳۲۲۰۰۴۱۱۹:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۹
چطو شد ک حالا سال مهسا امینی شده این اعتراف و کرده
صمد۳۲۲۰۰۵۶۲۰:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۹
ما خواهان محکمه پدر ومادر مهسا امینی به صورت عادلانه وبه صورت علنی هستیم #محاکمه#
سجاد۳۲۲۰۱۲۱۲۱:۴۸:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
قطعا دلالان گردن کلفت برای افزایش قیمت دلار و مسکن و ...در به خیابان کشاندن مردم سهیم بودند همین الان که رکود در بازارش نه دوباره دنبال بلوا هستند خدا لعنتتون کنه ولی مردم دیگه فریب شما رو نمیخورن
ناشناس۳۲۲۰۱۴۶۲۲:۲۷:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۹
برخورد گشت ارشاد در رابطه با مسئله حجاب برای این دختر بی اطلاع از دستگیری و با توجه به اینکه ترس از جا ماندن به جشن ظاهرا عروسی و بی حوصله گی در فضای ملتهب شلوغ محیط مورد درک قرار نگرفته و موجب مرگ او شده است.
ناشناس۳۲۲۰۱۷۸۲۳:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۹
برپدر خائن دروغگوش لعنت
ناشناس۳۲۲۰۳۰۹۰۸:۳۴:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۲۰
چرا وقتی میگن فساد اقتصادی رانت و اختلاس باعث این همه مشکلات شده باید جلوش گرفته شه عده ای منفی نظر میدن ؟هر جا فقر باشه ایمان نیست.
ساحل۳۲۲۰۸۱۸۱۶:۴۰:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۲۰
مشکلات ایران مربوط به بیسوادی و کم سوادی و باسوادی نیست !! ضربه اصلی را بد سوادی میزند و بدسوادان مملکت را به ناکجا آباد رهنمون میکنند ...
کردستان۳۲۲۰۶۹۷۱۴:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۲۰
لعنت به دروغ گویان وفمنیستها وهرزه های بی عقل فاقد تفکر. درود بر شیران ایران آرمان وعجمیان
نازی۳۲۲۱۴۲۹۱۱:۵۱:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۲۱
پدر و مادر مهسا که اولین دروغ خیلی راحت گفتن باید محاکمه بشوند ..دروغ بزرگ که دخترمون سالم هست در حالی که هر روز قرص مصرف می کرده و دارای بیماری خاص بوده همه ما بارها و بارها تحت شرایط خاص دچار. مشکلات و استرس می شویم ...باید بیفتیم بمیرم بعد دیگران را مقصر کنیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. ایثارگران را بدنام نکنید !

  18. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  19. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  20. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  21. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

آخرین عناوین