مشکلتان با اربعین بر سر چیست؟

  4020617092 ۱۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
مشکلتان با اربعین بر سر چیست؟

به گزارش الف محمد جوان اخوان مدیر مسئول روزنامه_جوان نوشت :

درحالی‌که میلیون‌ها نفر از دوستداران اهل‌بیت در ایران و سایر کشور‌ها یا خود را به خیل اقیانوس اربعین رساندند یا به غبطه جاماندن از این سفر، در شهر و دیار خود قدم در این راه نهادند، اما بودند معدودی از افرادی که در رسانه‌ها و فضای مجازی خواستند خلاف این رود خروشان شنا و در آن تشکیک کنند. مقصود، افراد بی‌دین و ضدانقلاب خارج‌نشین که با هرگونه رفتار دینی خصومت می‌ورزند نیست، که آنان تکلیفشان روشن است، مقصود برخی از به‌اصطلاح اصلاح‌­طلبان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران داخلی است که از سر مقاصد سیاسی با مظاهر دینداری مردم عناد می‌ورزند.

از آن مدرس بازنشسته دانشگاه که با کتاب نوشتن (آن هم بدون هرگونه رفرنس) در مدح پهلوی در فضای مجازی کاسبی می‌کند گرفته تا آن دیگر روزنامه‌نگاری که روزی سه سرمقاله (بی‌نام و بانام) برای روزنامه‌های اصلاح‌طلب می‌نویسد، امسال طبق روال سالیان گذشته شروع به مخالف‌خوانی با عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت در ایام اربعین حسینی پرداخته و حرف‌های کلیشه‌ای سال‌های گذشته‌شان را تکرار کردند. امسال البته عمامه‌به‌سری هم پیدا می‌شود و علیه اربعین فتوا می‌دهد! سعی می‌کنند این حرکت عظیم مردمی را حکومتی یا فاقد سابقه تاریخی قلمداد کنند. البته این‌ها اثر چندانی در افکار عمومی ندارد و رشد همه‌ساله تمایل و همراهی مردم با اربعین نشان می‌دهد که بیهوده در هاون می‌کوبند. اما مشکل اینان با اربعین بر سر چیست؟

مشکل البته به اربعین هم ختم نمی‌شود، مهمانی کیلومتری «غدیر» را هم تخطئه می‌کنند و باتجربه‌تر‌ها یادشان هست که در دوره دوم‌خرداد با کلیدواژه «پروژه محرم» به مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) حمله می‌کردند. عادتشان این است که به هر آنچه حاکی از دینداری جامعه ایرانی باشد، حمله کنند و با طرح شبهات مختلف از شکوه آن بکاهند. ریشه این رفتار را باید در مشی سیاسی فرصت‌طلبانه آنان جست‌وجو کرد. اینان در شکاف‌های اجتماعی لانه گزیده‌اند و می‌کوشند با تحریک اختلافات و تفاوت‌ها جای خود را بازتر کنند. دکان دونبش این‌ها در بازار مکاره سیاست زمانی رونق می‌گیرد که جامعه را چندپاره نشان بدهند و حرفه خود را بندزن این قوری می‌دانند. کسب‌وکار سیاسی ایشان ایجاب می‌کند که با بی‌دین نمایی جامعه، حکومت را ناچار به تن دادن به سکولاریزاسیون نشان دهند و مدعی تعارض تمایل عمومی جامعه و اهداف انقلاب اسلامی باشند.

جامعه دیندار کابوس این‌ها است و ۲۴ ساعته مدعی دین‌گریزی مردم و به‌ویژه جوانان هستند. بنابراین از هر رویدادی که واقعیت گرایش اکثریت جامعه ایرانی را – که خلاف میل اینان است- نمایان سازد بیزارند. مضحک‌تر آنکه حتی تسهیلگری مختصری را که دستگاه‌های اجرایی نسبت به برگزاری مراسم انجام می‌دهند نشان از افت دینداری جامعه می‌دانند که مثلاً حکومت با این حمایت‌های ناچیز بخواهد مردم را دیندار کند!

بهترین تعبیر برای توصیف آنان این است که «به‌جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی‌کاری است.» حتی ممکن است در زندگی شخصی خودشان به مناسک دینی ملتزم باشند، اما حیات و منافع سیاسی‌شان ایجاب می‌کند که جامعه را بی‌دین به تصویر بکشند! ذره‌بینی در دست می‌گیرند تا کوچک‌ترین آسیب فرهنگی اجتماعی را بزرگنمایی کنند و آن را نشانه‌ای از اینکه عموم مردم از این راه برگشته‌اند، بدانند. جملاتشان هم طبیعتاً برای رسانه‌های بیگانه تیترساز است.

کسب‌وکار سیاسی ایشان در «بی‌دین‌نمایی» و «دین‌گریزپنداری» جامعه است. مرتباً در پی مصداق‌سازی برای این دروغ القایی خود هستند و در مقابل مظاهر گرایش عمومی جامعه به دین را که خلاف ادعای آنان را ثابت می‌کند، تخطئه می‌کنند. چنان خود را مشغول تردیدافکنی در مظاهر عمومی دینداری کرده‌اند که ناخودآگاه باقی ادعاهایشان نیز به دست خودشان رد می‌شود. گاف بزرگ اینان این است که حضور میلیونی مردم در یک مراسم دینی را «حکومتی» یا متأثر از «رسانه‌های حکومتی» قلمداد کردن، اتفاقاً تأیید اتکای حکومت به مردم و اقبال عمومی به رسانه‌های آن است.

رفتار اینان یادآور سلوک امویان است که هنگامی‌که امیرالمؤمنین (ع) معاویه را به تبعیت و بیعت فراخواند، معاویه با گستاخی تمام به این مضمون مدعی شد که این مردم شام هستند که خلافت تو را نمی‌پذیرند و من هم طرف آنان هستم! این نوع بازی سیاسی، تازگی ندارد، اما کاش اینان به خود آیند و صف خود را از دشمنان اهل‌بیت (ع) در بیرون مرز‌ها که در حال حمله به مقدسات مردم هستند جدا کنند! کاش در کاسبی سیاسی‌شان یک خط قرمز هم برای مقدسات مردم قائل می­‌شدند و آن را تخطئه نمی‌کردند!

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۷۷۵۸۲۲:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۷
از عامل دشمن در ایران انتظاری نیست و به همین خاطر نباید در راس بیایند دوباره
ناشناس۳۲۱۸۳۰۳۰۹:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
فقط یک چیز اگر به منش امام علی اعتقاد دارید از بیت المال خرج این مراسم نکنید. حتی حج که واجب است باید با هزینه شخصی حاجی باشد
ناشناس۳۲۱۸۴۴۸۱۰:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اگه کسی مستطیع نباشه هرگز نمیتونه به حج بره در صورتیکه تشرف به کربلا حتی با قرض هم مجاز و مباهه چرا یه عده سعی میکنن احکام و دستورات الهی رو تحریف کنن؟؟ دختری که امسال گوشواره‌هاشو فروخت و به زیارت اربعین مشرف شد میتونه سنگ رو متحول کنه بعضیها چطور میتونن به بیش از ۲۵ میلیون حاضر در محل و میلیونها نفر جامانده در سراسر دنیا و ده‌ها میلیون عاشق دلباخته توهین کنن و ادعای آزادی داشته باشن؟
ناشناس۳۲۱۸۴۷۹۱۱:۲۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
روایات شما هم بی سند است
ناشناس۳۲۱۸۴۸۰۱۱:۳۰:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
عجب استدلالی!!
امید۳۲۱۸۷۴۷۱۵:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مشکل اینه از امام حسین سوء استفاده نشود فقط همین
ناشناس۳۲۱۸۸۸۹۱۸:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ولی جناب عالِم اسلامی امام علی برای کسی که میخاست سفر حج برود از بیت المال به او اختصاص میداد !!یه بهانه ی دیگه درست کن !!
حسام۳۲۱۷۷۷۰۲۲:۳۵:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۷
مشکل اربعین و نمادهای دیگر دینداری نیست
ناشناس۳۲۱۸۴۵۱۱۰:۵۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مشکل دین نداری نیست مشکل آزادگی و فتوَّت و شرافته امام‌حسین‌علیه‌السلام:اگه دین ندارید ، آزاده باشید
ناشناس۳۲۱۸۵۵۰۱۲:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اربعین یکی از نماد های دینداری هست
ناشناس۳۲۱۷۷۹۷۲۲:۵۵:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۷
هر کاری دوست دارید بکنید ولی با کاراتون زندگی رو برای بقیه سخت نکنید. برای چی از دو هفته قبل اربعین تا دو هفته بعدش اتوبوس برای هیچ جا گیر نمیاد؟ برای چی من برای یه مسیر 150 تومنی چون اتوبوس نیست باید 500 تومن کرایه ماشین بدم به خاطر اینکه یه سری دیگه خواستن برن کربلا و حکومت هم همه اتوبوس هارو مجبور کرده برن به اونا سرویس بدند؟
یه الفی۳۲۱۸۰۹۴۰۷:۱۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
البته دوست عزیز اینکه مدیران ما با ناکارآمدیشان موجب کمبود در شبکه حمل و نقل و ... شده اند، امری واضح است. ولی چه زیباست توفیق اجباری؛ چراکه شما دوست عزیز و سایر دوستانی که مشکلاتی از این دست را تحمل کرده اند، با صبر خود در ثواب این حرکت عظیم سهیم شده اند. و قطع یقین رسیدن به سعادت بدون سعی و تلاش نمی شود.
مصطفی۳۲۱۸۱۸۶۰۸:۲۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
وقتی ۴ میلیون نفر مردم یه کشوری تصمیم میگیرن حرکتی بکنن دولت باید برای رفاه و سلامت و حمل ونقل و امنیتشون امکانات بریزه . چیز عجیبی نیست . مشکل اتوبوس فقط ۳ روزه ‌که بوجود آمده . ضمن اینکه اتوبوس کم شده سواری که کم نشده .هم وطن شما توی گرمای مرز مهران داره با زن و بچه کوچیک تلف میشه حالا ۳ روز شما اتوبوس سوار نشی ‌..!
ناشناس۳۲۱۸۲۶۲۰۸:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
میخواستی در روز اربعین سیاحتی و گردشی جایی بروی؟!!!!!
ناشناس۳۲۱۸۳۷۲۱۰:۰۳:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
درسته که مدیریت یکم ضعیف عمل میکنه ولی مشخصه چون تعداد افرادی که میرن کربلا از بقیه شهرها خیلی بیشتره پس یعنی تقاضای بیشتر،از یه طرفی کسایی که میخوان برن کربلا هم باید این حرفو بزن، اگه اتوبوس نره اونجا باید بگن یعنی چه برای کسی که میخواد یه شهر دیگه بره تازه نسبت به جمعیت ما ناچیزه اتوبوس بذارن بعد واسه ما اینهمه آدم نذارن؟ لطفا خودبینانه نظر ندین
ایرانی۳۲۱۸۵۰۲۱۱:۵۷:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
۳۴۰ روز اتوبوس وامکانان در اختیار شماست‌وهر کجا دوست داری میری ورفتی حالا ۲۰ روز هم در اختیار هموطنای دیگه‌بوده‌‌ که اهل خیلی از حرکات نیستند ورفتن زیارت امامی‌که‌همه هستی وموجودیش را داد تا بعضیها آدم وانسان باشند حیا واخلاق انسانی حکم میکنه که درست حرف بزنیم .
ناشناس۳۲۱۸۸۱۳۱۷:۲۸:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
تو از من صحبت میکنی اینها که رفتن اربعین با خانوادهایشن وانهایی که دل در گرو اربعین داشتند بیشتر از ۳۰ملیون میشوند و دولت مکلف است بخشی از خدمات خود را به این مردم که عضوی از این جامعه هستند اختصاص دهد
ناشناس۳۲۱۸۹۳۱۱۹:۲۷:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
برای ماهم نیست اتوبوس کی رفتیم کربلا باتاکسی آمدیم هیچ شکایت هم نداریم
ناشناس۳۲۱۷۸۲۲۲۳:۰۷:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۷
هیچ کس مشکلی با اسلام و مسلمین ندارد. مشکل بهره برداری از آن برای اهداف خاصی هستید.
ناشناس۳۲۱۸۱۴۶۰۷:۵۳:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
احسنت
ناشناس۳۲۱۸۲۱۹۰۸:۳۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اربعین ؛ امتداد عاشوراست اربعین ؛ حرکت جهانی بسوی ظهور است حضور در مشّایه و پیاده روی اربعین یعنی سهیم بودن در ظهور ____ هر حاکمیت و دولتی که در این جهت گام بردارد به شرافت و اقتدار و قابلیت و مقبولیت و معرفت خود میافزاید
ناشناس۳۲۱۸۲۶۴۰۸:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اصلاح طلبان چقدر دنبال این هستند!!!!!!
یک مسلمان۳۲۱۸۳۴۴۰۹:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
احسنت . دینِ مردم ، باورِ مردم به احدی جز خدای متعال ربطی ندارد . ایمان یکبار در دل می نشیند و تمام .اما کجاست آن فردی که روزگاری فکر کرد مردم بی دین شده اند و باید دین را تجدید و یادآوری کند ، او این اشتباه را کرد و این هم محصولش . مشکل اربعین نیست .
ملیکا۳۲۱۸۸۰۰۱۷:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
آقای مسلمان که فقط خدا را قبول داری . خدایت فرموده از گفتار قرآن و امامان یک قدم خارج شدن کُفر است.
ناشناس۳۲۱۸۴۶۲۱۱:۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هر کس به کربلا میره با دل میره خواهشن حرف بی ربط نزنید . هر کس عاشق و موقعیتش داره میره خدا انشاله قبول کنه هر کسی هم نمی تونه یک جوره دیکه ارادت خودش نشان میده . خدا به دلها نگاه میکنه
ناشناس۳۲۱۸۵۰۱۱۱:۵۵:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
درود بر تو حرف حسابت
ناشناس۳۲۱۷۸۵۲۲۳:۲۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۷
کسی با اربعین مشکلی ندارد همانطور که قدیم ها هم مردم به کربلا میرفتند اما مشکل از انجا ناشی میشود که شیرازه کشور از حمل و نقل و سوخت و مواد غذایی و ارز و پرسنل ادارات و .......را مختل کرده اید.
ناشناس۳۲۱۸۱۸۴۰۸:۱۹:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
آقای شهردار تهران شما به وظایف تون برسین اربعین هم برای خودش الی ماشالله متولی و البته بودجه داره.
ناشناس۳۲۱۸۳۱۹۰۹:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
شهردار تهران رکورددار خدمت به شهروندانه کمک به اربعین هم از وظایفشه
ناشناس۳۲۱۸۴۹۳۱۱:۴۶:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
دقیقا ایشون در این 2 سال چه خدمتی انجام داده؟!!!
ناشناس۳۲۱۸۸۱۹۱۷:۳۵:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
حرف بی ربط وقتی صدهزار نقر از تهران رفتند شهردار تهران باید خدمات بده
نورا۳۲۱۸۵۱۸۱۲:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
شما حالت خوبه؟ سالمی ؟ دوران اربعین برای کارهای اداری به شهرداری مراجعه کردم و هیچ مشکلی نداشتم. کجا شیرازه همه چیز از هم پاشیده؟؟!!
ناشناس۳۲۱۷۸۵۳۲۳:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۶/۱۷
متاسفانه همه دنبال آتو گرفتن هستید. چه اصلاح طلبش و چه شمای به اصطلاح اصولگرای
حامی۳۲۱۷۸۸۵۲۳:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۷
لطفاً پیاده روی اربعین حسینی را منوط به موسم اربعین بین نجف تا کربلا کنید، و از حرکت های نظیر پیاده روی بسمت مشهد الرضا یا امثالهم بپرهیزید، چون‌که اگراخلاقیات در مسیر رعایت نشود، قداست زدایی شکل می گیرد
مسلمان۳۲۱۷۹۰۷۰۰:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
حاج آقا نقویان هم به جای اینکه خودش بره خادم امام حسین بشه و به زوار امام خدمت کنه میشینه موکب داری و موکب زدن رو زیر سوال میبره و ادعاهای عجیب میکنه هنوز نمیدونه که این موکب ها و نذورات مردمی هستند. از روی عشق و علاقه خود مردم هست .واقعا تعجب کردم ..
ناشناس۳۲۱۸۱۲۳۰۷:۳۷:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
منظورت اینه دولت جمهور اسلامی ایران برای این مراسم هزینه نمی کند ؟!!
ناشناس۳۲۱۸۱۸۸۰۸:۲۰:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
وظیفه‌ی دولته در جهت ارتقاع کمّی و کیفی سفر اربعین هزینه کنه
ناشناس۳۲۱۸۶۲۰۱۳:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ببخشید در دنیا برای جا انداختن همجنسگرایی و هزار جور دیگه صفات رذیله اینهمه هزینه میشه و هیچکس ناراحت نمیشه بعد شما میخوای بدون هزینه مقابل اینهمه هجمه و تبلیغ بایستی . البته باید باور داشته باشی نوعی جنگ فرهنگی هم در دنیا برقراره وگرنه عادی شدن اینهمه روابط غیر شرعی و حتی غیر انسانی با هزینه های گزافش به نظر امثال شما نمیاد
دنیا۳۲۱۸۸۱۶۱۷:۳۱:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
نگران نباش هزینه برای اربعین ذره ای از میلیاردها یورو پولی که برای آبادانی ترکیه و کانادا و اروپا میدید نمیشه
ناشناس۳۲۱۸۱۵۹۰۸:۰۴:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
لطفا هزینه هایی که شهرداری دولت وزارت کشور و بقیه نهادها و سازمانها کردند را شفاف اعلام کنید تا معلوم شود هزینه ها شخصی و مردمی بودند یا خیر؟
ناشناس۳۲۱۷۹۱۸۰۰:۳۱:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
حکومت و دولتی که در را اعتلای شیعه و هدایت آحاد مردم میکوشد را اتفاقاً باید ستود
ناشناس۳۲۱۸۳۷۸۱۰:۰۸:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مگر افراد غیر شیعه یا غیر دیندار ایرانی نیستند؟ ایا همه ایرانی ها برابر نیستند؟
ناشناس۳۲۱۸۸۲۲۱۷:۳۷:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
فعلاً که برابری وجود نداره و غرب زده های اسلام ستیز ایرانی بیشترین لقمه حرام را از بیت المالی که باید ‌برای مسلمانان فقیر هزینه شود می‌خورند
ناشناس۳۲۱۸۷۹۲۱۶:۴۵:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مشکل با اربعین نیست
مهر۳۲۱۷۹۶۰۰۱:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کسی با اربعین مشکل نداره چرا که مربوط به اعتقاد مردم وارادتشون به مذهب واهلبیت به خصوص امام حسینه که از سالها قبل بوده و خواهد بود ،مشکل از جایی شروع شده ک ظن مصادره هست
ناشناس۳۲۱۷۹۶۳۰۱:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
میشه بین مردم ایران چند دستگی ایجاد نکنید
ناشناس۳۲۱۸۷۲۲۱۵:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
به دوستان غرب گرایت بگو
ناشناس۳۲۱۷۹۷۰۰۱:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
قربون حکومتی برم که به تکلیف ذاتی خودش عمل میکنه و برای دستیابی به حقیقت به مردمش کمک میکنه زنده باد جمهوری اسلامی ایران خدا بیمارهای روحی ، روانی ، اخلاقی ، عقلی ، جسمانی رو شفا بده و شیاطین و خیانتکارها و وطنفروشها و غارتگرها و تجزیه طلبها رو زودتر به مقصدشون ( چاه بی انتهای وِیل ) برسونه آمین
ناشناس۳۲۱۸۲۴۵۰۸:۴۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
جنابعالی نماینده و سخنگوی خدای سبحان هستی که مخالفین دولت رو به چاه ویل هدایت میکنی ؟!
ناشناس۳۲۱۸۳۸۹۱۰:۲۱:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
دوباره بخون نگفته مخالفین دولت گفته خیانتکارا و وطنفروشا و غارتگرا و تجزیه طلبا و شیطانها شما چرا ناراحتی؟!
احمد۳۲۱۸۴۱۵۱۰:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
بله ما همه نماینده خدا روی زمین هستیم .از حکومتی دفاع می کنیم که مسیر اسلام ناب را طی میکند .حکومت باید برای جهانی شدن اسلام محمدی هم هزینه کند .
ناشناس۳۲۱۷۹۷۱۰۱:۰۶:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
روز نامه جوان مال سپاهه؟
ناشناس۳۲۱۸۷۲۳۱۵:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
از هر کجا باشد آبشخور غرب و ضد ایران نیست!
علی۳۲۱۷۹۸۵۰۱:۲۷:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
برادر جان کسی با اربعین و امام حسین کوچکترین زاویه ای نداره،ولی اینکه بقیه مشروعیت نداشته باشن جشن ها و مراسمشون را انجام بدن جالب نیست
ناشغ۳۲۱۸۴۵۵۱۱:۰۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
میخواستی تو محرم و صفر عروسی بگیری و بزن و بکوب؟
نگین۳۲۱۸۸۰۹۱۷:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
برادر جان شما حکومت جمهوری اسلامی ایران را با حکومت پادشاهی بریتانیا و سوئد و طرفداری از شیطان پرست ها اشتباه گرفتی
ایرانی مسلمان۳۲۱۸۸۴۷۱۸:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
منظورت آزادی مراسم برای همجنسگراها و بهایی ها و منافقین و داعش و ... است؟ زهی خیال باطل! تا مردان مردی چون مدافعان حرم و مدافعان حریم امن الهی که امروز قرارگاه آن ایران اسلامی است زنده اند، ... آزادی شیاطین و پیروان شیاطین در این سرزمین را به گور می برید!!!!!!!!!!!!
ناشناس۳۲۱۷۹۹۵۰۱:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هزینه های دولتی و ارز یارانه ای
ناشناس۳۲۱۸۴۴۹۱۰:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ارز یارانه ای سالی یک بار تعلق میگیره می خوای برو ترکیه می خوای برو کربلا
ناشناس۳۲۱۸۰۰۱۰۲:۱۱:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مردم اگاه هستند و سره را از ناسره تشخيص می دهند.
ناشناس۳۲۱۸۰۰۲۰۲:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
با اربعین کسی مشکل نداره بحث شفافیت هزینه هاست
سیمین۳۲۱۸۸۱۱۱۷:۲۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هر وقت برای پول های حرام ورزشکاران اسلام ستیز و غرب زده و دستمزدهای میلیاردی شان و هزینه ی زندگی های ولنگاری شان که با ارز تمام این چند ملیون مسلمان برابری میکنه شفاف سازی شد برای دین مردم به خودت بزن !!
ناشناس۳۲۱۸۰۲۲۰۳:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اگر کربلا را جناحی نکنید واز آن برای خود موقعیت سیاسی نسازید هیچ کس با اربعین مشکلی نداره
ناشناس۳۲۱۸۰۳۴۰۴:۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کسی با اربعین مشکل ندارد،مشکل با سوء استفاده برخی مسئولین از اربعین است.
ناشناس۳۲۱۸۰۷۳۰۶:۲۷:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
من تعجب میکنم دینی که مخالف به زحمت افتادن پیروانش در مناسک مذهبی است چطور با وجود امکانات پیاده روی چندصد کیلومتری رو جایز میدونه .مگه وقتی مسافری روزه شکسته نمیشه مگه نماز شکسته نمیشه برای نیفتادن به زحمت اونوقت تشویق به پیاده روی ؟
ناش۳۲۱۸۱۰۳۰۷:۱۶:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
این خود مردم هستند که از سراسر ایران و جهان با عشق به امام حسین به پیاده روی اربعین میروند کسی اونها رو مجبور نمیکنه خودشون میرن .
معلم اصلاحاتی۳۲۱۸۰۷۷۰۶:۳۴:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
لعنت بر منافقین،خصوصا سران فتنه.
ناشناس۳۲۱۸۰۸۵۰۶:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مشکل اینجاست که تمام مدت محرم و صفر هیچ سازمانی کارش رو به درستی انجام نمیده به بهانه همین مراسم.
ناشناس۳۲۱۸۰۸۶۰۷:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
عشق و تاسی به مبانی والای حسینی و علوی سرلوحه زندگی اکثر ما ایرانی‌ها و بسیاری انسانهای آزاده جهان است.
عابس۳۲۱۸۰۸۹۰۷:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
دشمنان اهلبیت همیشه وجود داشته اند ما باید هوشیار باشیم...
ناشناس۳۲۱۸۱۲۸۰۷:۴۰:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
امام حسین در رگ و خون دوستدار ایشان قرار دارد با تمام مصائب که برای بشریت بوجود آمده ومی اید دوستداران امام باشنیدن مصائب آن حضرت اشک در چشمان جمع می‌شود . این مردم همیشه عاشورا واربعین را به پا می دارند.
ناشناس۳۲۱۸۱۵۳۰۷:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
متاسفانه استفاده ابزاری از مناسک مذهبی و بیشتر از همه راهپیمایی اربعین باعث شده معنویت این اعمال از بین برود
ناشناس۳۲۱۸۱۶۸۰۸:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اربعین باعث ایجاد شور و شعور حسينی می شود .
ناشناس۳۲۱۸۸۴۱۱۷:۵۸:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
خوشبختانه با رواج مناسک مذهبی هر روز بر تعداد دوستداران خدا و دین خدا و امامانش افزوده می‌شود و دشمنان خدا را ناراحت و عصبانی می‌کند
ناشناس۳۲۱۸۱۶۳۰۸:۰۷:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
سران فتنه اربعین دوست ندارن
ناشناس۳۲۱۸۴۵۸۱۱:۱۰:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
سران فتنه با انسانیت و غیرت و وحدت و شرافت و استقلال و معرفت مخالفند که چه عرض کنم ، دشمنند
ناشناس۳۲۱۸۱۷۰۰۸:۱۳:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اول: همین افرادی که بر می گردند موج شدیدی از کرونا و سرما خوردگی وارد کشور می کنند و کشور تا ماه ها درگیر جمع کردن این مریضی ها می شود که خود هزینه هنگفتی به زیرساخت بهداشت کشور وارد می کند. دوم: چه هزینه هنگفتی صرف برگزاری این مراسم می شود که می شود در جاهای واجب تر مملکت خرج کرد. سوم: تعداد زیادی از افراد شاغل به ویژه در ارگانهای دولتی به مدت دو هفته (یک هفته اربعین و یک هفته مرخصی ناشی از مریضی) از محل کار و خدمت خود منفک می شوند.
ناشناس۳۲۱۸۲۵۶۰۸:۴۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
با این استدلال شما باید حج رو هم تعطیل کرد چون هزینه داره.
ناشناس۳۲۱۸۴۲۵۱۰:۴۴:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
4 میلیون نفر حج می روند؟ حج مثل کربلا راهپیمایی دارد؟ هزینه حج بالاتر از صدمیلیون تومان است که حاجی خودش متقبل می شود.
ناشناس۳۲۱۸۲۷۰۰۸:۵۲:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
یعنی چی چرا بهانه اربعین رو می کنید از یک ماه قبل وزیر بهداشت گفت موج کرونا در راهه شما زیر کولر نخواب آب یخ هم نخور سرما نمی خوری بهونه زائران اربعین کربلا رو نکن که مریضی میارن خدا به راه راست هدایت کنه
ناشناس۳۲۱۸۵۰۰۱۱:۵۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هر موقع اسم اربعین میاد یاد کرونا و هزینه میفتید. واقعا براتون متاسفم. این دین و سنته ماست. همه شهدای جنگ عشقشون زیارت کربلا بود. رویای باز کردن راه کربلا بود که به اونا انگیزه مقاومت میداد. حالا امثال شما از چی حرف میزنید؟ روزی رو میبینم که مردم ایران دینشون رو دادن و تو زندگی هاج و واج و بدون امید هستن. توصیم به مردم دیندار اینه: به دینتون بچسبید و فریب رسانه ای افراد بی دین رو نخوردید. اونا خودشون هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارن و متاسفانه بعضیاشون اونقدر بخیل هم هستند که هر حرکتی دینیه با انگیزه ای رو دوست دارن سرکوب کنن با بهانه های ظاهرا عقلانیه.
ناشناس۳۲۱۸۵۰۴۱۱:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مرخصی حقشون هست که برن سال 30روز مشکلی نیست
امیر۳۲۱۸۸۳۴۱۷:۴۷:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مگردولت خرج مارامیده میریم کربلا من هرسال میرم کی دولت حتی یدونه هزارتومنی بمن کمک کرده چراداری دروغ میگی کدوم کارمندی بدون حساب کتاب میره اگرکارمندی میره ازمرخصی سالیانه خودش استفاده میکنه بکدام زیرساخت خسارت واردکرده جنابعالی ازروی عقده اظهارفضل میکنی
ناشناس۳۲۱۸۸۴۹۱۸:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اول که همه ی قانون پذیرای و مردم نجیب ایران واکسن زدند و این بهانه های خنده دار برای دشمنان خدا کاری بیهوده است . دوم شما جلوی هزینه های سرسام آور مسافرت ترکیه و امارات و دبی و گرجستان و کانادا و ...... رو مدیریت کن تا در جاهای بهتر خرج بشه .سوم بالاتر از زمان کرونا نیست که همه جا ۱۰ روز ۱۰ روز تعطیل بود و مردم کارشان روی زمین نماند .. شما بهتره کینه ی خودت رو برای خدا و دین خدا کاهش بدی که تا پایان عمرت فرصت زیادی نداری
ناشناس۳۲۱۸۱۷۳۰۸:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مشکل اصلی مصادره عواطف مذهبی مردم توسط یک جناح خاص است .
ناشناس۳۲۱۸۸۳۸۱۷:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کاملا درست فرمودید مصادره کردن اعتقادات مذهبی به نفع عده ای وبر علیه عده ای دیگر معنویت اربعین را زیر سوال می برد این دوست داشتن امام حسین ع واهل بیت که در این زمان رونق ورواج پیدا نکرده چه اندازه در گذشته کربلایی داشتیم زمانی که با چهار پا به زیارت می رفتن بهتره مراسم را سیاسی نکنیم و بگذاریم معنویتش در وجود خودش حفظ شود
ناشناس۳۲۱۸۱۷۴۰۸:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هیچ کسی باامام حسین مشکل نداره چون اینقدعزیزوبزرگوارهستند که نیازی به تبلیغ نیست مشکل بعضی مسولین هستند که از اربعین برای تبلیغ خوداستفاده می کنند تاجایگاه بهتری بدست بیاورد باحقوق بالاتر . مشکل کارمندی هست که بهانه اربعین هم حقوق می گیره . اگه واقعا برای امام حسین واربعین میرن کربلا اولا هیچ حقوق ومزایای نگذارند بگن اون یه هفته ای که میرید،هیچ حقوقی دریافت نمی کنید بعداببینیدچن نفرمیرن.
ناشناس۳۲۱۸۷۶۱۱۶:۱۰:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
من خودم ۶ ماه اول سال مرخصی نرفته اتم تا بتونم برا اربعین مرخصی بگیرم اونم از نوع استحقاقی لطفا ندانسته تهمت نزنید استحقاقی که میدونی چیه؟تازه نه وامی از جای بهمون دادن نه انتظار داریم بدن اربعین یه کار دلیه همین انشالاه روزی کربلا و اربعین نصیب تک تک عزیزان چه اونها که اعتقاد دارن چه اونها که مغرضانه حرف میزنن
ناشناس۳۲۱۸۷۹۴۱۶:۴۸:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هر کارمند یک ماه در سال مرخصی داره که اگه میخواد بره کربلا یا هر جای دیگه از اون مرخصی‌هاش استفاده می کنه
ناشناس۳۲۱۸۸۵۵۱۸:۰۹:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
واقعاً از این همه نادانی و کینه توزی برای خدا و دینش در عجبم ‌ !! کسی که به کربلا رفت از مرخصی ماهانه و سالانه اش استفاده میکندو همکارانش به کارهای اداری مربوط رسیدگی میکنند ..
ناشناس۳۲۱۸۱۷۶۰۸:۱۵:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
بسیاری از عراقی ها موکب راه می اندازند و به زائرین خدمت می کنند، اربعین باید مردمی باشد.
سید یوسف موسوی۳۲۱۸۱۸۲۰۸:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام هیچ کس مخالف اهل بیت ال محمد نیست اما اربعین باید مردمی باشد.
ناشناس۳۲۱۸۸۶۹۱۸:۲۱:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اربعین همیشه مردمی بوده و همیشه دشمنان اربعین هم مثل داعش در فکر نابودی و کینه ورزی با آن هستند
ناشناس۳۲۱۸۱۸۷۰۸:۲۰:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کاش اربعین را سیاسی نمی کردند
ناشناس۳۲۱۸۴۵۶۱۱:۰۸:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اربعین و عاشورا و عرفه و تاسوعا و غدیر و نیمه شعبان و فطر و قربان و حتی حجاب سیاسی هم هستن اتفاقاً چرا نباید سیاسی باشن؟ تمام حرکات یه آدم عاقل و با شعور و بصیر میتونه وجوه سیاسی فرهنگی داشته باشه
ناشناس۳۲۱۸۵۳۹۱۲:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
حرکت امام حسین کلا سیاسی است اگه شیعه سیاسی نباشه فرقی بابودا ومسیحیت و...نداره
ناشناس۳۲۱۸۱۸۹۰۸:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
حقیقتا رفتن به کربلا و زیارت عتبات عالیست. اما قبول کنید که رفتن چند میلیون نفر از یک کشور به کشور دیگر در مدت کوتاهی مشکلات زیادی برای کشور میزبان هم درست میکنه. تصور کنید که همین تعداد به کشور ما بیایند. من اقوامی دارم که در سال شاید سه یا چهار بار کربلا مشرف می شوند. به نظرم در هر چیز باید تعادل رو رعایت کرد.
ناشناس۳۲۱۸۱۹۳۰۸:۲۳:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
رفقا تو تاریخ پره..شیعه چه هزینه‌ای داده برازیارت .هرکدام تو عصر خودش.بینظیره..بن العباس.به حکومت رسید .کربلا را شخم زده. تره بار.کاشت...دیدن.نشد. رفیق بزرگوار.عزیز.. با امام حسین در نیفتین..
ناشناس۳۲۱۸۱۹۷۰۸:۲۴:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
امام حسین تشنه آب نبود، تشنه لبیک بود.
رضا۳۲۱۸۲۱۱۰۸:۳۰:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
صلی الله علیک یااباعبدالله.حب الحسین یجمعنا.هرکه باآل علی علیه السلام درافتد ورافتد ان شاءالله
سعید۳۲۱۸۲۱۳۰۸:۳۱:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
سلام اگر نظام خرج میکنه برای مردم خودش هستش مگه تو دوسال کرونا یا قبل اینکه این داستان تو ایران راه بیوفته عراقی ها از گشنگی مرده بودند چند ساله مردم ایران دارن میرن یک پیگیری ساده کنید می بینید پیاده روی اربعین قدمت تاریخی تو عراق داره ۴میلیون نفرم ایرانی هستند از فضا نیومدند دولت هم باید برای آسایش آنها اقدام کنه و هزینه کنه
ناشناس۳۲۱۸۳۳۶۰۹:۲۹:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مردم هم دیندارن هم معتقد .ولی آن نقدر مشکلات هست که دولت باید بهشون رسیدگی کنه .مردم خودشون مراسمات مذهبی رو انجام میدن .نیازی به بودجه و هزینه دولتی نیست.وامی که واسه پیاده روی اربعین دادن .بدن به نیازمندان به کمیته امداد.فک کنم ثوابش کمتر از پیاده روی اربعین نباشه.
ناشناس۳۲۱۸۲۱۴۰۸:۳۱:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
از یک نشریه منتسب به نهاد انقلابی انتظار نمی رود که این گونه یک جانبه و به دور از انصاف و منطق سخن بگوید
ناشناس۳۲۱۸۲۳۶۰۸:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
قبل از حكومت اسلامي ايران هم محرم و اربعين و.... بوده شما نياورده ايد . قبلا مردم با هزينه خودشان مي رفتند كسي هم كاري نداشت و كلي هم ارج و قرب داشتند.
ناشناس۳۲۱۸۲۴۲۰۸:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اتفاقا حکومت به اربعین وصله نه اربعین به حکومت آیا اگر جمهوری اسلامی نبود مردم اربعین را کنار میگذاشتن؟پس حکومت ما اسلامی است.
ناشناس۳۲۱۸۲۵۲۰۸:۴۷:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
آقا چرا سفسطه بافی میکنی؟! کسی مخالف امام حسین و اربعین و دینداری نیست. مساله اینه که پولاتون رو همین جا در خانه های فقیران همینجا خرج کنید. هزاران میلیارد تومن طی فقط 10 الی 15 روز خرج یه عمل مستحبی میشه در حالی که واجبات ما زمین مانده.
ناشناس۳۲۱۸۲۷۱۰۸:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
می گویند مردم در طول تاریخ هزینه می کردند، حرف درستی است اما از جیب خودشان!
ناشناس۳۲۱۸۸۳۹۱۷:۵۴:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
الان هم از جیب خودشان داده اند اگر هم نگران یه وام چند ملیونی هستید نبخشیدند که !!! ازشون پس میگیرن
ناشناس۳۲۱۸۲۷۳۰۸:۵۳:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اگر برای رفتن به حج واجب باید از توانایی شخصی خودت مطمئن باشی و قروض خود را ادا کنی و از دیگران حلالیت بطلبی و با امکانات خودت به حج بروی برای رفتن به زیارت ائمه وام گرفتن از بانکها در حالی که هزاران نفر انسان نیازمند کارشان زمین مانده درست نیست.
علی۳۲۱۸۲۷۵۰۸:۵۴:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کاش یه آمار هم از هموطنهایی که در طول سال برای تفریح و خروج ارز از کشور به ترکیه و اروپا و ... هم میرن می‌دادین و اینقدر سه چهار میلیون نفر قشر متوسط و ضعیف که تنها دلخوشیشون همین پیاده روی اربعینه و مثل خاری تو چشم دشمنان اسلام است را تخطئه نمیکردید و این همه ایراد که نشان از حقد و کینه است نمیگرفتید.
ناشناس۳۲۱۸۲۹۵۰۹:۰۸:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کربلا واربعین رو دیگه سیاسیش نکنید ما باهزینه خودمون میریم با هزینه خودمون هم بر می گردیم حالا دولت هم برای رفاه زائر امام حسین کاری انجام بده گناهه؟
کمال۳۲۱۸۲۹۹۰۹:۱۲:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
در این که حسین ابن علی در کربلا شهید شد بحثی نیست ای اهل تفکر ، فقط لطفا کمی تفکر کنید ، این که حسین و خانواده اش برای راهی فدا شدن ، یعنی حسین اعتقاد داشته راه ش که ظلم ستیزی است از خودش مهمتر بوده .
رضا۳۲۱۸۳۰۱۰۹:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
السلام علیک یااباعبدالله،خدابحق آقاابوالفضل العباس وسیدالشهداءآقاامام حسین علیه السلام وبه دعای همه زایرین ایام اربعین به کسانی که شبهه افکنی میکنن راه نجات وهدایت روعنایت فرمایدوان شاءالله سال آینده به برکت توجه امام زمان عج.درجمع زواربااخلاص آقاامیرالمومنین علی علیه السلام واولادمعصومین مشرف به نجف وکربلاواعتاب مقدسه باشند ان شاءالله.یاحسین
ناشناس۳۲۱۸۳۲۶۰۹:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اینها با هر نمادی از جنس دین مشکل دارن می خواد اربعین باشه یا محرم یا ماه رمضون یا هر چی و اربعین به عنوان قدرت نرم افزاری شیعه در جهت ویران کردن تمام تمدن پوشالی شیطان و شیطانیان به درستی و نقطه زن عمل کرده و عمل خواهد کرد و در آینده چالشهای بزرگتری برای تمدن ماکتی عاری از خدا ایجادخواهد کرد
مهدی۳۲۱۸۳۳۹۰۹:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
من مسلمان شیعه هستم مشکل با اربعین ندارم ولی مگر پدر همین امام حسین سه روز روزه نبودند و افطار خود را به فقرا دادند که آیه هل عطا در موردشان نازل شد چرا این هزینه صرف گرفتاران بیمارانی که هزینه درمان ندارند دختران و پسرانی که بخاطر بی پولی توان ازدواج ندارند نمی‌شود .
ناشناس۳۲۱۸۷۵۰۱۵:۵۸:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
عزیز برادر ۹۰درصد زوار اربعین را همین افراد فقرا و مستضعفین تشکیل میدن فکر میکنی همه اونها که میرن اربعین دارا هستن نخیر خیلی ها قرض کردن رفتن طلا فروختن رفتن یا از چند سال قبل پس انداز کردن رفتن زیارت همشون قبول انشالله همشون حاجت روا بشن
سارا۳۲۱۸۸۰۵۱۷:۱۷:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
شما میتونی هزینه پارتی و مسافرت ترکیه و شمال و خارج و هزینه کنسرت داخل و خارج و عمل زیبایی و جشن های ازدواج و سونوگرافی و بارداری و زایمان و تولد و دندان در آوردن ،دندان افتادن ،ریش درآوردن ، جشن طلاق ،............‌.... برای کمک به دیگران کنار بذاری
حسن۳۲۱۸۳۴۷۰۹:۴۲:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
فلسفه عاشورا رسیدن به عدالت و مبارزه با ظلم بود.
ناشناس۳۲۱۸۳۵۴۰۹:۴۹:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
وقتی خناسان درصدهارسانه خارجی میخوهندتیشه به ریشه اسلام بزنند،حمایت ازاربعین وامثال آن توسط دولت توجیه پذیراست.
ناشناس۳۲۱۸۳۵۸۰۹:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ثواب زیارت سیدالشهداء و مقام آن حضرت بر هیچکس پوشیده نیست .
احود۳۲۱۸۳۶۸۰۹:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کسی با دین و مذهب مشکلی نداره هدف اینه که چقدر از اموال و سرمایه مردم به صورت ارز از‌کشور خارج میشه .
ناشناس۳۲۱۸۳۸۰۱۰:۰۹:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
با عاشورا و اربعین حسینی کسی مشکلی ندارد ملت ایران حسینی هست ما هر چه داریم از عاشورای حسین هست اونها که مشکل دارن از نظام کینه دارن بله خب اونم هر کسی آزاد است که حرف بزن و نه حرف حرکت بر اندازی این دشمن هست
مهسا۳۲۱۸۳۸۱۱۰:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مشکل اینجاست که جوانان ما به خاطر نداشتن خانه و جهیزیه تا سن چهل سالگی مجرد میمانن و شایدم هیچ ازدواج نکنن و اگر پولی هست به این امر خداپسندانه اختصاص دهید.
ناشناس۳۲۱۸۵۹۳۱۳:۱۷:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
برای کسانی که انتالیا میروند توصیه ای ندارید
ناشناس۳۲۱۸۸۸۵۱۸:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
انگار ازدواج کردن و با دو تا بچه بدبخت طلاق گرفتن !! شما نگران هزینه های سرسام آور جشن های کریسمس و ولنتاین و اینستا و مسافرت خارجه و آبادانی ترکیه و کانادا و گرجستان و دُبی و امارات باش !!! مردم با پول و قرض به سفر معنوی رفتند نه با پول باد آورده ی حرام عده ای که در مملکت اسلامی با دشمنی با دین خدا به جیب میزنند
ناشناس۳۲۱۸۳۸۳۱۰:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۸
قدری هم به موضوع بریز وبپاش واسراف و دور ریز فراوان مواد غذایی درموکبها بپردازید ان الله لایحب المسرفین
حمید۳۲۱۸۴۰۱۱۰:۲۷:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
شخصا عاشق امام حسینم ،ولی از کارهای بیهوده که باعث اتلاف وقت وانرژی و سرمایه ملت میشود مخالفم.
ناشناس۳۲۱۸۴۲۲۱۰:۴۱:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
قربون امام حسین برم ولی برای مردم زندگی هم لازمه .
ناشناس۳۲۱۸۴۶۸۱۱:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
آفرین، دقیقآ همینه
ناشناس۳۲۱۸۸۱۲۱۷:۲۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
شما زندگیتو بکن متاسفانه شبهات ماهواره ای و فضای مجازی بد جور رو مخ بعضیا اثر گذاشته. اگر همین جماعت به جای پیاده روی اربعین میرفتم آنتالیا ککتونم نمی گزید . حالا که زمینه فراهم شده با کمترین قیمت مردم برن کربلا صداتون در آمده؟!؟؟
ناشناس۳۲۱۸۴۲۳۱۰:۴۱:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
مگه همیشه دولت ارز مسافرتی به مردم نمیده اونجا خوبه اینجا بد
ناشناس۳۲۱۸۸۷۹۱۸:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
درسته
Kh۳۲۱۸۴۳۰۱۰:۴۷:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
این مسئله اربعین ربطی به حکومت ودولت نداره که دشمن میگه از زمانی که حضرت زینب اربعین رفتن کربلا برای زیارت این رسم شیعه هست مردم عراق که از قدیم میرفتن این مسعله دینی هست فقط چند سال تو ایران چون زائرها زیاد شدن دولت خدمات رفاهی رو فراهم میکنه از جیبشم خرج نمیکنه نذورات مردم و پولی هست که خود مردم خرج میکنن
ناشناس۳۲۱۸۵۶۷۱۲:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
هزینه های صرف شده از محل نذورات شفاف اعلام شود.
عبدلرحمان۳۲۱۸۴۳۶۱۰:۴۸:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
جانمان فدایه امام حسین
ابراهیم۳۲۱۸۴۵۲۱۱:۰۵:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
به نام خدا اکثریت مردم با خدا و دین و قرآن و پیغمبر(ص) و اهل بیت(س) و امور مربوط به ایشان مخصوصا امام حسین(ع) ندارند که هیچ ، دل در گرو آنها دارند. اما یک مشکل این است که دولت و حکومت در بسیاری از این امور که نه دولتی و حکومتی هستند و نه ارتباط مستقیمی با ایشان دارد، ورود مستقیم می کنند، به گونه ای که گویا اینها از دولت و حکومت نشأت می گیرند و نه از اعتقادات قلبی و فکری مردم. با این ورود و متولی گری، ناخودآگاه اذهان به سمت مقایسه و سایر مطالبات می رود، تعداد بسیار اندکی هم که با کلیت مشکل دارند و با شعارهای خود به قضیه ورود می کنند. در نتیجه انتقادات وارد بر دولت و حکومت به این عرصه ها نیز کشیده می شود. به نظر من دولت و حکومت وظیفه ذاتی و عرفی خود که تأمین امنیت و آرامش و رفاه و معیشت و نیازهای مردم کشور است را انجام دهد .
مهدی۳۲۱۸۵۲۱۱۲:۱۳:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
به شخصه من پولم را برای یک مستمند خرج میکنم ... هم خداوند متعال هم امام حسین (ع) خشنودتر هستند.
ناشناس۳۲۱۸۵۷۰۱۲:۵۳:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۸
دولت و حکومت کار خوبی می کند که هزینه اربعین را پرداخت می کند
ناشناس۳۲۱۸۵۹۱۱۳:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
یه چیز ساده چرا موقعی که ملت میروند شمال و پلیس جاده رو یکطرفه میکنه کسی از کارش نمی افته و مشکلی بوجود نمی اید یا موقعی که مثلا ماشین عروس راه بندان میکند یا تا نصف شب سرو صدا میکند مساله نیست اما تا مردم به کربلا میروند و یا هیت ها دسته عزا به پا میکنند همه یاد حق الناس و غیره می افتند فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا
ناشناس۳۲۱۸۶۴۵۱۳:۵۹:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
اربعین راهی برای رسیدن به امام حسین برای ثروتمند وفقیر هنه در کنار هم دشمن همیشه در کار کشور ما دخالت میکنه ومیخواد اربعین رو بی ارزش کنه بینه همه ولی کور خونده این عشق به امام حسین خدایی وکسی نمیتونه جلو اون رو بگیره الان هم میخواد حالا که سالگرد مهسا امینی نزدیکه دوباره جوانها رو به خیابون بکشونه وهرج ومرج تو کشور به وجود بیارن از مردم میخوام که هوشیار باشن وگول شبکه های خارجی رو نخورن واز دولت میخوام که به فضای مجازی نظارت داشته باشه کشور ما امن ترین کشور در دنیاست ودشمن نمیتونه آرامش مردم رو ببینه واونارو به جون هم میندازه
سید۳۲۱۸۶۶۳۱۴:۱۷:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۱۸
سلام خدمت همگی انشاالله که‌ زيارت از همگی قبول باشه من یه نکته داشتم به مسئولین چرا ۴۰ روز کامیون ترانزیت مسیر عراق باید بیکار شوند چون مردم میخان برن کربلا ایانمیشه ی فکری برای کامیون داران مسیر عراق انجام بشه . .. قسط بدهی کامیون از کجا بايد بدیم ؟
ایرانی با غیرت ضد بی شرفی۳۲۱۸۶۷۱۱۴:۳۰:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
معلومه مشکل اینا فقط با دینه،هر چی که رنگ و بوی دین بده اینا باهاش مشکل دارن،اونم به هر بهانه ای و به مراتب داغ تر از اربابای اونور آبیشون،مخصوصا برخی از اصلاح طلبهای ضد دین و کدخداپرست
محمد۳۲۱۸۶۸۹۱۴:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کسانی که فکر میکنند جهت برپایی اربعین حسینی دولت هزینه میکنه سخت دراشتباهندچند سالی هست که توفیق خدمت دریکی از موکبها را در عراق دارم ریالی که کمک نمیشه خون جیگرمان میکنند تا وسایل میبریم و میاریم تمام هزینه از مردم و مومنان بازاری واونهایی که نذر دارند.
ناشناس۳۲۱۸۷۵۱۱۵:۵۹:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ما با اربعین مشکل نداریم و عاشق اهل بیت هستیم و ادعای دینداری هم نداریم.
ناشناس۳۲۱۸۷۶۶۱۶:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۸
به دشمن بگویید از دست ما عصبانی باشد و از عصبانیت بمیرد.فرمایش امام خمینی ره این روزا خیلی مصداق پیدا میکنه.
محمود۳۲۱۸۷۷۳۱۶:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
کسی با اربعین مشکلی نداره ولی این همه تبلیغ این همه هزینه در بوق و کرنا کردن معنی نداره َچندسالی میشه این جوری شده ....... .... مگر امام حسین با ظلم و جور مبارزه نکرد و قیام کرد .. تا کسی مخالفتی میکنه عده‌ای سریع برچسب میزنن .... کمی تعقل و فکر چیزه بدی نیست
ناشناس۳۲۱۸۷۸۱۱۶:۲۷:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
ما نوکر امام حسین هستیم،او و یارانش کشتی نجات هست،حسین نوری است، که خاموش نمیشود .
ناشناس۳۲۱۸۸۰۶۱۷:۱۸:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۸
راهپیمایی اربعین باید مردمی باشد
مجمد۳۲۱۸۸۳۷۱۷:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۸
سلام اگه یک نفررا پیدا کردید که به سفرهای آنتالیا وتایلند ودبی و....اعتراض کرده باشه لطفا معرفی کنید.ما با یک عده اعجوبه مواجهیم، خدا هدایتشان کنه.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. فرامتن نگران‌کننده اولین نشست خبری رئیس‌جمهور

  2. پرخاش با چشمان بسته!

  3. FATF را به مناقشه داخلی تبدیل نکنید!

  4. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  5. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  6. تعطیلی پنج‌شنبه به‌جای شنبه؛ برای ابهامات هم پاسخی هست؟!

  7. بلاگرهای مروج بی‌عفتی بازداشت شدند

  8. تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگانی که تامین نمی شود !

  9. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  10. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  11. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  12. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  13. زنگِ زور!

  14. نان گران شد اما مشکلات نانوایی‌های متخلف برطرف نشد!

  15. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  16. هنوز وقتش نرسیده؟!

  17. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  18. بررسی پرونده «بانک آینده» در شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا

  19. مساله ای به نام کارشناسان رسمی

  20. اختراع قرن: دانشمندان توانستند در وسط بیابان با انرژی از فضا، از هیچ آب تولید کنند

  21. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  22. درخواست مهم احمد توکلی از رئیس جمهور با موضوع تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان

  23. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  24. مردم کدام صنف ها را متهمان ردیف اول فرارهای مالیاتی می دانند

  25. آمادگی اصلاح مصوبه کنکور/ به دوران قبل از مصوبه برنمی‌گردیم

پربحث‌های هفته

  1. پرخاش با چشمان بسته!

  2. داماد پزشکیان دستیار اجرایی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شد

  3. آقای پزشکیان! آمریکایی ها نمی خواهند با ما برادر باشند

  4. چرا لیبرالها با شریعتی دشمنی می‌کنند؟

  5. انتقاد میرسلیم از عملکرد زاکانی و شورای شهر تهران/ توضیح وزیر علوم درباره بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها

  6. هشدار حسین شریعتمداری درباره انتصاب افراد زاویه دار

  7. پزشکیان و چالش انتصاب مدیران میانی/ نگاه متفاوت جلیلی به دولت پزشکیان/ نظر کیهان درباره فیلترینگ

  8. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  9. اولین نشست خبری رئیس جمهور/ پزشکیان: تلاش می‌کنیم کمترین خطا را داشته باشیم/ زندگی مردم نباید به مشکل بخورد

  10. تغییر نظر مجلس درباره تعطیلات/ چرا تعطیلی شنبه اولویت دارد؟

  11. تلویزیون دستخوش تغییرات مدیریتی جدید شد

  12. هشدار محسن رضایی درباره تبعات گسترش ترورهای صنعتی برای آمریکا و اروپا

  13. افسران صهیونیست از مهارت‌های شیطانی موساد می‌گویند

  14. قمپوزسيون!

  15. پزشکیان: جنگ طلب نیستیم/برای دفاع از حقوق مردم ایران به سازمان ملل می‌روم

  16. اگر فتنه‌گران در وفاق ملی حضور یابند، باز هم فتنه به پا می‌کنند

  17. همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم

  18. تذکر دو نماینده مجلس در مورد «حادثه تروریستی لبنان»: تجهیزات«موتورولا» را وارد نکنید

  19. استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

  20. حزب‌الله: اسرائیل مسئول انفجارهای لبنان است/ دشمن را قصاص خواهیم کرد

  21. نخستین بیانیه حزب‌الله پس از انفجار پیجرها در لبنان

  22. رسایی: صداوسیما مجری پاسخگو به هتاکی شبکه آذربایجان را برگرداند

  23. هشدار ستادکل به آمریکا و اسرائیل: خونخواهی هنیه قطعی است

  24. مطهری: با پیشنهاد پزشکیان، اثری از اسراییل نخواهد بود

  25. ارزیابی روزنامه اصولگرا از نشست خبری پزشکیان/ تاکید وزیر ارتباطات بر حل مسئله فیلترینگ

آخرین عناوین