وزیر صنعت: پیشگیری از حادثه معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود

  4020613070

دومینوی حوادث ریزش و انفجار معدن ذغالسنگ طزره دامغان و وقوع حادثه دلخراش عصر دیروز، پای سه وزیر دولت سیزدهم را به محل حادثه باز کرد.

   وزیر صنعت: پیشگیری از حادثه معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود

به گزارش ایسنا، از صبح امروز وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزیر کشور به منظور بازدید میدانی و بررسی ابعاد حادثه دلخراش انفجار معدن رزمجاه طزره دامغان، از محل حادثه بازدید کردند.

عصر امروز 13 شهریور نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت در رأس هیئتی وارد شهرستان دامغان شد و تا دقایقی دیگر از محل حادثه انفجار معدن رزمجاه طزره دامغان بازدید خواهد کرد.

از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون سه بار حادثه تکراری ریزش و انفجار در معدن ذغالسنگ طزره دامغان به وقوع پیوسته است. در حادثه سال گذشته ۲ تن از کارگران و در حادثه شب گذشته نیز ۶ تن از کارگران معدن جان خود را از دست دادند.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی  امروز در بازدید از محل حادثه بر ضرورت رعایت ایمنی کار به عنوان شعار اصلی در معادن تأکید کرد و در جمع کارگران معدن طزره، حمایت از امنیت شغلی و سلامت کارگران معدن را مورد توجه قرار داد.

امروز وزیر کشور نیز در محل حادثه حضور پیدا کرد.

وزیر صنعت: پیشگیری از حادثه معدن طزره دامغان پیگیری می‌شود
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طزره دامغان، گفت: همکاری با دانشگاه برای جلوگیری از وقوع و تکرار این دست حوادث با اهتمام پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی‌آبادی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از معدن طزره دامغان افزود: بررسی ویژه حادثه در این معدن و همکاری با دانشگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث مرگبار در این معدن با عزم جدی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: معادن و به ویژه معادن زغال‌سنگ آبستن حوادث است، اما تجربه باید در پیشگیری از بروز فاجعه تلخ مورد توجه باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیگیری و پیشگیری از تکرار حوادث مرگبار در معدن زغال سنگ طزره دامغان اولویت دولت سیزدهم است و با تمام توان برای تحقق این هدف تلاش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌آبادی به عنوان سومین وزیر و نماینده دولت سیزدهم روز دوشنبه در محل انفجار معدن زغال‌سنگ طزره دامغان حضور یافت تا ضمن بررسی علت این حادثه نشان دهد دولت سیزدهم عزم جدی در جلوگیری از تکرار این حادثه تلخ دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سومین وزیر پس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشور در فاصله کمتر از ۲۲ ساعت از وقوع انفجار در معدن زغال سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ معدنچی برای بررسی علت حادثه در محل حاضر شد تا ابعاد حادثه از جنبه‌ای دیگر مورد بررسی قرار دهد تا دیگر این حوادث ناگوار رخ ندهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برای دومین بار طی یک ماه گذشته به استان سمنان سفر کرده است. وی نوزدهم مرداد هم در سفری یک روز برای افتتاح چند طرح میهمان دیار دارالمرحمه سمنان بود.

ساعاتی پیش نیز سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در معدن طزره دامغان، علاوه بر بررسی میدانی ابعاد این حادثه، در نشستی با معدنچیان، مطالبه‌های آنان را جویا شد و پیگیری کرد.

بر این پایه، ابعاد حادثه انفجار معدن طزره دامغان که مسبوق به سابقه است، با حضور میدانی سه وزیر دولت مردمی بررسی می‌شود تا حادثه تلخ معدن طزره دامغان در دولت مردمی آیت الله رییسی همین یکبار باشد و دیگر تکرار نشود.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ کارگر محبوس در آن، مسبوق به سابقه است و عزم جدی برای برخورد قاطع با مقصران احتمالی و جلوگیری از تکرار چهارباره چنین حادثه‌ای با اطلاع‌رسانی شفاف، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود.
پیش از این، ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴۰۰ در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در این حادثه ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

همچنین ۳۰ آبان ۱۳۹۷ در پی ریزش معدن زغال سنگ طزره دامغان یک کارگر ۵۴ ساله جان باخت و سه نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به محل حادثه روز گذشته، عمق تونلی که انفجار در آن رخ داد و منجر به محبوس شدن ۶ معدنچی شد ۷۰۰ متر است که حادثه در عمق ۴۰۰ متری رخ داد.

بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان کارگران از تونل خارج شد.
شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و از تامین کنندگان کنسانتره زغال‌سنگ کُک شو، در سالیان اخیر روند رو به رشدی را در زمینه توسعه ذخائر زغال‌سنگ و شبکه معادن، تولید و درآمدزایی و خروج از شرایط زیان‌ده را تجربه کرد.

این شرکت سال ۱۳۴۹ آغاز به کار کرد و عمده فعالیت آن شامل اکتشاف، بهره برداری از معادن و فرآوری زغال سنگ جهت تامین بخشی از کنسانتره مورد نیاز ذوب آهن اصفهان است.
ستاد مرکزی شرکت در شهر شاهرود قرار دارد و هم‌اکنون ۱۷۰۰ نفر در شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی مشغول به کار هستند که حوزه‌ فعالیت این شرکت از معادن طزره در شمال شرق شهرستان دامغان واقع در استان سمنان تا جنوب شهرستان مینودشت واقع در استان گلستان است.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  4. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  5. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  6. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  7. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  8. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  9. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  10. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  11. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  12. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  13. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  14. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  15. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  16. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

آخرین عناوین