در سینما و تئاتر چه خبر است؟

  4020612009

اجرای نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، اختتامیه نمایش «فردا» در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و برگزاری اولین دوره‌ آموزش تئاتر برای توانمندسازی مربیان آموزش و پرورش در رودهن از تازه‌ترین خبرهای نمایشی است.

در سینما و تئاتر چه خبر است؟


 به گزارش ایسنا، نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان به‌زودی در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش بعد از نمایش «وُیتسِک» دومین تجربه همکاری مشترک سجاد افشاریان و محمدرضا آگاه در عرصه تئاتر است. محمدرضا آگاه کارگردان نمایش «آنتیگونه» در یادداشتی کوتاه نوشته است: «ما یعنی گروهِ تئاترِ «امروز» دوباره به صحنه می‌آییم. ‎بعد از نمایش «وُیتسِک» که با استقبالِ کم‌نظیرِ شما مخاطبان روبه رو شد؛ این بار با «آنتیگونه» میزبان شما هستیم که خون‌نوشته است و حسابش حتی برای ما با کلِ آثاری که تابه‌حال خلق کرده‌ایم، فرق می‌کند. ‎تئاتر خانه ماست و ما در آن به آرامش و معنا می‌رسیم.» لازم به ذکر است، در بخش‌های مختلفی از این نمایش همچون ایده‌پردازی در متن، گرافیک، تبلیغات، طراحی لباس، طراحی صحنه و... از هوش مصنوعی استفاده است.

اسامی بازیگران و عوامل «آنتیگونه» به‌زودی اعلام خواهد شد.

بلیت‌فروشی این نمایش از روز ۱۵ شهریور در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

 «فردا» با حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به پایان می‌رسد

آخرین اجرای نمایش «فردا» شامگاه یکشنبه ۱۲ شهریور ماه در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که نوشته و کار سروش زرینی است، به ارتباط میان دردهای روحی و جسمی انسان معاصر می‌پردازد.

گروه اجرایی این نمایش تمام عواید فروش آخرین اجرای خود را به بیماران مبتلا به سرطان انستیتو کانسر دانشگاه تهران اهدا می‌کنند.

بلیت این نمایش در گیشه حضوری به صورت همت عالی به فروش می‌رسد. 

آخرین اجرای این نمایش شامگاه ۱۲ شهریور ماه راس ساعت ۲۱ در خانه نمایش دا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول روی صحنه می‌رود.

اولین دوره‌ آموزش تئاتر برای توانمندسازی مربیان آموزش و پرورش در رودهن برگزار شد

مدیرکل هنرهای نمایشی برای حضور در اختتامیه کلاس‌های دوره‌های توانمندسازی هنرهای نمایشی ویژه معاونین و مربیان مدارس که به گفته مسئولان برگزاری آن، بیش از ۳۵۰ خروجی داشته‌ است، به رودهن رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) به همراه اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)  (چهارشنبه هشتم شهریور) برای حضور در اختتامیه کلاس‌های دوره‌ای توانمندسازی هنرهای نمایشی ویژه معاونین و مربیان مدارس در کانون فرهنگی-تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی به رودهن رفتند.

کاظم نظری در این دیدار ضمن تشکر از همراهی و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: امیدوارم اجرای این طرح تداوم داشته باشد تا همگان بتوانند از آن بهره‌مند بشوند. باور دارم اگر تئاتر می‌خواهد موفق باشد و تداوم داشته باشد، باید این دوره‌های آموزشی و پرورشی مربیان، در سطحی بالا، درست و تخصصی و کافی برگزار شود.

او ادامه داد: آقای سالاری (معاون امور هنری وزیر ارشاد) نیز خیلی سلام رساندند و به‌علت هفته دولت و جلسات متعدد نتوانستند امروز در کنار ما باشند و من نیز به نمایندگی ایشان خدمت‌تان هستم.

نظری همچنین تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم برنامه‌های گسترده‌تری را با برنامه‌ریزی درست و کارا در شهرستان‌های بیشتری داشته باشیم و ما با افتخار از آن‌ها در جشنواره‌های تئاتری و برنامه‌های نمایشی دعوت به همکاری می‌کنیم.

در ادامه این دیدار، مدیرکل هنرهای نمایشی از کلاس‌های آموزش تئاتر این مجموعه بازدید کرد و با استادان و هنرجویان به گفت‌وگو پرداخت.

تفاهم‌نامه همکاری آموزشی بین اداره کل هنرهای نمایشی کشور و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، پیش‌تر و در روز چهاردهم تیر، در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی امضا شد و یکی از اهداف آن برگزاری دوره‌های توانمندسازی هنرهای نمایشی ویژه معاونین و مربیان بود که خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، در کمتر از دوماه به نتیجه نشست و تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر موفق به طی دورهای آموزش تخصصی در بخش های مختلف نمایشی شده اند .

کانون فرهنگی-تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی که اینک میزبان هنرجویان است، در سال‌های دور، مدرسه قدیمی و تاریخی پروین اعتصامی نام داشت و در تاریخ ۱۳۱۹ افتتاح شد و تا سالیان سال به عنوان مرکز آموزشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و چند سالی هم به عنوان ساختمان اداره آموزش و پرورش رودهن فعالیت کرد، ولی طی چند سال اخیر، شوراهای اسلامی شهر دوره‌های مختلف این مکان را مورد استفاده امورات شهرداری و شورا قرار دادند تا اینکه مجددا با تلاش و پیگیری‌های مسئولان بخش رودهن و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده این مکان به‌صورت رسمی و قانونی مجددا تحویل آموزش و پرورش رودهن شد. این مرکز آموزشی از قدیمی‌ترین مجتمع‌های آموزشی در سطح استان تهران محسوب می‌شود.

اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، عباس شاه‌محمدزاده (مدیر کانون تئاتر عروسکی و مدیر اجرایی طرح آموزش)، مسعود بهرامی (مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران)، سعید دهنوی (معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران)، فرحناز پوربخش (مدیر اداره فرهنگی-هنری اردوگاه و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران)، معصومه عبیری (کارشناس مسئول فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران)، زهرا رستمی (مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودهن) حضور داشتند.

#انیمیشن‌های انتشارات علمی و فرهنگی عرضه می‌شوند#

۳۰ عنوان از کتاب‌های کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی به همت فرهنگ فیلم تهران برای ارائه در سکوهای نمایشی در قالب انیمیشن آماده شدند. 

 ، ۳۰ عنوان از کتاب‌های کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی در قالب انیمیشن برای ارائه به پلتفرم‌ها آماده شده‌اند. این آثار که با تصویرگری‌هایی برگرفته از داستان اثر و روایت قصه توسط یک گوینده همراه است، به همت شرکت فرهنگ فیلم تهران(وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی) و به منظور جذاب تر کردن محتوای مکتوب برای گروه سنی کودک و نوجوان و بهره‌گیری از قابلیت‌های چندرسانه‌ای امروز بازطراحی و ساخته شده است. 

بر این اساس «عمو زنجیرباف لیز لیزی» نوشته معصومه یزدانی با تصویرگری سمیه شوشتری، «ماشین قشنگ من؛ کاهو» نوشته آتوسا صالحی و با تصویرگری مرضیه سرمشقی، «ماه می‌خواهد پلنگ را بدزدد» نوشته سیدنوید سیدعلی اکبر با تصویرگری ندا عظیمی، «بلوطی که برگ‌هایش را قورت داد» نوشته اعظم بزرگی با تصویرگری سارا نیستان، «خط سیاه تنها» نوشته لیلا هنرکار با تصویرگری زهرا کیقبادی، «اژدهای عینکی کله اره‌ای» نوشته حمید اباذری با تصویرگری مریم یکتافر، «آقای موش کور خانه نیست» نوشته مهسا لزگی با تصویرگری حمیده خسرویان، «روزی که چشم‌های گربه‌ام رنگی شد» نوشته شهربانو بهجت با تصویرگری محیا طلوع کیان، «ماشین لباس‌شویی شکمو» نوشته هاجر بهاری سعدی با تصویرگری رضا دالوند و «میهمان ماه» نوشته گلاله محمدی با تصویرگری فرشته نجفی عناوین سری اول آثار انیمیشن تولید شده توسط این مجموعه است.

 همچنین در سری دوم این آثار نیز انیمیشن‌های «هدیه آفتاب» به نویسندگی فاطمه سرمشقی با تصویرگری ندا عظیمی، «وقتی که برکه دلش گرفت» نوشته سارا قربانی برزی با تصویرگری سحر کریمیان شیرازی، «کارت دعوت داری موش موشک» به نویسندگی نسرین نوش‌امینی با تصویرگری غزاله بیگدلو، «کی آن زیر هست» نوشته لیلا هنرکار با تصویرگری علی گنجوی، «بادکنک‌ها» به نویسندگی حمید حاجی میرزایی با تصویرگری الهه جوانمرد، «بی‌بو بی‌بو» نوشته طاهره ایبد با تصویرگری میترا عبداللهی، «حاجی فیروز من» نوشته محمد گلی با تصویرگری فرناز زاهدی‌لباف، «دوباره و سه‌باره فرار کن» نوشته فریبا کلهر با تصویرگری پرستو حقی، «دکتر نمیخواد» نوشته پریسا شمس با تصویرگری هاجر مرادی و «ترس من از تو مهر تو از من» به نویسندگی عطیه فیروزمند با تصویرگری مریم محمودی مقدم قرار دارند. 

کتاب‌های «لولو نخوره تو رو» به نویسندگی معصومه یزدانی با تصویرگری سحر خراسانی، «مورچه و درخت سیب» به نویسندگی آرش پورشعبان و با تصویرگری روجا علیزاده، «نفری یک قاچ کیک تولد» نوشته مریم فیاض با تصویرگری هاجر مرادی، «نی نی تو تور عنکبوت» نوشته اعظم مهدوی با تصویرگری رضا مکتبی، «ورود کودکان ممنوع» نوشته سولماز خواجه‌وند با تصویرگری غزاله بیگدلو، «کرمو خان شهردار می‌شود»، «گاو و کوچولویی که بابا نداشت» نوشته محمدرضا شمس و با تصویرگری زهرا امیر یگانه، «گاوی که زبان آدم بلد شد» نوشته شکوه قاسم‌نیا و با تصویرگری شروین مظفری، «گنج بزرگ کوه یخی» نوشته مریم فیاض با تصویرگری هاجر مرادی، «گوش صورتی» به نویسندگی معصومه یزدانی و تصویرگری نوشین خائفی اشکذری نیز سری سوم کتاب‌هایی است که در قالب انیمیشن روایت شده‌اند.

#«بنیادین» به نمایش خانگی آمد#

انیمیشن «بنیادین» Elemental به کارگردانی پیتر سون با دوبله اختصاصی و به صورت رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی؛ پلتفرم «تماشاخونه» مجموعه ای از آثار سینمای ایران و جهان را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده و این روزها انیمیشن «بنیادین» یکی از آثاری است که در این مجموعه عرضه شده است.

«بنیادین» یک انیمیشن کمدی - ماجراجویانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ است که توسط والت دیزنی پیکچرز و استودیو انیمیشن پیکسار تولید و توسط استودیو والت دیزنی موشن پیکچرز توزیع شده است و توانست موفقیت های بسیاری را کسب کند. این انیمیشن به کارگردانی پیتر سون و تهیه‌کنندگی دنیز ریم توسط جان هوبرگ، کت لیکل و برندا هسوئه نوشته شده است.

داستان در دنیایی می گذرد که در آن عناصر انسانی طبیعت زندگی می کنند، داستان عنصر آتش به نام امبر و عنصر آب به نام وید را دنبال می کند. آن‌ها در شهری زندگی می‌کنند که ساکنان آن را عناصر طبیعی تشکیل می‌دهند و با اینکه امبر و وید نقطه‌ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند (آب و آتش) اما به‌تدریج متوجه می‌شوند که نقاط مشترکی هم دارند و عاشق یکدیگر می‌شوند.

این فیلم با صدای لیا لوئیس، مامودو آتی، رونی دل کارمن، شیلا اومی، وندی مک‌لندون-کاوی و کاترین اوهارا عرضه شده است.

#نمایش و نقد "قطع فوری" در فرهنگسرای ارسباران#

فیلم سینمایی «قطع فوری» به کارگردانی مریم بحرالعلومی یکشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی می‌شود.

به نقل از مدیریت روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، فیلم سینمایی «قطع فوری» ساخته‌ی مریم بحرالعلومی یکشنبه ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور مریم بحرالعلومی (نویسنده و کارگردان)، سامان صفاری (بازیگر)، افسانه کمالی( بازیگر)، علی کیان ارثی(بازیگر)، سیاوش چراغی پور(بازیگر)، کورش جاهد (کارشناس مجری) و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود.

این فیلم که یکی پرفروش ترین فیلمهای گروه هنر و تجربه می باشد، قصه‌ای عاشقانه را در شبی کرونایی روایت می‌کند که زمین لرزه‌ای پنج ریشتری، تهران را می‌لرزاند.

سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان ارثی، روشنک عجمیان، شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی، سیاوش چراغی‌پور و علی انصاریان ترکیب اصلی بازیگران «قطع فوری» را تشکیل می‌دهند.

علاقمندان برای حضور در پانصد و هشتاد و هفتمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین