انقلابی درون‌ انقلاب؟!

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4020611052 ۱۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
انقلابی درون‌ انقلاب؟!

وقتی وزیر آموزش‌وپرورش دولتی که گفتمان خود را عدالت‌خواهی و مردم‌گرایی ذکر کرده، در تریبون رسمی رسانه‌ملی چشم بر روی قانون‌اساسی، میثاق ملی و آرمان‌های انقلاب می‌بندد و خوانش جدیدی از وضعیت اجتماعی ارائه می‌دهد، فغان و فریاد ما چه سودی خواهد داشت؟

وضعیتی که در آن پولدارها از بدو تولد تا مرگ محکوم به موفقیت و پیروزی‌اند و آن کس که در خانواده‌ای ضعیف متولد شده باشد، فرصت کوچک‌ترین تحرک اجتماعی هم از او سلب خواهد شد. او حتی امکان تحصیل مناسب و طی‌کردن مدارج ترقی از این طریق را هم نخواهد داشت چون شرایط به‌گونه‌ای است که آموزش به کالایی لوکس تبدیل شده و خرید این کالای گران‌قیمت، صرفاً در توان طبقات بالاست. نگاهی گذرا به آمار پذیرفته‌شدگان در بهترین دانشگاه‌ها و برترین رشته‌ها موید این گزاره است و انگار اراده نظم حاکم بر تعمیق این وضعیت است نه در هم شکستن این شرایط ناعادلانه.

گویی با یک انقلاب درون انقلابی مواجهیم که سعی دارد از آرمان‌های خود فاصله گیرد و به شکل جدیدی خود را بشناساند. حالا دیگر طبقاتی‌شدن آموزش، مذموم نیست بلکه باید به آن افتخار ورزید؛ همان‌گونه که آقای وزیر، بادی به غبغب انداخته و در دفاع از مدارس خصوصی، مثالی می‌زند می‌گوید: «هر کس ماشین بهتری می‌خواهد، پول بیشتری هم باید بدهد»!

در حوزه‌های دیگر هم وضع به همین منوال است. ظاهرا دیگر دم‌زدن از عدالت اقتصادی و توجه به ضعفا و محرومین جایی ندارد. اولویت با توسعه است و در این چهارچوب، خصوصی‌سازی و خلع‌ید دولت از اساسی‌ترین وظایفش توجیه می‌شود. گویا دولت ریشه همه مصائب کشور است و با کناررفتنش از عرصه اقتصادی، بهشت انتظار مردم را می‌کشد اما راه پیموده شده نشان داده که تمام این توجیهات و تفاسیر، به بن‌بست رسیده و ناکارآمدی‌اش اثبات شده است. 

در این چهارچوب فکری است که هر نوع کنش آرمانی و معطوف به ارزش‌های انقلاب، عصر حجری تلقی می‌شود. نه عدالت‌خواهی، نه مستضعفین، نه مبارزه با استکبار و نظام سلطه و هیچ‌کدام از آرمان‌های گذشته در متن حیات سیاسی و اجتماعی جایی نخواهد داشت، چون سرمایه، اصل و کانون‌توجهات است. 

باور به حاکمیت سرمایه قدر مشترک اغلب گروه های سیاسی است، چون راه اعتلای کشور را تن‌دادن به سرمایه‌داری و مناسبات آن می‌دانند در دفاع از آن، دم می‌زنند و توجیه می‌تراشند. 

ما با یک انقلاب درون‌انقلابی مواجهیم که دیگر  تعهدی به گذشته خود ندارد و حتی حاضر است حیاتی‌ترین نیازهای جامعه چون آموزش، بهداشت و مسکن را کالایی کند. و بدتر آنکه جامعه هم نسبت به آنچه در حال آوارشدن بر سرش است، آگاهی ندارد؛ جامعه‌ای که بخش قابل‌توجهی از آن تصور می‌کند تن‌دادن به مناسبات نظام سرمایه‌داری وضعیتش را ارتقا داده و از قضا آرمان‌گرایی و انقلابی‌گری است که وضعیت فعلی را رقم زده؛ تصوری که قرابتی با راه طی‌شده در دهه‌های اخیر و علل پدیدارشدن شرایط کنونی ندارد.  

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۰۶۲۰۰۹:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
یه تست هوش از این بنده خدا، بگیرید ببینید شرایطش چطوریه؟؟؟؟
ناشناس۳۲۱۰۶۷۸۰۹:۵۸:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
به نظر نمیرسد ایشان با این طرز فکر حتی شایستگی اداره یک کلاس را داشته باشد چه برسد به اینکه برای آموزش و پرورش که آینده ساز کشور است سیاست گذاری کند ولی چه میشود کرد.
ناشناس۳۲۱۰۷۵۱۱۰:۵۸:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
فکر میکنید بقیه دولت مردان حاضر بهتر از ایشان هستند
ناشناس۳۲۱۰۸۲۷۱۱:۴۵:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تاسیس مدارس غیر انتفاعی و دانشگاه ازاد از دولت لیبرال ها بعد از پایان جنگ تحمیلی اغاز شد ربطی به این دولت ندارد.
ناشناس۳۲۱۱۰۲۹۱۴:۱۷:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حرف شما قبول چرا حالا باید ایشون اینطور حرف بزند
ناشناس۳۲۱۰۸۳۴۱۱:۵۲:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
انتظار زیادی از مقامات نداشته باشین !
ناشناس۳۲۱۰۹۱۸۱۳:۰۶:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بحث پلیس خوب و پلیس بد نکنید این دولت و اون دولت مثل هم هستند.
سعید۳۲۱۱۱۱۳۱۵:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بدیش اینه که وقتی یک موضوع کاملا صحیح و به حق هست هم، گروهی ماموریت دارند این دولت آن دولت کنند تا اصل موضوع را ماست مالی کنند. ما از وزیر دولتی که خود را به اسم دولت عدالتخواه و دولت مظلومین معرفی میکند این برداشت و دیدگاه را نداریم.
ناشناس۳۲۱۰۷۸۱۱۱:۱۷:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چرا با ذات مطلب کاری ندارید! هیچ وضعیتی در امروز وجود ندارد که با پست از آمریکا آمده باشد یا یادگار دوران پهلوی باشد، یا حتی از دوران زمامداری امام باقی مانده باشد، هر آنچه که هست، ما حصل 37 سال نظامداری است، این آقا از مدارس موجود، صنعت کنکور موجود، صنعت مدارس غیر انتفاعی موجود، محدودیت دانشگاه های با کیفیت موجود، ... صرفا سخن گفته! نه موسس آن است، نه صندلی که به ایشان داده اند اساسا قدرتی برای تغییر آن دارد!
ناشناس۳۲۱۰۸۳۶۱۱:۵۳:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چقدر خلاصه و کامل اصل مطلب رو گفتی.. هیچکس امکان تغییر شرایط رو نداره چون اساسا این شرایط بر اساس واقعیت بوجود اومدن...
امیر حسین سلطان/تهران۳۲۱۰۸۷۷۱۲:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این آقای وزیر گناهی ندارند اگر چنین به صراحت صحبت کرده باشند و خرده گرفتن به صحبت های ایشان هم چندان فایده ای ندارد. متاسفانه گویا بعضی حافظه ها صرف نمی کنند قدری به حافظه شان رجوع نمایند و وضعیت مدارس را طی چندین دهه ارزیابی کنند و آنچه باعث رسیدن به وضعیت امروزی مان شده است با صراحت لهجه بیان گردد. متاسفانه اوئل دهه 60 و یا شاید به احتمال زیاد از همان سال تحصیلی 60 - 1359 با انگیزه عدالت آموزشی(حتی با قصد و نیت خیر) بدجوری مدارس غیردولتی یا باصطلاح آن زمان مدارس ملی را دولتی کردند و متاسفانه ناخواسته و مطالعه کافی نکرده و شاید بیشتر تابع احساسات تیشه به ریشه سیستم تحصیلی در مدارس زده شد. لطفا دقت فرمایید در حالی که کارکرد و کیفیت فرضا دبیرستان هایی بسان دبیرستان البرز و گروههای فرهنگی خوارزمی و هدف و غیره در تهران شهره عالم بودند و حقیقتا سرشان به تن شان می ارزید از ادامه فعالیت باکیفیت و کارکرد درخشان گذشته شان بازماندند و نتیجه چه شد! در فاصله چند سال که گذشت مدارسی با رشدی همچون رشد قارچ گونه و با عنوان جدید غیرانتفاعی که بعدها هم معلوم شد هیچ نسبت و قرابتی با عنوان انتخابی برای شان ندارند در تهران و کم کم در سایر شهرهای بزرگ و کوچک ایران میدان دار صحنه شدند و شد آنچه که شد! متاسغانه ما عادت نکرده ایم مسائل را عمیق و دقیق مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم و فرضا نوع صحبت های جناب آقای وزیر جدید آموزش و پرورش برای بعضی ها کمی تا قسمتی عجیب و حتی غیرقابل باور است. والله اعلم/ دبیر بازنشسته ریاضی آموزش و پرورش شهر تهران
ناشناس۳۲۱۱۰۲۲۱۴:۱۴:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اتفاقا خدا پدرش رو بیامرزه دروغ نگفته برای ثبت نام کلاس اول دبستان هست امنایی 15میلیون می‌خواستند از مدرسه دولتی دیگری پرسیدم گفتند حق دارند ما که دولتی هستیم 8میلیون میگیریم اگر خواستید اسم مدرسه ها را اعلام کنم تحقیق کنید
ناشناس۳۲۱۱۱۱۵۱۵:۳۱:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
ايشان خيلي هم باهوش است و حرف دل خيليها را زده است كه فرد نمونه پولدار است كه هيچ مخالفي با سياستهاي اجرا شده نداشته باشد و هيچ انتظاري هم نداشته باشد و تازه كمك هم بكند . بقيه فقط مايه دردسر هستند .
ناشناس۳۲۱۰۶۲۱۰۹:۰۷:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این وزیر دست پخت خود جمهوری اسلامی است . حتی در کشورهایی که از لیبرال نامیدن خودشان ابایی ندارند هم پول و ثروت اینقدر قدرت ندارد که در ایران دارد ‌.
م د۳۲۱۰۶۲۴۰۹:۰۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس۳۲۱۰۶۲۹۰۹:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
به به برادر عزیز ونکی. اینبار جرأت بیشتری بخرج دادید و قلم به انتقاد گشودید. احتمالا خودتون از پس هزینه های آقازاده برنمیایید برای فرستادن به مدرسه غیرانتفایی و اینطور شده که تغییر موضع مختصری دادید نسبت به دولت انقلابی و محرومین
ناشناس۳۲۱۰۷۸۴۱۱:۲۰:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
احداث مدارس غیر انتفاعی از دولت هاشمی رفسنجانی شروع شد و تاکنون ادامه دارد.
ابراهیم۳۲۱۰۸۶۸۱۲:۲۸:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چپ و راست دو تیغه یک قیچی هستند که در ظاهر با هم می جنگند اما در باطن همدست هستند
ناشناس۳۲۱۰۶۳۵۰۹:۲۱:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
جناب ونکی نفرمایید توروخدا. چطور دلتون میاد؟ این همون دولت محرومان و پابرهنگان هست که شما تا دیروز بخاطرش قلم ها میزدید و فلان و بهمان
ناشناس۳۲۱۰۶۶۷۰۹:۵۱:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آقازاده ها و پولدارها طبقه حاکم شده اند و باقی مردم رها در فقر و فلاکت و بدبختی بقدری نظام آموزشی وضعیت بد و اسفباری داره که مسئولین مملکت شده میرن و مدرسه غیرانتفاعی میسازن برای فرزندانشون اما بچه شون رو مدرسه دولتی نمی فرستند.
ناشناس۳۲۱۰۷۱۴۱۰:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
وقتی وزیر مملکت تحصیل رو با کالاهای لوکس و لاکچری اشتباه میگیره
ناشناس۳۲۱۰۷۴۹۱۰:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
سیاه نمایی نکنید
ناشناس۳۲۱۰۷۸۹۱۱:۲۴:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چه بی ربط حرف می زنید
ناشناس۳۲۱۰۷۹۱۱۱:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چه بی ربط حرف می زنید
ناشناس۳۲۱۰۶۳۸۰۹:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
وقتی صدای یک نفر مثل ونکی هم درمیاد بدونید که آش دیگه خیلی شور شده
ناشناس۳۲۱۰۶۴۱۰۹:۲۶:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
دیگه وقتی فقط فکر و ذکرتون میشه انرژی هسته ای که یدونه نیروگاه تولید برق بدرد بخور هم براش ندارید دیگه جایی برای تمرکز روی مشکلات اصلی نمیمونه
ناشناس۳۲۱۰۶۴۲۰۹:۲۶:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خدایا دارم خواب میبینم؟؟؟؟ این همون ونکی خودمونه؟
ناشناس۳۲۱۰۶۴۸۰۹:۳۳:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
کاش ذبح به قول شما عدالت برای رسیدن به توسعه بود.اما کجاست این توسعه؟؟؟؟؟
ناشناس۳۲۱۰۶۵۶۰۹:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
دنیا بر همین اساس تشکیل شده عده ای بیشتر برخوردار هستند و عده ای کم برخوردار حال باید آن کم برخوردار را مقداری کمک کرد
ناشناس۳۲۱۰۶۸۸۱۰:۰۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
کم برخورداری ربطی به عدالت آموزشی و اجتماعی نداره
ناشناس۳۲۱۰۷۷۱۱۱:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
با دقت بخوان
ناشناس۳۲۱۰۶۹۷۱۰:۱۳:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شما عدالت رو در توزیع پول ومناسبات برقرار کن نیازی به صدقه دادن به مردم نیست
ناشناس۳۲۱۰۷۷۰۱۱:۱۲:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تا ابد یک عده ای برخوردار و یک عده ای کم برخوردار خواهند بود حال شما پول بگذار وسط یا نگذار وسط!!
ناشناس۳۲۱۰۸۰۸۱۱:۳۶:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این ذات و طبیعت هستی است. اما انسانهادر شکل دادن به جوامع خود با سایر موجودات تفاوت اساسی دارند.
ناشناس۳۲۱۰۶۵۷۰۹:۴۲:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بله دولت هر جا دست ببرد و دخالت کند معمولا باعث ناکارآمدی و اتلاف منابع است ولی آموزش همگانی تا سطح دیپلم و حداقل خدمات نظام سلامت برای شهروندان از این قاعده مستثنی است. مشکل ما اینه که جایی که دولت نباید دخالت کنه، مزاحمت ایجاد می کنه و جایی که باید وارد بشه پا پس می کشه
ناشناس۳۲۱۰۷۹۶۱۱:۲۷:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
یه مثال بزنم از یه کشور توسعه یافته مستکبر که ایده اش برای کم کردن تصدی گری تو کارها چیه و از طرفی توزیع عادلانه موضوعی مثل آموزش و هم ارتقا سطح خدمات و رقابتی کردن موضوع. دولت میگه من امسال مثلا ۱۰۰۰ تا صندلی برای دانش آموز ها می‌خوام مدارس خصوصی شما هر کدوم قیمت مناسبتر و خدمات مناسب تری بده من هزارتا صندلی رو از اون میخرم و در اختیار مردم قرار میده .اینجوری دیگه درگیر معلم و مدیر ساختمان مدرسه و... نمیشه رقابت هم ایجاد میشه برای جذب اون ۱۰۰۰ تا صندلی کیفیت می‌ره بالا دولت هم هدف تامین تحصیل رایگان براش انجام میشه
ناشناس۳۲۱۰۶۵۸۰۹:۴۵:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
ونکی جان افرین.
صمصام۳۲۱۰۶۵۹۰۹:۴۶:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مردم سالها قبل گفته بودند اما شما باور نکردید دردی را که مردم در اعتراضاتشان فریاد میزدند حالا وزیر اموزش و پرورش به ان اعتراف میکند در این مملکت پولدارها حق زندگی دارند و طبقه های فرودست جامعه محکوم به مرگند این همان انقلاب درون انقلاب است
ابراهیم۳۲۱۰۶۶۰۰۹:۴۶:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چندی پیش نیز یک مقام هواپیمایی افاضه فرموده بودند که اگر قیمت بلیط هواپیما گران نشود اتوبوس سواران هم هواپیما سوار می شوند.
ناشناس۳۲۱۰۶۶۹۰۹:۵۳:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
وضعیت کشور در تمام زمینه ها همین است. همانهایی که میگفتن باید در راه توسعه ملت زیر چرخ هایش له شوند . و همانهایی که تو هر دهستان و شهرستانی دانشگاه آزاد پولی زدن و الان توش موندن
ناشناس۳۲۱۰۹۲۱۱۳:۰۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آقا سانسور نکن. ملت و بخصوص جوانان باید بدانند اصلاح طلبان چه خیانت های در حق انقلاب کردند و الان با ریاکاری شدن طلبکار
ناشناس۳۲۱۱۰۲۵۱۴:۱۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اصلاح طلب و اصولگرا زير سايه جمهوري اسلامي هستش گناه را به گردن دو جناح نينداز
ناشناس۳۲۱۱۳۲۰۲۰:۳۲:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
و برای همین هست اصلاح طلب عامل دشمن در ایران هست و نبابد در راس بیایند
ناشناس۳۲۱۰۶۷۱۰۹:۵۵:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
ریشه این مشکل به حکومت سی ساله اصلاح طلبها برمیگرده .. هاشمی و خاتمی و روحانی مملکت رو به فقر و فلاکت کشوندن حالا هم طلبکارند
ناشناس۳۲۱۰۷۳۳۱۰:۴۳:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اقا این دیگه این مال همین بیست سی سال اخیر است و همه هم حی و حاظرند و واقعیات رو به چشم دیدن و لمس کردن.اینقدر دروغ شما رو به کجا رسونده که بازم به این روش ادامه میدین؟
صمصام۳۲۱۰۷۳۵۱۰:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
البته درختی که الان ریشه داده قبلا توسط اصولگراها کاشته شده والا من در دهه 60 وقتی در اوج جنگ و بمباران بودیم مدارس اون موقع زیر 1000تومن شهریه میگرفتند خوب چیزی یاد گرفتید هرجا که کم میارید می اندازید گردن رقیب
ناشناس۳۲۱۰۷۷۶۱۱:۱۵:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
جهت اطلاع توسعه بر مبنای پول بعد از جنگ و در دوره هاشمی شروع شد قبل آن هم بوده باشد ولی کمتر بود
ناشناس۳۲۱۱۰۰۰۱۴:۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چرا فکر می کنید همه مردم این چیزایی که شما می دونید رو نمیدونند در حقیقت هرکه در هر جایگاهی در هر زمانی برخلاف مصالح کوتاه مدت یا بلندمدت مردم عمل کنه هم به مردم خیانت کرده ، هم به کشور هم به نسلهای بعدی هم به آرمانهای اولیه انقلاب هم به انسانیت هم به شهدا هم به اعضای خیلی مذهبی جامعه هم به اعضای کمتر مذهبی و این مصداق سو استفاده از قدرت و از این منظر در برابر دیدگان ملت نه هاشمی با احمدی نژاد فرق داره نه رییسی با خاتمی
ناشناس۳۲۱۱۰۶۲۱۴:۴۵:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
صحبت از اصول گرایی شد و جواب داده شد!
ناشناس۳۲۱۰۷۸۶۱۱:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مدارس غیر انتفاعی بعد از جنگ در دولت هاشمی تاسیس شدند.
ناشناس۳۲۱۰۷۸۸۱۱:۲۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اصولگرا و اصلاح طلب سر و ته یک کرباس هستن و هیچ تفاوتی با هم ندارند.
ناشناس۳۲۱۱۲۷۷۱۹:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
عزیز، ۵۰۰ تومن و هزار تومن دهه شصت، همون ۵ میلیون تومن و ده میلیون تومن الآنه
ناشناس۳۲۱۰۷۴۰۱۰:۴۸:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اینایی که اسم بردی شد 24 سال.بیست سال هم دوستانت حکومت کردن.
ناشناس۳۲۱۰۷۹۲۱۱:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
پایه گذار مدارس پولی در کشور دولت کارگزاران بود در دولتهای بعد هم این روند ادامه پیدا کرد.
ناشناس۳۲۱۰۶۷۲۰۹:۵۶:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این هم مثل همون عباس اخوندی یا قاضی زاده هاشمی وزیرهای روحانی که مردم نابود کردن
ناشناس۳۲۱۰۶۷۷۰۹:۵۷:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مجازات دزدان بیت المال راه حل این وضعیت است
ناشناس۳۲۱۰۶۸۲۰۹:۵۹:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اسم این دولت ,دولت مستضعفین است اینقدر که این دولت انقلابی به انقلاب و مستضعفین و ایثارگران صدمه زد لیبرال ترین دولت ها نزدن.
ناشناس۳۲۱۰۷۷۸۱۱:۱۶:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بانی وضع موجود را خوب تطهیر می کنید!
ناشناس۳۲۱۰۶۸۳۰۹:۵۹:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هاشمی رفسنجانی پایه گذار اشرافیت و لیبرالیسم در ایران بود .
ناشناس۳۲۱۰۸۱۲۱۱:۳۷:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هاشمی مرد. اینا که گفتن قبول زحمت کردن چرا کاری نمیکنن
ناشناس۳۲۱۰۹۰۷۱۳:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هاشمی زنده است ! چون اشرافیگری زنده است .
ناشناس۳۲۱۱۲۵۸۱۸:۱۵:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
جالبه که برای فرار از پاسخگویی ،مرده را از گور بیرون میکشید تا تقصیر ها را به گردن او بیاندازید !!!
ناشناس۳۲۱۱۲۹۴۱۹:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
... البته حسن‌ روحانی انصافاً شاگرد ممتاز مکتب رفسنجانی است
ناشناس۳۲۱۰۶۹۵۱۰:۱۲:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اینها همه ماسک انقلابی زدند ، وگرنه جور دیگر فکر می کنند
ناشناس۳۲۱۰۶۹۶۱۰:۱۳:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
حقیقت رو گفت.
ناشناس۳۲۱۰۷۱۲۱۰:۲۶:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
برادر کدام توسعه برید آموزش وپرورش همان کشور های کفار ببینید
ناشناس۳۲۱۰۷۸۰۱۱:۱۶:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
همین گونه هست
ناشناس۳۲۱۰۷۱۶۱۰:۳۰:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
برید ببنید اولین بار چه کسی پا رو قانون اساسی و اموزش رایگان گذاشت؟ کسی غیر از دولت حامی سرمایه دار رفنسجانی بود؟ اون این راه رو درست کرد .
ناشناس۳۲۱۰۸۴۹۱۲:۰۴:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بابا جان اون درست كرد؛ يكي نميخواد اصلاح كنه؟
ناشناس۳۲۱۱۱۴۱۱۵:۴۵:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خشت کجی که هاشمی گذاشت به این سادگی اصلاح نمبشه. مگه قراره موی سر اصلاح کنند که میگید اصلاح کنند؟ داستان پیجیده تر از این حرفاست
ناشناس۳۲۱۱۱۹۲۱۶:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
به جای ور رفتن با به قول خودت هشت کج، بنا را خراب کنید. نه اینکه بهانه تراشی کنید.
ناشناس۳۲۱۱۸۰۸۱۲:۱۷:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
30 سال زمان كميه برادر؟ چقدر ديگه زمان ميخوايد؟
اصغر آقا !۳۲۱۰۷۲۰۱۰:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
يادش بخير ... زماني كه در مدرسه انشا مي خوانديم ... موضوع انشا چه بود ؟ بله ! موضوع انشا اين بود : « علم بهتر است يا ثروت » !! ... جمله اول همه انشا ها اين بود: « البته واضح و مسلم است كه علم بهتر از ثروت است ... به اين دليل ... به آن دليل ... » اما از خدا پنهان نيست كه خيلي از جملات انشا مون تعارف بود ... كي جرأت داشت بنويسه كه ثروت از علم بهتره ! ... حتي بنويسه كه هم علم بهتره و هم ثروت خوبه !! ... هر دو تاش خوبه !! ... يادش بخير ايام دانش آموزي !
ناشناس۳۲۱۰۷۳۰۱۰:۴۱:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
جناب ونکی انقلاب مدتهاست دچار انقلاب شده منتها سانسور و عدم شفافیت و نبود خودانتقادی حاکمیت مانع از نقد و تبیین انقلابهای درون انقلاب میشود. انقلاب کردیم که فرصتها برابر و عدالت مستقر باشد اما نشد انقلاب کردیم که مافیاها را در هم بشکنیم اما نشد. انقلاب کردیم که بدون لکنت حاکمیت را نقد کنیم و این معنای اصلی شعار آزادی و از بنیانهای انقلاب ۵۷ است.
ناشناس۳۲۱۰۷۴۳۱۰:۴۹:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بالاخره ونکی هم متوجه شد
علی۳۲۱۰۷۴۵۱۰:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
فقر در ایران مدتهاست که از حد طاقت و تحمل مردم فراتر رفته و ملت دارن زیر فشار فقر و گرانیها له میشن.
ناشناس۳۲۱۰۷۶۰۱۱:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
دولت آقای رییسی مجموعه ای از افراد غیرمتخصص است که صلاحیتی در حوزه ی برنامه ریزی و اجرایی ندارند و امروز را به فردا می رسانند.
ناشناس۳۲۱۰۹۱۰۱۳:۰۲:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در دولت قبل چرا قیمت ارز 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت ؟!
ناشناس۳۲۱۱۰۵۲۱۴:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
پس قبول داری این دولت و اون دولت نداره و کشور و اقتصادش در حال نابودی؟
ناشناس۳۲۱۰۷۶۳۱۱:۰۸:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
لشکر سایبری اصلاح طلب این روزها اتش خودش رو برای پاک کردن کارنامه ضعیف دولتهای مورد حمایت خودش فعال کرده . ببینید که چطور یکی مثل عباس اخوندی با اون عملکرد افتضاحش اینجا براش مثبت و منفی میدن
امید یاوری دارانی۳۲۱۰۸۳۷۱۱:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چرا موضوع را کوچک می کنید؟ یعنی حناح اصولگرا تاج بر سر ملت زده است؟ اگر دولت دست اصلاح طلبها بوده مجلس هم دست اصولگراها بوده است. قانون اساسی برای ارکان دیگر حاکمیت هم قدرت ایجاد کرده تا توازن قوا وجود داشته باشد. تا اینکه کسی نگوید شما بد بودید و ما که خوبیم کاره ای نبودیم. وقتی وزیر اموزش و پرورش کشور با این ادبیات از پول و ثروت حمایت می کند ولی عاجز از پرداخت معوقات معلمین است یعنی خود در زیر سلطه ثروتمندان است. البته که همه می دانند در نظام سرمایه داری پول حرف اول را می زند اما ما انقلاب نکردیم که عده ای چپاول گر بروند و عده ای چپاول گر دیگر با ظاهری متفاوت بر اریکه قدرت سوار شوند . انقلاب امده بود تا عدالت را پیاده کند اما انچه که مردم ندیدند عدالت بود عدالت بود عدالت بود.
ناشناس۳۲۱۰۹۱۴۱۳:۰۴:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تکنوکراتهای غربگدا خصوصی سازی را در کشور پیاده کردند و عدالت را ذبح کردند.
ناشناس۳۲۱۰۸۰۹۱۱:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
مدارس خصوصی به دلیل نا کارامدی سیستم مالیاتی شکل گرفت. ثروتمندان به جایی که مالیات خود را بدهند تا مدارس دولتی استانداردهای بهتری داشته باشند صرف دادن شهریه به مدارس خصوصی کردند. کی که نداند اینجا بهشت دلال ها و مالیات گریزان است.
ارش۳۲۱۰۸۲۶۱۱:۴۵:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۲
واقعا برای آموزش و پرورش باید گریه کرد هرسال بدتر از سال قبل تازه این صحبت ها بعد از انذار رهبری بابت عدالت آموزشی بوده
ناشناس۳۲۱۰۸۳۲۱۱:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این کامنتها و حمایت سایبری های سبز و اصلاح طلب خودش گویای چهره مافیایی این گروهه
ناشناس۳۲۱۰۹۲۰۱۳:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آدم باید صداقت داشته باشه یا به قول امام حسین آزاده باشه یکم چشمتان را باز کنید به جای دعواهای سیاسی که بر می گرده به منافع شخصیتان به منافع این کشور فکر کنید. خطابم به اصولگرنمایان و اصلاح طلب نمایان است
ناشناس۳۲۱۰۸۴۸۱۲:۰۳:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
هر جا سخن از فقر و فساد است نام اصلاح طلب غربگدای برجام پرست میدرخشد. هاشمی و خاتمی با خصوصی سازی اموزش مردم رو بیچاره کردند
امید یاوری دارانی۳۲۱۰۸۷۵۱۲:۳۷:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شب دراز است و قلندر بیدار منتظر هستیم ببینیم دولت متبوع شما چه تاجی بر سر ملت می زند . فقط به یک سوال پاسخ بدهید که از قیمت مرغ و نان و لبنیات اطلاع دارید؟ از برابری ارزش ریال با افغانی اطلاع دارید ؟ صرفا جهت اطلاع عرض می کنم : 1افغانی =6780ریال 1لیر سوریه =197 ریال 1 دینار عراق= 387 ریال این اعداد یعنی اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود دولت مرکزی مقتدر و داشتن معادن و نفت و گاز و پتروشیمی و هزاران صنعت و دارا بودن قدرت نظامی برتر منطقه و پیشرفتهای چشمگیر اعلامی از سوی دولت بی ارزش ترین پول را نزد همسایگان دارد. کاش یک نفر پیدا می شد و پاسخ می داد چرا اینگونه است؟
ناشناس۳۲۱۰۸۸۷۱۲:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
و هر جا نام وقاحت و بی حیایی میاید
ناشناس۳۲۱۰۸۵۲۱۲:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
وقتي صداي ونكي در مياد ديگه حرفي براي گفتن باقي نميمونه
ناشناس۳۲۱۰۸۵۸۱۲:۱۵:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
شاید وزیر هم خط ونکی نیست
ناشناس۳۲۱۰۹۲۳۱۳:۱۰:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۱۲
باید پروژه خصوصی سازی متوقف و همه چیز مثل دهه شصت ملی بشه این وضعیت الان عادلانه نیست
محمد۳۲۱۰۹۳۲۱۳:۱۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تاسف بر حال رئیس جمهور و مجلس که افرادی با این عقیده مسئول تربیت ایندگان این مملکت هستند.
ناشناس۳۲۱۰۹۴۰۱۳:۲۳:۳۱ ۱۴۰۲/۶/۱۲
جناب رئیس جمهور لطفا با برخورد با این وزیر دولت که مستقیم مقابل فقرا ایستاده موضع گیری کنید و عزلشان کنید
ناشناس۳۲۱۰۹۴۱۱۳:۲۵:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
ونکی ونکی خودتی یا دشمن از نام شما استفاده کرده و واقعیت جامعه را دیده و بیان کرده!؟
ناشناس۳۲۱۰۹۴۶۱۳:۲۸:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
لطفا همه اعضای دولت و مجلس انقلابی لیست فرزندانشان رو اعلام کنند و بگن تو کدام مدرسه در حال تحصیل هستند یا قبلاً تحصیل کرده اند. مدرسه دولتی یا خصوصی؟
ناشناس۳۲۱۰۹۸۳۱۳:۵۱:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
متاسفانه وجود مدارس غیر انتفاعی بلایی است که گریبان مردم ایران را گرفته و تا ریشه کن نشود، بهبود وضعیت آموزش و عدالت اجتماعی محقق نخواهد شد.
ناشناس۳۲۱۱۰۶۷۱۴:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
انقدر اقایون مسئول این حرفا رو زدن که گفتن این صحبتها عادی شده اموزش رایگان و مسکن حق ماست همونطوریکه تو قانون اساسی ما هم اومده
ناشناس۳۲۱۱۱۱۲۱۵:۲۹:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲
این موضوع خیلی مهم تر از بقیه مسائلیه که سرش جنجال و دعوا میشه اما بازتاب کمتری داشت نشوون میده ما مردم برامون حرفای بی ارزش مهمتر از زندگیموننه اخه چرا این حرفای وزیر بهش توجهی نشد ما انتظاز واکنش به وزیر داریم اون حرفای درستی رو مطرح نکرده
ناشناس۳۲۱۱۱۲۰۱۵:۳۳:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
خاتمی روحانی رفسنجانی سه ضلع مثلث انحطاط نظام اموزشی و اقتصاد ایران
ناشناس۳۲۱۱۱۲۴۱۵:۳۶:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
دو ضرورت اصلی اموزش و پرورش ۱- لغو حصوصی سازی مدارس و دولتی کردن مدرسه ها ۲- پاکسازی معلمین و خالی کردن مدارس از عناصر حامی فتنه ۸۸ و شورش ززآ ( آشوب، ترور ، ناامنی)
ناشناس۳۲۱۱۱۲۸۱۵:۳۷:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اصلاح طلبی یک حزب سیاسی ملی نیست یک گروه منفعت طلبیه که مدارس رو غیرانتفاعی کردن
ناشناس۳۲۱۱۱۳۱۱۵:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
چه کسی جواب شهریه ملیونی بچه دبستانی من میده مگه من سر گنج نشستم یا پول چاپ میکنم
ناشناس۳۲۱۱۱۳۴۱۵:۴۱:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۲
سوسیالیسم و مالکیت عمومی راه حل نجات اقتصاد ایران است
ناشناس۳۲۱۱۱۵۲۱۶:۰۲:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اقای وزیر اموزش و پرورش , قدیم ترها که من دانش اموز بودم و خبری از مدارس غیر انتفاعی ( شما بخوانید کاملا انتفاعی) و معلم خصوصی نبود, در کلاس هر دانش اموز زرنگ موظف بود به چند دانش اموز ضغیف تر کمک علمی کرده و سطح نمره او را بالا بیاورد ( شما خود میتوانید فواید مختلف این کار را در ذهن مرور کنید ) . اکنون آیا بهتر نیست با منحل کردن مدارس غیر انتفاعی دانش اموزان زرنگ در مدارس معمولی در کنار سایر هم وطنانشان بنشینند و خانواده هایشان بجای پر کردن جیب مدارس غیر انتفاعی به مدارس معمولی کمک کنند تا امکانات انها هم بهتر شود ؟ تا در مدارس عملا به همه بچه ها فهمانده شوند : ;بنی ادم اعضای یک پیکرند. معلم بازنشسته.
حمید۳۲۱۱۱۶۴۱۶:۱۵:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
وقتی حیثیت معلم را به حراج می گذارند بهتر نمی‌شود اگه هزار تومان حقوق خواستند به یه معلم بدهند صد بار اعلام می کنند وقتی یه معلم میانگین ده تومان می گیره چه توقعی هست هیچ شان و منزلتی برای معلم باقی نمونده
ناشناس۳۲۱۱۲۰۱۱۶:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۲
اینکه دیدگاه وزیر آموزش و پرورش با قانون اساسی زاویه دارد درست است و اینکه توزیع ثروت در جامعه نباید به گونه ای باشد که عده ای از حقوق اولیه محروم بمانند هم صحیح است. اما در مورد مکانیسم آن بحث است. اینکه دولت در تنظیم سازوکارهای فرصت برابر برای مردم قصور یا تقصیر یا ناتوانی دارد هم درست است. اما دیدگاه آقای ونکی را در مورد عدالت بویژه عدالت اجتماعی متوجه نشدم. یعنی اگر به فرض شخصی با زحمت و تلاش یا استعداد ذاتی به ثروتی به فرض مشروع رسید حق ندارد آنرا برای اهدافش هزینه کند چون دیگران ندارند؟ بنابر این افرادی نظیر سلیمان نبی یا برخی پیامبران دیگر چگونه در تعریف آن میگنجند؟ آیا باید منابع کشور مثلا همین منابع آموزشی را یکسان بین همه توزیع کرد؟ در این صورت مفاهیمی مثل صرفه جویی در منابع دولتی و مصرف بهینه آن چه جایگاهی دارد؟ یادآوری کنم یکی از دلایل تغیبر نظام آموزشی زمان آقای نجفی مسئله تکرار پایه برای دانش آموزان کم فعال بود که تکرار پایه آنها هزینه آموزش و پروش را به دلیل افزایش ساعت تدریس بالابرده بود. انتقال بخشی از هزینه های آموزش و پروش به متمکنین خواه از مسیر مدارس غیر انتفاعی یا کمک خیرین در همین راستا بود که دیگر پولی در جیب دولت نبود. حالا سوال اینجاست که برای عدالت مورد نظر قانون اساسی، پول ثروتمندان را بگیرند یا هزینه دولت را بالاببرند؟ اگر ثروتمندان دست اندر کار بودند که هستند چه کسی میتواند ثروت آنها را بگیرد؟ طبقه محروم بی رابطه؟ بد نیست چالشهای نظری و عملی این موضوع هم در رسانه مطرح شود.
ناشناس۳۲۱۱۲۱۳۱۷:۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
آقایان در مورد بهداشت و درمان هم همین نظر رو دارن. پول نداری برو بیمارستان دولتی.
ناشناس۳۲۱۱۲۴۱۱۷:۴۱:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۱۲
تنها راه ایجاد عدالت آموزشی جمع آوری مدارس غیر انتفاعی است .
ناشناس۳۲۱۱۳۴۳۲۱:۰۳:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
در این کشور پول داشته باش به همه جا میرسی مگر ۴۵۰ میلیون صندلی دانشگاه شریف را به دانشجوی پولدار نمی‌فروشند پس پول داشته باش هر کاری دوست داری توی این انجام بده ایران بهشت پولدارهاست
ناشناس۳۲۱۱۳۷۳۲۱:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۲
من‌سی سال معلم بودم وشانزده سال هم بازنشته ام و همچنان به نوعی مشغولم ،جالبه که بعد از ۴۵ سال سابقه اکنون مجددا باید گزینش شوم ،طی سی سال معلمی یکی نیامد بگوید آقا خرت به چند؟ولی با دستپخت امثال وزیر جدید و یارانش حتما من غیر انقلابی ام و ایشان و دارو دسته اش انقلابی دوآتشه که باید به س ج آنها پاسخ بدهم. فکر کنم دیگر آموزش و تربیت تعطیل
کریم۳۲۱۱۴۲۶۲۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۲
بالاخره معمای دیرین علم بهتر است یا ثروت توسط وزیر آموزش و پرورش حل شد. با ثروت است که علم بدست می آید.
ناشناس۳۲۱۱۶۷۹۱۰:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۳
لطفا لطفا بدون اینکه پیش داوری کنید پاسخ دهید، سیستمی که در آن حتی به تغذیه رایگان دانش آموزان در دورترین روستاها توجه دارد به عدالت نزدیک تر است یا سیستمی که در پایتخت، پول نداشته باشی نباید از آموزش درست برخوردار باشی؟!
حسن۳۲۱۲۴۲۱۰۸:۳۳:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
فقط میتونم بگم متاسفم. اگر این وزیر آموزش و پرورش نظرش اینه پس باید فاتحه آموزش و پرورش را بخوانیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین