خاطره خوب و بد آقامیرسلیم از مجلس یازدهم چه بود؟

  4020607007 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده تهران‌ با بیان اینکه بعد از پایان دوره نمایندگی به انتقال تجارب به نسل جوان خواهد پرداخت، یک خاطره خوب و بد از مجلس یازدهم بیان کرد.

خاطره خوب و بد آقامیرسلیم از مجلس یازدهم چه بود؟

سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبرگزاری فارس در خصوص روند انتخابات در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی گفت‌: اقداماتی که دربارۀ انتخابات باید صورت گیرد در سه محور قانونی، اجرایی و تبلیغات انتخاباتی است.

وی با اشاره به اقدامات قانونی و با بیان اینکه قانون انتخابات تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، گفت: قانون مکمّل آن به حوزه‌های انتخاباتی برمی‌گردد که در دستور کار مجلس قرار دارد و امید است به­ گونه‌ای پیش برود که برای انتخابات آتی مفید باشد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع عدالت انتخاباتی سخت وابسته است به تعریف حوزه‌ها، افزود: اکثر حوزه‌ها تک­ نماینده‌ هستند و شناخت مردم از نامزدها به خوبی صورت می­ پذیرد و پاسخگویی نمایندگان در این حوزه‌ها به مردم که موکّلانشان‌ هستند، به خوبی می ­تواند صورت گیرد.

آقامیرسلیم با بیان اینکه ۱۷۴ حوزه انتخابیه به همین صورت­ هستند، افزود: اما حوزه ­های دیگری هم وجود دارد که تعداد نمایندگان شان در نهایت ۲ تا ۳۰ نفر است و هرچه تعداد نمایندگان در یک حوزه بیشتر باشد عدالت اجتماعی  ضعیف­ تر و شناخت مردم از نامزدها مشکل‌تر و امکان پاسخگویی نمایندگان منتخب به موکّلانشان نیز سخت‌تر می­ شود ‌و بالتَبَع تبلیغات انتخاباتی پرهزینه­ تر و کم­ اثرتر است.

وی تصریح کرد: البته قانون کنونی از لحاظ عدالت انتخاباتی ضعیف‌ و اصلاح آن ضروری است و اِعمالِ این اصلاح به افزایش مشارکت مردم کمک خواهد کرد. بنابراین این نقیصه قانونی هنوز برطرف نشده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اجرایی انتخابات گفت: در این‌ مورد وزارت کشور اعلام کرده است که آمادگی لازم را دارد ولی به نظر من تا موقعی که موضوع اخذ رأی و شمارش آرا به صورت هوشمند نباشد، صحت و دقّت انتخابات کامل نمی­ شود و امکان برخی اشتباهات کاهش نمی ­یابد. لذا امیدوارم وزارت کشور بتواند این عقب‌ماندگی را برطرف کند.

آقامیرسیلم با اشاره به روند تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: شناخت مردم از نامزدها و برنامه‌هایشان به موفقیت در تبلیغات برمی‌گردد که البته تا حدودی متأثّر از قانون انتخابات است ولی مستقلاً موضوع تبلیغات باید به ­گونه‌ای مدیریت گردد که تأثیرگذاری امکانات مالی نامزدها و طرفداران آنها کاهش یابد و ما در این‌ مورد هنوز با حالت مطلوب فاصله داریم.

وی در توصیه به نمایندگانی که در دوره دوازدهم وارد مجلس می‌شوند، گفت :  مجلس شورای اسلامی جایگاه رفیعی در ادارۀ امور کشور دارد و تصمیماتش می‌تواند بر سرنوشت مردم و پیشرفت کشور مؤثّر واقع باشد. نمایندگان مجلس ضمن آنکه باید خواسته های موکّلان خود را به نحوی شایسته منعکس و آنها را پیگیری کنند، متقابلاً باید شرایط عمومی کشور و محدودیت‌های واقعی را برای مردم تشریح سازند تا به یاری مردم، تأثیرگذاری تصمیمات مجلس در زمینه­ های اجرایی بهینه شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان باید در زمینۀ شایسته‌گزینی از جمله رأی اعتماد، با درایت کامل عمل کنند تا هیأت وزیران از کارایی لازم برای اجرای قوانین و ادارۀ امور کشور برخوردار شود، گفت: انتخاب افراد کم­ تجربه و فاقد صلاحیت­ های لازم، مانع حلّ مشکلات و برطرف کردن بحران‌هاست و هرگونه تخفیف در این‌باره به ضرر مردم تمام می­ شود.

 آقامیرسلیم بیان کرد: نمایندگان باید وقت خود را برای تصویب قوانینی صرف کنند که چاره‌جوی مسائل اساسی کشور باشد؛ نظیر کاهش ارزش پول ملّی، مقابله با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، خروج از وابستگی به درآمدهای حاصل از خام‌فروشی یا شبه­ خام‌فروشی، ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، اشتغال مولّد و جلوگیری از به تاراج رفتن منابع معدنی و طبیعی و محیط زیست، و شناسایی و مقابلۀ جانانه با ترفندهای دشمن در ضدّیّت با « ارزشهای انقلاب و آزادگی و استقلال ایرانیان».

وی گفت‌: نمایندگان باید با مشورت و‌ اخلاص تمام و بدون باج‌خواهی، به امر نظارت اهتمام ورزند و بدانند که حتی با وجود قانون عالی و انتخاب مجریان واجد صلاحیت، اما بدون نظارت منسجم و برنامه ­ریزی ­شده، امکان انحراف فاحش وجود دارد. لذا شایسته است که هرکدام از نمایندگان با اتکا به تخصّص و تجربه خود، بیشترین اهتمام را برای نظارت بر اجرای قوانین و نحوۀ عملکرد مجریان صرف کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود‌: نمایندگان واقعی باید آگاه باشند که اگر درست بخواهند به ایفای وظایف خود بپردازند تردیدی نمی­‌ماند که نه­ تنها در دوران نمایندگی بر مایملک آنها افزوده نخواهد شد، ای بسا از دستاوردهای قبلی خود نیز باید برای خدمت به مردم هزینه کنند و بدانند که اصلاً فرصت اضافی نخواهند یافت که صرف منافع شخصی و خانوادگی خود کنند.

آقامیرسلیم تاکید کرد: امیدوارم آنهایی در انتخابات اسفند امسال حائز اکثریت شوند سابقۀ فعالیت‌شان نشان داده است که به فکر نجات مردم، رفع مشکلات آنها و پیشرفت کلّ کشورند و نه مسائل شخصی و قومی و گروهی خویش.

وی در پاسخ به خبرنگار ما درباره خاطره خوب و بد در دوره یازدهم مجلس گفت‌: پاسخ به این پرسش مجالی مستقل می­‌طلبد، ولی اجمالاً بگویم که در شناخت ترفندهای دشمن و ایادی داخلی آنها به نتایج باارزشی دست یافتیم و این خاطرۀ شیرینی بود. ولی عملاً در خنثی کردن به موقع و کامل آن ترفندها توفیق لازم را به ­دست نیاوردیم که بسیار تلخ است.

آقا میر سلیم در مورد فراغت بعد از دوره یازدهم مجلس گفت‌: انتقال تجارب گران‌بهای دوران نمایندگی به نسل جوان از مهم­ترین اقدامات خواهد بود و سعی می­کنم از این تجربه‌ها و شناخت­‌های مکتسب، برای کمک به ادارۀ بهتر امور کشور استفاده کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. درباره توبه تتلو

  5. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  6. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  11. فردا دیر است...

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  15. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  16. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  23. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

پربحث‌های هفته

  1. چرا این همه بد اخلاقی؟

  2. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  3. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  4. فردا دیر است...

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  6. تنوری که هنوز سرد است...

  7. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  8. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  9. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  10. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  13. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  14. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  15. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  16. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  17. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  18. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. وزیر کشور: مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند

  21. واکنش آمریکا به اظهارات هسته ای کمال خرازی

  22. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  23. تکلیف ۳۰ منتخب تهران در مجلس تعیین شد + گرایش سیاسی

  24. نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

  25. افشاگری رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی علیه «احمد علیرضابیگی»

آخرین عناوین