تحول در نظام اداری کشور الزام انکار ناپذیر است

  4020604041 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور با تاکید بر الزام انکار ناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دو م انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بسیار نقش‌آفرین است.

تحول در نظام اداری کشور الزام انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در هیجدهمین همایش شهید رجایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران طی سخنانی اظهار داشت: از تمامی وزارتخانه‌ها دست‌اندرکاران و همکاران بخش‌های مختلف کشور که حقیقتاً تلاششان در حوزه‌های مختلف قابل تقدیر است تشکر می‌کنم و فقط این نیست که تلاش عده‌ای خاص را مورد تشکر قرار دهیم بلکه بسیاری از افرادی که امید آفرینی می‌کنند زحمات آنها قابل تشکر است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی یک گام انکارناپذیر داریم که تحول اداری در کشور است.

رئیسی ادامه داد: نظام اداری در تحقق اهداف بسیار نقش آفرین است. نظام اداری امیدآفرین کارآمد و چابک در تحقق هدف‌های انقلاب بسیار مهم است تا همه شاخص‌های نظام انقلابی را داشته باشد تا در نتیجه ایمان و تقویت آن، مردم پایه بودن و هم عدالت پایه بودن را داشته باشیم و هم همراه افزایش بهره‌وری را داشته باشد.

رئیس جمهور بیان داشت: ما در این نظام اداری با مشخصه‌هایی که برای نظریه انقلاب اسلامی داریم باید مقایسه کنیم که سازمان اداری کشور متناسب با سازمان آماده شده و در راستای تحقق اهداف نظام انقلابی هست یا فاصله دارد؟

وی ادامه داد: وظیفه همه مسئولان و مدیران و کارمندان آن است که این فاصله‌ها را کم کنیم و نظام اداری متناسب با نظام انقلابی شود و در این راه ممکن است با یک سری موانع و نخواستن‌ها مواجه شویم، چون برخی تحول‌ناپذیرند و وضع موجود را بپسندند.

رییس جمهور گفت: بر کسی پوشیده نیست که مشکلات نظام اداری ما بروکراسی و پیچیدگی و در هم تنیدگی دارد. آن موضوعاتی که موجب کندی کارها می‌شود باید استخراج شود و با کار کارشناسی برای رفع آنها اقدام کنیم.

رییسی متذکر شد: دموکراسی همزاد خود دارد که به قول دانشمندان این همزاد همان بروکراسی است که مشکلات پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

وی در خصوص موضوع حقوق و مزایا کارکنان دولت اظهار داشت: از ابتدای دولت دنبال نظام عادلانه پرداخت بودیم و هستیم. باید این نظام جایگزین نظام چانه زنی برای بودجه سازمان‌ها شود. تا هرکس به میزان کاری که می‌کند دریافتی داشته باشد.

وی ادامه داد: نظام عادلانه پرداخت از آرزوهای جدی است که باید دولت و مجلس دست به دست هم دهند و آن‌را اجرا کنند. نظام عادلانه پرداخت برای کارمندانی که در جای جای کشور در حال خدمت هستند بسیار مهم است و باید پیاده و اجرا شود.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه تصریح کرد: به همه مدیران در سراسر کشور توصیه می‌کنم که فرآیندهای اداری را یک بار باز نگاه و بررسی و تجدید نظر کنند، که آیا فلان گردش کار لازم است؟ در نتیجه این بازنگری کارها چابک‌تر سهل‌تر و آسان‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: از کارهای مهم جهادی بعد از داشتن انگیزه و اندیشه، سرعت اجرای کارها است. باید نقطه هدفی دیده شود و برای رسیدن به آن تلاش شود تا مردم به انجام کارها اعتماد کنند. موضوعی که دشمن نمی‌خواهد انجام شود و نمی‌خواهد شکل بگیرد.

رییس جمهور اذعان داشت: من برخی روندهای اداری را بررسی کردم و مدیران آنها را خواستم و جلسه گذاشتیم. در حالی که خود مدیران هم از آن روند طولانی اداری راضی نبودند. در نتیجه شرایط تغییر کرد و در عرض چند روز مجوزهای بسیاری داده شد، در حالی که در گذشته اینگونه نبوده است.

وی با تاکید بر الزام انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است.

رئیس جمهور در ادامه نظام اداری مردم پایه، عدالت محور، متکی بر ایمان و توام با بهره‌وری را از شاخصه‌های نظام اداری انقلابی برشمرد و افزود: امروز باید ضمن ارزیابی و مقایسه نظام اداری کشور با این شاخصه‌ها ببینیم نظام اداری ما با نظام اداری متناسب برای تحقق اهداف انقلاب چه میزان فاصله دارد.

رئیسی متناسب سازی نظام اداری کشور برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی را وظیفه همه مسئولان و مدیران و کارمندان دانست و تصریح کرد: چنین تحولی ممکن است در ابتدا با موانعی مواجه شود چرا که برخی تحول‌ناپذیرند و به وضع موجود اداره‌ها و سازمان‌ها اکتفا می‌کنند.

رئیس جمهور بروکراسی اداری را یکی از مشکلات نظام اداری کشور و موجب پیچیدگی، درهم‌تنیدگی و کندی کارها دانست و افزود: ما بر کار کارشناسی در نظم اداری کشور تاکید داریم اما باید مراقبت کنیم که هم کار کارشناسی و عالمانه و به دور از اعمال نظرات فردی و شخصی صورت گیرد و هم موجب کندی کار نشود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۱۹۱۱۱۳:۴۷:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۴
نه اینکه در دستگاه قضایی مشکل بروکراسی حل کردید حالا بیایید بروکراسی دولت هم حل کنید
ناشناس۳۲۰۲۰۶۵۱۵:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۴
دولت برای کاهش هزینه های خودش باید تمامی مدارکی را که کارمندان ضمن خدمت گرفته اند‌ را ارزیابی علمی نماید و به این مدارک مانند مدارک دانشگاهی که طرف مستقیم از دانشگاه میگرد و به استخدام در می آید حقوق ندهد بلکه مقدار بسیار مختصری نسبت به مدارک اصلی بدهد
ناشناس۳۲۰۱۹۲۳۱۳:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۴
مهم ترین مشخصه دولت شما شده آمارسازی و بازی با اعدادو ارقام.
ناشناس۳۲۰۱۹۲۸۱۳:۵۸:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۴
بالا ترین تحول در نظام اداری این است که عده زیادی از کارمندان دولت در حین استخدام اقدام به گرفتن مدارک تحصیلی کرده اند و بشدت بار حقوقی سازمان ها را بالا برده اند در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این مدارک فاقد بار علمی لازم بوده و بصورت ناپلئونی و با زد و بند و غیره گرفته شده .
ناشناس۳۲۰۲۰۶۹۱۵:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۴
تغییرات فوق العاده زیاد و متعدد مدیران ارشد، مدیران میانی، و حتی کارشناسان مجرب در وزارت خانه ها و سازمانها بزرگترین معضل سیستم اداری کشور بوده و هست.
سعید۳۲۰۲۰۷۲۱۵:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۴
فارغ التحصیل دانشکده مدیریت هستم. بیایید اثبات کنم بزرگترین مشکل نظام اداری کشور، همین سازمان امور اداری و استخدامی کشور است. خودمون را با شعار گول نزنیم. نظام اداری قربانی بزرگ سیاست شده است. تجربیات را تجربه می کنیم و درس نمی گیریم
ناشناس۳۲۰۲۰۸۷۱۵:۴۵:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۴
با تحول اداری نمی شود ، نیاز به انقلاب اداری داریم ، یک راه حل کلیدی که حلال صدها مشکل است! و آن این است؛ فقط مدیر حق نداشته باشد دهها پرسنل و کارمند خود را انتخاب و ارزیابی کند ، همه پرسنل هم حق داشته باشند آن مدیر را انتخاب و ارزیابی کنند ، حتی اربابان رجوع باید با رضایت و عدم رضایت خود موجب ابقاء و برکناری مدیران بشوند .اینجوری شایسته سالاری با کمترین هزینه رقم می خورد / مدیر واقعی خیلی کم داریم ، همه رئیس هستند چون تفکرشان این است که حرف فقط حرف آنهاست!!!!/
علیرضا۳۲۰۲۱۶۰۱۷:۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۴
بالاترین تحول اداری اخراج حداقل یک سوم کارمندان است که عملا کارایی لازم را ندارند و فقط حقوق میگیرند.‌هیچ کشوری این همه کارمند ندارد. در اکثر ادارات کاری که یک نفر میتواند انجام دهد را چند نفر انجام میدهند آنهم با منت و غرور.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

آخرین عناوین