شارژ انبارهای امدادی به میزان ۲ درصد جمعیت کشور

  4020604003

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان همزمان با هفته دولت، گزارشی از اهم اقدامات انجام شده در این جمعیت طی دو سال اخیر را تشریح کرد.

شارژ انبارهای امدادی به میزان ۲ درصد جمعیت کشور

پیرحسین کولیوند، در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح مهم‌ترین اقدامات جمعیت هلال احمر در دو سال اول دولت سیزدهم گفت: جمعیت هلال احمر ایران طی دو سال گذشته در راستای وظایف مندرج در اساسنامه جمعیت و استراتژی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر چندین  ماموریت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. در این دو سال جمعیت هلال احمر وارد دومین قرن فعالیت خود نیز شد و عمرش از ۱۰۰ سال در کشورما عبور کرد.

وی در تشریح اولویت‌های جمعیت هلال احمر، گفت:‌ ارتقاء سطح آمادگی سازمانی و عملیاتی جمعیت و پاسخگویی موثر به حوادث و سوانح، اولین اولویت ما در جمعیت هلال احمر است. در راستای پاسخگویی بهتر به حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی کشور حادثه خیز ایران که با توجه به تغییرات اقلیمی ابعاد و حجم این حوادث به صورت روزافزون در حال افزایش است جمعیت هلال احمر نسبت به بهبود ارایه خدمات امدادی در ۶۰۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ساحلی، کوهستانی و هوایی کشور  اقدام کرده است. همچنین تعداد ۲۶۴ کانکس امداد و نجات روستایی و جاده‌ای و ۱۹ بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در این راستا فعال است.

شارژ انبارهای امدادی به میزان ۲ درصد جمعیت کشور
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ادامه داد: در همین راستا نیز آزمون جذب و به‌کارگیری۱۵۰۰ نفر برای تامین نیروی انسانی موردنیاز در پایگاه و شعب جمعیت هلال در سال ۱۴۰۱ و ایجاد خدمات بیمه برای ۶۰۰۰ نفر از امدادگران و نجاتگران انجام شد. همچنین افزایش شارژ انبار و دپوی اقلام اضطراری برای تامین دو درصد جمعیت کشور در ۵۷۲ انبار امدادی جمعیت اجرایی شد.

وی از توسعه ۳۵ درصدی کیفی و کمی شبکه انبارهای امدادی سراسر کشور نیز خبر داد و گفت: ۸۲۳۴ تیم عملیاتی تخصصی در قالب تیم ۵ نفره برای امدادرسانی در شرایط اضطراری و بحرانی ساماندهی شدند و در نتیجه این اقدامات زمان پاسخگویی و حضور امداگران هلال احمر در صحنه حوادث ترافیکی به بین ۸ تا ۹ دقیقه رسیده است. 

به گفته کولیوند، اجرای برنامه پاسخ اضطراری جمعیت (EOP) با ایجاد فرآیند تسهیل و تسریع  در امر جمع‌آوری کمک‌های مردمی، حضور فعال در عرصه خدمات داوطلبی در شرایط اضطرار و تامین بخشی از  لوازم مورد نیاز آسیب‌دیده‌گان حوادث ملی و بین‌المللی از طریق مشارکت مردمی، ایجاد شبکه گسترده و کارآمد از گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد و همکار جمعیت هلال احمر برای بهره‌گیری از ظرفیت آنها در بحران‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

توسعه ۲۵ درصدی لجستیک جمعیت هلال احمر
رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از توسعه ۲۵ درصدی کیفی و کمی لجستیک شامل لجستیک هوایی، ساحلی، زمینی، بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت:‌ این موارد در راستای ارتقاء نظام آمادگی برای پاسخگویی به حوادث و سوانح ایجاد شده است.

کولیوند از رشد ۲۵ درصدی در ایمن‌سازی و استانداردسازی تمامی ساختارهای فیزیکی جمعیت هلال احمر برای پایداری در زمان سوانح، خبر داد و گفت:‌در این دو سال با اقدامات انجام شده، شاهد رشد ۴۰ درصدی تامین نیازها و تجهیزات نوین نرم افزاری و سخت افزاری در سوانح ملی مراکز فرماندهی و مدیریت عملیات اضطراری برای ادامه فعالیت بدون اختلال در حوادث نیز بودیم.

وی اضافه کرد:‌ رشد ۲۷۵ درصدی در آموزش‌های تخصصی نیروهای عملیات امداد  و نجات، پیشرفت ۵۳۷ درصدی سازماندهی، حفظ و نگهداری امدادگران و نجاتگران، توسعه ۱۳۶ درصدی شبکه خدمات امداد و نجات، افزایش دو برابری تولید چادرهای امدادی، افزایش سه برابری تولید پتو و ... از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به تشریح برخی از مهم‌ترین عملیات‌های صورت گرفته در دو سال گذشته پرداخت و گفت:‌در این دو سال حوادث غیرمترقبه زیادی را در داخل و خارج از کشور تجربه کردیم. امدادرسانی در حوادث ملی شامل متروپل، زلزله خوی، زلزله هرمزگان، سیل‌های متعدد در کشور و ... از جمله این موارد است. همچنین جمعیت هلال احمر در حوادث بین المللی از جمله زلزله افغانستان، سیل پاکستان، زلزله کشورهای ترکیه و سوریه و ... نیز حضور داشت.

کولیوند با بیان اینکه ارایه خدمات امدادی به زائران امام حسین و اجرای برنامه‌های متنوع در اربعین حسینی از افتخارات جمعیت هلال احمر است، گفت: ارایه خدمات امدادی به حجاج بیت اله الحرام شامل واکسیناسیون قبل از ازاعزام و ارایه خدمات درمانی به زائران در کشور عربستان انجام شد. کمک به توسعه و  ارتقای کیفیت خدمات درمانی و توانبخشی با اولویت آسیب‌پذیرترین افراد و راه‌اندازی مراکز درمانی، دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و توانبخشی و گردشگر درمانی استاندارد مبتنی بر امکان سنجی از دیگر اقدامات انجام شده بود.

وی با بیان اینکه تأمین نیاز و افزایش اثربخشی خدمات ارائه شده به اقشار آسیب‌پذیر در حوزه‌های دارویی، تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی، درمانی و توانبخشی در سطوح ملی و بین المللی در دستورکار قرار دارد،گفت:‌ در این مدت سه دوره کنگره بین المللی با موضوع سلامت در اربعین را برگزار کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از افزایش اعتماد عمومی مردم به خدمات‌رسانی انجام شده در ۳۸ داروخانه جمعیت هلال احمر در سراسر کشور نیز خبر داد و گفت: ارائه خدمات پایه، تخصصی و چند تخصصی توانبخشی در ۲۰۰ واحد توانبخشی در ۸۰ مرکز در سراسر کشور، تامین خدمات درمانی مورد نیاز کشور از جمله دیالیز، ناباروری، طب فیزیکی و...  در ۳۶ مرکز درمانی داخل کشور، پویایی چرخ صنعت کشور از طریق تولید دارو  و افزایش ۲۰۰ درصدی تولید محصولات جامد و افزایش ۵۰۰ درصدی تولید محصولات مایع، افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید محصولات دیالیز، افزایش ۵۰ درصدی تولید محصولات تزریقی، تأمین داروهای مورد نیاز کشور و بیماران خاص و صعب العلاج از طریق واردات داروهای فوریتی و تک نسخه‌ای، تهیه، تأمین و واردات ۱۱۲ میلیون دوز واکسن کرونا از کمپانی سینوفارم کشور چین و نیازمندی‌های فوریتی دارویی کشور، واردات بیش از دو میلیون عدد سرم نمکی و قندی نمکی، ورود محموله‌های ۴۹ و ۵۵ تنی آنتی بیوتیک به کشور ... از دیگر اقدامات انجام شده در این دوسال است.

افزایش ۲۲۰ برابری مبلغ وام‌های بلاعوض هلال احمر به مددجویان
وی با بیان اینکه مبالغ درمانی بلاعوضی که به مددجویان جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود، رشد ۲۲۰ برابری داشته است، گفت: هدف ما کمک به ایجاد جامعه تاب آور در راستای کاهش خطر و پیامدهای حوادث و سوانح است و همواره نیز در این مسیر گام برمی‌داریم.

کولیوند از راه‌اندازی بیش از ۷۰۰۰ خانه هلال در سراسر کشور خبر داد و افزود: تمامی این خانه‌های هلال مجهز به تجهیزات امدادی و فضاهای آموزش به لعضای خانه‌های هلال در راستای ایجاد آمادگی در مردم روستاها و محلات شهری است. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های ما تعداد خانه‌های هلال در سراسر کشور با به ۳۶ هزار دستگاه برسد.

افزایش آگاهی مردم نسبت به مخاطرات طبیعی
وی یکی از اقدامات انجام شده را توجه به حوزه آموزش همگانی دانست، گفت:‌ در این مدت با اقدامات انجام شده شاهد بالا رفتن افزایش آگاهی‌های مردم در برابر مخاطرات طبیعی از عدد ۹ به ۳۱ و کاهش تلفات سوانح سیل و زلزله بودیم که دستاورد قابل توجهی است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان از توسعه خدمات داوطلبان در ۲۴۷ محله کم برخوردار در راستای محرومیت زدائی و فراگیرکردن عدالت اجتماعی در مناطق محروم خبر داد و گفت:ارتقای سطح تاب‌آوری خانواده‌های کم‌برخوردار در مناطق محروم، افزایش سه برابری تعامل با موسسات مردم نهاد و مجامع خیرین و گروه‌های جهادی،افزایش دو برابری راه‌اندازی مجامع خیرین به دبیری جمعیت هلال احمر وایجاد شبکه گسترده و کارآمد از گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد و همکار جمعیت برای بهره‌گیری از ظرفیت آنها در بحران‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است که بار اصلی آن برعهده سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

کولیون درباره اقدامات انجام شده از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز گفت:‌ سازماندهی تیم‌های داوطلبی سحر، سحاب، یاس و دادرس از جوانان جمعیت و توسعه فعالیت جوانان در بیش از ۱۶هزار و ۵۰۰ کانون جوانان، دانش‌آموزی، دانشجویی و غنچه‌های هلال نیز در این مدت انجام شده است. ترویج و گسترش مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های بشردوستانه با تقویت نقش جوانان و داوطلبان،رشد ۵۰ درصدی ثبت مشخصات اعضا و داوطلبان در سامانه عضویت جمعیت هلال احمر و ... نیز در این حوزه انجام شده است.

وی کسب رکورد کاشت صدهزاراصله نهال در مدت کمتراز۲۰ دقیقه در سراسر کشور با مشارکت ۱۰ هزار عضو داوطلب جمعیت هلال احمر را نیز یکی دیگر از این دستاوردها برشمرد و گفت: این اقدام در راستای کمک به بهبود شرایط اقلیمی وترویج فرهنگ منابع طبیعی انجام شد.

 به گفته کولیوند تهیه وتدوین منابع آموزشی متناسب با چالش‌های بومی ومحلی با رویکرد تغییرات اقلیمی و برگزاری کارگاه آموزشی ویژه ۵۰۰ نفر از تسهیلگران زیست محیطی، تشکیل باشگاه آموزش و رسانه (باور) در راستای تربیت و به کارگیری خبرنگاران داوطلب برای پوشش ماموریت‌های جمعیت هلال احمر در سراسر کشور،پیگیری  کسب مجوز سالانه ۲۰۰ ظرفیت برای سربازان امریه در جمعیت هلال احمر، ارتقای سطح دیپلماسی بشردوستانه بین المللی، دریافت جایزه هانری دیویسون یکی از جوایز مهم بین المللی و بشردوستانه، به پاس خدمات شایسته و بشردوستانه جمعیت در سال ۲۰۲۲، دریافت مدال فداکاری به دلیل ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر کشورمان در زلزله ترکیه از رئیس جمهوراین کشور، تقدیر نخست وزیر سوریه از ارائه خدمات امدادی جمعیت هلال احمر ایران در زلزله سوریه و قدردانی ویژه رئیس محترم فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر از جمعیت هلال احمر ایران از دیگر اقدامات است.

وی ازتهیه نسخه سند دیپلماسی بشردوستانه برای نخستین بار خبر داد و گفت:‌ برگزاری دو مدرسه زمستانه و بهاره‌ حقوق بشردوستانه برای فرماندهان ارشد ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تهیه پروپزال اولیه برای تدوین دستورالعمل حقوق مخاصمات مسلحانه برای نیروهای مسلح،تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان امام علی نجف در کشور عراق، رضایت‌مندی مردم، صلیب سرخ یا  هلال احمر و  دولت‌های کشور میزبان از کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده توسط ۱۱ مرکز سلامت جمعیت هلال احمر در خارج از کشور، دریافت کمک مالی از فدراسیون بین‌المللی در راستای کمک رسانی به زلزله‌زدگان خوی و هرمزگان، سیل‌زدگان استان تهران و استان‌های جنوبی کشور و مهاجرین افغانستانی و دریافت کمک مالی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در راستای کمک‌رسانی به مهاجرین افغانستانی در چهار استان کشور از جمله این اقدامات است.

کولیوند از تدوین کتب  با عناوین «تعهدهای حقوق بشریِ گروه‌های مسلح غیردولت»؛ مجموعه مقاله‌های «مسائل جاری و چالش‌های حقوق بین‌الملل بشردوستانه»، «رهنمودهای حفاظت از محیط زیست طبیعی در زمان مخاصمه مسلحانه»، «درآمدی جامع بر حقوق بین‌الملل بشردوستانه»،«نقش موافقت‌نامه‌های خاص در اجرای حقوق بین‌الملل بشردوستانه در مخاصمات مسلحانه غیربین‌المللی» نیز خبر داد و گفت:‌ اقدامات جمعیت هلال احمر با قوت ادامه خواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  16. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  17. من عجله ندارم!

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین