دفاع زاکانی از نحوه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز/ واکنش وحیدی به روایت متفاوت درباره باغ نارنجستان شیراز

  4020601077 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

دفاع زاکانی از نحوه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز/ واکنش وحیدی به روایت متفاوت درباره باغ نارنجستان شیراز

واکنش وحیدی به روایت متفاوت درباره باغ نارنجستان شیراز

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پیش‌ثبت‌نام چهره‌های سیاسی در انتخابات و اینکه آیا آماری از پیش‌ثبت‌نام آنان وجود دارد یا خیر، گفت: چهره‌بودن یا نبودن کاندیداها به ارزش‌گذاری منجر می‌شود و ما نمی‌خواهیم این اقدام را انجام دهیم اما باید بگویم که از همه طیف‌های فکری در انتخابات پیش‌ثبت‌نام کردند.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات نسبت به در نظرنگرفتن اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تکرار چنین رخدادهایی در حرم شاهچراغ، تصریح کرد: برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ در نظر گرفته شده و اقدام هم شده بود اما در مقایسه با حمله‌ای که طراحی شده بود  و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و حتی شلیک به فرد مهاجم، این اتفاق تلخ رخ داد. البته تحکیم حفاظت از حرم شاهچراغ هم در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره درگیری بین آمر به رعایت حجاب و فرد دیگری در شیراز و اینکه آغازکننده درگیری آمر به رعایت حجاب بوده است، تأکید کرد: نه، این حرف غلط است به این دلیل که قوه قضائیه برای کسی حکم داد که به آمر رعایت حجاب حمله کرده بود. این گزارش غلط است و آمر به رعایت حجاب براساس اصول تذکر داده و فرد مقابل او خلاف عمل کرده بود.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره شکل‌گیری صف‌های طولانی در پمپ‌ بنزین‌ها، اظهار کرد: اتفاق مهمی نبوده است. وزارت نفت تدابیری برای ساماندهی بهتر کار خود انجام داده بود و در چند نقطه صف درست شد که با تدبیر انجام شده، این مشکل هم حل شد. برخلاف مصرف بسیار بالای بنزین، وزارت نفت به‌خوبی نیازها را تأمین کرده و مشکلی از این جهت نداریم، هرچند تأکید ویژه به کاهش مصرف و بهینه‌سازی آن وجود دارد.

***

در این زمینه گفتنی است تنها امری که افکار عمومی را در این زمینه اقناع می کند انتشار ویدئوی دوربین های مدار بسته است که ماجرا را از ابتدا تا انتها نشان می دهند. انتظار طبیعی از مسئولان و دولتمردان این است که اگر می خواهند صادقانه با مردم و افکار عمومی مواجه شوند فیلم دوربین های مداربسته را منتشر کنند تا همگان قضاوت درستی از ماجرا داشته باشند.

درباره شلوغی پمپ بنزین ها نیز می توان گفت متاسفانه رویکرد وزیر کشور کوچک انگاری و انکار اصل مشکلات است. از وزیر کشور انتظار می رود در مواجهه با مشکلات به جای انکار مشکلات، در صدد کشف و شناسایی و حل مسئله باشند.

***

انتقاد دو رسانه اصولگرا از وعده‌های اقتصادی دولت رئیسی

مشرق درباره سخنان وزیر کار که مشکل تورم را به دوران قبل از دولت رئیسی ارجاع داده نوشت: «دولت آقای روحانی ایرادات غیر قابل انکاری خاصّه در بحث اقتصادی داشت که خوانش تاریخ سیاسی و اقتصادی بدون این ایرادات اجحاف است.

تأثیر این ایرادات نیز غیر قابل انکار است و همه باید بدانیم که باید با "رأی خوب" در انتخابات‌ها تلاش کنیم تا افراد کارآمدتری در دولت روی کار بیایند که این ضعف‌های عمده را نداشته باشند ایضا بتوانند آنها را رفع کنند.

مع‌الوصف لازم به بیان است که از برخی مقامات دولت سیزدهم این انتظار است که 2 سال پس از اتمام دولت گذشته؛ کارنامه خود برای دستاوردهای جدید و قابل لمس را بیان کنند و همانطور که آقای رئیسی وعده داده بود؛ به دنبال انداختن تقصیرها بر گردن دولت گذشته نباشند. چه اینکه حتما دولت سیزدهم هم عملکردهای قابل توجهی در برخی حوزه‌ها از جمله دیپلماسی منطقه‌ای داشته که می‌تواند لنگرگاه خوبی برای دولت باشد.

اما باید این سؤال مشفقانه۱ را از آقای مرتضوی پرسید که اگر اینهمه مشکلات و ایرادات دولت روحانی منجر به ایجاد تورم شده پس چرا دولت فعلی وعده ساخت 1 میلیون مسکن در سال را داد و آیا مشخص نبود که با این تورم، نه دولت توان ساخت این حجم از مسکن را خواهد داشت و نه عموم مردم می‌توانند اقساط لازم برای ساخت این خانه‌ها را پرداخت کنند؟!»

فردا نوشت: «یک واقعیت است که دولت رئیسی در این دو سال با وجود تمام اقدامات مثبتی که انجام داده، نتواسنت رضایت عمومی را پدید آورد. شاید بخشی از این شرایط به عدم تحقق شعارهایی باشد که در ایام انتخابات داده می‌شد.

دولت رئیسی مشخصا در عرصه اقتصاد کارنامه قابل دفاعی ندارد و بسیاری از وعده‌ها مانند از بین بردن فقط مطلق، کاهش تورم، کاهش قیمت‌ها، کاهش نرخ ارز، افزایش ارزش پول ملی، کاهش نقدینگی، کاهش فاصله طبقاتی و البته ایجاد اشتغال آن طور که انتظار می‌رفت محقق نشد و نه تنها محقق نشد بلکه افزایش عجیب قیمت‌ها به خصوص در حوزه کالاهای خوراکی و اقلام اساسی شاهد چنان افزایش قیمتی بودیم که باعث شوک‌شدن مردم شد.

رئیسی با حذف ارز ترجیحی گفت که یک جراحی بزرگ اقتصادی را آغاز کرده‌ایم اما تا به اینجای کار جراحی بزرگ رئیسی باعث درمان بیماری‌های زیاد اقتصاد ایران نشد. افزون بر این دولت سیزدهم از تیم اقتصادی کارآمدی هم برخوردار نبود.

رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گفت نباید معیشت مردم را به تحریم‌ها گره زد. او می‌گفت که عمده دلیل مشکلات اقتصادی مدیریت اقتصادی داخلی و نه تحریم‌هاست. فارغ از دقیق بودن یا نبودن این سخن اما بی‌تردید اگر مدیریت اقتصادی در داخل خوب باشد، نه همه مشکلات اما بخش قابل توجهی از بحران‌های اقتصادی حل و دستِ‌کم کنترل می‌شود اما تیم اقتصادی دولت در دو سال گذشته علاوه بر آنکه با یکدیگر هماهنگ نبودند، تصمیمات تأثیرگذاری برای رفع مشکلات اقتصادی در حوزه‌های مختلف نگرفتند...

با همه اینها نه می‌شود گفت که دولت در دو سال گذشته بی‌نظیر عمل کرده است و نه می‌شود گفت که ضعیف عمل کرده است. دولت رئیسی حتما در عرصه دیپلماسی موفق بوده که با به نتیجه‌رسیدن احتمالی مذاکرات سیکل موفقیت‌های دیپلماتیکش تکمیل می‌شود اما واقعیتی است که در حوزه اقتصاد عملکرد دولت چندان رضایت‌بخش نبوده است.»

***

بانک‌های دولتی از زیان‌دهی خارج شدند

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار پنج‌ماهه کاهش رشد نقدینگی در کشور که بانک مرکزی اعلام کرده نشان می‌دهد حتی نسبت به عدد هدف‌گذاری نقدینگی، شاهد تحقق وضعیت بهتری هستیم. امیدواریم که همان ۲۵ درصدی که برنامه و هدف‌گذاری بانک مرکزی است تا پایان امسال محقق شود.

وی گفت : در سال ۱۴۰۰ بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه و تعاون و سپه زیان‌دهی داشتند و چنان زیان‌دهی بالایی داشت که سود تمامی بانک‌های دیگری دولتی را صرف خودش می‌کرد. یعنی در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان زیان در سال ۱۴۰۰ برای کل بانک‌های دولتی شناسایی شده بود.

خاندوزی ادامه داد: با تدابیر سخت‌گیرانه‌ای که در نظر گرفتیم از این عدد ۵۰۰ میلیارد تومان زیان بانک‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ به عدد ۷۰ هزار میلیارد تومان سود مجموع بانک‌های دولتی رسیدیم که یک جهش بی‌سابقه در انضباط مالی است. 

***

حمید قره حسنلو به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام تایید احکام شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در پرونده روح الله عجمیان که در ۱۲ آبان سال گذشته در جریان نا آرامی‌های کمالشهر کرج به شهادت رسید، گفت: در این پرونده حکم اعدام دو محکوم یعنی «محمدمهدی کرمی» و «محمد حسینی» پس از تایید دیوانعالی کشور در ۱۷ دی ماه سال گذشته اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه رای صادره در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز به غیر از دو محکوم به اعدام، جهت بررسی و صدور حکم مجدد به همان شعبه اعاده شده بود، اضافه کرد: پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، آرای صادره قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

وی تصریح کرد: متهمان «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» هر کدام به پنج سال حبس نفی بلد و «علی معظمی گودرزی» به سه سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

فاضلی هریکندی در رابطه با صدور حکم حبس نفی بلد برای این متهمان گفت: اتهام متهمان این پرونده که رسیدگی و منتهی به صدور حکم محکومیت قطعی شد، «قتل عمد» نبوده بلکه حسب مورد «افساد فی الارض» و «محاربه» بوده است.

***

دفاع زاکانی از نحوه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که روز گذشته فیلمی منتشر شد که در آن یک ساختمان نیمه کاره تخریب شد و تیر برق و درخت از بین رفت، نظر شما درباره این تخریب‌ها چیست، بیان کرد: متاسفانه قبل و بعد فیلم را تقطیع کرده و سپس فیلم‌ها را منتشر می کنند. ما در موضوع تخریب، ضوابط معینی داریم و کاملا بر اساس ضوابط تخریب کار را انجام می دهیم. ثانیا منطقه بسته خواهد شد. اگر فیلم کامل دیروز را مشاهده کرده باشید، منطقه از سحر بسته خواهد شد. آب و برق و گاز قطع می شود. اینکه از کدام طرف ساختمان را بکشند نیز مهم است تا به ساختمان های دیگر آسیب وارد نشود. ما تقریبا یک روز در میان در سطح شهر تخریب داریم.

شهردار تهران در ادامه در پاسخی مبنی بر علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر، بیان کرد: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد وجود دارد که خودشان نیز به خراب کردن آنان اقدام کرده اند. موضوع حاشیه نشینی و ایجاد یک شرایط ناپایدار همیشه است. در اینجا ملک وقفی است نه دولتی و نه شخصی است. از سوی دیگر از سالیان سال قبل این کار انجام شده و نزدیک به ۶ هزار پلاک ساخته شده است. بالغ بر ۹۰ درصد آن غیرقانونی است. اما در این دولت و از سال گذشته و از زمان فتنه و آشوب هایی که در تهران صورت  گرفت در این منطقه ساخت و ساز غیر قانونی تشدید شد. اصلا نظارت معنایی ندارد. هیچ کدام از اینها پروانه ندارند. یک سه ضلعی وجود دارد که از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت می کند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوب گری‌ها بودیم. ما به عنوان شهرداری اقدام کردیم. در ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ نفر مجروح دادیم.

***

انتقاد کیهان از محکومیت سعید روستایی!

کیهان نوشت: «قوه قضائیه اخیرا در اقدامی هوشمندانه نسبت به برخی از به‌اصطلاح هنرمندان که خارج از حیطه سینما، رفتارهای ناهنجارداشته‌اند احکام متناسبی صادر کرده که باید ادامه یابد اما یک حکم مشکوک هم صادر شده است...

صدور حکم حبس تعزیری و... علیه یک فیلمساز اما مشکوک است و قوه قضائیه برای زیر سؤال نرفتن احکام هوشمندانه خود باید از این موارد جلوگیری کند؛ چرا که مسئولیت عدم حذف صحنه‌هایی که نهادهای نظارتی خواسته بودند با تهیه‌کننده به عنوان صاحب اثر است نه کارگردان. حکم دادن علیه فیلم‌سازی که اثرش- با وجود صحنه‌هایی که مراجع نظارتی، حذف آنها را خواسته بودند- در جشنواره‌های خارجی به توفیقی دست نیافت و در داخل نان توقیف آن را می‌خورد جایزه دادن به اوست.

***

گفتنی است قوه قضائیه می‌تواند با بهره‌گیری از قضات آشنا به هنر، از صدور احکامی که حکم جایزه برای متخلفان را دارد پرهیز و حکم بدوی سوء استفاده‌کنندگان از دنیای هنر را تأیید کند و دایره حقوقی سازمان سینمایی هم مأمور آموزش قانون و قانون‌گرایی به سینماگران تازه‌وارد شود.

***

دهک‌بندی خانوارها تغییر می کند

به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال تغییر دهک بندی خانوارها اظهار داشت: وزارت رفاه آزمون وسع را بررسی می‌کند و احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت بگیرد یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کسانی که به هر طریقی یا ثبت‌نام نکرده‌اند و یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد و یا نسبت به دهک‌بندی‌شان اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند

مرتضوی با بیان اینکه موارد مورد بررسی قرار گرفته و به آنها پاسخ داده می‌شود، افزود: همکاران در حوزه معاونت رفاه و اقتصادی دوباره به اسناد تکلیفی که قانون بر عهده ما قرار داده است آزمون وسع را مجددا بررسی می‌کنند و با بهره گیری از اطلاعات به‌ روز، احتمال دارد تغییراتی در دهک‌بندی‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: به این معنا که ممکن است عده ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین و یک عده از دهک‌های پایین به دهک‌های بالاتر بروند و این ارزیابی مجدد آزمون وسع هم در حال انجام است و نتایج آن در آینده اعلام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص کالابرگ هم توضیح داد: هر کسی که در ۵ دهک نخست قرار داشته باشد و یا در آینده در این ۵ دهک قرار بگیرد مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهد شد، این موضوع در دست بررسی است و احتمالا ظرف ۱۰ تا ۱۵روز آینده نتایج آن اعلام خواهد شد.

***

انتقاد یک فعال جوان اصلاح طلب از نسل خسته اصلاح طلب

سعید نور محمدی عضو و سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره انفعال برخی اصلاح طلبان به مهر گفت: «این نسل اصلاح طلب خسته است. وارد پیری شده است و حوصله و توان و خلاقیت ندارد. فقط کنار گود نشسته و منتظر است تا اگر شرایط تغییر کرد سریع وارد گود شود و سهمش را طلب کند. حاضر نیست خودش تلاش و کنشگری کند تا فضا تغییر کند. به دلیل اینکه به این سبک سیاست‌ورزی عادت کرده است.

از ابتدای انقلاب همه مسئولیت‌ها و پست‌ها تقدیمش شده و هیچ زحمتی برایش نکشیده است. مثل وضعیت فعلی اصولگرایان که دو دستی همه چیز را تقدیم افراد ناکارآمدشان کرده‌اند. نسل خسته جبهه اصلاحات در حال حاضر در تنظیمات کارخانه‌ای‌شان قرار دارند. مثل همیشه خسته هستند. افرادی مثل نبوی و خاتمی با تکیه بر تجربه‌شان کاملاً در اقلیت هستند.

به ظاهر به خاتمی و نبوی احترام می‌گذارند اما نگاهشان به این افراد کاملاً ابزاری است. این دوستان هیچ تغییر نکردند. تنها اتفاق خسته شدن نسل ماست که خواسته‌هایش قربانی شده است. تلاش‌ها و تغییراتی که به وجود آورده عقیم مانده و حالا هم کنار کشیده و قهر کرده است.

ما می‌خواهیم حرف بزنیم ولو اینکه در نهایت موفق نشویم زیرا اصلاً انتخابات فرصت حرف زدن است. آقایان مسئول باید دست از لجاجت با نسل ما بردارد. مسئولان باید قبول کنند این زندگی، حق نسل صبور ما نیست.

ما با تکیه بر جوانی‌مان بزرگترین فرصت برای توسعه کشور بودیم. اما حاکمیت با میدان دادن به افراد ناکارآمد و فرصت‌طلب از یک سو و نسل خسته جریان اصلاحات با خودخواهی و منفعت‌طلبی این فرصت را از کشور گرفتند. حالا هم تا یک تا دو دهه دیگر کشور وارد میان‌سالی و پیر سالی می‌شود و فرصت توسعه برای همیشه از کشور گرفته خواهد شد.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۹۹۲۵۰۰۱:۰۵:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۲
از دهک بندی یارانه رسیدیم به صدک بندی ..... تمام مفسدین اقتصادی از طریق این سازمان هدفمندی باید مشخص شوند ولی چرا این افراد به قانون سپرده نمیشوند ؟
ناشناس۳۱۹۹۴۰۹۱۰:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۲
تا جامعه بیشتر از این افسار گسیخته و یله و رها نشده است هر چه سریعتر قانون جدید و عفاف را اجرایی کنید با مماشات های صورت گرفته در گذشته پ بخصوص یکسال اخیر ناقضین قوانین کشور گستاخ و بی حیا شده اند و روز به روز جامعه را به سمت برهنگی و بی حیایی و هرزگی بیشتر سوق می دهند..
ناشناس۳۱۹۹۲۸۱۰۶:۴۵:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۲
چرا فیلم دوربین های مدار بسته نارنجستان را پخش نمی کنید؟
ناشناس۳۱۹۹۳۲۳۰۸:۲۵:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲
اگر باشد شما نگران نباش پخش می شود و فعلا شما این را می گویی بعدا یک چیز دیگر!!
ناشناس۳۱۹۹۶۱۶۱۵:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۲
اگر حق با آمر به معروفه فیلم رو پخش کنن و شک و شبهه رو رفع کنن چرا این کار رو نمی کنن ؟!
ناشناس۳۱۹۹۶۵۵۱۶:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲
پخش کنه که همه ببینند مقصر کی بوده..
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۹۹۲۸۴۰۶:۵۵:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۲
در باره پاسخ جناب آقای وزیر کشور باید گفت صرف اینکه دادگاه علیه فرد ضارب حکم داده است کفایت موضوع مورد سئوال را نمی کند. بارها شده است که احکام دادگاه بدوی در یک مرجع بالاتر مانند دیوانعالی کشور نقض گردیده است کما اینکه همین چندی قبل در رسانه ها آمده بود که حکم حتی سه بار اعدام در دادگاه بدوی(ساری) در دیوانعالی کشور نقض شده است. بنابراین با منطق اینکه فرضا دادگاه چنین حکم کرده است نمی شود افکار عمومی را اقناع نمود. ضمنا وظیفه حداقلی اینجانب همراه و خواننده الف ایجاب می کند از نظریه پیوست سایت الف ذیل اظهارات آقای وحیدی بسیار تقدیر و تشکر نمایم. باشد که این رویه بحق و شایسته رسانه ای در سایر موارد هم تسری یابد ان شاء الله.
ناشناس۳۱۹۹۳۲۴۰۸:۲۶:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۲
با آن روزنامه برخورد کنید بابت نشر دروغ
ناشناس۳۱۹۹۶۳۰۱۵:۳۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۲
دوست عزیز ابتدا دروغشو ثابت کن بعد حکم بده.
عمران۳۲۰۰۲۷۴۰۸:۳۹:۱۱ ۱۴۰۲/۶/۳
دروغ و یا راستش را شما «تشخیص» دادی یا «آرزو» کردید؟
ناشناس۳۱۹۹۳۶۶۰۹:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۲
کارمزدها را بالابردیدولی میزان انتقال پول را نه. بعد میگویید بانکها دیگر زیان ده نیستند!
ناشناس۳۱۹۹۴۴۷۱۱:۵۰:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲
دولت روحانی 100 سال مملکت را به عقب برد زیرا در دهه 90 همه شاخص های اقتصادی منفی بود حتی توان تامین برق مصرفی کشور را نداشتن اصلاح طلبان مانع توسعه و پیشرفت کشور هستن.
ناشناس۳۱۹۹۵۷۹۱۴:۲۲:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۲
دولت روحانی تمام شد رفت. فعلا دولت ریسی با مجلس انقلابی سر کار هستند
حمید۳۱۹۹۴۵۸۱۲:۰۶:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۲
در مورد موضوع باغ نارنجستان باید گفت که دادگاه تشکیل شده ومنطق حکم میکنه که قاضی دفاعیات هر دو طرف را شنیده و بعد حکم صادر کرده و حتما اگر بحث رفتار خارج از عرف عامر به معروف مطرح بوده یقینن قاضی رسیدگی کننده درخواست فیلم دوربین مداربسته را کرده وبعدا حکم داده به هر حال میبایست قوه قضاییه که مرجع رسیدگی کننده هست شفاف سازی کند
ناشناس۳۱۹۹۶۹۶۱۷:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۲
آمر به معروف صحیح است.
عمران۳۲۰۰۲۸۲۰۸:۴۱:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۳
خوب اگر این اعتقاد را دارید پس انتشار فیلم دوربین مداربسته نباید مشکلی ایجاد کند. علنی بود دادگاه نباید مشکلی داشته باشد. مصاحبه با خانواده ی متهم نباید مشکلی ایجاد کند. اما جلوی آن گرفته شد و فقط با خانواده ی آمر به معروف مصاحبه شد، فیلم هم منتشر نشد، و دادگاه هم علنی نبود.
ناشناس۳۱۹۹۵۵۷۱۴:۰۳:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۲
من موافق حجاب ولی مخالف حجاب اجباری ام
سید۳۱۹۹۶۶۳۱۶:۱۳:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۲
سلام و احترام بنده خود بارها در خیابان ها با چنین صحنه هایی مواجه شده ام که مشخص است یک کارشناس بالای سر فرایند انجام کار نیست .
ناشناس۳۱۹۹۷۰۳۱۷:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۲
بجای تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز ، بپرسید برای چه غیر مجاز ساختن ، چون شهرداری و نظام مهندسی این قدر هزینه های مجوز ها را زیاد کردند و برای خودشان دب دبه و کپ کپه درست کردند که مردم مجبور به ساخت و ساز غیر مجاز میشوند
ناشناس۳۲۰۰۳۶۸۰۹:۳۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۳
مسوولین جوری حرف میزنند که انگار مملکت مشکلی ندارد و اگر باشد جزیی هستند.
ناشناس۳۲۰۱۳۷۳۰۱:۱۹:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۴
عدالت اجتماعی عصاره فعالیت دولتهاست ، عدالت در توزیع قدرت، ثروت، امکانات، تجهیزات، مجوزات، وام ها ، انحصارات، بورسیه ها، تریبون ها، کرسی ها و ... که نتیجه آن می شود اندازه سفره ها در همه دهک ها ... حال سفره ها کوچک تر شده یا بزرکتر؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  8. درباره توبه تتلو

  9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  20. تنوری که هنوز سرد است...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. تنوری که هنوز سرد است...

  10. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  11. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  13. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  14. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  15. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  16. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  17. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  18. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  19. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  20. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  21. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  22. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  23. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  24. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

  25. تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست

آخرین عناوین