روایت کاوه از قهرمانی آزادکاران جوان در اردن

  4020601026

سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان گفت: با توجه به حضور روس‌ها، امسال رقابت‌ها در اردن بسیار سخت و حساس پیگیری شد. ما نیز برای موفقیت خود نقشه راهی را تدارک دیدیم و آزادکاران کشورمان عملکرد خوبی داشتند و توانستند قهرمان جهان شوند.

روایت کاوه از قهرمانی آزادکاران جوان در اردن

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۳ تا ۲۵ مردادماه در شهر امان کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران با مدال‌های طلای محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ابوالفضل بابالو در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، ۲ مدال نقره علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم و مدال برنز علی خرمدل در وزن ۶۱ کیلوگرم با ۱۶۵ امتیاز برای سومین بار پیاپی و مقتدرانه بعنوان قهرمانی جهان دست یافت. پس از تیم ایران آمریکا با ۱۵۲ امتیاز دوم شد و هند نیز با ۱۰۲ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

محسن کاوه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص قهرمانی تیم کشتی آزاد جوانان در رقابت‌های جهانی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و حضور روس‌ها امسال رقابت‌ها در اردن بسیار سخت و حساس پیگیری شد. ما نیز برای موفقیت خود نقشه راهی را تدارک دیدیم و در اردوها و حضور در رویدادهای آسیایی نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و قرار بر این شد تا طبق نظر کادرفنی نفرات بیشتر بر روی نقاط ضعف خود کار کنند.

وی همچنین به عملکرد سه ملی‌پوش با تجربه در اردن، گفت: در خصوص احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم با توجه به اینکه سال گذشته در رقابت‌های جهانی توانسته بود مدال برنز را کسب کند، از او توقع می‌شد که بتواند با آمادگی و تجربه بهتر مدال طلا را بدست آورد، متاسفانه نتوانست آنگونه که می‌خواستیم، توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد و در مقابل حریفی از جمهوری آذربایجان با ضربه فنی تن به شکست داد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. احمد محمدنژاد جوان باید نقشه راه پنهانی که از سوی برخی افراد برای او طراحی را کنار بگذارد؛ برخی افراد به دنبال ضعیف کردن این کشتی‌گیر هستند و باید هرچه زودتر او به خودش بیاید و با کمک از کادر فنی به رشد کشتی خود کمک کند.

سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان در پاسخ به این سوال که گفته شده در صورت عدم موفقیت محمدنژاد جوان باید او در وزن بالاتر خود را محک بزند، خاطر نشان کرد: باید او مسیر خود را روشن کند و به نظر من کشتی‌گیری که به دنبال موفقیت است در هر وزن می‌تواند موفق باشد. برای حضور در یک وزن بالاتر باید بیشتر تلاش و تمرین کرد.

کاوه ادامه داد: مبین عظیمی آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم نیز پیش از حضور در رقابت‌های جهانی از ناحیه زانو مصدوم شده بود و خوشبختانه توانست توانایی خود را به خوبی نشان دهد و همانند قهرمانی آسیا در اردن نیز به مدال طلا برسد. برای مبین نیز پیش از حضور در اردن با شبیه‌سازی حریفان، آمادگی او را تا حدودی بالا بردیم تا بتواند بر روی تشک حاضر شود. با توجه به اینکه عظیمی از سقز به تیم ملی جوانان راه یافته بود ولی برای مرور فن نیز هیچ حریف تمرینی در شهرش نداشت با این وجود او توانست با انگیزه و تلاش زیاد، به قهرمانی جهان دست یابد.

 

سرمربی تیم کشتی آزاد جوانان به موفقیت امیررضا معصومی نیز اشاره کرد و خاطر شان کرد: معصومی نیز در سنگین وزن عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و تا حدودی طلای او در جهانی قابل پیش‌بینی بود. امیررضا با تلاش به دنبال پیشرفت است و روز به روز به روزهای اوج خود بازخواهد گشت. او در این رقابت‌ها با چند زیرگیری عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت و آمادگی او باعث خواهد شد که رقابت در وزن ۱۲۵ کیلوگرم با امیرحسین زارع با حساسیت بیشتری پیگیری شود چرا که این دو در حال حاضر از مدعیان این وزن به حساب می‌آیند. در خصوص عملکرد بابالو با توجه به پنجمی او در رقابت‌های آسیایی، از لحاظ روحی و روانی روی او کار شد و توانستیم با آمادگی لازم او را برای جهانی اردن آماده کنیم.

کاوه این راهم گفت: در مجموع عملکرد آزادکاران در اردن مطلوب بود و این امید می‌رود که در آینده برخی نفرات از جمله محمدرضا شاکری، ابوالفضل بابالو، علی رضایی، مبین عظیمی، امیررضا معصومی، ابراهیم خواری و ابراهیم الهی بتوانند در رده بزرگسالان حرف زیادی در عرصه جهانی داشته باشند.

وی همچنین به نقش مربیان سازنده استان‌ها در تربیت نسل جدید نیز پرداخت و ادامه داد: در ۶ ماه گذشته حدود ۱۶ مربی فعال در کشور شناسایی شدند و توانسته بودند جوانان زیادی را از سطح باشگاه‌ها تربیت کنند. در رقابت های جهانی و آسیای برخی از این مربیان در کنار این تیم حضور داشتند و توانستند تاثیر گذار باشند. ما توانستیم از شعار نیز به عمل بپردازیم.

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد همچنین در خصوص معرفی تیم امیدها برای رقابت‌های جهانی پیش‌رو نیز اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به حضور برخی نفرات در انتخابی تیم ملی و جام تختی، عملکرد آنان در حال بررسی بوده و تا چند روز آینده نفرات مشخص خواهند شد. در خصوص زمان انتخاب نفرات نهایی این رشته در بازی‌های آسیایی هانگژو ظرف تا ۲روز آینده مشخص و نفرات معرفی خواهند شد.

 
 
  
  

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. درباره توبه تتلو

  5. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  6. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  7. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  8. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  11. فردا دیر است...

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  15. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  16. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  22. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  23. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

آخرین عناوین