تاکید اژه‌ای بر گفتگو با مردم/ روایت متفاوت روزنامه اصولگرا از ماجرای باغ نارنجستان شیراز/ دیدگاه واعظی درباره انتخابات

  4020530065 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

تاکید اژه‌ای بر گفتگو با مردم/ روایت متفاوت روزنامه اصولگرا از ماجرای باغ نارنجستان شیراز/ دیدگاه واعظی درباره انتخابات

روایت متفاوت روزنامه اصولگرا از ماجرای نارنجستان شیراز

فرهیختگان نوشت: «چند هفته قبل، ماجرا از انتشار یک فیلم در نارنجستان قوام شیراز آغاز شد. ظاهرا خانم آمر به معروف پس از تذکر لسانی برای رعایت حجاب به یک زن توسط مردی که همراه آن زن است، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و از این ضرب و شتم صورت‌گرفته هم فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود...

روایت منتشر شده در فضای مجازی و رسانه‌ها، اما تنها یک سمت از ماجراست.

براساس گفته‌های خبرنگار محلی شهرستان شیراز ظاهرا داستان از این قرار است که خانواده‌ای زاهدانی که برای مسافرت به شیراز رفته‌اند، برای بازدید از باغ نارنجستان قوام وارد باغ می‌شوند و طبق فیلم دوربین‌های مداربسته نارنجستان قوام، خانم حجاب دارد.

پس از ورود به باغ نارنجستان، روسری خانم کمی عقب می‌رود اما به‌طور کامل از سرش نمی‌افتد. خانم چادری حاضر در باغ نارنجستان، چندباری برای رعایت حجاب کامل به آن خانواده تذکر می‌دهد.

بار آخر خانم چادری با لحن بدی مجددا تذکر خود را برای رعایت پوشش تکرار می‌کند. خانواده طرف مقابل باز هم به شیوه‌ای خانم چادری را دست به سر می‌کنند.

بار آخر اما خانم چادری خودش برای پوشاندن روسری آن خانم، اقدام می‌کند. همین که می‌خواهد این کار را انجام دهد، میان خانم چادری و خانم طرف مقابل درگیری پیش می‌آید. خانم چادری به خانم طرف مقابلش مشت می‌زند و خانم طرف مقابل پرت می‌شود.

در این بین خانم چادری فحاشی نیز می‌کند. همسر آن خانم در این صحنه، جلو می‌آید که خانم چادری مجددا به همسر آن خانم هم فحش می‌دهد و ضربه می‌زند. در اینجا بود که مرد پس از عصبانی شدن، با خانم چادری درگیر می‌شود و فیلم آن منتشر می‌شود.

آنچه که محل ایراد فعالان رسانه‌ای شیراز است، این مدل رفتارها به نام امر به معروف است که از باب شدنش در شیراز واهمه دارند؛ چراکه این امر چیزی به جز ایجاد دو دستگی میان مردم نخواهد بود.

در حال حاضر مطالبه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شیراز این است که برای جلوگیری از از ضایع شدن حق این خانواده زاهدانی که از قضا میهمان شیرازی‌ها بودند، فیلم‌های دوربین مداربسته مجموعه نارنجستان قوام منتشر شود تا در این بین ابهامات به وجود آمده نیز شفاف شوند.

بی‌شک انتشار اصل فیلم‌ دوربین‌های مداربسته نارنجستان قوام، در روشن شدن حقیقت کمک خواهند کرد و اگر در این بین اشتباه و خطایی از خانم آمر به معروف صورت گرفته، دیگر کسی با نام و عنوان امر به معروف، به هموطن خود بی‌احترامی و توهین نخواهد کرد...

هیچکس منکر لزوم رعایت حجاب به‌عنوان یک واجب شرعی و صدالبته قانون کشور اسلامی نیست اما اگر رفتارهای پرخاشگرانه با نام و عنوان امر به معروف باب شود و از آنسو افراد هم برای دفاع از خودشان وارد درگیری فیزیکی یا کلامی شوند، چه بر سر جامعه ما خواهد آمد؟ آیا چنین رفتارهای هیجانی، نتیجه‌ای به‌جز دودستگی و شکافی عمیق بین اقشار جامعه با عقاید مختلف خواهد داشت؟...

درحال حاضر مطالبه اصلی مردم شیراز درخصوص اتفاق نارنجستان قوام، انتشار فیلم‌های مداربسته برای شفاف شدن افکار عمومی درخصوص این اتفاق است. اگر خانم آمر به معروف در انجام تکلیف شرعی، تخطی کرده است؛ مسئولان امر صادقانه اشتباه این خانم را اعلام کنند و از خانواده زاهدانی بخواهند تا شکایت خود را از خانم آمر به معروف مطرح کنند.

اگر هم خانم آمر به معروف حساسیتی از پیش به وجود نیاورده (البته طبق اخبار واصله به «فرهیختگان»، آن خانم آغازگر درگیری بود) همین را هم صادقانه اعلام کنند. آنچه که ممکن است به این دو دستگی دامن بزند، طرفداری از یک سمت از موضوع با نام و عنوان امر به معروف و نهی از منکر است.

هرچند خود دادگستری استان فارس اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به شکایت هر دو سو را دارد اما جو به‌وجود آمده در بین مذهبیون افراطی، علیه خانواده ضارب است.

هرچند تا به این لحظه «فرهیختگان» راه ارتباطی با خانواده ضارب پیدا نکرده است اما براساس گفته خود خبرنگاران، ظاهرا مرد ضارب تقریبا یک ماهی را برخلاف قانون آزادی با قید وثیقه، در زندان است. اهمیت شفاف‌سازی چنین اتفاقی به این دلیل است که کسی به بهانه امر به معروف، حرمت‌شکنی نکند.»

***

برنامه پیشنهادی به اصلاح طلبان: از زادگاهتان نامزد شوید

کمال الدین پیرموذن، فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس درباره انتخابات مجلس گفتگویی با خبرآنلاین داشته که بخش هایی از آن را می خوانید:

«-جهانگیری به من قول داد برای حضور افراد رایزنی خواهد کرد، من گفتم چون آقای لاریجانی نیست جهانگیری را به عنوان رئیس بیاوریم و با ایشان صحبت کردم ،آخر فرمایش ایشان این بود که من در 26 سالگی نماینده بوده ام و بعد استاندار، وزیر و معاون رئیس جمهور بوده ام، مشخص بود که ایشان خودش را بیشتر نیروی اجرایی می داند و از این جهت کوتاه آمدیم .

-بنده پیشنهادم این بود به لحاظ اینکه ترس و دلسردی افراد ناشی از عدم مشارکت در کلان شهرها و در پایتخت برای انتخابات پیش رو زیاد است ،آنها از زادگاه شان کاندیدا شوند. با آقای مطهری و پزشکیان هم در این خصوص صحبت کردم.

-یکی از دستگاه ها بسیار تاثیرگذار در بُعدِ تایید صلاحیت چندین ساعت با آقای بهزاد نبوی و اقای میردامادی جلسه داشتند و همه شان قانع شده بودند و در نهایت ظاهرا دو تا مشکل پیش آمده است. یکی ترس از عدم مشارکت مردم در کلان شهرها و تهران، دوم این قانونی که در مجلس تصویب شد. استنباط این آقایان این بود که این قانون ملعبه ای است برای مهندسی انتخابات.

-تا آنجا که من در جریان بودم افرادی نزدیک به آقایان خاتمی، سیدحسن خمینی و لاریجانی و ... پیگیر بودند که نخبگان و شایستگان کاندیدا شوند.»

***

تاکید اژه‌ای بر گفتگو با مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناظر بر اینکه «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم»، گفت: باید همه فرمایشات و دستورات و این نویدی که رهبر حکیم انقلاب فرمودند را جدی بگیریم و انتظارات ایشان را محقق کنیم؛ در این مسیر، روحیه جهادی و انقلابی، اراده قوی، تلاش مضاعف و همدلی و همراهی مسئولان قوا با یکدیگر و با مردم لازم است؛ برای تحقق همدلی میان مسئولان با یکدیگر و میان مسئولان با مردم نیز باید گفتگو کنیم؛ نه صرفاً از طریق رسانه، بلکه باید در کنار هم و کنار مردم بنشینیم و مسائل و نقطه‌نظرات یکدیگر را استماع کنیم و به یک درک مشترک در راستای رفع مسائل دست پیدا کنیم.

***

لایحه عفاف و حجاب هنوز به شورای نگهبان ارسال نشده است

محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی اخبار منتشره شده مبنی بر اینکه لایحه حجاب و عفاف از کمیسیون حقوقی به شورای نگهبان ارسال شده است، اظهار کرد: بعد از رای مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی‌ (بررسی در کمیسیون به جای صحن) این لایحه به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: روال بررسی طرح‌ها و لوایح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بدین گونه است که بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون، گزارش به صحن علنی برای تعیین مهلت اجرای آزمایشی ارجاع می‌شود و بعد از آن گزارش به شورای نگهبان فرستاده خواهد شد لذا صحن علنی درباره محتوای گزارش ورود نخواهد داشت و تنها مهلت اجرای آزمایشی را تعیین می‌کند؛ این روال در مورد لایحه حجاب و عفاف هم مطرح است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی گزارش خود درباره پیشنهاد مهلت اجرای آزمایشی لایحه عفاف و حجاب را به صحن علنی نداده است لذا هنوز مصوبات کمیسیون به شورا ارجاع نشده است چون ارجاع مصوبات درباره لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان بعد از تصویب مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی صورت می‌گیرد.

***

واکنش کنعانی به احتمال دیدار رئیسی و بایدن در سازمان ملل

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوال یک خبرنگار ژاپنی مبنی بر اینکه در برخی از رسانه‌ها منتشر شده که احتمالاً در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نشست مستقیمی بین مقامات ایران و آمریکا برگزار خواهد شد، گفت: هیچ برنامه‌ای برای انجام مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و یا جای دیگری وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط گفت: مذاکرات غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا صرفا در چارچوب مذاکرات تعریف شده، انجام شده است. این مذاکرات در ارتباط با تبادل زندانیان و رفع انسداد دارایی‌های ایران و انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده است.

کنعانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی تاکید کرد : علاوه بر آزادی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی،  روند انتقال بخش دیگری از دارایی‌های ایران در عراق نیز به تدریج شروع شده است و بخشی از آن نیز منتقل شده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با افزایش حضور نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه نیز گفت: آمریکا از تقویت روند همکاری بین کشورهای جنوب و شمال خلیج فارس نگران است و در همین چارچوب می‌بینید که همزمان با افزایش روند همگرایی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس ادعاهایی از سوی دولت آمریکا مطرح می‌شود و یا اینکه نیروهای نظامی جدیدی به منطقه اعزام می‌شود. این اقدامات کاملا تحریک کننده است و بر خلاف روندی است که اکنون در منطقه ما شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: ما خوش‌بین هستیم که روند همکاری‌ها در منطقه با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت کند و ما شاهد شکل‌گیری ثبات در منطقه با تمرکز بر امنیت درون‌زا باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه گفت: نیروی دریایی ایران با هوشیاری، دقت و به صورت حرفه‌ای با هر گونه اقدام غیر قانونی از ناحیه هر طرفی که باشد برخورد خواهد کرد. این برخورد حرفه‌ای، هوشمندانه و قانونی است. ما تحولات در منطقه را با دقت رصد می‌کنیم و در مورد این تحولات با کشورهای پیرامونی منطقه خلیج فارس تبادل نظر و رایزنی داریم.

***

سوال از وزیر ارتباطات به دلیل سرعت پایین اینترنت اعلام وصول شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

سوال ملی سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان از وزیر اقتصاد درباره دلایل توقف ناپذیری نرخ تورم

دو سوال ملی مجتبی توانگر نماینده تهران و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارزیابی اثرات فیلترینگ و سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات و مشکلات ناشی از سرعت و کیفیت پایین اینترنت

***

دیدگاه واعظی درباره انتخابات

محمود واعظی عضو حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با مهر در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم با اشاره به اهمیت صندوق‌ها در انتخابات گفت: ما به عنوان حزب اعتدال و توسعه هیچگاه با صندوق رأی قهر نکردیم و همواره تلاش کردیم حضور فعال داشته باشیم. این بار هم که انتخابات مطرح شده است، به امید آنکه شرایط نسبت به دو انتخابات گذشته تغییر می‌کند و انشاالله اصلاحات و تغییراتی در کشور به وجود می‌آید و در شش هفت ماه باقی مانده امید مردم بالا می‌رود، از همکارانمان که در شهرستان‌های مختلف که علاقه و توانایی لازم را دارند خواستیم و تشویق کردیم که نام نویسی کنند.

واعظی تاکید کرد: این ثبت نام‌ها نباید آدرس غلطی باشد که معنایش این است که شرایط عوض شده است و مردم گسترده حضور پیدا می‌کنند. لازم است برای حضور گسترده مردم در پای صندوق رأی در چند ماهه باقی مانده تلاش بشود و امید مردم افزایش یابد.

وی افزود: ضروری است سیاست‌هایی تغییر کند، انتخابات آزادتر برگزار شود و تفکرات و جناح‌های مختلف که دلسوز نظام هستند و قانون را قبول دارند، با دارا بودن نظرات مختلف صلاحیتشان احراز شود و بتوانند در انتخابات شرکت کنند، لذا ما منتظر هستیم آن چهار اصلی که مقام معظم رهبری فرمودند، اجرا شود.

***

حمله روزنامه دولت به جهانگیری

ایران نوشت: «اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گوی اخیرش با روزنامه شرق، مدعیانه معتقد است، حاکمیت تنها آن زمانی که اصلاح‌طلبان رأی نمی‌آورند به حق انتخاب مردم باور دارد، اما نکته جالب آنجاست که او به این سؤال پاسخ نمی‌دهدکه «چرا وقتی عملکرد این جریان سیاسی با وجود در دست داشتن دولت و مجلس مردم را ناامید و سرخورده می‌کند و علائم رویگردانی رأی‌دهندگان از این جریان هویدا می‌شود، اصلاح‌طلبان هیچ سنگری را بهتر از بی‌فایده دانستن انتخابات پیدا نمی‌کنند؟»...

او در پاسخ به سؤالی درباره حضور مردم در پای صندوق‌های رأی هم به‌ جای تأکید بر ضرورت «مشارکت حداکثری مردم» که از هر فرد دلسوز منافع ملی و هر کنشگر سیاسی دلبسته کشور و نظام انتظار می‌رود، در اظهارنظری منفعلانه و از سر بی‌تفاوتی گفته: «بستگی به شرایط دارد. ممکن است یک واکنش مردم این باشد که یأس و سرخوردگی به حدی رسیده باشد که فکر کنند هیچ کاری نمی‌شود کرد و شرکت در انتخابات بی‌فایده است یا تصور کنند برای تغییر وضع موجود باید در انتخابات شرکت کنند و نگذارند کشور بیش از این خسارت ببیند، اما حاکمیت بداند که باید در پیشگاه تاریخ به ملت ایران پاسخگو باشد. حتی اگر الان کسی از آنها توضیح نخواهد، بالاخره روزی ملت ایران از آنها توضیح خواهد خواست». اظهار این نظرات از سوی فردی که بیشتر عمر خود را پشت میز مسئولیت‌های مختلف در نظام جمهوری اسلامی طی کرده، از قبال این مسئولیت‌ها اعتبار گرفته و کسی که هشت سال متوالی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور در جایگاه دومین مقام عالی اجرایی کشور مسئولیت داشته، نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد! چرا که گفتن از ضرورت پاسخگویی به ملت ایران از زبان کسی که خود در زمان مسئولیت پرونده قطور ایجاد بستر تخلفات در تخصیص ارز 4200 تومانی و فراهم کردن زمینه رانت و انحصار در تولید محصولات مورد نیاز مردم را بر جای گذاشته بیش از هر چیز فرار رو به جلویی است که سناریوی آن پیش چشم افکار عمومی بیش از حد نخ‌نما شده است. پاسخگویی به ملت ایران اتفاقاً در قبال همین کارنامه سبب یأس و ناامیدی، ضروری است.

دیدگاه کاربران

جمال۳۱۹۶۸۱۸۲۰:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۳۰
فراجا باید از مامور پلیس نارنجستان شیراز دفاع کند
ناشناس۳۱۹۶۹۹۷۲۳:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۳۰
این مامور نما باید خلع لباس شود و اخراج
ناشناس۳۱۹۶۸۳۵۲۰:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۳۰
جهانگیری و روحانی و زنگنه باید در پیشگاه تاریخ به ملت ایران پاسخگو باشند
علیرضا نیک منش۳۱۹۷۰۰۳۲۳:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۳۰
این افراد به بسیاری از مردم به خصوص بخشی از جوانان دهه شصت و هفتاد ظلم کردند.
مهدی۳۱۹۷۱۶۸۰۸:۰۳:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
دوستانی که ابراز مخالفت کردند یعنی با پاسخگویی مخالفند؟!
ناشناس۳۱۹۷۳۳۹۰۹:۵۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
شما در حال حاضر مدیران فعلی رو در زمینه اقتصاد و مدیریت اجتماعی و فرهنگی پاسخگو کن تا برسیم به قبل...
ناشناس۳۱۹۷۴۸۱۱۱:۳۸:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اول قبلی ها باید پاسخگو باشند تا برسیم به بعد .
مانی۳۱۹۷۴۵۱۱۱:۱۴:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با پاسخگویی و شفافیت مخالف نیستند،بلکه معتقدند شما آدرس غلط میدهی.آنکه باید پاسخگوی جوانان دهه 60-70 و مشکلات تحریم و... باشد حاکمیت است نه دولت روحانی .آنکه دولت و حاکمیت یکدستش هم امور را بدتر از قبل کرد باید جواب فرصت سوزی و فرار نخبگان و سرمایه ها را بدهد!
ناشناس۳۱۹۷۹۰۴۱۶:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۵/۳۱
نه، اینکه فقط اونها باید پاسخ دهند مخالفند.
ناشناس۳۱۹۷۵۰۱۱۱:۵۷:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
محاکمه روحانی و کابینه اش که اقتصاد مملکت را ته دره برد.
ناشناس۳۱۹۶۸۷۰۲۱:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۳۰
لایحه عفاف و حجاب در مجلس تصویب شد . درسته؟
ناشناس۳۱۹۷۰۱۷۰۰:۱۲:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
قانون بوده از قبل با وقت کشی قانون جدیدی می خواهند تصویب کنند
ناشناس۳۱۹۷۰۴۱۰۰:۴۲:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
مجلسی داریم به شدت مردمی. هر چی اون 5 درصد طرفدارانشون بگن تصویب می‌کنن.
ناشناس۳۱۹۶۸۸۳۲۱:۴۰:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۳۰
باید دید چنین روایتی که فرهیختگان بیان کرده درست است یا نه؟ به هر حال جامعه ما در خیلی از موارد آگاهی کافی ندارد و این موجب ضربه به جامعه است. مثل کسانی که وجوب حجاب و وجوب امر به معروف و نهی از منکر را در دین نمی دانند در حالیکه این ها طبق نظر تمام مراجع بزرگوار گذشته تا کنون واجب هستند و مثل کسانی که روش امر به معروف را بلد نیستند و باعث مشکلات دیگری می شوند.
ناشناس۳۱۹۷۲۰۲۰۸:۴۱:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چیزی که عیان است این است که شرط اولیه وجوب امر به معروف که همان مفسده ساز نبودن آن است اصلا توجهی به آن نمیشود . همین یک نمونه چندین خانواده را درگیر خودش کرده و عملا مفسده زیادی ایجاد کرده است .
ناشناس۳۱۹۷۳۶۴۱۰:۱۸:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
در مورد حجاب به هیچ وجه نظر دین مطابق تبلیغ رایج فعلی نیست. متاسفانه اکثرا مطالعه ای در مورد ان نمی شود و صرفا با بیان جمله کلی تایید مراجع و ایات قران موضوع را تمام می کنند. کدام مراجع؟ در چه زمانی؟ کدام آیات؟ در کدام ایه گفته حجاب؟ آن هم چادر مشکی و ...؟ و یا ده ها دستورالعمل من دراوردی دیگر! شما کتاب حجاب دکتر مطهری را بخوانید افراد مختلف تفسیر کاملا متفاوتی دارند!
ناشناس۳۱۹۶۹۰۸۲۲:۱۰:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۳۰
قوه قضاییه و دولت در محاکمه عوامل دولت قبل کوتاهی کرده پ با اینکار خود در حق ملت ایران جفا نموده اند که هرچه زودتر باید جبران مافات نمایند
ناشناس۳۱۹۷۱۵۵۰۷:۴۲:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
مماشات باید کنار گذاشته شود .
ناشناس۳۱۹۶۹۱۰۲۲:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۳۰
متاسفانه این احتمالا به جاهای باریک کشیده خواهد شد.
ناشناس۳۱۹۶۹۵۷۲۳:۰۶:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۳۰
آن مشت اگر باعث بی اعتقادی شود و این بی اعتقادی در فرزندان این خانواده هم ایجاد شود و شاید باعث سستی اعتقاد نسلهای بعدی آن خانواده و اطرافیان و دیگران شود چه مشتی خواهد بود! آنوقت زننده مشت فکر می فرماید که در حساب و کتاب خداوندی برایش اجر و پاداش خواهند نوشت و یا خدای نکرده جزا! امید است که چنین نباشد و کسانی که امر به بمعروف و نهی از منکر می کنند قبل از هر کاری وزن اعمال خودشان را در پیشگاه خدا بسنجند و بعد به نسبت آن دهان باز کنند. دست و پا باز نکنند که آن عین خسران برای خوشان است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۹۷۱۵۰۰۷:۳۸:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
و آن مشت البته آن ضرب و شتم را هم بدنبال دارد! آمر به معروف و ناهی از منکر در مقام اجرای فروع دین است و نه آنکه خودش را مامور اجرای بی برو برگرد حکم دادگاه صالحه بداند! اگر روایت روزنامه فرهیختگان عین واقعیت باشد(به نظر می رسد همین طور هم باشد) باید گفت وامصیبتا چرا که هنوز تحقیق و بررسی کامل نکرده چه رسانه ها و چه دستگاه های ذیربط(از جمله فراجا) دچار شتابزدگی در قضاوت و رویکرد نسبت به این قضیه شده اند. به هیچ وجه رسم میزبانی از مهمانی چنین نبوده و نیست و نخواهد بود. متاسفانه به این نکته های ظریف اخلاقی و انسانی کمتر در قضاوت های مان توجه کرده ایم و می کنیم. وقتی یک یا حداکثر چند بار تذکر داده می شود اما مطابق میل و حد نصاب توقع تذکر دهنده طرف مقابل عمل نمی کند توهین کردن و مشت زدن و پرت کردن آن طرف مقابل پذیرفتنی نیست. کل شرایط امر به معروف و نهی از منکر را هم بررسی کنیم به داشتن چنین مجوزی برای آمر به معروف و ناهی از منکر دست نحواهیم یافت. والله اعلم
ناشناس۳۱۹۷۲۹۵۰۹:۴۱:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
تقصیر اصلی از سوی مسولان نظام است که با مماشات اجازه داده اند عده ای به خود جرات دهند قوانین کشور و از جمله بی حجابی را رواج دهند و حاشیه امن داشته باشند .
ناشناس۳۱۹۷۳۱۴۰۹:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
فروع دین؟ حجاب از کی جزو فروع دین شده؟ حجاب نه در اصول دین است و نه در فروع دین
ناشناس۳۱۹۷۴۹۵۱۱:۵۳:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
امر به معروف و نهی از منکر
ناشناس۳۱۹۶۹۸۷۲۳:۴۱:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۳۰
دور نمیبینم هرکس با کسی دعوا می‌کند و به محکمه برود خود را آمر به معروف بنامد.
ناشناس۳۱۹۶۹۹۶۲۳:۵۲:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۳۰
وقتی روزنامه ای که دوقطبی ساز قهاری باشد علیه قوانین حجاب گفتن این چیزها از او بعید نیست!
ناشناس۳۱۹۷۳۱۶۰۹:۴۹:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چرا فیلم کامل دوربین های مداربسته منتشر نمیشه تا مردم قضاوت کنن؟
ناشناس۳۱۹۷۰۰۵۰۰:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
با این حساب آن بنده خدایی که الان در زندان است و محکوم به تبعید و شلاق و مجازات مالی شده مظلوم واقع شده است. چرا دادگاه فیلم ها را ملاک قرار نداده؟ آیا شهروندان رتبه بندی شده اند؟!
ناشناس۳۱۹۷۳۳۸۰۹:۵۷:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۳۱
واقعا اگر چنین حکمی برای او بریده شده باشد جای تاسف داره!
هادی۳۱۹۷۰۲۸۰۰:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
جالب است که ضارب در دفاعیات خود به این مطالب اشاره نکرده و اظهارات شهود وفیلمهای اراِیه شده در دادگاه نیز همگی عمل خلاف ضارب را گواهی می دهند ،و حالا پس ازمدت قابل توجهی از زمان وقوع حادثه ،خبرنگاری پیدا میشود و سر فرصت روایت متفاوتی را مطرح می کند.
عمران۳۱۹۷۲۶۲۰۹:۲۶:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
اتفاقا بنده خدا از روز اول میگفت، در رسانه هایی که شما گوش میکنید آن قسمتها را سانسور میکردند. من که از روز اول اخبار نارنجستان را دنبال میکردم دقیقا عین این ماجرایی که روزنامه ی فرهیختگان میگوید در مورد فیلم دوربین مداربسته نقل میشد.
ناشناس۳۱۹۷۳۲۰۰۹:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ضارب و شهود اشاره به این موضوع نکردن؟ شما تو دادگاه بودی یا دفاعیات اون مرد رو خوندی؟
حافظ۳۱۹۷۶۸۴۱۳:۲۳:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
متأسفانه چهره‌ی مهمان نواز شیرازی ها را خراب کردند .
ناشناس۳۱۹۷۰۵۰۰۰:۵۵:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
روایت است که مردم می‌خواستن مریم مجدلیه رو به خاطر گناهی بزرگ سنگسار کنن. عیسی (ع) فرمود بسیار خب مجازات کنید، اما هر کس تا حالا گناه نکرده سنگ بزنه و ... یه روایت دیگه هم هست که پیامبر به خاطر رطب خوردن خودشون، چندین روز از توصیه نخوردن خرما به اون بچه‌ای که زیاد خرما میخورد خودداری کردن. همه رفتارهای این سال‌ها با مردم رو کنار همین دو روایت بذارید ببینید خداوند چطور هدایت کرد و شما چطور؟ خداوند چی خواسته و شما چی؟
ناشناس۳۱۹۷۰۶۹۰۱:۴۱:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۳۱
جدای از این که دروغ سازی ان در آمده در مورد نارنجستان ولی ماله کشی این روزنامه فرهیختگان جای تعجب ندارد برای زدن حیا وقتی سابقه اش دیده شود
ناشناس۳۱۹۷۳۲۳۰۹:۵۱:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
چرا فیلم دوربین های مداربسته منتشر نمی شه؟
ناشناس۳۱۹۷۴۸۸۱۱:۴۴:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
سلام خب کاری نداره که، فیلم دوربینهای مدار بسته منتشر شود تا به قول شما دروغ گویان رسوا شوند
ناشناس۳۱۹۷۰۷۰۰۱:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۳۱
ارز رانتی!!!،حال هم از ارز میخورند از جیب مردم .
ناشناس۳۱۹۷۰۷۸۰۳:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۳۱
گفتگو با کدام مردم؟ مردم متدین یا همه ی مردم که ملیت ایرانی دارند
ناشناس۳۱۹۷۰۹۵۰۴:۴۴:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۳۱
متاسفانه جریان اصلاحات مرده است، نبش قبر نکنید. مرده متحرک توان تغییر شرایط کنونی رو نداره. گاهی باید شکست رو قبول کرد.
ناشناس۳۱۹۷۱۰۲۰۵:۲۸:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
لطفا در مرد حکم مردی که با سطل ماست به زنان حمله کرد اطلاع رسانی کنید.
ناشناس۳۱۹۷۲۴۵۰۹:۱۹:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۳۱
افراد به ظاهر آمرین به معروف حق ندارند هر جور می خواهند آرامش باقی مردم و خانوادهاشون رو به هر شکلی برهم بزنن، با تذکر، فحش، زدن و...!!
عمران۳۱۹۷۲۵۲۰۹:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۳۱
عجب! یعنی قبل از این همه مانور تبلیغاتی روی موضوع نارنجستان آیا گزارشگران صدا و سیما یک بررسی ساده نکردند که یکوقت این واقعه کلا پوست خربزه نباشد، و از هول حلیم در دیگ نیافتند؟
ناشناس۳۱۹۷۳۲۹۰۹:۵۵:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۳۱
این خانم چادری باصطلاح آمر به معروف کارش از امر به معروف گذشته و بی احترامی و توهین او سبب این کار شده است.
ناشناس۳۱۹۷۳۵۰۱۰:۰۸:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۳۱
از نظر قوه‌ قضا همیشه حق با آمر به معروف است !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. من عجله ندارم!

  3. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  8. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  9. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  12. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  13. دور باطلی که تمامی ندارد!

  14. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  15. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  22. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  23. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  8. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  9. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  10. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  11. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  12. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  13. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  14. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  15. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  18. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  19. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  20. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  21. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  22. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  23. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  24. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  25. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

آخرین عناوین