عارف به دنبال نقش‌آفرینی در انتخابات/ واکنش وزیر ارتباطات به پیشنهاد شریعتمداری/ توضیحات معاون رئیسی درباره برکناری معاون وزیر کشور

  4020528055 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

عارف به دنبال نقش‌آفرینی در انتخابات/ واکنش وزیر ارتباطات به پیشنهاد شریعتمداری/ توضیحات معاون رئیسی درباره برکناری معاون وزیر کشور

عارف به دنبال نقش‌آفرینی در انتخابات

محمدعلی وکیلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با فردا درباره نحوه نقش آفرینی عارف در انتخابات مجلس گفت: هر دو جریان سیاسی به دلیل تکثر غیرقابل اجماع دچار فقر شیخوخیت شدند. این تکثر در جریان اصلاح طلبی خیلی محسوس است و کف و سقف اصلاح طلبی دیگر با هم قابل جمع نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند مرجعیت شیخوخیتی هستیم، افزود: وقتی احزاب مرجعیت شان را از دست می دهند و امکان اجماع حزبی وجود ندارد، در چنین شرایطی نیازمند شیخوخیت هستیم. در وضعیت کنونی جریان اصلاح طلبی، کسانی مثل آقایان بهزاد نبوی، عارف، مرعشی و موسوی لاری امکان ایفای نقش شیخوخیت را دارند اما به نظر می آید به مرور متأسفانه این نقش ها در حال تضعیف شدن است چون برخی جریانات اصلاح طلب اراده دارند که از وزن شیخوخیت این بزرگواران بکاهند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه شیخوخیت در جریان اصولگرایی نیز در حال تضعیف شدن است، یادآور شد: در اصلاح طلبی نیز هر روز شاهد بیشتر شدن زاویه بین سلایق اصلاح طلبی به دلیل تضعیف شیخوخیت اقطاب جریان اصلاحات هستیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم افزود: آقای عارف تلاش خود را برای کنشگری مثبت و موثر اصلاح طلبان خوش خیم و درون نظام جمهوری اسلامی انجام می دهد تا حداقل انسجام حفظ شود. دوره گذشته نیز آقای عارف این تلاش را انجام داد و بالاخره با محوریت او یک لیستی با مشارکت جمعی از احزاب اصلاح طلب شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: آقای عارف تلاش می کند انسجام حداقلی اصلاح طلبان حفظ شود اما واقعیت آن است که نقش اقطاب در جریان های سیاسی در حال تضعیف شدن است.

***

وقتی جهانگیری برخی حوادث مهم را فراموش می‌کند

فرهیختگان نوشت: «جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور سابق در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته درباره وعده انتخاباتی بایدن مبنی‌بر بازگشت به برجام می‌گوید: «بایدن می‌توانست در همان روزهای اول ورود به کاخ سفید بازگشت به برجام را اعلام کند، چون در تبلیغاتش گفته بود که می‌خواهم به برجام و به پیمان آب‌وهوایی پاریس برگردم. بایدن پس از ورود به کاخ سفید به پیمان آب وهوایی پاریس برگشت، اما به برجام برنگشت.»

این اظهارات ساده‌انگاری مسائل و نادیده‌انگاری واقعیت توسط اعضای دولت روحانی را نشان می‌دهد؛ چراکه بایدن در دوران رقابت انتخاباتی با ترامپ از برجام و بازگشت به آن البته با قید سخت‌تر کردن آن سخن به‌میان آورده بود و با ورود به کاخ سفید نشان داد قرار نیست معجزه قابل‌توجهی در برجام برای ایران اتفاق بیفتد. بایدن در اولین سخنرانی که در ساختمان وزارت خارجه آمریکا درباره سیاست خارجی آینده آمریکا داشت، با وجود صحبت‌هایی که درباره عراق، یمن، روسیه، چین و افغانستان کرد، هیچ اشاره‌ای به موضع دولتش نسبت به بازگشت به برجام نداشت.

این بی‌تفاوتی در اولین سخنرانی وی در کنفرانس امنیتی مونیخ نیز تکرار شد، درحالی‌که تقریبا در حوزه‌های مختلف سیاست خارجی، مواضع دولتش را تبیین کرد اما هیچ اظهارنظری درباره بازگشت به برجام نکرد و تنها اعلام کرد که آماده تعامل با 1+5 است و با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه برخورد خواهد کرد. مطالبه‌ای که به‌وضوح از متن برجام فراتر بوده و ابعاد امنیتی را نیز دربرمی‌گیرد. ...

جهانگیری در بخشی از گفت‌وگوی خود درباره دیداری که قرار بود با ترامپ در حاشیه حضور در سازمان ملل اتفاق بیفتد، می‌گوید: «در شهریور سال ۹۸ که روحانی به سازمان ملل رفت، با مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار داشت و مرکل صدراعظم وقت آلمان که هیچ‌گاه در جلسات سازمان ملل شــرکت نمی‌کرد، در آن ســال و در آن برهه کوتاه در این نشست شرکت کرد. جانسون نخست‌وزیر وقت انگلیس، به همین ترتیب و همــه این افراد بــه نیویورک آمدند، به ایــن امید که بتوانند جلســه‌ای با روحانی و ترامپ داشــته باشند. آنجا روحانی گفته بود چند نکته هست که اگر ترامپ این نکته‌ها را قبول کند، من ملاقات می‌کنم. پاسخ ترامپ چه بود؟ ترامپ بعضی نکات را قبول کرده و بعضی را گفته بود بعد از جلسه با روحانی اعلام می‌کنم، اما روحانی تردید کرد که اگر رفت و ملاقات کرد و جلسه برگزار شد و ترامپ زیر آن زد و قبول نکرد، در داخل کشــور با بحران مواجه می‌شود، و دســتاوردی هم نداشته است. درواقع روحانی ریسک نکرد.»

جهانگیری درحالی مدعی است که ترامپ برخی شروط رئیس‌جمهور را پذیرفته که مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ در خاطرات خود مدعی‌شده اصلا ترامپ حاضر نشد هیچ پیش‌شرطی را بپذیرد. فارغ از این موارد اما ریسک نکردن روحانی برای مذاکره با رئیس‌جمهوری که از برجام خارج شد، به‌خاطر نپذیرفتن شروط توسط ترامپ و بی‌اعتمادی به او نبود، بلکه جو جامعه و افکار عمومی نیز نسبت به آن واکنش منفی نشان می‌دادند، کمااینکه مطرح شدن مذاکره مجدد با ترامپ حتی پیش از ترور سردار سلیمانی مورد مخالفت جدی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به‌عنوان حامیان اصلی مذاکره نیز قرار داشت.»

***

واکنش وزیر ارتباطات به پیشنهاد شریعتمداری برای مصادره پلتفرم‌ها

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر لزوم تغییر مدیریت و مالکیت برخی استارتاپ‌ها با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: تغییر مدیریت سکوهای بومی نه در دولت مطرح شده و نه در دستور کار است.

وی افزود: دولت سکوهای بومی اقتصاد دیجیتال را سرمایه‌های ارزشمند کشور می‌داند و برای توسعه خدمات‌رسانی آنها به مردم نیز حمایت می‌کند. البته قبلاً هم عرض کرده‌ام که التزام به رعایت قوانین کشور توسط صاحبان و کارکنان این سکوها هم مورد انتظار است.

***

پرده جدیدی از اختلاف دولت و مجلس درباره ماجرای معاون سیاسی وزیر کشور 

فرهیختگان نوشت: «قالیباف در اظهارت خود معاون وزیر کشور را متهم به دخالت در انتخابات کرده و در اینباره می‌گوید: «در این بخشنامه گفته شده بود استانداران و فرمانداران متوجه باشند که اگر کسی از تهران به استان آمد، چه رئیس کمیسیون، چه نماینده و... به‌دلیل برگزاری انتخابات حق همراهی ندارید و باید اجازه بگیرید. این بخشنامه خلاف قانون بوده و دقیقا دخالت معاون سیاسی در انتخابات بود که روشن است خطاست.»

دخالت در انتخابات اتهامی است که پس آغاز جنجال بخشنامه دولت و مجلس خطاب به یکدیگر مطرح می‌کنند. در همین راستا یکی از اعضای نزدیک به دولت در توییتی حساسیت مجلس بر سر بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور را صرفا بهانه‌جویی بوده، توصیف کرده و مدعی شده بود: «از دفتر قالیباف با آقای غلامرضا تماس می‌گیرند که برخی اطرافیان او قصد شرکت در انتخابات را دارند اما اگر از سمت فعلی خود استعفا بدهند، جایگزین ندارند و درخواست استثنا شدن این مشمولان را کردند، نتیجه مخالفت غلامرضا و صیانت از قانون هم شد پیراهن عثمان شدن بخشنامه!»

مشاور قالیباف نیز ابهامش درمورد سیاسی بودن بخشنامه وزارت کشور را این‌گونه مطرح کرده بود: «مگر فقط نمایندگان فعلی کاندیدا هستند؟ چرا بخشنامه نگفته با همه کاندیداها همکاری نکنید؟ این جز وجود برنامه‌ای علیه مجلس آن هم تنها چند هفته پس از سخنان رهبری، معنایی دارد؟»

مهدی محمدی در ادامه دلیل ادعای انتخاباتی بودن بخشنامه را این‌گونه تشریح کرده بود: «بعد که شنیدم بنده خدایی که این روزها فکر می‌کند می‌تواند مجلس تعیین کند با متولیان آن بخشنامه ملاقات کرده، ابهامی نماند. وقتی سطح بازیگران را پایین بیاورید پروژه سهل‌تر لو می‌رود. بعد شنیدم احمدی‌نژاد هم دستی بر آتش غوغاییان داشته. صحنه روشن بود.» 

بخشنامه وزارت کشور تنها دعوایی نیست که دو قوه با دستاویز قرار دادن آن یکدیگر را به دخالت در انتخابات متهم می‌کنند. ماجرای تشکیل وزارت بازرگانی، عزل رئیس اتاق بازرگانی و مقصریابی شلوغی بنزین از دیگر موارد محل دعواست.

معاون اول رئیس‌جمهور که پس از شلوغی پمپ‌های بنزین به‌طور سر زده به برخی از جایگاه‌ها سر زده بود، با اشاره به شایعات اخیر درخصوص افزایش قیمت بنزین که بعضا در برخی رسانه‌ها منتشر شده، افزوده بود: «این‌گونه شایعات و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی برای اعمال محدودیت در کارت‌های سوخت باعث شد در برخی جایگاه‌ها شاهد صف‌های طولانی و ازدحام باشیم.» 

مشاور رئیس مجلس برخلاف مخبر دولت را متهم شلوغی جایگاه‌ها معرفی کرده و در توییتی نوشته بود: «مساله بنزین آشکارا برساخته است و از یک‌‌ماه قبل در مرکزیت تلاش‌های دشمن برای بازتولید آشوب در شهریور قرار دارد. اگر حادثه‌ای رخ بدهد، مسئولان اجرایی مرتبط به‌هیچ‌وجه قادر به کتمان نقش خود نخواهند بود. تهدید، همیشه روی آسیب می‌نشیند.»

توضیحات معاون رئیسی درباره برکناری معاون وزیر کشور

به گزارش ایسنا، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت با بیان اینکه تثبیت حاکمیت واحد یکی از مهمترین دستاوردهای دولت است، اظهار کرد: حاکمیت دوگانه پیش از این به کشور ضربه زده است اما این دولت خود را سرباز ولایت می داند.

وی ادامه داد: ما در دولت مصلحت کلان کشور را در نظر گرفته و وارد بازی های سیاسی نمی شویم مثلا در مورد معاون سیاسی وزیر کشور دولت خیلی حرف دارد ولی به خاطر آرامش کشور سکوت کرد. توصیه رهبری هم این است که بین قوا اختلاف ایجاد نشود. برنامه ریزی کرده بودند که اتفاقی شبیه یکشنبه سیاه رخ دهد ولی برای دولت، مصلحت کشور اهمیت دارد.

منصوری همچنین با اشاره به اینکه دولت از تقویت جریان های تکنوکرات و غربگرا جلوگیری کرد، افزود: در دولت های قبل این جریان ها جولان می دادند اما دولت سیزدهم مانع تقویت آنها شد. دولت از سویی صورت مساله ها را به نفع مردم تغییر داد. در گذشته اولویت کشور راضی کردن آمریکا و غرب بود اما الان بدون این رویکرد، دولت خیلی از مسائل را با اتکا به داخل حل می کند.

***

نمایندگان می‌توانند رأی به اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه حجاب را پس بگیرند

امیرحسین بانکی‌پور فرد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص انتقادات و نگرانی‌ها نسبت به لایحه عفاف و حجاب و شیوه رسیدگی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، گفت: این لایحه جمع‌سپاری شده و همه نظر دادند، یعنی عام و خاص. فکر نکنم لایحه و طرحی را به اندازه این لایحه مردم بشناسند.

وی ادامه داد: یعنی شما نگاه می‌کنید تمام مواد آن را همه دارند می‌خوانند، نظر می‌دهند و نظرات دارد اعمال می‌شود؛ یعنی هرچه کارشناسان تا الان نظر دادند، این لایحه با نظراتی که صاحب نظران ارائه کردند، مرتب پویایی داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اکنون که بررسی آن در کمیسیون قضایی و حقوقی در حال انجام است هم همینطور است و موضوع محرمانه‌ای در کار نیست. در پایان هم زمانی که بررسی و تصویب به اتمام رسید، مجددا [مصوبات] بارگزاری می‌شود و تا زمانی که نمایندگان مصوبه را نبینند به زمان [اجرای] آن رأی نخواهند داد و اگر نمایندگان قبول نکنند، می‌توانند پس بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که «یعنی بعد از پایان بررسی هم می‌توانند اصل ۸۵ی شدن لایحه را پس بگیرند؟»، عنوان کرد: اصلا می‌توانند بگویند که ما زمان اجرا را رأی نمی‌دهیم و پس بگیرند. 

وی ادامه داد: اتفاقا اصلا برای این لایحه در این شکل بهتر می‌شود نظرات را آورد، نمایندگان ۱۵۰۰ نظر ثبت کرده بودند اگر قرار بود در صحن مطرح شود حداکثر ۵۰-۶۰ پیشنهاد را اجازه می‌دادند در صحن مطرح شود که از این تعداد هم مواردی رأی نمی‌آورد اما در همین یک هفته‌ای که لایحه بررسی شد، نشستیم و تمام ۱۵۰۰ نظر را مطالعه کردیم که بیش از ۱۰۰ مورد از آن‌ها خوب بود و اعمال کردیم، اصلا در صحن مجلس نمی‌شد این کار را انجام دهیم.

توصیه عضو مجلس خبرگان به مجلس درباره لایحه حجاب

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری درباره لایحه حجاب گفتگویی با جماران داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-متأسفانه عدم تناسب بین جرم و جریمه موجب لجاجت و خشم شده است و با فاصله جسارت‌هایی را برای متخلفان ایجاد کرده است و باعث موضع‌گیری‌های نظری و عملی شده است، چون بین جرم و جزا تناسب وجود ندارد لذا قانونگذاران باید به آن دقت کنند. حواس قانونگذاران باد جمع شود تا کسانی که متخلف هستند جریمه شوند. اینکه کسانی که متخلف نیستند جریمه شوند و کسانی که با متخلفان ارتباط دارند جریمۀ معادل شوند، مغازه‌ای بسته شود و امثال این‌ها را نمی‌فهمم. 

-وضعیت امروز حجاب بیشتر به خاطر لجاجت با تصدی‌ها و متصدیان عرصه‌های مختلف حاکمیت است لذا باید اعتماد را به جامعه برگرداند، باید پدری کرد و لازم است مردم از عمق جان دلسوزی را حس کنند و بپذیرند. اگر فقط خشم و نعره و تظاهر از ما ببینند که می‌خواهیم حجاب را جاری کنیم، پاسخی جز لجاجت و مقاومت و تمرّد باز نخواهیم گذاشت.

-به کسانی که می‌خواهند این قانون را وضع کنند، نصیحتی می‌کنم. باید اندیشمندان جامعه را از استدلال‌های خود آگاه کنند و زمان وضع قانون در اتاق‌های دربسته سپری شده است. اگر قرار است از طرف همین انسان‌های معمولی قانون‌های اجتماعی وضع شود حتماً باید تحت نظارت اندیشمندان باشد؛ این نظارت نیازمند به حضور و نظارت علمای دین یعنی فقها است، نیازمند به نظارت جامعه‌شناسان و روان شناسان است و همچنین نیازمند به حضور معلمان و اساتیدی است که در دو سه دهۀ اخیر نسل‌های نو را از نزدیک می‌شناسند.

بله، اندکی هم به حضور کارشناسان نیروهای امنیتی و انتظامی نیاز است که آن‌ها هم بگویند که چه اتفاقاتی افتاده و باید چه کرد، اما اگر صرفاً نگاه نظامی، انتظامی و امنیتی به مسئله کنیم قانون گذارده خواهد شد، دو سه هفته اجرا می‌شود و بعد تعطیل می‌شود.»

 

 

دیدگاه کاربران

علی۳۱۹۳۶۲۷۲۱:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۸
عارف خودشو سبک نکنه بهتره رای هم نمیاره
کارشناس مسائل اجتماعی۳۱۹۳۷۶۲۲۳:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۸
شورای عالی امنیت کشور باید به سخنان هنجار شکن آقایان عارف و خاتمی و خانم آذر منصور بطور جدی ورود نماید اینها با ساختار شکنی و کسب رای از شرایط موجود کشور سعی در همسویی با فرهنگ بی حجابی می خواهند تشویش اذهان عمومی نمایند.
بهلول۳۱۹۳۹۷۹۰۷:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اتفاقا رای می یاره.
ناشناس۳۱۹۴۳۹۰۱۱:۲۵:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
نه تنها تایید صلاحیت نمیشه بلکه محاکمه هم میشود
محمد۳۱۹۳۶۳۱۲۲:۰۰:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۸
به نظرم آقای عارف در مجلس سودمند نبود. شاید آدم مجلس نبود. شاید بهتر باشه بره در کارهای اجرایی شرکت کنه.
ناشناس۳۱۹۳۸۴۹۰۱:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مردم خودشان باید سیاسیون سابق را که از شرایط موجود می خواهند سو استفاده کنند را کنار بزنند.
ناشناس۳۱۹۳۷۲۵۲۳:۱۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۸
غربگرایان هنوز به برجام بی فرجام و ترحم غربی ها امید دارند.
ناشناس۳۱۹۳۸۴۷۰۱:۱۶:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
بایدن و هم گروهی های وی که کاندید انتخابات امریکا هستند تصویب برجام را گذاشته اند برای نزدیک انتخابات امریکا برای پیروزی در انتخابات فقط یک عیب اساسی دارد در صورت پیروزی ترامپ و یا یکی از همفکران ترامپ برجام پس از مدت کوتاهی دوباره از بین میرود و داستان دوباره تکرار میشود
ناشناس۳۱۹۴۰۴۲۰۸:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
نه که دولت انقلابی تان التماس غربی ها را برای برگشت به همان برجام نمی کند؟
ناشناس۳۱۹۴۳۱۹۱۰:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
ترسوها رفتن دولت انقلابی بدون تضمین لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی توافق خسارت بار نخواهد کرد.
ناشناس۳۱۹۳۷۶۱۲۳:۴۲:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۸
« عارف » به دنبال نقش آفريني در انتخابات !! بنده آرزو مي كنم تمام نمايندگان چه در مجلس فعلي و چه در مجالس بعدي همه و همه عارف باشند ، چرا ؟ معلومه برادر ! چون در فرهنگ هاي فارسي آمده است : عارف به معناي سالك ، صاحبنظر ، عالِم ،واقف ، خدا شناس ، دانا معنا شده است !! .. حالا ما كاري هم به جناب محمد رضا عارف نداريم كه كانديد انتخابات مجلس بشود يا نشود !!
ناشناس۳۱۹۳۷۶۸۲۳:۴۸:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲۸
فضای سیاسی کاملا بسته و غیرقابل انعطاف شده ، فقط گروهی اندک از مقامات نظامی و امنیتی ماندند.نگاه کنید به پیشینه نمایندگان،وزرا،و ... که اکثرا نظامی هستند.
عمران۳۱۹۳۹۰۱۰۴:۱۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
اولا عارف حرفی نزده بلکه شخصِ دیگری در مورد ایشان گفته. دوما به متنی که نقل شده دقت کنید: « آقای عارف تلاش می کند انسجام حداقلی اصلاح طلبان حفظ شود اما واقعیت آن است که نقش اقطاب در جریان های سیاسی در حال تضعیف شدن است.» یعنی چی؟ یعنی باشه حالا ایشان هم شاید یک اقدامی بکنه برای رفع تکلیف اما قرار نیست از ایشان انتظار نقش آفرینی داشته باشید. یعنی چی؟ یعنی «ما نیستیم» خودتان هر کاری میخواهید بکنید.
ناشناس۳۱۹۳۹۳۵۰۶:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
جناب عارف براي نمايندگي ملت مفيد نيست فرد موثري نيست نماينده بايد توانا و موثر و تعين كننده باشد
ناشناس۳۱۹۳۹۳۷۰۶:۵۴:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۹
آنقدری که ما در خصوص پروژه های نظامی میشنویم از هواپیما و پهباد و...از امنیت غذایی رو به مخاطره بخاطر ورشکستگی آب نمی‌شنویم ،از سد سازی ترکیه که بزودی ارس هم بزودی جریانش به سمت ایران قطع خواهد شد ،از خشکی دریاچه ارومیه ،قم ،گاوخونی ،فر ونشست دشت ایران و آسیب به ساختمانها ،زلزله تهران ،بیکاری کشاورزان در نتیجه ورشکستگی آبی و تهدید امنیتی آن و... ،که قطعا بسیار مهمتر از پروژه های نظامی هستند .
ناشناس۳۱۹۳۹۵۴۰۷:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
چه کسی گفته عارف شیخ است؟ طرفداران اصلاحات که هر موقع پای صندوق آمدند باعث ناکامی اصولگرایان شدند وقتی به لیست عارف اعتماد کردند جز خواری چیزی ندیدند این بشر در طول 4 سال نمایندگی حتی یک نطق هم نکرد؟ حالا با کدام مرجعیت فکر می کنید عارف بخواهد گروهی دور خود جمع کند اگر عارف امکان کاندیداتوری پیدا کند مطمئن باشید آبرویش خواهد رفت. در خصوص برجام هم روحانی بازها از تریبون دولت اعلام کرد توافق برجام آماده امضا است اجازه بدهید امضا کنیم. نگذاشتید تاریخ را نمی توانید تحریف کنید
ناشناس۳۱۹۴۲۸۷۱۰:۳۲:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
روحانی 8 سال در توهم رابطه با امریکا و غرب پول و وقت و زندگی میلیون ها ایرانی را به تباهی کشاند حالا میگه فقط یک امضاء مانده بود!
ناشناس۳۱۹۴۲۹۸۱۰:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۹
روحانی پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۱۹۴۳۷۹۱۱:۲۰:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۹
مگر برجام را قبلا"امضاء نکرده بودند ؟!
ناشناس۳۱۹۴۴۲۴۱۱:۴۰:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۹
رابرت مالی اخیرا& ; افشاء کرد که برجام ابزار اعمال فشار و تحریم بر ایران است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۹۳۹۵۸۰۷:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲۹
«در گذشته اولویت کشور راضی کردن آمریکا و غرب بود اما الان ...» بسیار باعث تعجب است که اینگونه جملات یا عبارات توسط شخصی آنهم در سطح یک معاون رئیس جمهور بیان گردد! کدام اولوبت؟! چرا برای توجیه ضعف رویکردها و عملکردهای خودتان به این راحتی دیگران را متهم می کنید؟! دغدغه منافع ملی داشتن و حفظ تعادل اقتصادی و معیشتی مردم را اولویت کار دانستن نباید به مفهوم راضی کردن آمریکا و غرب تعبیر و تفسیر شود.
ناشناس۳۱۹۴۰۹۸۰۹:۰۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۲۹
الان اولویت بسیاری افراد فریب خورده و خود فروخته و مزدور اجانب اشاعه فرهنگ بی حجابی و برهنگی و بردن جامعه به سمت زندگی حیوانی تحت لوای بازی با الفاظ زن زندگی آزادی که در عمل در همین مدت کم نشان دادند یعنی هرزگی ولنگاری بی بند و باری
ناشناس۳۱۹۴۰۰۰۰۷:۵۴:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲۹
عارف شخصیتی بسیار خنثی و بی تاثیر در امور سیاسی دارد ،بعید است حتی خود اصلاح طلبان هم از این نکته غافل باشند که کشور به اشخاصی شجاع و تاثیر گذار نیاز دارد
ناشناس۳۱۹۴۱۶۵۰۹:۳۲:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲۹
آقای عارف به جز سکوت و از دست دادن فرصت و پشت کردن به رای مردم چه کار کرد واقعا عارف برای هر قشری در کشور چه کار کرده است که ایشان را از بزرگان می دانید برای من که یه آبدارچی اداره از عارف متفکر تر و موثر تر است و اگر روزی بخواهم رای بدهم به گزینه های امتحان شده ای مثل عارف به هیچ وجه رای نمی دهم ! تنها سود عارف برای پسر ایشان (ژن برتر) بوده و خواهد بود !!!
ناشناس۳۱۹۴۳۰۸۱۰:۴۴:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
دولت براي رفع مشكلات معيشتي بايد قدم بردارد كه اعتماد بيشتر مردم جلب شود قطعا از عارف وامثال عارف ديگه كاري ساخته نيست
ناشناس۳۱۹۵۱۳۹۱۶:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲۹
عارف در عرصه سیاست در مجلس یک نطق نداشت و خیلی با زرنگی به رای مردم پشت کرد و می خواست زرنگی کنه و بیاد رئیس جمهور بشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. سخت، اما گذرا...

  4. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  5. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  6. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  11. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  12. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  13. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  14. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  15. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  16. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  17. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  11. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  12. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  13. سخت، اما گذرا...

  14. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  15. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  16. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  17. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  18. حل يك ابرچالش نظام

  19. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  20. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  21. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  22. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  23. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  24. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین