یک واکنش حقوقی به پیشنهاد حسین شریعتمداری/ کنایه فرهیختگان به وزرای عضو "شریان"/ واکنش روزنامه دولت به ادعای مرعشی

  4020523058 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

یک واکنش حقوقی به پیشنهاد حسین شریعتمداری/ کنایه فرهیختگان به وزرای عضو "شریان"/ واکنش روزنامه دولت به ادعای مرعشی

واکنش روزنامه دولت به ادعای مرعشی

روزنامه ایران نوشت: «دبیر‌کل حزب کارگزاران سازندگی در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد، حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین در سفر سال 1398 به نیویورک می‌توانست با «سلام علیک کردن با ترامپ» کاری کند که تحریم‌ها برداشته شوند.

مرعشی می‌گوید، امانوئل مکرون و آنجلا مرکل صدراعظم سابق آلمان، ترامپ را قانع کرده بودند - حسب گزارش‌های رسمی موجود - که با آقای روحانی با هم یک «سلام و علیک» بکنند و [ترامپ] هم تحریم‌ها را بردارد.

مرعشی پس از تعجب مجری برنامه از غیرقابل دفاع بودن این مدعا، با خوشبینی نسبت به طرف‌های اروپایی مذاکرات، گفت: «دو تا رهبر اروپایی آمدند که این جوشکاری [میان ایران و امریکا] را بکنند؛ من جای آقای دکتر حسن روحانی بودم، این را امضا می‌کردم و برمی‌گشتم ایران؛ ولو اینکه من را برکنار کنند».

این سطح از سهل‌انگاری در روابط بین‌الملل را نمی‌توان اختلال محاسباتی نامید؛ چراکه اساساً این نوع نگاه عامیانه، ماقبل محاسبه است.

البته مرعشی تنها نیست و یک جریان سیاسی در کشور وجود دارد که همین طرز فکر را با ظاهری شبه‌علمی و البته فریبنده، در بستر رسانه و حتی محافل پژوهشی نمایندگی می‌کند...

اظهارات مرعشی همچنین تأییدی بود بر پیش‌بینی دلسوزان انقلاب مبنی بر قصد دولت حسن روحانی برای تحقق برجام‌های دو و سه که موضوعات موشکی، منطقه‌ای، حقوق بشری و... را هم در بر‌می‌گرفت و معلوم نبود چه سرنوشتی را برای کشور رقم خواهد زد.

مرعشی، سلام و علیک با ترامپ را در لغو تحریم‌ها مؤثر می‌داند اما خروج یکجانبه امریکا از برجام و تشدید فشارها و تحریم‌ها و ترور مقامات رسمی و بلندپایه مثل حاج قاسم سلیمانی را مسکوت می‌گذارد. مرعشی و جناح سیاسی متبوعش دیدار غیررسمی در حاشیه نشست سازمان ملل را رفع‌کننده تحریم‌ها می‌دانند؛ اما درباره دیدار رسمی ترامپ و رئیس کره شمالی و زیرپا گذاشتن توافق فی‌مابین توسط ترامپ چیزی نمی‌گویند!»

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اظهارات مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران مبنی بر رفع تحریم ها با دیدار ترامپ و حسن روحانی در توییتی نوشت: «ترامپ سه بار با رهبر کره شمالی دیدار کرد و به گفته خودش، نامه های عاشقانه هم با کیم جونگ اون رد و بدل کرد و به عنوان نخستین رییس جمهوری ایالات متحده بر روی خاک کره شمالی پا گذاشت اما ذره ای از تحریم های کره شمالی رفع نشد.»

***

کنایه فرهیختگان به وزرای عضو "شریان"

فرهیختگان نوشت: «به‌طور طبیعی در سالی که انتخابات مجلس برگزار می‌شود موضوع سیاست باید چه باشد؟ احتمالا ورود گروه‌های سیاسی به عرصه گفت‌وگو با افکار عمومی، طرح زمین بازی انتخابات از سوی کنشگران و بالاخره معنایابی هر کنش در این زمین.

ولی ما با چه چیزی روبه‌رو هستیم؟ ساختارهای سیاسی جریان‌ها مثل ماشین از‌کار‌افتاده‌ای در یک گوشه تعمیرگاه است که خاک از سر و رویش می‌ریزد، هیچ گفتار سیاسی به‌عنوان رنگ‌بندی انتخابات پیش‌رو به میدان نیامده و اکت‌های سیاسی موجود نیز به جای اینکه از سوی کنشگران حزبی و فعالان سیاسی شناسنامه‌دار باشد از سوی صاحبان قدرت است.

این وضعیت البته محصول خاموش کردن موتور سیاست رسمی و فعال کردن جریان‌های غیررسمی به جای آنهاست. وقتی میدان انتخابات به جای رقابت ایده‌ها به کارزار لیست‌های دست‌ساز تبدیل شد دیدن وضعیت فعلی قابل حدس بود. از وزیری که از تجربه احزاب دولت‌ساخته درس نمی‌گیرد و فرصت کار در دولت را پای خون‌رسانی به شریان‌های جریان شبه‌سیاسی و شب انتخاباتی هدر می‌دهد، تا مجلسی که نقدها را با زره «مجلس انقلابی» به بیراهه می‌برد...

آیا عاقلانه است فرد یا جریانی درون دولت به نوعی وارد انتخابات شوند که فرصت‌های موجود را پای رقابت انتخاباتی بگذارد؟ آن هم مجلسی که حداقل در مهم‌ترین پروژه‌های دولت همراه بوده و در عرصه عمومی یک‌کاسه محسوب می‌شود.

کنش‌های انتخاباتی بعضی حلقه‌های خاص و شناخته‌شده درون دولت که گویا با مفهوم ملی جایگاه دولت در ساختار سیاسی آشنایی ندارند، برای دولت سیزدهم منفی است؛ حلقه‌ای که متوجه نیست با کندن خندق دور دولت مزیت‌های آن را محدود و چالش‌های پیش‌رو را سخت‌تر خواهد کرد.

حالا این جریان با همان کت و شلوار مقام دولتی کنش انتخاباتی هم دارد.  نقش‌آفرینی وزیری در جریان‌های سیاسی شب انتخاباتی که با هدف سهم‌خواهی در «چند به‌علاوه چند» شکل می‌گیرد، ظلم در حق ملت است.

جامعه در انتظار تحول واقعی و روی زمین است. مسکن که یکی از اساسی‌ترین و شاید ابرچالش کشور است، چندین برابر آن صندلی‌های احتمالی مجلس ارزش دارد.

چه‌بسا اگر وزیری در ماموریت وزارتخانه موفق شود، نیازی به «رفیق» در بهارستان ندارد. کارنامه‌اش جای 20 نماینده مجلس حرف می‌زند. حتی برای رایزنی و نقش‌آفرینی به نظرسنجی‌هایی نیاز نداریم که 41 درصد از 142 درصد رای داشته باشد. مخاطب این کارها را فعل سیاسی در انتخابات می‌فهمد نه چیز دیگری.»

***

یک واکنش حقوقی به پیشنهاد حسین شریعتمداری

علی مجتهدزاده، حقوقدان در اعتماد نوشت: «اينكه مديرمسوول روزنامه كيهان با جايگاه ويژه‌اي كه همه نسبت به آن آگاه هستند، بي‌هيچ پرده‌پوشي پيشنهاد مصادره كسب‌وكارهاي آنلاين را مطرح كرده بايد جاي نگراني داشته باشد...

توصيه كيهان در واقع توصيه روشن و بي‌پرده‌اي است به شكستن تمام قواعد حقوق اساسي و موضوعه كشور. مصادره‌هاي ابتداي انقلاب عموما در فضايي انجام مي‌شد كه كشور فارغ از هيجانات آن زمان، دچار يك خلأ حقوقي بزرگ بود. نه قانون اساسي وجود داشت و نه به تبع آن قانون و مقرراتي براي اداره اين دست امور.

اكنون بيش از 4 دهه است كه كشور قوانين تثبيت شده دارد و آنچه در روزنامه كيهان براي مصادره كسب و كارها پيشنهاد گرديده، نقض و ناديده‌انگاري تمام اين قواعد حقوقي است.

در واقع پيشنهاد كيهان دعوت به يك قانون‌شكني كاملا فراگير و گسترده است...

مطلب كيهان از وجود «دولت موازي» سخن گفته و آن را به عدم تسلط دولت براين سكوها و كسب و كارها نسبت داده. حال آنكه متوجه نيست كه مشغول اعتراض به موضوعي است كه قانون اساسي آن را يك حق مسلم و آشكار براي شهروندان بر شمرده است.

اصول 28، 44، 46 و47 قانون اساسي نه تنها به صراحت حق داير کردن كسب و كار براي شهروندان را قايل شده‌اند بلكه آن را در مقابل تعدي‌هاي غيرمجاز و غيرقانوني بيروني هم ضمانت كرده‌اند...

 نكته ديگر اما آنجاست كه مطلب ياد شده همزمان صدر تا ذيل قانون آيين دادرسي كيفري، بخش‌هاي مهمي از قانون مدني و همينطور اصول 36، 37، 166 و 167 قانون اساسي است.

در واقع كاري كه اين مطلب كرده آن است كه اولا خودش بدون هيچ استناد قانوني براي كسب‌و‌كارها اعلام جرم كرده، بدون توجه به تمام قواعد مقرر در قانون آيين دادرسي اين كسب و كارها را محكوم و در نهايت براي آنها مجازات هم تعيين كرده است.»

بخوانید: سکوهای مجازی یا دولت موازی؟! (یادداشت حسین شریعتمداری )

***

دیدگاه دستیار رئیسی درباره فیلترینگ

سیکنه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفتگویی با شرق داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:

«با بررسی لایحه حجاب براساس اصل 85 قانون اساسی مخالفم. معتقدم که این لایحه باید در صحن علنی مطرح شود و روند معمول را طی کند. هر قانونی، اگر بخواهد قانونی کارآمد و مورد پذیرش عموم مردم باشد، باید توانایی حل مسائل را داشته باشد. یعنی هدف از نگارش قانون، حل مساله باشد. بنابراین هرچقدر که جامعه نخبگانی درباره یک لایحه بیشتر اظهار نظر کند، مفیدتر خواهد بود.

-امروز، موضوع از مرز حجاب فراتر رفته و به مرز برهنگی رسیده است. شما هم می‌بینید. ما امروز درباره پوشش صحبت می‌کنیم و صحبت کردن از پوشش بسیار متفاوت از صحبت کردن درباره حجاب است. واقعیت آن است که ما باید به یک عقلانیت در حوزه حجاب برسیم. این عقلانیت در حوزه قانون‌گذاری هم باید وجود داشته باشد.

یکی از نمودهای آن هم، تناسب جرم و مجازات است که حتما باید رعایت شود. نمود دیگرش، رعایت اصل شخصی بودن جرائم و مجازات‌هاست. من به عنوان دستیار رئیس جمهوری، در همین حوزه، برای تعطیلی کسب و کارها نامه نوشتم به رئیس جمهوری. در این نامه هم صراحتا قید کردم که  آقای رئیس جمهوری، تعطیلی کسب و کارها هم با شعار سال منافات است و هم با اصل شخصی بودن جرائم و مجازات‌ها در تناقض و آن را مخدوش می‌کند.

عرض من این است که این‌ها، دقیقا موضوعاتی است که باید بنشینیم و بر سر آن با هم گفت‌وگو کنیم و به فهم مشترکی از مساله برسیم و سپس به دنبال راهکار آن باشیم. ما باید در زمینه حجاب به راهکاری برسیم که انسجام اجتماعی ایجاد کند...

-[فیلترینگ] فراتر از دولت است... مثلاآقای رئیسی برای آقای آقامیری[دبیر شورای عالی فضای مجازی] حکمی زدند که در بند 11 ماموریت ایشان، تاکید شده که در سیاست‌های مسدودسازی بازنگری صورت پذیرد. من به ایشان نامه زدم و از ایشان خواستم که توضیح بدهد چه بازنگری کرده‌است.

حتی گفتم نامه را توییت می‌کنم. دوستان دولت هم به شوخی به من می‌گویند توروخدا توییت نکنید. ایشان به من گفت کارهایی کردیم. هیچ کس با سیاست فیلترینگ کلی موافق نیست. اصل بر آزادی در همه ساحات است. برای همین قانون اساسی ما موضوع آزادی بیان را مطرح می‌کند.»

***

پایان چالش مجلس و وزیر کشور با برکناری معاون وزیر

شب گذشته پایگاه وزارت کشور در خبری یک خطی از تغییر معاون سیاسی وزیر کشور خبر داد. تغییری که مدتها بود برخی نمایندگان مجلس به دنبال آن بودند و برای نیل به آن به استیضاح وزیر کشور متوسل شده بودند.

اما دولت نگاه دیگری به ماجرا دارد. احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در توییتر نوشت: تغییر معاون سیاسی وزارت کشور، فداکاری و از خودگذشتگی دولت برای تقویت راهبرد مورد تأکید در نماز عید فطر یعنی همکاری قوا است. دشمنان ایران بیش از هر چیز به اختلافهای زیر خیمه انقلاب دل بسته‌اند و دولت ولو به قیمت کوتاه آمدن از حق خود، مصلحت بزرگتر را کور کردن چشم این فتنه میداند.

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام وزارت کشور مبنی بر تغییر معاون سیاسی بیان کرد: استیضاح وزیر کشور در کمیسیون امور داخلی با حضور نمایندگان متقاضی مورد بررسی قرار گرفت و به هیات رئیسه ارجاع شد. بنا بود طرح استیضاح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شود اما با توجه به تغییر معاون سیاسی وزیر کشور ممکن است این موضوع بر روند استیضاح تاثیر بگذارد و متقاضیان استیضاح از درخواست خود منصرف شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان متقاضی استیضاح مسائل مختلفی را در محورهای استیضاح وزیر کشور ذکر کرده بودند، اظهار کرد: با توجه به تغییر معاون سیاسی وزیر کشور باید ببینیم آیا نظر متقاضیان استیضاح تغییر می‌کند یا خیر. اما ممکن است این تغییر تاثیر مثبتی بگذارد و استیضاح منتفی شود.

***

تضمین های لازم از آمریکا برای اجرای تفاهمنامه اخذ شده است

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور  و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت:  جمهوری اسلامی ایران تضمین های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.

وی با بیان این که دولت جمهوری اسلامی ایران در استیفای حقوق ملت ایران جدی است و ذره‌ای از حقوق ملت ایران کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: روند قضایی در مورد زندانیان مورد درخواست طرف مقابل انجام شده است و این موضوع در چارچوب تفاهم انجام شده و روند قضایی پیش خواهد رفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد نحوه دستیابی ایران به منابع  آزاد شده خود براساس اخبار منتشر شده، گفت: بر اساس تفاهمی که حاصل شده است، ایران امکان دسترسی کامل به منابع خود برای استفاده مدنظر خود را خواهد داشت و کلیه کالاهای غیر تحریمی را می‌تواند از محل این منابع به هر میزانی که احتیاج داشته باشد، خریداری کند.

وی ادامه داد: میزان باقی مانده نیز  به صورت سپرده باقی  می‌ماند و  بر اساس آنچه که اعلام شده به این سپرده، سود نیز داده می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با پول‌های مسدود شده ایران در ژاپن و آخرین مذاکرات صورت گرفته در این زمینه در جریان سفر اخیر وزیر خارجه به توکیو تصریح کرد: میزان قابل توجهی از منابع مالی ایران در ژاپن در چارچوب مذاکرات و تفاهم‌های دوجانبه در مقطع زمانی گذشته دریافت شده است و این منابع را دریافت کرده‌ایم. بخش محدودی از منابع مالی‌مان در بانک‌های ژاپن باقی است. گفت‌وگوها و مذاکرات در این ارتباط در حال انجام است تا منابع مالی باقی‌مانده آزاد شود. در جریان سفر آقای امیرعبداللهیان به ژاپن در این ارتباط رایزنی و گفت‌وگو شد. به گفت‌وگوهای صورت گرفته خوشبین هستیم و امیدواریم هرچه زودتر امکان استفاده از این منابع مالی به روش‌های مدنظر ایران و تفاهم این‌که با طرف ژاپنی انجام می‌شود محقق شود.

***

جزییات جدید از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ

حجت الاسلام و المسلمین موسوی رییس کل دادگستری استان فارس در گفتگو با میزان در رابطه با جزئیات جدید از حادثه تروریستی شب گذشته حرم شاهچراغ (ع) اظهار کرد: در پی تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون ۸ نفر از عناصر مظنون به ارتباط با حادثه تروریستی شب گذشته حرم شاهچراغ (ع) دستگیر شده‌اند.

وی گفت: تمامی افراد بازداشتی از اتباع خارجی هستند.

رییس کل دادگستری استان فارس در رابطه هویت تروریست اصلی که شب گذشته در صحن حرم دستگیر شده بود، بیان کرد: این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: خانه امن تروریست‌ها نیز کشف شده است.

 

دیدگاه کاربران

امیر حسین سلطان/تهران۳۱۸۸۲۲۸۲۱:۰۸:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۲۳
ضمن عرض تسلیت جانباختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در حادثه تلخ حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) با توجه به اظهارات جناب رئیس کل دادگستری فارس که بازداشتی ها را اتباع خارجی اعلام کرده اند و اینکه خانه امن تروریست ها هم کشف شده است سئوالات جدی در این ارتباط قابل طرح و مستلزم دقت و تامل است: 1- چگونه پذیرفتنی است اصولا تروریست ها بتوانند خانه امن برای خودشان در کشور ایران برگزینند؟! اجاره دادن ها و فروش منازل به هر کسی اینقدر آزاد و بی دقت صورت بپذیرند؟! 2- بنابر قوانین موجود چه نظارتی بر ورود و خروج اتباع بیگانه و از جمله همین فرد تروریست تبعه تاجیکستان و رفت و آمد های این قبیل افراد در داخل کشور صورت می گیرد؟! 3- با توجه به رخداد حادثه تلخ تر تقریبا مشابه این حادثه در سال گذشته و در همین مکان(شهر شیراز) چه تدابیر بازدارنده و احتیاطی برای عدم تکرار چنین حوادث تلخی در دستور کار ارگان های ذیربط قرار گرفته است و تا چه میزانی به انجام رسیده است؟! 4- به نظر می رسد صرف مجکوم کردن ها و درخواست رسیدگی سریع و تقاضای اشد مجازات برای عامل یا عاملین حوادث تروریستی به هیچوجه کفایت نمی کند بلکه شایسته است موضوع اینگونه رخدادهای تلخ در اولویت حتی نخست تمامی نهادها و ارگانها و سازمان ها و دستگاههای ذیربط قرار گیرد و خدای ناکرده با گذر زمان به بوته فراموشی سپرده نشود. موضوع حجاب و امثال حجاب اگرچه خیلی اهمیت دارند اما فراموش نکنیم هرگز به اهمیت موضوع حفظ نفوس و جان انسانها نمی رسند. والله اعلم
ناشناس۳۱۸۸۴۹۸۰۸:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۴
همانگونه که عده ای همسو با عناصر شبیخون و هجمه فرهنگی به فرهنگ بی حجابی و برهنگی و هرزگی دامن میزنند و گمان می برند در آینده نزدیک به عملکرد آنها رسیدگی نمیشود
ناشناس۳۱۸۸۵۱۱۰۸:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
به هر دو مقوله با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد هم با مروجین و تبلیغ کنندگان و حمایت کنندگان از شبیخون و هجمه بی حجابی و ولنگاری و هرزگی و هم با بر هم زندگان نظم عمومی کشور
ناشناس۳۱۸۸۲۸۴۲۲:۰۳:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۲۳
یه جوری نوشته «معلوم نبود در صورت انجام برجامهای دو و سه توسط روحانی چه بلایی بر سر کشور میآمد »که هر کس با این کشور آشنا نباشد فکر میکند الان با جلوگیری از آن بهشت برین را برای کشور رقم زده اند !خدا شما را نبخشد که جز به منافع شخصی و جناحی خود به هیچ چیز نمی اندیشید و هیچ شرمی از وضعیت فلاکت بار مردم نمیکنید که باعث و بانی آنها هستید !!
ناشناس۳۱۸۸۵۱۶۰۸:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲۴
حداقل با عدم امضا برجام دو و سه پول ايران در عراق و كره آزاد شد ،عضو پيمان شانگهاي شديم ،روابط با كشورهاي عربي درست شد و جلوي دلار فروشي شركت هاي مس فولاد و پتروشيمي گرفته شد و دلار از كانال شصت تومن به كانال چهل برگشت اگه يكي از اين دستاورد ها رو ژنرال ظريف بجاي عبداللهيان داشت مجسمه طلاش رو ميساختسد و هزاران سكه پاداش مي داديد.
ناشناس۳۱۸۸۵۲۱۰۹:۱۳:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲۴
یک نگاه به اوکراین و لیبی و عراق کن که این ها برجام های متعدد را اجرا کردن و به این روز افتادن نکند دوست داری مانند آنها باشی؟!!
ناشناس۳۱۸۸۶۷۹۱۱:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۲۴
با برجام های 2 و 3 سایه جنگ بر سر کشور گسترده می شد.
ناشناس۳۱۸۸۶۸۵۱۱:۵۸:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
وقتی امریکایی ها در برجام هسته ای به هیچکدام از تعهدات شون عمل نکردند و هیچ تحریمی لغو نشد ساده لوحی است که به برجام های بعدی تن بدهیم.
ناشناس۳۱۸۸۲۸۷۲۲:۱۳:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
اصولا قانون برای حسین شریعتمداری محلی از اعراب ندارد و خواسته هایی دارد که توسط عواملش در کشور پیاده میکند.
مردم۳۱۸۸۲۹۴۲۲:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲۳
اگر بخواهیم راه حلی برای ارامش و روشهایی برای دور ماندن جامعه از تنش و اشفتگی پیدا کنیم دیگر از شریعتمداری سخنی نگویید و ننویسید. البته اگر به فکر مردم هستید!!!!!!!
ناشناس۳۱۸۸۷۱۲۱۲:۲۵:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
راست میگی ها ! باید تا میشه از جماعت افسادطلبی که در ایام بحران وفتنه به جای دفاع از نظام و تمامیت ارضی کشور به یکی از ابزارهای پیشبرد توطئه های دشمن تبدیل شده و در آتش فتنه میدمند و فتنه گران را تحریک می کنندبنویسیم و بگوییم!!
ناشناس۳۱۸۸۳۰۶۲۲:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۲۳
آقای حسین شریعتمداری امنیت ملی رو تهدید کرده است
ناشناس۳۱۸۸۳۲۸۲۳:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲۳
پلتفرمی که از عمد قانون شکنی کند مصداق حرف شریعتمداری هست و باید هم برخورد شود همان طوری که منحل می شود توسط دستگاه قضا در مورد سایر شرکت ها
ناشناس۳۱۸۸۳۳۲۲۳:۵۲:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲۳
شورای نگهبان نمایندگانی که وزیر کشور را تحت فشار قرار دادن مد نظر قرار بدهد برای انتخابات آتی!
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۱۸۸۳۴۰۰۰:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
از دست اندرکاران لایحه عفاف و حجاب درخواست میشود به نکته ظریف و کارشناسی و توام با تجربه جناب شریعتمداری در ارتباط با استفاده از نیروی مردمی بسیج به عنوان آمر و ضابط قضایی حتما در تصویب لایحه به این مهم توجه بسیار ویژه بشود.
ناشناس۳۱۸۸۳۵۶۰۰:۱۸:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
درود بر جناب شریعتمداری سلطان قلم.
ناشناس۳۱۸۸۴۱۱۰۵:۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲۴
کیهانیسم در ایران ریشه دوانده دشمن تمام توجیه شان است برای بهتان، بی آبرو کردن، مصادره اموال و...... هرچه می گویی را به دشمن وصل می کنند و تمام، حربه شان دشمن است، امریکا نشد اروپا، نشد غرب نشد اصلاحات و …
ناشناس۳۱۸۸۴۲۲۰۶:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۲۴
البته کشور مال حسین آقا و دوستان است ......
ناشناس۳۱۸۸۴۳۹۰۷:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۴
حتی وقتی دو کشور در حال جنگ هستند هم مسئولین سیاسی کشورها با هم گفتگو می کنند چرا که تنها گفتگو و پیدا کردن راه حل سیاسی است که باعث ایجاد تفاهم و صلح می شود. در مورد همین حمله نظامی روسیه مگر دولت ما اعلام نمی کند راه حل آن سیاسی و مذاکره دو کشور است ؟ خب چرا خودتان از مذاکره مستقیم با امریکایی ها می ترسید؟ ضرر دیدار روحانی با ترامپ چه بود؟ مگر ترامپ رئیس جمهور قانونی امریکا نبود الان هم دولت به جای مذاکره مستقیم با امریکا و گرفتن حق ملت آویزان کشورهای کوچک عربی می شود این توهین به ملت ایران است
صمصام۳۱۸۸۴۵۶۰۷:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
روزنامه های دولت گفته اند آقای مرعشی نماینده اون جریان هستند و اینجا هم ما میگیم آقای شریعتمداری هم نماینده این جریان هستند که فکر میکنند اختیار دار ملتند و هر کاری که دلشان میخواهد میتوانند به این مردم بکنند ! اولا آقای شریعتمداری ظاهرا یادشان رفته که دوام و بقای این نظام و حکومت به دست این مردم است و لاغیر دوما آقای شریعتمداری بهتر است که یک مشاور حقوقی قوی و دانا بگیرند که اینطوری انهم در یک زونامه حکومتی اینقدر نسنجیده و سرخوددر مورد حقوق مسلم مردم اظهار نظر نکنند
ناشناس۳۱۸۸۴۶۴۰۸:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۲۴
اگر تصمیم گیران کشور اندکی شم روانشناسی داشتند، با یک سلام و علیک با ترامپ از ابتدا همه چیز خوب پیش میرفت و او اصلا از برجام خارج نمی شد.توضیحات نویسنده یک توجیه غیر منطقی است.
ناشناس۳۱۸۸۶۸۴۱۱:۵۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج شود.
ناشناس۳۱۸۸۴۸۰۰۸:۲۴:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲۴
آقاي شريعتمداري ( كيهان ) در حقيقت آنچه فكر مي كند به زبان مي آورد و جالب اينجاست تهديد هم مي كند و هيچ مرجع قانوني آن را محكوم نمي كند.
ناشناس۳۱۸۸۵۱۰۰۸:۵۲:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۲۴
خانه تیمی را قبل عملیات باید پيدا کرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  2. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  3. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  4. دستور بسیج همه امکانات برای یافتن دختر ۲۴ ساله در میامی

  5. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  6. دستورالعمل دادستانی کل کشور درباره طرح نور به زودی ابلاغ می‌شود

  7. امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند

  8. ساخت و ساز در پارک لاله با ورود شورای شهر متوقف شد

  9. فرار ۳۰۰ هزار نظامی اوکراینی از جنگ با روسیه

  10. بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیش‌تولید «پایتخت»

  11. دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد

  12. ماجرای روغن‌های خام آفتابگردان/ خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است

  13. وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد

  14. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  15. مصرف انرژی کشور دو برابر استاندارد مصرف جهانی است

  16. دولت‌های غربی به دنبال ربایش نخبگان جوان هستند 

  17. سفیدشویان غرب  مشغول کارند

  18. بازگشت شاخص‌های پولی به پیش از تحریم

  19. بهادری: دولت در حوزه تسهیلات تکلیفی با کسی شوخی ندارد

  20. غربی‌ها قبل‌از عملیات وعدهٔ صادق به ما گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید!

  21. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  10. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  12. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  11. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  12. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  13. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  14. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  17. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  18. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  19. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  20. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  21. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  22. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  23. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  24. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  25. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

آخرین عناوین