وعده رئیسی برای جمع‌شدن بساط کشف حجاب/ آمار فرزین از کاهش تورم/ پیش‌بینی طائب از انتخابات مجلس

  4020518071 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 وعده رئیسی برای جمع‌شدن بساط کشف حجاب/ آمار فرزین از کاهش تورم/ پیش‌بینی طائب از انتخابات مجلس

 

 وعده رئیسی برای جمع‌شدن بساط کشف حجاب

به گزارش ایرنا سید ابراهیم رئیسی در آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم در سالن اجلاس این نکته را متذکر شد که در مسیر برخی خانواده های عزیز شهدا به من گفتند که ما نسبت به حفظ ارزش ها تاکید داریم و خطاب به خانواده های شهدا اظهار داشت: قطعا بدانید که هرکس در هر گوشه ای از این کشور بخواهد برخلاف آنچه که شهدای گرانقدر خواستند، گفتند و نوشتند و رفتند و به معشوق پیوستند، عمل کند، نمی تواند، زیرا  انقلاب اسلامی ایران و نظام اسلامی ایران برحق است و هاضمه نظام اسلامی تبعیض و فساد نمی پذیرد چون هاضمه ای است که بر حق قرار داده شده ، پیام هایی که شهیدان بنیاد را بر آن قرار دادند.

آیت الله رئیسی به خانواده های شهدا اطمینان داد که اگر کسی به خون های مطهر شهیدان خیانت کند رسوا خواهد شد زیرا پاک ترین خون های مطهری بودند که بر زمین ریخته شدند. خون شهیدان تضمین کننده این نظام و خیمه ای است که به نام نظام اسلامی برپا شده است.

رئیس جمهور خطاب به خانواده شهدا تصریح کرد که بساط کشف حجاب هم جمع خواهد شد و هیچ نگران نباشید.

آیت الله رئیسی گفت که حتماً این بساط کشف حجاب هم جمع می‌شود، خانواده های شهدا نگران نباشند. برخی از افراد بی‌حجاب غافل و بی‌اطلاع هستند که باید آنها را بیدار کرد و به آنها آگاهی دهیم، اما عده ای معدود که به طور سازمان یافته و حرکتی جهت دار با آموزش های بیگانگان اقدام به کشف حجاب می کنند تکالیفشان مشخص است.

وی ادامه داد: به گفته رهبر انقلاب دشمن در این میدان با برنامه‌ریزی آمده و ما هم باید با برنامه‌ریزی به میدان برویم و کار کنیم.

***

آمار فرزین از کاهش تورم

به گزارش ایرنا محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در نشست مشترک رسانه‌ای مسولان اقتصادی دولت گفت: در حوزه سیاست‌های پولی می‌دانید که ما در خصوص نقدینگی باید تصمیم جدی می‌گرفتیم. آنچه عامل تورم در بلندمدت است، نقدینگی است و یکی از مهمترین وظایف بانک مرکزی، کنترل نقدینگی است. رشد نقدینگی در سال ۹۹ معادل ۴۰ درصد، در ۱۴۰۰ معادل ۳۹ درصد و در ۱۴۰۱ به ۳۱.۵ درصد رسید و در تیر ماه امسال به ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است. برنامه ریزی ما برای پایان سال جاری، رساندن این عدد به ۲۵ درصد است.

رئیس بانک مرکزی افزود: نرخ رشد تورم ماهانه کالا در ماه گذشته به صفر رسید. نرخ تورم ماهانه شدیدا کاهش یافته است. نقدینگی در سه ماه اول ۳.۹ درصد رشد کرده است. نقدینگی در حال کاهش است، فروش ارز در حال افزایش است. تراز پرداخت‌ها در حال افزایش است و فروش نفت در حال افزایش است و این ها دلیلی برای کاهش تورم است.

فرزین همچنین گفت: نرخ تورم تولیدکننده نقطه به نقطه در اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰۳ درصد بوده و در تیر ماه سال جاری ۳۲ درصد رسیده و تورم ماهانه تولید در تیر ماه سال جاری به ۱.۸ درصد کاهش یافته است که یکی از پایین‌ترین نرخ‌ها در سال‌های گذشته به شمار می‌رود و نشان از کنترل شدید نرخ PPI دارد و نشان می‌دهد که شاهد کاهش شدید نرخ تورم مصرف‌کننده نیز خواهیم بود. در حوزه CPI نرخ تورم بر اساس اعلام بانک مرکزی حدود ۱۵ درصد از ابتدای سال تا کنون کاهش پیدا کرده است.

اقتصاد ایران در مرز رکود

دنیای اقتصاد نوشت: «اقتصاد و صنعت با بحران تقاضای موثر روبه‌رو است و همین عامل، به خطر بروز رکود در اقتصاد دامن زده است. این موضوع را می‌توان از نتایج آخرین گزارش شاخص مدیران خرید دریافت.

فعالان اقتصادی در این گزارش به وضوح اعلام کرده‌اند احساس خوبی نسبت به فعالیت خود ندارند و به همین خاطر به اغلب متغیرهای اصلی شامخ صنعت و اقتصادی نمره‌ای کمتر از سطح میانه ۵۰ داده‌اند. نزول شاخص مدیران خرید اقتصاد و صنعت به مرز عدد۵۰ در تیرماه۱۴۰۲ در حالی رخ داده است که فعالان اقتصادی در اردیبهشت ماه امسال بالاترین نمرات را برای ارزیابی فضای تولید و تجارت اعلام کرده بودند.

چنین نزولی نشان می‌دهد اقتصاد ایران در مرز رکود دست و پا می‌زند و نیازمند تنظیم‌گری صحیح است. علاوه بر این، شامخ تیر‌ماه گروه وسایل نقلیه و قطعات وابسته به کف یک‌ساله خود رسید. در تیرماه شاخص این گروه صنعتی به سطح ۶۵/ ۵۰ کاهش یافت که به کمترین میزان یک‌ساله خود نزدیک شده است. این رقم نشان می‌دهد که فعالیت‌های خودرویی نیز در تیر کاهش یافته است، حال آنکه شاخص انتظارات هم افت بی‌سابقه‌ای به خود می‌بیند.»

***

آمار عجیب از مخاطبان صداوسیما

روزنامه ایران نوشت: «مسأله بازگشت این چهره‌ها به تلویزیون البته موضوعی است که در میان خود اهالی صداوسیما هم محل اختلاف و اعتراض است. محمدرضا شهبازی مجری برنامه «سید خندان» درباره این اخبار در توئیتی موضع‌گیری کرده که اولاً نشان می‌دهد اخبار تا اندازه‌ای صحت دارد و ثانیاً مسأله‌ای مورد اختلاف در میان اهالی تلویزیون است...

محمدرضا نجارزاده، مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما هم در توئیتی که بعداً آن را به دلیل عبارات زشت و توهین آمیز حذف کرد خطاب به شهبازی به اعتراض نوشته بود: «امروز نظرسنجی برنامه فاخرت اومد، مخاطب 5درصد! معلی 37درصد، محفل قرآنی، 4برابر شما، اعجوبه‌ها تا 30درصد رو زد، خودمونی رجبی 19درصد رو زده! به چی می‌نازید؟ به سیاه کردن چهره جبلی و جلیلی با اشتباهات‌تون؟ یا بی‌مخاطب کردن شبکه‌تون؟»...

نتایج نظرسنجی‌های خردادماه امسال نشان می‌دهد که پربیننده‌ترین برنامه شبکه سه، «اعجوبه‌ها» بوده که میزان بیننده آن در میان پاسخگویان نظرسنجی فقط 14/6 درصد بوده که 85درصد آنها گفته‌اند این برنامه را به‌صورت پیگیر تماشا نمی‌کنند. جالب است در انتهای برنامه بدون توقف که نجارزاده خود عاملیت آن را دارد فقط دو درصد مخاطب دارد. سایر برنامه‌های این شبکه نیز زیر 10 درصد مخاطب دارند.»

***

حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش به دلیل ایستادگی در مقابل متقلبین کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه دار کنکور حکم انفصال از خدمت گرفت.

بیشتر بخوانید: صدور حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش

***

انتقاد فرهیختگان از نطق وزیر ارشاد در تمجید از رئیسی

فرهیختگان نوشت: «آقای رئیس‌جمهور روز گذشته در آیین بزرگداشت روز خبرنگار حرف مهمی زد که می‌تواند محور تعامل رسانه و دولت یا حتی حاکمیت باشد. سیدابراهیم رئیسی از جمع شدن حول منافع ملی با وجود اختلاف سلایق و تحلیل‌ها گفت. 

باور به نقش‌آفرینی رسانه در تحقق امر ملی یک گام مهم است، یکی از لایه‌های حوادث پاییز 1401 ضربه خوردن لایه‌ میانجی، میانه یا وسط بود؛ آن چیزی که برخی به آن حوزه‌ عمومی می‌گویند. رسانه اگر بتواند به رسالت خود به شکل حرفه‌ای عمل کند به‌طور طبیعی می‌تواند این نقش را ایفا کند. وقوع این اتفاق یک پیش‌شرط مهم دارد، به این جمله بدیهی دقت کنید، همه حرف همین است؛ رسانه اول باید رسانه باشد.

رسانه بودن پیش‌شرط‌هایی دارد؛ اولینش روابط عمومی نبودن است، تقلیل رسانه به بوق و فروکاست آن به ابزار پروپاگاندا، مهم‌ترین ضربه‌ای است که یک حکومت می‌تواند از ناحیه‌ رسانه بخورد...

دومین شرط اختیار دادن به رسانه‌ها برای تحقیق و پژوهش آزاد و تامین آزادی برای آنهاست... اگر در ماجراهای آغازین پاییز 1401 جمعی از روزنامه‌نگاران می‌توانستند بی‌طرفانه تحقیق کنند چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر درمورد ماجرایی که چندی پیش در گیلان رخ داد، کمیته‌ای تشکیل می‌شد که تعدادی از خبرنگاران متعهد هم در آن عضو بودند آیا از بسیاری از سوالات گزنده افکار عمومی رفع ابهام نمی‌شد؟

نکته‌ سوم پذیرش نقد صریح رسانه است. دولتمردان، کارگزاران و اجزای مختلف سیستم حکمرانی باید به این باور برسند که رسانه کارمند آنها نیست.

روز گذشته در جلسه رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه وزیر ارشاد در یک سخنرانی چهاردقیقه‌ای پنج‌ بار از رئیس‌جمهور تقدیر و تشکر کرد. این رابطه بین کارمند و رئیس شاید قابل‌بحث باشد اما نباید از یک رسانه توقع داشت چنین لحنی داشته باشد.»

***

پیش‌بینی طائب از انتخابات مجلس

به گزارش جوان، حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه و مشاور فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در روزنامه جوان با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند امسال گفت: برآورد بنده در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم افزایش مشارکت و رقابت در این انتخابات است. همان‌طور که از طلیعه ثبت‌نام در این انتخابات مشخص است روند افرادی که تا به امروز ثبت‌نام کردند افزایشی بوده و استقبال مطلوب است. این انتخابات رقابتی‌تر از انتخابات مجلس یازدهم برگزار می‌شود. طبیعی است زمانی که انتخابات رقابتی‌تر شود ممکن است که روی ترکیب مجلس هم این امر اثرگذار باشد. بنابراین معتقد هستم که روند افزایشی ثبت‌نام‌ها ادامه‌دار است و طبیعی است که مشارکت هم افزایشی خواهد بود.

طائب با اشاره به مباحث برخی جریانات سیاسی مبنی بر عدم مشارکت یا تردید در این زمینه هم تصریح کرد: با وجود شعار‌ها و سخنانی که این افراد مبنی بر عدم شرکت در انتخابات مطرح می‌کنند، تحلیل بنده این است که این سخنان بیشتر با هدف چانه‌زنی، ظرفیت گرفتن و فضا‌سازی انجام می‌شود. معتقدم که ما با رقابت سنگین مواجه خواهیم بود. اما اینکه خروجی انتخابات چه خواهد بود فعلاً مشخص نیست و در این زمینه تحلیل کردن زود است.

مشاور فرمانده کل سپاه در پایان این بخش از سخنان خود تأکید کرد: جمع‌بندی بنده این است که مشارکت و رقابت به نسبت قبل بیشتر خواهد بود. در زمینه امنیت تلاش دشمن این است که فضای کشور و امنیت انتخابات را مخدوش کند که ما هم باید در این زمینه کاملاً هوشیار باشیم و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

***

تاکید اژه‌ای بر ضرورت اطلاع‌رسانی با چاشنی انتقاد از برخی مسئولان قضایی

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای در نشست با خبرنگاران و مدیران رسانه و روابط عمومی‌های قوه قضاییه در سراسر کشور با اشاره به اهمیت اقناع افکار عمومی تصریح کرد: من همواره از گذشته یکی از مدافعان و حامیان وجود منصب سخنگویی در قوه قضاییه و تأسیس رسانه برای عدلیه بوده‌ام و اعتقاد راسخ دارم که باید اخبار و مطالب را بصورت جامع در چارچوب موازین قانونی به سمع و نظر مردم رساند و نسبت به اقناع افکار عمومی اهتمام داشت.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: برخی مدیران در سطوح مختلف دستگاه قضا هنوز به این باور نرسیده‌اند که مقوله اطلاع رسانی و توجه به افکار عمومی، امری لازم و ضروری است؛ لذا همین موضوع نیز بر سختی کار اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی می‌افزاید.

***

۲۲ مرداد؛ بررسی تقاضای اعمال اصل ۸۵ در لایحه حجاب در صحن علنی

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) در دستور مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد؛ در صورتی که نمایندگان با این تقاضا موافقت کنند از بعد از ظهر همان روز کمیسیون حقوقی وارد بررسی این لایحه خواهد شد.

حاجی دلیگانی توضیح داد: روند بررسی طبق اصل ۸۵ بدین شکل است که کمیسیون حقوقی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی جلسات مشترکی را تشکیل می‌دهند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد مدت زمان بررسی این لایحه در کمیسیون حقوقی اظهار کرد: با توجه به این‌که کمیسیون حقوقی گزارش بررسی لایحه عفاف و حجاب را پیش از تقاضا برای اعمال اصل ۸۵ به هیات رئیسه ارجاع داده بود، عملا کمیسیون تسلط کافی بر لایحه دارد لذا در جلسات خود به دنبال رفع ایرادات و بررسی پیشنهادات نمایندگان خواهد بود. براین اساس احتمالا تا آخر مردادماه بررسی لایحه به اتمام می‌رسد.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: بعد از اتمام بررسی لایحه پیشنهاد مدت زمان اجرای آزمایشی این لایحه به صحن علنی ارجاع می‌شود و نمایندگان در مورد مدت زمان اجرای آن رای می‌دهند لذا در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی با اعمال اصل ۸۵ عملا صحن علنی درباره مواد تصمیم‌گیری نخواهد کرد و تصمیم‌گیری برعهده کمیسیون خواهد بود.

علت بررسی لایحه حجاب مطابق اصل 85 چیست؟

سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی(از شهرهای استان کرمانشاه) در به خبرنگار جماران گفت: چون لایحه حجاب و عفاف نزدیک به 70 ماده است، رسیدگی به آن خیلی زمان بر می‌شود و شاید به سرعت نتواند مطالبه ی به حق زنان ولایی، محجبه، جامعه مومنین و متدینین را جواب دهد و از طرفی نیز کار کارشناسی بیشتری می‌طلبد. لذا به صورت تخصصی قرار است به کمیسیون‌های قضایی-حقوقی و فرهنگی که اصل آن قضایی و کمیسیون فرعی آن هم فرهنگی است ارجاع شود و آن‌ها نیز از نظرات صاحب نظران، کارشناسان و دغدغه‌مندان بهره ببرند تا طرح متقن خوبی در بیاید و از آن طرف هم وقتی هستاد و پنجی می‌‌شود باید 5 سال آزمایشی باشد که اگر خطایی وجود داشت در این مدت رصد شود و در ادامه به عنوان پایلوت برای مرحله بعدی استفاده کرد. 

گفتنی است طولانی شدن بررسی یک طرح یا لایحه به هیچ وجه دلیل قانع‌کننده ای برای بررسی مطابق اصل 85 و در کمیسیون نیست. چه بسیار قوانینی که در طول دوره های مختلف مجلس، وقت زیادی در صحن برای بررسی آن صرف شده است. یک پرسشی که باید این دوستان به آن پاسخ دهند این است که اساسا حقی برای همه نمایندگان برای اظهارنظر در صحن علنی مجلس و در پیشگاه ملت قائل هستند یا نه؟

اگر مطابق آن چیزی که این دوستان می‌گویند باید بررسی تخصصی صورت گیرد اساسا چرا قانونگذار بررسی در صحن را برای همه طرحها و لوایح ضروری دانسته است و قوانین هشتادوپنجی هم آزمایشی اجرا می شوند؟

ای کاش نمایندگان مجلس به راستی خود را وکیل مردم و وامدار مردم می دانستند و اینگونه روح و شکل قانون را مطابق میل خود زیرپا نمی گذاشتند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۱۴۸۳۲۰:۴۷:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۸
کشور در عرصه های اقتصادی چنان گرفتار شده که گزارش های خبری مبنی بر افزایش تقاضا برای خرید نان به صورت نصفه وجود دارد......... نه اینکه کسی مدافع بی حجابی باشد، خیر، اما شک نکنید ای بسا عده ای از درخواست های حجاب اجباری دنبال منافعی (حتی اقتصادی) هستند و یا قصد بر هم زدن آرامش کشور و برافروختن آتش دارند. همان طور که مدافعان تحریم، به بهانه دور زدن آن، نفع اقتصادی می برند. آن کسی هم که تحمل دیدن بی حجابان را ندارد اگر واقعا مومن است، سرش را پایین بیندازد و تقوا پیشه کند.
ناشناس۳۱۸۱۶۴۷۲۳:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۸
تنها راه برچیدن بساط بی حجابی و بند و باری و برهنگی قلع و قمع نمودن عوامل اصلی شبیخون و هجمه فرهنگی می باشد
ناشناس۳۱۸۱۷۷۷۰۳:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۹
اون عامل اصلی کی هست؟!
ناشناس۳۱۸۱۸۲۵۰۷:۲۶:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
یکی از راه های کاهش هزینه های دولت بازنگری در مدارک تحصیلی گرفته شده ضمن خدمت کارکنان دولت است
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۸۱۹۳۷۱۰:۰۶:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۹
قلع و قمع کردن جواب نمی دهد. تازه به فرض محال که جواب هم بدهد! مگر دین مبین اسلام(به عنوان یک مکتب انسانساز الهی) اجازه هر کاری را برای رسیدن به هدف ولو اینکه هدفی مقدس و متعالی هم که باشد به بنده و شما و کل حکومت می دهد؟! لطفا با گذاشتن اینگونه کامنتهای کلیشه ای و تکراری اصل مساله را لوث نفرمایید.
ناشناس۳۱۸۲۰۱۷۱۱:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۹
انشالله با تصویب قانون جدید به عوامل دامن زدن به بی حجابی و برهنگی و یارگیران و سو استفاده کنندگان از وضع افسارگسیخته جامعه رسیدگی خواهد شد این افسارگسیختگی تنها خصلتی که داشت افکار و اجراییات اشخاص را برای جامعه شناخته شده و بر ملا کرد آسیاب نوبت به نوبت
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۸۲۰۶۷۱۲:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۹
در هر حال و با هر قانون جدید و قدیم و غیره انتخاب شیوه قلع و قمع راه حل نبوده، نیست و نخواهد هم بود. بهتر است با واقعیات جامعه کنونی ایران بیشتر و بهتر و دقیق تر در ارتباط و در تعامل( و نه همیشه در برخورد!) باشیم و افراط و تفریط را یک بار برای همیشه کنار بگذاریم خدا را چه دیدید شاید بهتر نتیجه بگیریم، ان شاء الله.
ناشناس۳۱۸۱۶۵۱۲۳:۲۰:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۱۸
بدون حضور تمام قد سازمان مردمی بسیج در مبارزه بت شبیخون فرهنگی محال است بتوان بساط بی حجابی و برهنگی را از میان برداشت
ناشناس۳۱۸۱۸۰۷۰۷:۰۶:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
اقتصاد رو بچسب اول
ناشناس۳۱۸۱۹۱۱۰۹:۲۴:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
اگر امر به معروف نهی از منکر بدون روسری ها کار درستی هم باشد باید بوسیله نیروهای داوطلب مردمی و بدون دریافت دستمزد باشد، شاید که تاثیر داشته باشه. حقوق گرفتن بابت امر به معروف و نهی از منکر نه تنها موثر نخواهد بود، بلکه ممکنه طرف برای سایر فرائض شرعی اش هم طلب پول کند و ...
ناشناس۳۱۸۲۱۷۸۱۳:۲۷:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۹
راستی چرا شمال شهر تهران و شهرهای بزرگ، و میان مرفهینی که درد اقتصادی برایشان مطرح نیست بی بندو باری و بی حجابی رواج بیشتری دارد هر مسئله ای جای خودش باید به آن پرداخته شود هیچ مسئله ای جای مسئله دیگر را نمی گیرد به مسائل اقتصادی باید پرداخته شود و بطور موازی به مسائل فرهنگی نیز بهمین صورت مثل این است که بگویید بحث مواد مخدر را ول کنید و به اقتصاد بچسب!!
ناشناس۳۱۸۳۴۷۶۱۶:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲۰
عزیز من نصف نان را قبلا می خریدیم نه به خاطر نداری و الان چون کارت مخصوص در نانواها هست دیگر امکان خرید نصف نان نیست البته بیشتر در بربری و سنگگ بود. پس الکی حرف نزنیم
ناشناس۳۱۸۱۵۰۱۲۰:۵۶:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۸
متاسفانه در این چند ماه گذشته با مماشات های صورت گرفته جامعه رها و افسار گسیخته گشته است حالا جمع کردن این بساط ولنگاری بی بند باری بسیار هزینه بر است
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۸۱۹۵۰۱۰:۲۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۱۹
و متاسفانه خیلی چیزها و در واقع ضروریات و اولویت های در زندگی آحاد ملت(اقتصاد - معیشت - حفظ حقوق و کرامت افراد و غیره) رها و افسار گسیخته(به تعبیر شما) شده اند و تا به رهایی و افسار گسیختگی آنها به نحو شایسته و بایسته پایان داده نشوند مساله حجاب هم چه بخواهیم و چه نخواهیم در نوبت باقی می ماند! و با زور و تهدید و فشار و امثالهم نیز متاسفانه رهایی و افسار گسیختگی اش پایانی نخواهد داشت. والله اعلم
ناشناس۳۱۸۲۰۴۵۱۱:۵۲:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
در آینده نزدیک به حساب کسانی که در پی گرفتن ماهی از آب گل آلود بوجود آمده بوده اند رسیدگی خواهد شد
ناشناس۳۱۸۱۵۰۳۲۰:۵۶:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۸
آمارهای این دولت چقدر شبیه آمارهای دولت محموده
ناشناس۳۱۸۲۰۷۹۱۲:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۱۹
عملکرد دولت محمود 100 درصد از دولت فریدون بهتر بود در دولت احمدی نژاد دلار فقط 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد.
ناشناس۳۱۸۲۲۵۴۱۴:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۱۹
دولت قبل آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کرد که همه آرزوی ایام دولت محمود رو دارن!
ناشناس۳۱۸۱۵۱۲۲۱:۰۱:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۱۸
در قانون جدید عفاف و حجاب که قرار است تصویب شود باید نقش پر رنگی به نیروهای مردمی بسیج به عنوان آمر معروف و ضابط قضایی داده شود
ناشناس۳۱۸۱۵۲۱۲۱:۰۵:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۸
.. البته بهتر است اول بساط اختلاس و گرانی را جمع کنید
ناشناس۳۱۸۱۵۴۶۲۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۸
چرا یک جمله کوچک در مورد معیشت مردم و فقر روزافزون زده نمیشه .
ناشناس۳۱۸۲۲۵۸۱۴:۵۰:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۹
بستگی داره اخبار رو از کجا دنبال کنی!! در سال مهار تورم و افزایش تولید که تمام تلاش دولت برای تکمیل سامانه مجوزهای کسب و کار و احیای کارخانه‌های تعطیل شده هست و رشد نقدینگی کاهش زیادی داشته و بسیاری از قانون‌های مجلس اقتصادی هستن.
ناشناس۳۱۸۲۲۶۰۱۴:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۱۹
جالبه که چند روز پیش سخنگوی دولت از بی‌خوابی رئیس جمهور بخاطر بعضی مسائل معیشتی گفت، همین خود شما مسخره کردی!! الان هم اومدی اینو می‌گی!!
ناشناس۳۱۸۱۵۵۸۲۱:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۸
بی بندو باری را جمع نکنید در سال های آینده با مشکل روبرو خواهید شد ..
ناشناس۳۱۸۱۸۴۹۰۷:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۹
کشورهای مثل عراق و لبنان و مالزی و اندونزی و قطر و امارات و آذربایجان و ... چی؟
ناشناس۳۱۸۳۲۰۹۱۱:۳۸:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۲۰
اقای رییس جمهور وعدهای دیگه شما مثل بورس و کاهش تورم و کاهش ارز و بهبود معیشت مردم کی محقق میشه؟
ناشناس۳۱۸۲۳۷۱۱۶:۴۲:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
کل دنیا بی بندوبار فقط شما و طالبان خوبید !
ناشناس۳۱۸۱۵۶۴۲۱:۲۹:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۸
الان می آیند می گویند شکم و بی خیال بی حیایی!
ناشناس۳۱۸۱۵۶۹۲۱:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۱۸
اقای رئیسی هر وقت تورم ، گرانی ، بیکاری ، ‌..... درست شد ، حجاب هم درست خواهد شد
ناشناس۳۱۸۱۶۷۳۲۳:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۸
شکم درست شود باز می گویید دنیا! دنیا به سمت .. برود می گویید دنیا!!
ناشناس۳۱۸۱۶۲۰۲۲:۴۱:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۱۸
درود بر شما برای کاهش تورم ان هم بعد آوار برداری سال قبل ولی سرکوب ارزی هم نکنید
ناشناس۳۱۸۱۶۴۱۲۳:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۸
آقای طائب دقیقا چی رو پیش بینی کردند؟!!
ناشناس۳۱۸۱۶۹۸۰۰:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۱۹
گل و بلبل بودن وضعیت کشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی
ناشناس۳۱۸۱۶۸۵۰۰:۰۱:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۹
بساط بی بند و باری و بی حیایی و برهنگی را باید از بیخ و بن کند
ناشناس۳۱۸۱۷۲۹۰۱:۱۵:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۹
اول از اون خارج نشین ها شروع کنید
ناشناس۳۱۸۱۹۵۷۱۰:۳۶:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۱۹
خودتان هم بهتر می دانید با این بایدها و نبایدها مساله حل نمی شود و تنها صورت مساله پاک می شود
ناشناس۳۱۸۱۶۹۲۰۰:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۹
من خودم مخالف بی حجابی هستم ولی الان میگم بی حجاب ها خیالشان راحت باشد هروقت قول های قبلی عملی شد این هم عملی می شود آقای رئیس بیشتر این رفتار مردم بیشتر جوانان بخاطر لجبازی هست در مقابل این اوضاع اقتصادی که شما دولتمردان درست کرده اید و وعده هایی که عملی نمی شود و برعکس بدتر می شود شما اوضاع اقتصادی را سرو سامان بده و جلو رانت و فساد و دزدی و پارتی بازی را بگیر ببین چطور اوضاع عوض می شود
ناشناس۳۱۸۱۸۶۵۰۸:۲۶:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۹
کاملا درسته! بسیاری از این بی حجابی ها که اکثرا هم جوانان هستند به خاطر لجبازی از آینده شونه. اقتصاد و معیشت و تورم و کار و در کل امید به آینده درخشان در میان جوانان را زیاد کنید 100% اکثرا به قانون تمکین می کنند
حسین۳۱۸۱۸۹۶۰۹:۱۳:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۹
آفرین! کسی که راحت میگه من جمعش می کنم یعنی شناختی از ابعادش نداره
ناشناس۳۱۸۲۱۱۳۱۲:۳۳:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۹
وقتی قانون حجاب عمل نمی شود لجباری چی هست؟ لجبازی که مدنظر شما هست یک درصد هم در بین آنها نیست
ناشناس۳۱۸۱۷۷۸۰۳:۵۱:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۱۹
نظر ملت کامل مشخصه
ehsan۳۱۸۱۸۰۲۰۶:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۹
هر وقت تورم ، گرانی ، بیکاری ، ‌..... درست شد ، حجاب هم درست خواهد شد
ناشناس۳۱۸۱۸۹۲۰۹:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۹
آقای رئیس جمهور بساط این گرانی ها را که محرومان محرومتر کرده هم جمع کنید
نظری۳۱۸۱۹۲۹۰۹:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۱۹
ان شاءالله بساط گرونی و بیکاری ...را هم جمع کنیم
ناشناس۳۱۸۲۰۳۳۱۱:۴۸:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۹
هنوز نمیدونیم چون قانونه باید عمل بشه یا چون شرع گفته واجبه یا به قول رییس جمهور خواسته شهدا بوده یا پیام خون شهداست حالا بقیه مسائل هم همینطوره
ناشناس۳۱۸۲۱۲۵۱۲:۴۲:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۹
مشخص است دولت درک صحیحی از اولویت های کشور ندارد.
نیما۳۱۸۲۱۵۶۱۳:۰۷:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۹
لطفا از کاهش تورم نگین ……با یک خرید ساده قیمت دو ماه پیش با الان مقایسه کنید ببینید چقدر افزایش داشته……
ناشناس۳۱۸۲۲۵۰۱۴:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۹
هرگز نخواهید تونست حجاب اجباری رو برقرار کنید چون یک سلیقه شخصی است.
ناشناس۳۱۸۲۴۹۴۱۸:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۹
مسئله حجاب شده یه سرپوش جهت ناکارآمدی اقتصادی دولت و مجلس
ناشناس۳۱۸۴۰۱۴۰۸:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
متاسفانه جمع کردن فقط برای مدتی جواب میدهد و بعد از مدتی و با یک بهانه دوبار مثل آتش زیر خاکستر شعله ور میشود .
ناشناس۳۱۸۴۰۴۳۰۹:۰۸:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
اقاي رييسي براي حقابه ايران به طالبان هم هشدار داده بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین