پیام واضح سپاه به بدخواهان/ صدای اقتدار ایران را از جزایر سه‌گانه بشنوید

گروه سیاسی الف،   4020511075 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

در شرایطی که برخی کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی مرتکب خطاهای دیپلماتیک شده و ادعاهای واهی در خصوص لزوم مذاکره بر سر مالکیت جزایر بوموسی، تنب‌بزرگ و کوچک را مطرح کردند، رزمایش سپاه‌پاسداران در جزایر سه‌گانه ایران و نمایش قدرت و اقتدار نظامی کشور، حامل پیام‌های ویژه‌ای برای خام‌اندیشان است.

پیام واضح سپاه به بدخواهان/ صدای اقتدار ایران را از جزایر سه‌گانه بشنوید

به گزارش الف، رزمایش نیروی‌دریایی سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی برای دفاع مستحکم از جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه‌پاسداران و سردار تنگسیری فرمانده نیروی‌دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین نیروهای‌مسلح در جزیره بوموسی، جزایر نازعات، تنب بزرگ و کوچک در خلیج‌فارس برگزار شد.

این رزمایش با نام «سردار شهید اسحاق دارا» و با هدف «نمایش اقتدار و آمادگی‌های دفاعی رزمی نیروی دریایی سپاه در صیانت از امنیت خلیج فارس و جزایر ایرانی» و اجرای تمرینات و وضعیت های متنوع توسط یگان‌های رزمی عملیاتی، شناوری، موشکی، پهپادی ، هوا دریا ، جنگال، واکنش سریع ، گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و بسیج دریایی با پشتیبانی هوایی نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.این رزمایش با رونمایی از دستاوردهای قابل‌توجهی همراه شد که حامل پیام‌های ویژه‌ای برای دشمنان ایران است.

از الحاق سامانه موشکی قدیر تا به‌کارگیری شناورهای بدون سرنشین

«سردار علی عظمایی» فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه برگزاری این رزمایش اعلام کرد: در این رزمایش شناورهای یگان ویژه شهید حججی با موشک برد بلند ۶۰۰ کیلومتر برای دفاع از حریم جزیره حضور داشتند.

وی افزود: در این رزمایش، رزمندگان بسیجی با سرعت برای دفاع از جزیره بوموسی به وسیله هواپیما و شناورهای سبک و سنگین به جزیره اعزام شده و رزمندگان پس از ترابری هوایی و دریایی در مواضع از پیش تعیین شده برای دفاع از جزیره بوموسی مستقر شدند.

وی ادامه داد: در این رزمایش، رژه خودرویی و دریایی با حضور بسیج دریایی و مردمی، صیادان و شناورهای موشک انداز، شناورهای شهید مهدوی، شهید رودکی، شهید ناظری، شناورهای موشک انداز تندر و شناورهای موشک انداز ذوالفقار و راکت اندازها در رزمایش حضور داشتند.

به گفته فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از رزمایش هم بالگردها و هواپیماها شرکت داشتند و در بخش دیگری نیز عملیات هلی برن ۵۰ چترباز با موقیت اجرا شد.

سردار عظمایی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این رزمایش را بکارگیری پهپادها و شناورهای بدون سرنشین با هوش مصنوعی ارتقا یافته عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نیروهای شرکت کننده در این رزمایش نیروها پس از استقرار در جزیره با آتش سنگین توپخانه به تهاجم دشمن فرضی پاسخ دادند.

به گفته سردار عظمایی، هزار و ۵۰۰ بسیجی که بخشی از توان عملیاتی بسیجیان گردان‌های امام حسین (ع) استان هرمزگان و جنوب فارس هستند، در این رزمایش شرکت کردند و ۳۰ روحانی هم در کنار بسیجیان حضور داشتند.

حضور هواپیماهای بدون سرنشین در رزمایش

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این رزمایش را در جزیره بوموسی و جزایر نازعات، تنب بزرگ و کوچک برگزار کردیم که نیروهای بسیجی با سرعت بالا توسط بالگردهای نیروی دریایی سپاه و هواپیماهای پشتیبانی نیروی هوافضای سپاه به جزیره منتقل شدند.

به گفته سردار عظمایی، در این رزمایش هواپیماهای بدون سرنشین هم حضور داشتند و منطقه را از لحاظ اشراف اطلاعاتی رصد کردند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های رزمایش «انتقال سریع نیروها از سرزمین اصلی به جزیره بوموسی و تنب بزرگ است» که توسط بالگردها و هواپیما در کمتر از ۱۵ دقیقه از ساحل به جزیره بوموسی رسیدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی امام محمد باقر (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: منطقه خلیج فارس متعلق به ما و کشورهای همسایه است و ما باید خودمان با کشورهای همسایه امنیت آن را برقرار کنیم و جای کشورهای فرامنطقه‌ای نیز اینجا نیست و آن‌ها باید بروند و در ساحل و کشورهای خود امنیت برقرار کنند.

علاوه بر این، در این رزمایش برای اولین بار،‌ «سامانه موشکی کروز قدیر و موشک بالستیک فتح ۳۶۰» مجهز به هوش مصنوعی رونمایی و به نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

جزایر خلیج فارس، ناموس ملت بزرگ ایران اسلامی هستند

«سردار علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در حاشیه برگزاری «رزمایش اقتدار و پدافند دفاع مستحکم نیروی دریایی سپاه» که از امروز در خلیج فارس و با محوریت جزیره بوموسی آغاز شده است، اظهار داشت: جزایر خلیج فارس نگین درخشانی هستند که تا ابد بر تارک آب و خاک میهن اسلامی ما می درخشند.

وی افزود: جزایر خلیج فارس، ناموس ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و ما فرزندان این ملت غیور موظف هستیم از نوامیس خود دفاع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امنیّت منطقه‌ خلیج‌ فارس منفعت مشترک کشورهای خلیج‌ فارس است. ما کشورهای خلیج‌ فارس منافع مشترکی داریم، ما با هم برادر و همسایه‌ایم، امنیّت اینجا به نفع همه‌ی ما است. اگر خلیج فارس که سرشار از منابع غنی انرژی است، امن باشد، همه‌ ما و حتی همه جهان از ثمرات این امنیّت بهره مند می شوند.

سردار تنگسیری گفت: ما در خصوص حفاظت و حراست از تمامیت سرزمینی میهن اسلامی، ذره ای کوتاهی نمی‌کنیم. چرا که نسل های آینده ما را نخواهند بخشید، همان‌گونه که قبل از انقلاب هم وادادگی‌هایی که اتفاق افتاده بود، امروز مایه تأسف و تأثر ملت عزیز و شرافتمند ما را به همراه داشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه کشورهای فرامنطقه ای نباید ثبات امنیت این منطقه حساس را با القاء توهمات تفرقه افکنانه دچار خدشه کنند، تصریح کرد: کشورهای منطقه باید بسیار مواظب باشند و مدبرانه خود را از شر توطئه ها و نقشه های شوم تفرقه افکنانه کشورهای فرامنطقه‌ای باز بدارند، چرا که آن‌ها به هیچ وجه خیرخواه ملت و دولتی نبوده و نخواهند بود و این موضوع تأسف آور در طول تاریخ جهان متأسفانه به کثرت تکرار و تجربه شده است.

پیام سپاه به بدخواهان

مواضع دیپلماتیک چند هفته اخیر و به‌خصوص بیانیه صادره نشست شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس در خصوص مذاکره با ایران و حل و فصل اختلافات بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه که با امضای روسیه همراه شد، این تصور را ایجاد کرده بود که به‌دلیل نزدیکی مواضع ایران و روسیه در برخی از حوزه‌ها، جمهوری‌اسلامی ممکن است از همراهی تلویحی روسیه با این بیانیه چشم‌پوشی کند که پنداشتی باطل بود.

هم به لحاظ دیپلماتیک مراتب اعتراضات به روسیه ابلاغ شد که در نهایت لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگوی خود با حسین امیرعبداللهیان بر احترام روسیه به تمامیت ارضی ایران تاکید کرد و هم از لحاظ نظامی سپاه پاسداران نشان داد که برای دفاع از خاک اهورایی ایران تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

رزمایش برگزار شده در جزایر سه‌گانه این پیام را به تمام کشورهای جهان و بدخواهان ایران مخابره کرد که هر گونه خیال خام برای مطرح کردن ادعاهای واهی در خصوص مالکیت این جزایر ایرانی، با آتش وحشتناک نیروهای مسلح ایران همراه خواهد شد. 

حراست از مرزهای سرزمینی، دوست و دشمن نمی‌شناسد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده نقره‌داغ کردن کشورهایی است که تصورات باطلی را در اذهان خود می‌پرورانند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۱۳۹۳۱۰:۳۵:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۲
باید در همه موارد پیام را به همین روش به دیگران فرستاد
هادی۳۱۷۱۶۵۱۱۵:۰۵:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۱۲
با روسیه و‌چین باید خیلی جدی و‌محکم برخورد بشه چونکه اگر این وقایع تکرار بشه از نظر حقوقی و دیپلماتیک اصلا برای کشورمون خوب نیست لطفا جدا کنید درگیریهای جناحی داخل کشور رو از مسائل مهم و ملی کشورمون ما همه قبل از هر رنگ و جناحی ایرانی هستیم و منافع ملی باید در اولویت باشه
ناشناس۳۱۷۲۱۶۵۲۳:۰۸:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۲
اول یاد بگیر که باید خود مقصران اصلی را بازخواست کنید و نه دیگران
ناشناس۳۱۷۱۴۲۴۱۱:۰۸:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۲
باید روسیه را هم تعضیف کرد
ناشناس۳۱۷۱۴۵۳۱۱:۴۰:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۲
باید از فلاکت اقتصادی وتحریم خارج شویم.
ناشناس۳۱۷۱۵۱۴۱۳:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۲
پیام بهتر زمانی است که خرمشهر و آبادان آباد تر از دبی و امارات شود.
ناشناس۳۱۷۱۵۸۸۱۴:۱۲:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۲
شما هم ادعای مالکیت امارات کنید
مردم۳۱۷۱۶۲۱۱۴:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۱۲
حق ابه سیستان و بلوچستان را از افغانستان دنبال کنید .....
ناشناس۳۱۷۱۶۷۵۱۵:۲۵:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۲
میدان آرش هم که اضافه شد!
محمد قاسمی۳۱۷۱۷۷۳۱۷:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۱۲
اگه به تمام قدرت های شرق و غرب باشه عالیه این رزمایش میتونه پاسخی به گستاخی و نمک نشاسی روسیه باشه بهرحال فقط زمانی ما میتونیم ادعای استقلال داشته باشیم که وسط بیاسیتیم تا کسی هوای سو استفاده به سرش نزنه امیدوارم دولت سیزدهم از استراتژی اشتباه دست بکشه و روند رو تغییر بده البته گزاره هایی به نظر میرسه که تغییر داره انجام میشه
ناشناس۳۱۷۱۹۹۸۲۰:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۲
زمینه اسکان بیشتر جمعیت وتوسعه جزایر و تبدیل آنها به منطقه آزاد ونیز ایجاد پایگاه های نظامی دراین جزایر موجب شکست خواب دشمن و چشم طمع می شود،رونق اقتصادی در جزایر موجب جذب توریست هم خواهد شد
بابک گیلانی۳۱۷۲۰۷۵۲۱:۴۷:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۱۲
فراموش نکردیم که روسیه تزاری در زمان پادشاه اقا محمد قاجار با تحریک ایراکلی خان والی گرجستان باعث ایجاد جنگ شد واقامحمدخان برای حفظ یکپارچگی سرزمینی ایران دست به قتل عام خیانتکاران زد.باعث وبانی ان جنگ همین روسهای پررو بودن.حالا دخالت ناتودر اکراین را بد میدانند.فعلا بگذار با غرب بجگند وتضغیف بشود .درکل تضعیف چین روس وامریکا واروپا بنفع امپراطوری نوپای اسلامی ایران است.
ناشناس۳۱۷۲۱۳۱۲۲:۲۹:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۱۲
نمایش اقتدار به رزمایش و شعار نیست به رشداقتصادی و عدالت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی است و بس
احمدرضا۳۱۷۲۴۶۳۰۹:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۱۳
درود به شرفتون...واقعا آدم از هر نوع میهن پرستی عشق میکنه..
ناشناس۳۱۷۲۴۷۰۰۹:۰۷:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۳
بدخواه و خوب خواهی وجود ندارد بحث منافع ملی است .
محمد۳۱۷۳۷۲۷۰۸:۱۸:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۱۴
منظور از بدخواهان الان چین و روسیه هستند!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    25. یک سیلی برای تنبیه

    آخرین عناوین