حماسه‌سازی نیروهای اطلاعاتی ایران/ صندلی‌فروشی به بچه پولدارها/ روایتی از تمامیت‌خواهی اصلاح‌طلبان

  4020508085 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

حماسه‌سازی نیروهای اطلاعاتی ایران/ صندلی‌فروشی به بچه پولدارها/ روایتی از تمامیت‌خواهی اصلاح‌طلبان

آزمون مهم «علی‌آبادی» در برابر قانون

خبرگزاری تسنیم نوشت: «جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره انتخابات غیرقانونی ریاست اتاق بازرگانی ایران که قرار بود دیروز شنبه 7 مرداد برگزار شود، به فردا دوشنبه 9 مرداد موکول شد تا پس از یک ماه، تکلیف این انتخابات غیرقانونی مشخص شود.

در عین حال برخی خبرها حاکی است، شبکه نفوذ برای به تأخیر انداختن تصمیم‌گیری برای ابطال این انتخابات غیرقانونی فعال شده است و تلاش می‌کند علی‌آبادی وزیر صمت را متقاعد کند تصمیم‌گیری برای ابطال این انتخابات را تا زمان تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به تعویق بیندازد تا هزینه این اقدام بر دوش وزیر جدید بازرگانی بیفتد.

در حالی که تخلفات متعدد در برگزاری این انتخابات واضح و مبرهن است و گزارش تمام نهادهای نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی بر لزوم ابطال این انتخابات تأکید دارد، جلسه فردا یک آزمون مهم برای وزیر صمت و دیگر اعضای شورای‌عالی نظارت هست تا اراده خود را برای اجرای قانون و مقابله با بی‌قانونی نشان دهند.

انتخابات 28 خرداد هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در حالی برگزار شد که «حسین سلاح‌ورزی» نامزد این انتخابات پیش از این از سوی نهادهای اطلاعاتی ردّصلاحیت شده بود و عدم‌تأیید صلاحیت وی قبل از برگزاری انتخابات به انجمن نظارت بر انتخابات هم اعلام شده بود، ولی انجمن اقدام به برگزاری این انتخابات با حضور فرد ردصلاحیت‌شده کرده بود.

اخیراً کمیسیون اقتصادی مجلس هم در نامه‌ای به وزیر صمت تأکید کرد بررسی‌های اولیه حاکی از وجود ایرادات و تخلفات اساسی منجر به احراز عدم‌صحت انتخابات اتاق بازرگانی در سطح ملی و استانی است.

لازم به ذکر است، سلاح‌ورزی رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی اخیراً با اشاره به اینکه شورای‌عالی نظارت درخصوص نتایج انتخابات امکان ورود ندارد، گفته بود: بندی در آیین‌نامه نداریم که برای شورای نظارت در زمینه نظر دادن درباره انتخابات شأنی قائل باشد.»

******

نقره‌داغ شدن شرکت هنجارشکن

خبرگزاری تسنیم نوشت: «طی روزهای گذشته تصاویری از کشف حجاب کارمندان شرکت ازکی (خرید بیمه‌نامه) منتشر شد و در پی این هنجارشکنی، نهاد ناظر ورود کرد و پس از بررسی همه جوانب این ماجرا تصمیم گرفت که فعالیت این شرکت تا بررسی نهایی موضوع متوقف شود.

هرچند این مؤسسه استارت‌آپی بیمه‌ای در صفحه مجازی خود اعلام کرده است که تصاویر منتشرشده مواضع رسمی ازکی نیست و این شرکت خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار پیشروی ایرانی ملزم به رعایت قوانین رسمی کشور می‌داند لکن تا اطلاع ثانوی و بررسی نهایی پرونده فعالیت بیمه‌ای این مؤسسه موقتاً تعلیق می‌گردد.

گفتنی است، این شرکت استارت‌آپی بیمه، به‌عنوان واسطه خرید بیمه‌نامه بوده است و بیمه‌نامه‌ها از طریق شرکت‌های بیمه دارای مجوز از سوی بیمه مرکزی صادر شده‌اند، بر همین اساس تعهدات بیمه‌ای به بیمه‌گذاران به‌قوت خود باقی است و اخلالی در روند صدور و یا دریافت خسارت بیمه‌نامه‌های صادرشده از سوی این استارت‌آپ به‌وجود نخواهد آمد.»

******

اصلاح‌طلبان تمامیت‌خواه

مدیر مسئول روزنامه جوان در قالب سرمقاله‌ای نوشت: «بسیاری معتقدند که بازی انتخاباتی جریان موسوم به اصلاحات طی دو دهه و نیم گذشته، از چارچوبی مشخص پیروی می‌کرده است. هرچند در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، چپ‌ها که امید چندانی به پیروزی نداشتند، در کمال ناباوری در انتخابات پیروز شدند، اما از فردای تشکیل دولت هفتم، استراتژی جدیدی در کنش انتخاباتی در پیش گرفتند که خلاصه آن «همه یا هیچ» است. یک روی سکه این راهبرد پیروزی تمام‌عیار در انتخابات و کسب همه کرسی‌های قدرت بود، اما روی دیگر آن، رفتار مردم‌سالارانه انتخاباتی و واگذاری عرصه به رقیب پیروز نبود. در انتخابات شورا‌های شهر اول (۱۳۷۷) و مجلس ششم (۱۳۷۸) پیروز شدند که البته اماواگر‌هایی در این دومی وجود داشت، اما از روزی که ورق برگشت و اقبال عمومی از اصلاح‌طلبان رو برگرداند، روی دیگر بازی اصلاح‌طلبان  مشاهده شد. 

پس از روشن شدن نتایج انتخابات شورا‌های شهر دوم (۱۳۸۱) اصلاح‌طلبان تمامیت‌خواه نتوانستند نارضایتی خود را از نتیجه پنهان کنند و در مقابل صدور حکم شهردار منتخب تهران مقاومت کردند. آنگاه که مقاومت کارساز نبود به اخراج شهردار ناهمسو از هیئت دولت بسنده کردند. در انتخابات مجلس هفتم هم شکست رئیس مجلس ششم را در انتخابات هفتم نتوانستند هضم کنند. 

پس نمایندگان دوره بعد را به جای نماینده، «راه‌یافته» خواندند. انتخابات ریاست جمهوری نهم را هم با آنکه دولت خودشان برگزار کرد، به مذاقشان خوش نیامد، پس علم تشکیک در سلامت آن را برافراشتند. نکته کانونی این «جرزنی انتخاباتی» در انتخابات ۱۳۸۸ بود که از شش ماه پیش از انتخابات، با کلیدواژه «صیانت از آرا» به استقبال جرزنی پساانتخاباتی رفتند و هشت ماه هم پس از انتخابات کشور را درگیر  آشوب کردند. 

در واقع اینجا می‌توان از دو روی سکه انتخاباتی «همه یا هیچ» اصلاح‌طلبان تمامیت‌خواه رمزگشایی کرد؛ کسب «همه» کرسی‌های قدرت یا آنکه «هیچ» کس برنده انتخابات نباشد. اصلاح‌طلبان هنوز احترام گذاردن به فرایند‌های مردم‌سالاری و پذیرفتن شکست را نیاموخته‌اند و فقط با خودشان است که مردم‌سالاری را معناپذیر می‌دانند. اگر باشند، باید ببرند و گرنه «تقلب» شده و اگر نباشند، «انتخابات آزاد» نبوده‌ است. خود را قطب عالم امکان سیاست می‌دانند و تصور می‌کنند همه مردم نشسته‌اند تا ببینند کاندیدا‌های رادیکال اصلاحات آیا در میان نامزد‌های نهایی انتخابات هستند یا نه و اگر نباشند مردم هم به پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند. هیچ‌گاه هم توضیح نمی‌دهند که چرا مثلاً در انتخابات ۱۳۸۱، ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ که رادیکال‌ترین کاندیدا‌ها و گفتمان اصلاح‌طلبان تندرو در رقابت‌ها حضور داشتند، بازی را واگذار کردند. حتی اگر ۱۳۸۸ را هم با شبهه تقلب بی‌پاسخ بگذارند، در مورد ۱۳۸۱ و ۱۳۸۴ که خود مجری انتخابات بودند، چه می‌گویند؟

با این تفاسیر، رفتار انتخاباتی کنونی اصلاح‌طلبان چیزی جز بازتولید همان راهبرد قدیمی همه یا هیچ نیست. گفتار اخیر حجاریان آشکارا نشان می‌دهد که عقبه راهبردی جریان رادیکال اصلاحات به‌خوبی بر ریزش بدنه خود واقف است و به اصطلاح می‌خواهد «روغن ریخته را نذر امامزاده کند.» اصلاح‌طلبان تندرو می‌دانند که مردم را از دست داده‌اند و می‌خواهند با هزینه نظام، مانع از لو رفتن این واقعیت شوند.»

******

ارزیابی جدید IMF از رشد اقتصادی ایران 

خبرگزاری فارس نوشت: «صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود به ارزیابی از رشد اقتصادی ایران پرداخته و پیش‌بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2023 رشد 2.5درصدی را تجربه کند.

این نهاد بین‌المللی در گزارش جدیدش پیش‌بینی خود را از رشد اقتصادی ایران افزایش داده است. این نهاد در گزارش ماه آوریل خود رشد 2درصدی را برای اقتصاد ایران در سال جاری پیش‌بینی کرده بود که در گزارش جدید خود این رقم را 0.5 درصد افزایش داده است.

صندوق بین‌المللی پول همچنین رقم برآوردی خود از رشد اقتصادی ایران در سال گذشته را افزایش داده است. در گزارش ماه آوریل، رشد اقتصادی ایران برای سال گذشته بر اساس برآوردی بدبینانه 2.5 درصد اعلام شده بود اما در گزارش جدید این نهاد از رشد 3.5درصدی اقتصاد ایران طی سال گذشته خبر داده شده است.

رشد 3.5 درصدی اقتصاد ایران در سال 2022 برابر با متوسط رشد اقتصاد جهان در این سال بوده و از رشد اقتصادی کشورهای بسیاری از جمله کانادا، چین، آلمان، کره جنوبی و آمریکا بیشتر بوده است.»

******

صندلی فروشی به بچه پولدارها!

روزنامه «جام‌جم» در گزارشی با عنوان «صندلی فروشی به بچه پولدارها» به موضوع فروش صندلی‌های دانشگاه‌های ممتاز کشور به قشر مرفه جامعه پرداخت و در این گزارش اثر شکاف طبقاتی در سیستم آموزشی کشور و افزایش سالانه آن را بررسی کرد.

در این گزارش آمده است: «افرادی که موضوع این گزارشند از آن جنس آدم‌هایی نیستند که سوالات و کلیدهای کنکور را بخرند و در جلسه آزمون با انواع ترفندها تقلب کنند، بلکه افرادی هستند که اساساً در آزمون سراسری شرکت نمی‌کنند و زحمت پشت کنکور ماندن را به خود نمی‌دهند بلکه پول می‌دهند و صندلی می‌خرند، آن هم در ممتازترین دانشگاه‌ها و سخت‌ترین رشته‌ها.»

در ادامه این گزارش نوشته شده: «استادی که با ما صحبت می‌کند، یکی از رتبه‌های تک رقمی کنکور سال‌های قبل و استاد فعلی دانشگاه شریف است که در ازای درج نشدن نامش حاضر می‌شود به ما اطلاعات بدهد. او می‌گوی دانشجویانی دارد که پذیرفته شده پردیس خودگردان هستند ولی کنار دانشجویان روزانه که با کنکور وارد شده‌اند، تحصیل می‌کنند. این افراد کسانی هستند که اگر قرار بود در کنکور شرکت کنند بنیه علمی‌شان طوری بود که احتمالاً در دانشگاه‌های شهرستان پذیرش می‌شدند ولی چون از طبقه مرفه جامعه هستند و می‌توانند برای خرید صندلی دوره کارشناسی تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنند، وارد دانشگاهی مانند شریف می‌شوند.»

این استاد اما توضیح می‌دهد که این دانشجویان اغلب به علت قرارگرفتن در فضای آموزشی قوی، ارتقای علمی پیدا می‌کنند و با ثروتی که در اختیار دارند بخصوص در زبان‌های خارجی تسلط پیدا می‌کنند و به همین علت به راحتی از دانشگاه‌های خارجی پذیرش می‌گیرند. او اتفاقاً اعلام می‌کند که همین دیروز از یکی از دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف ایمیلی دریافت کرده که از وی تقاضای توصیه‌نامه داشته و تاکید دارد از این دست تقاضاها فراوان است. بسیاری از دانشجویانی که در پردیس‌ها صندلی خریده‌اند و حاضر شده‌اند هزینه‌های سنگین تحصیل این‌چنینی را تقبل کنند با انگیزه مهاجرت وارد شریف شده‌اند.»

در پایان آمده است: «شکاف طبقاتی در نظام آموزشی کشورمان چه مدرسه باشد و چه دانشگاه سال‌های طولانی است که وجود دارد و با گذر زمان فقط به عمق آن افزوده می‌شود. در واقع همیشه راه‌های میانبری وجود دارد که فقط به روی طبقه مرفه جامعه باز است که یکی از آنها پردیس‌های کاملاً قانونی دانشگاه‌های دولتی است؛ فرصتی رسمی برای ویژه درس خواندن طبقه ثروتمند. موردی که ما پیگیر آن شدیم و مربوط به دانشجوی فعلی رشته عمران دانشگاه شریف است نیز یکی از مصداق‌های همین ویژه خواری‌هاست که ظاهری قانونی و باطنی ضد عدالت دارد.»

****** 

ماجرای هشدار پلیس فتا به عوامل سریال «نیسان آبی»

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا توضیحاتی درباره ماجرای هشدار پلیس فتا به حجاب عوامل سریال «نیسان آبی» ارائه داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت‌وگو با مهر در رابطه با خبر هشدار پلیس فتا به حجاب عوامل سریال «نیسان آبی» گفت: پلیس فتا بر حسب وظایف ذاتی دائم فضای مجازی را رصد می‌کند.

وی افزود: در رابطه با موضوع عدم رعایت حجاب توسط برخی عوامل سریال نیسان آبی بررسی‌ها حکایت از آن داشت که یک سری تصاویر که متأسفانه مغایر با قوانین حجاب و عفاف و شئونات اسلامی در جامعه بود در فضای مجازی منتشر شده است.

پاشایی در ادامه بیان داشت: با بررسی موضوع مشخص شد که فردی بدون اجازه عوامل تولید و ضبط سریال نیسان آبی وارد لوکیشن سریال می‌شود و بدون اجازه شروع به فیلمبرداری از صحنه می‌کند و آن فیلم را در فضای مجازی منتشر می‌کند که خیلی سریع هم پخش می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در پایان گفت: پلیس فتا بر حسب وظایفی که دارد تذکرات لازم را به عوامل تولید این سریال داده و بنابر دستور مرجع قضائی فردی که اقدام به تصویربرداری و انتشار آن کرده بود احضار و از او تعهد مبنی بر عدم تکرار این کار گرفته شده است.

******

حماسه عاشورایی نیروهای اطلاعاتی

خبرگزاری مهر نوشت: «در شرایطی که مردم کشورمان در ایام محرم به عزاداری سالار شهیدان مشغول بوده و هستند، دشمنان آرام نداشته و به دنبال ایجاد سلسله ناامنی‌های جدیدی در کشورمان هستند که با هشیاری و چشمان باز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان خطرهای بزرگی کشف و خنثی شده است.

دستگیری اعضای شبکه گسترده تروریست صهیونیستی در چند استان و ضبط ده‌ها بمب توسط نیروهای گمنام امام زمان (عج) جدای از توان بالا، اقتدار و اشراف اطلاعاتی و امنیتی آنها نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر قدس همچنان می‌خواهد موتور ناامنی در منطقه باشد، اما دیگر نمی‌تواند.

بر اساس اطلاعیه وزارت اطلاعات که در روزهای ابتدایی مرداد ماه منتشر شد، تعداد ۴۳ بمب با قدرت تخریب بالا و قابلیت کنترل از راه دور، کشف و خنثی شده است که ۲۰ بمب ویژگی پرتابی داشته که به قصد استفاده علیه هیئت‌ها و تکیه‌ها آماده شده بودند. علاوه بر آن چند خانه‌ی تیمی، انواع سازه‌های فلزی انفجاری، چاشنی‌های مربوطه، انواع مواد شیمیایی صنعتی و مواد پیش‌ساز انفجاری، کیت‌های الکترونیکی، ریموت‌های کنترلی برای هدایت انفجار از راه دور، فیتیله‌های انفجاری، چندین قبضه کلت کمری، سلاح‌های شکاری ساچمه‌زن و مقادیر فراوانی سلاح سرد و ابزارهایی صرفاً با کاربرد در اغتشاشات خیابانی، از گروه‌های تروریستی نفوذ کرده کشف و ضبط شده است.

این تروریست‌ها اخیراً قصد ورود به فاز عملیات وسیع خرابکارانه را داشتند که با هوشیاری و تله‌گذاری جان برکفان گمنام و فداییان ایران اسلامی، از عملیات تروریستی آن‌ها پیشگیری شد. با بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده مشخص شده است تروریست‌ها قصد داشتند در آستانه ماه محرم چندین عملیات تروریستی در استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، کردستان، مازندران و کهکیلویه بویر احمد انجام دهند. اقدام انفجاری در محل مزار شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) و نیز در برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری، انفجار دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز به منظور اخلال در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی از برنامه‌های آنان بوده است.

باید توجه داشت امنیت موضوعی اتفاقی نیست. همزمان با آرامشی که در جامعه و در سراسر کشور برقرار می‌شود، خون دل‌های بسیاری توسط نیروهای حافظ امنیت کشورمان خورده می‌شود. جان‌ها بسیاری به قربانگاه حفظ امنیت کشور در سراسر ایران و بخصوص مرزها می‌روند.» 

****** 

شناسنامه حذف می‌شود!

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه توضیحاتی درباره مصوبه این کمیسیون برای تجمیع اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی ارائه کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای تجمیع اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی، گفت: این طرح نمایندگان با همکاری سازمان ثبت‌احوال تدوین شده که در جلسه اخیر کمسیون تلفیق به تصویب اعضا رسید.

وی درباره جزئیات مصوبه  اعضای کمیسیون برای تجمیع اطلاعات هویتی در کارت ملی، اظهار کرد: براساس این مصوبه تمام اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی تجمیع می‌شود و به سمت و سویی خواهیم رفت که دیگر نیازی به استفاده از شناسنامه نیست و به عبارتی شناسنامه حذف می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کل کشور، ادامه داد: براساس این مصوبه هر فرد باید دارای یک آدرس باشد و مرجع تعیین کننده آدرس ثبت احوال است و اگر قرار است که استعلام ، مکاتبه و یا مستنداتی توسط دستگاه‌های مختلف ارسال شود به آدرسی ارسال می‌شود که ثبت احوال تایید می‌کند.

قادری اضافه کرد: همچنین طبق این مصوبه باید هر فردی که به سن قانونی رسیده یک شماره تلفن همراه داشته باشد که این شماره موبایل برای ارسال پیامک‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف، مورد استناد باشد.

نماینده شیراز در مجلس در پاسخ به این پرسش که این اطلاعات هویتی در همین کارت‌های فعلی تجمیع می‌شود یا کارت‌های جدید صادر می‌شود، گفت: درباره این موضوعات فنی این کار تصمیم‌گیری خواهد شد اما در صورتی که از نظر فنی امکان آن باشد در همین کارت‌های ملی فعلی انجام می‌شود و در غیر این صورت کارت‌های جدید صادر می‌شود.

مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به موافقت نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

******

تغییری مهم در روال صدور کارت‌های سوخت 

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش گفت: از این به بعد مالکان خودروهای صفر کیلومتر برای دریافت کارت سوخت خود باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مالکین وسایل نقلیه نو شماره که خودروی خود را در سال جاری از شرکت های خودروساز تحویل گرفته ولی کارت هوشمند سوخت خود را همچنان دریافت نکرده‌اند، لازم است جهت پیگیری روند صدور کارت خود به هریک از دفاتر پلیس + ۱۰ سراسر کشور مراجعه کنند، اظهار کرد: این روند در گذشته اینگونه نبود و اکنون شرایط تغییر کرده است.

وی افزود: قبل از این کارت سوخت برای مالکان خودرو صفر کیلومتر صادر می‌شد اما از این به بعد لازم است همه مالکان خودرو اعم از صفرکیلومتر و غیره برای دریافت کارت سوخت خود به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش در خصوص جایگزینی کارت‌های سوخت با کارت ملی، گفت: تا کنون طرحی در این رابطه نداشته‌ایم و این موضوع مطرح نیست.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۶۷۰۰۲۰:۵۸:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۸
با قاطعیت اعلام میشود دستگاه های دولتی حقوق بگیر به تنهایی انگیزه اجرای قانون حجاب و عفاف را ندارند باید و باید از ظرفیت نیروی مردمی بسیج بطور قانونمند به عنوان ضابط قضایی به عنوان کمک به سایر دستگاه ها استفاده نمود
ناشناس۳۱۶۶۸۶۵۲۳:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۸
سوای دعوا و ستیز با بیشتر دنیا،با مردم خودمون هم جنگ و ستیز دارین؟
ناشناس۳۱۶۷۲۳۲۰۹:۳۸:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۹
بنابراین مرگ بر تمامیت خواهی و تمامیت خواهان و انحصارطلبان در هر پست و مقام و گروهی که باشند .
ناشناس۳۱۶۷۲۵۴۰۹:۵۸:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۹
با عوامل بیگانه ستیز داریم
ناشناس۳۱۶۷۲۷۲۱۰:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۹
عجب!تو خوبی با همه هم در صلح و صفایی.
مع۳۱۶۷۱۳۲۰۷:۵۱:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
درود بر شرف و غیرتتان لطفا با همین شور و شعور مفاسد اقتصادی و اخلاقی را پیگیری کنید
علی۳۱۶۷۳۰۷۱۰:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۹
برادر اخر ضابط قضایی یا مردمی ؟ این دو خیلی فرق داره
ناشناس۳۱۶۶۷۰۱۲۰:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۸
تکبیر صلوات
ناشناس۳۱۶۶۷۱۷۲۱:۱۰:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۸
... خبرهای مهم تر از صلاح ورزی اتاق بازرگانی نیست ؟ اینکه نظر حجاریان راجع به انتخابات چیه برای ۹۸ درصد مردم مهم نیست اما اینکه مجلس در کجای تصمیم گیری های مهم نقش دارد برای ۹۸ درصدمردم سوال هست ..
ناشناس۳۱۶۶۷۲۰۲۱:۱۳:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۸
اصلاح طلبان ورشکسته هستند به تقصیر - مردم از این ها عبور کردند
ناشناس۳۱۶۷۲۲۳۰۹:۲۸:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۹
اگر اینها ورشکسته اند پس صد رحمت به ورشکستگان
حسین۳۱۶۷۲۹۹۱۰:۲۹:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۹
از تعداد همین مثبت و منفی ها مشخص می شود در انتخابات چه گذشته
ناشناس۳۱۶۶۷۶۱۲۱:۴۴:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۸
از ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم اقتصاد درخواست میشود به مسله پاداش سه میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومانی مجمع عمومی برخی بانک ها به مدیران ورود نمایند این تنها یک قلم از پاداش های مدیران بانک در کنار انواع دریافتی ها و مناسبتی ها پ حقوق های کلان می باشد لازم به توضیح است از این دست پاداش ها از تعداد زیادی شرکت های زیر مجموعه بانک هم دریافت می کنند و این درحالی است که دادستان تهران علیه مدیران این بانک کیفر خواست برای فساد در یک تسهیلات دوازده هزار میلیاردی نموده است
خور زمالی ز دیار بختیاری یل۳۱۶۶۷۸۰۲۱:۵۳:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۸
از مدعی العموم درخواست میگردد به صحبت های آقایان خاتمی و عارف در باب حجاب و عفاف که گفته اند اگر بخواهید جلوی بی حجابی و بب حیایی را بگیرید با براندازی مواجه میشوید این صحبت اینها برای افراد معمولی هم اگر بزنند کارشان باید با کرام الکاتبین باشد چه رسد به این افراد که در گذشته بالاترین مسولیت کشور را داشته اند
ناشناس۳۱۶۶۹۷۱۰۱:۲۵:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۹
زنده باد ایل بختیاری.
ناشناس۳۱۶۷۱۹۹۰۸:۵۶:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۹
حضرات بختیاری یل کمال تشکر را دارند
ناشناس۳۱۶۷۱۲۰۰۷:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۹
الان این حرف چه جرمی درش نهفته است .
ناشناس۳۱۶۷۲۴۶۰۹:۴۴:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۹
چشم دیدن خاتمی را ندارند.
ناشناس۳۱۶۶۷۹۷۲۲:۱۱:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۸
اصلاح طلبان و تمامیت خواهی ؟!؟
حسین۳۱۶۷۳۰۴۱۰:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۹
خوانندگان مشخص می کنند تمامیت خواه کدام دسته است نظرهای مثبت و منفی را ببینید البته اگر در انتخابات رای و نظر مردم ملاک است.
ناشناس۳۱۶۶۸۲۶۲۳:۱۳:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۸
چرا دولت در مورد کسانی که سهام را در ۱۷ اردیبهشت فروختند و بورس را بشدت منفی کردند واکنشی مانند بیمه اوکی یا سایت طاقچه انجام نمی دهد ؟ سرمایه مردم برایش اهمیت ندارد؟؟
ناشناس۳۱۶۶۹۶۷۰۱:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
مردم خیلی وقته از اصلاح طلبی ناامید شدن.
Abdi۳۱۶۶۹۸۵۰۱:۳۳:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۹
فعلا که لیست سهمیه های تخصص پزشکی درآمده و معلوم شده صندلی های تخصص پزشکی داره به چه گروه های خاصی تعلق میگیره ، چه بر سر پزشکی مملکت دارین میارین خدا میدونه
ناشناس۳۱۶۷۰۴۲۰۴:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۹
حکومت یکدست شده،اون وقت میگن تمامیت خواهی اصلاح طلبان. حداقل یه چیزی بزنید که باورمون بشه.
ناشناس۳۱۶۷۲۲۶۰۹:۳۰:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۹
امان از ترس که از باقیمانده اصلاح طلبان هم می ترسند و چاره ای هم ندارند.
اذرن۳۱۶۷۰۶۷۰۵:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۹
دولت فشل و مجلس فشل تر ناکارآمد تر از آنند که مشکلات مردم را حل کنند فعلا سر مردم را با حجاب و بی حجابی گر م می کنند تا بعد
ناشناس۳۱۶۷۱۴۴۰۷:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۹
اصلاح طلب ها تماميت خواه هستند يا اصولگرا ها كه به هر دري متوسل مي شوند كه اصلاح طلب ها رد صلاحيت شوند اگر اصلاح طلب هاي واقعي ( نه اجاره اي ) تاييد صلاحيت شوند خواهيد ديد كه حضور مردم بالاي 70 درصد خواهد شد مردم به علت اينكه اصلاح طلب واقعي تاييد صلاحيت نمي شود به آنها راي نمي دهند نه به خاطر اينكه آنها را قبول ندارن
ناشناس۳۱۶۷۲۲۱۰۹:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اولا رد صلاحیت برای هر دو گروه یا گروه های دیگر هست دوم همیشه مشارکت انتخابات ریاست جمهوری متوسط 65 درصد بوده حتی دوستان رادیکال شما بودن یا نبودن به غیر از آخری که همه می‌دانند دلیل چی بود و چی کار کرد دولت وقت سوم اینکه این طیف مورد نظر شما همیشه طلب کار هست وقتی هستند می‌گویند هیچ کاره ایم و وقتی هم نیستند می گویند نگذاشتند آدم باید عاقل باشد نه این که افکارش بدهد دست برخی رسانه ها و اشخاص
ناشناس۳۱۶۷۲۶۵۱۰:۰۵:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۹
اصلاح طلب واقعی دیگه چیه؟ اگر اصلاح طلبی واقعی بود، اجازه به اصلاح طلبای اجاره ای نمیداد که بیان وسط میدون. همه شون سر و ته یه کرباسن.
ناشناس۳۱۶۷۱۴۶۰۸:۰۰:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اصولگرا ها متوجه شدن هر وقت اصلاح طلب واقعي تاييد صلاحيت شود راي ندارن به همين علت نمي گذارن آنها تاييد صلاحيت شوند
ناشناس۳۱۶۷۱۴۹۰۸:۰۱:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۹
مگر این عوامل فیلم ها نور چشمی هستند که برخورد نمی کنید؟ فشل تا کجا؟
ناشناس۳۱۶۷۱۵۰۰۸:۰۲:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۹
تا اصلاح طلبی هست آشوب و تحریم هم هست
ناشناس۳۱۶۷۲۲۰۰۹:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۹
شما گفتی و ما هم باور کردیم!
ناشناس۳۱۶۷۳۴۰۱۱:۰۶:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۹
اکنون قدرت در همه سطوح در دست شماست ولی همچنان در تحریم هستیم. در مقابل سوالات هم به بهانه هایی مانند مشغول آواربرداری هستیم رو می آورید ولی دریغ از یک خط اعلام عملکرد مثبت در این دو سال.
ناشناس۳۱۶۷۱۵۱۰۸:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۹
مگر نمی گویید اصلاح طلبان بین مردم جایگاهی ندارند ؟!!!!! پس اجازه بدهید تا کاندیداهای واقعی نه مثل روحانی که از سر ناچاری از او حمایت شد. در انتخابات حضور داشته باشند تا مردم به انها رای ندهند نه اینکه شورای نگهبان انها را کنار بزند.
ناشناس۳۱۶۷۲۳۹۰۹:۴۲:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۹
اینکه شما مردم را محدود میکنید از گروه خودتان انتخاب کنند انحصار طلبی نیست ؟ پس محدودیت ها را بردارید اجازه دهید هر کسی می خواهد کاندید شود و مردم به هر که میخواهند رای دهند .
ناشناس۳۱۶۷۲۶۴۱۰:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۹
دریک انتخابات رقابتی و واقعی , اصلاح طلبان پیروزند...
ناشناس۳۱۶۷۳۷۵۱۱:۳۲:۵۴ ۱۴۰۲/۵/۹
ترس از تکرار انتخابات دوم خرداد 76 علت اصلی انتشار مقالات ضد اصلاح طلبان است.
ناشناس۳۱۶۷۲۷۷۱۰:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۹
یعنی چه فردی وارد لوکیشن نیسان آبی شده و بی اجازه فیلم گرفته ،مگر تو بیابون بودن،وسط خیابان فیلم برداری میشده،عوض اینکه از حامی قانون دفاع کنید از قانون شکن دفاع میکنید
ناشناس۳۱۶۷۲۸۳۱۰:۱۷:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۹
ترا بخدا این حرفها را ول کنید . مردم در شرایط فعلی دنبال پیدا کردن گوشت و مرغ دولتی اند و بفکر اجاره یک چهار دیواری 40 متری هستند دیگر برایشان مهم نیست کی راس کار باشد. اصولگرا یا اصلاح طلب. همه دنبال یه لقمه نان اند.
ناشناس۳۱۶۷۳۴۶۱۱:۱۲:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۹
یا شناسنامه را حذف نکنید یا اگر حذف کردید، تغییر کارت ملی را مجانی کنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  3. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  4. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  5. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  6. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  7. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  8. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  9. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  13. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  14. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  15. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  16. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  17. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  16. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  22. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  24. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین