چرا پویش «محرم سیاه نپوشید» شکست خورد؟

  4020506023 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

«سیاه نپوشید و نذری محرم نخورید» پویش جدیدی بود که امسال، چندروز از قبل از فرا رسیدن ماه محرم توسط براندازان با هدف لطمه زدن به عقیده ۱۴۰۰ ساله ایرانیان و مسلمانان راه اندازی شد. اما با برگزاری باشکوه مراسم های عزاداری این پویش شکست خورد.

چرا پویش «محرم سیاه نپوشید» شکست خورد؟

به گزارش فارس، سالیان سال است شبکه‌های غربی در با بیهوده شمردن مراسم عزاداری مردم خصوصاً نسل جوان و نوجوان کشور را از مراسم‌ها و رسومات مذهبی جامعه ایرانی- اسلامی ما دور کنند. «سیاه نپوشید و نذری محرم نخورید» پویش جدیدی بود که امسال، چندروز از قبل از فرا رسیدن ماه محرم توسط براندازان با هدف لطمه زدن به عقیده ۱۴۰۰ ساله ایرانیان و مسلمانان راه اندازی شد. اما ظاهر مراسم‌های حسینی محرم امسال حرف دیگری را بیان می‌کند. خلاف تمام زحمت‌های رسانه‌های غربی که به منظور قانع کردن جوانان برای نپوشیدن لباس مشکی محرم کشیده بودند تعداد مشکی پوشان محرم بیشتر شده و شعار یا حسین مظلوم بلندتر. 

محسن ایمانی روان شناس بالینی درباره چرایی بیشتر شدن تمایل جوانان به پوشیدن لباس مشکی و شرکت‌ در مراسم‌های عزاداری امسال از دیدگاه روان‌شناسی گفت: بحث علاقه مردم به عزادری امام حسین (علیه‌السلام) یک علاقه ماندگار است و برای یک برهه تاریخی خاص نیست. مردم وقتی می‌بینند که یک عده‌ای در تلاشند تا اعتقاداتی را که سالیان سالیان به آن پایبند بودند را نفی کنند، عکس‌العمل نشان خواهند داد. زیرا این علایق بسیار عمیق و دیرینه است. درواقع این عکس‌العمل را از سه بعد شناختی، نگرشی و عملی و رفتاری می‌توانیم بررسی کنیم. 

امام حسین (علیه‌السلام) مصباح خدا و کشتی نجات است

وی در ادامه از نظر شناختی درباره عکس‌العمل مردم به این پویش بیان کرد: مردم ما به عنوان شهروندان یک کشور مسلمان اعتقادات عمیقی نسبت به حضرت امام حسین (علیه‌السلام) دارند و با استدلا‌هایی که تاکنون درباره امامت و ولایت شده مردم ایران به اسلام و امام‌ حسین (علیه‌السلام) معتقد هستند و به این شناخت رسیده‌اند که امام حسین (علیه‌السلام) مصباح خدا و  یک کشتی نجات است. 

ایمانی درباره نقش فقهای دینی در شکل گیری جنبه شناختی و اعتقادات مردم نسبت به امام حسین (علیه‌السلام) و انبیاء اظهار کرد: بعد از پیامبر و خاندانشان، فقها نقش مراجع تقلید را داشتند و فقها وارثین انبیاء بودند. اگر براساس جنبه‌های شناختی بخواهیم بررسی کنیم، قرآن پیامبران و امامان را معصوم و مطهر معرفی کرده و مردم به این موضوع ایمان قلبی دارند.

وی در ادامه درباره بعد نگرشی عکس العمل مردم و جوانان در این خصوص عنوان کرد: زمانی که انسان به شناخت و معرفت می‌رسد تمایلش به طرفداری از امام حسین (علیه‌السلام) و بزرگداشت ایشان و فرمایشاتش بیشتر می‌شود. امسال ما این نگرش را در عمل و در شور عزاداری‌های حسینی می‌بینیم.

این روان شناس درخصوص تأثیر این سه عنصر در مواجهه با مخالفت‌های براندازان برای مشکی پوشان حسینی گفت: ما هر سه عنصر روان شناسی را در عزادری‌های حسینی می‌بینیم. وقتی یک فرد دارای این سه عنصر روان شناسی و علاقه دلی به امام حسین (علیه‌السلام) باشد، زمانی که با مخالفت‌های درباره ایمان قلبی‌اش مواجه می‌شود ناخودگاه میل به طرفداری از خواسته‌اش بیشتر می‌شود. زمانی که فردی دلش می‌خواهد کاری را انجام دهد و با مخالفت اطرافیان مواجه می‌شود، عطش بیشتری برای انجام آن کار پیدا می‌کند. این فرد اگر در شرایط معمولی قرار گیرد بدون هیچ مخالفتی، کار خود را به صورت عادی انجام می‌دهد اما وقتی با مخالفت‌های دیگران برخورد می‌کند جدی تر از عناصر عقیدتی خود دفاع می‌کند. 

محرم و صفر اسلام را زنده نگهداشته است

ایمانی در ادامه افزود: دقیقاً واکنش مردم در محرم امسال حاکی از همین موضوع است. این محرم وصفر است که اسلام را زنده نگهداشته است. مردم مسلمان به محرم و مراسم‌های عزاداری مرسوم در این ماه علاقه عمیق و شناخت دقیقی دارند. از نظر من زنده نگهداشتن یاد امام حسین (علیه‌السلام) بسیار کار ارزشمندی است. بسیاری از انقلاب‌ها در جهان به عشق امام حسین (علیه‌السلام) است و بسیاری از افراد به عشق او انقلابی شده‌اند.

وی درباره چرایی استمرار مراسم سوگواری امام حسین (علیه‌السلام) بیان کرد: بسیاری از افراد می‌گویند امام حسین (علیه‌السلام) یک بار شهید شد چرا هرسال مراسم عزاداری می‌گیرید؟ علت استمرار برگزاری مراسم‌های سوگواری امام حسین (علیه‌السلام) برای یادآوری است تا مبارزه امام حسین (علیه‌السلام) با ظلم و قیام ایشان تکرار شود. محرم نشان تحول است. هرسال در ماه محرم تحولاتی اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال هرسال در ماه محرم و صفر آمار جرایم کاهش پیدا می‌کند یا ما انسانی‌هایی را دیده‌ایم که کارهای خلاف می‌کردند اما با فرارسیدن ماه محرم توبه جدی می‌کردند و دست از کار خلاف می‌کشیدند و ...   

ایام محرم و مراسم عاشورا خود عامل تحولات عظیم است و خود به خود جوان‌ها به سمت آن کشیده می‌شوند و تحت تأثیر اعتقادات دینی قرار می‌گیرند. هرسال ما شاهد هستیم که تعداد و جمع جدیدی به هیأت‌های امام حسین (علیه‌السلام) راه پیدا می‌کند و به جمع حسینی‌ها اضافه می‌شود. اما باید به صورت جدی و بیشتر در زمینه شناخت جوانان از امام حسین (علیه‌السلام) و اصحاب و اولاد ایشان کار و برنامه ریزی شود.

پایان پیام/ 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۶۳۵۴۰۱۱:۰۵:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۶
عجب!
ناشناس۳۱۶۳۵۵۹۱۱:۵۵:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۶
محرم و امام حسین متعلق به قشر خاصی نیست که بتوان کمرنگش کرد.
ناشناس۳۱۶۳۵۶۴۱۲:۰۳:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۶
مراسم محرم و تاسوعا و عاشورا سنت و فرهنگ ايرانى اسلامى ايرانيان است … ……
ناشناس۳۱۶۴۴۶۵۰۹:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۷
منطق این منفی زن ها دقیقا چی هست غرب گداهای معروف هستند؟!!
ناشناس۳۱۶۳۵۸۷۱۲:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۶
کدوم پویش؟ من نشنیدم
ناشناس۳۱۶۵۰۵۶۱۶:۳۷:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۷
حالا که شکست خوردن خودتونو بزنید به اون راه !
ناشناس۳۱۶۳۵۹۳۱۲:۲۸:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۶
این را آقایان دولت و مجلس و ..... میبایست بفهمند که مردم با دینشان مشکلی نداشته و ندارند ، مشکل در استفاده ابزاری برخی آقایان از دین و عقاید ملت به نفع خودشان است که صدای مردم را درآورده ، ظاهر اسلامی و باطن سرمایه داری و پول پرستی ، با هم منافات داشته و دارد . آنکس که گفت ما ملت امام حسینیم و حسین گونه در میدان عمل ظاهر شد و از جان مایه گذاشت را ملت با حزن و اشک ، بدرقه اش کردند ، اینان که صرفا دم از اسلام میزنند و شعار عدالت خواهی و انقلابی گری سر میدهند ، به وقت عمل چه کرده اند که آه و ناله ی مردم را درآورده اند ؟
ناشناس۳۱۶۴۳۹۷۰۸:۵۰:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۷
کسی نگفته مردم مشکلی با اسلام و دین و مذهب دارند، نامردمان مشکل دارند
ناشناس۳۱۶۴۷۵۳۱۳:۰۴:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۷
درست میگی، اما همه رو نمیگی، اون مردمی که ادعای دین دارند، اگر همون دستورات دین رو رعایت نکنند، خودشونو تمسخر کردند. مثل همون مسئولانی که ظاهر دینی دارند، اما باطنشو نه. هر دو تا با هم باید باشه .چه مردم و چه مسئول! کسی که منکر ربا باشه، منکر حجاب باشه، منکر صداقت در عمل باشه، کسی که رفیق بی دین ها باشه و دشمن دیندارها، این قطعا دین نداره. چه از مردم و چه از مسئولا.
محجد۳۱۶۳۶۱۷۱۲:۵۲:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۶
من در خرم اباد ساکنم امسال به وضوح کم شدن عزاداران حسینی رو میشد دید و افسوس بایت این شرایط.
ناشناس۳۱۶۴۴۳۷۰۹:۲۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۷
خب احتمالا در این ایام شما نتونستین از منزل خارج بشین!! تهران که مثل هر سال بود شاید هم بیشتر!
ناشناس۳۱۶۳۶۲۰۱۲:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۶
معلوم بود از اول شکست میخورد ..... حساب امام حسین و اعتقادات مردم جداست
ناشناس۳۱۶۳۹۸۳۲۰:۲۸:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۶
والا من اصلا هیچ چیزی در این مورد نشنیدم. احتمالا پویش خود ساخته ای است....
ناشناس۳۱۶۳۶۳۲۱۳:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۶
مشکی رنگ عشقه
ناشناس۳۱۶۳۶۴۰۱۳:۱۵:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۶
به خاطر اینکه این لباس سیاه را نه اونها و نه شما و نه هیچ کس قبل تر تن مردم نکردید که بتونند یا بتونید درش بیارید.
مصطفی۳۱۶۳۶۴۸۱۳:۲۱:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۶
من به عملکرد دولت و حکومت نقد دارم ولی غلط کرده هرکس بخواد به این چالش بله بده
ناشناس۳۱۶۳۶۵۴۱۳:۲۹:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۶
نگرشی به وظیفه فرهنگی رسانه های همگانی کشور/ جمعه 06/05/1402 --- برخی از رسانه های همگانی معروف و پر کاربر کشور متاسفانه ملت را آشکار درباره علت اصلی سیاست دم دمی مزاجی خود در پخش و حذف روشنگریهای قرآنی و عقلی مستند و مستدل که باید با امانت داری و دلسوزی و در دفاع از دین ناب خداوند انجام گیرد هیچ سخنی نمی گویند . چرا این رسانه های همگانی با کمک قرآن شناسان ؛ ملت گرفتار در تار و پود و کلاف سر در گم من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل را به سادگی و آسانی دین خدا آگاه نمی سازند و از اقدام قرآنی و عقلی خدا پسندانه ی علمی مستدل و مستند سازمان یافته ی حقیقت گرا در این زمینه گریزان اند و خود داری می کنند؟! آیا این رسانه های همگانی که بحکم قانون و شرع به وظیفه ی پالایش فرهنگ جامعه از ضد ارزشها متعهد اند به نیاز مبرم علمی جامعه به آرامش فکری غیر مخدوش با دروغ و جعل که دین و مذهب را فرا گرفته اند ؛ ایمان ندارند؟! چرا و با چه دلیلی از قرآن و عقل این رسانه ها از پخش روشنگریهای قرآنی و عقلی زیر همه ی موضوعات دینی و مذهبی ذی ربط خود داری می کنند و ملت را از آگاهی به حقایق انسان ساز قرآن و عقل محروم می سازند؟! چرا این رسانه های همگانی که بی تردید بحکم قانون و شرع به دفاع و پاسداری از فرهنگ قرآنی بی نقص دین داری و مذهب داری ملت مسلمان سهیم هستند از مبارزه همیشگی علمی مستند و مستدل علیه تحریف دین ناب خدا که بی تردید وظیفه نخست پیامبر اسلام و اهل بیت مطهر آن حضرت بوده کناره گیری می کنند؟! چرا این رسانه ها همگانی سهیم در فرهنگ سازی که مجوز رسمی فعالیت رسانه گردانی را از دولت دینی گرفته اند در زمینه روشنگری قرآنی و عقلی مستند و مستدل ؛ انگیزه ی مثبت و سازنده آشکاری را در دفاع و پاسداری از دین ناب خدا و از مکتب توحیدی مذهب اهل بیت پیامبر از خود نشان نمی هند بلکه بالعکس به پخش مطالب غیر علمی نسنجیده ی من در آوردی و خرافی و جعلی ضد قرآن و عقل و پخش مطالب توهین آمیز با نادیده گرفتن حایق قرآن می پرادزند؟!
امام حسین(ع) : آزاده باشید و صادق در گفتار و رفتار با مردم۳۱۶۴۲۶۱۰۳:۴۳:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۷
سالهاست رسانه های ملی و دولتی متاسفانه در آموزش مردم در خصوص اهداف اسلام بصورت مصداقی و آنچه که هدف امام حسین(ع) بود و زیر بارش نرفت و برایش شهید شد چیزی نمیگویند مثل مبارزه با هرگونه ظلم و ستم به خلق و اغفال مردم با خرافات، یا حرام بودن اذیت و آزار دیگران و عدم رعایت حق الناس و ..... مردم عاشق این مذهب و مبارزان در راه این اسلام بوده و هستند.
ناشناس۳۱۶۳۶۸۷۱۴:۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۶
به کوری چشم دشمنان ، محرم امسال از همه سالها پرشور تر و باشکوه تر برگزار گردید. با دستگاه امام حسین علیه السلام هر که درافتاد بر افتاد.
ناشناس۳۱۶۳۶۹۰۱۴:۱۴:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۶
از نظر شما هرکسی لباس مشکی نپوشه حسینی نیست و با مثلآ براندازان در یک خط قرار دارن چرا به باطن توجه نمیشه .....
ناشناس۳۱۶۳۷۷۵۱۶:۱۵:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۶
چون مردم محرم را برای حماسه حسین ع اجر می نهند نه برای بازی های سیاسی این و آن .
ناشناس۳۱۶۳۸۰۴۱۶:۵۳:۳۲ ۱۴۰۲/۵/۶
مردم به صلاحدید خودشان رفتار میکنند ،نه به حرف کسی
ناشناس۳۱۶۳۸۰۷۱۶:۵۴:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۶
کلا فضولی در کار مردم از قبل شکست خورده است
ناشناس۳۱۶۴۲۷۹۰۵:۲۴:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۷
چرا نخاله هارو مردم حساب میکنی؟ مردم یک نه محکم به جنبش هرزگی و آشوب گفتن
ناشناس۳۱۶۳۹۳۱۱۹:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۶
چون من بچه‌هام رو میبرم هیات و سینه میزنن و گریه میکنن و زیارت عاشورا میخونن و به درگاه خدا دعا میکنم که خودش بچه‌هام رو توی خط خدا و رسول و اهل بیت نگه داره. من یکی هستم از میلیون‌ها پدر و میلیون‌ها مادری که درست همین کار رو میکنن. پدر‌ها و مادرهای این سرزمین، قرن‌هاست که همین کار رو میکنن و بچه‌هامون هم همین کار رو ادامه میدن. البته به شرطی که در هر دورانی، پدرها و مادرها و همه‌ی اهل خانواده، مراقب همدیگه باشن و دین رو بشناسن و عمل کنن و دینداری فقط سینه‌زنی نباشه. سینه‌زنی وقتی نجات میده که آدم دین رو از قرآن یاد گرفته باشه، ماها ممکنه حتی بلد نباشیم قرآن رو از روی قرآن بخونیم، عیبی نداره، ولی بلدیم به سخنرایی علما گوش بدیم که. ممکنه یکیشون هم یه بار یه حرف اشتباهی بزنه، بازم عیبی نداره، مجموع چیزی که ما طی سال‌ها و سال‌ها از منبر علمای بزرگمون میشنویم، همون مفاهیم قرآنه و راه رو نشونمون میده.
ناشناس۳۱۶۳۹۵۰۱۹:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۶
براندازان اندازه عشق مردم را به امام حسین ع و یارانش و عاشورا وحضرت عباس س را اشتباه فهمیدند و از دانش مردم شناسی وجامعه شناسی بی بهره هستند واکثرشون از سواد کافی بهره ای ندارندو بیشتر به دنبال شوآف دادن و آرایش فراوان و ظاهر بین هستند و بیشتر پیرو خواننده های لس انجلسی وهنرپیشه های کم سواد قبل از انقلاب هستند ومتاسفانه ارزیابی صحیحی از انقلاب اسلامی ندارند و با بیان چندکلمه ی تکراری که انقلاب نبود وشورش و قیام وووبود !!!بنظرشون خودرا خیلی فهیم !!!هم میدانند و جالبه این افراد درباره ی کشته شدن جوانی در فرانسه وبه دست پلیس ،هیچ عکس العملی نشان ندادن!!حتی سلبریتی های این طرف آب !!وانطرف آب !!؟واین حاکی از انست که درس دین که هیچ !،حتی درس انسان بودن هم نمیدانند و از ترس دیپورت شدن ، سکوت شرم آوری نمودند و چون معمولا از بهره ی هوشی بالایی برخوردار نیستند ،محاسباتشون اشتباه از آب در می آید ...السلام علیک یا ابا عبدالله السلام علی الحسین وعلی اصحاب الحسین وعلی اولاد الحسین...
ناشناس۳۱۶۴۰۶۱۲۱:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۶
اساسا چرا برخی رسانه ها هر حرف مزخرف که از دهان برخی جاهلان و معاندان زده میشود را منتشر میکنند.این مردم عاشق اهل بیت خصوصا اباعبدالله هستند،....... علیرغم همه مشکلات و نارضایتی از ضعف عملکردی برخی مدیران اجرایی مراسم عزاداری امام حسین با شکوه برگزار میشود
ناشناس۳۱۶۴۰۸۲۲۱:۵۵:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۶
اکثریت مردم ایران شیعه معتقد ومتدین هستند ..
شکوهی .حسین نوری است هرگز خاموش نمی شود۳۱۶۴۱۰۳۲۲:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۶
حسین (ع) نوری است که هرگز خاموش نمی شود هرچه بیشتر تلاش کنند خود بیشتر نابود میشوند
ناشناس۳۱۶۴۲۷۸۰۵:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۷
چون من برای اولین بار تو زندگیم از لج این ها رفتم پیراهن مشکی خریدم و پوشیدم
ناشناس۳۱۶۴۶۰۱۱۱:۱۶:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۷
تمام‌کسانی‌که‌این‌قببل‌پویش‌را راه‌انداختندوکسانی هم که‌از آن‌پیروی کردند یک‌مشت‌.... مشروب خور بی‌دین‌.....هستندکه‌‌چنان‌چوب‌این‌کارشان‌رابخورندکه تاهفت نسلشون‌ادامه‌داشته‌باشه،بقول معروف هرکه باخاندان‌علی درافتاد ور افتاد،اونهم‌چه‌ ور افتادنی.
محمودزاده۳۱۶۴۶۰۴۱۱:۱۸:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۷
چون انان مانند خاندان پهلوی مردم و فرهنگ مردم ایران را نمی شناسند و علیرغم تمام ادعای خود که همراه با کراوات بستن و ادکلن زدن است هنوز از گنجینه علم مردم شناسی چیزی عاید آنان نشده است و این یکی از رموز پایداری جمهوری اسلامی است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  11. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  18. مأمور خاطی بازداشت شد

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  8. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  12. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  13. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  14. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  15. سفیدشویی جنایت!

  16. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  17. تعیین تکلیف اسرائیل در حج امسال

  18. دستور محسنی اژه‌ای درباره پرونده‌های فولاد مبارکه و چای دبش

  19. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  20. ترکیه ای که من دیدم! 

  21. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  22. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  23. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  24. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  25. حل يك ابرچالش نظام

آخرین عناوین