انتقاد از رویکرد دولت رئیسی درباره اینترنت/ واکنش ذوالنوری به حواشی برکناری آقای مدیرکل / انتقاد کیهان از سخنان جدید صالحی

  4020501072 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

انتقاد از رویکرد دولت رئیسی درباره اینترنت/ واکنش ذوالنوری به حواشی برکناری آقای مدیرکل / انتقاد کیهان از سخنان جدید صالحی

واکنش ذوالنوری به حواشی مدیرکل ارشاد گیلان

به گزارش خانه ملت، مرتضی محمودوند، نماینده خرم آباد در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی خود گفت: جامعه دلسوز، بچه حزب‌اللهی‌ها و خانواده شهدا در خصوص اتفاق رخ داده در گیلان پیگیر هستند، مستنداتی نیز به بیرون آمده ولی متأسفانه با مدیرکل ارشاد برخورد رسمی شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد ادامه داد: به خاطر خدا و حفظ ارزش‌ها در این قضایا تعارف نکنید، این موضوع نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان پخش شده است. اگر این مشکل وجود دارد و این شخص برکنار شده برای افکار عمومی چه پاسخی دارید، برای آن فرزند شهید و فرزند جانباز چه پاسخی دارید.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: به خاطر خداوند به این مسئله ورود کنید، به خاطر آبروی نظام ورود کنید.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر شفاهی گفت: رئیس جمهور و دولت به این مسئله ورود کرده‌اند که شاید اصل همین ورود نیز زیر سوال باشد زیرا ویدئویی را عده‌ای پخش کردند که نه چهره طرف و نه مکان آن قابل شناسایی آنچنانی است. دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید بررسی کنند؛ این موضوع دو حالت دارد یا چنین چیزی اثبات می‌شود که اتفاقاً دولت اقدام عجولانه در عزل انجام داده است، تا زمانی که جرم اثبات نشده با چه عنوانی باید برخورد شود.

وی افزود: دشمنان ما متمرکز شده‌اند بر اینکه حیا، عفت و همه چیز را از بین ببرند. باید بررسی شود اگر واقعیت داشته باشد جرم آنهایی که فحشا را منتشر کرده‌اند بسیار سنگین‌تر از کسانی است که فحشا کرده‌اند. قرار نیست عده ای بیایند افکار عمومی و امنیت اخلاقی و روانی جامعه را بر هم بزنند. اگر فرضاً کسی خطایی کرده که باید مجازات آن را تحمل کند قرار نیست ارکان اخلاقی جامعه را با آن مورد هدف قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: خواهش من این است که جلوتر از قانون و شرع حرکت نکنیم، دستگاه‌های ذیربط وظیفه دارند آن را بررسی کنند، یقیناً تعهد، ابزار، تخصص و دلسوزی این کار را دارند تا نسبت به  آن برخورد کنند.

***

انتقاد کیهان از سخنان جدید صالحی

کیهان درباره سخنان جدید علی اکبر صالحی و توصیه به مذاکرات سیاسی با آمریکا نوشت: «متاسفانه سخنان آقای صالحی، خبر از عبرت نیندوختن و اصرار بر تکرار چندباره یک خطای فاحش در اثر می‌دهد.

مشابه همین استدلال‌ها و قوی‌تر از آن هنگام جذاب‌‌سازی برجام عنوان می‌شد اما دیدیم که تمام پیش‌بینی‌ها و دعاوی بانیان برجام غلط از آب در آمد و ایران با وجود واگذاری یا تعطیلی 95 درصد برنامه هسته‌ای، با کارشکنی و خدعه قابل پیش‌بینی آمریکا و دو برابر شدن تحریم‌ها مواجه شد.

متاسفانه امثال آقای صالحی به جای عذرخواهی درباره خسارتی که در آن سهیم بوده‌اند، همواره فشار‌های آمریکا را به رخ می‌کشند بی‌آن که از ندانم‌کاری‌های خود درس بیاموزند. ایشان گویا فراموش کرده که دولت متبوع‌شان با همین وعده‌ها، بدترین رکورد‌های اقتصادی را به ارث گذاشت.

آقای صالحی ملت ایران را بدهکار دولت آمریکا در جنگ جهانی دوم هم می‌کند و حال آن که آمریکا یکی از سه ‌اشغالگر آن روز ایران بود که به مدت 37 سال، دیکتاتور جنایتکار و بی‌کفایتی به نام محمدرضا پهلوی را بر گرده ملت ایران نشاند. همچنین با فشار آمریکا و انگلیس بود که بحرین از تمامیت ارضی ایران جدا شد.

صالحی در عین حال به ابراز تاسف آلبرایت ‌اشاره و وانمود می‌کند که کشور ما صرفا منتظر عذرخواهی از کودتای 28 مرداد 1332 برای احیای روابط بود! این در حالی است که آمریکا بارها پس از انقلاب در تدارک کودتا و براندازی بود که آقای صالحی از آنها غفلت می‌کند همچنان که غفلت می‌کند که پاداش فشار و خباثت دشمن مذاکره برای واگذاری امتیاز و تکرار این چرخه خسارت‌بار نیست.

نکته بعدی این است که صالحی درست در شرایطی که آمریکا حاضر نیستند کمترین تضمینی برای بازگشت به برجام ارائه دهند و از تحریم‌ها بکاهند، خواستار قمار بزرگ‌تر (طبعا واگذاری امتیازات بیشتر) می‌شوند، و حال آن که جنازه عبرت‌آموز برجام (حاصل از قمار قبلی) پیش چشمان همه است.»

***

انتقاد از رویکرد دولت رئیسی درباره اینترنت

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره «سیاست دولت رئیسی در قبال فیلترینگ و سرعت اینترنت و اینکه خواست اکثریت مردم در این زمینه چیست» به هم‌میهن گفت: «در اینکه مواردی که اجرا می‌شود خواسته اقلیت یا اکثریت است، اینطور باید گفت که هیچ دسترسی به اقلیت یا اکثریت بودن نداریم الا اینکه به آمارهایی استناد کنیم که این آمارها توسط مراجع رسمی گرفته شده و آنها بگویند نظر مردم چیست.

نمی‌توان گفت این نظر اقلیت یا اکثریت است، زیرا آمار و مستندانی وجود ندارد. آنچه که مسلم است، دولت‌ها و مجالس منبعث از مردم هستند در نظر اینها، در دموکراسی نظر مردم محسوب می‌شود البته انحرافاتی در همه کشورها وجود دارد.

من چند آمار در یکی دو ماه اخیر نگاه کردم که برخی نهادهای رسمی و دانشگاهی گرفته‌اند که بیش از 70 درصد مردم اعتقاد به رعایت حجاب دارند. البته من به این آمار هم استناد نمی‌کنم، می‌خواهم مطلب دیگری بگویم.

مثلا در مورد مسئله فیلترینگ من انتظار دارم که دولت‌ها و به طور مشخص این دولت، اگر نمی‌خواهد به نظر مردم هم استناد کند اما حداقل حقیقت را به مردم بگویند. وقتی مقامات دولتی می‌گویند سرعت اینترنت بالاست و هیچ مشکلی ندارد، این خلاف واقع است، راست بگویند که اینترنت را محدود کرده‌ایم، وقتی خلاف واقع می‌گویند به شعور مردم توهین می‌کنند، چون مردم عملا این مسائل را می‌بینند، اینها قابل گذشت نیست.

مثلا در مورد مسئله فیلترینگ ما بالاخره نفهمیدیم چه کسی مقام تصمیم‌گیرنده است. شورایعالی فضای مجازی تصمیم گرفته یا وزارت ارتباطات یا هر نهاد دیگری؟ هیچ‌کس مسئولیت به عهده نمی‌گیرد، ما نمی‌دانیم وزیر ارتباطات را در این مورد بازخواست کنیم یا سراغ شورایعالی فضای مجازی برویم.»

***

برگزاری انتخابات تناسبی مجلس در تهران منتفی شد

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پیرامون طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و با پیشنهاد کمیسیون مبنی بر حذف  ماده ۹۶ الحاقی موضوع ماده ۵۳ مصوبه به منظور تامین نظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کردند.

این ماده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت تناسبی در تهران باز می گشت که محل اختلاف مجلس و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

با حذف این بند برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران منتفی شد.

طحان نظیف: انتخابات مجلس با قانون جدید اجرا می‌شود

به گزارش ایرنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گویی درباره اصلاح صورت گرفته در مجلس درباره طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: بحث اصلاح قانون انتخابات سال‌هاست مطرح بود و مجلس شورای اسلامی از سال گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: این طرح شامل ۵۷ ماده است که نسبت به ۵۶ ماده آن هیچ اختلاف‌نظری وجود نداشت و تنها اختلاف نظر صرفا نسبت به بحث برگزاری انتخابات تناسبی در شهر تهران بود که هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نسبت به این ماده مصوبه ایراداتی داشت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امروز مجلس شورای اسلامی این بند اختلافی را حذف کرد و به اعتقاد من با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، ما شرایطی را داریم که امیدواریم زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات فراهم شود.

طحان‌نظیف بیان کرد: با طی تشریفات قانونی و ابلاغ این مصوبه می‌توان امیدوار بود که بتوان انتخابات پیش رو را با قانون جدید و به روز رسانی شده، برگزار کرد.

وی تصریح کرد: براساس این اصلاحیه، این مصوبه از زمان تصویب لازم‌الاجرا است و تشریفات ابلاغ این مصوبه طی شود می‌توانیم شاهد اجرایی‌سازی این مصوبه باشیم.

***

دستگیری تیم ۴ نفره تروریستی در جنوب شرق کشور  

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، یک تیم تروریستی ۴ نفره که قصد انجام اقدامات تروریستی در داخل کشور را داشت، در یک اقدام مشترک اطلاعاتی با هوشیاری پاسداران و سربازان گمنام امام زمان (عج)  دستگیر شد. 

***

انتقاد رسانه اصولگرا از آقامحمدی

مشرق نوشت: «در حالی که شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ظاهراً تصمیم به ابطال انتخابات به دلیل حضور فرد رد صلاحیت شده در این انتخابات گرفته، آقای آقامحمدی که سمت‌ها و اظهارنظرهای متعدد وی در بخش‌های مختلف دولتی و حاکمیتی حاشیه‌ها و هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده، حالا با رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی که به دلایل متعدد اقتصادی، سیاسی و امنیتی به ویژه همراهی با براندازان جمهوری اسلامی در فتنه ۱۴۰۱ رد صلاحیت شده، در یک همایش با عنوان «همایش ملی جوانان، رشد تولید و الگوی ملی پیشرفت» عکس یادگاری گرفته است.

سؤال از آقای آقامحمدی اینکه چطور در مراسمی که رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی یکی از برگزارکنندگان آن هست، حاضر شده و اگر هم اطلاع نداشته، چرا پس از کسب اطلاع از حضور نامبرده نه تنها جلسه را ترک نکرده بلکه با وی عکس یادگاری گرفته است.

البته رفتارها و گفتارهای آقای آقامحمدی قبلاً هم حاشیه‌هایی برای کشور ایجاد کرده، به ویژه در ابتدای سال ۹۹ که آن اتفاقات تلخ درباره سقوط شاخص بورس اتفاق افتاد؛ اظهارنظرهایی درباره تشویق مردم برای حضور در بورس کرده بود که هنوز هزینه‌های آن برای حاکمیت و کشور ساری و جاری است...

نهایتاً اینکه آقای آقامحمدی در بخش‌های مختلفی از سیستم حکمرانی کشور حضور دارد و بعضی از این نهادها بسیار مورد اعتماد و احترام‌اند، امّا برخی اظهارات و رفتارهای هزینه‌زای ایشان، به آن نهادها نیز سرایت می‌کند.

اگر آقای آقامحمدی صرفاً پست دولتی یا مربوط به قوه مقننه داشت، و اظهارات غلط و بعضاً مشکل‌سازی هم می‌کرد به این میزان اشکال نداشت؛ امّا به دیدگاه انتساب ایشان به نهادهای ارشد حاکمیتی، آقای آقامحمدی باید از برخی اظهارنظرها و رفتارها و عکس‌های یادگاری که صرفاً از سر موضع شخصی ایشان صورت می‌گیرد، به جد پرهیز کند. و یا اینکه اگر نمی‌تواند چنین ملاحظات منطقی را در نظر بگیرد، از آن جایگاه خارج شود تا دست‌کم هزینه‌ای متوجه این نهادهای حاکمیتی در پی نداشته باشد.»

***

توصیه بهزاد نبوی به عارف در ابتدای مجلس دهم

بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره  دنبال می‌کردم.

در آن زمان نزد آقای دکتر عارف رفتم و به ایشان گفتم که «در مجلس، شما یک فراکسیون امید دارید و آنها هم یک فراکسیون با عنوان «رهروان ولایت». در کنار این دو فراکسیون یک فراکسیون «عقلانیت و میانه‌روی» هم تشکیل دهید که دربرگیرنده‌ی فراکسیون امید و فراکسیون رهروان ولایت باشد که آن حدود ۴۰ نفر نمایندگان عضو جبهه‌ی پایداری در مجلس دهم علی‌رغم اینکه تعدادشان کم است نتوانند در مجلس نقش ایفا کنند».

آقای دکتر عارف این پیشنهاد را نپذیرفت چون تصور او این بود که در مجلس دهم فراکسیون امید اکثریت مطلق را در اختیار خود دارد و نیازی به آن ائتلاف نیست.

موضوع را با آقای خاتمی هم مطرح کردم، ایشان هم نظر مثبتی اعلام نکرد. کاملا ناامید شدم اما در عین حال به علی لاریجانی هم پیغام دادم که او پیشقدم شود.

او هم ظاهرا به واسطه‌ام گفت من درباره‌ی همه چیز الّا ریاست مجلس حاضر به گفت‌وگو هستم، یعنی او هم ریاست مجلس را برای خود می‌خواست و در نتیجه پیشنهاد من با شکست روبرو شد.

بنابراین نیاز به توضیحات شما نیست و من از آن زمان چنین ایده‌ای را دارم. در میان اصلاح‌طلبان هم تاکید بر الفاظی مثل «اصلاح‌طلب عاریتی» و «اصلاح‌طلب ناب» و امثال آن نشانگر موضع منفی آنها نسبت به آن پیشنهاد است، اما کماکان من همان ایده را دارم.

اخیرا در بیانیه‌ی پانزده ماده‌ای، آقای خاتمی اشاره‌ای به این موضوع کرده است. البته امروز نسبت به آن زمان شرایط متفاوتی دارد.

آن زمان که من این پیشنهاد را مطرح کردم با توجه به شرایط جامعه و امکاناتی که وجود داشت این ائتلاف می‌توانست نتیجه‌ی خوبی بدهد ولی الان خیلی امیدی ندارم. چرا که اصلا مردم در صحنه حضور ندارند و حتی اگر انتخابات نسبتا آزاد و رقابتی برگزار شود، هیچ ائتلافی منجر به پیروزی معتدلین و میانه‌روها، در انتخابات نخواهد شد.»

***

ماجرای پیام رسان بله، اعتماد به پیام رسانهای ایرانی را بیش از پیش کم کرد

فرهیختگان نوشت: «علی‌رغم جسارت مدیران بله، اما اتفاقی که در رابطه با مساله انتشار محتوای گروه‌های بله افتاده است، خدشه‌دار شدن اعتماد کاربر است.

هرچند محتوا مرتبط با گروه‌های عمومی است اما همچنان این ذهنیت از سوی کاربران ایرانی پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد که محتوای چت‌های خصوصی نیز زیر ذره‌بین خواهد بود. با وجود غیرواقعی بودن این گزاره و نقض حریم خصوصی اما این انتشار تصویر صفحه مانیتور می‌تواند ذهنیت کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی را هم به سمت یک گزاره غیرواقعی سوق دهد.

از این رو از دست دادن اعتماد کاربران و مکدر شدن ذهنیت افراد نسبت به یک پیام‌رسان داخلی ممکن است موقعیت سایر پیام‌رسان‌های ایرانی را هم به خطر بیندازد. تقریبا پس از سال‌ها تبلیغات برای پیام‌رسان‌های ایرانی، فیلترشدن برخی از پلتفرم‌ها و پیامرسان‌های خارجی کاربران جدیدی را به تعداد کاربران قبلی پیام‌رسان‌های داخلی اضافه کرد.

عدم دسترسی همگانی به فیلترشکن‌ها از یک جایی به بعد درنهایت بسیاری از ما را مجبور به پذیرش استفاده از پیامرسان‌های داخلی کرد و بالاخره به هر شکلی که بود در بسته پیام‌رسان‌های مورد استفاده مردم قرار گرفتند. شاید اقبال عمومی گسترده‌ای شکل نگرفت اما به‌هرحال به دلیل دسترسی سریع‌تر پیام‌رسان‌های ایرانی با تمام کاستی‌ها و نواقص درنهایت گزینه خیلی از مردم، پیام‌رسان‌های ایرانی شد.

انتشار این صفحه مانیتور و پیام‌های کاربران کانال‌ها، خواه یا ناخواه این نگرانی را برای کاربران بله یا سایر پلتفرم‌های داخلی دیگر ایجاد کرد که نکند حالا محتوای خصوصی نیز مورد رصد قرار بگیرد؟ هرچند بنا به گفته مدیران بله، این اقدام برای جلوگیری از انتشار محتواهای مجرمانه و کلاهبرداری انجام گرفته است اما باید پذیرفت که ایجاد اعتماد دوباره برای کاربران، یک امر زمانبر خواهد بود.»

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۸۳۳۸۰۰:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲
جالبه، یعنی با افشا کننده فساد بایستی شدیدتر از مفسد برخورد شود؟ این یعنی هر مسئولی هر کاری کرد کسی جرائت افشاگری نداشته باشه با عنوان حفظ امنیت روانی جامعه، امنیت روانی جامعه با مخفی کاری بدست نمیاد زمانی بدست میاد که با مفسدین بخصوص از نوع مسئولش برخورد قاطع شود
ناشناس۳۱۵۸۶۴۲۰۹:۰۰:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۲
چه ربطی دارد با آن فرد هم برخورد می شود ولی آن فیلم از روی عمد ساخته شده با دسیسه چینی آن هم برای عمل بد
ناشناس۳۱۵۸۸۴۴۱۰:۴۰:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲
این مورد یک آزمایش خیلی بزرگ برای نظام است. چه تصمیمی دارید؟‌ مردم منتظر و نظاره گر تصمیم و رفتار شما هستند!‌
ناشناس۳۱۵۸۸۷۳۱۰:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲
فقط باید گفت متاسفم.
ناشناس۳۱۵۹۶۲۵۱۸:۲۰:۵۹ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای شریعتمداری تا حال با آمریکا حرف نزده ایم چه گلی بر سر ملت زده ایم
ناشناس۳۱۵۸۳۴۹۰۱:۱۲:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۲
اقای ذوالنوری باید به شما گفت عجب.فیلمی که منتشر شد وسکوت متهم و برکناری فوری را برتابیدید اما گناه منتشر کننده فیلم را بالاتر میدانید؟چگونه فیلم حجاب بانوان را برای جلب و محاکمه فوری وجلوی دوربین اوردنشان را گناه نمیدانید اما ان فیلم منکراتی را منکر میشوید؟واقعا عجب!
ناشناس۳۱۵۸۸۶۲۱۰:۴۵:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲
سکوت و عدم افشا و عدم برخورد یعنی حمایت. آنهم از چه عملی!!!‌ تازه آن هم از جانب فردی که خود را مذهبی و مسئولیتش ارشاد بوده.
ناشناس۳۱۵۸۳۵۰۰۱:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۲
نکته بعدی این است که صالحی درست در شرایطی که آمریکا حاضر نیستند کمترین تضمینی برای بازگشت به برجام ارائه دهند و از تحریم‌ها بکاهند، خواستار قمار بزرگ‌تر (طبعا واگذاری امتیازات بیشتر) می‌شوند، و حال آن که جنازه عبرت‌آموز برجام (حاصل از قمار قبلی) پیش چشمان همه است.» با این تفاصیل چرا توسط کشور ثالث مذاکره میکنید؟ پیشنهاد صالحی حتما به مذاق روسها خوش نیامده که کیهان رابراشفته کرده.
ناشناس۳۱۵۸۳۵۴۰۱:۲۱:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۲
حاج حسین از رفتار روسیه چه حین مذاکره برجام چه پس از ان و چه حالا که با دولت های عرب و بر خلاف مصالح ملی ما عمل میکند باید عبرت اموخت.کمی هم عرق کشورت را داشته باش.
ناشناس۳۱۵۸۶۶۱۰۹:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۲
اولا برجام و کلا بحران ساختگی هسته ای توسط غرب کلید زده شد و نه این دو کشور دوم هم آنها مترسک نیستند که در این مذاکرات و توافقات حضور یابند مانند بقیه دیگر اعضای برجام همان طوری که عربستان درخواست حضور داشت و اگر حضور یابند انها هم مترسک نیستند شما دچار سو تفاهم هستید و کیک منافع ملی را آوردید وسط میز و فکر کردید دیگران عاشق شما هستند منتهی این دو کشور یک مقدار نسبت به غربی ها عاقل تر هستند و منافع ایران را در نظر می گیرند
ناشناس۳۱۵۸۳۵۵۰۱:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۲
ذوالنوری جان چقدر دیگر از این افراد باید تشت رسوایی شان به زمین بیوفتد تا امثال شما به دفاع از این منکرات نپردازیدا!
ناشناس۳۱۵۸۹۱۷۱۱:۱۴:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲
باید رییس جمهور ورییس قو ه قضاییه ورود کنن .خانواده شهدا تاب ندارن .سرپوش گذاشتن .دردی دوا نمیکنه خواست همه مردم .باید جناب رییس جمهور .ورییس قوه قضاییه ورود کنه.
ناشناس۳۱۵۸۳۵۷۰۱:۲۶:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۲
یک سوال از شریعتمداری دارم.حاجی بالاخره باید مذاکره کرد یا نه و اگر بله،چرا مستقیم مذاکره نکنیم؟ایا مذاکره مستقیم برایمان افت دارد؟حتما طرف ثالثی باید پیغام ها را ببرد و بیارد؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۵۸۷۶۴۰۹:۵۱:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۲
و یک سئوال دیگر شاید مهمتر از این سئوال شما هم از جناب شریعتمداری باید پرسید و آن اینکه چرا ایشان عذرخواهی رسمی خانم مادلین آلبرایت وزیر اموز خارجه آمریکا از بابت دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد 1332 را دستکم می گیرند؟! در حالی که همگان می دانند آنچه باعث خشم و خروش ملت ما گردید که حتی به تسخیر سفارت سابق آمریکا در تهران در 13 آبان 1358 انجامید دقیقا به خاطر رویکردها و عملکردهای قبل از انقلاب توسط آمریکا در قبال ملت ایران بود که سقوط دولت ملی مرحوم دکتر محمد مصدق اظهر من الشمس است و لذا آنچه جناب آقای دکتر صالحی در پیشنهاد برای مذاکره مستقیم با آمریکا با توجه به عذرخواهی رسمی خانم آلبرایت تاکید داشته اند نمی تواند با توجیه و استدلال ضعیف مدیر مسئول کیهان این چنین نادیده گرفته شود. والله اعلم
ناشناس۳۱۵۹۳۴۲۱۵:۰۳:۰۸ ۱۴۰۲/۵/۲
عذرخواهی؟ تحربمهای الان بر مردم را بردارند عذرخواهی پیش کش و به مصدقی که به آنها پناه برد هم رحم نکردن
ناشناس۳۱۵۸۳۶۱۰۱:۳۱:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲
اقای ایمانی این دولت که ظاهرا زیر بار هیچی نمیرود.نه فیلترینگ اینترنت نه گشت های حجاب نه گرانی نه تورم.شما هم که افکارت با این ها بیشتر سنخیت دارد صدات دراومده ببین مردم چی میکشن.
مصطفی۳۱۵۸۵۰۰۰۶:۴۴:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای ذوالنوری کاشکی این غصه بد بودن افشای فحشا را قبلا هم میداشتید مثلا در مورد شهردار سابق تهران یا افشاگری‌های احمدی نژاد و ...... چرا حالا که یکی از خودتان متهم شده رگ گناه بزرگتر افشای فسادتان بلند شده .
ناشناس۳۱۵۸۸۳۹۱۰:۳۷:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲
اصلا کی گفته و کجای دنیا می گن که فساد مسئولین نباید افشاء بشه؟ مسئول را با فرد عادی اشتباه نگیرید. باید مردم بدانند چه کسانی امورشان را در دست گرفتند.
مصطفی۳۱۵۸۵۰۵۰۶:۴۹:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای شریعتمداری سخنان آقای صالحی کاملا کارشناسی شده و از روی درد و احساس مسئولیت میباشد و حرفی است که در آینده نزدیک شما و دوستانتان مجبور خواهید شد که آنرا بپذیرید.
ناشناس۳۱۵۸۵۱۴۰۷:۰۳:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲
بابا کشورها با هم سالها رو در رو می جنگند بعد صلح می کنند و ارتباط دارند. چه خبرتونه؟
ناشناس۳۱۵۸۶۷۷۰۹:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲
هر وقت آمریکا دست از براندازی یا تجزیه برداشت بیا تز بده البته نیایی روسیه و چین را بگویی برای آن بیانیه اعراب که ربطی ندارد چون آمریکا و غرب عملا پول خرج می کنند برای این دو هدف
ناشناس۳۱۵۸۵۲۹۰۷:۳۴:۱۹ ۱۴۰۲/۵/۲
دست شما درد نکنه آقای ذوالنوری!! منتشر کننده را باید مجازات کرد؟
برادر۳۱۵۸۷۹۵۱۰:۰۷:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۲
(وی افزود: دشمنان ما متمرکز شده‌اند بر اینکه حیا، عفت و همه چیز را از بین ببرند. باید بررسی شود اگر واقعیت داشته باشد جرم آنهایی که فحشا را منتشر کرده‌اند بسیار سنگین‌تر از کسانی است که فحشا کرده‌اند. ) انتشار تصاویری از یک مسئول باعث شده وی برکنار شده و انتظار افکار عمومی پیگیری و مجازات در صورت اثبات است . ولی صحبتهای آقای ذوالنوری در باره تمرکز دشمنان و لزوم محاکمه منتشر کنندگان برای من عجیب تر از اصل اتهام است
خودم۳۱۵۸۵۵۰۰۷:۵۹:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲
اینجا وقتی چیزی تو شبکه های اجتماعی پخش میشه پیگیری میشه وگرنه لاپوشونی میکنن.
مهدی۳۱۵۸۵۷۶۰۸:۲۰:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲
چطور انتظار داری کیهان از سخنان صالحی که از منافع ملی میگه عصبانی نشه.
ناشناس۳۱۵۸۶۸۲۰۹:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲
مگر بتن ریزی و محدودیت در منافع ملی حرف از دفاع از منافع ملی ایران هست؟!!!!!!
ناشناس۳۱۵۹۳۹۶۱۵:۳۷:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۲
اگر بتن بود ،امروز غنی سازی و خیلی مسائل نبود ،بحث اینه اگر ایران روابطش با دنیا عادی بشه و بانک ها عادی باشند ، اون سهمیه ارز دولتی ، اون بورسیه های خاص قطع می‌شود .
ناشناس۳۱۵۹۰۰۸۱۱:۵۰:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲
با برجام منافع ملی ما تامین نشد درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۳۱۵۸۵۷۹۰۸:۲۲:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲
چرا اینترنت ما مشکلی ندارد؟!!
ناشناس۳۱۵۸۵۸۴۰۸:۲۷:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۲
با اجرای برجام شعار اولیه نه شرقی و نه غربی رو هوا رفت
ناشناس۳۱۵۸۶۱۰۰۸:۴۰:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۲
وااسفا...این بابا نماینده کیه؟ مردم یا خاطیان و فاسدان
ناشناس۳۱۵۸۶۲۵۰۸:۵۲:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای ذوالنوری جنابعالی جای شخص خطاکار را با شخص افشا کننده اشتباه گرفته اید، اگر افشاگر نباشد این گونه اعمال زشت مشخص نمی شود.
ناشناس۳۱۵۸۶۴۱۰۹:۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۲
تا وقتی روش و طرز تفکر دولت مردان عوض و به روز رسانی نشود اوضاع همین هست
ناشناس۳۱۵۸۶۶۰۰۹:۰۶:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای ذوالنوری باید تاسف خورد به خاطر اینکه عادت کرده اید هر کار خوبی که توسط جناح مقابلتان انجام شود آن را تخریب کنید و هر کار بدی که توسط جناح خودتان انجام شود آن را توجیه کنید در قضیه مدیرکل معزول اگر با کیفیتی که اعلام شده باشد خطایی نابخشودنی و غیر قابل دفاع است و چه ربطی به دشمنان و آمریکا دارد که عادت دارید گناه عملکرد بد مجموعه را گردن دشمنان بیاندازید حتی در این قضیه که صد در صد شخصی است ضمنا در این قضیه رسانه های معاند اصلا به موضوع نپرداختند انشاالله که همه ما خدایی شویم نه شعاری
ناشناس۳۱۵۸۶۸۵۰۹:۱۴:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای شریعتمداری نمی دانم به چیزهایی که می گوئید و یا می نویسید خودتان هم باور دارید یا نه فقط این را بدانید جمع کثیری از مردم دیگر این حرفها را باور ندارند و بعضا با شنیدن و خواندن این حرفها که به زغم اکثریت از روی تعصب است تا تعقل عکس العملهای خلاف نظر نگارندگان این گونه ادبیات دارند پیشنهاد مصلحانه به شما برادر بزرگوار اینست بالاخره هر انسانی دوران بازنشستگی دارد و جنابعالی هم با سابقه خدمتی قریب ۵۰ سال خود را بازنشست فرمائید.
ناشناس۳۱۵۹۰۳۸۱۲:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۲
باسلام و احترام دقیقا جناب آقای شریعتمداری از سرمایه های انقلاب هستند .
ناشناس۳۱۵۸۷۳۲۰۹:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲
تمام قد پشت رئیسی هستیم
ایرانی۳۱۵۸۷۷۷۰۹:۵۷:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۲
جرم آنهایی که فحشا را منتشر کرده‌اند بسیار سنگین‌تر است؟؟؟
ناشناس۳۱۵۹۰۶۸۱۲:۲۲:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۲
کم هم نیست آبروی یک مسلمان را ریختن و جار زدن آن هم این کارها
ناشناس۳۱۵۹۸۷۷۲۲:۰۳:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۲
کسی که تجاوز میکنه یا اختلاس میکنه مگه مسلمان هم هست؟؟
ناشناس۳۱۵۸۷۸۲۰۹:۵۹:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۲
باسلام‌ چراافشاگر بایدمجازات بشه وخلاف کارهم چنین به کارش ادامه بده عجب قضاوتی
ناشناس۳۱۵۸۸۳۰۱۰:۳۴:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۲
درباره خانواده شهداوجانبازان از خودتان حرف نزنید .
ناشناس۳۱۵۸۸۴۹۱۰:۴۱:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۲
نقدا آقای صالحی ودوستانشان برای سرپوش روی خطاهای خود وارد همه مباحث میشوند تا جلوی پیشرفت آقای رئیسی را بگیرند چون رئیسی موفق شود که میشود مردم تازه میفهمند که با دوسال جبران ده سال میشود کرد.
ناشناس۳۱۵۸۸۸۱۱۰:۵۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲
صالحی ادم درست و دانایی است .
ناشناس۳۱۵۸۹۲۵۱۱:۱۶:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۲
اقای ذولنوری ..خانواده شهدا جانبازان از شما میخواهن به مردم جواب درست داده بشه .
ناشناس۳۱۵۸۹۳۴۱۱:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۲
درود به نماینده خرم اباد جناب محمود وند .درست .خواسته به حق مردم رو ادا کردین
ناشناس۳۱۵۸۹۹۰۱۱:۴۴:۴۸ ۱۴۰۲/۵/۲
تایید حرف ذوالنوری یعنی مخالفت با وظیفه ذاتی پلیس که مقابله با بی نظمی است !
ناشناس۳۱۵۹۰۹۸۱۲:۴۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۲
عدم اعتماد مردم به پیام رسانهای داخلی کاملا موجه است بنابراین انتظار نداشته باشید که مردم به این پیام رسانها مراجعه کنند
محمد۳۱۵۹۲۰۱۱۳:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۲
به ادعای این مسئول مهم این است که اگر اتفاقی افتاد رسانه ای نشود و ضمنا سوت زنان هم مجازات شوند تا احدی جرات نکند خبر فساد مسئولی را رسانه ای کند !
نقی مرری۳۱۵۹۲۴۰۱۴:۰۸:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۲
وقتی امثال شریعت مداری برای روشنفکرانی مثل دکتر صالحی وغیره که پیرهنی پاره کردن ومشکلات رولمس کردن رو زیرسئوال میبرن ...
علیرضا۳۱۵۹۲۵۲۱۴:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۲
کیهان شریعتمداری کودتای ۲۸ مرداد را خوب می بینی ولی جنایات شوروی را در حق ایران نمی بینی یک بار شده آن را یادآوری کنی نگو مال دوره قاجار است انصاف داشته باش مگر تسلیحات عراق در جنگ آمریکایی بود. همه آن روسی بود
ناشناس۳۱۵۹۶۸۸۱۹:۰۷:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۲
اقای صالحی ادم بسیار باسواد ،وتحصیل کرده ای هستن،از ریس سازمان انرژی اتمی تا وزارت امور خارجه،همه مناصب مهمی داشتن.
صادق۳۱۵۹۶۸۹۱۹:۰۷:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای ذوالنور خیلی خیلی متاسف شدم از گفتار شما عزیز ...
حسن شاطری۳۱۵۹۷۱۴۱۹:۲۶:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۲
تازمانی که زنده هستیم درحکومت که بنام مولایم علی ورهبرم جانشین ونایب حضرت مهدی(عج)می باشد اجازه نخواهیم داد کسی به این حکومت که متعلق به هزاران هزار شهیدبه رهبر امام بزرگور ومقام معظم رهبرکه پرچم دار حضرت مهدی هستن ومنتظردادن این پرچم بدست گل سرسبد ال محمد امام زمان حضرت مهدی موعود هستن خیانت کند و جلو هرخائن خیانتکار ومسئولی که بخواهدخدشه درانقلاب ونظام وشهداء درآورد جلویش می ایستیم واگر جانمان هم بخواهد می دهیم ولی از آبروی نظام شهداء ورهبرم دفاع خواهیم کرد/فقط گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم ما اباذرها عمارها مالک ها جندب ها ابن سعیدیها هستیم وعلی تنها نمی گذاریم
ناشناس۳۱۵۹۷۸۷۲۰:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲
سرپوش گذاشتن بر فساد توسط هرکسی که باشد مذموم ومنفور است و موجب نارضایتی بیشتر مردم وحاکی از ضعف است.
ناشناس۳۱۵۹۹۲۰۲۲:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۲
آقای ذالنوری منظورت چیست که کسی که فسادی را برملا کرد جرمش بیشتر است پس مردم بدانند بینند و کاری هم نکنند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  9. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین