صادرات هفته‌ای ۴۰۰ ‌نیسان از ایران به کنیا/ تغییر مسیر ترانزیت به جاده ابریشم      

  4020430015 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اقتصادی وزارت‌ خارجه گفت: هفته‌ای ۴۰۰ دستگاه نیسان آبی به برخی کشورها از جمله آفریقا صادر می‌شود که در این راستا سفارش ۱۵ هزار دستگاه نیسان آبی را از کشور کنیا گرفته‌ایم.

صادرات هفته‌ای ۴۰۰ ‌نیسان از ایران به کنیا/ تغییر مسیر ترانزیت به جاده ابریشم      

به گزارش تسنیم، مهدی صفری شب گذشته در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان همدان، اظهار داشت: مذاکراتی با بنادر روسیه، قزاقزستان و سایر کشورهای حاشیه خزر نیز صورت گرفته تا تفاهم‌نامه‌های مختلفی میان بنادر منطقه آزاد انزلی و مناطق ویژه روسیه برای توسعه مبادلات داشته باشیم.

وی افزود: این بندر سعی دارد عملیات ارزش افزوده برای خدمات کالا را انجام داده و هزینه جابه جایی در زنجیره کالا برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه بندرکاسپین امسال با اضافه کردن سه پست اسکله جدید (2 پست اسکله و یک پست اسکله رو- رو) رشد خود را ادامه می‌دهد، بیان کرد: کشتی‌های رو ـ رو برای حمل خودرو و سایر محموله‌های طراحی شده که روی چرخ قرار دارند، استفاده می شود.

معاون اقتصادی وزارت خارجه درباره ترانزیت از طریق ایران گفت: گفته می‌شد ترانزیت از طریق ایران به دلیل تحریم‌ها ممکن نیست اما تلاش شده تا مسیر به گونه‌ای پیش رود که در خط ابریشم سابق سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود و در کریدور شمال به جنوب نیز سرمایه‌گذاری توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال انجام است.

صفری با اشاره به فعالیت‌های موازی ایران با کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا در خصوص صادرات نیز عنوان کرد: هدف دولت سیزدهم تنها کشورهای منطقه نیستند بلکه هدف سرمایه‌گذاری با کشورهای دیگر همچون روسیه، هند و آمریکای لاتین نیز به صورت موازی دنبال می‌شود.

وی افزود: در همین راستا در سفر رئیس جمهور به اندوزی قرار شد 14 بیمارستان ایران مجهز به دستگاه جراحی از راه دور شود و اندوزی نیز خواستار دارو از ایران شد.

وی با اشاره به اینکه یک سال است که روی مواد اولیه شیمیایی دارو تمرکز شده است، بیان کرد: درباره تهیه مواد اولیه دارو فعلا وابستگی‌هایی وجود دارد که به دنبال اصلاح آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ازبکستان، روسیه و قزاقستان از منابع وارداتی کشور ما هستند، تاکید کرد: تاکنون 7.5 میلیون تن غلات، گندم و روغن از روسیه وارد کشور شده که باعث شده 740 میلیون دلار تفاوت کالایی واردات روسیه نسبت به برزیل باشد.

معاون اقتصادی وزارت خارجه ادامه داد: در حوزه کالاهای اولیه مانند غلات تلاش ما چند منبعی کردن جهت واردات ارزان تر بوده است برای مثال کود شیمیایی برای وزارت کشاورزی بسیار اهمیت دارد و در شرایط تحریم کشوری مانند چین آنرا تامین می‌کرد اما اکنون به چند منبع رسیده‌ایم.

صفری در ادامه با اشاره به ازسرگیری ساخت پل دوم آستارا به آذربایجان و امکان تردد روزانه بیش از 900 کامیون از این مسیر، اضافه کرد: با گسترش زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی هم می‌توانیم سهم بیشتری از بازار اتحادیه اوراسیا را در اختیار بگیریم.

وی با اشاره به تهاتر گوشت در مقابل نیسان آبی به کنیا نیز بیان کرد: هفته‌ای 400 دستگاه نیسان آبی به برخی کشورها از جمله آفریقا صادر می‌شود که در این راستا سفارش 15 هزار دستگاه نیسان آبی را از کشور کنیا گرفته‌ایم.

وی در خصوص ایجاد بازارهای جدید صادراتی در چین نیز گفت: چین کشوری است که بازار ما برایش مهم است اما اینکه بگوییم امتیاز خاصی از این قضیه می‌گیرد خیر اینگونه نیست. ما هر تکنولوژیکی را که در اروپا مدنظر داشته باشیم در حال حاضر می‌توانیم در چین پیدا کنیم.

وی بیان کرد: پای مرغ از محصولات مورد نظر چینی ها برای صادرات است که می‌تواند 300 میلیون دلار ارز آوری داشته باشد.

معاون اقتصادی وزارت خارجه در پایان در خصوص محصولات صادر شده به چین در یک سال اخیر نیز گفت: زعفران، عسل، مرکبات، سیب، کیوی و پای مرغ محصولاتی هستند که در یک سال گذشته به چین صادر شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۴۲۸۰۱۱:۱۱:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۳۰
خدایا تو آبروی ما را حفظ فرما. آمین
ناشناس۳۱۵۴۳۶۲۱۱:۵۷:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۳۰
دریای کاسپین درسته
ناشناس۳۱۵۴۳۶۷۱۲:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۳۰
خودرو میدیم گوشت میگیریم.مگه دوران قدیمه ؟
ناشناس۳۱۵۵۰۷۱۱۸:۴۷:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۳۰
دستتون درد نکنه. 1- چند؟ 2- حواستون به خدمات پس از فروش باشه
ناشناس۳۱۵۵۴۹۷۰۰:۰۷:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۳۱
نقدی یا از دم قسط ؟
عباس۳۱۵۵۵۶۴۰۱:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۳۱
روزی چنددستگاه تولید داری،که ۴۰۰دستگاه صادرمیکنی
ناشناس۳۱۵۶۵۹۵۱۷:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۳۱
هفته ای ۴۰۰ ؟ یعنی وقتی قراره صادر کنند هیچ مشکلی ندارند چطور برا تولید داخل هفته ای ۴ تا هم نمی تونند تولید کنند حالا ببینیم با همین قیمتی که به ما میفروشن میدن به کنیا من که بعید می دونم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. برای این عکس شما تیتر بزنید

    15. تضادی عجیب و پر ابهام!

    16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین