خطای روسی، دیپلماسی ایرانی

گروه سیاسی الف،   4020427057 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

واکنش‌های صریح ایران به خطای روسیه، در روزهای گذشته پاسخی بود به ادعای وابستگی ایران به روسیه و سکوت مقابل اقدامات این کشور که همواره از سوی منتقدان داخلی و خارجی سیاست خارجه جمهوری اسلامی مطرح می شد .

خطای روسی، دیپلماسی ایرانی

به گزارش الف، خطای دیپلماتیک روسیه در همراهی با کشورهای عربی منطقه و امضای بیانیه نشست کشورهای شورای‌همکاری خلیج‌فارس، مبنی بر ادعاهای واهی امارات در خصوص جزایر سه‌گانه، واکنش‌های متفاوتی را از سوی ایران به همراه داشت که خط‌بطلانی روی ادعاهای غرب‌گرایان داخلی کشید؛ آنان که می‌پنداشتند ایران به‌دلیل نزدیکی و همکاری با روسیه در عرصه‌های گوناگون حاضر به چشم‌پوشی از هر خطایی و مماشات است که این‌گونه نبود و واکنش درخور مقامات دیپلماتیک کشورمان این امر را ثابت کرد.

درباره تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران روز گذشته میزبان همتای عمانی‌اش بود و پس از رایزنی‌های دوجانبه، طرفین به‌میان خبرنگاران آمده و پاسخگوی سوالات شدند.

امیرعبداللهیان در بخشی از صحبت‌های خود، در خصوص اقدام اخیر روسیه اظهار داشت: « اخیرا در بیانیه کشورهای خلیج فارس و روسیه بندی درباره تمامیت ارضی ایران گنجانده شد. ما با هیچ طرفی در خصوص استقلال و تمامیت ارضی ایران هیچ‌گونه تعارفی نداریم. در پی احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه روز گذشته از کانال های دیپلماتیک از مقامات روسیه دریافت کردیم و ما اینگونه توضیحات را کافی نمی دانیم و هرگز اینگونه بیانیه ها را برنمی‌تابیم.»

وی ادامه داد: «در خصوص اوکراین بر توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی تاکید داریم. ما بر تمامیت ارضی کشورها از جمله اوکراین تاکید داریم و بر موضوع توقف جنگ اصرار می کنیم و از طرفین درگیری می‌خواهیم بر مسیر مذاکرات سیاسی بازگردند.»

اقدام شورای روابط‌خارجی 

واکنش دیپلماتیک ایران به روسیه، تنها به اظهارات امیرعبداللهیان و فراخواندن سفیر روسیه محدود نشد. روز گذشته کمال خرازی، رئیس شورای‌راهبردی روابط‌خارجی میزبان سفیر ژاپن در ایران بود و با اظهاراتی هوشمندانه پرونده جدیدی را علیه روسیه باز کرد.

رئیس شواری‌راهبردی روابط‌خارجی در این دیدار با تاکید بر اهمیت  تحولات منطقه خاوردور و آثار جنگ اوکراین بر این منطقه گفت: «شورای راهبردی روابط خارجی با توجه به افزایش تحرکات نظامی و دفاعی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در محیط پیرامونی ژاپن و احتمال وقوع درگیری‌ های نظامی در آینده، این تحولات را با حساسیت دنبال می‌کند.»

سفیر ژاپن در واکنش به اظهارات خرازی با تشریح موضع کشورش در باره جنگ اوکراین و تبعات احتمالی این بحران برای ژاپن و محیط پیرامونی آن، به اختلاف ارضی کشورش با روسیه اشاره کرد و گفت: «با شروع جنگ اوکراین، روسیه مذاکرات دوجانبه با ژاپن در خصوص جزایر اشغالی کوریل را متوقف کرده است.»

خرازی در پاسخ اظهار داشت: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک موضع اصولی با هر گونه مداخله نظامی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها مخالف است و به اعتقاد اینجانب بهترین راه برای حل و فصل اختلافات ارضی بین ژاپن و روسیه بر سر جزایر چهارگانه، مذاکره مستقیم  بین دو کشور است.»

گفتنی است روسیه پس از جنگ جهانی دوم، جزایر کوریل را به سرزمین خود منضم کرد، ولی ژاپن این جزایر را سرزمین شمالی می نامد و آن‌ها را  «اشغال شده توسط روسیه» می‌داند.

خرازی همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقاء روابط دوجانبه ایران و ژاپن، یکی از موانع اصلی در این مسیر را بدعهدی آمریکا درباره برجام و تحمیل تحریم‌های ثانویه بر کشورهای دیگرخواند و گفت: به رغم وجود برخی مشکلات ناشی از تحریم ثانویه فرصت های روشنی برای توسعه همکاری‌ بین دو کشور وجود دارد.

درسی برای غرب‌گرایان وطنی

واکنش‌های هوشمندانه ایران به خطای روسیه، درسی برای غرب‌گرایان وطنی بود که همواره ادعای وابستگی ایران به روسیه و سکوت مقابل اقدامات این کشور را داشتند؛ ادعاهایی که با زشت‌ترین اتهامات و تعابیری چون «روسوفیل» مطرح می‌شد؛ آنان که بر خلاف انتقادات خود مبنی بر ایدئولوژیک‌محور بودن سیاست‌خارجی ایران، نشان دادند که در غل‌وزنجیرهای ایدئولوژی خود گرفتار شده‌اند؛ غرب‌گرایانی که ستیز با شرق و پذیرایی از غرب را اولویت می‌دانند.

ایران نشان داد که برای منافع خود هیچ خط‌قرمزی را متصور نیست و هر کشوری که خیال‌های باطلی را در سر بپروراند با پاسخ‌هایی در همان سطح مواجه می‌شود؛ خواه روسیه باشد یا چین و یا هر کشور دیگری.

آیا غرب‌گرایان وطنی حاضرند در موارد متعددی که آمریکا به حقوق ملت ایران دست‌اندازی کرده، برای یک‌بار هم که شده این اقدامات را محکوم کنند یا فقط رگ‌غیرت آنان برای روسیه و چین باد می‌کند؟

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۹۵۷۷۱۲:۰۸:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۷
معنی پاسخ هوشمندانه رو هم فهمیدیم !
ناشناس۳۱۵۰۱۴۹۲۰:۳۲:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
ظریف چرا در 11 اذرماه سال 92 در سفر به کویت در کنفرانس خبری اعلام کرد که ایران درباره مالکیت بر جزیره ابوموسی اماده مذاکره است ؟!
ناشناس۳۱۵۰۲۶۸۲۲:۴۰:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۷
ما نمیدونیم شمای اندیشمند یا سیاستمدار خبره به ما آموزش بده
ناشناس۳۱۴۹۵۸۰۱۲:۱۰:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اشاره به تمامیت ارضی اوکراین و جزایر مورد اختلاف با ژاپن می تواند مورد جلب نظر اروپا و ژاپن باشد،‌ این همان توازن سیاست خارجی است که بارها مردم روی آنها تاکید داشتند. البته این حرف الان شماست،‌اما مردم سالهاست که آن را می گویند.
ناشناس۳۱۴۹۵۸۳۱۲:۱۱:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
برای ملت هیچ چیز مهمتر از گشایش اقتصادی نیست. این برچسبها و تغییر مواضع و سپس پز دادن به آن اهمیتی برای مردم ندارد. کار خوب را هر کس بدون شعار انجام دهد مورد قبول است.
ناشناس۳۱۴۹۵۸۷۱۲:۱۴:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۷
خطا نبود، عمد بود !!!!
ناشناس۳۱۴۹۵۹۰۱۲:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اینگونه موضع گیریها تنها در صورت ایجاد توازن سیاست خارجی میسر است،‌ امیدواریم که به این پله برگشته باشند.
ناشناس۳۱۴۹۵۹۴۱۲:۲۲:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
غرب گداها خیال می کنند همه مانند خودشان هستند در ضمن چرا وزیر خارجه به وزیر خارجه عمان چیری نگفت؟ این در حالی هست که این کشور از اعضای آن اتحادیه هست و همیشه آن را امضا می کند
ناشناس۳۱۵۰۰۳۵۱۸:۳۱:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
موضع دولت و نظام خوب بود. به عنوان یک بی طرف جریان های سیاسی میگم. وزیر و رئیس مجلس و نماینده و .... واکنش نشان دادند.
ناشناس۳۱۴۹۵۹۹۱۲:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۷
تا آنجا که ما می دانیم با برجام هم شما وهم آنان رو سیاه شدید چون دخالت شرق و غرب آن هم به طور مستقیم در امور داخلی ایران بود و انجام شد و نه صرفا حرف ان
ناشناس۳۱۴۹۶۱۴۱۲:۳۷:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۷
آقای نویسنده، چقدر شما فرافکنی می کنید. این کسانی که می گویید غرب گرا، غرب گرا نیستند (به جز عده قلیلی). حرف ما اینه که چرا چسبیدید به شرق؟! چرا شما حق دارید بگویید مرگ بر آمریکا و انگلیس ولی ما حق نداریم بگوییم مرگ بر روسیه. چرا فکر می کنید عقل کل هستید؟ ضمنا این کسانی که گفتند روسوفیل در مقابل حرف شماها که ما را غربگدا و غربزده می نامید گفتند. چرا یک بار تهمت غربگرایی و غربگدایی علیه ما را نقد نمی کنید؟؟؟
ناشناس۳۱۴۹۶۷۱۱۳:۲۳:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
وقتی همه نوع دشمنی از غرب به سر دستگی امریکا علیه ایران انجام می شود ولی غرب گراها عین خیالشان نیست و باز می‌گویند آمریکای به به به نظرت چی را می رساند؟! در ضمن کسی هم به شرق نچسبیده همکاری هست مانند بقیه کشورها و هروقت شرق مدنظر شما همانند غرب دشمن ایران شدن می روند در بلوک آنها برای ایران
ناشناس۳۱۴۹۷۹۷۱۴:۴۳:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
همین واکنش دیروز وزارت خارجه هم به خاطر عصبانیت و مطالبه شدید مردم بود. وگرنه باید فورا واکنش نشون میدادن.
ناشناس۳۱۵۰۱۳۰۲۰:۱۹:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۷
وزارت خارجه واکنش قاطع و سریع نشان داد روحانی و ظریف چرا در مقابل نقض فاحش برجام از سوی امریکا و اروپا واکنش قاطع نشان نمی دادند ؟!
ناشناس۳۱۴۹۷۳۹۱۴:۰۷:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
شرق و غرب ندارد باید با هر کشوری که امکان تعامل عزتمندانه و سودمند با آن وجود دارد کار کنیم. هر جا هم که دیدیم منافعی ندارد یا وجهه جهانی کشور را مخدوش میکند مقدرانه باید سطح روابط را پایین بیاوریم. تا الان هم اگر سیاست خارجی جمهوری اسلامی را رصد کرده باشید جز در موارد معدود همین رویه رعایت شده است. بیخود این همه دوقطبی جعلی شرق و غرب را دامن نزنید.
ناشناس۳۱۴۹۶۲۷۱۲:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
سکوت در برابر چین باعث حرکت روسیه شد اونجا باید درست موضع گیری میکردم نه اینجا البته که حرکتی خوبی بود ولی واقعیت اینه که کشور فقیر شده و همسایه ها ثروت مند تر شدن این یک زنگ هشداره که همه چی توان دفاعی نیست و باید توان اقتصادی هم قوی شه
ناشناس۳۱۵۰۱۵۸۲۰:۳۷:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
مگر انگلیس و فرانسه و المان و بسیاری از کشورهای اروپایی همسو با شورای همکاری خلیج فارس بارها ادعای پوچ حاکمیت امارات بر جزایر 3 گانه را اعلام نکرده اند چرا مدعیان اصلاحات اون موقع سکوت کرده بودند ؟!
حمید۳۱۴۹۶۵۲۱۳:۰۷:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
حالا دوباره تو مذاکرات اتمی روسیه بازی در میاره
ناشناس۳۱۴۹۶۷۷۱۳:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
عزیزم روسیه یا هرکشوری دیگری به غیر از ایران و آمریکا نمی توانند بازی در بیاورند و مخل آن باشند و مانع توافق
ناشناس۳۱۴۹۷۹۳۱۴:۳۹:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
تونست دیگه مگه ندیدی روسیه در برجام اومد کار شکنی کرد گفت رضایت من هم باید جلب بشه نذاشت برجام احیا بشه؟ با این کار الان نفت خودش را داره میفروشه و رقیب خودش یعنی ایران را از دور خارج کرده در همه قطعنامه ها هم علیه ما رای داده
ناشناس۳۱۴۹۸۲۱۱۴:۵۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۷
چگونه توانست آن وقت؟
ناشناس۳۱۵۰۱۳۵۲۰:۲۱:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۷
الان با وجود تحریمهای نفتی و بانکی امریکا روزانه 2 میلیون بشکه صادرات نفت داریم و ارز حاصله به کشور می اید و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
ناشناس۳۱۵۰۴۴۹۰۱:۱۳:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۸
منظور دوستمون اینه که اگر ما بخواهیم روسیه نمیتونه بازی در بیاره. مسيله اینه که سیاست خارجه ما متکی به شرق شده.
ناشناس۳۱۴۹۷۴۵۱۴:۰۹:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۲۷
سعى نكنيد نقش روسيه را در مشكلات ما كم رنگ جلوه بدهيد در صورتى كه همه ى ما ميدانيم روسها مسبب نافرجامى برجام بودند
ناشناس۳۱۴۹۹۴۲۱۶:۴۴:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۷
پس اونی که برجام رو پاره کرد پوتین بود نه ترامپ!!! البته که روسیه و هر کشوری به دنبال منافع خودش هست ولی نه دیگه شما توی این هاگیر واگیر جای روز و شب رو عوض کنی
ناشناس۳۱۵۰۰۱۵۱۸:۱۳:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
شما از كوه يخ قسمت روى آب آن را مى بينيد غافل از اينكه اون قسمت اصلى زير آبه كه شما قادر به ديدنش نيستيد
ناشناس۳۱۵۰۱۳۷۲۰:۲۳:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۷
امریکا و اروپا چرا به هیچکدام تعهدات برجامی خود عمل نکردند و تحریمها را لغو نکردند ؟!
ناشناس۳۱۵۰۱۳۸۲۰:۲۴:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اون کسانی که میگفتن امضاء جان کری تضمین است باعث نافرجامی برجام شدند زیرا برجام ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۱۴۹۷۶۴۱۴:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اروپا که روسیه رو کنار نمیذاره. دیدین حتی موقع جنگ همین اوکراین اول تمام شهروندان خودشو نجات داد بعد اتباع رو. دیدید که اینها محل به غیر خودشون نمی ذارن. و فقط شعارشون دموکراسی و برابریه. بالاخره هم یه روزی قصه اوکراین حل میشه. روسیه به دامان اروپا بر میگرده.
ناشناس۳۱۴۹۷۸۰۱۴:۳۲:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
روسیه کلا دنبال تضعیف ایرانه و اینکه بگوییم خطا کرده اشتباهه عامدانه این کار را داره میکنه برای اینکه مقابله به مثل کرده باشیم باید ادعای ژاپن در مورد جزایر کوریل را حمایت کنیم و اشغال شبه جزیرزه کریمه را هم محکوم کنیم. روسیه برا ما هیچ وقت سودی نداشته و دشمن ما است
ناشناس۳۱۴۹۸۰۴۱۴:۴۶:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۲۷
مطمئن باشید اگر صدای اعتراض همین به قول شما غربگراها و اقشار مختلف مردم بلند نمیشد وزارت خارجه ومسئولین مربوطه همان برخورد ضعیفی که با چین داشتند را در ارتباط با روسیه هم انجام میدادند !!
ناشناس۳۱۵۰۱۴۲۲۰:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
غربگراها چرا وقتی در دولت اصلاحات سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر به 9 درصد تقلیل یافت اعتراض نکردند ؟!
ناشناس۳۱۴۹۸۰۶۱۴:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
این تغییر موضع را میتوان ناشی از فشار افکار عمومی دانست
ناشناس۳۱۴۹۸۰۹۱۴:۴۹:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
در مورد جزایر کوریل تا بیانیه داده نشه فایده نداره و اعتراض وزارت خارجه هم خیلی نرم و آرام بوده اگر زمانی که چین اون حرکت را کرد وارد عمل شده بودیم روسیه جرات نمیکرد همچین غلطی کنه اونم در حالی که به یه کشور دیگه تجاوز کرده و کریمه را اشغال غیر قانونی کرده
اکبر۳۱۴۹۸۲۳۱۴:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۷
یک عده ای نمیدونم از روسیه چی دیدن که همواره در حال پاک کردن اعمال روسیه هستند ‌
ناشناس۳۱۵۰۰۵۱۱۸:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۷
نکنه انتظار داشته حمله موشکی به روسیه بخاطر همراهی با یک بیانیه بی اهمیت و جعلی .... همه میدانند ایران در ابعاد سرزمینی کوتاه بیا نیست.
ناشناس۳۱۴۹۸۳۷۱۵:۱۱:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۷
این یک سناریو بوده بین ایران و روسیه برای کاهش فشارها از همکاری های اقتصادی و نظامی بین ایران و روسیه به همین سادگی به همین راحتی
ناشناس۳۱۴۹۸۹۶۱۵:۵۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۷
یک سوال ساده. اگر همین کامنت ها را آمریکا می داد شما در رسانه ها پاره پاره اش نمی کردید؟ همین عکس العملی که نسبت به روسیه نشان دادید را نشان می دادید؟
صمصام۳۱۴۹۹۹۷۱۷:۴۶:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۷
گروه سیاسی الف در خصوص چرایی اینکه مردم ایران نظر مساعدی به روسیه دارند کار ندارم اما نظر خودم این است که روسیه هم در اندازه امریکا قابل اعتماد نیست در نگاه کلی همه آدمها اگر یک دشمن ، دشمنی اش را نشان دهد عادی است و جای تعجب ندارد اما اگر دوست آدم به ادم نارو بزند بسیار سخت است حتی سخت تر از حمله دشمن آدم جان کلام این است !
ناشناس۳۱۵۰۰۰۶۱۸:۰۵:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲۷
خطا یا خیانتهای سریالی؟؟؟
بهنام۳۱۵۰۰۱۰۱۸:۰۷:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
به نظر من این روسیه خطای دیپلماتیک روسیه نبود. کامالا هدفمند ودر جهت اهداف کشورشون بود. قطعا روابط تجاری با کشورهای عربی خیلی منفعتش بیشتر باایران.این وسط ما ایرانی ها طبق معمول هیچی در دست نداریم به خاطر روشها و سیاست های غلط که داشته ایم. به نظر هم نمی اد این نوع روشها عوض بشه.
ناشناس۳۱۵۰۰۴۸۱۸:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
وزارت خارجه نمی خواست کاری انجام بده وقتی فشار افکار عمومی را دید مجبور شد کارایی بکنه
ناشناس۳۱۵۰۱۴۵۲۰:۲۹:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
وزارت خارجه دولت قبل چرا بعد از خروج ترامپ از برجام سفیر سوئیس بعنوان حافظ منافع امریکا در ایران را احضار و مراتب اعتراض رسمی ایران را اعلام نکرد ؟!
ناشناس۳۱۵۰۴۸۳۰۱:۵۳:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۸
در مورد دولت فعلی صحبت می کنیم
ناشناس۳۱۵۰۰۵۶۱۸:۵۴:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۷
... اعلام کنید جزایر حق ژاپنی هاست.
ناشناس۳۱۵۰۰۸۲۱۹:۳۸:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۷
روسیه خطا نکرده، بر اساس منافع ملی خودش عمل کرده است. ما باید قاطعانه پاسخ دهیم.
ناشناس۳۱۵۰۰۹۶۱۹:۴۸:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۷
به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می شود قانونی را در مورد واکنش شدید به کشور هایی که حاکمیت ایران بر سه جزیره را زیر سوال ببرند تصویب نمایند.
ناشناس۳۱۵۰۲۰۲۲۱:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۷
حیله روسها
ناشناس۳۱۵۰۳۳۷۲۳:۲۶:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۷
خیلی تاثیر گذار بود روسیه حساب کار خودش را کرد
ناشناس۳۱۵۰۳۴۷۲۳:۳۴:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲۷
اینها هشدارهایی بود به تیم مذاکره کننده ایران و امریکا که زیاد به توافق نزدیک نشوید. توافق با امریکا باعث انزوای بیشتر روسیه و کاهش منافع اقتصادی چین میشود پس هر دو به ایران با این روش اخطار دادند من به خرس وحشی هیچ اعتمادی ندارم چون هم کار امریکایها را دیدم و هم روس ها تاریخ بخوانید
ناشناس۳۱۵۰۳۶۱۲۳:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۷
وقتی میشه گفت خطا که تکرار نشه و در سطح بالاتر عذرخواهی بشه ولی وقتی با وزیر خارجه ات بد رفتار کنند و توییت بزنند و از بیانیه حمایت کنند نشان میده خطا نیست بلکه استراتژی هست
ناشناس۳۱۵۰۴۶۷۰۱:۳۲:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۸
این بیانیه مشترک یعنی خطا بودن سیاست نگاه به شرق که در ۲۰ سال گذشته روش تاکید شده.
ناشناس۳۱۵۰۴۸۵۰۲:۰۴:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۸
یه جوری گفتید پاسخ صریح که فکر کردم سفیر روسیه را اخراج کردید
ناشناس۳۱۵۰۴۹۸۰۳:۲۴:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۸
وقتی ایران اشغال خاک اوکراین را محکوم نکرد طبیعی است که روسیه هم ادعاهای اعراب در مورد جزایر را نه تنها محکوم بلکه تایید هم بکند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین