سفر وزیر خارجه عمان به تهران/ اعتراض رسمی ایران به روسیه/ ایران حاکمیت بر جزایر سه گانه را هیچگاه قابل گفتگو نمی‌داند

  4020426034

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: وزیر امور خارجه عمان امروز به تهران سفر می‌کند.

سفر وزیر خارجه عمان به تهران/ اعتراض رسمی ایران به روسیه/ ایران حاکمیت بر جزایر سه گانه را هیچگاه قابل گفتگو نمی‌داند

به گزارش ایسنا ، ناصر کنعانی در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت: وزیر امور خارجه عمان در این سفر با وزیر امور خارجه ایران  و تعدادی دیگر از مقامات کشورمان رایزنی می‌کند.

کنعانی همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی  در مورد بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در ارتباط با جزایر سه گانه ایران و واکنش تهران به این بیانیه گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی اعتراض خود را در مورد ادعاهای مطرح شده در این بیانیه به دولت فدراسیون روسیه اعلام کرده است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مواضع سیاسی غیر دقیق و غیر سازنده ، قطعا هیچ گونه خللی در حاکمیت غیر قابل مذاکره ایران بر این جزایر سه گانه وارد نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی گفت: ایران در استفاده از ظرفیت‌های دپیلماتیک برای تامین حقوق ملت ایران غفلت نمی‌کند .
وی  افزود: ما از مسیرهای دیپلماتیک هیچ گاه فاصله نگرفته‌ایم.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری  در مورد تعلیق رابرت مالی از پرونده ایران از سوی دولت آمریکا  و این که ایران ، آیا این موضوع را مثبت و یا منفی می داند؟ گفت: ارزیابی خاص مثبت و یا منفی در این ارتباط نداریم. ما به رفتارهای دولت آمریکا نگاه می‌کنیم .
وی تاکید کرد: رفت و آمد افراد مبنای  قضاوت ما نیست. ما به رفتارهای دولت‌ها نگاه می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در  مورد  برخی از تحلیل‌ها در ارتباط با  سفر رییس‌جمهور به کنیا و تحلیل‌های منتشر شده مبنی بر انجام تلاش‌هایی از سویی آمریکا و اسراییل مبنی بر این که این سفر انجام نشود، خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: من ارزیابی در مورد آنچه که شما مطرح کردید، ندارم.
وی گفت: سفر رییس جمهور به کنیا در زمان خودش انجام شد ، سفر موفقی بود. روابط ایران و کنیا در سال‌های گذشته هم سازنده و رو به پیشرفت بوده است.
کنعانی با اشاره به قراردادهای امضا شده بین ایران و کنیا در این سفر گفت: توافقات امضا شده ، زمینه ساز ایجاد جهش در روابط دو کشور خواهد بود .

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه وزیر خارجه اخیرا در سفر به چند کشور حاشیه خلیج فارس پیشنهاد ایجاد مجمع گفت‌وگو و همکاری بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس را مطرح کردند و اعلام کردند که جزئیات این طرح را به صورت مکتوب در اختیار کشورهای حوزه خلیج فارس قرار خواهند داد و آیا در این مدت در این ارتباط اتفاقی افتاده و جزئیات مکتوب طرح پیشنهادی ایران به این کشورها ارائه شده است یا نه؟ گفت: آنچه که شما اشاره کردید یک روند است و در چارچوب روند دیپلماتیک مورد اهتمام و توجه ایران است.

وی گفت: بر اساس آنچه که پیشنهاد شده مذاکرات و گفت‌وگوها در این زمینه انجام شده و ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اختلال در روابط اقتصادی ایران و عراق در ارتباط با صادرات گاز از سوی کشورمان به عراق، تهران و بغداد توافق کردند که دست به تهاتر بزنند و ایران در برابر صدور گاز به عراق نفت سیاه دریافت کند و به طور کلی نظر وزارت خارجه در ارتباط با این توافق و تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اختلال در روند همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق چیست؟ گفت: همکاری‌های ایران و عراق در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های اقتصادی یک همکاری دو جانبه و مبتنی بر نیاز و منافع دو کشور است و ان‌شاءالله این همکاری‌ها ادامه خواهد یافت.

وی گفت: متاسفانه مداخلات خارجی از جمله نقش غیر سازنده آمریکا در ارتباط با برخی از همکاری‌های ایران و عراق به عنوان عامل مخل و ایذایی عمل می‌کند و انتظار ایران این است که دولت عراق اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و عراق مدل‌های مختلف همکاری را در حال تجربه کردن هستند که تهاتر یکی از این شیوه‌های تجاری است.

وی با بیان اینکه تهاتر به عنوان یک شیوه اثرگذار در تعاملات خارجی در حال تجربه و استفاده شدن است، گفت: مذاکرات میان ایران و عراق در ارتباط با توسعه همکاری‌های اقتصادی و رفع موانع احتمالی در این زمینه ادامه دارد و با توجه به اراده دو کشور برای گسترش همکاری‌ها مانعی در این ارتباط وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به تازگی جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که حصول توافق با ایران نزدیک نیست و نظر تهران در ارتباط با این موضوع چیست؟ از طرف دیگر امروز وزیر خارجه عمان قرار است به تهران سفر کند و آیا در این سفر ممکن است با توجه به نقش میانجیگری عمان در ارتباط با موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نیز رایزنی و گفت‌وگو شود، گفت: من با توجه به اینکه هنوز سفر انجام نشده نمی‌توانم به جزئیات مذاکرات اشاره کنم ولی همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام عمان یک شریک سازنده برای جمهوری اسلامی ایران است و دارای نقشی مثبت توام با حسن نیت در موضوعات منطقه‌ای است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه عمان از شرکای خوب ایران است، ادامه داد: ایران در استفاده از فرصت‌های دیپلماتیک برای تامین حقوق ملت ایران غفلت نمی‌کند و از ظرفیت‌های کشورهای دوست که علاقه‌مند هستند در مسیر دستیابی به توافق سازنده کمک کنند استفاده می‌کند و از چنین رویکردهای سازنده‌ای استقبال می‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما از مسیرهای دیپلماتیک هیچ‌گاه فاصله نگرفتیم و تا زمانی‌که احقاق حقوق ملت ایران در مسیر مذاکره باشد ایران از این ظرفیت دیپلماتیک استفاده می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال با بیان اینکه دولت آمریکا طرفی است که به صورت غیر قانونی از برجام خارج شد و در واقع مسئول روند فعلی است، ادامه داد: روند مسیر مذاکره همچنان باز است و همچنان در مسیر دیپلماتیک می‌توان این موضوع را پیگیری کرد. ایران بارها اعلام کرده که امکان جمع‌بندی مذاکرات مبتنی بر گفت‌وگوهای قبلی انجام شده در بازه زمانی نزدیک میسر و امکان‌پذیر است و این دولت آمریکاست که باید اراده خود را نشان دهد و در این ارتباط اقدام کند.

وی تاکید کرد: ما مسیرهای دیپلماتیک را برای پیگیری حقوق ملت ایران ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با تحولات اخیر در موضوع جنگ اوکراین از جمله اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه آمریکا بمب‌های خوشه‌ای در اختیار اوکراین برای استفاده از آن در این جنگ قرار داده است تصریح کرد: ما هر گونه اقدامی در مسیر تشدید روند جنگ در ارتباط با موضوع اوکراین را غیر سازنده و مخل صلح می‌دانیم و معتقدیم هر گونه اقدامی از سوی هر طرفی برای آتش افروزی بیشتر در جنگ نه به نفع اوکراین، نه به نفع روسیه و نه به نفع جامعه جهانی است. ایران معتقد است راهکار این بحران جنگ نیست و همه طرف‌هایی که در این حوزه دارای نفت هستند باید کمک کنند که راهکار سیاسی در برابر راهکار جنگ تقویت شود.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تشدید جنگ در اوکراین باعث نگرانی ایران است در بخش دیگری از صحبت‌های خود با رد مجدد اتهامات مطرح شده از سوی برخی از کشورهای غربی در ارتباط با حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین با در اختیار قرار دادن پهپاد به این کشور گفت: ما اتهامات مطرح شده علیه ایران را مردود می‌دانیم. همانطور که بارها گفته‌ایم ایران یک طرف جنگ در اوکراین نیست و ما قائل به راهکار سیاسی در ارتباط با این بحران هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش روابط با آفریقا گفت: جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط برنامه‌های جدیدی را در پیش روی خود دارد. در همین چارچوب شاهد این بودیم که رئیس جمهور ایران بعد از تقریبا ۱۱ سال به آفریقا سفر کردند و در این سفر توافقنامه‌های خوبی بین ایران و سه کشور اوگاندا، زیمباوه و کنیا منعقد شد.

وی با بیان اینکه تعاملات با آفریقا ادامه خواهد داشت، گفت: ما خوش‌بین هستیم که در آستانه یک تحرک و جهش جدید در حوزه تعامل با آفریقا قرار داریم و امیدواریم که همکاری‌های اقتصادی ایران با آفریقا در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا کند و برنامه‌ریزی‌های ما در همین چارچوب است.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سفیر ایران در انگلیس منصوب نشده است با توجه به اینکه سفیر انگلیس در ایران حضور دارد و فعالیت می‌کند، گفت: ان‌شاءالله سفیر جدید ایران در انگلیس نیز منصوب خواهد شد. همانطور که می‌دانید انتخاب سفرای جدید ایران در تعداد قابل توجهی از کشورها انجام شده است. تعدادی از آنها در محل ماموریت خود مستقر شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت خود هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: در ارتباط با انگلیس و دو کشور باقیمانده در آینده نزدیک اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با سفر اخیر فرمانده ارتش پاکستان به تهران و دیدارهایش با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله ابراهیم رئیسی و امیر عبداللهیان اظهار کرد: این سفر در استمرار همکاری‌های سازنده ایران و پاکستان انجام شد و طرفین بر ضرورت تقویت همکاری‌های دفاعی و نظامی میان ایران و پاکستان مبتنی بر منافع مشترک و در راستای تامین امنیت دو کشور از جمله در مرزها تاکید کردند.

وی گفت: این سفر و مذاکرات صورت گرفته در آن فرصت مناسبی برای تکمیل مشورت‌ها بین دو کشور و تلاش برای اجرای توافقاتی است که پیش از این بین دو کشور امضاء شده است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با آخرین گفت‌وگوها میان ایران و عراق در ارتباط با تامین امنیت مرزهای مشترک و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب که در بخشی از مرزهای مشترک دو کشور حضور دارند، گفت: دولت عراق اعلام کرده که با مقامات اقلیم کردستان عراق برای استقرار نیروهای دولت عراق در مرزهای مشترک با ایران به توافق رسیده است. ایران از چنین توافقات و اقداماتی در راستای اجرای توافقنامه امنیتی که بین تهران و بغداد امضا شده استقبال می‌کند و از مقامات عراق انتظار دارد که به اجرای کامل این توافقنامه پایبند باشد و در بازه زمانی مشخص شده توافق صورت گرفته را اجرایی و عملیاتی کند.

وی همچنین با اشاره به دیدار روز گذشته محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق با مشاور امنیت ملی این کشور، گفت: در این دیدار در ارتباط با اجرای این توافقنامه و موضوع امنیت مرزها گفت‌وگو شد و همانطور که پیش از این نیز گفتم انتظار ما از دولت بغداد پایبندی کامل به توافق صورت گرفته و اجرای آن در بازه زمانی مورد توافق دو کشور است.

کنعانی تاکید کرد: تداوم حضور نیروهای تروریستی در مرزهای مشترک مخل امنیت در منطقه است و امیدواریم دولت عراق به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد آخرین روند عضویت ایران در سازمان بریکس تاکید کرد: ایران درخواست خود را برای عضویت در این گروه از مدت‌ها پیش اعلام کرده است و رایزنی‌هایی را با اعضای بریکس در این زمینه انجام داده است. درخواست ایران برای عضویت در این سازمان مورد توجه این مجموعه قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به سفر چندی پیش امیر عبداللهیان به آفریقای جنوبی جهت شرکت در اجلاس دوستان بریکس، گفت: از رئیس جمهور نیز برای شرکت در اجلاس بعدی سران بریکس دعوت به عمل آمده است.

وی خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: همانطور که می‌دانید هنوز کشورهای عضور بریکس برای پیوستن اعضای جدید به این مجموعه آئین‌نامه مربوطه را تنظیم نکرده‌اند و اعلام کرده‌اند که در حال مشورت با یکدیگر جهت تدوین این آئین‌نامه هستند.

کنعانی ادامه داد: امیدواریم که روند عضویت در این سازمان به سرعت فراهم شود و ایران برای پیوستن به آن تلاش‌ها و اقدامات دیپلماتیک خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در ارتباط با اخبار منتشر شده در مورد اعزام جنگنده‌های F16 توسط آمریکا به خلیج فارس، گفت: نقش دولت آمریکا در خصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه امنیت منطقه هیچ‌گاه صلح آمیز و سازنده نبوده است.

وی با بیان اینکه اظهارات و تحرکات آمریکا در ارتباط با این موضوع سازنده نیست و تداوم این‌گونه اقدامات می‌تواند به ایجاد حساسیت‌های جدید در منطقه و دامن زدن به بی ثباتی و ناامنی در این حوزه جغرافیایی کمک کند، گفت: ایران هر گونه اقدام غیر قانونی و غیر سازنده که امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار دهد با حساسیت و دقت رصد و پایش می‌کند. ایران نسبت به هر گونه اقدام تحریک آمیز و غیر قانونی به خصوص در نزدیکی مرزهایش حساس است و نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارد و حق خود را برای اتخاذ تدابیر مقتضی بازدارنده و منطبق با قواعد و مقررات بین‌الملل محفوظ می‌داند و از حقوق مسلم خود در این ارتباط استفاده می‌کند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توصیه ما به دولت آمریکا این است که از هر گونه اقدام تحریک‌آمیز، غیر سازنده و بی ثبات کننده در منطقه پرهیز کند، گفت: امنیت در منطقه یک مقوله یکپارچه است و تعمیق و تامین آن نیازمند همکاری همه کشورهای منطقه است و انتظار این است که دیگر کشورها در حوزه آبی خلیج فارس به مسئولیت خود در این زمینه توجه کنند و هشدارهای لازم را به آمریکا برای پرهیز از هر گونه اقدام تحریک آمیز و غیر سازنده بدهند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما چندی پیش سفیر ایتالیا در تهران را بخاطر حضور تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در پارلمان ایتالیا به وزارت خارجه احضار کردید. آیا اقدام دیگری از سوی ایران در ارتباط با محکومیت این موضوع که از سوی پارلمان ایتالیا انجام شده صورت گرفته است، اظهار کرد: همانطور که اشاره کردید ایران در این ارتباط سفیر ایتالیا را به وزارت خارجه احضار کرد. همانطور که بارها گفته‌ایم میزبانی از منافقین و این گروهک تروریستی از سوی هیچ طرف و دولتی قابل دفاع نیست. میزبانی از اعضای این گروهک تروریستی در هر سطحی و توسط هر کشوری مصداق بارز حمایت از تروریست است و با مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها در مبارزه با تروریست در تعارض قرار دارد.

وی با اشاره به جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین علیه ملت ایران، گفت: ایران در ارتباط با اقدام صورت گرفته از سوی پارلمان ایتالیا دیدگاه‌های خود را به صورت جدی و صریح به دولت ایتالیا اعلام کرد.

کنعانی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری و تعقیب سرکردگان این گروهک تروریستی استفاده می‌کند. متاسفانه بسیاری از دولت‌ها به رغم شعارهایی که در ارتباط با موضوع حقوق بشر سر می‌دهند به مسئولیت‌های خود عمل نمی‌کنند، انتظار ما از این دولت‌ها این است که به مسئولیت‌های بین‌المللی خود در مبارزه با تروریست عمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با سفر اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آذربایجان و اینکه گفته شده او در این سفر از مرزهای ارس بازدید داشته است، خطاب به خبرنگار پرسش کننده گفت: در مورد بازدیدی که اشاره کردید اطلاعی ندارم ولی همانطور که می‌دانید رژیم صهیونیستی مبتنی بر ذات و ماهیت جعلی خود همواره امنیت و ثبات خود را در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشورهای منطقه به خصوص در بین کشورهای اسلامی دنبال کرده‌ است. دولت‌های اسلامی باید به این موضوع توجه داشته باشند که رژیم صهیونیستی به دنبال تامین منافع نامشروع خود در سایه دامن زدن به سوءتفاهم‌ها ایجاد بی ثباتی و ناامنی و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه است و این رویکرد کاملا شناخته شده‌ای در رفتار رژیم صهیونیستی در ارتباط با کشورهای اسلامی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع لبنان و اینکه آیا ایران برای شرکت در نشستی که در قطر در ارتباط با لبنان قرار است برگزار شود دعوت شده است یا نه؟ گفت: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم ما موضوع لبنان را متعلق به ملت لبنان می‌دانیم و این ملت لبنان هستند که باید در ارتباط با ساز و کارهای داخلی کشورشان با یکدیگر به توافق برسند.

وی ادامه داد: اینکه کشورهایی یا طرف‌هایی ضمن احترام به حقوق ملت لبنان بتوانند به روند سیاسی در این کشور کمک کنند و روند سازنده‌ای را در این ارتباط به پیش ببرند، ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و چنانچه از ایران خواسته شود در چنین روند سازنده‌ای مشارکت کند ما از این امر استقبال خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج فارس و ادعاهای مطرح شده در آن در ارتباط با جزایر سه گانه ایران، گفت: ایران حاکمیت خود بر جزایر سه گانه را هیچ‌گاه قابل مذاکره و گفت‌وگو ندانسته است و دخالت هر طرفی اعم از دولت امارات، دولت روسیه و یا هر طرف دیگری در این ارتباط را غیر قابل قبول و مردود می‌داند و نسبت به آن واکنش جدی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه واکنش ایران نسبت به این موضوع کاملا صریح، شفاف و بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی نسبت به این بیانیه اعتراض خود را به دولت روسیه اعلام کرد و همانطور که بارها گفته‌ایم مواضع سیاسی، غیر دقیق و غیر سازنده هیچ خللی در حق مسلم ایران در حاکمیت کامل بلامنازعه و غیر قابل مذاکره ایران بر جزایر سه گانه نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با حکم اخیر دادگاهی در فرانسه مبنی بر رد درخواست آمریکا در ارتباط با بلوکه کردن اموال ایران اظهار کرد: ایران هیچ‌گونه اقدام غیر قانونی دولت آمریکا چه به صورت مستقیم و چه از طریق کشورهای ثالث برای تعدی به اموال و دارایی‌های ملت ایران را بر نمی‌تابد و همانطور که در جلسه پیشین نیز گفتم اقداماتی از این دست، مصداق بارز راهزنی و سرقت دارایی‌های ملت ایران است. انتظار ما از همه کشورهای دنیا این است که چنین تقاضاهایی را از سوی دولت آمریکا نادیده بگیرد و به مسئولیت‌های خود در ارتباط با دیگر کشورها متعهد و پایبند باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چندی پیش شاهد تبادل زندانیان بین ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی بودیم، اکنون آخرین وضعیت برای تبادل زندانیان بین ایران و کشورهای اروپایی چگونه است و آیا تصمیمات جدید در این ارتباط گرفته شده است یا نه؟ گفت: شهروندان خارجی که در ایران زندانی شده‌اند مرتکب جرم و نقض قوانین ملی و سرزمینی ایران شده‌اند و مبتنی بر قوانین ایران مورد بازجویی و محاکمه قرار گرفته‌اند و به زندان محکوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مورد آزادی‌های صورت گرفته این مسئله بر اساس رافت و نگاه انسانی انجام شده است، گفت: ایران در مورد افرادی که شایسته چنین رافت بودند عمل کرده و بخشی از این موضوع نیز در چارچوب گفت‌وگوهای جهات ذیربط ایران و کشورهای متبوع این اتباع در جریان است و روند این مذاکرات و گفت‌وگوها و همکاری‌های قضایی می‌تواند در بازه زمانی آینده منجر به برخی از تبادل‌ها در خصوص اینگونه زندانیان شود.

وی ادامه داد: باید به این موضوع البته توجه داشت عفو زندانی‌ای که مرتکب جرم شده است یک حق نیست و تهران مبتنی بر نگاه انسانی و همکاری‌های مشترک قضایی که بین ایران و طرف‌های مقابل وجود دارد در موارد قابل توجهی نسبت به برخورد انسانی با این زندانیان اقدام کرده و در موارد دیگر نیز می‌توانیم شاهد چنین موضوعی باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در ابتدای سخنان خود در این نشست مطبوعاتی فرا رسیدن ایام محرم را تسلیت گفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین