حسین شریعتمداری؛ وطن‌دوستی به شما نمی‌آید!

  4020425114 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشکل شما مدعیان اصلاحات دفاع از حاکمیت ملی نیست! انکار نکنید. شما در بیانیه اخیر خود بر توازن در سیاست خارجی تأکید کرده‌اید ولی در همان حال از مقابله ایران با جنایات فراوان آمریکا با عنوان «غرب‌ستیزی افراطی‌»! یاد کرده‌اید.

حسین شریعتمداری؛ وطن‌دوستی به شما نمی‌آید!

حسین شریعتمداری در یادداشتی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان نوشت: ۱- از «کارل مارکس‌» جامعه‌شناس و اقتصاددان آلمانی که مکتب مارکسیسم برگرفته از نظرات و دیدگاه‌های او در کتاب «‌سرمایه‌» است، نقل شده که گفته بود؛ وقتی ترجمه انگلیسی کتاب سرمایه را خواندم، تازه فهمیدم که چه نوشته بودم!

شاید این گفته از مارکس نباشد و به او نسبت داده باشند! مارکس پیچیده می‌نوشت و نوشته‌اش نامفهوم به نظر می‌رسید ولی صرفنظر از درستی و یا نادرستی -و صد البته نادرست- بودن نظراتش، می‌دانست چه می‌خواهد بگوید! اما بسیار دیده شده که کسانی از روی عمد، برای پنهان کردن منظور اصلی خود به پیچیده‌نویسی روی می‌آورند! این روال را در میان برخی از سیاست‌پیشه‌ها می‌توان دید. آنها چنته خالی از استدلال خود را با کلی‌گویی‌های بی‌سر و ته پوشش می‌دهند! بخوانید!

۲- هفته گذشته روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در پایان نشست خود در مسکو بیانیه مشترکی صادر کرده و در بخشی از آن «خواهان ارجاع پرونده جزایر سه‌گانه به دیوان بین‌المللی دادگستری به منظور حل و فصل این مسئله مطابق با مشروعیت بین‌المللی» شده بودند! این اقدام پلشت دولت روسیه و نادیده گرفتن حاکمیت رسمی و اثبات شده ایران بر جزایر سه‌گانه، بلا‌فاصله با واکنش تند و اعتراض شدید وزارت امور خارجه کشورمان رو‌به‌رو شد. سفیر روسیه به وزارت خارجه احضار شد، وزیر خارجه به تندی با آن برخورد کرد. رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس به صراحت اعلام کردند که روی منافع ملی کشورمان با هیچ کشوری تعارف نداشته و مماشات نمی‌کنیم.

۳- دیروز شماری از مدعیان اصلاحات در واکنش به اقدام روسیه و تحت عنوان «‌جمعی از سفرا و دیپلمات‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران»! بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت روسیه، با کنایه به دولت سیزدهم آمده است‌: «‌سیاست شرق‌گرایی یک سویه و غرب‌ستیزی افراطی و انکار روابطی متوازن با کشورها و قدرت‌های جهانی بدون توجه به الزامات ژئوپولیتیکی ایران خسارات غیر‌قابل جبرانی را به منافع کشور وارد ساخته و هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌نماید»!

در باره بیانیه مدعیان اصلاحات گفتنی‌هایی هست: 
۴- دولت سیزدهم در مقابل اقدام غیر‌قابل توجیه دولت روسیه باید چه کاری می‌کرد که نکرده است؟!
الف: آیا باید با روسیه اعلام جنگ می‌کرد؟! بدیهی است که این گزینه با هیچ منطق و شعوری مورد قبول و قابل توجیه نیست.

ب: باید روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع می‌کرد؟! این گزینه نیز پذیرفتنی نیست. ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران، ادعای جدیدی نیست. مگر انگلیس و فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی همسو با شورای همکاری خلیج‌فارس همین ادعای پوچ و مسخره را بارها تکرار نکرده‌اند؟! چرا شما مدعیان اصلاحات در تمامی آن موارد مهر سکوت بر لب زده و نه فقط دست به قطع رابطه نزدید، بلکه کمترین (تاکید می‌شود که کمترین‌) اعتراضی هم نکردید؟! آیا غیر از این است؟!

ج: و اما، دولت سیزدهم بلافاصله بعد از صدور بیانیه مشترک روسیه و شورای همکاری خلیج‌فارس بدون کمترین ملاحظه و مماشات این بیانیه را محکوم نموده و از موضع اقتدار اعلام کرد که با هیچ‌کس روی منافع ملی و تمامیت ارضی کشور تعارف و مماشات ندارد تا آنجا که علاوه‌بر احضار سفیر و اعلام موضع صریح وزیر خارجه، رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس هم قاطعانه این اقدام روسیه را محکوم کرده و نسبت به آن هشدار جدی دادند.

۵- مشکل شما مدعیان اصلاحات دفاع از حاکمیت ملی نیست! انکار نکنید. شما در بیانیه خود بر توازن در سیاست خارجی تاکید کرده‌اید ولی در همان حال از مقابله ایران با جنایات فراوان آمریکا با عنوان «غرب‌ستیزی افراطی‌»! یاد کرده‌اید. چرا؟! جمهوری اسلامی در مقابله با آمریکا افراط کرده است یا آمریکا طی ۴۴ سال گذشته از هیچ جنایتی علیه ایران و مردم این مرز و بوم دریغ نکرده است؟! آیا این نگاه نشانه وابستگی و یا دست‌کم احساس حقارت شما در مقابل دشمنان تابلو‌دار ملت ایران نیست؟! بخوانید و خودتان قضاوت کنید!

۶- بعد از صدور بیانیه مشترک روسیه با شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که در آن مالکیت ایران بر سه جزیره تنب بزرگ و کوچک و ابو‌موسی قابل بررسی دانسته شده بود! دولت آقای رئیسی بلافاصله با قاطعیت علیه آن موضع گرفت و.... حالا فقط به چند نمونه از مواضع دولت‌های مدعی اصلاحات در موارد مشابه نگاه کنید! وقتی از پایگاه زیرزمینی موشک‌های جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد، صدای نزدیک به جیغ اصلاح‌طلبان به هوا رفت. برای چه؟! می‌گفتند چرا روی موشک‌ها، جمله مرگ بر اسرائیل نوشته شده است و اعتراض می‌کردند که این نوشته‌ها آمریکا را عصبانی می‌کند و به مذاکرات لطمه می‌زند! این موضع ذلیلانه کجا و موضع مقتدرانه دولت سیزدهم در مقابل اقدام پلشت روسیه؟! شما مدعیان اصلاحات آنگونه که ادعا می‌کنید، طرفدار توازن در سیاست خارجی هستید یا وابستگی به آمریکا؟!

۷- آقایان مدعی اصلاحات آیا فراموش کرده‌اید که در دولت شما؛ 
باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، در اظهارنظری بی‌شرمانه، مردم ایران را «یاغی» نامید؟!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مردم ایران را «تروریست» معرفی کرد؟!
جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا پس از ترور حاج قاسم، سردار شهید دل‌ها، از این اقدام جنایتکارانه حمایت کرد؟!

وندی شرمن، مقام ارشد آمریکایی در دولت اوباما در اظهارنظری گستاخانه مدعی شده بود که «فریب و نیرنگ بخشی از DNA ایرانیان است»؟!

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در اظهارنظری بی‌شرمانه گفته بود «ایران اگر می‌خواهد مردمش چیزی برای خوردن داشته باشند باید به حرف آمریکا گوش کند»؟! چیزی شبیه اظهارات آقای روحانی که آب خوردن مردم را هم به مذاکرات گره می‌زد!
همزمان با اغتشاشات سال گذشته، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه با دخالت در امور داخلی کشورمان و بی‌احترامی به تمامیت ارضی ایران، از گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب حمایت کرده بود؟!

و... چرا دولت تحت مدیریت شما نه فقط هیچ واکنشی نشان نداد بلکه با پیروی از دیپلماسی التماسی ذلیلانه، دولت آمریکا را کدخدا! و اوباما را مؤدب! و... نیز لقب داد؟!

۸- مدعیان اصلاحات نه فقط در مقابل نقض حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه هیچ واکنشی نداشته‌اند، بلکه رسماً و علناً از بیانیه‌های شورای همکاری کشورهای عرب خلیج‌فارس حمایت هم کرده‌اند! تعجب می‌کنید؟! به این بخش از سخنان آقای ظریف در سفر به کویت (۱۱ آذرماه ۱۳۹۲‌) توجه کنید. ایشان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که «‌ایران درباره مالکیت بر جزیره ابوموسی آماده مذاکره است‌»! آقای ظریف را به طرفداری از دیپلماسی پادشاهان قاجار و رضا خان و محمدرضا پهلوی متهم نمی‌کنیم ولی اظهارات ایشان در مصاحبه یاد شده چه بخواهند و بدانند و چه نخواهند و ندانند با اقدامات وطن‌فروشانه قاجارها و پهلوی‌ها قابل مقایسه است! کدام دیپلمات وطن‌دوستی اعلام می‌کند که بر سر بخشی از اراضی تحت مالکیت وطن خود آماده مذاکره است؟! 

۹- گفتنی است که در هیچ یک از نمونه‌های وادادگی اصلاح‌طلبان در مقابل آمریکا -که فقط به ‌اندکی از آن بسیارها ‌اشاره شد- از هیچ یک از سرکردگان و رسانه‌های مدعی اصلاحات کمترین صدایی به اعتراض بلند نشد و قلمی به دفاع از ایران و ایرانی بر کاغذ نچرخید! 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۷۲۶۸۰۱:۲۷:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چون پیاده نظام دشمن در ایران هستند و دیگر هم نباید در راس اجازه داده شوند بیایند که کشور را عقب برانند
رضایی۳۱۴۸۱۹۵۱۵:۲۷:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
برخی مدعیان اصلاحات مدافعان ناتو و غرب جنایتکارند به عناوین مختلف می خواهند نوکری و مزدوری خود را ثابت کنند ولاغیر
ناشناس۳۱۴۷۲۹۷۰۲:۲۷:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
روسیه هیچ وقت دوست مردم ایران نبوده ونیست.این جهان به این بزرگی چرا آمریکا فقط با ما مشکل داره چرا با هند.ترکیه.عربستان.کویت.امارات.....سر جنگ نداره.
ناشناس۳۱۴۷۵۵۳۰۸:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
بهتر است بگویی کسی دوست شما نیست بلکه بر اساس منافع خود رفتار می کنند حال ممکن است یک وقت هایی همگرایی و یک وقت هایی واگرایی شود شما دچار سو تفاهم هستید که فکر می کنید روسیه و یا چین دوست فابریک شما هستند یا هر چیز دیگری در ضمن دوباره خودتان را به ندانستن زدید از رفتارهای آمریکا چه در قبال ایران و چه بقیه کشورها؟
ناشناس۳۱۴۷۸۹۴۱۲:۱۶:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چین در قضیه کرونا و خرید نفت ایران در شرایط تحریم برادری خود را ثابت کرد روسیه هم در قضیه داعش و جنگ سوریه برادری خود را ثابت کرد امریکا همیشه از پشت به ایران خنجر زده است.
ناشناس۳۱۴۷۲۹۸۰۲:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اتفاقاً به خود ایشان هم نمی آید.
محمود۳۱۴۷۳۰۷۰۲:۵۶:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مسولین با حزب و حزب بازی پدر مردم را درآوردند .
ناشناس۳۱۴۸۷۹۶۲۱:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اونا حاکمیت قانونی بر خاک کشور رو نقض کردن .میگه قوی گفتیم که دیکه نگو
ناشناس۳۱۴۷۳۱۸۰۳:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اگر‌حرفهای‌شریعتمداری‌در‌مورد‌اصلاح‌طلبان‌را‌بپذیریم‌باید‌نتیجه‌گرفت‌حداقل‌‌نیمی‌از‌حاکمان‌سرسپرده‌ اجنبی‌هستند‌.
حبیب۳۱۴۷۳۲۱۰۳:۲۳:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
امریکا و فرانسه و انگلیس که تکلیفشون مشخصه . ولی روسیه که میگید شریک استراتژیک ما هست و این همه سینه چاک میدن بعضیها براش چرا . مگه کشور دوست ما نبود . اقا قبول کنید که از پشت خنجر زده و بار اول و اخرش هم نیست . روزنامه کیهان هم با این شلوغ کاریها و این حرفها نمیتونه رو پوشانی کنه . سفیر را احضار کردن چی بهش گفتن . چه جوابی داده . روسیه چرا جبران نکرد . اصلا نباید به روسیه و چین اعتماد کرد .
ناشناس۳۱۴۷۵۳۷۰۸:۴۲:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
آن وقت خود این اعراب چی؟!! مانند قطر و عمان که دوست ایران هم هستند!
ناشناس۳۱۴۷۳۲۲۰۳:۲۵:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اگر کشورهای غربی منکر حق ایران بر جزایر باشند، هرج بر آنها نیست. آنها «دشمن» هستند. آنچه که حاج حسین با زیرکی تمام نادیده گرفتند، رو دست خوردن از کشوری است که آن را دوست ایران می دانیم.
ناشناس۳۱۴۷۵۴۲۰۸:۴۳:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
عزیزم هر کشوری که بیاید در این اجلاس که مهمان هست به غیر از 6 کشور عربی که عضو هستند این بیانیه هم هست
ناشناس۳۱۴۷۹۱۰۱۲:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
بعد به خاطر مهمان بودن توئیتر عربی وزارت خارجه روسیه چند روز بعد از اسم معجول برای خلیج فارس استفاده کرد؟
محمد۳۱۴۷۳۳۸۰۴:۰۴:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
با صداقت و راستگو تر از رونامه کیهان ندیدم .
ناشناس۳۱۴۷۷۰۴۱۰:۴۷:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
واقعا ؟
رضا۳۱۴۸۱۰۶۱۴:۳۲:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
آقا محمد عزیز، سلام، در متن بالا مطالب خلاف واقع فراوان است. من فقط یکی اش را می گویم. در متن بالا نوشته: «مگر انگلیس و فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی همسو با شورای همکاری خلیج‌فارس همین ادعای پوچ و مسخره را بارها تکرار نکرده‌اند؟! چرا شما مدعیان اصلاحات در تمامی آن موارد مهر سکوت بر لب زده و نه فقط دست به قطع رابطه نزدید، بلکه کمترین (تاکید می‌شود که کمترین‌) اعتراضی هم نکردید؟!» پاسخ: خیر! آلمان و انگلیس و سایر کشورهای اروپایی (برخلاف روسیه!) هیچگاه ادعای امارات در خصوص مالکیت بر جزایر را تأیید نکرده اند. فقط می ماند فرانسه، که در زمان بازدید احمدی نژاد از ابوموسی (فروردین 1391) سخنگوی وزارت امور خارجه اش ("برنارد والرو") گفت که از پیشنهاد امارات برای حل و فصل موضوع براساس انجام یک سلسله مذاکرات فیمابین حمایت می کند که اینهم البته به معنی تأیید ادعای امارات نیست. (فقط این یکی را مثال زدم، )
حسنک۳۱۴۷۳۵۰۰۴:۵۶:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
انگلیس آلمان آمریکا به حساب خودتون شریک راهبردی تون نبودن ولی این روسیه لعنتی شریک. راهبردیتون هست چرا مقایسه نادرست میکنی .
ناشناس۳۱۴۷۵۴۶۰۸:۴۵:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چی شد تا دیروز می گفتید این کشورها فلان هستند و به تمامیت ارضی ایران کاری ندارند الان می‌گویید شریک نیستند!!
محمد قربانی۳۱۴۷۳۵۷۰۵:۰۸:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اتفاقاً بنده هم به آقای شریعتمداری عرض مینمایم اصلاح طلبان و اصولگرایان و .... از جمله شخص شخیص شما همگی سر و ته یک کرباسید و لطفاً دست از جنگ زرگری کشیده و به امور اصلی بپردازید .
ناشناس۳۱۴۷۵۲۲۰۸:۳۴:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
ایشان با مطرح کردن نام اصلاح طلبان سعی در این دارد که به جامعه القا کند هنوز این حزب بازی ها در جریان است و نمرده است !
امیر۳۱۴۷۳۵۸۰۵:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اصلأ کسی نگفته اصلاح طلبان آدم های دلسوز نظام هستند یا اصول گرایان نیستند..ملت ایران میخواهند که منافع ملی و اقتدار و حاکمیت کشور حفظ بشه.و اجازه ندهید کشورهای کمونیست داخل کشور لانه درست کنند واز خط قرمز ملت ایران عبور کنند ..ما ۸سال جنگیدیم ولی یک وجب خاک ایران را به کسی نبخشیدیم.. وظیفه همه ملت ایران است که فقط گوش به فرمان ولایت فقیه امام خامنه ای باشند چون تمام سیاست های کلان کشور را که منافع ملی را تامین میکند مقام معظم رهبری بررسی و تصمیم گیری میشود . انشالله که مسوولین ساده نباشند و بیشتر از قبل مواظب روس ها و چینی ها باشند . کشور های عربی فقط با دلار های نفتی خود در منطقه تروریست پرورش میدهند و از هر فرصتی برای لطمه وارد کردن به کشور ایران دریغ نمی‌کنند
ناشناس۳۱۴۷۳۶۱۰۵:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چرا الان رو موشک شعار نمی نویسین چرا از برجام خارج نمیشید
کاظمی۳۱۴۷۳۶۳۰۵:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
به نظر من اصلاح طلبان غیرت ندارند
رضایی۳۱۴۷۳۷۰۰۶:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
درود خدا بر حاج قاسم میدان رسانه ومدافع وطن،مکتب وارزشها حاج حسین شریعت مداری
مرتضی.م.قمصری۳۱۴۷۳۸۱۰۶:۲۲:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
زنده باشی حاج حسین آقا،خداوکیلی کرک وپرشونو ریختی!!دمت گرم،خداوند نگهدارت.
اشنا۳۱۴۷۳۸۹۰۶:۳۲:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مرز تحمل اصلاح طلبان غربگراتاکجاست؟مجلس کی می خواهداین افرادورسانه وقلم بدستانی که به هربهانه ورویدادی اختلاف وهزینه سازی برای مردم وانقلاب می کنندقوانین مجازاتی تعیین کند؟
ناشناس۳۱۴۷۳۹۲۰۶:۳۴:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اصلاح‌طلب و اصول گرا به دنبال منافع ایران و ایرانی نیست
پاینده۳۱۴۷۳۹۴۰۶:۳۶:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
ننگ بر تسلیم طلبان خائن
ناشناس۳۱۴۷۴۰۵۰۶:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جناب شریعتمداری! ظاهر اقدام دولت سیزدهم در موضوع اخیر مناسب بود اما باید بدانید که دوستی به آن معنی که شما دنبال آن هستید در دنیای امروز وجود ندارد. روسیه و آمریکا هر دو برای منافع خود اقدام می کنند. اینکه آمریکا از این حرفها بزندجای تعجب نیست چون هرگز ادعای دوستی بین ایران و او نبوده است اما از روسیه که رفیق شماست بعید است. چرا هر اقدامی در مقابل آمریکا ذلیلانه است اما در روسیه عزتمدانه؟ این سخن از هر که باشد مهم و درست است که دشمنی با بخشی از دنیا سبب سوء استفاده بخش دیگر می شود.
ن نیکخواه۳۱۴۷۴۱۰۰۷:۰۲:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جناب شریعتمداری، بعضی مواقع می بایست سکوت کرد . ایراد اصلاح طلبان تذکری به موقع بود: ( سیاست شرق‌گرایی یک سویه و غرب‌ستیزی افراطی و انکار روابطی متوازن با کشورها و قدرت‌های جهانی بدون توجه به الزامات ژئوپولیتیکی ایران خسارات غیر‌قابل جبرانی را به منافع کشور وارد ساخته و هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌نماید) . حرف حق را باید زد پس تعصب کورکورانه چرا ؟
احمد۳۱۴۷۴۲۵۰۷:۱۰:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
حرفه دل ملت از زبان شما بیرون میاد آقای شریعتمداری .واقعا که آفرین
ناشناس۳۱۴۷۴۴۳۰۷:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
همین تیتر « وطن دوستی به اصلاح طلبان نمیآید» بهترین حرف است به غربگدایان
ناشناس۳۱۴۷۴۵۷۰۷:۳۲:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
تعجب هم همین هست چرا تا روسیه و چین می روند همه جریان ها صدایشان در می آید اما دیگران می روند صدایشان در نمی اید
آزاد۳۱۴۷۴۵۹۰۷:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جناب شریعتمداری ،مگر سابقه جنایات شرق را فراموش کردید که فقط از غرب یادآوری میکنید ،شرق و غرب و یا هر کشور دیگر برای منافع خودش میجنگد ،مشکل شما این است که جنایات شرق را جنایت نمیدانید،هر دولتی باید سیاست درست داشته باشد و با تمام جهان تعامل داشته باشد .
حمید۳۱۴۷۴۶۹۰۷:۴۴:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
به طور کلی منش آقای شریعتمداری به حال مملکت مفید نیست. ایشون در هر موضوعی اظهار نظر میکند. از برجام و فرهنگ و اقتصاد و ... کسی نباید به خودش اجازه دهد که در بین جامعه بزرگ ایران خودش را عقل کل بداند. همچنین چشم بسته مشخص است که ایشون همیشه از بدیهای مدعیان اصلاحات و خوبیهای مدعیان اصول گرایی صحبت می کند.
ناشناس۳۱۴۷۴۷۱۰۷:۴۵:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جناب آیا شما تعریف خاصی از وطن دارید؟
i g۳۱۴۷۴۹۶۰۸:۱۶:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
در پاسخ به پرسش شماره 4 اقای شریعت مداری روسیه باید عذر خواهی رسمی بکند . نیازی به قطع رابطه و جنگ نیست . اگر وزارت امور خارجه بتواند طرف روسی را مجبور به معذرت خواهی کند شما هم ترجمه کتاب کارل مارکس را در کیهان پاورقی کنید
ناشناس۳۱۴۷۵۰۲۰۸:۲۱:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
ظریف در پاسخ به مسئله جزایر سه‌گانه در ایران گفت که تهران آماده گفت‌وگو درباره یکی از این جزایر به نام «ابوموسی» است. اما برداشت نویسنده «‌ایران درباره مالکیت بر جزیره ابوموسی آماده مذاکره است‌»! مالکیت رو چرا اضافه کرده . بین امارات و ایران در مورد ابوموسی تفاهمنامه هایی وجود دارد . و توی متن اصلی هم ظریف تاکید میکنه فقط ابوموسی اون هم بخاطر تفاهمنامه ها
بهرام صدوقی فر۳۱۴۷۵۱۵۰۸:۲۷:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۲۶
احسنتم به سخنان وموضع آقای حسین شریعتمداری باگفته های شماصددرصدموافق هستم امیدوارم که انشاالله به یارحق تعالی آرامش واقعی به ایران اسلامی برگردد
ناشناس۳۱۴۷۸۱۹۱۱:۳۸:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
کنعانی: ایران موضوع تمامیت ارضی بر جزایر سه گانه را هیچ گاه قابل مذاکره نمی‌‌داند/ اعتراض رسمی به روسیه https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/04/26/2926902/%D
1۳۱۴۷۵۱۶۰۸:۲۸:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اصلاح طلبان منافع اصلاح طلبی را با منافع ملی اشتباه گرفته اند .
ناشناس۳۱۴۷۵۲۱۰۸:۳۴:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
بهترین راه حذف همه اصلاح طلبها و اصولگراها از ارکان حکومت است همه آنها برای کسب قدرت و ثروت جذب این دو قطب سیاسی شده اند.
صابر۳۱۴۷۵۵۵۰۸:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲۶
درودبرشماجناب شریعتمداری شمابارهادست این پوچ گراهاراروکرده اید؛چه کنند.بیچاره هااگراین راهم نگویند؛چیزی برای گفتن ندارند. ۴۰ساله شیفتگی خودبه غرب رافریادزدند. چه چیزی گیرشان آمد.
ناشناس۳۱۴۷۵۶۰۰۸:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
مماشات با بدعهدی های روسیه مشخصه .
ناشناس۳۱۴۷۵۶۳۰۸:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
حرفی زده شده است. لطفا با استد لال پاسخگو باشید! رسالت شما باید کار فرهنگی باشد نه آنکه با تهمت و تهدید و ناسزا گویی جواب دهید که این کار برازنده سخنگویان اجانب و توده ای هاست!!! برای 1 بار هم شده سند بیاورید که حرف مخالفان نادرست است
کریم۳۱۴۷۵۶۴۰۹:۰۰:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
عزیزان.....حیرت نکنید!!هرکشوری؛(سخن ومواضعی)برای مصرف داخلی والبته پولتیک بین المللی داره؛وموضع اخیرروسیه؛یک تاکتیک درجنگ بااکراینه.
ناشناس۳۱۴۷۶۴۵۱۰:۰۵:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
امیرعبداللهیان: توضیحات روسیه را کافی نمی‌دانیم / مداخله مسکو و یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران را بر نمی‌تابیم / ما بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید داریم
ناشناس۳۱۴۷۶۵۸۱۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جناب شریعتمداری بدانیدبیشترین نیاز امروز کشور آشتی ملی وتفاهم بین دیدگاههای مختلف اعم ازاصلاح طلبان واصول گرایان است
معلم۳۱۴۷۶۶۷۱۰:۱۹:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
چرا به توصیه حاج شریعتمداری درمورد جنگ نهایی و سرنوشت ساز با حبهه اسراییل - امریکا کسی گوش نمی دهد
ناشناس۳۱۴۷۶۹۰۱۰:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جناب شریعتمداری .. مشکل شما الان اصلاح طلبان نیستند....
ناشناس۳۱۴۷۷۴۱۱۱:۰۸:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
دولت رییسی با قاطعیت موضع گرفت ؟؟! اینا حتی جرأت نکردند اسم روسیه رو بیارند ! // امیرعبداللهیان: توضیحات روسیه را کافی نمی‌دانیم / مداخله مسکو و یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران را بر نمی‌تابیم / ما بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید داریم
ناشناس۳۱۴۷۸۲۲۱۱:۳۹:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
سر منافع ملی متحد رفتار کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  5. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  6. سخت، اما گذرا...

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  11. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  12. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  13. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  14. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  15. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  16. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  17. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. حالا زمان مذاکره است

  3. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  5. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  6. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  7. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  8. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  9. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  10. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  11. آیت‌الله علم‌الهدی: ولایت مقدم بر عدالت است

  12. رحیم‌پور ازغدی: قبلا به شوخی می‌گفتند کاخ سفید را حسینیه می‌کنیم الان اما در حال رخ دادن است

  13. مخالفت آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه

  14. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

  15. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

  16. حل يك ابرچالش نظام

  17. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  18. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  19. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  20. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

  21. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  22. سخت، اما گذرا...

  23. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  24. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  25. اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

آخرین عناوین