حجم بزرگی از آب به دریاچه ارومیه انتقال می یابد

  4020413084 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه، گفت: با این اقدام مهم وزارت نیرو، علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، کاهش آلایندگی و تخریب محیط زیست، حجم بزرگی از آب نیز به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

حجم بزرگی از آب به دریاچه ارومیه انتقال می یابد

به گزارش ایسنا، محمد مخبر امروز ۱۳ تیرماه در آیین افتتاح مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه ارومیه با اشاره به مسئله آب که از مشکلات جدی دنیا و همچنین کشورمان است، افزود: ایران در زمینه آب یک نقطه تهدید و در عین حال فرصت هایی برای بهره برداری داشته و کشور ما به لحاظ آب و هوایی و متوسط بارش باران وضعیت مناسبی ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه وجود دریا در شمال و جنوب کشور فرصت های بزرگی به وجود آورده که متاسفانه در سال های گذشته به خوبی از آنها استفاده نشده، خاطرنشان کرد: تاسیس صنایع آب بر در مناطق کویری و مرکزی کشور غفلتی بزرگ بود که آب شرب مورد نیاز مردم را با کمبود روبرو ساخته و همچنین برای رساندن مواد اولیه به این صنایع و صدور محصولات آنان، باید چندین هزار کیلومتر مسیر طی شود و اگر این صنایع بزرگ در کنار دریاها تاسیس می شد، قطعاً مشکلات کمتری در زمینه آب در مناطق مرکزی کشور وجود داشت.

معاون اول رئیس جمهور به بررسی و اجرای ۶ طرح انتقال آب دریا در وزارت نیرو نیز اشاره کرده و افزود: با افتتاح این طرح های بزرگ تنش های آبی در مرکز و شرق کشور حل شده و آب مورد نیاز صنایع آب بر نیز از دریا تامین می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وحدت بین مسئولان از امتیازات آذربایجان غربی است، اظهار کرد: این هماهنگی و همکاری بین دستگاه های دولتی و نمایندگان مجلس و همچنین دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان می تواند بخشی از مشکلات را حل کند و تردیدی نداریم که به سرعت به جایی می رسیم که مسئله رفاه و توسعه در کشور حل می شود.

معاون اول رئیس جمهور به مولفه های قدرت در کشور نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه به نقطه ای رسیده که کشورها نمی توانند تا زمانی که نظرات جمهوری اسلامی را در نظر نگرفته باشند تصمیمی بگیرند و کشور به مرحله ای رسیده که زمانی به دنبال واردات ساده ترین امکانات بود اما الان کشورهای بزرگ به دنبال تجهیزات پیشرفته ایرانی هستند.

مخبر همچنین توسعه دیپلماسی منطقه ای را از بزرگترین موفقیت های سیاسی و دیپلماسی دولت سیزدهم برشمرد و اضافه کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ارتباطات خارجی کشور با کشورهای همسایه، منطقه و جهان قطع و یا دچار اشکالات اساسی بود؛ اما با تلاش های رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم، بسیاری از مسائل سیاست خارجی حل شده و اکنون هیچ کشوری در منطقه نیست که به دنبال بهبود روابط با ایران نباشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۲۴۳۵۱۱۵:۳۲:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۱۳
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شود!؟
ناشناس۳۱۲۴۴۵۷۱۷:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۱۳
حرف نزن عمل کن
تورک اوغلو۳۱۲۴۸۶۱۲۳:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۱۳
سلام ،من یه کیلومتری دریاچه اورمو ،آذربایجان غربی زندگی میکنم،کجاست اون آب،،به خدا نا فقط نمک نیبینیم،،میخوای فیلمشو ارسال کنم،،فقط تا وسمت نیبینه نمک هس،ولاغیر
مدنی۳۱۲۴۹۴۵۰۱:۳۷:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۱۴
این آب را به کشاورزان داده و چاه های کشاورزی را کور کنید. سرازیر کردن پساب فاضلاب به دریاچه ارومیه دیگر امکان بهره برداری انسانی را از آن سلب میکند..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  8. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  9. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  10. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  11. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  15. دور باطلی که تمامی ندارد!

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  22. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  23. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین