دولت های آمریکا و انگلیس رکورددار تنزل اعتماد مردمی

  4020413067

نتایج حاصل از یک نظرسنجی جدید حکایت از این دارد که شهروندان کشورهای آمریکا و انگلیس کمترین میزان اعتماد را به سران کشور و دولت های خود در میان سایر کشورهای عضو گروه ۷ دارند.

دولت های آمریکا و انگلیس رکورددار تنزل اعتماد مردمی

به گزارش ایرنا، تارنمای موسسه نظرسنجی گالوپ در تازه ترین نظرسنجی خود اعلام کرد از سال ۲۰۲۲ میلادی به یکباره میزان اعتماد در سطح رهبری کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا به صورت فاحشی تنزل داشته است.

بنابر نتایج این نظرسنجی، از هر سه شهروند انگلیسی تنها یک شهروند یعنی ۳۳ درصد به رئیس دولت و مجموعه مدیران کشور در انگلیس اعتماد داشته و این میزان در آمریکا به مراتب کم تر بوده است بطوریکه این میزان از اعتماد به دولت به ۳۱ درصد رسیده است، این درصد از اعتماد شهروندان به دولت پایین ترین سطح در میان کشورهای عضو گروه۷ همچون کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و ایتالیا به شمار می رود.

آمریکا در دو سال گذشته شاهد تنزل شدید اعتماد عمومی به دولت بوده است، میزان اعتماد نسبت به دولت آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۶ درصد بود که با روی کار آمدن دولت بایدن این میزان در سال ۲۰۲۱ به ۴۰ درصد و در نهایت در سال ۲۰۲۲ به ۳۱ درصد کاهش یافته است.

این میزان از کاهش اعتماد عمومی به دولت آمریکا از سال ۲۰۰۶ میلادی که موسسه نظرسنجی گالوپ چنین نظرسنجی را آغاز کرد، پایین ترین سطح بودکه حتی در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ دوره زمامداری باراک اوباما و ۲۰۱۸ در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیز این میزان از نبود اعتماد به دولت وجود نداشته است.

براساس این نظرسنجی، در انگلیس نیز مسائل داخلی همچون خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت و رسوایی های اخلاقی دولت در دوران کرونا همچون رسوایی مهمانی های دولتی با وجود ممنوعیت تجمع به علت همه گیری ویروس کرونا در دولت بوریس جانسون میزان اعتماد به دولت از سال ۲۰۱۹ شروع به افت کرده است، بطوریکه اعتماد عمومی به رئیس دولت در سال ۲۰۲۲ به ۳۸ درصد کاهش یافت، این میزان از بی اعتمادی پایین ترین میزان در دیگر کشورهای عضو گروه۷ است.

نتایج این نظرسنجی که روز گذشته (دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲) انتشار یافت نشان میدهد که در مقابل، میزان اعتماد در میان سایر کشورهای عضو گروه۷ فزونی داشته است.

در ایتالیا میزان اعتماد به دولت دو برابر افزایش داشته بطوری که در سال ۲۰۱۹ میلادی این میزان از ۲۲ درصد به ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۲ میلادی رسیده است.

در فرانسه نیز میزان اعتماد به دولت از ۳۷ درصد در سال ۲۰۱۷ به ۴۶ درصد رسیده و در آلمان نیز در زمان صدراعظمی اولاف شولتس میزان اعتماد به دولت ۶۱ درصد بوده که بالاترین سطح اعتماد در میان دیگر کشورهای عضو گروه۷ به شمار می رود.

در کانادا حتی باوجود کاسته شدن اعتماد عمومی به دولت جاستین ترودو، اما میزان اعتماد به دولت همچنان در سطحی بالا بوده و بنابر نتایج موسسه نظرسنجی گالوپ ۵۱درصد است.

در ژاپن دیگر عضو گروه۷ که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ درمیان سایر کشورهای عضو حداقل اعتماد به دولت را به خود اختصاص داده بود، اعتماد به دولت طی این مدت دو برابر شده و به ۴۳ درصد در سال ۲۰۲۲میلادی رسیده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین