تمرکز دادستانی کل کشور برشناسایی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار است

  4020412063

معاون دادستان کل کشور اعلام کرد: در حوزه پیشگیری، برنامه های عملیاتی دادستانی کل کشور متمرکز برشناسایی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس فارس صبح امروز  با حضور معاون قضائی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق ع‌امه و پیشگیری از وقوع جرم اولین نشست منطقه ای با موضوع آسیب شناسی و بررسی چالش های عمده حوزه حقوق عامه استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان برگزار شد.

در این نشست که با حضور دادستان های عمومی و انقلاب مراکز استان های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان ، معاونین پیگیری حقوق عامه و همچنین معاونین پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان‌ها به‌صورت وبیناری برگزار شد، معاون قضائی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم به همراه مدیران کل آن معاونت به بررسی عملکرد و چالش های صیانت از حقوق عامه این استان ها پرداختند.

غلامعباس ترکی در این نشست، رویکرد جدید معاونت حقوق عامه دادستانی کل را در سال ۱۴۰۲ نگاه منطقه ای با اولویت تبیین نظام مسائل حقوق عامه اعلام کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب در دیدار ۷ تیر امسال بسیار دقیق و جامع مسائل دستگاه قضائی را تحلیل کردند و فرمودند وظیفه قوه قضائیه فقط محکمه داری نیست و پیگیری ماموریت های احیا حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم را مورد تاکید قرار دادند. این تاکید وظیفه ما را سنگین کرده است و باید با شناسایی موانع وبهره گیری و تعمیم ابتکار عمل های نوآورانه فاصله وضع موجود را از وضع مطلوب در سند تحول کاهش دهیم.

ترکی خاطرنشان کرد: استفاده از ابتکار عمل و ایده های نوآورانه به منظور تبیین راهکارهای حل چالش های استان ها از جمله برنامه های معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم در سال جاری است.

این مقام قضائی با اشاره ارتباط نزدیک پیگیری حقوق عامه با پیشگیری از وقوع جرم ، تاکید کرد پیگیری حقوق عامه باید با رویکرد پیشگیرانه،  مطالبه گرانه و حضور میدانی دادستان ها همراه باشد برای اثر بخشی پیگیری حقوق عامه علاوه بر تعامل بین دستگاهی، باید زمینه های مشارکت عمومی مردم و تشکل های مردمی را فراهم کنیم.

معاون دادستان کل کشور اعلام کرد: در حوزه پیشگیری، برنامه های عملیاتی دادستانی کل کشور تمرکز بر جرائم شایع و مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همچنین شناسایی، کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی است.

در ادامه هر یک از دادستان های مراکز استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی و مسولان قضائی استان به ارایه گزارش عملکرد و بیان چالش های آن استان پرداختند و راهکار ها و دستورات لازم نیز جهت حل مشکلات توسط معاون قضائی دادستان کل کشور صادر شد .

در ادامه محمدحسین صادقی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور به ضرورت اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره و افزود: در حوزه مدیریت متمرکز آسیب های اجتماعی الگوهای موفقی در کشور وجود دارد از جمله: مرکز شوق زندگی در استان خراسان رضوی، مدارس کودکان کار صبح رویش در تهران، پارک سلامت در شیراز،که تلفیق این الگوها و رسیدن به نسخه جامع و تسری آن به سراسر کشور می تواند نقطه مطلوبی باشد.

صادقی در ادامه بر اهمیت توجه به میزان بازگشت به زندان ها را مهم دانسته و بر مطالبه گری از مراکز مراقبت پس از خروج از زندان در این خصوص تاکید کرد.وی گفت : باید تلاش کنیم جرمی که منشا ایجادی  آن یک استان است نباید با استان های دیگر سرایت کند.

همچنین در این نشست  احمد قاسمی مدیرکل حوزه معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور و رئیس دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال عملکرد استان‌های آذربایجان غربی و زنجان را در حوزه حدنگاری اراضی ملی مناسب ارزیابی و گفتند: موضوع کاداستر اراضی کشاورزی با جدیت بیشتری پیگیری و از ظرفیت کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استانداری برای اجرای آرای کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ و آرای قطعی صادره در حوزه تغییر کاربری اراضی استفاده شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  9. دور باطلی که تمامی ندارد!

  10. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  11. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین