مسمومیت الکلی جان ۲ نفر را در قزوین گرفت

  4020408099 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون ۲۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، دچار مسمومیت شدند که ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.  

به گزارش فارس، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از وقوع مسمومیت الکلی در سطح استان قزوین خبر داد.

حسن اسماعیلی به خبرنگار فارس در قزوین گفت: از ابتدای تیر ماه امسال تاکنون، 29 نفر بر اثر مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی به بیمارستان بوعلی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این بین دو نفر فوت کرده اند، دو نفر در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان قرار دارند و مابقی هم درمان و مرخص شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث بحران دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مسمومیت الکلی، نابینایی، مرگ مغزی و فوت را از عوارض مصرف مشروبات الکلی نام برد و افزود: میانگین سنی افرادی که در استان قزوین دچار مسمومیت و فوت شده اند، بین ۲٠ تا ۳٠ سال بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه مردم باید مسائل شرعی مبنی بر عدم مصرف مشروبات الکلی را مورد توجه جدی قرار دهند لازم است فریب افراد سودجو و منفعت طلب را نخورند و از مصرف مشروبات الکلی صنعتی و دست ساز پرهیز کنند.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا مورد سکته مغزی و نابینایی در بین مسموم شدگان الکل هم داشته‌ایم، گفت: یک مورد مرگ مغزی بر اثر مسمومیت الکلی در استان داشته ایم که البته مربوط به ماه گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماجرای مسمومیت الکلی اخیرا از استان البرز شروع شد که جان ۱۷ نفر را گرفت و ۱۹۱ تن را راهی بیمارستان کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۸۸۷۵۲۱:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۸
خب آقا نخورن. نون نیست که اگه نخورن از گشنگی بمیرن
ناشناس۳۱۱۸۹۶۵۲۲:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۸
حداقل برای جلوگیری از چنین مرگهای تلخی بهتر است به مردم اطلاع رسانی شود که اگر کسی از چنین موادی استفاده میکند حداقل نمونه اش را ببرد آزمایشگاه های شیمی و با هزینه شخصی آزمایش شود که در صورت مشکل دار بودن مصرف نشود. نیا ی هم نیست به قول بعضی از دوستان به طور رسمی شروع به توزیع مشروبات الکلی کنیم بلکه شخص خودش اقدام به مراجعه به آزمایشگاه کند و یک برگه آنالیز از نمونه بگیرد. کسی هم به روی خودش نمی آورد که نمونه از یک مشروب الکلی است. حداقل جلوی این مرگها گرفته شود به هر حال مصرف وجود دارد و چه بسا افرادی که برای جامعه مفید هم هستند گاهی مصرف میکنند و باید با چنین روشهایی جلوی خطر گر فتع شود.
ناشناس۳۱۱۹۰۴۹۰۰:۳۵:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۹
باارزوی شادی روح این دو مرحوم ومجازات عاملان این فجایع. وَمِنْ ثَمَرَاتِ النَّخِيلِ وَالْأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَكَرًا وَرِزْقًا حَسَنًا إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ. يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ ۖ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.
ناشناس۳۱۱۹۲۱۸۰۷:۴۱:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۹
پشت پرده این هم در میاد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین