اقدامات بانک مرکزی برای تسهیل و تسریع پرداخت وام ازدواج

  4020406116 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

  رئیس کل بانک مرکزی با تشریح اقدامات این مجموعه برای تسهیل و تسریع پرداخت وام ازدواج در سال جاری گفت: گزارش پرداخت تسهیلات به کارمندان بانک مرکزی برای اطلاع افکارعمومی منتشر خواهد شد.

اقدامات بانک مرکزی برای تسهیل و تسریع پرداخت وام ازدواج

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمدرضا فرزین» روز سه‌شنبه در حاشیه نشست پاسخگویی اعضای دولت به تماس‌های اقشار مختلف در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، از افزایش ناظران در بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات خبر داد و به خبرنگاران گفت: بر اساس صدور دستورالعمل مجدد بانک مرکزی، تعداد ناظران را افزایش دادیم و در بخشنامه هم آمده است بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خُرد اجازه درخواست بیش از یک ضامن را ندارند و اگر بانکی مرتکب تخلف شد، برخورد خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تسهیل در پرداخت وام ازدواج گفت: وام ازدواج در دو ماهه اول امسال با تأخیر پرداخت شد. به همین دلیل در انجام وظایف نظارتی خود به موضوع ورود کرده و پرداخت را تسهیل کردیم که این روند ادامه دارد تا در باقی ماه‌های سال وام ازدواج به موقع پرداخت شود.

فرزین در پاسخ به برخی گزارش‌های منتشره درباره پرداخت وام‌های چند میلیاردی به کارمندان بانک‌ها توضیح داد: کارمندان بانک‌ها باید بر اساس آیین‌نامه مصوب سال گذشته ابلاغی دولت به بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی تسهیلات بگیرند و این پرداخت‌ها نیز نیازمند تأیید دو نفر در دولت، یعنی رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی است.

وی در عین حال تصریح کرد: بانک‌های خصوصی برای پرداخت تسهیلات به کارکنان خود آیین‌نامه‌ای نداشتند اما امسال در قانون مصوب شده که آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به کارمندان، هم برای بانک‌های دولتی و هم بانک‌های خصوصی توسط بانک مرکزی طراحی و ابلاغ شود و این اقدام در بانک مرکزی اعمال شد و امسال بانک‌های خصوصی هم تابع آیین نامه قرار گرفتند.

رئیس کل بانک مرکزی این نکته را هم خاطر نشان کرد که بر خلاف کارمندان دستگاه‌های اجرایی که می توانند از چند بانک وام بگیرند، کارمندان بانک مرکزی از هیچ مرجعی جز بانک مرکزی اجازه ندارند وام بگیرند و در واقع برای آنها در این زمینه محدودیت قرار داده شده است.

فرزین در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا بانک مرکزی درباره اینکه جمع وام بانکی کارمندانش چه میزان بوده گزارشی ارائه نکرده است، اعلام کرد: گزارش پرداخت وام به کارکنان بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

وی درباره گشایش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: به دلیل صادرات خوب غیرنفتی مشکل خاصی در تأمین ارز نداریم. اگر چه تحریم‌ها ممکن است ما را با تأخیر در کار مواجه کند اما برنامه‌های ما در این زمینه با قوت ادامه دارد و امیدواریم شاهد اتفاق‌های خوبی باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۱۵۶۹۱۱۹:۱۹:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۶
جناب آقای فرزین ... جلوی پاداش مجمع بانک مرکزی و پاداش تصویب تراز را در بانک مرکزی بگیرید
ناشناس۳۱۱۵۷۰۱۱۹:۲۹:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۶
ریاست محترم بانک مرکزی لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کلیه بانک های کشور تبلیغات در مورد حساب های پس انداز قرض الحسنه را مانند گذشته فعال و به جذب منابع بپردازند و منابع حاصله را در جهت مصارف وام های قرض الحسنه هزینه نمایند
ناشناس۳۱۱۵۷۰۵۱۹:۳۵:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۶
ریاست محترم بانک مرکزی آیا می دانید تعدادی از بانک های کشور جمهوری اسلامی ایران سر فصل حساب پس انداز قرض الحسنه را در سیستم خود ندارند و بجای آن سر فصل هایی مشابه دارند که از نظر حقوقی تعریف آن با حساب پس انداز قرض الحسنه فرق دارد و ملزم نیستند منابع آنرا صرف وام های قرض الحسنه نمایند ....... لطفا به همه بانک ها چه خصوصی و چه دولتی بخشنامه کنید تبلیغات و جذب منابع بر روی حساب پس انداز قرض الحسنه را فعال کنند
ناشناس۳۱۱۵۷۶۸۲۰:۳۴:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۶
از رییس کل بانک مرکزی درخواست میشود به مسله عدم قرعه کشی حساب های پس انداز قرض الحسنه بانک آینده ورود فرمایند علیرغم تعهد مسولان بانک در مراسم قرعه کشی سال ۹۸ مبنی بر ادامه قرعه کشی برای سال بعد برای کسانی که مانده خود را حفظ و یا افزایش دهند از آن سال تا حالا از تعهد حرفه ای و اخلاق خود سر باز زده اند لطفا به این مهم ورود فرمایند.
ناشناس۳۱۱۵۹۲۱۲۳:۰۴:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۶
وام کارمندان باید سقف داشته باشد .چون آنها وام می گیرند و به خرید خانه وخودرو و ارز وسکه مشغول می شوند و تورم ایجاد می کنند.
ناشناس۳۱۱۶۲۶۲۰۹:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۷
آیا می دانید با یک ضامن گرفتن در صورت بد حساب بودن وام گیرنده ضامن بدبخت بیچاره میشود؟و زندگی عادی اش مختل میشود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  20. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  21. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  22. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  23. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  24. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  25. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

آخرین عناوین