اعلام قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا

  4020406043 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل سایپا ضمن بیان اینکه نفوذ برخی کمپانی‌های خارجی در برخی ارکان‌ها به قدری زیاد است که هر روز شرکت‌های داخلی را زمینگیر کرده تا وارد اقتصاد جهانی نشوند در ادامه به قیمت شاهین و کوئیک در روسیه و ونزوئلا اشاره کرد و گفت: این محصولات به ترتیب ۱۹ و بیش از ۱۵ هزار دلار در این کشورها عرضه می‌شوند.

اعلام قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا

به گزارش ایسنا، محمد علی تیموری اظهار کرد: یک ساله گذشته تولید سایپا به روزانه ۱۰۵۰ دستگاه رسیده بود که ۹۲ درصد آنها نیز ناقص بود و به پارکینگ می‌رفت. یعنی ۸۷ هزار خودروی ناقص با متوسط یک سال و نیم کف پارکینگ بود.

وی افزود: علاوه بر این شاهد مشکلات کیفیت و نقدینگی هم بودیم. ۱۷ هزار میلیارد تومان پول کف پارکینگ ها بود.

تیموری با بیان اینکه راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم، گفت: باید هزینه‌های خرید را کاهش دهیم. در همین راستا سایپا سال گذشته ۲۵۰۰ میلیارد تومان، بدون تغییر منبع کاهش خرید داشته است. اقتصاد دنیا رقابتی است و می‌توان با افزایش کیفیت، قیمت کمتر خرید.

این مقام مسئول با اشاره به مسئله کیفیت نیز گفت: خودرویی مثل شاهین که روی پلتفرم یاریس توسط یک شرکت خارجی با هزینه سایپا طراحی شده، تبدیل به خودرویی که مرده در داخل عرضه می‌کردیم. اما امروز شاهین از مردگی درآمده، استقبال عمومی از آن بیشتر شده و مردم به خاطر بی کیفیتی به نمایندگی‌ها مراجعه نمی‌کنند.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه تولید روزانه سایپا به ۲۲۲۲ دستگاه رسیده، با اشاره به تهدیدات خارجی و موانع داخلی تولید، تصریح کرد: نفوذ برخی کمپانی‌های خارجی در برخی ارکان ها به قدری زیاد است که هر روز شرکت‌های داخلی را زمینگیر می‌کنند تا وارد اقتصاد جهانی نشوند.

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر هر دستگاه خودروی شاهین ۱۱ هزار دلار درب کارخانه به روسیه فروخته و در بازار روسیه ۱۹ هزار دلار عرضه می‌شود. همچنین خودرو  کوئیک به ونزوئلا ۷۰۰۰ دلار درب کارخانه فروخته می‌شود، ۳۰۰۰ دلار به خاطر حمل و نقل و ۴۰۰۰  دلار از سوی گمرک دولت ونزوئلا دریافت می‌شود و در نهایت این خودرو به قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار در بازار ونزوئلا عرضه می‌شود.

وی افزود: پس به راحتی می‌توانیم این خودروها را در بازارهای جهان عرضه کنیم. به دلار هم پول می‌گیریم. بعد از ۹ سال کمپانی را هم در ونزوئلا راه‌اندازی و برای صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به این کشور قرارداد بستیم.

دیدگاه کاربران

رضا۳۱۱۵۱۲۴۱۲:۰۱:۰۲ ۱۴۰۲/۴/۶
آقا اطلاعات غلط ندین من خودم کامیون ترانزیت دارم بار روسیه 3000 دلار در حال حاضر برای یک سرویس رفت هست که هر کشنده 6 دستگاه ماشین رو حمل میکنه. یعنی برای هر ماشین 500 دلار میوفته. در ضمن این رو هم بگین که ماشینها رو فول آپشن و با تجهیزات اضافی از دم قسط و با متریال متفاوت تر از ایران تحویل میدین. من خودم کوییک اتوماتیک رو دیدم. زمین تا آسمان با تحویلی ایران فرق داره.
ناشناس۳۱۱۵۲۳۱۱۲:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۶
اگر روابط حسنه و وضعیت وخیم این کشورها نبود نمی توانستید کوئیکهایتان را ۱۵۰۰۰ دلار بفروشید.
ناشناس۳۱۱۵۲۶۴۱۳:۰۹:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۶
مشخصه ديگه ميگي ونزوئلا از همه جا رونده و در آغوش ايران جا گرفته از نظر تورم هم كه الي ماشالله رقيب همديگر شدن انگار به آمريكا و ژاپن وكشورهاي اروپايي و ... صادر كرده
ناشناس۳۱۱۵۳۱۰۱۳:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۶
سلام، اگر حرف های این اقا راست است پس چرا همه محصولات را صادر نمی کنند که برای مملکت ارز اوری داشته باشد!؟
po۳۱۱۵۳۲۱۱۳:۴۵:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۶
مالیات انها را بر اساس قیمت اعلام شده پرداخت میکنید ؟
فلاح۳۱۱۵۳۶۵۱۴:۱۰:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۶
فا‌کتور سازی ویا آمارسازی برای بالا بردن میزان صادرات و افرایش کاذب ارزآورری نیست انشالله
ناشناس۳۱۱۵۳۸۸۱۴:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۶
خوب همه را ببر انجاها بفروش و با نصف قیمت ماشین خارجی بخر
ایدین۳۱۱۵۶۰۵۱۷:۴۴:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۶
قیمت کرولا صفر 18500 دلار مزدای 3 18000 دلار میتسوبیشی میراژ 14000 هیوندای ای 20 قیمت 16500 دلار نیسان ورسای 16500 دلار این ماشینای ایرانی زیر شش هزار دلار هم مشتری ندارند!
yektanetتریبون

آخرین عناوین