با جذاب ترین ترفندهای اپل واچ آشنا شوید

گزارش بازرگانی، 184528،   4020404030

اگر جزو طرفداران محصولات اپل باشید، حتما می‌دانید که ترفندهای مختلفی برای استفاده بهتر از محصولات اپل وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ معرفی چند ترفندهای اپل واچ بپردازیم که امکان استفاده از تمام قابلیت‌های این گجت پوشیدنی را به شما می‌دهد.

ترفندهای اپل واچ

ترفند های کار با اپل واچ

مواردی که در اینجا می‌خواهیم به آنها اشاره کنیم، معمولا روی انواع اپل واچ که دارای سیستم عاملی WatchOS 8 به بالا هستند، اجرا می‌شود:

اعلام زمان صوتی

با این ترفند اپل واچ، شما دیگر نیازی به نگاه کردن به ساعت خود نخواهید داشت، تنها با استفاده از دو انگشت، زمان به شما اعلام می‌شود. برای فعال کردن این ویژگی کافی است به قسمت Setting یا تنظیمات بروید. در این قسمت گزینه‌ای به نام Speak Time وجود دارد که باید آن را فعال کنید.

استفاده از SIRI به صورت کاملا هوشمندانه

SIRI با قابلیت‌های زیاد، در اغلب گوشی‌های اپل و آیپدها وجود دارد. در اپل واچ هم سیری وجود داشته و با استفاده از آن می‌توانید عملکردهای مختلفی مانند تماس صوتی را انجام دهید. برای استفاده از این ترفند اپل واچ، کافی است تاچ دیجیتالش را فشار داده و با صدای واضح بگویید "Hey Siri"، پس از آن مچ دست را بالا آورده و به انگلیسی فعالیتی می‌خواهید انجام دهید، را اعلام کنید. سپس دکمه سیری را روی واچ فیس لمس کنید تا این فرایند تکمیل شود.

خارج کردن آب از داخل صفحه نمایش ساعت

معمولا اپل واچ‌هایی که نسبت به آب مقاوم هستند، در صورت قرار گرفتن در اعماق آب در زیر صفحه نمایششان قطرات آب قرار خواهد گرفت. بر ای خارج کردن این قطرات کافی است که کنترل سنتر ساعت را باز کرده و با اسکرول کردن به آیکونی شبیه به قطره آب برسید. اکنون روی آیکون Apple Watch کلیک کنید تا از شما بخواهد تاچ دیجیتال ساعت را فشار داده و آن را نگه دارید. با شنیدن صدا متوجه خواهید شد که آب از ساعت شما خارج شده است.

خارج کردن اب از اپل واچ

بی‌صدا کردن سریع تماس ورودی

فرض کنید در یک جلسه کاری یا قرار ملاقات مهم هستید و ناگهان تماس صوتی را دریافت می‌کنید. در صورتی که اپل واچ به گوشی‌تان متصل باشد، این تماس توسط ساعتتان به شما اعلام می‌شود. با ورود به قسمت تنظیمات ساعت و مراجعه به گزینه Sound & Haptics، می‌توانید Cover To Mute را فعال کنید. اکنون در صورت دریافت تماس با نگه داشتن دست خود به مدت 3 ثانیه روی صفحه اپل واچ صدای تماس دریافت شده، قطع خواهد شد.

روشن کردن فلش گوشی با یک حرکت در اپل واچ برای پیدا کردن گوشی در تاریکی

اگر آیفون شما لابلای کوسن های مبل و یا در شب و تاریکی در اتاق گم شده است و نمی توانید آن را پیدا کنید، با زدن یک دکمه در اپل واچ خود می توانید فلش گوشی را روشن کرده تا به راحتی ان را پیدا کنید. تنها کافیت انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا کنترل سنتر اپل واچ پیدا شود و سپس با فشردن علامت گوشی آیفون، فلش گوشی برای لحظه ای روشن می شود.

غیر فعال کردن اعلان‌ها

اگر ساعت خود را به گوشی‌‌تان متصل کنید، اعلان تماس و پیامک‌ها برایتان نمایش داده می‌شود. اما در صورت عدم تمایل به دریافت آنها می‌توانید با کشیدن اعلان دیده شده، به سمت چپ و لمس گزینه More، یکی از گزینه‌های پیش رویتان را برای غیرفعال کردن آن در بازه‌های زمانی مختلف انتخاب کنید.

مسیریابی توسط اپل واچ

اپل واچ امکان مسیریابی را هم به شما می‌دهد. بسیاری از گردشگران و کوهنوردان از این ابزار استفاده می‌کنند. در داخل اپل واچ یک قطب‌نما وجود دارد که به عنوان جهت یاب می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین برنامه Apple Maps نیز در مسیریابی به شما کمک خواهد کرد.

مسیریابی در اپل واچ

عکاسی خلاقانه با اپل واچ

فرض کنید در محیطی می‌خواهید یک عکس از خودتان بگیرید اما گوشی را در مکانی دورتر از موقعیتی که هستید قرار دهید. از اپل واچ می‌توانید برای تنظیم کادر و زاویه درست در این شرایط استفاده کنید. همچنین شاتر دوربین روی همین اپل واچ است. برای آنکه بتوانید این قابلیت را در ترفندهای اپل واچ فعال کنید، کافی است منوی آن را باز کرده و روی آیکون دوربین ضربه بزنید. با لمس Open Camera، دوربین گوشی هم فعال خواهد شد. اکنون به راحتی کادر تصویرتان، روی ساعت، نمایش داده‌ خواهد شد. با ضربه زدن روی دکمه شاتر در عرض 3 ثانیه تصویر مورد نظرتان ثبت می‌شود.

تنظیمات تایمر در اپل واچ

در اپل واچ امکان تنظیم تایمر هم وجود دارد. می‌توانید برای استفاده از این ویژگی در میان ترفند های کار با اپل واچ، از سیری با عبارت Set a timer for X minutes بخواهید تا زمان مورد نظرتان را تنظیم کند و به جای ایکس، بازه زمانی که می‌خواهید را قرار دهید.

قابلیت جابه‌جایی بین دو اپلیکیشن

در اپل واچ می‌توانید به راحتی بین دو برنامه که در حال کار با آن هستید، جابه‌جا شوید، آن هم تنها با دو ضربه!!! برای اینکار، کافی است که برنامه اول را در ساعت خود باز کنید. اکنون تاچ دیجیتال را فشار داده و در منوی برنامه‌ها که به نمایش درآمده، دومین برنامه مورد نظرتان را هم انتخاب کنید. با این کار دو برنامه در حال اجرا خواهد بود که می‌توانید با دوبار ضربه به صفحه نمایش اپل واچ بین آنها جابه‌جا شوید.

استفاده از فیتنس پلاس

یکی از برنامه‌های پرطرفدار در اپل واچ‌ها که در سال 2020 ارائه شد، برنامه فیتنس پلاس است. این برنامه به ورزشکاران کمک می‌کند تا اندامی متناسب و زیبا با استفاده از برنامه‌هایی که در آن ارائه می‌شود، برای خود بسازند.



فعال کردن فوکوس

یکی از قابلیت‌هایی که در سیستم عامل WatchOS 8 ارائه شده، قابلیت فوکوس است. این کار باعث می‌شود تا برخی از ورودی‌های ساعت خود را فیلتر کنید. به عنوان مثال تنها تماس‌های مهم و اعلان‌های ضروری را دریافت کنید. برای فعال کردن فوکوس باید آن را در قسمت تنظیمات ساعت پیدا کنید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید، ترفند های کار با اپل واچ به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از قابلیت‌های آن استفاده کنید. ما در این مطلب تنها به چند مورد از این این ترفندها اشاره کردیم و مطمئنا تعدادشان بسیار بیشتر است. اگر شما هم ترفندی را در اپل واچ خود به کار می‌برید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

آخرین عناوین