پیشنهاد زلنسکی برای تحریم مردم ایران و سکوت غربگراها

  4020402078 ۱۰۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فارس نوشت : یک سوال؛ چرا جریان غربگرا به اظهارات زلنسکی اعتراض نکرد؟! چرا این طیف اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور اوکراین را محکوم نکرد.

پیشنهاد زلنسکی برای تحریم مردم ایران و سکوت غربگراها
 

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اقدامی ضدایرانی پیشنهاد اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را داد. بر اساس گزارش‌ها، در پیش‌نویس این قطعنامه که روی وبسایت پارلمان اوکراین قرار گرفته، این عبارت آمده است: «اجرای اقدامات ویژه اقتصادی بخش‌بندی شده و سایر اقدامات محدودکننده (تحریم‌) ایران به مدت ۵۰ سال.»
 

کارشناسان معتقدند که با توجه به حجم نه چندان قابل توجه مراودات اقتصادی بین ایران و اوکراین و تبعیت کامل کی‌یف از تحریم‌های ضدایرانی واشنگتن، دولت زلنسکی از این تحریم‌ها هیچ هدفی جز بهره‌برداری تبلیغاتی دنبال نمی‌کند. زلنسکی در حالی ژست مقتدرانه به خود گرفته که در طول جنگ حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را از دست داده است.


اما نکته قابل توجه در این میان، سکوت تأمل برانگیز جریان غربگرا درخصوص این اظهارات ضدایرانی است. طیف غربگرا پیش از این بارها به تعریف و تمجید از رئیس جمهور اوکراین اقدام کرده بود.

به عنوان نمونه، روزنامه سازندگی پیش از این در مطلبی با عنوان «رئیس جمهورِ در میدان» نوشته بود: «رئیس جمهور اوکراین این روزها در مرکز خبرها و توجهات است. مقاومت او در مقابل روسیه، رد درخواست آمریکا برای خروج از کشور و تلاش برای هم افزایی ملی از او یک چهره مبارز و وطن پرست را تصویر کرده است که با لباس نظامی در میدان جنگ ایستاده است.»

 

در یک نمونه دیگر، روزنامه آفتاب یزد در مطلبی تاکید کرده بود که زلنسکی به سیاستمداران پرمدعا درس می دهد.

 

اوکراین همان کشوری است که پس از فروپاشی شوروی، بعد از آمریکا و روسیه سومین قدرت اتمی جهان بود. اما این کشور به‌واسطه فرمانبرداری از آمریکا، در سال ۱۳۷۳ با امضای معاهده بوداپست متعهد شد که کلیه سلاح‌های هسته‌ای خود را تحویل دهد و در مقابل آمریکا و انگلیس تعهد کردند که از امنیت و تمامیت ارضی اوکراین در مقابل هرگونه تجاوز خارجی حمایت کنند. اوکراین به این تعهد خود به‌طور کامل عمل کرد اما از آن به بعد به یک کشور حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر تبدیل شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور فعلی اوکراین، یک سلبریتی و بازیگر کمدین بوده است. وی پیش از آنکه به ریاست جمهوری اوکراین برسد در اظهارنظری گفته بود: «شعار من تبدیل ‌کردن جهان به جایی بهتر؛ جهانی روشن‌تر و خوشحال‌تر با کمک‌ گرفتن از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم.»  اما این سلبریتی سابق و رئیس‌جمهور فعلی، با فرمانبرداری از آمریکا، اوکراین را به یک جهنم تبدیل کرد.

گفتنی است چندی پیش تصویری از رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شد. در این تصویر، بایدن با تبختر و چهره‌ای سرد پشت میز نشسته و زلنسکی با وضعیتی تحقیرآمیز، همچون رعیت در مقابل ارباب، گوش به فرمان و خبردار ایستاده بود.

 

جریان غربگرا همواره طرف مقابل را به سانسور و همچنین انکار واقعیت متهم می کند، اما برخلاف این ادعا، اتفاقا این طیف غربگرا است که ید طولایی در سانسور و انکار واقعیت های بدیهی دارد.

یک سوال؛ چرا جریان غربگرا به اظهارات زلنسکی اعتراض نکرد؟! چرا این طیف اظهارات ضدایرانی رئیس جمهور اوکراین را محکوم نکرد. به نظر شما این رفتار ذیل دیپلماسی التماسی تعریف نمی شود؟

جریان غربگرا هر جا پای منافع آمریکا در میان است، به راحتی به منافع ملی پشت کرده و عزت مردم ایران را لگدمال می کند.

جالب اینجاست که همین طیف بارها جریان انقلابی را به کاسبی از تحریم متهم کرده است اما برخلاف این ادعا، همیشه در بزنگاه ها، این جریان غربگرا بوده است که این شائبه را به وجود آورده که در پی کاسبی از تحریم است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۰۹۸۷۷۱۷:۵۳:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲
از تیتر خبر معلوم بود نویسنده در کدام فضایی فکری سیر میکند.
ناشناس۳۱۱۰۳۵۵۲۳:۵۴:۰۹ ۱۴۰۲/۴/۲
قابل توجه برادران همیشه موافق جنگ. اوکراین رو ببینید و درس بکیرید. اونایی که دم از مبارزه و جنک میزنند، اونایی که استاد مهیا کردن قطعنامه پشت قطعنامه علیه ایران هستند و قطعنامه ها رو کاغذپاره میدونند، اونایی که ادای زلنسکی رو درمیارن و دائم نفسکش میطلبند ببینند چه بروز اوکراین اومده، حتی اگر هم پیروز بشه بازهم تا زیرگلو رفته زیر قرض و تعهد ووام. بماند که زیرساختی برای اوکراین نمونده، فعلا غرب داره کمک تسلیحاتی و مالی میکنه.
ناشناس۳۱۱۱۰۸۳۱۱:۱۵:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۳
به نظرم اوکراین باید الگوی همه ی کشوهایی باشه که زیر سلطه ی روسیه هستن
ناشناس۳۱۱۰۶۵۸۰۷:۰۷:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۳
نکنه می خوای تابناک و الف ...هم بشن شرق و اعتماد و ژورنالیست های رفیق شفیق شبکه‌های برانداز
اعتدال۳۱۱۰۹۵۲۱۰:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۴/۳
اکراین به این دلیل گرفتار جنگ و بدبختی شدکه به آمریکا اعتماد و خودش را خلع سلاح کرد.قابل توجه آمریکا پرستان.
ناشناس۳۱۰۹۸۸۵۱۷:۵۷:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲
خب اسمش روشه .غربگرا .گرانی و سوءمدیریت که از قضا خودشون هم درش ید طولایی دادند را بهانه کرده اند که به هر چه منافع ایران است ، بتازند . هدف هم یک چیز است . جلب رضایت کاخهای سفید و باکینگهام . ژن تقی زاده از بین نمی رود بلکه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود . یک روز وسط جنگ فرمانده ها را می کشتند و حالا وسط جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران ، تو سر ابران می زنند بلکه دشمنی آمریکا را ماله کشی کنند .
محمد۳۱۱۲۰۵۷۱۹:۲۴:۵۳ ۱۴۰۲/۴/۳
حالا نه شرق گراها خیلی به داد مردم رسیدن
ناشناس۳۱۰۹۸۸۸۱۷:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲
غربگرایان در سال 88 خودشان تقاضای تشدید تحریمهای ضد ایرانی را داشتند.
حسین۳۱۱۱۵۳۸۱۴:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۳
من چیزی از سیاست نمیدونم ولی برام شگفت آور بود که در داخل کشور سر اینکه ( چطور بیشتر تحریم شویم ) رقابتی سخت در جریان بود ، بدون پرده پوشی ، آشکار و واضح . من هرگز درک نکردم .
ناشناس۳۱۰۹۸۹۳۱۸:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲
غربگرایان باید پاسخگو باشند چرا سکوت اختیار کرده اند ؟!
ناشناس۳۱۱۰۴۴۷۰۰:۴۴:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۳
اینکه زلنسکی از وطن و میهنش دفاع می‌کند برای خودش و هم میهمانش در اوکراین ارزشمند .. ربطی به ما ایرانیان ندارد ! نکته بعد زلنسکی در جبهه مقابل ما ایرانیان بوده و هست این شخص یهودی قطعآ وابستگی و دلبستگی و همکاری و همراهی هایی با سران رژیم ضد ایرانی اسرائیل دارد نباید غیر از این هم از زلنسکی توقعی داشته باشیم .
علی۳۱۱۱۷۵۵۱۶:۰۹:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۳
وقتی انگ غربگرا می زنید دیگ پاسخ گویی نداره
ناشناس۳۱۰۹۹۰۶۱۸:۰۳:۱۹ ۱۴۰۲/۴/۲
زلنسکی عروسک خیمه شب بازی امریکا و غرب است و از خود اختیاری ندارد.
ناشناس۳۱۱۰۵۲۸۰۲:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۳
روسیه آمریکا اروپا یک مثلث هستند که سرمایه وسیاست وقدرت دردستشان هست .حتی سه ضلع مثلث هم درغنائم سایرکشورها ازیکدیگر باج میگیرند.قدعلم ‌کردن چین وهندوستان وغیر که اتم هم دارند جزفنا وتضعیف نفعی ندارد.
ناشناس۳۱۰۹۹۱۰۱۸:۰۵:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۲
زلنسکی کشورش را محل تاخت و تاز شرق و غرب قرارداد و زیر ساختهای اوکراین را نابود و مردم این کشور را بیچاره و درمانده کرد.
ناشناس۳۱۱۰۸۸۳۰۹:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۳
آقا پوتین به به یک کشور مستقل حمله و تجاوز کرده ، آن وقت زلنسکی کشورش را محل تاخت و تاز قرار داده ?!!!!
ناشناس۳۱۱۱۴۵۱۱۴:۱۲:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۳
دقیقا ایشون بجای تفکر در مورد ایران بهتره فکری به حال مردم جنک زده خودش بکنه
محسن۳۱۰۹۹۲۲۱۸:۱۴:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲
ایران به کنار اما ... غرب درس سختی به روسیه میده
ناشناس۳۱۱۰۳۰۰۲۳:۱۸:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۲
فعلا که بعد از یک سال و نیم درس سختی گرفته!!
ناشناس۳۱۱۱۰۳۰۱۰:۵۴:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۳
محسن این هم بکنارکه 10تاکفتارهمیشه حریف یک خرس یاشیرمیشه.دقیقأکار ناتو همینه.چندکشورعلیه یک کشور.بااین حال خودت قضاوت کن دلقک یهودی رو
ناشناس۳۱۱۱۵۱۹۱۴:۳۵:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۳
غربگرایی وغربگدایی دومقوله جدا از هم ولی مثل خطوط راه آهن تا بینهایت موازیند ولی در خط افق مانند یک نقطه نا پدید میشوند . شماحالا کدام یک از مثال ذکر شده را دنبال میکنید؟
ناشناس۳۱۱۲۳۶۲۰۱:۱۰:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۴
اتفاقاغرب روسبه راابدیده وباتجربه تردرجنگ کرد، سردسته خاین این گروه حتمابسرعت توسط ارتش سقط خواهدشدنبایدبه اراذل اوباش اعتمادمیکرد نداعتمادبه این خیانتکاران اشتباه محض هست بهرشکل درهمه کشورهافرزندان ونوه های شعبون بی مخ وجوددارندنبایددر اختیار انهاموشک وسلاح وووقرادمیدادنداگرتاکنون تسلیم نشدندبایک اولتیماتوم امروز دیگرباید تجمع انها رابمباران کنندوازانهارودخانه خون جاری کنندبه خیانتکارنبایدابدا ترحم کرد.عیب پوتین تلف کردن زمان هست بایدباسرعت همان زمان ۱۸ماه قبل کی یف رابه هر شکل تصرف می کرد.
ناشناس۳۱۰۹۹۲۶۱۸:۱۹:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
بارها گفتیم تا اصلاح طلبی هست و در راس هم بیایند آشوب و تحریم هم هست
علی۳۱۱۰۳۴۰۲۳:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲
همچین میگی گفتیم آدم یاده شاهان قاجار می افته
ن نیکخواه۳۱۱۰۶۵۴۰۷:۰۵:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۳
حیات شما از وجود اصلاح طلب هاست
ناشناس۳۱۰۹۹۳۳۱۸:۲۵:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۲
به امید پیروزی روسیه و نابودی دشمنان ایران عزیز.
ناشناس۳۱۱۰۴۱۴۰۰:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۳
یعنی روسیه دوست هست خوب برو. چهار صفحه تاریخ بخون بی انصاف .
ناشناس۳۱۱۰۴۴۸۰۰:۴۶:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۳
به امید اینکه دشمنان ایران سرگرم خویش باشند ، نکته مهم این است و دیگر هیچ ...
محمدحسین۳۱۱۱۰۴۱۱۰:۵۹:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۳
به امید سرنگونی تمام ابرقدرت های خونخوار و ظالم من جمله روسیه !توئی که امید پیروزی روس ها رو داری خودت ضدایرانی هستی چراکه درکل تاریخ ببین همین روس چه بلاهایی سراین آب و خاک آورده
ناشناس۳۱۰۹۹۳۸۱۸:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۲
تا کی می‌خواهید به این و آن انگ غربگرا بودن بزنی.
ناشناس۳۱۱۰۱۱۲۲۰:۵۰:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲
انگ؟!! حاجی دست ما رو هم بگیر...بخدا خیلی خوشی
ناشناس۳۱۱۰۴۶۱۰۰:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۳
بله واقعا در خیلی از موارد این کلمه غربگرا و غرب زده و بی دلیل و بی جهت استفاده شده و این کلمه لوس و سبک شده ... هر کلمه جای خودش باید ادا بشود وقتی بیش از حد و نا به جا در جامعه استفاده کنیم آن کلمه بار ، خودش رو از دست میده لوس می‌شود ..
ناشناس۳۱۱۰۶۱۷۰۵:۵۱:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۳
کسی که آب خوردن ملتش رو گره میرنه به رابطه ی با آمریکا این اسمش چیه ؟؟؟کسی که همه ی آرزوهایش را گره می‌زند به آمریکا اسمش چیه ؟؟کسی که خودش و ملتش را باور ندارد و تحقیر میکند خوار ذلیل می بیند و از آن طرف آمریکا را ارباب خودش می‌دونه خدای خودش می‌دونه اسمش چی بذاریم خوبه ؟؟؟
محسن۳۱۰۹۹۴۶۱۸:۳۵:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲
بخواهي يا نخواهي روسيه متجاوز و اكراين كشور مورد تهاجم ...
ناشناس۳۱۱۰۱۹۷۲۱:۵۵:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲
در هرصورت بازنده اصلی این جنگ مردم اوکراین و اروپا هستن.
ناشناس۳۱۱۰۰۱۶۱۹:۵۳:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲
در محضر خداوند به خاطر همه مسؤلیت های انسانی مان باید پاسخگو باشیم.
ناشناس۳۱۱۰۰۳۸۲۰:۰۵:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۲
زلنسکی ببینه از این جنگ جون سالم بدر میبره بعد برای ۵۰ سال آینده ایران پیشنهاد بده.
ناشناس۳۱۱۰۰۴۲۲۰:۰۷:۲۵ ۱۴۰۲/۴/۲
غربی ها بهش گفتن کشورش با پهباد های ما داره ویران میشه شما بودی ناراحت نمیشدی؟ درکش کنید ...
ناشناس۳۱۱۰۳۰۳۲۳:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
اگه جاش بودم یه نگاه به سابقه غربیها می‌کردم بعد حرفشون رو باور نمی‌کردم!
مجید۳۱۱۰۴۱۸۰۰:۲۱:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۳
تا اینجا که من ایرانی شاهد هستم ایران پیشنهاد کارگروه داد تا خلافش ثابت کند یه جلسه هم داشتن خودش نمیخواد خلافش ثابت بشود میخواد به ایران هراسی ادامه بدهد این خواسته شیطان بزرگ است
ناشناس۳۱۱۱۱۹۴۱۲:۲۷:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۳
مشکل وجود قدرتمند ایرانه وگرنه تا بوده در تمام جنگها طرفین از کشورهای دیگه سلاح تامین میکنن.چرا برای دیگر کشورها تحریم انجام نمیشه؟مثل چین
ناشناس۳۱۱۰۰۶۰۲۰:۱۶:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۲
این زلنسکی یهودی عجب موجودی هست، خداراشکر توسط روسیه زمین گیر شده. قرار بود قسمت جنوبی اوکراین اسراییل دوم بشه، و مکروا و مکرالله...
ناشناس۳۱۱۰۳۹۲۰۰:۱۰:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۳
خود اسراییل زیر ده سال دیگر مثل آفریقای جنوبی اژ هم می پاشد تو دنبال دومش نباش همین الان هم اسراییل از داخل خورده شده
ناشناس۳۱۱۰۴۵۶۰۰:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۳
آذربایجان باکو هم در چنگ اسرائیل ، شمال عراق کردستان عراق ، شیخ نشین های کوچک عربی منطقه و .....
ناشناس۳۱۱۰۱۱۳۲۰:۵۰:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲
یاد جلال بخیر...اینا غرب زده هستند نه غربگرا
م۳۱۱۰۹۰۴۰۹:۵۷:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۳
جلال در مور شرق زده یا شرقگرا چیزی نگفته؟
ناشناس۳۱۱۰۱۴۳۲۱:۲۱:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲
عاقل تر از زلنسکی کسی نیست ،با این کارهاش کلی امتیاز از آمریکا گرفته مانند یک کارمند از مدیر کل .
ناشناس۳۱۱۰۱۵۷۲۱:۳۰:۲۲ ۱۴۰۲/۴/۲
اقای زلنسکی اول با اربابانش مشورت کن چون قبل از تو اونها دست به تحریم ایران زدند ولی تیرشان کمانه کرد قبل خودشون فرو رفت فکر کن استقلال داشته باش
علی اصغر۳۱۱۰۱۷۲۲۱:۴۰:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲
سلام زلنسکی که توسط آمریکا روی کار بود فکر می کرد هرچه آن ها بگویند همان می شود ولی افتاد تو تله ،اکراین شد محل زور آزمائی غرب با روسیه ولی اکنون تو گل مانده که چکار کند ،کل غربی ها و ناتو ،اروپا تجهیزات نظامی به اکراین می فرستنده آن وقت تمام ناکامی های خود را پهپاد های ایرانی می دانند ،خوب است یک ایرانی وجود دارد که تمام ناکامی های دیکتاتور های جهان را به او نسبت دهند،اینقدر ایران هراسی کرده اند که وقتی با نیرو های ما در خلیج فارس روبرو می شوند می ترسند.
ناشناس۳۱۱۰۱۹۶۲۱:۵۴:۱۷ ۱۴۰۲/۴/۲
زلنسکی داره شکست میخوره گردن ایران انداخته !
ناشناس۳۱۱۰۲۲۹۲۲:۲۸:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲
آقای زلنسکی در مقابل روسیه کم اوردی زورت به مردم ایران رسیده بدبخت عروسک خیمه شب بازی
سینا۳۱۱۰۳۱۸۲۳:۳۰:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۲
اینکه ما احساسمون نسبت به آمریکا یا روسهه یا شخص زلنسکی یا ریشه های این جنگ چی هست به کنار، ولی تصویر کلی رو فراموش نکنید... روسیه به اوکراین حمله نظامی کرده و در حال حاضر بخشی از خاک اونجا رو اشغال کرده. بعضی از دوستان در ایران از این حمله پشتیبانی میکنند و بعد از اون طرف اگر اوکراین دقیقا به همین بهانه خواستار تحریم ایران باشه اونوقت ابراز ناراحتی میکنند!!! خب اول تکلیفتون رو با خودتون روشن کنید بعد به اصلاح طلب ها گیر بدید.
ناشناس۳۱۱۰۳۲۸۲۳:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲
چرا باید دربرابر اظهارات زلنسکی اصلاح طلبان پاسخگو باشند؟ مگر شماها دربرابر حمایت طالبان تروریست پاسخگو هستید؟ مگر دربرابر اظهارات رئیس جمهور چین درعربستان پاسخگو بودید؟ مگر شماها دربرابر این همه تورم 200درصد وکمبود دارو پاسخگو هستید؟
ناشناس۳۱۱۰۳۳۵۲۳:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۴/۲
انتخاب این دلقک به عنوان رییس جمهور اکراین از سوی غربی ها با برنامه و هدف بوده دیر یا زود با توافق غرب و روسیه دوباره به صحنه دلقک بازی برگردانده می شود
عبوس۳۱۱۰۳۴۱۲۳:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۴/۲
وطن فروش ،چپ وراست نداره هر کس خلاف عزت ایران حرکت کنه غربگداست
ایرانی۳۱۱۰۳۴۶۲۳:۵۰:۵۵ ۱۴۰۲/۴/۲
تحریم ها بعد از سال ۸۸ شروع شده چون اصلاح طلب ها درخواست تحریم کردن تا رقیب خود اصولگراها تضعیف کند ولی نمیدانستن منافع کشور در پیش گرفتن تا لجبازی که به ضرر ملت و کشور تمام شده این نهایت خیانت هست .
محمد رضا۳۱۱۰۳۵۸۲۳:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۴/۲
بنظر زلنسکی یهودی ابزار غرب عوامل ویرانی اوکراین شد تاریخ قضاوت خواهد کرد که این بیسواد چه ظلمی به ملت اوکراین کرد اوکراین چه با ناتو چه بی ناتو تاثیری در رشد اوکراین نداشت ومیتوانست مشکلات دیگر را بطریقی غیر از جنگ حل کند الان هم دیر نشده است وضع می‌تواند بدتر نیز شود
قاسمی۳۱۱۰۳۶۲۲۳:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۲
دلقک خدا شفا بده
ناشناس۳۱۱۰۳۶۶۲۳:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲
زلنسکی کشور به اون زیبایی و مردم کشورش را بیچاره و آواره کرد .
محمد محمدپور۳۱۱۰۳۷۵۰۰:۰۲:۰۱ ۱۴۰۲/۴/۳
مردم اوکراین مثل خیلی از کشورها در انتخاب ریس جمهور شان اشتباه کردن و کشور زیبای اکراین را دادند دست زلنسکی دلقک که نماینده کشورهای غربی بخصوص آمریکای تروریسم می باشد و تا اکراین را با خاک یکسان نکنه دست بردار نیست و از کسی که کمدین و دلقک چیزی بیشتر از این انتظاری نیست
ناشناس۳۱۱۰۳۸۱۰۰:۰۴:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۳
تو کشورت رو نگه دار بعد حرف بزن . #دلقک #زلنسکی
ناشناس۳۱۱۰۳۹۶۰۰:۱۴:۳۱ ۱۴۰۲/۴/۳
این زلنسکی اسراییلی قبل این که جنگ روسیه شروع بشه این سر جنگ با مردم ایران داشت باروسها جنگ شروع کرد یک کم شرش کم شددوباره شروع کرده این اگر پیروز بشه بعد نوبت ایران میشه باکمک ناتو به رهبری آمریکا اینجاست اونهای که میگن چرا باید از روسیه حمایت کنیم
علی۳۱۱۰۴۰۰۰۰:۱۶:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۳
متاسفم از اینکه می‌بینم اصول گراها به هر بهانه ای در پی کوبیدن اصلاح طلبان هستند و آنها را به طرفداری از اوکراین می‌کنند. بنده خودم اصلاح طلب هستم و همیشه نظرات من بر علیه غرب چپاولگر و استعمارگر بوده است.
مرتضی۳۱۱۰۴۱۱۰۰:۱۸:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۳
اخه بی انصاف روسیه حمله کرده به خاک اکراین کل سرزمین رو میخاد بگیره زورش نرسیده دفاع جانانه دلاوران اوکراینی روسیه رو درباتلاق گرفتار کرده بعد زلنسکی مقصر هست؟ روسیه چشم طمع به سرزمینهای حاصلخیز اوکراین دارد که بتواند از حربه غذا از مردم جهان باج خواهی داشته باشد گسترش ناتو بهانه هست حالا ناتو گسترش پیدا نکرد؟سوئد و فنلاند هم از ترس روسیه به ناتو پیوستند
ناشناس۳۱۱۰۴۱۵۰۰:۲۰:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۳
بعید می‌دونم جون سالم به در ببری
علی امانی۳۱۱۰۴۱۷۰۰:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۴/۳
معلومه که هیچ کی به فکر منافع ملی نیست
محمد۳۱۱۰۴۳۰۰۰:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۳
به فکر ملتشه .شما هم افغانی هارو صادر کنید یه جا دیگه بزارید کارگر ایرانی نفس بکشه بیمه بشه امنیت کاری داشته باشه بسه از این اون گفتن برید ببینید ملت خودمون چه دردی دارن
ناشناس۳۱۱۰۴۳۴۰۰:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۳
سلام: تمام تحرکات وخبرهاتون همسوباروسیه متجاوزه اونوقت وقتی اونهاموضع میگیرنددادوفریادتون بالامیره که چرااصلاح طلبهاسکوت کرده اند.وانواع اتهامات رانثاراونهامیکنید.
ناشناس۳۱۱۰۴۳۵۰۰:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۳
راستی چرا ارتش روسیه و نیروهای واگنر باهم درگیر شدند؟
مجید۳۱۱۰۴۳۹۰۰:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۳
زلنسکی طریقه ی ایستادنش نشان می‌دهد که چکونه در برابر بایدن خبردار ایستاده او یک خائن به ملت ومملکت اوکراین میباشد وخیمه شب بازی اروپا آمریکا واسرائیل است هنوز هم نمیفهمد که چه فریبی خورده.
عرفان۳۱۱۰۴۷۳۰۱:۰۳:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۳
وقتی تا یه سال دیگه کشوری به اسم اوکراین نیست چی رو میخوای تحریم کنی انگاری قبل تحریم اسم ما میدونستم کشوری به اسم اوکراین هست نه والا اوکراینم تو جنگ معروف شد وگرنه کدوم دیپلمات ما سرو کارش با شما بود
ایرانی۳۱۱۰۴۸۸۰۱:۲۶:۳۴ ۱۴۰۲/۴/۳
بجای اینهمه ،،،بازی ،،،،و دشمن سازی ،،،بازی کردن با روح و روان مردم ،،،بهتر نیست فکری بحال ،،فقر و گرانی و اختلاس و غارت و تورم بی سابقه کنید ،،،،
اکبر اسدی۳۱۱۰۴۹۰۰۱:۲۸:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۳
مسکو با همین روش ،بسیاری از سرزمین های حاصلخیز کشورمان را اشغال و جدا نموده که هرگز فراموش نخواهد شد ما تاوان جنگ طلبی های پوتین را چرا باید پرداخت کنیم؟!
غ ر۳۱۱۰۵۰۰۰۱:۳۷:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۳
بایدن وهمکاران دارن با زلنسکی دلقک موش و گربه بازی می‌کنند نمی‌دانم این دلقک زلنسکی تا کی میخواد آلت دست غرب بشود تا تمام مردم اکراین را به کشتن ندهد از خواب بیدار نمی‌شود .
محمد۳۱۱۰۵۰۴۰۱:۴۱:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۳
ابرقدرت ها نتوانستند ایران را شکست بدهند حالا یه دلقک که مردم خودش را به کشتن میده در فکر ایران تحریم هست!
مهدی۳۱۱۰۵۰۹۰۱:۴۹:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۳
چون یهودیه و شدید تحت تاثیر.اینم یه بدبختیه.عین ساده لوحهای تاریخ.که اخرش به دلیل اعتماد به این غربیهای نامرد به درک واصل خواهد شد.
علی۳۱۱۰۵۱۶۰۱:۵۸:۰۳ ۱۴۰۲/۴/۳
اکراین نمونه بارز اطمینان به غربه دوستان عقلانی فکر کنید کشور ما شاید احتیاج به اصلاح داشته باشه ولی آخر عاقبت اکراین نمونه واقعی اطمینان به غربیاست
اس ام۳۱۱۰۵۲۵۰۲:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۳
واقعآکه این غربگراهایابهتره بگیم غرب زدهاهیچی براشون مهم نیست .ببین ایناکین که حاضرن بازانسکی معامله کنن.
محسن۳۱۱۰۵۲۶۰۲:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۴/۳
وقتی مردم اوکراین در انتخابات اشتباه می‌کنند ویک بازیگر وکمدین رو رئیس جمهور میکنند، باید عواقب اشتباه خود رو بپردازند، کسی که سیاست بلد نیست یک کشور رو نابود میکنه
مهرداد۳۱۱۰۵۳۳۰۲:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۴/۳
یک روز بود که روسیه به اوکراین اعلان جنگ داد آمریکا اومد و به زلسکی پیشنهاد فرار داد ولی اون مثل رهبر افغانستان فرار نکرده و برای دفاع از کشور که دست کمونیست نیفته جنگید .
علی۳۱۱۰۵۳۵۰۲:۳۱:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۳
ان جناب یهودی مثل موش در داخل حوض اب افتاده دست پا میزند پیش خود گفت پاچه لیسی کند شاید راه نجاتی باشدنه زنلسکی اشتباه میکنی به امریکا اعتماد کردی سرنوشت توهم مثل صدام است
محمودزاده۳۱۱۰۵۳۸۰۲:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۳
اشکالی ندارد او بعنوان یک عنصر یهودی باید هم چنین اظهاری را به زبان جاری کند اینک دنیای غرب پشت او را خالی کرده و بین پوتین و او پوتین را انتخاب کرده است و این سخنان ناشی از شکست مفتضحانه او در کشیدن دنیای غرب به مناقشه بین او و پوتین است
رحیم۳۱۱۰۵۴۰۰۲:۳۴:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۳
وقتی دیکتاتور دست نشانده روسها با انقلاب بدون خشونت مردم برکنار و به روسیه فرار کرد مردم اکراین با ۷۰ درصد آرا به زلنسکی رای دادند و روسیه شبه جزیره کریمه اکراین را به کشورش ضمیمه نمود.
میکائیل۳۱۱۰۵۵۵۰۳:۰۵:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۳
ما دل خوشی از روسیه نداریم ولی تو این جنگ حق با روسیه است.اوکراین حق اینکه پای اسرائیل و آمریکا و کلا کشورهای عضو ناتو رو به مرز روسیه باز کنه نداره.ولی به تشویق آمریکا و غربیها گول خورد و این وسط تاوانشو ملت یه کشور دادن.
حشمت اله ولدی۳۱۱۰۵۵۸۰۳:۱۵:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۳
سلام.. ما که ۴۵ ساله که تحریمیم.. تورم و گرانی زندگی را سخت کرده، اما در سایه ی تحریم پیشرفت کرده ایم. عده ای در این کشور سنگ غرب را به سینه می زنند.. اما زهی خیال باطل..
احسان۳۱۱۰۵۶۳۰۳:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۳
امیدوارم به نابودی کشورهای آمریکا و اروپایی ختم بشه
احمد۳۱۱۰۵۶۶۰۳:۲۶:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۳
ابتدا او را مسخره کردید و دلقک دلقک میکردید الان مقابل یک ابر قدرت ایستاده نمیتوان غرب را مقصر دانست روسیه متجاوز است وبا فرض تمام شدن جنگ هیچگاه روابط روسیه وغرب بحالت عادی بر نخواهد گشت.
ناشناس۳۱۱۰۵۷۷۰۳:۴۲:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳
مگه هرکی غرب گرا باشه باید روس به او حمله کند خیلی ها هم شرق گرا هستند باید غربیها حمله کنند وزیر ساخثها را نابود کنند .
ناشناس۳۱۱۰۵۸۹۰۴:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۳
بسمه تعالی هرچه باشد در نگاه انسانی مقاومت در برابر متجاوز به ارزش وقابل تحسین است شماها هم بجای این بحثهای مشمئز کننده به فکر اقتصاد،تورم خنثی سازی طرحهای پیش بینی شده طراحی شده ودرحال اجرای خزنده ،بدون سرصدا که در کشورهای اطراف وحتی فرامنطقه ای برای تضعیف نقش ایران وایجاد محدودیتهای متفاوت وزیانبار برای آینده ایران هستند باشید،
مشتی اروم۳۱۱۰۵۹۵۰۴:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۳
فقط به فکره مردم باشید. زلنسکی که داره میجنگه.. ماکه اروم هستیم. به جونه هم افتادیم
محمد۳۱۱۰۵۹۷۰۴:۵۵:۵۷ ۱۴۰۲/۴/۳
همین دلقک غربی ها اگر کوچکترین موضعی بر علیه صهیونیزم بین الملل و کشورهای پرمدعای غرب از آمریکا گرفته تا انگلیس و غیره اونوقت ببین چطور سرکوبش میکنن اگر عروسک خیمه شب بازی صهیونیسم نبود امروز کشورش و ملت بی چاره اش این وضعیت را نداشتن
وحیدی۳۱۱۰۶۰۱۰۵:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۴/۳
نویسنده عجب سوالی مطرح کرده!!! معلوم است که غرب در برابر اظهارات علیه هم پیمانان روسیه سکوت میکند. آنهم ایران
ناشناس۳۱۱۰۶۰۳۰۵:۰۸:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۳
غربگراها و شرقگراها به یک اندازه به کشور لطمه میزنند
ناشناس۳۱۱۰۶۳۶۰۶:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۴/۳
زلنسکی مرد مقاومت در برابر استعمار روس است
ناشناس۳۱۱۰۶۵۵۰۷:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۳
آقای زلنسکی مردم مظلوم اوکراين را جلوی گلوله انداخته..فکر می کند هنوز فیلم سازی می کند..؟ سربازان اوکراينی دور از خانواده وزن وفرزندان هستند ولی زلنسکی که شب راحت درکنار همسرشان می خوابد؟
ش۳۱۱۰۶۷۳۰۷:۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۳
به این دیوانه باید گفت خودت و مملکتت را به جنگ بردی که خوش خدمتی کنی اول به غرب چرا . حالا برات این همه خیانت به کشورت و خوش خدمتی که غرب جوابت را با حقارت در خیلی جاها با بی اعتنایی داده بست نبود حالا تحریم ایران انهم انتظار داری به دنباله روی بی فکری شما باشند مگر مثل شما دیوانه هستند مملکت خودشون را به جنگ ببرند و بعدا التماس کنند شوروی از تو خواست ناتو کنار مرزش نیاد خوب باید از کشورش دفاع میکرد اما تو چی کردی ......
انسانم آرزوست۳۱۱۰۶۸۴۰۷:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۳
زلنسکی رو دستاویز خودشون کردند که در مقابل روسیه و ایران فدایی اروپا و آمریکا باشه . اوکراین به عنوان کشور طعمه باید در راسش یک غلام حلقه‌ به‌ گوش و فرمانبر داشته باشه و سیاست های غرب رو تکمیل کنه . روسیه واکنشش سریع بود.
ناشناس۳۱۱۰۷۲۸۰۸:۲۴:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۳
زلنسکی خیلی دوام نمیاری تو رو هم امریکا مثل بقیه حذف می کنه
ناشناس۳۱۱۰۸۸۱۰۹:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۳
در برانگیختن احساسات مردم علیه زلنسکی سخت در اشتباه هستید.
ییلان۳۱۱۰۹۲۰۱۰:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۴/۳
به نام خدا اول باید دشمنان داخلی چه سیاسی وچه غیرسیاسی که همون غرب گرایان هستند رانابود کنیم تا مردم مظلوم ایران بتوانند نفس بکشند،
ناشناس۳۱۱۰۹۲۶۱۰:۰۷:۱۱ ۱۴۰۲/۴/۳
پوتین تجاوز کار به اوکراین حمله کرد زهی خیال باطل میخواست ظرف ۴۸ساعت اوکراین رابه خاک خود ضمیمه کند که در باطلاق جنگ گرفتار شد وبا رهبری زلنسکی و دفاع جانانه ارتش اوکراین زمین گیر شد وحتما هم اوکراین درس سختی به او خواهد داد
یوسف۳۱۱۰۹۳۱۱۰:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۴/۳
آری. کشوری که به غرب اعتمادکندبالاخره روزی نابودوغارت میشودفقط تکیه برتوان داخلی
ناشناس۳۱۱۱۰۱۴۱۰:۴۵:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۳
آقای زلنسکی همه چی رو مثل دوران بازیگریش تصور میکند....
ناشناس۳۱۱۱۰۵۱۱۱:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۴/۳
وقتی یه دلقک سینما میشه نفر اول یه کشور
ناشناس۳۱۱۱۰۶۴۱۱:۰۹:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۳
این دلقک هالیودی که ملعبه اروپایی ها وناتو برای قربانی شدن است هنوز هم بر طبل بی عاری می‌کوبد وتاکنون علیرغم کمک های میلیاردی نقدی وتسلیحاتی غرب از جمله اروپا وآمریکا نفهمیده است که در دومینوی بازی اروپا وآمریکا یکی برای تقابل با روسیه به بهانه گسترش ناتو ودیگری برای تجارت سلاح وتقویت اقتصاد بدهکار خوددر قربانگاه جنگ با هویت شهروندی (شرقی) خود گرفتار شده ودل گرم به گرفتن سلاح وکمک از غرب است درحالی که سالها کشور وملتش را به قهقراء برده است او قربانی شیفتگی وخوش خدمتی به ناتو وغرب میباشد
ناشناس۳۱۱۱۰۹۶۱۱:۲۰:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۳
دمت گرم که جلوی روسیه متجاوز رو گرفتی ،
ا ت۳۱۱۲۵۹۹۱۰:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۴
تنها کشوری که علیه امپریالیسم متجاوز سربلند می‌کنه اسمش ایرانه فقط یه کمی دیگه صبر کنید.
خسرو۳۱۱۲۸۵۰۱۳:۵۵:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۴
فکر حل مشکلات و معیشت مردم باشید نه زورآزمایی جناحی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. من عجله ندارم!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  12. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  13. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  14. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  18. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  19. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  20. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  21. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین