پورابراهیمی: اتفاقات مثبت اقتصادی در راه است

  4020401097 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با تحولات منطقه، اصلاح ساختار اقتصادی درونی و دیپلماسی؛ اتفاقات مثبتی در راه است، گفت: دهه آینده را به دهه پیشرفت اقتصادی تبدیل خواهیم کرد.

پورابراهیمی: اتفاقات مثبت اقتصادی در راه است

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه 24 عضو در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هستیم، اظهار داشت: عملکرد کمیسیون در سه سال مجلس در دو بخش نظارتی و تقویمی بوده که در هر دو مورد گزارش خوبی است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رتبه اول وظایف نظارتی و تقویمی را به خود اختصاص داده و رتبه اول ابلاغ قوانین در مجلس یازدهم مربوط به این کمیسیون است، گفت: نخستین درخواست مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان جلسه با رئیس جمهور محترم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه پیگیر هستیم در این جلسه مشکلات استان را مطرح و پیگیری کنیم، افزود: نشست مجمع نمایندگان با وزرا نیز به صورت اختصاصی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به دلیل شرایطی که در جنوب استان وجود دارد، بیان کرد: نگاه ما در مجمع نمایندگان استان کرمان توازن منطقه‌ای و توسعه متوازن در تمام نقاط استان است.

پورابراهیمی با بیان اینکه نقشه واحد‌های صنعتی نشان می‌دهد که عمده واحدهای صنعتی در شمال استان واقع شده‌اند، ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی و گردشگری نیز در شمال استان قرار دارند و کمتر در جنوب استان از این ظرفیت استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه ابزار مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت، سوال از وزیر، استیضاح، اعمال ماده 234 و در نهایت سلب صلاحیت است، گفت: در دوره قبل چهار سوال از رئیس جمهور شد که از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر هم مجلس شورای اسلامی در مورد انتخابات اتاق بازرگانی ایران پیگیر است، ابراز داشت: اعمال ماده 234 در حال پیگیری و انجام است.

وی در ارتباط با کاهش ارزش پول ملی بیان کرد: عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی، تورم و همچنین مهم ترین مشکل مردم نیز تورم است و یکی از دلایل، تاثیر منفی تحریم و بخشی عوامل داخلی است که سهم این عوامل را از عوامل خارجی بیشتر می‌دانیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه برای جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی باید ناترازی بودجه را حل کنیم، گفت: برنامه امروز مجلس و دولت در برنامه هفتم توسعه این است که بتوانیم ساختارهای اقتصادی در درون را اصلاح کنیم تا از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله دیگر کاهش ارزش پول ملی، عوامل بیرونی است، ادامه داد: فعال‌سازی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در خارج از کشور و کشورهای همسایه در ماه‌های اخیر شتاب گرفته و خبرهای خوبی از دسترسی به منابع کشور در خارج داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در ارتباط با وضعیت صندوق بازنشستگی مس بیان کرد: حدود 6 هزار نفر اعضای صندوق بازنشستگی مس هستند و تنها صندوق موفق در کشور است.

وی با بیان اینکه چشم طمع وزارت کار با تفسیر غیرقانونی از آنچه که در اختیار داشته، موجب تصمیم‌گیری در این موضوع شده در حالی که اصلاح اساسنامه مربوط به صندوق‌های ناتراز است، ادامه داد: همه مصوبات هیئت وزیران در هیئت تطبیق مقررات مجلس می‌آید و ما در این زمینه کوتاه نمی‌آییم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه خط انتقال آب از خلیج فارس برای صنعت به استان کرمان در سال‌های اخیر عملیاتی شده، افزود: به دلیل مشکل آب شهر کرمان، معادل 30 میلیون مترمکعب از این خط برای حل ای مشکل اختصاص یافت و بزرگترین اتفاق مثبتی است که در بلندمدت مشکل آب شرب شهر کرمان را حل می‌کند و باید در روند اجرا تسریع شود.

وی با بیان اینکه امسال باید منابع آب را مدیریت کنیم و استفاده درست از منابع آبی فرهنگسازی شود، گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد آب در استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اگر بتوانیم معادل 10 درصد در این بخش صرفه جویی کنیم، اتفاق بزرگی می‌افتد ضمن اینکه هنوز دو سوم آبیاری در کشاورزی استان کرمان غرقابی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: در کرمان بزرگترین پروژه فاضلاب شهری کشور اجرا شده و طی توافقی به صنعت واگذار شد که این آب را استحصال و استفاده کند و آبی که به صنعتی داده می‌شد، برای شرب استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات صوت گرفته در مجلس نیازمند تبیین است، تصریح کرد: در مجلس یازدهم، قانونی که برای جلوگیری از فرار مالیاتی سال ها بر زمین مانده بود، در زمینه سامانه پایانه های فروشگاهی را مصوب کردیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: سنگر اول حل ناترازی بودجه در اقتصاد کشور، مالیات است و باید تعیین تکلیف کنیم و در سال گذشته با اتصال صندوق‌های فروشگاهی به سامانه مالیاتی، افزایش 70 درصدی میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده با کاهش نرخ مالیات بر بنگاه‌ها اتفاق افتاد.

وی افزود: نرخ مالیات بر بنگاه‌های اقتصادی در طول دو سال گذشته در دو مرحله، 7 واحد درصد کاهش پیدا کرده ضمن اینکه مولدسازی یکی دیگر از محورهای مهم ما در کنار مالیات است و البته عوامل بیرونی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با بیان اینکه یکی از موثران حوزه سیاست‌های ارزی، عوامل بیرونی است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی از سال 90 با تمام توان تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند که در تاریخ دنیا این امر سابقه ندارد و با پدیده‌هایی مواجه هستیم که دست ما نیست و البته باید توانمندسازی داخلی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت قبل این بود که تنها با مذاکرات هسته‌ای مسائل را حل کند، افزود: حرف ما این است که مذاکرات دنبال شود اما از درون نیز باید تلاش و پیگیری داشته باشیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه با تحولات منطقه، اصلاح ساختار اقتصادی درونی و دیپلماسی؛ اتفاقات مثبتی در راه است، بیان کرد: پرچم جمهوری اسلامی امروز در بسیاری از حوزه‌ها با رتبه تک رقمی در دنیا بالا است و همان طور که در این حوزه‌ها در شرایط تحریم به موفقیت رسیدیم، در عرصه اقتصادی نیز دهه آینده را به دهه پیشرفت اقتصادی تبدیل خواهیم کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۰۸۷۲۷۱۹:۲۰:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۱
خدا کنه
ناشناس۳۱۰۸۷۳۳۱۹:۳۱:۴۱ ۱۴۰۲/۴/۱
یه فکری هم برای این کمبود داروهای ضروری بکنید خیلی مهمه.
ناشناس۳۱۰۸۸۲۷۲۱:۳۵:۳۳ ۱۴۰۲/۴/۱
خدا به خیر کنه
ناشناس۳۱۰۸۸۹۵۲۲:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۴/۱
هروقت معیشت مردم بهبود پیدا کرد دارو درکشور بوفور درداروخانه ها بود و....... اونوقت بکنید خبر خوب
ناشناس۳۱۰۸۹۳۸۲۳:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۴/۱
کی از راه میرسه؟!
ناشناس۳۱۰۸۹۷۹۰۰:۱۸:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۲
امیدوارم مردم نتیجه مثبت این همه همراهی وصبر رو ببینن
ناشناس۳۱۰۹۰۲۰۰۱:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۴/۲
همچنان دنبال فروش نفت و آوردن به بودجه نباشید که با آن حقوق یا بارانه بدهید ... اقتصاد را بدون اتکا به نفت رونق بدهید.
ناشناس۳۱۰۹۱۱۹۰۸:۰۰:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۲
چی ارزان شده ارز وسکه را ارزان کنید تا تورم کاهشی شود ودلال ها نابود شوند ومردم نفس راحت بکشند با ارزانی
ناشناس۳۱۱۰۳۲۴۲۳:۳۷:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲
منم دلم روشنه آینده بهتر از الان هست.
ناشناس۳۱۱۰۴۸۱۰۱:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۴/۳
عدالت اجتماعی زمانی رخ داد که در صنعت نفت وگاز ومعادن از خام فروشی جلوگیری شود همه ملت از آن سهمی خواهند برد به عنوان مثال وقتی کالا تولید می‌شود تمام مواد اولیه یا نفتی معدنی یا فولادی که تمام زنجیره یک جامعه در آن سهیم می‌شوند درتولید وبه همان قسمت ثروت به وجود آمد تقسیم می‌شود در جامعه وفقر وبیعدالتی از بین خواهد رفت
سعید۳۱۱۰۵۱۳۰۱:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۴/۳
امیدواریم ولی ...
ناشناس۳۱۱۰۶۹۱۰۷:۳۵:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۳
انتخابات نزدیک است
ناشناس۳۱۱۰۷۲۲۰۸:۲۱:۲۷ ۱۴۰۲/۴/۳
خدا کنه زودتر اتفاق بافتد. آقای پور ابراهیمی زیرا سفره مردم داره کوچیکه وکوچکتر می شود
ناشناس۳۱۱۰۷۴۱۰۸:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۴/۳
آقای ابراهیمی خیلی خیلی خوب حرف می زند امیدوارم که خوب بشه نه فقط حرف باشد
امیر۳۱۱۰۷۶۰۰۸:۴۶:۵۹ ۱۴۰۲/۴/۳
درودبردولت ومجلس انقلابی
امیدی۳۱۱۰۹۳۳۱۰:۱۰:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۳
لطفا منصفانه وبا اقتدار بنشینید وفکر درست حسابی برای مسکن بکنید اجاره بها ورهن وخرید یک آپارتمان فکستنی برای مردم آرزو شده بازار دلال جمع کنید .برنامه دیوار برای مسکن حذف کنید .که بی خودی یک نفر داخلش سنگ می اندازه صدتا عاقل درش نمیارن ....
ناشناس۳۱۱۱۰۱۲۱۰:۴۵:۲۱ ۱۴۰۲/۴/۳
مواد غذایی نیاز واجب جامعه هستش همش گرونتر میشه تورو خدا بفکر مردم باشید
ناشناس۳۱۱۱۷۹۰۱۶:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۴/۳
با ارز آوری بیشتر اقتصاد سامان پیدا می کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    آخرین عناوین