مقاومت دلار در کانال ۵۰ هزارتومان شکسته شد

  4020318037 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

نرخ اسکناس امریکایی چند ساعت پس از آغاز به کار بازار وارد کانال ۴۹ هزارتومان شد و درهمین کانال باقی ماند.

مقاومت دلار در کانال ۵۰ هزارتومان شکسته شد

ایران نوشت: پس از چند روز کش و قوس و ورود لحظه‌ای نرخ دلار آزاد به زیر50 هزارتومان، نرخ اسکناس امریکایی چند ساعت پس از آغاز به کار بازار وارد کانال 49 هزارتومان شد و درهمین کانال باقی ماند. به دنبال این رخداد، در بازار سکه و طلا هم شاهد ریزش شدید قیمت‌ها بودیم، به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت بیش از 1.2 میلیون تومان به کانال 29 میلیون تومان عقبگرد کرد.

این درحالی است که با تغییر شرایط اقتصادی و نیز انتشار اخبار مثبت، بسیاری از کارشناسان از ورود دلار به کانال اصلی 40 هزارتومانی خبرمی‌دادند، موضوعی که روز گذشته روی کانال‌های تلگرامی و با وجود مقاومت‌هایی که درکانال 50 هزارتومان وجود داشت، نمایان شد. طی روزهای اخیر علاوه بر اخبار مثبتی که از حل و فصل اختلافات میان ایران و آژانس انرژی اتمی منتشرشد، دستاوردهای سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن و اعلام خبر امکان دسترسی سریع ایران به حق برداشت ویژه 6.7 میلیارد دلاری ایران نزد صندوق بین‌المللی پول و نیز احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق جمعاً به مبلغ 24 میلیارد دلار؛ از جمله مواردی بود که بازار ارز را تحت تأثیر قرارداد. البته از ابتدای سال‌جاری تاکنون با تداوم سیاست‌های ارزی بانک مرکزی با هدف ثبات ارزی، شاهد نوسان اندک نرخ ارز درکانال‌های مشخص بودیم که با تقویت جو مثبت بازار، اکنون شاهد ترک کانال 50 هزارتومانی توسط دلار آزاد هستیم.
 
دلار، کانال 50 هزارتومان را ترک کرد

طی روزهای گذشته دلارآزاد در کانال 50 هزارتومان، تقلای زیادی داشت. به گفته کارشناسان و تحلیل تکنیکال، دلار آزاد با مقاومت 50 هزار و 700 تومان روبه‌رو بود و درصورتی که این مقاومت شکسته می‌شد، به کانال‌های پایین‌تر می‌آمد. برهمین اساس از روزگذشته دربرخی از ساعات دلار آزاد به کف کانال 50 هزارتومان رسید و نشانه بارزی از شکسته شدن مقاومت دراین کانال داشت و سرانجام دلار توانست به کانال 49 هزار تومان عقب‌نشینی کند. بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد به دلیل نبود تقاضا‌، دلالان مقابل صرافی‌ها امروز ‌قیمت دلار را ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام می‌کنند.

در زمان تنظیم این گزارش، کانال‌های تلگرامی نرخ لحظه‌ای اسکناس دلار را بین 49 هزار و 500 تا 49 هزار و 600 تومان اعلام می‌کردند.

در جریان معاملات دیروز در مرکز مبادله ارز و طلا پس از چند روز ثبات قیمت تغییر کرد و با کاهش همراه شد. قیمت دلار روز ‌چهار‌شنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش نامحسوس 10 تومانی در سطح 42 هزار و 124 تومان قرار گرفت. همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 51 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل از آن کاهش 110 تومانی داشت. قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 470 تومان اعلام شد. نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 295 تومان، 40 هزار و 955 تومان و 10 هزار و 427 تومان درج شد. همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار دیروز در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح 2 میلیون و 403 هزار تومان قرار داشت.

به علاوه  قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت. در زمان تنظیم این گزارش، قیمت دلار به صورت توافقی در سایت کانون صرافان به‌طور میانگین 41 هزار و 720 تومان اعلام شد که نسبت به روز قبل کاهش 20 تومانی داشت. در همین سایت، قیمت یورو توافقی نیز با کاهش 137 تومانی، رقم میانگین 44 هزار و 574 تومان برای آن درج شد. قیمت درهم امارات به صورت توافقی نیز به‌طور میانگین 13 هزار و 466 تومان اعلام شد.

سقوط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز گذشته در بازار تهران ۲۹ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز قبل از آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران دیروز ۲۹ میلیون تومان معامله شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز کاری قبل ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین نیم‌سکه در بازار تهران با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی، ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع‌ سکه هم با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار روز چهارشنبه در بازار طلای تهران ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان اعلام شد. دراین روز، بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی به یک‌هزار و ۹۶۲ دلار رسید.

1٫2 میلیون تومان    کاهش قیمت سکه طرح جدید
 400 هزار تومان    کاهش قیمت سکه طرح قدیم
500 هزار تومان    کاهش قیمت نیم‌سکه
500 هزار تومان    کاهش قیمت ر‌بع‌سکه

هشدار در خصوص دلارهای تقلبی در بازار غیررسمی

روز گذشته بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد که برای مصارف ارزی صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه شود. دراین اطلاعیه آمده است که هموطنان به منظور جلوگیری از به خطر افتادن اموال و دارایی‌های خود، برای انجام امور و مصارف ارزی صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و صرافی‌های مجاز مراجعه کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی با توجه به پایش‌های انجام شده و بنا بر برخی اطلاعات و اخبار واصله مبنی بر فروش دلارهای تقلبی در بازار غیررسمی و به تبع آن ایجاد زیان مالی برای خریداران، به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند که به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال و دارایی‌های خود، به منظور انجام امور ارزی و تأمین نیازها و مصارف ارزی صرفاً به شعب ارزی بانک‌ها و شرکت‌های صرافی مجاز که اسامی آنها در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir درج شده است، مراجعه کنند و نیازهای خود را از طریق نهادهای رسمی بازار ارز تأمین کنند تا متحمل عواقب و زیان‌های ناشی از خرید اسکناس تقلبی در بازار غیررسمی نشوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۴۹۵۳۱۴:۱۵:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اگر کانال ۲۰ تومان وارد شد جواب سلامت را میدم! یعنی قبمت تیر ۱۴۰۰ !!
ناشناس۳۰۸۴۹۷۷۱۴:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
دولت رییسی دلار را 24000 تومان تحویل گرفت الان شده 50 هزار تومان ذوق میکنید ارزون شده؟
مهران۳۰۸۵۱۱۰۱۵:۴۰:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اولا وقتی دولت رسما عوض شد یعنی وزرای روحانی رفتن و وزرای رئیسی اومدن دلار بیستو هفت و سیصد بوده ثانیا بله تقریبا دو برابر شده اونم با این تورم تحویلی و بدهی سنگین مالی و نقدینگی گسترده توقع داشتید دلار تو این مدت دو برابر نشه؟ اون موقع که از سه تومن تا سی و سه تومن رفت و نهایتا روی بیست و هفت متوقف شد چی شما ذوق کردید؟
ناشناس۳۰۸۴۹۷۹۱۴:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
عاملان دست اندرکار ایجاد التهاب در بازار دلار بایستی محاکمه و به مردم معرفی شوند .
عمید۳۰۸۴۹۸۸۱۴:۳۲:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
باید نظارت جدی بر روی بازار خودرو باشد دلار و طلا به شدت ریزش داشته خودرو های داخلی صفر بی کیفیت چرا باید قیمت کمی پایین بیایند علت عدم نظارت دولت مثال ظرف سه ماه از مهلت ثبت نام نباید اینقدر سود نزد دلال بیاد قیمت خودرو ریزش شدید مثل دلار و طلا داشته باشد تا مردم خودرو انبار نکنند
ناشناس۳۰۸۴۹۹۲۱۴:۳۴:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ان شالله که سرکوب قیمتی نشود که بعدا دوباره چند برابر شود و شوک به اقتصاد
ناشناس۳۰۸۴۹۹۷۱۴:۳۹:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
برخی ها قصد نوسان گیری سنگین را از بازارهای مختلف دارند
ناشناس۳۰۸۵۲۵۱۱۷:۱۷:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ازکجاخبر داری
ناشناس۳۰۸۴۹۹۹۱۴:۴۳:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حالا دلار به كانال ٤٩ هزار تومان رسيد هيأهو دارد زماني در اين كشور دلار ٧ تومان بود
ناشناس۳۰۸۵۰۰۳۱۴:۴۵:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
الله اکبر ....... موفقیت دولت شروع شد این تازه اولشه
ناشناس۳۰۸۵۰۹۴۱۵:۳۲:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اجناس کی میاد پایین؟
ناشناس۳۰۸۵۱۲۵۱۵:۵۴:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
فکر کنم چند ماه طول بکشه
ناشناس۳۰۸۵۱۶۱۱۶:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
این جا 50 هزار تومن حمایت هست نه مقاومت
۹۸۷۶۵۳۰۸۵۵۹۳۲۲:۰۳:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اینها فرق حمایت و مقاومت را نمیدونن
دوغساز۳۰۸۵۵۰۹۲۰:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
هرزمان وارد کانال ۲۰ تومان شد میشه گفت کاری انجام شده. عجالتا شایعات آزادسازی پولهای بلوکه شده این افت کاذب یا شایدهم واقعی را موجب شده
سلیمی۳۰۸۵۵۸۸۲۱:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
پس مذاکره بی فایده نیست!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. تضادی عجیب و پر ابهام!

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

    19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    24. سقوط در آغوش پهلوی!

    25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    آخرین عناوین