هدف ظریف از جنجالهای اخیر چیست؟/ واکنش رئیسی به انتقادات از تغییر ساعت کار ادارات

  4020317058 ۶۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

هدف ظریف از جنجالهای اخیر چیست؟/ واکنش رئیسی به انتقادات از تغییر ساعت کار ادارات

واکنش رئیسی به انتقادات از تغییر ساعت کار ادارات

 سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح روز چهارشنبه هیئت دولت، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در تحلیل «مسئله انقلاب اسلامی و ضرورت‌های امروز کشور»، «ایمان و امید» را دو مؤلفه مهم در قدرت‌آفرینی دانست و گفت: وظیفه ارکان حاکمیت از جمله دولت این است که با تصمیمات و اقدامات به موقع و سنجیده در اداره امور کشور، به‌ویژه در زمینه گشودن گره زندگی مردم، به جامعه امید دهند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکار عمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و موثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست.

توضیحات لطیفی درباره تغییر ساعت کاری ادارات  

به گزارش ایسنا، میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص موضوع تغییر ساعت کار ادارات و کاهش آن گفت: ۴۴ ساعت کار اداری، تکلیف قانونی است و پیشنهاد ما این بود که بعد از ساعت ۱۳ بعد ازظهر، دستگاهایی که خصوصا در تهران قرار دارند به صورت دورکاری باشند که هیأت تطبیق مجلس این دورکاری را رد کرد اما باز هم پیشنهاد ما همین است چراکه از اختیارات دستگاه های اجرایی است و با توجه به اینکه مسأله انرژی برای ما جدی است باید نسبت به کاهش خاموشی ها و ناترازی کمک کنیم، خصوصا در بخش تولیدی و خانگی.

وی ادامه داد: به دستگاه های اجرایی تأکید می کنیم از ساعت یک بعدازظهر در صورت امکان تعطیل کنند که طبیعتا از ساعت ۱۲ دستگاه های سرمایشی خاموش می شود تا بتوانیم در خصوص بحث انرژی تدبیر کنیم.

لطیفی در ادامه افزود: امیدواریم این بخش از کار ادارات به صورت دورکاری انجام شود، چراکه آیین نامه آن مربوط به سال ۸۹ است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه ها کارکنانشان را الزام کرده اند که تا ساعت ۲.۵ باید سر کار حضور داشته باشند، گفت: در برخی از دستگاه های ستادی با توجه به اینکه مراجعات و کارهای ستادی دارند، با این مسأله مواجه هستند و جزئی اختیارات آن دستگاه است اما توصیه می کنیم که بعد از ساعت ۱۳ بعد از ظهر حتما از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای مادرانی که کودک زیر ۷ سال داشته و مشکل مهدکودک و بیدار کردن صبح زود فرزندانشان را دارند، از دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که مسأله شناور بودن ساعات اداری را برای آنها اعمال کنند، چراکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس جمهور نیز این موضوع را مطرح کردند و تأکید داشتند که از این ظرفیت استفاده شود. اگر لازم باشد ما برای دستگاه های اجرایی بخشنامه می زنیم که با مادران دارای فرزند زیر ۷ سال برای ساعات اولیه همکاری داشته باشند تا این شناوری برای آنها لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: دردسرهای حذف ساعت تابستانی!

***

هدف ظریف از جنجالهای اخیر چیست؟

فردا نوشت: «محمد جواد ظریف به تازگی در عرصه مجازی مدام به اظهارنظر می‌پردازد؛ روزی در قالب پست اینستاگرامی از عملکرد دوران وزارتش دفاع می‌کند و به منتقدانش هجمه وارد می‌کند و روز دیگر در اتاقی در کلاب‌هاوس چندساعت به مرور آنچه در جریان مذاکرات هسته‌ای، امضای برجام و بعد از آن گذشت می‌پردازد و باز هم سعی می‌کند روند مذاکرات برجام در دوره‌اش را بی‌عیب‌ونقص نشان دهد...

به نظر می‌رسد محمدجواد ظریف اهدافی سیاسی را برای خود ترسیم کرده است... به نظر می‌رسد تحرکات سیاسی اخیر ظریف هدفی کوتاه‌مدت‌تر را دنبال می‌کند؛ یعنی انتخابات مجلس. حالا باید دید آیا ظریف برای خود کار می‌کند یا دیگری؟

شاید نشانه‌ای دیده نشود که ظریف بخواهد خود نامزد انتخابات مجلس شود زیرا اساسا حوزه او کار پارلمانی نبوده و او هم بعید است بخواهد به مجلس وارد شود؛ بنابراین چنین به ذهن می‌رسد که ظریف وارد شده است تا اولا سرمایه اجتماعی معتدلین و حتی اصلاح‌طلبان را تجمیع کند، ثانیا برای مخاطبان طیف‌های مورد نظرش تهییج انتخاباتی به وجود آورد و با دو قطبی‌کردن در عرصه سیاست خارجی جامعه هدفش را به سمت انتخابات سوق دهد و ثالثا در این بین از عملکرد خودش هم دفاع کرده باشد و خودش را هم در ذهن مردم زنده نگاه دارد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که اگر فرضیه قبل را ملاک قرار دهیم، ظریف می‌خواهد از چه کسی حمایت کند؟ ظریف از مدتی پیش سعی کرد قدری از شخص روحانی فاصله بگیرد...

در این شرایط او نزدیک به علی لاریجانی شده است. شاهد مثالش هم حمایت او از لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 بود که گفت بدش نمی‌آید لاریجانی رئیس‌جمهور شود. بسیاری در آن زمان می‌گفتند اگر لاریجانی بتواند به پاستور برود، حتما ظریف وزیر خارجه‌اش خواهد بود؛ چه آنکه علی لاریجانی در دوران ریاستش بر مجلس هم همواره یکی از حامیان سرسخت ظریف به حساب می‌آید.»

***

مسائل دیگری به غیر از حجاب هم مهم هستند

حجت الاسلام رضا غلامی، رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم درباره موضوع حجاب در فرهیختگان نوشت: «هرچند کشف حجاب در جامعه ما یک‌ پدیده غیرشرعی و غیرقانونی است، اما باید مراقب بود همه آنهایی که مبادرت به کشف حجاب می‌کنند را با یک چشم ندید...

یکی از نگرانی‌های ‌بجای عقلا در جمهوری اسلامی، تشدید شکاف اجتماعی و استمرار دوقطبی‌سازی‌ها از سوی برخی عناصر سیاسی کم‌خرد است. باید توجه کرد که اختلال در وحدت و انسجام اجتماعی می‌تواند امنیت ملی را به مخاطره بیندازد، ستون خیمه انقلاب را متزلزل کند و راه همواری را برای ضربه زدن دشمنان به کشور عزیزمان فراهم کند.

یکی از اقدامات بزرگ و اساسی در کشور ما، بسط اتمسفر خوش‌بینی، محبت و مهربانی به هموطن و کوشش برای تالیف قلوب است. در جامعه‌ای که سلایق و ذائقه‌های گوناگونی زیست می‌کنند، عقلانیت اجتماعی ایجاب می‌کند که با تدابیر مناسب از سوی حکمرانان، میان این سلایق و ذائقه‌های متکثر دافعه و تنش کمتری وجود داشته باشد...

تجدید قانون در زمینه حجاب، چنانچه به کار فرهنگی صحیح و غیرتشریفاتی بها ندهد و ایده‌های اساسی و خلاقانه‌ای در این عرصه نداشته باشد، لوازم مادی و معنوی فعالیت فرهنگی را در‌نظر نگیرد و از همه بدتر، همه بار تقویت حجاب را بر دوش پلیس و قوه‌قضائیه بگذارد، از همان ابتدا یک قانون ناقص، ناکام و شکست‌خورده است...

با آنکه حجاب در حفظ سلامت اجتماعی نقش مهمی دارد و منطقا ارزش آن را دارد که به آن توجه ویژه شود، اما توجه داشته باشیم که ما مسائل دیگری نیز در جامعه داریم که چه‌بسا عدم‌رسیدگی درست به آن مسائل، در کم‌رونقی حجاب بی‌اثر نبوده است.

مساله کنترل تورم و گرانی‌ها، مساله تامین رفاه حداقلی برای عموم مردم، مساله عدالت اجتماعی، مساله قانون‌گرایی و مبارزه با فساد، مساله نظم اجتماعی و مهار دیوان‌سالاری افسار‌گسیخته و نیز مساله ناآرامی‌ها و تنش‌های مستهلک‌کننده در فضای سیاسی کشور، از‌جمله مسائلی است که نباید مورد کم‌توجهی قرار گیرد.»

***

توضیحات جبلی درباره تعامل صداوسیما با هنرمندان

سخنان اخیرا رییس سازمان صداوسیما درباره‌ی برخی هنرمندان که در دانشگاه امام صادق (ع) و در پاسخ به پرسش عده‌ای از دانشجویان شکل گرفت، در روزهای گذشته واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است.

ایسنا در گفت‌وگویی با پیمان جبلی، این پرسش را با رییس سازمان صداوسیما در میان گذاشته است که آیا نگاه جدید مطرح‌شده توسط وی، به تبع شرایط با آنچه در بدو ورود به رسانه ملی عنوان کرده، تفاوت کرده است؟ که وی توضیح داد: به هیچ‌وجه این‌گونه نیست. قبلا هم این نکته را گفته‌ام که تلویزیون شکل‌گرفته از دو عنصر مردم و پیام‌آفرینان (هنرمندان) است. بر این اساس به آنچه درباره‌ی انتظارات جامعه ایرانی از ما (رسانه ملی) گفته‌ام و همچنین این نکته که رسانه ملی در دست ما به امانت سپرده شده است، باید توجه خاص شود. باید به مردم و نیازهایشان، ارزش‌هایشان، تاریخ و فرهنگشان توجه شود. هنرمندان هم باید در خدمت به مردم باشند. مردم و هنرمندان دو عنصر مکمل رسانه هستند. هنرمندان هم افراد بسیار وفادار و امانتداری هستند که به ذائقه، نیازها و ارزش‌های مردم توجه دارند. همیشه گفته‌ام، درِ رسانه ملی به روی آنها باز است. درِ صداوسیما به روی هنرمندان، عوامل تولید، تمام کارگردانان توانمند مجموعه‌های نمایشی و غیره باز است. نکته‌ای که قید کردم این بود که اگر کسی خودش نخواهد از این ظرفیت‌ها و ارزش‌های مردم استفاده کند، تصمیم با خودش بوده است.  

رییس سازمان صداوسیما سپس تاکید کرد که صحبت‌هایش هیچ مغایرتی با قبل نداشته است و در این زمینه بیان کرد: همیشه این را تکرار کرده‌ام که رسانه ملی امانتِ مردم نزد ماست و مردم نمی‌پذیرند که ما به این امانت، خدایی ناکرده بی‌توجهی کنیم. مردم همین انتظار را از همه دارند؛ از هنرمندان، رسانه و مجموعه تصمیم‌گیران؛ اینکه به ارزش‌ها و امانت‌های مردم، تاریخ و فرهنگشان توجه ویژه شود.  

پیمان جبلی درباره نگاهش به واکنش‌هایی که بعضا درباره سخنانش اتفاق می‌افتد، نیز گفت: به هر حال نوع کار در رسانه ملی اینگونه است که با عموم مردم و افکار عمومی سر و کار دارد. واکنش‌هایی هم که اتفاق می‌افتد، برای ما کاملا طبیعی است و خیلی ذهنمان را به این واکنش‌ها مشغول نمی‌کنیم.

***

اوکراین: پهپاد‌های ایران احتمالا قبل از جنگ، تحویل روسیه شده‌اند

کیهان نوشت: به گفته دبیر شورای امنیت ملی اوکراین، اجزایی در پهپادهای شاهد ایران یافت شده که احتمالا در سال‌های گذشته در کشورهای هم‌پیمان اوکراین تولید شده‌اند.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین به تلویزیون این کشور گفت: کارشناسان در بررسی پهپادهای شاهد که به اوکراین حمله می‌کردند به این نتیجه رسیده‌اند که برخی قطعات آنها، ساخت ایران یا روسیه نیستند و به احتمال زیاد در کشورهای حامی و هم‌پیمان اوکراین ساخته شده‌اند. 

وی برخلاف جنجال مقامات اوکراینی گفت: این احتمال هم وجود دارد که پهپادها پیش از شروع جنگ به روسیه تحویل داده شده باشند، زیرا به‌طور عمده در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ ساخته شده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در ماه ‌آوریل سال جاری با استناد به یک تحلیل مؤسسه بریتانیایی «تحقیقات تسلیحات جنگی» گزارش داد که پهپادهای شاهد فروخته شده توسط ایران به روسیه «با موتوری حرکت می‌کنند که براساس فناوری آلمانی ساخته شده و ایران این فناوری را حدود ۲۰ سال پیش از طرق غیرقانونی به دست آورده است».

***

صدور حکم بدوی علیه فرمانده سابق نیروی انتظامی بندرانزلی

مهران سماک، از جان باختگان اعتراضات انزلی است. او شامگاه ۸ آذر ۱۴۰۱  زمانی که فقط ۲۷ سال داشت، با شلیک گلوله ساچمه‌ای جان خود را از دست داد.

جعفر جوانمردی متهم پرونده مهران سماک است. او تا همین چند ماه پیش، فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی بود ولی بعد از شلیک گلوله ساچمه‌ای که منجر به «قتل» مهران سماک شد، از این سمت برکنار و بازداشت شد. مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با «شبکه شرق» اتهام فرمانده سابق نیروی انتظامی انزلی را «عدم رعایت قانون به کارگیری سلاح منجر به قتل عمد» عنوان کرده بود.

باتوجه به اینکه متهم پرونده، هنگام قتل مهران سماک به عنوان فرمانده نیروی انتظامی مشغول فعالیت بود، پرونده در دادگاه نظامی تشکیل شده بود و حالا این دادگاه پس از چند ماه بررسی، حکم قتل عمد صادر کرده است. حکمی که البته با اعتراض متهم و وکلای او، برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

***

انتقاد یک نماینده از عدم شفافیت مجمع تشخیص

به گزارش تسنیم، محسن پیرهادی نماینده تهران در یک برنامه تلویزیونی با موضوع شفافیت آرای مسئولین کشور با بیان اینکه امروز فضای مطالبه گری مردم با چندین سال قبل متفاوت است، افزود: می توانیم از این موضوع به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و هر دستگاهی می تواند با این کار از خودش دفاع کند و با شفافیت خیلی از مسائل کشور حل می‌شود و در واقع این کار به نفع کشور، مردم و مسئولین است.

پیرهادی ادامه داد: هیچ مصلحتی بالاتر از حق مردم نیست و ما از هر دستگاهی که باشیم نمی‌توانیم قانونی بگذاریم که حق مردم را پایمال کنیم و حق دانستن مردم را حذف کنیم چرا که بالادست و قیم مردم نیستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در مسأله طرح شده در قانون شفافیت، شفافیت کلیه امور مجمع را ذکر نکردیم بلکه فقط موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان را در نظر گرفتیم؛ اطلاع از موارد مطرح شده در بحث قانونگذاری که مجمع در آن ورود می‌کند حق مجلس است و در کنار آن برای جامعه علمی و نخبگانی ما نیز موثر است و این افراد را نباید از آن محروم کنیم.

وی گفت: در موارد اختلافی که ما در آن سهیم هستیم و مجمع تشخیص درخصوص آن جلساتی برگزار می‌کند و نظر می‌دهد حق ما است که بدانیم در آن جلسه چه اتفاقی افتاده است، در برخی موارد مجمع جایگزین ما می‌شود و قانونگذاری می‌کند، مثلا در ساماندهی و واردات خودرو که هیات عالی نظارت‌ آن را رد کرده اگر شفاف می‌شد ما می‌دانستیم که چه نهادی در این رد شدن سهیم بودند. در واقع باید به حق دانستن مردم و به شفافیت احترام بگذاریم.

پیرهادی یادآور شد: ما در این باره مسیر قانونگذاری را طی کردیم و 9 ماه است که این قانون تمام شده و سر این موضوع مجمع این قانون را نگه داشته است و ما می‌خواهیم محتوای جلسه‌ای که اختلاف شورای نگهبان و مجلس است را داشته باشیم و از آن مطلع باشیم و دوستان مجمع می‌توانستند در آیین نامه داخلی خودشان آن را تصویب کنند.

***

رایزنی‌ها با طالبان درباره حقابه هیرمند در حال انجام است

به گزارش مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین اخبار حقابه هیرمند اظهار کرد: رایزنی‌ها در حال انجام است و طرف مقابل نرمش از خود نشان داده است تا این روند از طریق دیپلماسی پیموده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بازدید از هیرمند هنوز انجام نشده است. البته کارشناسان ما اعلام کردند که این آب به مقدار کافی در حوزه‌های آبخیز وجود دارد و بارش به مقدار کافی وجود داشته است. بنابراین طرف مقابل باید به خواسته‌های جمهوری اسلامی را تمکین کند.

سلاجقه گفت: روند رایزنی‌ها به سمت و سویی می‌رود که امید است هرچه زودتر در این زمینه نتیجه محقق شود.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۴۱۱۴۲۰:۴۱:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
خود فرهیختگان دوقطبی ساز هست
ناشناس۳۰۸۴۴۱۲۰۵:۱۸:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
بهترین نظرخواهی از مردم که رئیس جمهور هر از چند گاه آن را به زبان می‌آورند این است که ایشان به عنوان مسئول اجرایی کشور برای چند دقیقه در بین مردم حضور پیدا کنند و واکنش ملت را ببینند.
ناشناس۳۰۸۴۴۲۴۰۵:۲۷:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مسئولین و خانواده‌هایشان آیا تا به حال میوه و مرغ و شکر و... از میادین تره‌بار گرفته‌اند؟! آیا متوجه شده‌اند که قیمت‌ها تا چه حد افزایش یافته است؟
ناشناس۳۰۸۴۴۳۲۰۵:۳۶:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
متأسفانه با وجود فشارهای سنگین اقتصادی بر مردم که نتیجه سوءمدیریت دولت است، دولتمردان، تحمل شنیدن حقایق و انتقادات دلسوزانه را نیز ندارند.
ناشناس۳۰۸۴۱۳۴۲۱:۰۲:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
عملکرد علی لاریجانی در مدت 12 سال ریاست مجلس اصلا ;قابل دفاع نیست ظریف اشتباه می کند.
ناشناس۳۰۸۴۴۲۱۰۵:۲۵:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
امام کاظم(علیه‌السلام) می‌فرمایند: کم‌گویی، حکمت بزرگی است.
ناشناس۳۰۸۴۴۳۹۰۵:۴۷:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مشکل اصلی تورم، گرانی، کمبودها و... بعضا نبود مدیریت صحیح و کارآمد است. نمی توان همه عوامل را به تحریم و خارج از کشور نسبت داد.
ناشناس۳۰۸۴۴۴۱۰۵:۴۹:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اقتدار نظامی جمهوری اسلامی و توان دفاعی ما به مرحله‌ای رسیده که کشوری در دنیا نیست که بخواهد و جرأت کند به ما تعرض کند. ولی معیشت جای کار دارد.
ناشناس۳۰۸۴۱۴۰۲۱:۰۶:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
ظریف چرا تا حرف میزنه میگید جنجال کرد؟
ناشناس۳۰۸۴۲۶۰۲۳:۱۱:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
ظریف و حسن فریدون با دشمنان قهقهه میزنن و ریسه میرن و با نظام و مردمی که ولی‌نعمتشون هستن دشمنی و جنجال میکنن
ناشناس۳۰۸۴۲۷۳۲۳:۱۹:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چون فرافکنی می کند آن هم در قبال واگذاری منافع ملی که انگار جهان فتح کرده
ناشناس۳۰۸۴۴۴۳۰۵:۵۰:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مردم از خودستایی‌های دولتمردان و حرف‌های تکراری آنها خسته شده‌اند. گرانی‌ها و تورم موجود زندگی را بر همه تلخ کرده، چرا دولتمردان در سیاست‌های خود تجدیدنظر نمی‌کنند؟
ناشناس۳۰۸۴۵۷۸۰۹:۴۳:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
بانیان وضع موجود اگر سکوت کنند شایسته تر است.
ناشناس۳۰۸۴۱۴۱۲۱:۰۷:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
در 8 سال دولت قبل از طرف امریکا و اروپا تحریم بودیم با چین و روسیه و حتی عربستان و امارات هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم دیپلماسی التماسی ظریف در تراز جمهوری اسلامی و تامین کننده منافع ملی ما نبود.
ناشناس۳۰۸۴۳۱۷۰۰:۱۹:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
الان داریم وضعیت کشور رو میبینیم ،الان بهتره یا اون موقع ؟!
ناشناس۳۰۸۵۰۴۶۱۵:۱۲:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مشکلات کنونی کشور نتیجه بدهی های انباشته دولت قبل است دولت روحانی برای 5 دولت بعدی بجای گذاشته است.
ناشناس۳۰۸۵۰۸۵۱۵:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
بعد آوار برداری نتیجه اش آخر سال ببین و بعد سال دیگر
ناشناس۳۰۸۴۳۷۳۰۱:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
دیپلماسی ظریف نه با عربستان ونه هیچ کشوری سر جنگ نداشت ..
ناشناس۳۰۸۵۰۴۰۱۵:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
رابطه ایران و عربستان سال 93 شکراب شد ظریف چرا تا سال 1400 موفق به احیاء رابطه با عربستان نشد ؟!
ناشناس۳۰۸۵۰۷۵۱۵:۲۴:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ظریف گفته عربستان مخالف برجام بود بنده گمان می کنم به همین دلیل بدنبال احیاء رابطه با عربستان نبود.
ناشناس۳۰۸۴۴۴۸۰۶:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حضرت آقا گفتند مسائل کلان سیاسی در مراجع بالاتر تصمیم گیری میشود و وزارت خارجه فقط مجری اجرا تصمیمات هست.
ناشناس۳۰۸۴۱۴۶۲۱:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
فرش های مجموعه سعد اباد در دولت روحانی مفقود شده است با توجه به اینکه محرز شده که تخلفات و مفاسد کلانی در دولت قبل صورت گرفته چرا قوه قضاییه با مسئولان اون دولت مماشات می کند ؟!
ناشناس۳۰۸۴۳۵۰۰۰:۵۵:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
این تعداد چرا منفی دادند!؟ اگر سهمی رسیده بگویید!؟
ناشناس۳۰۸۴۵۳۲۰۹:۰۹:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آقای واعظی اعلام کردند دزدی فرش ها مربوط به قبل از دولت یازدهم می باشد و در همان شروع دولت گزارش به نهادهای امنیتی و قضایی داده شد و در حال رسیدگی بود! اگر این گفته مسئول سابق خلاف است نهادهای مربوطه اعلام موضع کنند!
ناشناس۳۰۸۵۰۵۱۱۵:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مساله فرش ها در سالهای 92 تا 95 اتفاق افتاده بود.
ناشناس۳۰۸۵۰۸۰۱۵:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اقای واعظی در مورد فساد 92 هزار میلیارد تومانی پاسخگو باشند.
ناشناس۳۰۸۵۰۶۴۱۵:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حفاظتش و حراست اش با کدوم نهادها بوده ؟
ناشناس۳۰۸۴۱۶۰۲۱:۳۱:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۱۷
شاهکار خلقتی ظریف درود بر تو ای مرد. برجام ظریف همونه که رهبری هم تایید کرد. ....حالا تلاش می کنند که برجام ظریف را دوباره امضا بزنند.
ناشناس۳۰۸۴۲۸۰۲۳:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اولا رهبری صراحتا چندین بار گفته در مورد برجام دوم هم بنظرم به خاطر ماشه ایران نمی تواند مستقیما خارج شود وگرنه همان موقع که آمریکا خارج شد ایران هم خارج می شد و فقط اسم آن مانده ولی تعهدات دو طرف هیچ
حسین۳۰۸۴۴۸۵۰۷:۳۵:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
کدام شاهکار ؟ ، آنکه متن ضمائم سند( درخصوص بحث تعلیق) را به اقرار خودش نخوانده اما امضاء کرده ، شاهکار میدانید ؟ بدا به حال کسانی که گرفتار جوسازی شوند.
ناشناس۳۰۸۴۵۶۸۰۹:۳۸:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ظریف هیچکدام از شروط 9 گانه و خطوط قرمز رهبری در برجامو لحاظ نکرد به همین دلیل برجامش به خسارت محض تبدیل شد.
ناشناس۳۰۸۴۵۷۷۰۹:۴۲:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
بله شاهکارش دلار 33 هزار تومانی و پراید 250 میلیونی بود !
ناشناس۳۰۸۴۵۹۶۰۹:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مقام معظم رهبری فرمودند برجام خسارت محض بود این فصل الخطاب است.
ناشناس۳۰۸۴۵۹۸۱۰:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
رهبری بارها مخالفت کرده با برجام ولی دولت دنبال انجام آن بود که شروط گذاشته شد که خیلی از آن عمل نشد
محسن۳۰۸۴۱۶۲۲۱:۳۳:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اكر مملكت دست افرادي معتدلي نظير ظريف بود اوضاع احوالمان اينطور نبود
ناشناس۳۰۸۴۲۷۶۲۳:۲۲:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
بعله و می شد سرنوشت اوکراین و لیبی و عراق!! کسانی که منافع ملی را دنبال واگذار کردن باشند و باعث می شوند دست دشمن در آن سرزمین باز شود نفرین شده در تاریخ آن سرزمین هستند
ناشناس۳۰۸۴۳۹۴۰۳:۰۵:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
معتدلین فعلا برن فرش هارو بیارن
ناشناس۳۰۸۴۵۷۰۰۹:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
نتیجه مملکت داری روحانی و ظریف در 8 سال گذشته 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و غیره و افزایش بیش از 2 برابری تحریمها شد.
ناشناس۳۰۸۴۵۹۹۱۰:۰۱:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
خواب بودی 8 سال مملکت را شخم زدند و خزانه را منفی و صندوق توسعه ملی را خالی و تورم 65 درصدی و رشد اقتصادی منفی تحویل دادند.
ناشناس۳۰۸۴۶۳۵۱۰:۲۷:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مثل اوکراین شده بودیم - اونجا هم غربزده مثل ... سر کار هستند
ناشناس۳۰۸۴۷۸۴۱۲:۳۳:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
اوضاع کنونی مملکت نتیجه 8 سال فرصت سوزی ظریف با برجام است.
ناشناس۳۰۸۴۱۹۶۲۲:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
درود بر محمد جواد ظریف...
ناشناس۳۰۸۴۷۸۶۱۲:۳۳:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
مرگ بر امریکا
ناشناس۳۰۸۴۱۹۷۲۲:۰۳:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
معلوم نیست نظارت بر صدا و سیما چی کار می کنند آدم می ماند فیلم هایی که دارد تولید می شود دارد قشنگ فیلم های ماهواره ای می شود و روابط.... دهه 70 که فیلم ها نگاه می کردیم این چیزها نبود و با جذابیتی که داشتند آدم میخکوب می شد الان که شدن ترویج بی حیایی و مثلا اینطور دنبال جذب مخاطب هستند
ناشناس۳۰۸۴۲۴۰۲۲:۵۱:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
کسی که سیاست کلان را قبول ندارد نباید اجازه داد در راس بیاید
ناشناس۳۰۸۴۴۷۸۰۷:۲۱:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۱۸
امام علی (ع) به مالک اشتر: مخالفانت را در حلقه نزدیک به خودت نگه دار.
محمد۳۰۸۴۲۴۴۲۲:۵۳:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چطور میشه این کار دولت رو توجیه کرد؟ اگر هدف صرفه جویی بود که با روش قبلی همه خوب عمل می کردند.
ناشناس۳۰۸۴۵۷۴۰۹:۴۱:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۸
در اثر تعلل دولت قبل هیچ نیروگاهی ساخته نشد و ظرفیت نیروگاهی افزایش نیافت و اکنون 10 هزار مگاوات ناترازی برق داریم و چاره ای بجز صرفه جویی نیست.
ناشناس۳۰۸۵۱۰۷۱۵:۳۹:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۸
دو سال است دولت جدیدتان امده در این دو سال چند نیروگاه ساخته و چقدر ناترازی برق را جبران کرده ؟
سینا۳۰۸۴۳۳۸۰۰:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
حالا تلاش ظریف برای ایجاد شور انتخاباتی خوب است یا بد؟
ناشناس۳۰۸۴۳۹۳۰۳:۰۴:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۱۸
میخواد کاندید بشه رئیس جمهور بشه
ناشناس۳۰۸۴۵۱۳۰۸:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
خیلی پررو هست این غرب گراها
ناشناس۳۰۸۴۵۱۷۰۸:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ظریف حرف بدون اجازه ی مسوولین عالی رتبه نظام نمیزند
ناشناس۳۰۸۴۵۳۶۰۹:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
یکی از مسائلی که در ایران توجه نمیشود همین است که کسانی که زمانی مسئولیتی داشتن بعد از مسیولیت کنار نیکشند و با رسانه ها در مورد زمان مسیولیتشان سخنی نمیگویند و به نظرم ظریف در اینمورد تابوشکنی کرده و اینکه خودش را در معرض سوال قرار داده
ناشناس۳۰۸۴۶۳۸۱۰:۲۸:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۱۸
ظریف حتی به خودش زحمت نداد برجام رو بخونه - باید محاکمه بشه
ناشناس۳۰۸۴۶۷۲۱۰:۵۵:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
از قرداد‌پر افتخار ترکمنچای و گلستان چه خبر ؟
ناشناس۳۰۸۴۷۰۹۱۱:۴۲:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۸
امثال ظریف حق اظهار نظر دارند؟؟؟؟؟
رزمنده 8 سال دفاع مقدس۳۰۸۴۷۵۷۱۲:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۱۸
آقای ظریف بزرگوار در حد رئیس جمهور و حتی بالاتر از آن است و همواره در قلب مردم ایران .
ناشناس۳۰۸۴۷۵۸۱۲:۲۱:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۸
یگانه مرد منطق،اعتدال و دیپلماسی ظریف است
ناشناس۳۰۸۵۶۴۶۲۲:۴۲:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۱۸
روشن کردن تنور انتخابات است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  12. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  13. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  14. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. درباره توبه تتلو

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  23. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  4. چرا این همه بد اخلاقی؟

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  6. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  7. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  10. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  17. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  18. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  19. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  20. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  21. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  22. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  23. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  24. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  25. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

آخرین عناوین