آیفون ۱۱ یا ۱۱ پرو کدام بهتر است؟

گزارش بازرگانی، 181143،   4020317026 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

اپل هر ساله گوشی‌های جدید خود را به بازار معرفی می‌کند و طرفدارهای خود را شگفت زده می‌کند. آیفون 11، 11 پرو و مکس را در سال 2019 توسط این کمپانی بزرگ و خوشنام به بازار معرفی شد، اما همچنان و بعد از گذشت چند سال از معرفی جز گوشی‌های است که مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و بسیاری از افراد خواهان خرید آن هستند چرا که جز گوشی‌های آیفون ارزان قیمت موجود در بازار هستند.

دو راهی خرید آیفون 11 یا 11 پرو یک دوراهی شیرین است که امیدواریم یک روز شما هم بر سر آن قرار بگیرید. با توجه به اینکه این دو گوشی از یک خانواده هستند و تقریبا مشخصات نزدیک به هم دارند، عبور از دوراهی آیفون 11 یا 11 پرو برای بسیاری از افراد کمی سخت خواهد بود به همین منظور تصمیم به نگارش این مقاله گرفتیم تا به‌طور کامل و دقیق به مقایسه آیفون 11 و 11 پرو بپردازیم.

در ادامه به‌طور کامل مقایسه آیفون 11 با 11 پرو را انجام می‌دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر طراحی

برای مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر طراحی اجازه دهید تا اول طراحی آیفون 11 را بررسی کنیم و سپس به سراغ بررسی آیفون 11 پرو برویم و در نهایت این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. این گوشی دارای ابعاد 8.3×75.7×150.9میلی‌متر و وزن آن 194 گرم است.

گوشی آیفون 11 بدنه شیشه‌ای دارد که از آن با گوریلا گلس محافظت می‌شود، فریم این گوشی از آلومینیوم مات ساخته شده است. این گوشی واقعا خوش‌ساخت و خوش‌‌دست است و زمانی‌که آن را در دست می‌گیرید به معنای واقعی حس خوبی به شما منتقل می‌شود.

بررسی آیفون 11

دو عدد دوربین و یک فلش در مجموعه دوربین‌های این گوشی قرار دارد و میزان بیرون‌زدگی دوربین‌ها هم چندان زیاد به‌نظر نمی‌رسد. لوگوی اپل جای همیشگی خود قرار دارد. در سمت راست گوشی خشاب سیم کارت و دکمه پاور قرار دارد.

قسمت پایین آیفون 11 پرو درگاه لایتنینگ، اسپیکر و میکروفون وجود دارد و سمت چپ دستگاه نیز کلید کم و زیاد کردن صدا و سایلنت وجود دارد. در بالای گوشی هم خبری از هیچ درگاه یا کلیدی نیست و کاملا خالی است.

ناچی که در سری‌های x آیفون وجود داشت در آیفون 11 هم دیده می‌شود با این تفاوت که مقداری کوچکتر شده است. در این ناچ دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه، سنسور تشخیص سه بعدی چهره قرار دارد. اکنون که با طراحی آیفون 11 آشنا شدید، اجازه دهید تا به مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر طراحی بپردازیم.

در مجموع متریالی که در ساخت این دو استفاده شده است، تقریبا یکسان است و هر دو از متریال با کیفیت ساخته شده‌اند. از جمله مهمترین تفاوت‌های آیفون 11 و 11 پرو در بخش طراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد در سایر بخش‌ها این دو گوشی کاملا شبیه به هم هستند.

 

  • آیفون 11 پرو سه دوربین در مجموعه دوربین خود دارد.
  • ابعاد گوشی آیفون 11 پرو 7.8×71.4×143.9میلی‌متر است که نسبت به نمونه معمولی کمی جمع‌و‌جور‌تر است.
  • وزن آیفون 11 پرو 188 گرم است که کمی نسبت به نسخه معمولی سبک‌تر شده است.
  • فریم آیفون 11 پرو از فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر صفحه نمایش

گوشی آیفون 11 پرو دارای نمایشگر Super Retina XDR OLED، 5.8 اینچی است. رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 2436×1125 است. تراکم پیکسل صفحه نمایش گوشی آیفون 11 پرو 458 پیکسل در اینچ است و نسبت صفحه نمایش به بدنه در آیفون 11 پرو عدد 82.1 را نشان می‌دهد که نوید یک گوشی با حاشیه بسیار کم را می‌دهد.

حداکثر روشنایی این گوشی 800 نیت است که باعث می‌شود در زیر نور مستقیم آفتاب باز هم شما دید خوبی داشته باشید. نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز، پشتیبانی از HDR10 دالبی ویژن و قابلیت True-tone صفحه نمایش این گوشی را خارق‌العاده کرده است.

بررسی مشخصات گوشی آیفون 11 پرو

اکنون که با مشخصات صفحه نمایش آیفون 11 پرو آشنا شدید اجازه دهید تا با گفتن مشخصات صفحه نمایش آیفون 11 به مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر صفحه نمایش بپردازیم:

  • آیفون 11 دارای نمایشگر Liquid Retina IPS LCD است.
  • نرخ نوسازی تصویر در آیفون 11 مانند آیفون 11 پرو 60 هرتز است.
  • رزولوشن تصویر در این گوشی 1792×828 است و تراکم پیکسل آن 326 پیکسل در هر اینچ است.
  • نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی 79 درصد است.
  • حداکثر روشنایی این گوشی 625 نیت است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر صفحه نمایش کفه ترازو به سمت آیفون 11 پرو سنگین‌تر است. هر چند که آیفون 11 نمایشگر بسیار با کیفیتی دارد، اما آیفون 11 پرو در این قسمت عملکرد بهتری نسبت به رقیب و هم تیمی خود دارد.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر پردازنده

آیفون 11 و 11 پرو در این بخش هیچگونه تفاوتی با هم ندارند، اپل برای این گوشی‌ها از پردازنده اختصاصی خود یعنی Apple A13 Bionic استفاده کرده است. هر دو تلفن همراه 6 هسته‌ای هستند (2 هسته 2.65 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی)، پردازنده گرافیکی در این دو مدل Apple GPU (4 هسته‌ای) است. تنها تفاوت این دو گوشی در بخش پردازنده در بخش حافظه داخلی است.

گوشی آیفون 11 با 4 گیگابایت رم و سه حافظه داخلی 64/128/256 وارد بازار شد، این در حالی است که آیفون 11 پرو دارای نسخه 512 گیگابایت حافظه است. هر دوی این گوشی‌ها به راحتی از پس انجام کارهای سنگین و انجام بازی‌های سنگین به راحتی برمی‌آیند و شما با خیال راحت می‌توانید از این گوشی برای کارهای سنگین و روزانه خود استفاده کنید.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر دوربین

همان‌طور که ابتدای مقاله گفته شد، آیفون 11 پرو یک دوربین نسبت به آیفون 11 بیشتر دارد. هر دوی این گوشی‌ها دو دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی اولترا واید دارند که عملکرد آن‌ها فوق‌العاده است.

آیفون 11 پرو یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو 52 میلی‌متری دارد. هر دو گوشی قابلیت فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه را دارند. عملکرد دوربین اصلی بسیار قابل قبول است و عکس‌هایی که با آن گرفته می‌شود، دارای جزئیات بسیار خوبی هستند.

دوربین اولترا واید این دو گوشی نسبت به دوربین اصلی کم، افت کیفیت دارد، اما همچنان عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و اگر شرایط نوری بسیار خوبی داشته باشید به راحتی می‌توانید یک عکس فوق‌العاده بگیرید. عکس‌های پرتره‌ای که این گوشی می‌گیرد، دارای کیفیت بالایی هستند و سوژه به راحتی از محیط متمایز می‌شود.

دوربین سلفی هر دوی این گوشی‌ها 12 مگاپیکسل است که می‌توان عکس‌های بسیار با کیفیتی با آن گرفت. دوربین سلفی این گوشی مانند دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری 4K دارد. مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر دوربین نشان می‌دهد که هر دوی این گوشی‌ها دوربین فوق‌العاده‌ای دارند و اگر گوشی را برای تولید محتوا می‌خواهید، قطعا این گوشی‌ها می‌توانند شما را راضی کنند.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر باتری

برای مقایسه آیفون 11 با 11 پرو اجازه دهید تا در خصوص مشخصات باتری آیفون 11 صحبت کنیم و در نهایت این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. اپل برای آیفون 11 از باتری 3110 میلی‌آمپری استفاده کرده است که در استفاده‌های معمولی می‌تواند تا یک روز شارژ داشته باشد.

اگر عادت دارید تا با گوشی بازی سنگین انجام دهید، شاید مجبور شوید که این گوشی را دوبار در روز شارژ کنید. این گوشی دارای آداپتور 18 واتی است و می‌تواند تنها در مدت 30 دقیقه گوشی را 50 درصد شارژ کند.

اکنون که می‌دانید، آیفون 11 چه باتری و شارژری دارد نوبت به مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر باتری رسیده است. باتری آیفون 11 پرو کمی ظرفیت کمتری دارد و ظرفیت باتری آن 3046 میلی‌آمپر ساعت که نسبت به نسخه قبلی کمی کمتر شده است.

آداپتور این گوشی هم 18 وات است و می‌تواند در عرض 30 دقیقه گوشی را از 0 به 50 درصد شارژ برساند. مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر باتری نشان داد که این دو از نظر باتری خیلی با هم تفاوت ندارند و هر دو عملکرد خوب و قابل قبولی دارند.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر اسپیکر

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو از نظر اسپیکر نشان داد که این دو در این بخش کاملا شبیه به هم هستند و هیچگونه تفاوتی با هم ندارند. هر دوی این گوشی‌ها دارای اسپیکرهای استریو (دوگانه) هستند. بلندی و کیفیت صدای این اسپیکرها بسیار عالی است و تمامی نیازهای شما را پاسخگو خواهد بود. البته همان‌طور که می‌دانید، اپل خیلی وقت است برای گوشی‌های خود از جک 3.5 میلی‌متری استفاده نمی‌کند، ولی می‌توانید یک تبدیل لایتنینگ به جک 3.5 میلی‌متری خریداری کنید و از هندزفری خود استفاده کنید.

آیا آیفون 11 و 11 پرو بعد از گذشت چند سال از عرضه هنوز هم ارزش خرید دارند؟

با اینکه نزدیک به 3 – 4 سال از معرفی این گوشی‌ها می‌گذرد، اما همچنان می‌توان گفت که این دو از جمله بهترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار هستند. گوشی‌های آیفون همیشه طرفدارهای مخصوص خود را دارند و آیفون 11 و 11 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای افرادی که تازه می‌خواهند وارد دنیای بلاگری شوند و به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و ویژگی‌های منحصر به فرد هستند، این دو گوشی بهترین گزینه است.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل به مقایسه آیفون 11 با 11 پرو پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، این دو گوشی تقریبا مشابه یکدیگر هستند و عمده تفاوت این دو گوشی به صفحه نمایش و دوربین برمی‌گردد. در سایر بخش‌ها مانند سخت افزار، ظرفیت باتری، شارژر، دوربین، اسپیکر و طراحی تقریبا شبیه به یکدیگر هستند.

مقایسه آیفون 11 با 11 پرو نشان داد که این دو گوشی واقعا کیفیت ساخت بالایی دارند و تمامی نیازهای شما را پاسخ خواهند داد. اگر به دنبال یک گوشی آیفون ارزان‌قیمت هستید که تمامی نیازهای شما را پاسخ دهد، قطعا آیفون 11 و 11 پرو همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. فردا دیر است...

  2. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  3. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

  4. فراریان بزرگ مالیاتی را بشناسید

  5. توقف روند کاهش جمعیت در ایران

  6. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  7. وزیر کشور: مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند

  8. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

  9. تکلیف ۳۰ منتخب تهران در مجلس تعیین شد + گرایش سیاسی

  10. نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

  11. چرا قیمت مسکن در تهران گران‌تر از بعضی شهر‌های بزرگ دنیاست؟

  12. اعتماد به نفس مقاومت

  13. ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم به کدام سمت و سو می‌رود؟

  14. واکنش محسن رضایی به توهین نماینده صهیونیست‌ها به منشور ملل متحد

  15. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

  16. دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ ۱۰ میلیون فقیر حاصل ۱ دهه اقدام غلط

  17. مشارکت نصف شد!

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  5. درباره توبه تتلو

  6. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  7. فردا دیر است...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. تنوری که هنوز سرد است...

  19. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  20. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  24. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  25. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

آخرین عناوین