توضیحات سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک فتاح/ انتقاد کیهان از سخنان جدید ظریف/ شرط ایران برای امضای توافق

  4020316109 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیحات سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک فتاح/ انتقاد کیهان از سخنان جدید ظریف/ شرط ایران برای امضای توافق

۲۴ میلیارد دلار ارز در راه ایران
 
در پی سفر سلطان عمان به ایران و بر اساس اطلاعات به دست آمده ایسنا، به زودی بیش از ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران در عراق و کره جنوبی و همچنین منابع قابل دسترس کشورمان در صندوق بین‌المللی پول وارد کشور خواهد شد.

از این میزان ارز، هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه باز می‌گردد.

همچنین در پی دیدار فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران با جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن مقرر شد ایران بتواند به بیش از ۶.۷ میلیارد دلار حق برداشت ویژه خود دسترسی داشته باشد.

***

توضیحات سردار حاجی‌زاده درباره موشک هایپرسونیک فتاح

به گزارش ایسنا، سردار امیرعلی حاجی زاده در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح اظهار کرد: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد؛ موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک هایی ساخته شده است.

وی افزود: البته سپر موشکی که موفقیت زیادی داشته باشد وجود ندارد؛ از سوی دیگر برای زدن یک موشک باید سه موشک شلیک شود و این در حالی است که تقریباً قیمت یک ضد موشک ۲۰ برابر موشک هدف است‌.

حاجی زاده اضافه کرد: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت کمی هم دارند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه سرعت موشک فتاح ۱۳ ماخ است، ادامه داد: موشکی که دارای چنین سرعتی باشد مقابله با آن ناممکن خواهد بود؛ برد این موشک ۱۴۰۰ کیلومتر تعیین شده که در محدوده هدف به صورت دقیق اصابت می‌کند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های موشک هایپرسونیک «فتاح» اظهار کرد: این موشک از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت ابتدایی آن که سه متر و 60 سامتی‌متر طول دارد و به تنهایی، یک موشک کامل است؛ یعنی هم موتور پیشران، هم کنترل و هم سر جنگی دارد، به قسمت دوم موشک این توانایی داده شده که در منطقه مورد تهدید دشمن و در فاصله چند صد کیلومتری از هدف در جهات مختلف، ارتفاعات مختلف و ترکیبی از این‌ها شروع به انجام مانور می‌کند که در چنین حالتی، مسیر حرکتی آن برای دشمن قابل محاسبه نخواهد بود و این به دلیل استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌های کنترل بردار تراست است.

وی افزود: بر این‌ اساس و به واسطه سرعت بالایی که دارد و تغییر مسیرهایی که انجام می‌دهد، چنانچه موشکی هم به سمت آن شلیک شود، این موشک به راحتی از آن عبور می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به  انتخاب برد هزار و ۴۰۰ کیلومتری برای این موشک گفت: این‌ها همه بر اساس اهداف مورد علاقه است. اینکه موشک فتاح را با این برد ساختیم، مفهومش این نیست که موشک با برد دو هزار کیلومتر با این مشخصه را در آینده نخواهیم داشت؛ بلکه فعلاً بردش در همین حد است و در آینده، برد آن را اضافه‌تر هم خواهیم کرد.

***

انتقاد کیهان از سخنان جدید ظریف

کیهان درباره یادداشت اخیر محمدجواد ظریف نوشت: «وزیر امور خارجه سابق در حالی برای دفاع از عملکرد خود به طور ضمنی به تمجید از قرارداد نگین ترکمنچای روی آورده است که به موجب این قرار داد‌، ایالت‌های ایروان و نخجوان و بخش‌هایی از تالش (۳۰ هزار کیلومتر مربع)، از خاک ایران جدا شد. ضمن آنکه ایران، حق قضاوت کنسولی (کاپیتولاسیون) را به روسیه واگذار کرد و ده کرور تومان نیز به عنوان غرامت جنگی پرداخت.

در منفور بودن این قرار داد ننگین‌، همین‌بس که ظریف، ۸ بهمن ۱۳۹۷ در مجلس از قیاس برجام با ترکمنچای از سوی منتقدان به شدت برآشفته و گفته بود: «چرا افتخارات ملی را ترکمنچای می‌نامید؟ چرا بدعهدی رژیم جنایتکار آمریکا را به اسم جمهوری اسلامی تمام می‌کنیم و افتخار کشور را ترکمنچای می‌نامیم؟ از دولتی که به اصول بین‌الملل پایبند نیست چه توقعی داریم؟... این ترامپ است که باید به برجام، ترکمنچای بگوید، نه شما».

ظریف آن زمان، ترکمنچای را نقطه مقابل افتخارات ملی می‌شمرد اما 5 سال بعد، با این پیش فرض که برجام در واگذاری امتیازات به دشمن، شبیه آن قرارداد بوده، به تحسین ترکمنچای می‌پردازد تا فجایع برجام را توجیه کند!

در واقع همان جماعتی که تا دیروز از مقایسه برجام با ترکمنچای برآشفته می‌شدند امروز زبان به تحسین آن گشوده‌اند؛ این تلاش برای سفید‌سازی خودشان، توجیه وادادگی‌هایشان، سرپوش گذاشتن بر خودتحقیری ذاتی‌شان و مهم جلوه دادنِ برجامی است که دستاوردش تاکنون تقریبا هیچ بوده است!...

حالا که تشت رسوایی برجام و امضا کنندگان آن از بام افتاده و خسارات 8 سال معطل کردن ظرفیت‌های کشور به پای این توافق بیش از پیش عیان شده‌، جناب ظریف به جای عذرخواهی در پیشگاه ملت به زبان به تحسین قرار داد ننگین ترکمنچای گشوده است چرا که خود نیز با دست فرمان ترکمنچای پای برجام را امضا کرده است.»

پاسخ کوتاه ظریف به انتقادات

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق کشورمان در واکنش به انتقادات از یادداشت اخیر خود در توییتی نوشت: «نوشته کوتاه چند روز پیش بنده به بحث و نقدهای فراوانی انجامیده، که امری مبارک است. اما دیدنی است که چگونه کلمات "نکوهش" ترکمانچای و "جلوگیری" از ترکمانچای ها به"توجیه"، "تحسین" و حتی "تقدیس" برگردانده شده‌اند. امان از سلطه سیاسی کاری حتی بر واژگان فارسی!!»

***

انتقاد از بند عجیب قانون جوانی جمعیت

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت اخیرا درخصوص جوانی جمعیت‌ گفته است: «افرادی که آزمایش بارداری آنها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند؛ سقط به دلایل متقن نیاز دارد. هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره این موضوع گفت: «وجه پلیسی دادن به یک اقدام صد‌در‌صد پزشکی و مرتبط با سلامتی، قطعا عواقب و پیامدهای زیان‌باری خواهد داشت. درصورت اخذ چنین تصمیمی، ملاک تست مثبت یا تست بارداری است و افراد رصد یا رهگیری می‌شوند تا سقطی صورت نگیرد. این درحالی است که می‌دانیم در ساده‌ترین موضوعات، حداقل از 15 تا 20 درصد بسیاری از بارداری‌ها منجر به سقط طبیعی می‌شود و اساسا جنبه پلیسی ندارد.

این موضوع فقط می‌تواند به این کمک کند که متاسفانه یک کسب‌وکار و بیزینس پنهان در کشور راه بیفتد و عده‌ای مبادرت کنند به تست بارداری بدون ثبت در سامانه. در این بین هزینه‌های اضافی خارج از سیستم سلامت اضافه شود. این موارد در دنیا، بدون تجربه نیست. متاسفانه ما به تجربه سایر ملل رجوع نمی‌کنیم. این موارد در دنیا تجربه شده و راه طی شده است و بسیاری از امور، جز اینکه مخالف و مخل سلامت بشود، نتیجه‌ دیگری نخواهد داشت و لزوما به رشد فرزندآوری کمک چندانی نخواهد کرد.» 

***

انتقاد سلاجقه از نحوه دستگیری  دو مدیر محیط زیست

به گزارش تسنیم، دکتر علی سلاجقه؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در نشست خبری درباره دستگیری 2 مدیر سازمان محیط زیست در ماه‌های گذشته گفت: طبق اصلی که دولت مردمی انقلابی دارد و قولی که به مردم داده، فسادستیزی از اولویت‌ها و اقدامات مهم است که باید کشف و برخورد شود و آنچه که اتفاق افتاد توسط دستگاه‌های ذیربط بوده و کسانی که دستگیر شدند، پس از پیگیری ما، آزاد و در شغل خود مشغول هستند.

سلاجقه ادامه داد: از نظر ما چگونگی دستگیری بسیار مهم است که در خصوص مدیران ما نحوه دستگیری درست نبود و متاسفانه حرمت افراد حفظ نشد که این مورد برای ما جای سؤال داشت؛ باید دستگاه‌های مسئول در این باره توضیحات کامل دهند که چه اتفاقی افتاده و در این باره از دستگاه‌ها گله کردیم که آنها نیز با نظر ما موافق بودند.

***

خاتمی درباره فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات دخالت می‌کند؟

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفت‌وگو با فارس با اشاره انتخاب به اسامی 15 عضو حقیقی دوره جدید جبهه اصلاحات، گفت: 15 نفری که برای دوره جدید در جبهه اصلاحات ایران انتخاب شده‌اند، از نظر بنده یک شورای منطقی و مناسب برای پیش برد اهداف جبهه اصلاحات را تشکیل می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو با محوریت جبهه اصلاحات ورود پیدا خواهند کرد، گفت: قرار بر این است که این 15 نفر جلساتی را برگزار کرده و در موضوع انتخابات بیندیشند و دغدغه هایی که اصلاح طلبان دارند را پیگیری کنند .

عطریانفر در ادامه گفت: سعی شده است که آقایان خودشان تصمیم بگیرند و خیلی کارها را به آقای خاتمی نسبت ندهند و منطق این است که ایشان نباید در جزئیات وارد بشود، ایشان باید از یک ساحت بالاتری اگر توصیه ای دارد آن را به مجموعه و اعضا منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که نسبت جبهه اصلاحات با شخصیت هایی مثل محمد خاتمی و سید حسن خمینی چگونه است گفت: این افراد شخصیت های محترمی هستند وصرفاً به عنوان مشورت اگر به اعضا کمک کنند، اما در سازوکارها دخالت نمی‌کنند، در رابطه با آقای خاتمی هم بگویم؛ ایشان صرفاً به عنوان یک برادر بزرگتر که حرمتش واجب است و گاهی اوقات مشورت هم می‌دهد، فعالیت می‌کند، البته خودشان هم علاقه ای ندارند در جزئیات دخالت کنند.

***

انتقاد معاون رئیسی از دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌های دولت

به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور طی سخنانی به مناسبت چهارمین سال فعالیت مجلس یازدهم درباره حرف و حدیث‌ها مبنی بر دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها مدیران اجرایی گفت: با توجه به شناختی که نمایندگان نسبت به برخی نیروها دارند اگر در حد مشورت دادن باشد دولت از آن استقبال می‌کند، اما اینکه بخواهند اصرار کنند فردی فرماندار شود، مدیرکل شود، مسئول شود این زیبنده و شایسته نمایندگان نیست. رهبرانقلاب نیز تأکید کردند باید یک مرزی بین وظایف نمایندگان که تقنین و نظارت است و کارهای اجرایی وجود داشته باشد. چون در نهایت آن مجری است که باید جوابگو باشد. موردی داشتیم که نمایندگان یک استان گفتند فلانی استاندار شود و بعد از چند ماه گفتند ایشان را عزل کنید؛ این رویه به زیان خود نمایندگان است چون انتصاب یک مدیر با پافشاری نماینده سبب می‌شود که بلافاصله دیگر گزینه‌های آن منصب و هوادارانشان در موضع مخالف نماینده قرا بگیرند و اگر آن مدیر منصوب شده، ضعیف عمل کند باز هم نارضایتی از عملکرد او متوجه نماینده می‌شود. از این جهت بهتر است نماینده‌ها به مشورت دادن اکتفا کنند.

وی تاکید کرد: غالب نماینده‌ها این توصیه و فرمان رهبری را اجابت کردند معدود نمایندگانی هم بودند که برای اعمال نظر در عزل و نصب‌ها  هنوز اصرار می‌کنند و وقتی خواسته‌شان تحقق پیدا نمی‌کند، متوسل به اهرم ابزارهای نظارتی می‌شوند که این شیوه مناسب‌ شان و منزلت نمایندگی نیست. انتظار است در مجلس انقلابی تک تک نمایندگان به موازین و اصول انقلابی و ولایی پایبند باشند.

***

جایگاه‌های بنزین از ابتدای مرداد فقط یک کارت سوخت دارند

رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در گفت‌‌و‌گو با فارس، با اشاره به آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها اظهار داشت: استقبال مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری بنزین آزاد کم‌نظیر بوده است و مردم در دو ماه گذشته به خصوص در کلانشهرها همکاری خوبی برای اجرای قانون بودجه 1402 مبنی بر ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها داشته‌اند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون میزان استفاده از کارت سوخت شخصی برای بنزین آزاد نسبت به قبل از اجرای طرح حدود 10 برابر شده است و روند افزایشی ادامه دارد.

نواز افزود: با توجه به اینکه طبق قانون بودجه باید تا شهریور امسال، میزان استفاده از کارت سوخت شخصی به 90 درصد برسد و با توجه به مدلی که دولت در اجرای این قانون در پیش گرفته است، به نظر می‌رسد تا مردادماه امسال برای هر جایگاه تنها یک کارت سوخت برای بنزین آزاد وجود داشته باشد.

***

اجرای شیوه تناسبی در صورت تأیید شورای نگهبان

وزیر کشور با بیان اینکه ۱۹ خرداد زمان آغاز استعفا برای داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، گفت: البته وزارت کشور منتظر قانون جدید انتخابات که به تازگی در مجلس مصوب شده است، خواهد ماند. 

احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تاریخ استعفا برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: براساس قانون موجود و همانگونه که در بیانیه وزارت کشور آورده شده است از ۱۹ خرداد باید این استعفا صورت گیرد.

به گفته وی، وزارت کشور منتظر قانون جدید انتخابات مجلس است و اگر این قانون جدید به نتیجه برسد باید مطابق با آن عمل شود.

وحیدی درباره مصوبه فعلی مجلس درخصوص انتخابات تناسبی در تهران و شمارش آرا طبق لیست ها و قابلیت اجرایی شدن آن افزود: اگر این موضوع تبدیل به قانون شود و مورد تایید شورای نگهبان واقف شود وزارت کشور آن را اجرایی خواهد کرد.

***

شرط ایران برای امضای توافق از زبان مرندی

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌ کننده ایران در گفتگو‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و مذاکرات هسته ای، با اشاره به اینکه متن توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست، تأکید کرد که تهران قبل از حل و فصل همه پرونده‌های مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقی را امضا نخواهد کرد.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران دوشنبه در گفتگو با شبکه "المیادین" تصریح کرد: دولت‌های غربی مدام در مورد فعالیت هسته‌ای ایران دروغ می‌گویند و امروز این موضوع ثابت شده است. پس از حل و فصل دو پرونده اخیر، تعداد پرونده‌های موجود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است.

او با بیان اینکه توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست و زمان آن فرا رسیده است، تاکید کرد: تا زمانی که همه پرونده‌ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل نشود، تهران این توافق را امضا نخواهد کرد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۸۲۷۸۹۲۰:۴۳:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۱۶
24 میلیارد دلار در راه است کاری که ظریف با وجود برجام نتوانست بکند با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد
ناشناس۳۰۸۳۰۸۹۰۵:۵۱:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
تخلف و فساد خودرویی برخی نمایندگان که به فیدلیتی گیت معروف شد فراموش نشود
ناشناس۳۰۸۳۱۹۰۰۸:۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
وضعیت قیمت بـازار میوه وحشـتناک اسـت. پرتقال درحالی که روزهای خرداد ماه بهار را می‌گذرانیم تا کیلویی ۴۵ هزارتومان و سیب درختـی تا کیلویی 70 هزار تومان هم رسیده است. قیمت زردآلو و موز و..... که جای خودش را دارد.
ناشناس۳۰۸۳۱۹۱۰۸:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
وقتـی همین پیامرسـان‌های داخلی هم دچار مشـکل شده و از دسترس خارج می‌شوند تبعات اقتصادی زیادی در پی دارد. حداقل کیفیت این پلتفرم‌هـای داخلی را بالا ببرند تا مردم دچار زحمت نشوند.
ناشناس۳۰۸۳۱۹۴۰۸:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
با افزایش بی‌رویه قیمت اجاره‌بها و لوازم ضروری خانه، تکلیف جوانان دم بخت چیست؟ چطور با این گرانی ها مردم را تشویق به ازدواج می کنند؟
ناشناس۳۰۸۳۳۴۵۰۹:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
پرونده فساد عظیم کرسنت به کجا رسید ؟!
علی۳۰۸۳۱۰۹۰۶:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
زمان برجام تولید ناخالص ملی از ترکیه بالا زده به و به رقم ۵۴ میلیارد دلار رسیده بود ، پول های آزاد شده هم برای زمان برجام ، برجام مال یک قرن پیش نیست مردم توش زندکی کردن و‌تفاوت را با الان احساس میکنن
ناشناس۳۰۸۳۳۶۸۰۹:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
سال گذشته 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 60 میلیارد دلار صادرات نفتی داشتیم و ارز حاصله به کشور اومد و تراز تجاری کشور 50 میلیارد دلار مثبت شد کاری روحانی و ظریف با وجود برجام نتوانستن انجام بدهند.
ارز۳۰۸۳۵۷۳۱۲:۱۲:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اگر ارز حاصل از صادرات نفت فقط ده میلیارد دلارش نقدی وارد کشور شده بود دلار الان ۲۵ هزار تومان بود.
ناشناس۳۰۸۳۸۱۳۱۵:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۷
قیمت مرغ در سال 1400 چقدر بود؟ 35 هزار تومان. اما امروز 100 هزار تومان است. حالا شما از هنر صادرات دولت سیزدهم بگو. چه فایده؟
ناشناس۳۰۸۳۳۸۰۱۰:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۱۷
عمر قراردادهای استعماری همچون برجام کوتاه مدت است و دوام زیادی ندارد.
ناشناس۳۰۸۳۸۶۰۱۶:۰۲:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
عه. پس از گلستان و ترکمانچای برامون بگو
ناشناس۳۰۸۳۴۲۴۱۰:۴۱:۲۴ ۱۴۰۲/۳/۱۷
زمان برجام 5000 کارخانه از جمله ارج و ازمایش و پارس الکتریک و روغن نباتی جهان و غیره تعطیل شدند و نرخ بیکاری و رکود افزایش یافت.
ناشناس۳۰۸۳۱۱۳۰۶:۳۴:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
در دنیا هیچ معامله ای یکطرفه نیست ببین چه داده ایم که ۲۴ میلیارد گرفته ایم متوجه میشی؟
ناشناس۳۰۸۳۳۵۲۰۹:۴۸:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
هرچه هست یک معامله بُرد بُرد است.
ناشناس۳۰۸۳۴۲۵۱۰:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
منابع بلوکه شده ایران با دیپلماسی فعال دولت ازاد شدند.
غذا۳۰۸۳۱۳۶۰۷:۰۱:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اولا قرار نیست پولی گرفته بشه بلکه نفت در برابر غذا هست یعنی دولت عراق کالایی مثل برنج از هند وارد میکنه جای پول ما میده عملا دو برابر ضرر هست دوما زمان برجام پول نفت اسکناسی میومد و فقط همون اول کار نزدیک دو میلیارد دلار دولت اوباما نقدی با هواپیما فرستاد شما هم هر وقت اسکناس نقد بدست اوردی بیا افتخار کن
ناشناس۳۰۸۳۳۵۰۰۹:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اشتباه نکن 24 میلیارد دلار نقدی به ایران پرداخت خواهد شد.
پول۳۰۸۳۵۷۸۱۲:۱۵:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
خود رییس بانک مرکزی داره‌میگه شش میلیارد دلار منابع نقدی هست و الباقی هم بصورت تهاتر یعنی پول در برابر کالا غیر تحریمی دولت عراق هم همین الان باز اعلام کردم پول ایران فقط در مقابل غذا و دارو آزاد میشه و تحت هیچ شرایط و تحت هیچ شرایط پول نقدی در کار نیست بانک های عراقی همه یا روسای امریکایی دارن یا زیر نظر کارشناس های امریکایی هستن
ناشناس۳۰۸۳۳۷۰۰۹:۵۸:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
نفت در برابر غذا اینستکس بود که روحانی و ظریف برای اون التماس می کردند اما اروپایی ها حاضر به پذیرش نفت در برابر غذا هم نشدند.
ناشناس۳۰۸۳۲۴۱۰۸:۴۶:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
منافقین در البانی همیشه منفی می‌دهند
خور زمالی ز دیار بختیاری یل۳۰۸۲۷۹۰۲۰:۴۳:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
اقتصاد کشور و صنعت خودرو سازی را هم بطور کامل مدیریتش را به سپاه بدهید تا اقتصاد و صنعت خودرو سازی متحول شود
ناشناس۳۰۸۳۰۹۰۰۵:۵۲:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
آقای قالیباف رسیدگی به کار ۴ درصدی ها که مرتب تاکید می کردید چی شد چرا در مجلس برای آنها قانون وضع نمی کنید
ناشناس۳۰۸۲۷۹۴۲۰:۴۵:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
برای اینکه ترکمنچای و برجامچای تکرار نشود باید خائنان محاکمه و به اشد مجازات برسند.
ناشناس۳۰۸۳۱۶۴۰۷:۳۲:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
از معاونت دیده بان شفافیت و عدالت دزخواست میشود به تخلفات شبکه بانکی ورود داشته باشند
بیگی29۳۰۸۳۴۱۴۱۰:۳۳:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۷
علت قرار داد ننگین ترکمنچای،برداشتن لقمه بزرگتر از دهن بود.باید عبرت بگیریم کپی های بعدی اتفاق نیفتد.در یک زمان چند هندوانه دردست نگیریم.
ناشناس۳۰۸۲۷۹۶۲۰:۴۸:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
جناب اقای ظریف حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
همدیگر را فریب ندهیم۳۰۸۳۲۸۷۰۹:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
داداش، اون معاهدات دو جانبه هست که یک نسخه فارسی داره ولی معاهدات چند جانبه فقط نسخه انگلیسی داره. در تمام دنیا همینه. اگر بخواد غیر از این باشه که باید علاوه بر نسخه فارسی نسخه های فرانسوی، آلمانی، روسی، چینی و ... هم داشته باشه و این می تونه موجب تفسیرهای چالش برانگیز بشه.
ناشناس۳۰۸۳۳۷۴۱۰:۰۰:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
یعنی نمایندگان محترم نسخه انگلیسی رو خوندن 20 دقیقه ای تصویب شد؟
ناشناس۳۰۸۳۴۸۱۱۱:۱۷:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
علی لاریجانی یار گرمابه و گلستان روحانی برجامو بدون توجه به نظرات نمایندگان مخالف 20 دقیقه ای تصویب کرد.
ناشناس۳۰۸۲۸۰۷۲۰:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۶
روحانی و ظریف از سال 92 وعده لغو تحریم ها و ارتقاء رتبه پاسپورت ایرانی و تقویت ارزش پول ملی را می دادند اما هیچکدام عملی نشد حالا کار ظریف بجایی رسیده که ترکمنچای را تمجید می کند و فرار به جلو می کند !
ناشناس۳۰۸۲۸۰۸۲۰:۵۲:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
قریب دو سال است تفحص از بورس دولت قبل در حال انجام بوده است ولی آقای موسوی لارگانی هیچ گزارشی از فساد در بورس دولت قبل مع باعث ریزش وسیع مردمی از مسولان شد نداده اند که باید موضوع پیگیری شود تفحص را بباد نداده باشند
ناشناس۳۰۸۳۲۴۰۰۸:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
شما چقدر به این وکیل الدوله ها دل بسته ای.؟!
ناشناس۳۰۸۲۸۱۰۲۰:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
چرا مسولان دولت قبل با آن همه خسارات و فسادها محاکمه نمی شوند
ناشناس۳۰۸۳۲۴۳۰۸:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
احمدی نژاد و روحانی هردو به خاطر هدر دادن میلیاردها دلار از سرمایه های بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی باید پاسخگو باشند.
ناشناس۳۰۸۳۴۸۳۱۱:۱۸:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
احمدی نژاد صندوق توسعه ملی را با 53 میلیارد دلار موجودی تحویل داد اما روحانی صندوق را خالی تحویل داد.
ناشناس۳۰۸۲۸۱۱۲۰:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
دیپلماسی التماسی دولت قبل در تراز جمهوری اسلامی و تامین کننده منافع ملی ما نبود افزایش بیش از 2 برابری تحریم ها و افزایش 10 برابری قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و غیره نتیجه 8 سال دیپلماسی لبخند ظریف بود.
ناشناس۳۰۸۲۸۱۲۲۰:۵۶:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
شرکت در انتخابات و ارایه لیست ذات فعالیت سیاسی برای بهبود همه جانبه زیست ملی هست همه احزاب و جبهه ها ناگزیر از آن هستند صرف نظر از نتایج و پیروزی منافع ملی در تغییرات بدون آسیب به امنیت ملی کشور است
ناشناس۳۰۸۲۸۱۳۲۰:۵۷:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۶
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
ناشناس۳۰۸۲۸۱۸۲۱:۰۱:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۶
زبان انگلیسی ظریف به قدری ضعیف بود که حتی تفاوت واژه SUSPEND(تعلیق) و واژه TERMINATE(لغو) را نمیدانست به همین دلیل برجامش به خسارت محض تبدیل شد
ناشناس۳۰۸۳۰۰۶۰۱:۰۱:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اصل برجام هم خیانت بود
ناشناس۳۰۸۳۱۷۷۰۷:۴۷:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
پس چرا دنبال احیای برجام هستید ؟
ناشناس۳۰۸۳۳۵۶۰۹:۵۰:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
چک برگشتی برجام باید نقد بشود در برجام امتیازات نقد دادند و وعده نسیه گرفتند.
ناشناس۳۰۸۳۱۷۵۰۷:۴۶:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
شما کاملا مغرضانه و بی اطلاع صحبت می کنی دیشب جناب ظریف در کلاب هاوس به ادعای شما پاسخ داد و معلوم شد که ادعای شما مطلقا صحت ندارد
ناشناس۳۰۸۳۳۶۰۰۹:۵۲:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
خود ظریف سال گذشته اعتراف کرد که واژه تعلیق بجای لغو در برجام اومده و به اشتباه خود اذعان کرد.
ناشناس۳۰۸۳۳۷۵۱۰:۰۰:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
ظریف چطور 25 مرتبه تکرار کلمه تعلیق در برجامو ندیده بود و انرا امضاء کرده بود ؟!
ناشناس۳۰۸۳۵۰۶۱۱:۳۲:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
دوست عزیز شما میگید ظریف ندید بفرمایید نمایندگان مجلس به چه دلیل 15 دقیقه ای تایید کردن چه کسی به انها دستور تصویب داد مگه تمام متن ها با تهران هماهنگ نمیشده پس چرا در تهران قبل از امضا اعتراض نشد.
ناشناس۳۰۸۳۲۳۷۰۸:۴۳:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
در متن برجام هیچ‌جا از تعلیق تحریم نام برده نشده و همه‌جا به لغو مقررات تحریم اشاره شده و کلمه تعلیق صرفاً در پیوست پنجم و آن هم نه در باره تحریم‌ها بلکه صرفاً مربوط به «تصمیم سیاسی اتحادیه اروپا» است. در این پیوست که برنامه اجرای برجام را در بردارد، جمعاً یک بار واژه Suspended و سه بار کلمه Suspend ذکر شده است.
علوی۳۰۸۳۲۶۱۰۹:۰۰:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
واژه TERMINATE به معنای لغو نیست و معنی اش پایان دادن به هر حرکتی است. تقریبا همان STOP عامیانه. ظریف انگلیسی اش مثل خود آمریکائئ هاست. ایراد الکی نگیر!!
ناشناس۳۰۸۳۴۸۹۱۱:۲۲:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۱۷
به گرید انگلیش مراجعه کنید TERMINATE به معنای لغو است.
ناشناس۳۰۸۳۳۰۲۰۹:۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۷
بحث واژه نیست. ظریف قطعاً تفاوت این دو واژه را از من و شما بهتر می داند. ساده اندیش نباش برادر. وقتی محکومیت ایران در 6 قطعنامه موقتاً رفع می شود و مشروط میشود به اینکه تا 10 سال اگر تخلف نکرد کلاً رفع شود، این از نظر حقوقی به معنی «تعلیقی» بودن «رفع تحریم»ها است. حالا شما بگو چرا نگفت Terminate و گفت Suspend. «رفع مشروط» یعنی «تعلیق». الان هم خوشبختانه داره این ده سال به پایان میرسه و اگر مکانیسم ماشه فعال نشه به برکت برجام شر اون شش قطعنامه کذایی برای همیشه از سر ایران رفع میشه.
ناشناس۳۰۸۲۸۲۰۲۱:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۶
تشکر از مدیران نظامی و دانشمندان و توصیه به دولت مردان بدون استفاده از دانشمندان توسعه ای نخواهد بود
سفید خالق رسول۳۰۸۲۸۳۶۲۱:۲۰:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۶
خداوند شاه رو لعنت کنه !
محمد۳۰۸۲۸۴۰۲۱:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۱۶
بهتر از ظریف هرگز در وزارت امور خارجه نخواهید دید
ناشناس۳۰۸۳۱۰۲۰۶:۱۷:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱۷
نتیجه اش چی بود؟
مهلوجی۳۰۸۳۲۷۳۰۹:۰۶:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
نتیجه کارش نصیب نیروهای مخالفش شد که با سنگ اندازی دست اونو بستند و نگذاشتند تا آخر طرحش را به پیش ببرد. که حالا سوار کارند و دنبال احیای همان برجام هستند
ناشناس۳۰۸۳۶۰۳۱۲:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۷
اول بگو چرا توازن ایجاد نمی کردن وقتی امریکا خارج شد تا به این برسیم که برجام آیا منافع ایران را گرفت یا از دست داد!!
ناشناس۳۰۸۳۳۶۱۰۹:۵۳:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۷
به قول جناب عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۳۰۸۲۸۷۵۲۲:۱۵:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۶
همان طوری در جدا کردن خاک کشور بد گذشتگان گفته می شود آیندگان هم از برجام و سعد آباد که منافع ملی واگذار شد آن هم چون به درخواست دشمن بود بد ما خواهند گفت
ناشناس۳۰۸۳۱۲۴۰۶:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
ظريف دمش گرم .
ناشناس۳۰۸۳۳۷۷۱۰:۰۱:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۷
ظریف پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۰۸۳۱۵۶۰۷:۲۵:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۷
حالا که همه متوجه شدند درمذاکرات چه کلاه گشادی سرش رفته ظریف الکی ازخودش دفاع میکنه
ناشناس۳۰۸۳۱۶۳۰۷:۳۲:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۱۷
مرندی همونی نیست که پارسال دنبال زمستان سخت بود و امسال دنبال همان توافق پیشنهادی قبلی غربی
ناشناس۳۰۸۳۴۷۴۱۱:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۱۷
درود بر ظریف با درایت وشجاع
ایرانی۳۰۸۳۸۵۷۱۵:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۷
به آقای ظریف می گویم: جناب دیپلمات! کشورهای استعمارگر غربی قریب 300 سال منابع و دارایی ها و نیروی انسانی و در یک کلام توانمندی های ایران را به غارت بردند و از میان برداشتند و خود با سرعت به جلو رفتند و ایران قوی عصر صفوی را تبدیل به مستعمره ی روس و انگلیس و امریکا کردند .... یعنی چه که ما باید باندازه توانمندیهایمان توقع توسعه داشته باشیم؟ ایا اندازه ی آرزوی ما نیز با خواست کشورهای استعمارگر باید تعیین شود؟ خطر امثال تو و اساتیدی مثل سریع القلم و رمضانی و سجادپور و ... که متاسفانه سالیان دراز است در کلاسهای دانشگاه مشغول تربیت نسلهای متعدد از دیپلماتها هستید از خطر ترامپ و پمپئو کمتر نیست!
مردم۳۰۸۳۹۰۷۱۶:۴۵:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۷
من صحبت های ظریف را گوش دادم . می گفت در برابر فشار بعضی اشخاص مذهبی زمان شاه قاجار را مجبور کردند که با روسیه وارد جنگ شود که شکست خورد و روسیه به بهانه جلوگیری از تجاوز دوباره ایران قرار بود تا قزوین را اشغال کند که برای جلوگیری از این وضعیت دولت قاجار مجبور به امضای معاهده ترکمن چای شد که چند شهر ایران به جای نصف ایران را مدت 90 سال به روسیه واگذار کرد . این یک واقعیت تاریخی است . البته قضاوت با مردم .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین