روزهای افتخار و غرور

  4020302027

بازگشت دلاورمردان و شیران بیشه ایران زمین پس از هشت ماه اقیانوس پیمایی در عرصه جهانی به خاک وطن در حالی کام ملت بزرگ ایران را شیرین کرد که...

روزهای افتخار و غرور

روزنامه سیاست روز نوشت: بازگشت دلاورمردان و شیران بیشه ایران زمین پس از هشت ماه اقیانوس پیمایی در عرصه جهانی به خاک وطن در حالی کام ملت بزرگ ایران را شیرین کرد که روزهای اخیر در تقویم مصادف است با حماسه‌های جاودان و ماندگار ملت ایران در آزادسازی خرمشهر و مقاومت جانانه مردم دزفول که نام ایران و ایرانی را جهانی ساخت. نکته مهمی که درباره آزادسازی خرمشهر و مقاومت مردم دزفول باید مورد توجه باشد، نقش وحدت و یکپارچگی درونی به جای تکیه به خارج است. ملت ایران به این مهم رسیدند که برای آزادی سرزمینشان نمی توانند هیچ امیدی به خارج از مرزها داشته باشند. آزادی خرمشهر و مقاومت دزفول را می توان الگویی موفق از چشم داشت به داخل برای تحقق آرمان ها و اهدافی دانست که عزت و سربلندی را برای ایران رقم زده است. ملت ایران نشان داد که با دستان خالی و صرفا با اراده ایمان و وحدت توانسته اند در برابر تجاوزگری رژیم بعث که از حمایت بیش از ۳۰ کشور برخوردار بوده، پیروز شوند. آنچه در روزهای اخیر در اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مشاهده شد نمودی عینی از این الگوی مقاومتی است که با دستان پرتوان جوانان ایران زمین رقم زده شد.
الگو‌های مذکور می‌تواند مؤلفه ای برای حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز باشد و با تکیه بر آن، می توان خرمشهر اقتصادی که همان رسیدن به مدیریت صحیح و خنثی سازی تحریم هاست، دست یافت.
نکته مهم در این زمینه همراهی و همدلی عملی مسئولان با مردم است چنانکه در دوران دفاع مقدس یکدست بودن مردم و مسئولان و نبودن سخنانی همچون برخورداری از سفره انقلاب و ژن برتر، همراهی بیشتر مردم با مسئولان را در پی داشت و امروز نیز رجوع دوباره مسئولان به همان فرهنگ‌ و باور مردمی بودمی مولفه‌ای مهم برای جلب همراهی مردم با طرح‌های اصلاحی اقتصادی است.
نکته مهم در فتح خرمشهر و مقاومت دزفول، مدیریت جهادی و انقلابی است که توانست با بسیج ظرفیت های موجود و با ابتکار و خلاقیت این پیروزی بزرگ را رقم زند. در مقطع کنونی نیز راهکار حل مشکلات، رسیدن به مدیریت جهادی و انقلابی با تکیه بر ظرفیت های داخلی است که در کنار مقابله با مقوله‌ای به نام تحریم‌ها، عزم و اراده قوی دولت و قوه قضائیه در مبارزه با رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی را طلب می‌کند.
نکته مهم دیگری که درباره فتح خرمشهر و مقاومت دزفول باید در نظر داشت، پیامدهای ماندگار آن تا به امروز است. این دو مولفه به ملت های آزادی خواه جهان نشان داد که با تکیه بر اراده و وحدت می توان بر دشمن پیروز شد. مردانی همچون سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانشان، که حماسه خرمشهر و حماسه های مشابه آن را رقم زدند، به الگویی ماندگار برای آزادی خواهان جهان مبدل شده اند که آزاد سازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ توسط حزب الله، پیروزی های مقاومت غزه در برابر ارتش صهیونیستی و پیروزی یمن بر ائتلاف سعودی، پیروزی سوریه بر تروریسم و حامیانشان که پس از ۱۲ سال اتحادیه عرب را تسلیم اراده دمشق ساخت و... ثمره‌های الگوی خرمشهر و مقاومت دزفول هستند.
تجربه خرمشهرها، آبادان ها، دزفول ها و سوسنگردها نشان داد که برای مقابله با طمع ورزان باید قوی شد. قوی بودنی که البته ابعاد نظامی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد. در حوزه نظامی و دفاعی، آنانی که در آزادی خرمشهرها بودند، با تکیه به درون، این قوی شدن را محقق کردند و توان دفاعی را به عاملی بازدارنده مبدل ساختند. روندی که البته متولیان حوزه اقتصادی، که شاید در مقاطعی گرفتار تفکرات لیبرالی و سرمایه دارانه و آنچه تعامل با جهان نامیده می شود، شده اند در قوی سازی کشور در حوزه اقتصادی کم آورده و متاسفانه چشمداشتشان به خارج از مرزها - از جمله محصولات برجام - اقتصاد کشور را با چالش مواجه کرده است.
نکته اساسی آن است که نسخه‌های لیبرالی که امروز بخش‌های قابل توجهی از اقتصاد کشور را در بر گرفته و بعضا در تصمیمات مدیران اقتصادی نیز دیده می‌شود و گاه در لوای تئوری‌های اقتصادی افرادی چون «هایک» به مدیران القا می‌گردد، قطعا نمی‌تواند گره گشای مشکلات باشد چنانکه نمود عینی این امر را در صنعت خودرو می‌توان مشاهده کرد که پس از چهار دهه به دلیل همان تفکر لیبرالی همچنان به تولیدات بی کیفیت و افزایش قیمت‌های بی رویه ادامه می‌دهند و بدون هیچ خجالتی پایین بودن درآمدشان را زمینه ساز تولید قطعه‌ها و خودروهای بی‌کیفیت عنوان می‌دارندو خصوصی‌سازان خودرویی نیز صدها میلیون‌ تومان خودرو را گران‌تر از قیمت اصلی به مصرف‌ کننده تحمیل می‌کنند.. تفکری لیبرالی که هیچ تناسبی با تفکر انقلابی و مردمی که روزی خرمشهر را آزاد و دزفول را محور مقاومت ساخت ندارد و گسترش آن به سایر حوزه‌های اقتصادی، لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد ساخت.

قاسم غفوری

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین