واکنش دستیار قالیباف به اظهارات جهانگیری/ انتقاد کیهان از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی/ انتقاد جبلی از ناهماهنگی نهادها در اطلاع‌رسانی

  4020230079 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش دستیار قالیباف به اظهارات جهانگیری/ انتقاد کیهان از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی/ انتقاد جبلی از ناهماهنگی نهادها در اطلاع‌رسانی

انتقاد جبلی از ناهماهنگی نهادها در اطلاع‌رسانی

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما درباره عملکرد این سازمان در اطلاع‌رسانی حوادث سیاسی به جام جم گفت: «در ماجرای هک سامانه‌های سوخت با شرایطی مواجه شدیم که مردم وسط روز دچار مشکل سوختگیری شدند و ممکن بود در آن لحظه هجوم بالقوه‌ای به سمت پمپ‌بنزین‌ها رخ دهد، با بررسی‌ای که در همان دقایق اول صورت گرفت، مشخص شد پمپ‌بنزین‌ها هک شده‌ است.

بلافاصله با مراجع امنیتی هماهنگی به‌عمل آمد تا اطلاع‌رسانی‌های لازم در این‌خصوص انجام شود. بهترین، مناسب‌ترین و دقیق‌ترین شیوه برای مقابله با این بحران استفاده از ظرفیت رادیو بود، چون عموما مردم در خودروها رادیو گوش می‌دهند، بنابراین تمام شبکه‌های رادیو، موظف به تبیین و اطلاع‌رسانی در این‌خصوص شدند.

مقابله با هر بحران و واقعه‌ای، ابزار‌ها و شیوه‌های متناسب با خود را می‌طلبد. در ماجرای فتنه پاییز، نخستین و ضروری‌ترین اتفاق اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق از ماجرا بود تا جلوی اتهام دروغین کشته شدن خانم مهسا امینی براثر ضرب و شتم گرفته شود و لازم بود تصاویر دوربین‌های مداربسته مرکزی که ایشان به آنجا رفته بود بلافاصله در اختیار رسانه‌ملی قرار گیرد.

به‌رغم پیگیری‌های بسیار جدی که در تمام سطوح سازمان با دوستان فراجا به‌عمل آوردیم، موفق نشدیم در روزهای اول آن تصویر را به‌دست بیاوریم و چند روز طول کشید. به‌نظر می‌رسد اقدام اولیه و در لحظه، نقش موثری در به‌دست گرفتن جریان رسانه‌ای داشت و متاسفانه مدیریت بحران چند روز اول از دست نظام خارج شد.

مدیریت بحران باید قابل ‌باور، قابل استناد و قابل اتکا باشد. ممکن است اقناع با صرف گفتن و ادعا کردن اتفاق نیفتد. به نظر ما در این ماجرا نمایش تصاویر دوربین‌ها، بهترین وسیله برای قانع کردن افکارعمومی جریحه‌دار شده بود اما شاید به‌دلیل این‌که دیر اتفاق افتاد، رشته کار  اندکی  از  دست خارج شد...

 هم‌افزایی دستگاه‌های مختلفی که در چنین مواقعی نقش‌آفرین هستند، بسیار ضروری است. امیدوارم اتفاقی که در ماجرای فتنه پاییز گذشته رقم خورد درس عبرتی برای مجموعه دستگاه‌ها باشد تا در لحظه از امکانات‌شان برای جلوگیری از وقوع بحران استفاده کنند.

به‌نظر ما دوربین یکی از ابزارهای مهمی است که می‌تواند در تبیین، روشنگری و بیان واقعیت‌ها به‌کار آید. ما پیگیری‌های بسیار دامنه‌داری انجام دادیم تا نیروی انتظامی بتواند از دوربین‌هایی که در اختیارش است به‌خوبی استفاده کند و حتی پیشنهاد دادیم که اگر در این‌خصوص با مشکل کمبود منابع بودجه مواجه هستند، رسانه‌ملی در این‌خصوص پیگیری و مطالبه کند تا این امکانات در اختیارشان قرار گیرد زیرا منابع تصویری برای اثبات یا رد برخی ادعاها که از طرف دشمن مطرح می‌شود بسیار ضروری است.

در بسیاری از موارد رسانه به اطلاعات صحیح دسترسی ندارد بنابراین سرعت ‌عمل دستگاه‌ها در بیان روایت دقیق و درست و همچنین در اختیار گذاشتن این اطلاعات به رسانه امر مهمی است. دستگاه‌هایی که این اطلاعات را در اختیار دارند باید فورا آن را به رسانه بسپارند تا با اتکا به آن بتوان با شایعه یا جنگ رسانه‌ای مقابله کرد.»

***

انتقاد کیهان از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی

کیهان نوشت: «باید گفت وضع اقتصادی مردم در دولت جدید علی‌رغم اقدامات شایسته‌ای که بخشی از آن را برشمردیم، بهبود پیدا نکرده است. وضعیت مسکن از ادامه روند گران‌تر شدن حکایت می‌کند، کالاهای اساسی مردم زیر فشار افزایش بیشتر قیمت‌ها قرار دارند و هنوز کم و بیش آشفتگی در قیمت کالاها به چشم می‌خورد.

بنابراین درست است که دولت آقای رئیسی توانسته بسیاری از قفل‌های اقتصادی دوره آقای روحانی را باز کند، اما در همان حال این اقدامات که برای تحرک‌بخشی به اقتصاد کشور ضرورت داشته، کمک ملموسی به حل مسایلی که شهروندان به صورت روزانه با آن مواجه هستند، نکرده است. ..

 درست است که اقتصاد فرمول خود را دارد و این هم درست است که اقتصاد دارای مناظر و مکاتب مختلفی می‌باشد، اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام دینی و مردم‌سالار نمی‌تواند مثل نظام‌های سیاسی اجبارگرای غربی یا شرقی بر اعمال روش‌‌هایی صحه بگذارد که سبب افزایش نارضایتی‌ توده‌های مردمی که مهم‌ترین پشتوانه قوام بخش نظام و انقلاب اسلامی می‌باشند، می‌شود. گرفتاری‌های اقتصادی دهک‌های پایین جامعه یک موضوع فانتزی نیست، یک واقعیت  است...

الان اقتصاد کشور یا در چنبره بنگاه‌های دولتی است و یا در تیول باندها و «سلاطین» اقتصادی است. یکی از سرمایه کشور و دولت می‌خورد و بودجه زیرساخت‌ها و امور عمرانی را می‌بلعد و دیگری با اقدامات زنجیره‌ای با قیمت‌ها بازی می‌کند و اجازه اصلاح یا تثبیت قیمت‌ها را نمی‌دهد. اصلاح امور اقتصادی کشور به نفع طبقات محروم، تعهد انقلاب اسلامی است و انجام این تعهد تأخیربردار نیست.»

***

نامه نمایندگان به رهبری در خصوص عملکرد هیات عالی نظارت

ولی‌الله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، به انتقادات نمایندگان نسبت به روند کاری مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از انتقادات نمایندگان به جلسات شورای هماهنگی سران قوا است، نمایندگان گله‌مند هستند که چرا تصمیماتی که می‌گیریم و قانون می‌شود در جای دیگر نقض می‌شود. این هم تذکر داده شده که رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه باید دقت کنند که مصوبات مجلس را پیگیری کنند، ما مجلسِ دولت نیستیم، مجلسِ مردم هستیم. ما باید به وظیفه خودمان در قانونگذاری و نظارت به درستی عمل کنیم و یک بخشی از عملکرد مجلس هم مصوبات و قانون است و یک بخش هم هیات رئیسه و تعامل با دولت و قوه قضائیه است، در کل ما باید مدافع مردم و قانونی که تصویب می‌کنیم، باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: برخی فرآیندها هم مانند هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام یک مقداری در کار مجلس خلل ایجاد کرده که برای این هم نمایندگان نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند که تعیین تکلیف کنند؛ مثلا در مواردی مانند خودرو یا شفافیت قوای سه‌گانه این‌ها باید حل شود و در این پیچ و خم‌های اداری و قانونی گیر نکند.

وی درخصوص زمان ارسال نامه گفت: از آنجا که برخی مصوبات در بودجه تغییر کرد یا حذف شد، بعد از عید این نامه نوشته و خدمت رهبری ارسال شد تا ان‌شاءالله با نظر مقام معظم رهبری موارد این چنینی تعیین تکلیف شود.

***

روایت مرندی از آخرین سیر مذاکرات هسته‌ای

سید محمد مرندی در گفتگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت رایزنی‌های برجامی، اظهار داشت: مذاکرات برجامی انجام شده در وین، نهایتاً به متنی منجر شد که اتحادیه اروپا به مذاکره کنندگان ارائه کرد.

وی افزود: ایران بعد از بازگشت از گفت‌وگوهای وین این متن را بررسی و دو تا سه اصلاح کوچک در آن اعمال کرد و بازگرداند.

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران در وین با اشاره به اظهارات «جوزف بورل» مبنی بر اینکه خواسته ایران منطقی است، تاکید کرد: در آن مقطع تصورمان این بود که توافق قریب الوقوع است ولی آمریکایی‌ها بخاطر نزدیک بودن انتخابات میان دوره‌ای تعلل کردند. بایدن و تیمش نگران بودند که ترامپ بگوید زیادی امتیاز داده‌اید. سپس آشوب‌ها شروع شد و محاسبات غربی‌ها تغییر کرد و کار عقب افتاد. لابی‌های ضد ایران در آن زمان خیلی فعال شدند.

مرندی ادامه داد: جوزف بورل متحد آمریکاست و در این رابطه حرف بی حساب نمی‌زند. با توجه به این می‌توان گفت ماه‌هاست متن عملاً آماده است، اما باید اراده دولت آمریکا را دید که چیست.

وی عنوان کرد: اروپایی‌ها زیاد احساس نیاز به احیای برجام می‌کنند چرا که گرفتاری جنگ اوکراین به آنها فشار می‌آورد. اما تصمیم گیرنده اصلی رئیس جمهور آمریکا و کاخ سفید است.

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران در وین در پاسخ به این سوال که شما گفتید که متن تقریباً آماده است، اما به گفته برخی کارشناسان اختلافات حیاتی باقی مانده است، آیا این اختلافات حیاتی رفع شده است؟، تصریح کرد: اگر اختلاف حیاتی بود آقای بورل بعد از وین نمی‌گفت خواسته ایران منطقی است. پس اختلافات حیاتی نیست. بنابراین نیازمند اراده سیاسی آمریکا هستیم. اگر امریکایی‌ها متن را بپذیرند طبیعتاً بحث آژانس راه حل پیچیده‌ای ندارد.

مرندی گفت: وقتی ما در آستانه توافق بودیم و متحد نزدیک آمریکا نسبت به خواسته ایران اظهار نظر مثبتی می‌کند دیگر بهانه‌ای دست غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیست. بورل فردی نیست که در برابر دولت آمریکا حرف خلافی بزند.

***

دولت عراق برای خلع‌سلاح و اخراج گروهک‌های تروریستی متعهد شد‌

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اقدامات دشمنان به‌ویژه برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا، توافق‌نامه‌ای با دولت عراق صورت گرفته است و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع‌سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم دولت عراق به تعهدات خود عمل کنند و به آنان فرصتی داده‌ایم در غیر این‌صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت.

****

احضار ۲ مدیر میانی سازمان حفاظت محیط‌زیست

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازداشت ۲ نفر از مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست و آخرین روند رسیدگی به پرونده این افراد گفت: یکی از مواردی که دولت مردمی و انقلابی به آن واقعا توجه ویژه دارد بحث فسادستیزی در همه ابعاد است؛ چه از جنبه مسائل مادی و چه موارد دیگر بسیار به این قضیه اهتمام جدی دارد. 

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: سازمان محیط زیست هم به تبعیت از چارچوب دولت بر این مسائل نظارت جامع دارد، بحثی که مطرح شد در خصوص یک دستگاه شبهه‌هایی ایجاد شده بود ۲ نفر از مدیران میانی ما را احضار کردند و پرونده تشکیل دادند و هیچ جرمی تا الان نبوده است. 

وی خاطرنشان کرد: این مدیران آزاد هستند و جرمی برای‌شان اثبات نشده است پرونده در دست بررسی است و به ما هم چیزی اعلام نکرده‌اند و امیدواریم ان‌شاالله این اتفاقات فقط در فاز شبهه باشد و هیچ اتفاقی نیفتد.

***

واکنش دستیار قالیباف به اظهارات جهانگیری

اسحاق جهانگیری اخیرا در بخشی از سخنان خود در جلسه «یاد یاران» متشکل از جمعی از مدیران اسبق وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره شکایت قالیباف گفته بود: این رفتار از شوخی های دوران ما است که یک نامزد از نامزد دیگر به خاطر مسائل طرح شده در مناظره ها که مردم آن مباحث را شنیده و خود قضاوت کرده اند، شکایت می‌کند. در انتخابات ۹۶ ایشان به اشکال مختلف مسائل شخصی یا موضوعاتی که در حوزه مستقیم مسئولیت بنده نبود را مورد سوال قرار داد. من ضمن پاسخ، به طرح چند پرسش پیرامون موضوعاتی که آن زمان و شاید هنوز در افکار عمومی مطرح بود مانند املاک نجومی، چگونگی واگذاری سهام شهرداری در بانک سرمایه و... پرداختم که ایشان به این سوالات پاسخی نداد. ظاهرا ایشان اهل پاسخ گویی نیست. در حالیکه مسئولان جمهوری اسلامی باید بدانند بدون استثنا باید به افکار عمومی پاسخ بدهند. اگر مسئولی آمادگی و تمایلی برای پاسخگویی به افکار عمومی ندارد، بهتر است در مسئولیت‌های که مهم‌ترین ویژگی آن پاسخگویی است وارد نشود.

محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه ای رییس مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های جهانگیری معاون اول دولت روحانی مبنی بر ابراز تعجب از شکایت یک نامزد از نامزد دیگر بدلیل اظهارات در مناظره گفت: از نظر آقای جهانگیری و روحانی در مناظرات انتخاباتی تهمت زدن و دروغ گفتن مجاز است؛ بر همین اساس است که آنها در مناظرات انتخاباتی هر دروغی را می گویند و هر تهمتی می زنند. متاسفانه بدلیل عدم برخورد قاطع با دروغ گویی ها در مناظرات، بداخلاقی در مناظرات تبدیل به رویه شده است؛ اینکه تهمت زدن در کشور ما هزینه ندارد، ریشه بسیاری از سیاه نمایی ها است.

وی در واکنش به این بخش از صحبت های جهانگیری که «شکایت آقای قالیباف از شوخی های دوران است» گفت: ۸ سال ایشان با مردم شوخی کرد و آقای روحانی خندید، حالا با صدور حکم دادگاه، یک‌بار هم ما با آقای جهانگیری شوخی کنیم، مردم بخندند.

مشاور سیاسی رییس مجلس درباره چرایی این شکایت آن هم ۵ سال پس از مناظره توضیح داد: این شکایت پیرو تصریح آقای قالیباف در جریان مناظره، در اسفند ۹۶ انجام شده اما رسیدگی آن با تاخیر آغاز شده است.‌

احدیان در واکنش به موضوع تکذیب ارسال پیام برای رضایت قالیباف از سوی جهانگیری گفت: کسی که دروغ گفتن در مناظره را مباح می‌داند باید هم این بحث را تکذیب کند؛ همین قدر بگویم که یکی از وزرای سابق و یکی از نمایندگان حاضر پیگیر اخذ رضایت بودند و آقای قالیباف هم‌ صرفا خواستار پذیرش رسمی اشتباه از سوی جهانگیری برای رضایت بودند.‌

***

پیش‌بینی مصباحی‌مقدم درباره احتمال ابرتوروم در ایران

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با نامه نیوز درباره احتمال وقوع ابرتورم در خردادماه گفت: بعضی کارشناسان اقتصادی سال گذشته نیز ابرتورم را پیش بینی می کردند اما ابرتورم محقق نشد. به نظر می آید کارشناسانی که این طور پیش بینی می کنند با شرایط اقتصادی داخلی و بین المللی ما آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه ابرتورم در ایران تحقق نخواهد یافت، افزود: ابرتورم را آلمان تجربه کرد که بین جنگ جهانی اول و دوم دچار آن شد و بعدها 14 صفر از روی پول ملی اش برداشت. فرانسه نیز چنین وضعیتی را شاهد بود که بعدها 6 صفر را از پول ملی اش حذف کرد. نمونه دیگر زیمباوه را می توان مثال زد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در ایران ابرتورم محقق نمی شود، اتفاقا این گونه اظهارنظرها اثر روانی منفی بر روی افکارعمومی جامعه دارد. به عبارت دیگر عامل مهم تورم مان، انتظارات تورمی است. انتظارات تورمی را این گونه اظهارنظرها دامن می زند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شرایط اقتصادی کشور از دهه پنجاه تاکنون ادامه داد: بهتر است کارشناسانی که می خواهند اظهارنظر کنند، تجربیات کشورهای مختلف را بررسی کنند. تجربه ایران نیز از 5 دهه قبل تاکنون نشان می دهد که هیچ گاه ظرفیت برای ابرتورم وجود نداشته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۳۵۳۵۲۱:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
و کیهان منتقد می شود...
ناشناس۳۰۵۳۹۳۸۰۰:۱۴:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۱
آقای بیگی افشاگر و سوت زن فیدلیتی گیت نمایندگان مجلس طی صحبت های جدید پرده بیشتری از رانت خودرویی نمایندگان مجلس برداشته است و فرموده است همه حرف هایم مستند و با سند بوده و فقط بخاطر معذورات نمی توان لیست نمایندگان را فعلا منتشر کرد
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۰۵۴۰۴۱۰۱:۰۱:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۱
جناب آقای شریعتمداری با سلام و صلوات و تحیت لطفا پیگیر اجرایی شدن قانونی جامع و فراگیر مبنی بر مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها که مادر تمامی مبارزات با فساد است باشید اگر این قانون بدرستی اجرایی شود تا حدود زیادی تعادل و توازن اقتصادی ایجاد خواهد شد و ثروت های افسانه ای و گنج قارونی و کلان و تکاثری به بیت المال باز می گردد لطفا در اینمورد مقالاتی در کیهان منتشر بفرمایید
ناشناس۳۰۵۴۳۰۶۰۵:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
دربـازار واردات موبایـل تا دلت بخواهد هرج و مـرج شـده است. دولت بـرای مقابله با این هـرج و مرج و افزایش قیمت‌ها هیچ برنامه ای ندارد. دلالان این بازار بدجور می‌تازند و هیچ‌کس جلودار آنان نیست.
ناشناس۳۰۵۴۳۱۰۰۵:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۱
از قول برخی مسئولین مطرح می‌شود که چاره‌ای جـز گرانی سـوخت نیسـت. چرا در هر کاری مردم باید تاوان بدهند؟ آیا برای حل مشکلات هیچ راه‌حلی غیر از گران کردن وجود ندارد؟
ناشناس۳۰۵۴۳۱۱۰۵:۳۶:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
مردم این سـوال را از دولت و مسئولین دارند که وعده آنان مبنی بر سـاخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سـال به کجا انجامید و چه تعداد از این واحدها تاکنون ساخته شده است و یا در حال ساخت است؟
ناشناس۳۰۵۴۹۹۵۱۰:۵۶:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۱
طرح مسکن اجتماعی در 8 سال دولت قبل چرا اجرایی نشد ؟!
ناشناس۳۰۵۵۱۱۳۱۱:۴۰:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
تا کی یقه قبلی را می گیرید؟!
ناشناس۳۰۵۵۹۱۱۱۶:۳۳:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
یعنی چون روحانی مسکن نساخته ریسی هم نبايد بسازه؟پس فرقی بین ايندو نیست؟
ناشناس۳۰۵۴۳۱۲۰۵:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
هیچ نظارت و کنترلی روی قیمتها وجود ندارد.
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۵۴۳۵۶۰۶:۱۱:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
دوست گرامی بحث منتقد شدن کیهان گرچه ارزشمند است اما انتقاد به تنهایی کفایت نمی کند! آنچه اهمیت داشته و دارد پذیرش کیهان از ریشه ها و علت العلل گرانی های موجود است که اگر بخواهند وارد این مقوله گردند قدر مسلم خودشان را هم نخواهند توانست از آن رهایی بخشند. والله اعلم
ناشناس۳۰۵۳۵۳۶۲۱:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
جناب رییسی خدا به دادت برسه.کیهان حاج حسین کم کم داره ازت رو برمیگردونه!!
ناشناس۳۰۵۴۰۴۸۰۱:۰۵:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۱
از مراجع محترم عظام درخواست میشود در باب مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی فتاوای تاثیر گذار صادر بفرمایند .
ناشناس۳۰۵۴۰۵۸۰۱:۱۱:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۱
شایسته است آقای قالیباف بخاطر فساد خودرویی نمایندگان از ملت ایران عذر خواهی میکردند
ناشناس۳۰۵۳۵۵۰۲۲:۰۲:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اقای احدیان واقف باش که قالیباف از جهانگیری شکایت کرده و جهانگیری در رسانه در این مورد صحبت کرده حالا انتظار اینه که خود قالیباف جواب بده نه اینکه میدون رو به کس دیگری بسپره که بجاش صحبت کنه!!!!
افسین۳۰۵۴۲۴۵۰۴:۳۶:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۱
وقتش که برسه صحبت می‌کنه. هر چند که رییس مجلس بیکار نیست که جواب هر تهمتی رو بده. پس بهتره تهمت در دادگاه بررسی بشه و هر طرف که برنده شد بعدش بیاد و توضیح بده. الان هر توضیحی که داده بشه بیشتر بر طبل شایعات میکوبه.
ناشناس۳۰۵۴۹۸۷۱۰:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۳۱
اقای قالیباف نباید رضایت بدهد تا باب دروغگویی و تهمت زنی در مناظرات انتخاباتی برای همیشه بسته شود.
ناشناس۳۰۵۵۰۰۲۱۰:۵۸:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۱
هر وقت روحانی و جهانگیری در مورد عملکرد فاجعه بار دولت شون پاسخگو شدند قالیباف هم پاسخ خواهد داد.
ناشناس۳۰۵۳۵۶۱۲۲:۰۶:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
جناب مصباحی مقدم با همین دست فرمون دولت منتصب، ابر تورم دور از انتظار نیست.
رضا۳۰۵۳۷۲۰۲۳:۰۰:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با توجه به سخنان حاج شریعتمداری عزیز این فرموده حضرت امام ره یادمان باشد که حفظ نظام اوجب واجبات است نه مسئولین.
ناشناس۳۰۵۳۸۴۲۲۳:۳۹:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
عجیبه کیهان چه خوب نوشته ایندفعه!
ناشناس۳۰۵۳۸۴۷۲۳:۴۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آوار برداری دولت قبل نصف بیشتر آن انجام گرفته و از امسال مزه آن را خواهید چشید
ناشناس۳۰۵۴۲۸۰۰۵:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
تو مناظرات و میتینگ ها قول ۶ ماه رو داده بودن.
ناشناس۳۰۵۴۸۲۹۰۹:۵۸:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
خوب کم کردن و 20 درصد کم شد برای حذف آن ارز رانتی
ناشناس۳۰۵۵۹۵۰۱۷:۰۶:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۱
کجا 20% درصد تورم کم شد؟تورم در فروردين ماه رک.رد پس از جنگ جهاني دوم رو شکسته
ناشناس۳۰۵۴۲۵۱۰۴:۴۶:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
آقایان مسؤل چرا هیچ نظم وثباتی درکشور مخصوصا در حوزه اقتصادی نیست.
ناشناس۳۰۵۴۴۰۲۰۶:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۱
تورم از برای سفره فقرا و فرودستان است ، نه برای اغنیا
ناشناس۳۰۵۴۴۱۰۰۶:۵۳:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
پراید ۲۰ تومنی شده ۳۵۰،این ابر تورم نیست؟پس چیه؟ تازه هم قیمت رو بردن بالا وهم از کیفیت زدن یعنی پرایدای اولیه رو اگه الان بزنن قیمت رو میبرن رو۵۰۰،این فقط شامل پراید نمیشه ولی نماد صنعت خودرو و اقتصاد ما همین پراید هستش!
ناشناس۳۰۵۴۸۳۲۱۰:۰۰:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
پراید 20 میلیون باید تا سال 97 می شد 50 میلیون!
حمید۳۰۵۴۴۲۹۰۷:۰۶:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
کیهان دیده همه مردم‌ به شدت ناراضی و ناراحتن از وضع اقتصادی چند کلمه ای انتقادکرده
ناشناس۳۰۵۴۴۳۲۰۷:۰۷:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۳۱
آدم زنده وکیل وصی لازم نداره که دستیار قالیباف بجای خود قالیباف به اظهارات جهانگیری پاسخ میده !!!! خود قالیباف شکایت کرده خودش هم باید حرف بزنه ولی همچنان از جواب طفره میره.
ناشناس۳۰۵۴۹۸۹۱۰:۵۵:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۱
جهانگیری چرا به دادگاه نرفت و وکیل فرستاد ؟!
ناشناس۳۰۵۵۸۹۳۱۶:۲۷:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
دوست عزیز! فرق دستیار که الزاما مربوط به کار است با وکیل از زمین تا آسمان است! اگر قالیباف هم از وکیل استفاده میکرد حرف شما صائب بود.
ناشناس۳۰۵۵۸۹۶۱۶:۲۹:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۱
یعنی به زعم کیهان، دولت قفلهای اقتصادی نا موثر را باز کرده!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  9. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین